ORDIN nr. 3.597 din 18 iunie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 463 din 25 iunie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 3597 18/06/2014
ActulARE LEGATURA CURECTIFICARE 3597 18/06/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În baza prevederilor art. 92 alin. (1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației naționale emite prezentul ordin. + 
Articolul IMetodologia de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 și 824 bis din 22 noiembrie 2011, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 7 alineatul (2) litera e), punctul v se abrogă.2.La articolul 7 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:g)Domeniul Conduita profesională, cu următoarele criterii de performanță:(i)Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)(ii)Respectarea și promovarea deontologiei profesionale.3.Anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28 și 30 se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 și 15 care fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIDirecția generală management, resurse umane și rețea școlară națională din cadrul Ministerului Educației Naționale, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației naționale,
Remus Pricopie
București, 18 iunie 2014.Nr. 3.597. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea acordării calificativului anual pentrucadrele didactice din învățământul preuniversitarNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele cadrului didactic: ……………..Specialitatea: …………………………………..Perioada evaluată:………………………………..Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indicatori deperformanță     Punctajmaxim       Punctaj acordat Validare consiliul profesoral    
Auto- evaluare    Evaluare comisie     Evaluareconsiliude administra- ție
1. Proiectareaactivității                    1.1. Respectarea programei școlare, a normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum și adaptarea acesteiala particularitățile grupei/clasei                              
1.2. Implicarea în activitățile de proiectare a ofertei educaționale la nivelul unității                        
1.3. Folosirea tehnologiei informării șicomunicării (TIC) în activitatea de proiectare                        
1.4. Proiectarea unor activități extracurriculare corelate cu obiectivelecurriculare, nevoile și interesele educabililor, planul managerial al unității                                    
    15        
2. Realizarea activităților didactice                      2.1. Utilizarea unor strategii didacticecare asigură caracterul aplicativ al învățării și formarea competențelor specifice                              
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învățământ în vederea optimizării activităților didactice – inclusiv a resurselor TIC                              
2.3. Diseminarea, evaluarea și valorizarea activităților realizate                  
2.4. Organizarea și desfășurarea activităților extracurriculare, participarea la acțiuni de voluntariat                        
2.5. Formarea deprinderilor de studiu individual și în echipă în vederea formării/dezvoltării competenței de "a învăța să înveți"                              
    25        
3. Evaluarea rezultatelor învățării                        3.1. Asigurarea transparenței criteriilor, a procedurilor de evaluare și a rezultatelor activităților de evaluare                              
3.2. Aplicarea testelor predictive, interpretarea și comunicarea rezultatelor                        
3.3. Utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente de evaluare unică                        
3.4. Promovarea autoevaluării și interevaluării                  
3.5. Evaluarea satisfacției beneficiarilor educaționali                  
3.6. Coordonarea elaborării portofoliului educațional ca element central al evaluării rezultatelor învățării                              
    20        
4.Managementulclasei de elevi                4.1 Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini, ambient)pentru desfășurarea activităților în conformitate cu particularitățile claseide elevi                                    
4.2. Monitorizarea comportamentului elevilor și gestionarea situațiilor conflictuale                        
4.3. Cunoașterea, consilierea și tratarea diferențiată a elevilor                  
4.4. Motivarea elevilor prin valorizareaexemplelor de bună practică                  
    12        
5.Managementulcarierei și aldezvoltării personale                         5.1. Valorificarea competențelor științifice, didactice și metodice dobândite prin participarea la programele de formare continuă/ perfecționare                                    
5.2. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul comisiei/catedrei/responsabil                        
5.3. Realizarea/Actualizarea portofoliului profesional și dosarului personal                        
5.4. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare în interiorul și în afara unității (cu elevii, personalul școlii, echipa managerială șicu beneficiarii din cadrul comunității- familiile elevilor)                                          
5.5. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament), respectarea și promovareadeontologiei profesionale                              
    8        
6. Contribuțiala dezvoltareainstituționalăși la promovarea imaginii unității școlare                        6.1. Dezvoltarea de parteneriate și proiecte educaționale în vederea dezvoltării instituționale                        
6.2. Promovarea ofertei educaționale            
6.3. Promovarea imaginii școlii în comunitate prin participarea și rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiții, activități extracurriculare și extrașcolare                                    
6.4. Realizarea/Participarea la programe/activități de prevenire și combatere a violenței și comportamentelor nesănătoase în mediul școlar, familie șisocietate                                    
6.5. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii și dePSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ, precum și a sarcinilor suplimentare                                          
6.6. Implicarea activă în crearea unei culturi a calității la nivelul organizației                        
    15        
7. Conduita profesională        7.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)       2                
7.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

          Data: Numele și prenumele: Semnături:                           ● Cadru didactic evaluat:                           ● Responsabil comisie:                           ● Director:                           ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 4 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcțiile de bibliotecar, documentarist, redactor înînvățământul preuniversitarNumărul fișei postului: ………………………..Numele și prenumele titularului: ………………..Perioada evaluată: …………………………….Calificativul acordat: …………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indicatori deperformanță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare comparti-ment     Punctaj evaluareconsiliude admi-nistra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității                           1.1. Respectarea normelor biblioteconomice în vigoare recomandate pentru funcționarea bibliotecii școlare                        
1.2. Respectarea procedurilor existente la nivelul unității cu privire la: ● efectuarea operațiilor în documentele de evidență (RFM, RI, fișele de evidență, fișe decititor); ● transmiterea informațiilor în interiorul și exteriorul unității.                                                
1.3. Realizarea planificării calendaristice a activității bibliotecii în concordanță cu structura anului școlar și adaptată la particularitățile unității școlare                              
1.4. Proiectarea anumitor activități de inițiere și valorizare a dimensiunii educativea tehnologiei informării și comunicării (TIC) în cadrul bibliotecii                              
1.5. Elaborarea de instrumente de planificare pe tipuri de activități: pedagogice, culturalede comunicare și de gestionare a bibliotecii                        
    20        
2. Realizarea activității                       2.1. Organizarea resurselor bibliotecii în vederea punerii lor la dispoziția utilizatorilor în cadrul activităților                        
2.2. Realizarea completă/corectă/legală a operațiilor biblioteconomice (catalogare, clasificare/indexare, depozitare, evidență, împrumut, inventariere, casare) prin colaborare cu alte compartimente                                    
2.3. Gestionarea prin securitate și bună păstrare a dotării și colecțiilor bibliotecii                  
2.4. Organizarea de expoziții, vizite și întâlniri tematice, ateliere de creație privind promovarea ofertei bibliotecii în comunitate și atragerea cititorilor                              
2.5. Adaptarea la complexitatea muncii pe bazanivelului de concepție, de analiză și sinteză a activității                        
    30        
3. Comunicare și relaționare                   3.1. Asigurarea unei bune comunicări și relaționări la nivel intern (cu elevii, cadrele didactice, didactic-auxiliare)                        
3.2. Comunicarea eficientă cu utilizatorii externi (părinți, comunitate) și parteneri                  
3.3. Atragerea elevilor către activitățile bibliotecii și stimularea lecturii (numărul fișelor de cititor)                        
3.4. Consolidarea relației dintre școală și comunitate                  
3.5. Colaborarea cu instituții de cultură și educație în vederea realizării unor proiecte cu caracter cultural și educativ                        
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale         4.1. Analiza nivelului și stadiului propriei pregătiri profesionale                  
4.2. Participarea permanentă la cercuri și activități metodice la nivel local/județean/ național                        
4.3. Participarea la programe de formare în vederea dezvoltării profesionale                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și lapromovarea imaginii școlii                     5.1. Realizarea integrală și la timp a atribuțiilor stabilite prin fișa postului                  
5.2. Respectarea regulamentului de organizare și funcționare a bibliotecii școlare și a regulamentului intern al bibliotecii școlare, respectarea normelor de conservare și securitate a colecțiilor, a normelor și procedurilor de sănătate și securitate a muncii, PSI și ISU                                                
5.3. Promovarea valorilor culturale românești prin realizarea de parteneriate educative naționale și internaționale                        
5.4. Inițiative personale privind stimularea donațiilor și obținerea unor sponsorizări în scopul dezvoltării resurselor bibliotecii                        
5.5. Utilizarea rațională și eficientă a alocațiilor bugetare pentru achiziții, abonamente                        
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
Total     100        

    Data: Numele și prenumele: Semnături:                   ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                   ● Responsabil compartiment:                   ● Director:                   ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 6 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de informaticianNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării Criterii de performanță Indicatori deperformanță Punctajmaxim Punctaj auto- evaluare Punctaj evaluare comparti-ment Punctaj evaluareconsiliude administra- ție Validare consiliul profesoral
1. Proiectarea activității 1.1. Gestionarea și verificarea permanentă a stării de funcționare a echipamentelor de calcul din dotare și asigurarea utilizării în bune condiții a acestora            
1.2. Întreținerea și administrarea rețelei internet a școlii            
1.3. Implicarea în activitățile de proiectare a ofertei educaționale la nivelul unității            
1.4. Proiectarea de activități extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare extrase din planul managerial al unității            
    20        
2. Realizarea activităților didactice 2.1. Asigurarea asistenței tehnice profesorilor de altă specialitate decât informatică în timpul orelor desfășurate în laboratorul AEL sau în oricare alt laborator de informatică            
2.2. Utilizarea și gestionarea eficientă a resurselor puse la dispoziția postului: bibliotecă de software și documentații, echipamente de tehnică de calcul și auxiliare etc.            
2.3. Participarea la activități extracurriculare, precum și participarea la acțiuni de voluntariat            
    30        
3. Comunicare și relaționare 3.1 Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare cu elevii            
3.2. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare cu personalul școlii            
3.3. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare cu echipa managerială            
3.4. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare în cadrul comunității            
3.5. Relaționarea cu firmele producătoare de softuri, de echipamente de calcul, cu firmele care asigură service-ul echipamentelor de calcul, relaționarea cu providerul de internet            
    15        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale 4.1. Valorificarea competențelor științifice, dobândite prin participarea la programele de formare/perfecționare            
4.2. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul comisiei/catedrei de informatică            
4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului și dosarului personal            
    15        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și lapromovarea imaginii unității școlare 5.1. Dezvoltarea de parteneriate și proiecte educaționale în vederea dezvoltării instituționale            
5.2. Promovarea ofertei educaționale            
5.3. Realizarea/participarea la programe/ activități de prevenire și combatere a violenței și comportamentelor nesănătoase în mediul școlar            
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISUpentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ, precum și a sarcinilor suplimentare            
5.5. Implicarea activă în crearea unei culturia calității la nivelul organizației            
    15        
6. Conduita profesională 6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)   2        
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale   3        
    5        
TOTAL     100        

(la 08-07-2014,
Tabelul din Anexa nr. 3 a fost modificat de RECTIFICAREA nr. 3.597 din 18 iunie 2014, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 505 din 08 iulie 2014
)
         Data: Numele și prenumele: Semnături:                    ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                    ● Responsabil compartiment:                    ● Director:                    ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 8 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de laborantNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității               1.1. Corelarea activității cu programa școlară și cu normele de elaborare a documentelor de proiectare                        
1.2. Implicarea în activitățile de proiectare a ofertei educaționale la nivelul unității                  
1.3. Folosirea tehnologiei informării și comunicării (TIC) în activitatea de proiectare                  
1.4. Proiectarea de activități extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare extrase din planul managerial al unității                        
    20        
2. Realizarea activităților didactice            2.1. Realizarea unor experimente didactice care asigură caracterul aplicativ al învățării și formarea competențelor specifice                        
2.2. Utilizarea eficientă a resurselor materialedin unitatea de învățământ în vederea optimizării activităților didactice, inclusiv a resurselor TIC                              
2.3.Participarea la activități extracurriculare,precum și participarea la acțiuni de voluntariat                  
    30        
3. Comunicare și relaționare                  3.1. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare cu elevii                  
3.2. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare cu personalul școlii                  
3.3. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare cu echipa managerială                  
3.4. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare în cadrul comunității                  
3.5. Relaționarea cu firmele producătoare de resurse materiale necesare laboratoarelor de specialitate și cu firmele care asigură service-ul dispozitivelor din dotare                              
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale           4.1. Valorificarea competențelor științifice, dobândite prin participarea la programele de formare/perfecționare                        
4.2. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul comisiei/catedrei/ responsabil                        
4.3. Realizarea/actualizarea portofoliului și dosarului personal                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității școlare                 5.1. Dezvoltarea de parteneriate și proiecte educaționale în vederea dezvoltării instituționale                        
5.2. Promovarea ofertei educaționale            
5.3. Realizarea/participarea la programe/ activități de prevenire și combatere a violențeiși comportamentelor nesănătoase în mediul școlar                        
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ, precum și a sarcinilor suplimentare                                    
5.5. Implicarea activă în crearea unei culturi acalității la nivelul organizației                  
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data:                        Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 5(Anexa nr. 10 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de tehnicianNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității           1.1. Corelarea activității tehnicianului cu activitățile școlii                  
1.2. Realizarea planului managerial specific postului                  
1.3. Aplicarea reglementărilor legale în vigoarela locul de muncă și în activitățile realizate cu elevii                        
    20        
2. Realizarea activității            2.1. Îndeplinirea sarcinilor de serviciu prevăzute de fișa postului                  
2.2. Utilizarea rațională și eficientă a resurselor materiale, financiare, informaționaleși de timp                        
2.3. Formarea/Dezvoltarea la elevi a unor deprinderi și a unor abilități specifice calificării                        
    30        
3. Comunicarea și relaționarea           3.1. Capacitatea de a face echipă cu cadrele didactice și cu ceilalți angajați ai școlii                  
3.2. Realizarea comunicării cu elevii            
3.3. Realizarea comunicării cu conducerea unității de învățământ                  
3.4. Monitorizarea situațiilor conflictuale            
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale         4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare                  
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecționare etc.                  
4.3. Aplicarea cunoștințelor/abilităților/ competențelor dobândite                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii          5.1. Promovarea unei atitudini proactive față deactivitățile școlii                  
5.2. Promovarea în comunitate a activității instituției, participând la programe și parteneriate                        
5.3. Realizarea activităților în conformitate cupolitica educațională a școlii                  
5.4. Respectarea și aplicarea regulilor școlii            
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data:                        Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 6(Anexa nr. 12 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de pedagog școlarNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității           1.1. Corelarea conținutului activității de pedagog școlar cu obiectivele generale ale instituției                        
1.2. Realizarea planului managerial al pedagogului școlar                  
1.3. Aplicarea reglementărilor legale în vigoarece au în vedere activitatea pedagogului școlar                  
    20        
2. Realizarea activității           2.1. Îndeplinirea sarcinilor de serviciu specifice postului                  
2.2. Utilizarea rațională și eficientă a resurselor materiale, financiare, informaționaleși de timp                        
2.3. Contribuții la dezvoltarea personalității elevului                  
    30        
3. Comunicare și relaționare              3.1. Capacitatea de a se integra/de a lucra în echipă                  
3.2. Realizarea comunicării cu elevii            
3.3. Realizarea comunicării cu factorii de răspundere din școală                  
3.4. Realizarea comunicării cu familia            
3.5. Monitorizarea situațiilor conflictuale din cămin                  
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale         4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare                  
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecționare etc.                  
4.3. Aplicarea cunoștințelor/abilităților/ competențelor dobândite                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și promovarea imaginii școlii         5.1. Manifestarea unei atitudini proactive în legătură cu activitățile specifice căminului                  
5.2. Promovarea în comunitate a activității instituției, participând la programe și parteneriate/pregătind participarea elevilor la programe/parteneriate                              
5.3. Realizarea unui climat de disciplină și de siguranță în cadrul căminului de elevi                  
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data:                        Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 7(Anexa nr. 14 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de instructor de educație extrașcolarăNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activităților         1.1. Corelarea conținutului activității cu planul managerial al directorului                  
1.2. Realizarea planului anual și semestrial de activități extrașcolare                  
1.3. Aplicarea reglementărilor legale în vigoare            
    20        
2. Realizarea activităților                 2.1. Realizarea activităților extrașcolare propuse                  
2.2. Utilizarea rațională și eficientă a resurselor materiale, financiare, informaționaleși de timp                        
2.3. Asigurarea unui climat propice dezvoltării personale                  
2.4. Realizarea activităților respectând principiul egalității de șanse                  
2.5. Contribuții la dezvoltarea personalității elevului                  
    30        
3. Comunicarea și relaționarea            3.1. Capacitatea de a lucra în echipă                    
3.2. Realizarea comunicării cu elevii, cu cadrele didactice, cu conducerea școlii                  
3.3. Menținerea relațiilor cu diferiți parteneridin comunitatea locală                  
3.4. Monitorizarea situațiilor conflictuale            
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale          4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare                          
4.2. Participarea la activități metodice, stagiide formare/cursuri de perfecționare etc.                  
4.3. Aplicarea cunoștințelor/abilităților/ competențelor dobândite                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii            5.1. Formarea la elevi a unei atitudini proactive față de activitățile școlii                  
5.2. Promovarea în comunitate a activității instituției, participând la programe și parteneriate                        
5.3. Contribuția la îmbunătățirea/consolidarea imaginii școlii în comunitate                  
5.4. Facilitarea procesului de cunoaștere, înțelegere, însușire și respectare a regulilor sociale                        
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data:                        Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 8(Anexa nr. 16 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de asistent socialNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității          1.1. Programarea activității de asistență socială                  
1.2. Organizarea activității și a locului de muncă                  
1.3. Respectarea codului deontologic al asistentului social                  
    20        
2. Realizarea activității            2.1. Respectarea programului de lucru            
2.2. Îndeplinirea la termen a obligațiilor de serviciu                  
2.3. Utilizarea corespunzătoare a documentelor specifice (legislație, metodologii și proceduri)                  
2.4. Utilizarea logisticii unității în care își desfășoară activitatea                  
    30        
3. Comunicare și relaționare             3.1. Demonstrarea abilităților de comunicare formală intra- și interinstituțională                  
3.2. Facilitarea comunicării formale intra- și interinstituțională, școală-familie, școală- comunitate școlară-comunitate socială                        
3.3. Monitorizarea situațiilor conflictuale            
3.4. Capacitate de a se integra și de a lucra înechipă                  
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale            4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare în carieră și personală                  
4.2. Participarea la activități metodico- științifice de specialitate, stagii de formare/ cursuri de perfecționare etc.                        
4.3. Aplicarea în activitatea curentă a cunoștințelor/abilităților/ competențelor profesionale dobândite în programele de formare continuă/perfecționare                              
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității școlare               5.1. Promovarea în comunitate a activității unității de învățământ, ofertei educaționale și a rezultatelor obținute                        
5.2. Respectarea integrală a regulamentelor interne și a procedurilor stabilite la nivelul unității de învățământ                        
5.3. Participarea la activitățile organizate de unitate privind cunoașterea și aplicarea normelor și procedurilor de sănătate și securitate în muncă, de PSI și ISU                              
5.4. Participarea la programe/activități de prevenire și combatere a violenței și comportamentelor nesănătoase                        
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data:                        Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 9(Anexa nr. 18 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativuluianual pentru funcția de corepetitorNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității           1.1. Programarea activității de corepetiție, conform proiectării activității didactice                  
1.2. Proiectarea unor activități extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile și interesele educabililor                        
1.3. Implicarea în activitățile de proiectare a ofertei educaționale la nivelul unității                  
    20        
2. Realizarea activității                 2.1. Organizarea și amenajarea spațiului de lucru                  
2.2. Îndeplinirea la termen a obligațiilor de serviciu                  
2.3. Utilizarea corespunzătoare a mijloacelor șimetodelor specifice                  
2.4. Organizarea și participarea la activități extracurriculare                  
2.5. Formarea deprinderilor de studiu individualși în echipă în vederea formării/dezvoltării competenței de "a învăța să înveți"                        
    30        
3. Comunicare și relaționare         3.1. Demonstrarea abilităților de comunicare formală intra-și inter-instituțională                  
3.2. Comunicarea școală – familie – comunitate            
3.3. Capacitatea de a face echipă cu cadrele didactice și cu ceilalți angajați ai școlii                  
    15        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale             4.1. Participarea la programele de formare continuă și perfecționare                  
4.2. Aplicarea în activitatea curentă a cunoștințelor profesionale dobândite în programele de formare continuă și perfecționare                        
4.3. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul comisiei/catedrei/unității                  
4.4. Realizarea/actualizarea portofoliului și a dosarului personal                  
  15          
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și promovarea imaginii școlii               5.1. Implicarea în dezvoltarea de parteneriate și proiecte educaționale în vederea dezvoltării instituționale                        
5.2. Promovarea în comunitate a activității unității de învățământ, a ofertei educaționale și a rezultatelor obținute                        
5.3. Participarea la activitățile organizate de unitate privind cunoașterea și aplicarea normelor și procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU                              
5.4. Realizarea/participarea la programe/ activități de prevenire și combatere a violențeiși comportamentelor nesănătoase în mediul școlar                        
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data:                        Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 10(Anexa nr. 20 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de mediator școlarNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității de mediator școlar                1.1. Fundamentarea proiectării activităților specifice funcției este realizată conform fișei postului. Stabilește obiectivele și durata activității în funcție de specificul activitățiiși timpul disponibil                                    
1.2. Strategiile de lucru sunt corect stabilite.            
1.3. Elaborează instrumente de lucru/proiectare.            
1.4. Folosește instrumentele tehnologiei informării și comunicării (TIC) în proiectarea activităților/experiențelor derulate.                        
1.5. Proiectarea activității extracurriculare            
    20        
2. Realizarea activității de mediator școlar               2.1. Organizarea și dirijarea activităților planificate sunt realizate conform planificării                  
2.2. Utilizează materiale și instrumente specifice, adecvate funcției.                  
2.3. Monitorizează copiii de vârstă preșcolară și de vârstă școlară.                  
2.4. Ajută la aplicarea practicilor incluzive înșcoală.                  
2.5. Promovează limba, tradițiile și obiceiurilecomunității în școală.                  
    30        
3. Comunicare și relaționare                    3.1. Stabilește modalitățile de comunicare: – transmiterea corectă a informației; – medierea comunicării; – stabilirea modelelor de colaborare ale școlii cu familia, comunitatea locală, ONG-uri; – consilierea familiilor dezavantajate privind rolul și importanța școlarizării.                                                
3.2. Transmite corect informația.            
3.3. Mediază comunicarea în cazuri de conflict din școală.                  
3.4. Stabilește modele de colaborare ale școlii cu familia, comunitatea locală, ONG-uri.                  
3.5. Consiliază familiile dezavantajate privind rolul și importanța școlarizării.                  
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale           4.1. Identifică nevoile proprii de dezvoltare.            
4.2. Participă la activități/stagii de formare, cursuri de perfecționare, manifestări științifice etc.                        
4.3. Aplică cunoștințele/abilitățile/ competențele dobândite.                  
4.4. Integrarea și utilizarea TIC            
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii                  5.1. Relaționarea eficientă cu partenerii economici și sociali                  
5.2. Gestionarea activităților practice în cadrul unor proiecte în parteneriat                  
5.3. Implicarea în activitatea specifică sistemului de asigurare a calității din instituție                        
5.4. Promovarea sistemului de valori al unitățiila nivelul comunității                  
5.5. Facilitarea procesului de cunoaștere, înțelegere, însușire și respectare a regulilor sociale                        
5.6. Inițierea și derularea proiectelor și parteneriatelor                  
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data: Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 11(Anexa nr. 22 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de secretar în învățământul preuniversitarNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compartiment     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității                1.1. Respectarea planurilor manageriale ale școlii                  
1.2. Implicarea în proiectarea activității școlii, la nivelul compartimentului                  
1.3. Realizarea planificării calendaristice a compartimentului                  
1.4. Cunoașterea și aplicarea legislației în vigoare                  
1.5. Folosirea tehnologiei informatice în proiectare                  
    20        
2. Realizarea activităților                  2.1. Organizarea documentelor oficiale            
2.2. Asigură ordonarea și arhivarea documentelorunității.                  
2.3. Gestionarea documentelor pentru resursa umană a unității (cadre didactice, personal didactic auxiliar, personal nedidactic). Înregistrarea și prelucrarea informatică periodică a datelor în programele de salarizare și REVISAL                                          
2.4. Întocmirea și actualizarea documentelor de studii ale elevilor                  
2.5. Alcătuirea de proceduri            
    30        
3. Comunicare și relaționare                3.1. Asigurarea fluxului informațional al compartimentului                  
3.2. Raportarea periodică pentru conducerea instituției                  
3.3. Asigurarea transparenței deciziilor din compartiment                  
3.4. Evidența, gestionarea și arhivarea documentelor                  
3.5. Asigurarea interfeței privind comunicarea cu beneficiarii direcți și indirecți                  
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale         4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare                  
4.2. Participarea la activități de formare profesională și dezvoltare în carieră                  
4.3. Participarea permanentă la instruirile organizate de inspectoratul școlar                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii                 5.1. Planificarea activității compartimentului prin prisma dezvoltării instituționale și promovarea imaginii școlii                        
5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanții comunității locale privind activitatea compartimentului                        
5.3. Îndeplinirea altor atribuții dispuse de șeful ierarhic superior și/sau de director, carepot rezulta din necesitatea derulării în bune condiții a atribuțiilor aflate în sfera sa de responsabilitate                                    
5.4. Respectarea normelor, ROI, a procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ                              
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data: Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 12(Anexa nr. 24 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de administrator financiar (contabil)în învățământul preuniversitarNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indicatori deperformanță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare comparti-ment     Punctaj evaluareconsiliude admi-nistra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității             1.1. Respectarea planurilor manageriale ale școlii                  
1.2. Implicarea în proiectarea activității școlii, la nivelul compartimentului financiar                  
1.3. Cunoașterea și aplicarea legislației în vigoare                  
1.4. Folosirea tehnologiei informatice în proiectare                  
    20        
2. Realizarea activităților                2.1. Organizarea activității                    
2.2. Înregistrarea si prelucrarea informatică periodică a datelor în programele de contabilitate                        
2.3. Monitorizarea activității            
2.4. Consilierea/Îndrumarea și controlul periodic al personalului care gestionează valorimateriale                        
2.5. Alcătuirea de proceduri            
    30        
3. Comunicare și relaționare                3.1. Asigurarea fluxului informațional al compartimentului                  
3.2. Raportarea periodică pentru conducerea instituției                  
3.3. Asigurarea transparenței deciziilor din compartiment                  
3.4. Evidența, gestionarea și arhivarea documentelor                  
3.5. Asigurarea interfeței privind licitațiile sau încredințărilor directe                  
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale            4.1. Nivelul și stadiul propriei pregătiri profesionale                  
4.2. Formare profesională și dezvoltare în carieră                  
4.3. Coordonarea personalului din subordine privind managementul carierei                  
4.4. Participarea la instruirile organizate de inspectoratul școlar                  
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii școlii                 5.1. Planificarea bugetară prin prisma dezvoltării instituționale și promovarea imaginii școlii                        
5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanții comunității locale privind activitatea compartimentului                        
5.3. Îndeplinirea altor atribuții dispuse de șeful ierarhic superior și/sau de director, carepot rezulta din necesitatea derulării în bune condiții a atribuțiilor aflate în sfera sa de responsabilitate                                    
5.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ                              
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL 100              

              Data: Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 13(Anexa nr. 26 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de instructor-animatorNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare comisie      Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității                    1.1. Elaborarea documentelor de proiectare a activității conform specificului postului                  
1.2. Fundamentarea proiectării activităților educative/formative pe analiza de nevoi efectuată în unitatea de învățământ                        
1.3. Folosirea tehnologiei informării și comunicării (TIC) în activitatea de proiectare                  
1.4. Realizarea proiectării programelor educative pentru activitățile de timp liber și de vacanță pe care le realizează la nivelul școlilor, al cluburilor copiilor sau în tabereleșcolare                                    
1.5. Elaborarea proiectelor de parteneriat cu alte instituții de învățământ                  
    20        
2. Realizarea activităților                      2.1. Organizarea activităților educative complementare care vizează dezvoltarea aptitudinilor elevilor în domeniile cultural- artistic, tehnic-aplicativ, sportiv-turistic                              
2.2. Desfășurarea activităților atelierelor de lucru tematice, în conformitate cu nevoile elevilor și cu specificul unității de învățământ                        
2.3. Coordonarea formațiilor cultural-artistice            
2.4. Amenajarea spațiilor adecvate pentru desfășurarea activităților recreative în perimetrul unității de învățământ sau în tabere școlare                              
2.5. Facilitarea implicării specialiștilor din palatele și cluburile copiilor în realizarea programelor și proiectelor desfășurate în unitatea de învățământ                              
    30        
3. Comunicare și relaționare                 3.1. Relaționarea eficientă cu întregul personalal unității de învățământ                  
3.2. Promovarea unui comportament asertiv în relațiile cu personalul unității de învățământ                  
3.3. Facilitarea și colaborarea școlii cu diverse instituții (centre de plasament, școli speciale etc.), cu alte structuri cu rol educațional care contribuie la educarea și integrarea elevilor în societate                                    
3.4. Popularizarea în rândul elevilor a programelor propuse de instituțiile specializateîn activitățile de timp liber                        
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale          4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare profesională                  
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecționare                  
4.3. Aplicarea în activitatea curentă a cunoștințelor/abilităților/ competențelor dobândite prin formare continuă/perfecționare                        
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității școlare                  5.1. Promovarea sistemului de valori al unitățiila nivelul comunității                  
5.2. Facilitarea procesului de cunoaștere, înțelegere, însușire și respectare a regulilor sociale                        
5.3. Elaborarea, redactarea și popularizarea unor materiale informative (buletine metodice, publicații de specialitate, culegeri tematice, planșe, fișe, studii, programe, traduceri, scrisori metodice, portofolii, albume)                                    
5.4. Inițierea și derularea proiectelor și parteneriatelor                  
5.5. Colaborarea cu mass-media în vederea difuzării și popularizării activităților desfășurate în unitatea de învățământ                        
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data: Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație: + 
Anexa nr. 14(Anexa nr. 28 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de administrator de patrimoniuNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele titularului: …………………..Perioada evaluată: ……………………………….Calificativul acordat: ……………………………

Domenii ale evaluării       Criterii de performanță        Indica-tori deperfor-manță     Punctajmaxim       Punctaj auto- evaluare     Punctaj evaluare compar- timent     Punctaj evaluareconsiliude administra- ție   Validare consiliul profesoral    
1. Proiectarea activității                 1.1. Elaborarea documentelor de proiectare a activității conform specificului postului și corelarea acestora cu documentele de proiectare ale unității de învățământ                              
1.2. Implicarea în elaborarea documentelor de proiectare a activității compartimentului funcțional                        
1.3. Folosirea tehnologiei informării și comunicării (TIC) în activitatea de proiectare                  
1.4. Elaborarea tematicii și graficului de control ale activității personalului din subordine                        
    20        
2. Realizarea activităților                  2.1. Identificarea și aplicarea soluțiilor optime, prin consultare cu conducerea unității, pentru toate problemele ce revin sectorului administrativ                              
2.2. Organizarea și gestionarea bazei materiale a unității de învățământ                  
2.3. Elaborarea documentației necesare, conform normelor în vigoare, pentru realizarea de achiziții publice în vederea dezvoltării bazei tehnico-materiale a unității de învățământ                              
2.4. Gestionarea inventarului mobil și imobil alunității de învățământ în registrul inventar al acesteia și în evidențele contabile                        
    30        
3. Comunicare și relaționare            3.1. Relaționarea eficientă cu întregul personalal unității de învățământ                  
3.2. Promovarea unui comportament asertiv în relațiile cu personalul unității de învățământ                  
3.3. Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare în interiorul și în afara unității (cu elevii, personalul școlii, echipa managerială și în cadrul comunității)                              
    20        
4. Managementul carierei și al dezvoltării personale           4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare                          
4.2. Participarea la stagii de formare/cursuri de perfecționare etc.                  
4.3. Aplicarea în activitatea curentă a cunoștințelor/abilităților/ competențelor dobândite prin formare continuă/perfecționare                        
    10        
5. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității școlare                5.1. Promovarea sistemului de valori al unitățiila nivelul comunității                  
5.2. Facilitarea procesului de cunoaștere, înțelegere, însușire și respectare a regulilor sociale                        
5.3. Participarea și implicarea în procesul decizional în cadrul instituției și la elaborarea și implementarea proiectului instituțional                              
5.4. Inițierea și derularea proiectelor și parteneriatelor                  
5.5. Atragerea de sponsori în vederea dezvoltării bazei materiale a unității                  
    15        
6. Conduita profesională       6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament)     2            
6.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale     3            
    5        
TOTAL     100        

              Data: Numele și prenumele: Semnături:                ● Cadru didactic auxiliar evaluat:                ● Responsabil compartiment:                ● Director:                ● Membrii consiliului de administrație:

 + 
Anexa nr. 15(Anexa nr. 30 la metodologie)ANTETFIȘA-CADRUde autoevaluare/evaluare în vederea stabilirii calificativului anualpentru funcția de profesor documentarist dinînvățământul preuniversitarNumărul fișei postului: …………………………..Numele și prenumele cadrului didactic: ……………………………………………Perioada evaluată: …………………………………………………………Calificativul acordat: ……………………………………………………..

Domenii ale evaluării       Indicatori de performanță       Punctajmaxim     Punctaj acordat Validare consiliulprofesoral   
Auto- evaluare   Evaluarecomisie    Evaluareconsiliude admi-nistraie
1. Proiectarea și planificarea activităților Centrului de documentare și informare (CDI)                                   1.1. Consecvență și ritmicitate în conceperea, adaptarea,aplicarea și analiza instrumentelor de analiză a nevoilorbeneficiarilor 1.2. Participare la elaborarea unei politici documentare la nivelul unității de învățământ 1.3. Obiectivele sunt stabilite pe termen lung, mediu și scurt în funcție de planul managerial al școlii și de resurse, în raport cu exigențele la nivel național, cu specificul zonei geografice, cu luarea în considerare a dinamicilor de modernizare/schimbare la nivel instituțional și zonal și cu respectarea prevederilor legislației. 1.4. Activitatea CDI este proiectată în conformitate cu obiectivele stabilite pe baza concluziilor diagnozei și a prognozei și răspunde funcțiilor CDI și misiunilor profesorului documentarist, este adaptată nevoilor utilizatorilor și specificului școlii. 1.5. Curriculum la decizia școlii (CDȘ) privind inițierea în tehnici de cercetare documentară sau educație pentru informație este elaborat în funcție de particularitățile grupului instruit. 1.6. Proiectul CDI este elaborat prin consultarea și în colaborare cu cadrele didactice. 1.7. Realizarea unei proiectări a activității care să permită punerea în practică a politicii documentare definite, respectiv să dezvolte serviciile oferite utilizatorilor. 1.8. Capacitatea de relaționare cu cadrele didactice pentru elaborarea proiectului CDI. 1.9. În planul managerial al CDI sunt evidențiate clar obiectivele, activitățile planificate, orizontul de timp,partenerii, indicatorii de eficiență ai activității, modalități de corecție/actualizare a obiectivelor, modalitățile de monitorizare și evaluare, rezultatele așteptate. 1.10. Planificarea și organizarea activităților școlare și extrașcolare sunt în concordanță cu obiectivele educaționale și gradul de interes al elevilor și al comunității locale. 10                                                                                                                                                                                                       
2. Realizarea activităților CDI                                       2.1. Flexibilitate, adaptabilitate și creativitate în conceperea activităților și a sarcinilor de lucru, astfelîncât să fie valorificate diferitele stiluri de învățare,să țină cont de posibilitățile și ritmul de asimilare proprii grupului instruit 2.2. Activitățile organizate pun în practică strategiile inițial elaborate și sunt cuprinse în proiectul CDI. 2.3. Utilizarea unor strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învățării, formarea competențelorspecifice și dezvoltarea competențelor-cheie ale elevilor2.4. Formarea deprinderilor de studiu individual și în echipă în vederea formării/dezvoltării competenței de "a învăța să înveți" 2.5. Activitățile desfășurate favorizează exploatarea resurselor CDI. 2.6. Varietatea resurselor utilizate în cadrul activităților CDI 2.7. Accesul la noile mijloace de informare și comunicareeste facilitat. 2.8. Utilizarea eficientă a resurselor materiale din unitatea de învățământ și CDI în vederea optimizării activităților didactice – inclusiv resurse digitale și tehnologia informării și comunicării (TIC) 2.9. Diseminarea, evaluarea și valorizarea activităților realizate 2.10. Activitățile cu caracter cultural sunt derulate ținând cont de prioritățile școlii, politica unității de învățământ, fiind în conformitate cu reglementările Ministerului Educației Naționale. 2.11. Prin activitățile organizate se pune în valoare potențialul cultural al fondului documentar, producțiile culturale românești și europene, din perspectiva unei identități culturale comune. 2.12. Obiectivele info-documentare din programele școlaresunt identificate și dezvoltate și activitățile desfășurate în colaborare cu profesorii de disciplină. 2.13. Identificarea căilor și modalităților de cooperare între arii curriculare și discipline, regăsirea lor în activitățile desfășurate în colaborare 15                                                                                                                                                                                                       
3. Formarea elevilor și dezvoltarea competențelor specifice                        3.1. Modalități variate în care au fost utilizate elemente de inițiere în cercetarea documentară 3.2. Situațiile de învățare alese stimulează gândirea elevului și capacitatea de argumentare, formează deprinderile de muncă și studiu necesare instruirii pe durata întregii vieți. 3.3. Gradul de exploatare a noilor TIC în activitățile desfășurate în CDI 3.4. Formele de cercetare documentară sunt diversificate,în concordanță cu cerințele învățării interdisciplinare. 3.5. Gradul de autonomie al elevilor în utilizarea resurselor CDI 3.6. Realizarea activităților desfășurate implică exploatarea resurselor multimedia, favorizează inovația pedagogică și utilizarea metodelor activ-participative. 3.7. Parteneriatele educative la nivelul unității de învățământ urmăresc atât obiective specifice disciplinelor de studiu, cât și obiective din domeniul info-documentare, de dezvoltare de aptitudini și competențe specifice. 3.8. Temele transdisciplinare răspund nevoilor de formareale elevilor. 3.9. Activitățile derulate cresc interesul elevilor pentru studiu. 3.10. Activitățile privind animarea CDI implică și participarea elevilor. 20                                                                                                                                      
4. Monitorizarea și evaluarea activității CDI și a rezultatelor elevilor                    4.1. Metodele de monitorizare și evaluare a activitățilorstabilite pentru realizarea obiectivelor sunt adaptate specificului aspectelor vizate și al resurselor disponibile. 4.2. Activitățile organizate în CDI sunt diverse și răspund funcțiilor CDI. 4.3. Numărul de participanți la activitățile organizate în CDI. 4.4. Numărul de utilizatori 4.5. Numărul de documente consultate în cadrul CDI 4.6. Numărul de volume împrumutate 4.7. Diversitatea modalităților de evaluare și valorizarea muncii elevilor 4.8. Gradul de atingere a obiectivelor și de realizare a activităților planificate 4.9. Gradul de corectare/actualizare a obiectivelor activităților planificate, atunci când este necesar 4.10. Promovarea autoevaluării și interevaluării 4.11. Evaluarea satisfacției beneficiarilor educaționali 4.12. Participarea la completarea portofoliului educațional ca element central al evaluării rezultatelor învățării 10                                                                                                                  
5. Managementul claseide elevi           5.1. Stabilirea unui cadru adecvat inclus în regulamentulde organizare și funcționare al CDI (reguli de conduită, atitudini, ambient, reguli de utilizare și exploatare a resurselor CDI, reguli de acces în CDI) pentru desfășurarea activităților în conformitate cu particularitățile clasei de elevi și specificul activității în structuri info-documentare 5.2. Monitorizarea comportamentului elevilor și gestionarea situațiilor conflictuale 5.3. Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică 5                                                           
6. Dezvoltarea de parteneriate          6.1. Numărul proiectelor desfășurate în colaborare 6.2. Varietatea activităților desfășurate în colaborare 6.3. Numărul partenerilor implicați în desfășurarea activităților propuse 6.4. Relevanța parteneriatelor în calitatea desfășurării și conținutului activităților 6.5. Aportul parteneriatelor în atingerea obiectivelor stabilite în proiectul de activitate, respectiv în formarea unei culturi informaționale a elevilor și în dezvoltarea competențelor-cheie ale elevilor 10                                                      
7. Comunicare            7.1. Sursele de informare din exteriorul și interiorul unității de învățământ sunt identificate și utilizate. 7.2. Informația de interes pentru beneficiari este actualizată periodic. 7.3. Mediatizarea rezultatelor obținute și multiplicarea experiențelor obținute la nivelul întregii unități de învățământ 7.4. Activitățile de promovare a imaginii și activității CDI sunt realizate periodic. 7.5. Capacitatea de a se implica în activități organizateși desfășurate în parteneriat 5                                                           
8. Gestionarea CDI                                 8.1. Organizarea spațiului CDI respectă standardele ș criteriile de amenajare ale unui CDI. 8.2. Gradul de funcționalitate și respectarea parametrilor tehnici ai echipamentelor. 8.3. Prin organizarea CDI și activitățile propuse accesulliber la informație este facilitat și asigurat. 8.4. Gradul de autonomie a utilizatorilor în reperarea resurselor pluridisciplinare și multisuport 8.5. Practicarea unei politici documentare prospective 8.6. Realizarea operațiilor biblioteconomice conform normelor în vigoare 8.7. Gradul de respectare a sistemului de clasificare a documentelor 8.8. Gradul de respectare a criteriilor de selecție a fondului documentar 8.9. Capacitatea de aplicare a normelor de achiziții documentare 8.10. Corelarea necesarului de fond documentar cu natura activității în CDI și cu nevoile utilizatorilor 8.11. Stadiul informatizării CDI și de realizare a bazelor de date 8.12. Asigurarea unui program flexibil care să permită accesul utilizatorilor în CDI atât în cadrul cursurilor, cât și în afara lor 8.13. Adaptarea orarului CDI, a planului managerial al CDI la realitatea unității școlare 8.14. ROI al CDI este propus ca parte integrantă a ROI alunității școlare 8.15. Utilizatorii și activitățile derulate în CDI sunt înregistrate ritmic pentru evidențierea și valorizarea lor și pentru remedierea disfuncționalităților. 8.16. Necesarul de achiziții a fost propus. 13                                                                                                                                                                    
9. Managementul carierei și al dezvoltării profesionale            9.1. Obiectivitate în autoevaluare și identificarea propriilor nevoi de formare, în funcție de dinamica informației în domeniu 9.2. Numărul de cursuri/stagii de formare și schimburi deexperiență la care a participat în vederea satisfacerii nevoilor personale privind perfecționarea și ale organizației prin raportare la standardele de calitate 9.3. Gradul de aplicare a cunoștințelor și de utilizare anoilor competențe dezvoltate în cadrul formărilor în activitățile CDI 9.4. Articole, publicații, participarea la schimburi de bune practici, participarea la cercurile pedagogice 9.5. Gradul de utilizare a competențelor dezvoltate în stagiile de formare 4                                                                          
10. Contribuția la dezvoltarea instituțională și la promovarea imaginii unității de învățământ           10.1. Promovarea ofertei educaționale 10.2. Promovarea imaginii școlii în comunitate prin participarea și rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiții, activități extracurriculare și extrașcolare 10.3. Realizarea/participarea la programe/activități de prevenire și combatere a violenței și comportamentelor deviante în mediul școlar, familie și societate 10.4. Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ, precum și a sarcinilor suplimentare 10.5. Implicarea activă în crearea unei culturi a calității și a unei culturi informaționale la nivelul organizației 3                                                                               
11. Conduita profesională 11.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect, comportament) 2              
  11.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale 3        
TOTAL   100        

  Data evaluării: Numele și prenumele: Semnătura                   ● Cadru didactic evaluat:                   ● Responsabil comisie:                   ● Director:                   ● Membrii consiliului de administrație:

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x