ORDIN nr. 3.352 din 13 februarie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ÎNVATAMÎNTULUI Nr. 3.352/13 februarie 1997MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE Nr. 136/7 martie 1997MINISTERUL SANATATII Nr. 1.574/18 februarie 1997SECRETARIATUL DE STAT PENTRU HANDICAPATI Nr. 12/27 ianuarie 1997
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 53 din 31 martie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 CAP. 6
ActulREFERIRE LAHG 460 29/07/1994
ActulREFERIRE LAHG (R) 458 29/07/1994
ActulREFERIRE LAHG (R) 448 29/07/1994
ActulREFERIRE LALEGE 53 01/06/1992 ART. 1
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 46
ActulREFERIRE LAHG 1161 01/11/1990
ActulREFERIRE LALEGE 3 26/03/1970 CAP. 1
ActulREFERIRE LALEGE 3 26/03/1970 CAP. 2
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 43
ART. 2REFERIRE LALEGE 53 01/06/1992 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind unele măsuri referitoare la activitatea comisiilor de expertiza complexa (pentru învăţământul special), a comisiilor pentru ocrotirea minorilor, precum şi a comisiilor de diagnostic şi triaj



Având în vedere prevederile:– art. 46 din Constituţia României;cap. VI din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată;cap. I şi II din Legea nr. 3/1970 privind regimul ocrotirii unor categorii de minori;art. 1 alin. (2), (3) şi (4) din Legea nr. 53/1992 privind protecţia specială a persoanelor handicapate, în conformitate cu atribuţiile stabilite prin:Hotărârea Guvernului nr. 458/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Învăţământului, republicată;Hotărârea Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, republicată, cu modificările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 460/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 1.161/1990 privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati, cu modificările ulterioare,Ministerul Învăţământului, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sănătăţii şi Secretariatul de Stat pentru Handicapati dispun: + 
Articolul 1(1) Comisiile de expertiza complexa (pentru învăţământul special), înfiinţate în temeiul art. 43 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, stabilesc cerinţele educative speciale ale unui copil/elev şi orientarea sa şcolară şi profesională.(2) Hotărârea privind expertiza, orientarea şcolară şi profesională (anexa), emisă de comisia de expertiza complexa (pentru învăţământul special), este obligatorie la înscrierea copilului/elevului în învăţământul special sau la reorientarea lui.
 + 
Articolul 2(1) Determinarea cerinţelor educative speciale se realizează, în principal, prin evaluare curiculara, psihodiagnoza şi predictie şcolară, pe baza certificatului de persoana handicapata, emis în condiţiile art. 1 alin. (2) din Legea nr. 53/1992, a altor recomandări medicale sau solicitări pentru învăţământul special.(2) Orientarea şcolară şi profesională se face în funcţie de rezultatele expertizarii şi de tipurile, nivelurile şi formele de învăţământ special prevăzute legal.(3) Comisiile de expertiza complexa (pentru învăţământul special) eliberează Certificatul de expertiza şi orientare şcolară şi profesională, prevăzut în anexa.
 + 
Articolul 3Copiii, pentru care s-au stabilit măsuri de ocrotire în condiţiile Legii nr. 3/1970 privind regimul ocrotirii unor categorii de minori, dacă necesita determinarea cerinţelor educative speciale, vor fi indrumati de directorul instituţiei de ocrotire sau al unităţii şcolare la comisia de expertiza complexa (pentru învăţământul special).
 + 
Articolul 4Comisiile pentru ocrotirea minorilor, comisiile de diagnostic şi triaj şi comisiile de expertiza complexa (pentru învăţământul special) vor colabora pentru soluţionarea operativă a cazurilor, după cum urmează:a) vor îndrumă, în termen de 5 zile, un copil/elev, al cărui caz nu este de competenţa comisiei respective, la comisia abilitata;b) vor informa celelalte comisii cu privire la un copil/elev, în vederea completării datelor necesare exercitării atribuţiilor.
 + 
Articolul 5(1) Atribuţiile comisiilor pentru ocrotirea minorilor cu privire la orientarea copiilor pentru învăţământul special încetează o dată cu constituirea comisiilor de expertiza complexa (pentru învăţământul special), subordonate inspectoratelor şcolare.(2) Până la constituirea comisiilor de expertiza complexa (pentru învăţământul special) în judeţe şi în municipiul Bucureşti, comisiile pentru ocrotirea minorilor vor emite hotărâri de orientare spre învăţământul special, la cererea inspectoratelor şcolare.
 + 
Articolul 6Anexa cuprinzând Certificatul de expertiza şi orientare şcolară şi profesională face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 7Prezentul ordin a fost întocmit în patru exemplare, cîte unul pentru fiecare dintre părţile semnatare.
 + 
Articolul 8Prevederile prezentului ordin se aplică de la data publicării lui în Monitorul Oficial al României.Ministrul învăţământului,Virgil PetrescuMinistrul muncii şi protecţiei sociale,Alexandru AthanasiuMinistrul sănătăţii,Ştefan DragulescuSecretariatul de Statpentru Handicapati,Gabriela Popescu,secretar de stat
 + 
Anexa 1Inspectoratul Şcolar Se aprobă,………………… –––– Comisia de expertiza complexa Inspector şcolar general, (pentru învăţământul special) …………………….……………………….. L.S.CERTIFICATde expertiza şi orientare şcolară şi profesionalăNr. ……… din ……..Copilul/elevul …………, născut la data de …….., mama ………….tata ………., domiciliat în …………………………………………I. Rezultatul expertizei (concluziile evaluării complexe)1. Prezintă/Nu prezintă cerinţe educative speciale (CES)Dacă prezintă, se precizează:a) Tipul de deficienta/handicap……………………………………………………………………………………………………………………………………b) Gradul/nivelul de deficienta/handicap: uşor, moderat (mediu), sever, profund; altele (se vor preciza) ……………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….c) Recomandări curiculare (cu privire la planuri de învăţământ, programe analitice, manuale, metodologii didactice) ……………………………..…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….d) Recomandări privind reabilitarea/recuperarea …………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….e) Alte recomandări privind satisfacerea cerinţelor educative speciale (CES)…………………………………………………………………….2. Nu exista suficiente date pentru determinarea CES. Se recomanda: amînarea, completarea, precizarea etc. ……………………………………………………………………………………………………….3. Data propusă pentru reexpertizare ………………………………..II. Hotărâre de orientare (reorientare) şcolară şi profesionalăCopilul/elevul …………………….. este orientat/reorientat pentru:– unitate de învăţământ special …………………………………….…………………………………………………………………….– grupa/clasa specială în unitate obişnuită de învăţământ ……………..…………………………………………………………………….– şcoala (grădiniţa) obişnuită (integrare, menţinere, reintegrare/reorientare) – cu sau fără structuri/servicii de sprijin (se precizează care, dacă se recomanda) …………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….– meseria/meseriile (la orientarea profesională) …………………………………………………………………………………………….– şcolarizare în regim de internat (săptămînal sau trimestrial), de zi cu semiinternat, în regim scurt de zi (extern) ……………………………..– alte situaţii …………………………………………………..…………………………………………………………………….COMISIA DE EXPERTIZA(Membrii – numele şi semnatura) Psihopedagog, Asistent social, Medic, Secretar,………….. ……………. …………… …………….Coordonator comisie,…………………L.S.Avizul inspectorului şcolarde educaţie specială………………………….(numele şi semnatura)Acordul părintelui/tutoreluipentru rezultatul expertizei şi hotărârea de orientare (reorientare)şcolară şi profesională ……………….(numele şi semnatura)Data expertizei/hotărârii:……………………. Data propusă pentru revizuirea hotărârii:…………………………………..––––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x