ORDIN nr. 3.235 din 9 februarie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 25 februarie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 81 05/02/2010
ActulREFERIRE LAHG 1251 13/10/2005
ActulREFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 43
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 141
ART. 1REFERIRE LAORDIN 6052 04/12/2009
ART. 3REFERIRE LAHG 1251 13/10/2005
ART. 3REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 43
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 6052 04/12/2009
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 6052 04/12/2009
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 6052 04/12/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea specializărilor de nivel universitar care conferă dreptul absolvenţilor liceelor pedagogice de a ocupa funcţiile didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor în învăţământul primar



În baza prevederilor art. 141 lit. p) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. a) şi b), art. 7 alin. (1) lit. c) şi d) şi art. 43 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.251/2005 privind unele măsuri de îmbunătăţire a activităţii de învăţare, instruire, compensare, recuperare şi protecţie specială a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerinţe educative speciale din cadrul sistemului de învăţământ special şi special integrat,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1) Condiţiile de ocupare a funcţiilor didactice de profesor în învăţământul preşcolar şi profesor pentru învăţământul primar sunt îndeplinite de absolvenţii cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializarea "Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar" repartizaţi în învăţământul preuniversitar pe posturi de: educatoare, educatoare/educator, educatoare/educator itinerant/de sprijin, învăţător, învăţător-educator sau învăţător itinerant/de sprijin.(2) Condiţiile de ocupare a funcţiei didactice de profesor în învăţământul preşcolar sunt îndeplinite şi de absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic cu una dintre specializările "Educatoare", "Educatoare-Învăţător" sau "Învăţător-Educatoare" repartizaţi în învăţământul preuniversitar pe posturi de: educatoare, educatoare/educator sau educatoare/educator itinerant/de sprijin, care au finalizat cu diplomă de absolvire/licenţă şi studii universitare de scurtă sau lungă durată ori ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, având înscrisă pe diploma de absolvire/licenţă una dintre specializările cuprinse în Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6.052/2009, la:a) aria curriculară "Limbă şi comunicare", disciplinele: limba şi literatura română, limbi clasice, limbi străine/materne şi literatura universală;b) aria curriculară "Matematică şi ştiinţe", disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie şi ştiinţe, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 1;c) aria curriculară "Tehnologii", disciplinele: informatică; tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, specializările universitare de lungă şi scurtă durată "Informatică" din profilul "Informatică", specializările universitare de lungă şi scurtă durată din profilul "Matematică": "Informatică", "Matematică-Informatică", "Maşini de calcul" şi "Cercetări operaţionale", specializările universitare de lungă durată din profilul "Fizică": "Fizică-Informatică", "Fizică informatică", specializările pentru ciclul I de studii universitare de licenţă din domeniul ştiinţe exacte, incluse în domeniile pentru studiile universitare de licenţă: "Matematică", "Informatică", "Fizică" şi "Chimie": "Matematică informatică", "Informatică", "Informatică aplicată", "Fizică informatică" şi "Chimie informatică", precum şi programele de studiu de master acreditate corespunzătoare domeniilor de licenţă: "Matematică", "Informatică" şi "Fizică";d) aria curriculară "Om şi societate", disciplinele: cultură civică; filozofie; logică, argumentare şi comunicare; sociologie; studii sociale; psihologie; pedagogie; istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare; istorie; geografie; religie; discipline teologice de specialitate, posturile de: profesor în centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică şi profesor logoped, învăţământul special, postul de profesor psihopedagog, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 2;e) aria curriculară "Arte", disciplinele: arte vizuale, muzică, teatru, coregrafie;f) aria curriculară "Educaţie fizică şi sport", disciplinele: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 3.(3) Condiţiile de ocupare a funcţiei didactice de profesor în învăţământul primar sunt îndeplinite şi de absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic cu una dintre specializările "Învăţător", "Educatoare-Învăţător" sau "Învăţător-Educatoare" repartizaţi în învăţământul preuniversitar pe posturi de: învăţător, învăţător-educator sau învăţător itinerant/de sprijin, care au finalizat cu diplomă de absolvire/licenţă şi studii universitare de scurtă sau lungă durată ori ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, având înscrisă pe diploma de absolvire/licenţă una dintre specializările cuprinse în Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6.052/2009, la:a) aria curriculară "Limbă şi comunicare", disciplinele: limba şi literatura română, limbi clasice, limbi străine/materne şi literatura universală;b) aria curriculară "Matematică şi ştiinţe", disciplinele: matematică, fizică, chimie, biologie şi ştiinţe, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 1;c) aria curriculară "Tehnologii", disciplinele: informatică; tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor, specializările universitare de lungă şi scurtă durată "Informatică" din profilul "Informatică", specializările universitare de lungă şi scurtă durată din profilul "Matematică": "Informatică", "Matematică-Informatică", "Maşini de calcul" şi "Cercetări operaţionale", specializările universitare de lungă durată din profilul "Fizică": "Fizică-Informatică", "Fizică informatică", specializările pentru ciclul I de studii universitare de licenţă din domeniul ştiinţe exacte, incluse în domeniile pentru studiile universitare de licenţă: "Matematică", "Informatică", "Fizică" şi "Chimie": "Matematică informatică", "Informatică", "Informatică aplicată", "Fizică informatică" şi "Chimie informatică", precum şi programele de studiu de master acreditate corespunzătoare domeniilor de licenţă: "Matematică", "Informatică" şi "Fizică";d) aria curriculară "Om şi societate", disciplinele: cultură civică; filozofie; logică, argumentare şi comunicare; sociologie; studii sociale; psihologie; pedagogie; istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare; istorie; geografie; religie; discipline teologice de specialitate, posturile de: profesor în centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică şi profesor logoped, învăţământul special, postul de profesor psihopedagog, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 2;e) aria curriculară "Arte", disciplinele: arte vizuale, muzică, teatru, coregrafie;f) aria curriculară "Educaţie fizică şi sport", disciplinele: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, cu excepţia specializărilor cuprinse în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 2(1) Absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic repartizaţi în învăţământul preuniversitar pe posturi de: educatoare, educatoare/educator, educatoare/educator itinerant/de sprijin, învăţător, învăţător-educator sau învăţător itinerant/de sprijin, care au finalizat cu diplomă de absolvire/licenţă şi studii universitare de scurtă sau lungă durată ori ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, având înscrisă pe diploma de absolvire/licenţă una dintre specializările cuprinse în anexele nr. 1-3 sau o altă specializare care nu este prevăzută la art. 1, îndeplinesc condiţiile de ocupare a funcţiei de institutor.(2) Absolvenţii cu examen de diplomă ai colegiului universitar pedagogic sau a unei şcoli echivalente liceului pedagogic repartizaţi în învăţământul preuniversitar pe posturi de: educatoare, educatoare/educator, educatoare/educator itinerant/de sprijin, învăţător, învăţător-educator sau învăţător itinerant/de sprijin, care au finalizat cu diplomă de absolvire/licenţă şi studii universitare de scurtă sau lungă durată ori ciclul I de studii universitare de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, cu excepţia specializării "Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar", îndeplinesc condiţiile de ocupare a funcţiei de institutor.
 + 
Articolul 3Normarea activităţii de predare-învăţare şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă pentru profesorii pentru învăţământul preşcolar şi pentru profesorii pentru învăţământul primar se stabileşte pe post similar normării activităţii didactice de predare-învăţare şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă a educatoarelor/institutorilor din învăţământul preşcolar, învăţătorilor/institutorilor din învăţământul primar, respectiv educatoarelor/educatorilor, educatoarelor/educatorilor itineranţi/de sprijin, învăţătorilor-educatori/ institutorilor-educatori sau învăţătorilor itineranţi/de sprijin, conform art. 43 lit. a), b) sau f) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 1.251/2005 privind unele măsuri de îmbunătăţire a activităţii de învăţare, instruire, compensare, recuperare şi protecţie specială a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerinţe educative speciale din cadrul sistemului de învăţământ special şi special integrat.
 + 
Articolul 4Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 5Direcţia acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didactică din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei, cercetării,tineretului şi sportului,Daniel Petru FuneriuBucureşti, 9 februarie 2010.Nr. 3.235.
 + 
Anexa 1––-LISTAspecializărilor de nivel universitar din Centralizatorulprivind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările,precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personaluluididactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinulministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6.052/2009, ariacurriculară "Matematică şi ştiinţe", disciplinele: matematică, fizică,chimie, biologie, ştiinţe, care nu sunt cuprinse în profilul pedagogic┌─────────────────┬────────────────────────────────┬────────────┬─────────────┐│Profilul/Domeniul│ Specializarea │Studii uni- │Studii uni- ││ │ │versitare de│versitare de ││ │ │lungă durată│scurtă durată│├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE APLICATE │Inginerie matematică │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Inginerie fizică │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│CHIMIE │Chimie – Fizică (militar)*) │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Inginerie chimică │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Inginerie chimică │ │ ││ │(în limbi străine) │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologie chimică │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologie chimică organică │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologie chimică anorganică │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia substanţelor │ │ ││ │anorganice │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia substanţelor organice│ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţa şi ingineria materia- │ │ ││ │lelor oxidice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia silicaţilor şi compu-│ │ ││ │şilor oxidici │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Chimie militară (militar)*) │ │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnici de laborator │ │ x │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│CHIMIE │Tehnologia celulozei, hârtiei şi│ │ ││INDUSTRIALĂ/ │fibrelor artificiale │ x │ ││INGINERIE CHIMICĂ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia compuşilor macromo- │ │ ││ │leculari │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Inginerie chimică │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Inginerie chimică │ │ ││ │(în limbi străine) │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologie chimică │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologie chimică organică │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologie chimică anorganică │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia substanţelor │ │ ││ │anorganice │ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia substanţelor organice│ x │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţa şi ingineria materiale- │ │ ││ │lor oxidice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia silicaţilor şi compu-│ │ ││ │şilor oxidici │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnici de laborator │ │ x ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Tehnologia materialelor de │ │ ││ │construcţii │ │ x │└─────────────────┴────────────────────────────────┴────────────┴─────────────┘─────────Notă *) Specializări dobândite în cadrul instituţiilor militare de învăţământ superior.┌────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬─────────────┐│Domeniul fundamental│Domeniul pentru studiile│Specializarea din │Studii uni- ││ │universitare de licenţă │cadrul domeniului │versitare de ││ │ │pentru studiile │licenţă ││ │ │universitare de │(ciclul I ││ │ │ licenţă │ Bologna) │├────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│Ştiinţe inginereşti │Ştiinţe inginereşti │Matematică şi │ ││ │aplicate │informatică │ ││ │ │aplicată în │ ││ │ │inginerie │ x │├────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│Ştiinţe inginereşti │Ştiinţe inginereşti │Inginerie fizică │ x ││ │aplicate ├──────────────────┼─────────────┤│ │ │Fizică tehnologică│ x │├────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│Ştiinţe inginereşti │Inginerie chimică │Chimie militară*) │ x │└────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴─────────────┘─────────Notă *) Specializare dobândită în cadrul instituţiilor militare de învăţământ superior.
 + 
Anexa 2––-LISTAspecializărilor de nivel universitar din Centralizatorulprivind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările,precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personaluluididactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinulministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6.052/2009, ariacurriculară "Om şi societate", disciplinele: cultură civică;filozofie; logică, argumentare şi comunicare; sociologie; studiisociale; psihologie; pedagogie; istoria şi tradiţiile minorităţiimaghiare; istorie; geografie; religie; discipline teologice despecialitate, posturile de: profesor în centre şi cabinete deasistenţă psihopedagogică şi profesor logoped, învăţământulspecial, postul de profesor psihopedagog, care nu suntcuprinse în profilul pedagogic┌─────────────────┬────────────────────────────────┬────────────┬─────────────┐│Profilul/Domeniul│ Specializarea │Studii uni- │Studii uni- ││ │ │versitare de│versitare de ││ │ │lungă durată│scurtă durată│├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│SOCIOPSIHO- │Psihosociologie (militar)*) │ x │ ││PEDAGOGIE ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Psihosociologie – informaţii │ │ ││ │(militar)*) │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Asistenţă socială │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ARHIVISTICĂ │Arhivistică – Istorie │ │ ││ │(militar)*) │ │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE POLITICE │Ştiinţe politice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe politice │ │ ││ │(în limbi străine) │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe politice şi │ │ ││ │administrative │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Studii europene │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Relaţii internaţionale şi studii│ │ ││ │europene │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE │Ştiinţe politico-economice │ x │ ││SOCIAL-POLITICE │ │ │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE │ │ │ ││ADMINISTRATIVE │Administraţie publică │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Administraţie europeană │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe administrative │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│FILOLOGIE │Comunicare şi relaţii publice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Comunicare socială şi relaţii │ │ ││ │publice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Relaţii internaţionale şi studii│ │ ││ │europene │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ECONOMIC │Relaţii internaţionale şi studii│ │ ││ │europene │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│RELAŢII │Relaţii internaţionale şi studii│ │ ││INTERNAŢIONALE │europene │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│JURNALISTICĂ/ │Psihosociologie – informaţii*) │ x │ ││ŞTIINŢELE ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│COMUNICĂRII │Psihosociologie – informaţii │ │ ││ │(militar)*) │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Comunicare şi relaţii publice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Comunicare socială şi relaţii │ │ ││ │publice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Comunicare şi relaţii │ │ ││ │publice – informaţii*) │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│COMUNICARE ŞI │ │ │ ││RELAŢII PUBLICE │Comunicare şi relaţii publice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Comunicare socială şi relaţii │ │ ││ │publice │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ DREPT │Drept │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Drept comunitar │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe juridice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe juridice şi │ │ ││ │administrative │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE JURIDICE │Drept │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Drept comunitar │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Drept şi relaţii internaţionale │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe juridice │ x │ ││ ├────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ │Ştiinţe juridice şi │ │ ││ │administrative │ x │ │├─────────────────┼────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┤│ASISTENŢĂ SOCIALĂ│Asistenţă socială │ x │ x │└─────────────────┴────────────────────────────────┴────────────┴─────────────┘─────────────Notă *) Specializări dobândite în cadrul instituţiilor militare sau de informaţii de învăţământ superior.┌────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────┬─────────────┐│Domeniul fundamental│Domeniul pentru studiile│Specializarea din │Studii uni- ││ │universitare de licenţă │cadrul domeniului │versitare de ││ │ │pentru studiile │licenţă ││ │ │universitare de │(ciclul I ││ │ │ licenţă │ Bologna) │├────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE JURIDICE │DREPT │Drept │ x ││ │ ├──────────────────┼─────────────┤│ │ │Drept comunitar │ x │├────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE SOCIALE ŞI │ŞTIINŢE POLITICE │Ştiinţe politice │ x ││POLITICE ├────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ │RELAŢII INTERNAŢIONALE │Relaţii interna- │ ││ │ŞI STUDII EUROPENE │ţionale şi studii │ ││ │ │europene │ x ││ ├────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ │ŞTIINŢE ADMINISTRATIVE │Administraţie │ ││ │ │publică │ x ││ │ ├──────────────────┼─────────────┤│ │ │Administraţie │ ││ │ │europeană │ x ││ ├────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ │ŞTIINŢE ALE │Comunicare şi │ ││ │COMUNICĂRII │relaţii publice │ x ││ ├────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ │ASISTENŢĂ SOCIALĂ │Asistenţă socială │ x │├────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤│ŞTIINŢE MILITARE ŞI │ŞTIINŢE MILITARE ŞI │Comunicare şi │ ││INFORMAŢII │INFORMAŢII │relaţii publice – │ ││ │ │informaţii*) │ x ││ │ ├──────────────────┼─────────────┤│ │ │Psihologie – │ ││ │ │informaţii*) │ x │└────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────┴─────────────┘──────────Notă *) Specializări dobândite în cadrul instituţiilor militare sau de informaţii de învăţământ superior.

Domeniul de licenţă

Programul de studii de master acreditat

Studii universita-
re de masterat
(ciclul II
Bologna)
DREPT

1. Administraţie publică
2. Asistenţa juridică a întreprinderii
3. Conducere şi organizare judiciară
4. Combaterea traficului ilicit de
droguri
5. Combaterea criminalităţii organizate
6. Comunicare socială proactivă a
poliţiei
7. Criminalistică
8. Carieră judiciară
9. Devianţă şi delincvenţă
10. Drept administrativ
11. Drept civil aprofundat
12. Drept comunitar
13. Drept comunitar şi politici de
integrare europeană
14. Drept european
15. Drept financiar bancar şi al
asigurărilor
16. Drept privat
17. Drept şi administraţie publică
europeană
18. Drept şi politici publice europene
19. Drept internaţional comunitar
20. Drept internaţional şi comunitar
21. Drept internaţional public
22. Drept internaţional şi drept
comunitar
23. Drept internaţional şi european
24. Drept judiciar privat
25. Drept maritim
26. Drept privat aprofundat
27. Drept privat comunitar
28. Drept privat comparat
29. Droit prive compare
30. Drept public
31. Drept penal şi ştiinţe penale
32. Drept social român şi european
33. Dreptul afacerilor
34. Dreptul european şi dreptul naţio-
nal al afacerilor
35. Dreptul informaţiilor şi al securi-
tăţii private
36. Drept intern şi internaţional al
mediului
37. Dreptul muncii. Relaţii de muncă şi
industriale
38. Drepturile omului
39. Economia şi dreptul afacerilor
40. Integrare europeană
41. Instituţii şi proceduri de drept
public
42. Instituţii juridice comunitare şi
internaţionale
43. Instituţii de drept administrativ
44. Instituţii de drept privat român
45. Instituţii de drept civil şi proce-
sual civil
46. Instituţii de drept penal şi proce-
sual penal
47. Investigarea criminalistică a
infracţiunilor
48. Investigarea fraudelor
49. Legislaţie comunitară şi carieră
judiciară
50. Legislaţia privind siguranţa tran-
sporturilor
51. Master profesional de drept euro-
pean şi internaţional al afacerilor
52. Managementul resurselor umane în
sistemul autorităţilor de ordine
publică
53. Managementul cooperării poliţie-
neşti internaţionale
54. Managementul activităţilor de ordi-
ne publică şi siguranţă naţională
55. Managementul investigaţiei penale
56. Managementul cooperării la frontie-
ra Schengen
57. Managementul pregătirii operaţio-
nale de jandarmi
58. Mecanismele juridice ale economiei
de piaţă
59. Medierea – procedura necontencioasă
de soluţionare a conflictelor
60. Medierea conflictelor în drept
61. Ocrotirea familiei şi asistenţă
socială
62. Poliţie judiciară
63. Proceduri judiciare şi profesii
liberale
64. Statul de drept şi societatea
civilă
65. Etat de droit et societe civile
66. Sisteme şi instituţii de drept în-
ternaţional şi comunitar
67. Studii europene
68. Ştiinţe penale
69. Ştiinţe penale aprofundate
70. Ştiinţe penale şi criminalistică
71. Ştiinţe penale – criminologie şi
criminalistică
72. Tehnică criminalistică
x

x

ŞTIINŢE
ADMINISTRATIVE

1. Administraţie europeană.
Instituţii şi politici publice
2. Administraţie publică
3. Administraţie publică europeană
4. Administraţie publică europeană –
BRIE
5. Administraţie publică şi integrare
europeană
6. Administraţie publică şi dezvoltarea
comunitară
7. Administraţie publică în contextul
integrării europene
8. Administraţie şi finanţe publice
europene
9. Administraţie şi management public
10. Administrarea resurselor institu-
ţiilor culturale
11. Administraţie publică şi eficienţa
sistemului administrativ
12. Administrarea relaţiilor publice şi
asistenţă managerială
13. Administraţie şi politici publice
în Uniunea Europeană
14. Administrarea şi dezvoltarea resur-
selor umane
15. Dezvoltare regională
16. Guvernare şi administraţie publică
europeană
17. Guvernare modernă şi dezvoltare
locală
18. Management şi administraţie
europeană
19. Management şi audit în administra-
ţie şi afaceri
20. Managementul administraţiei publice
şi cariere publice
21. Managementul crizelor şi conflic-
telor
22. Managementul instituţiilor publice
23. Managementul organizaţiilor şi ser-
viciilor publice
24. Managementul sectorului public
25. Managementul poliţiei locale
26. Politici de sănătate şi management
sanitar
27. Politici administrative europene
28. Puterea executivă şi administraţia
publică
29. Sisteme administrative şi relaţii
internaţionale
30. Spaţiul public european
31. Studii administrative europene
32. Ştiinţe administrative
x

ŞTIINŢE MILITARE
ŞI INFORMAŢII
Psihologie – informaţii*) x
ASISTENŢĂ SOCIALĂ

1. Asistenţa socială a vârstnicilor
2. Asistenţă socială pentru sănătate
mentală
3. Asistenţă socială şi consiliere în
şcoală
4. Asistenţă socială şi economie
socială
5. Asistenţă socială bazată pe dovezi
6. Asistenţă socială în spaţiul justi-
ţiei. Probaţiune şi mediere
7. Asistenţă socială privind reintegra-
rea socială în domeniul justiţiei
penale
8. Asistenţă şi incluziune socială a
vârstnicilor şi persoanelor cu
dizabilităţi
9. Cercetare în sociologie
10. Research în sociology
11. Consiliere în asistenţa socială
12. Evaluarea programelor şi analiză de
impact
13. Evaluare şi supervizare în asisten-
ţă socială
14. Familia – resurse şi asistenţă
socială
15. Familia şi managementul resurselor
familiale
16. Gerontologie socială
17. Grupuri de risc şi servicii sociale
de suport
18. Masterat european în drepturile
copiilor
19. Masterat european de protecţie a
drepturilor copiilor
20. Management în asistenţă socială
21. Management de caz şi metode de în-
tervenţie în asistenţa socială
22. Managementul serviciilor de asis-
tenţă socială
23. Managementul serviciilor sociale şi
de sănătate
24. Politici publice în asistenţa
socială
25. Politici sociale europene
26. Politici sociale în context
european
27. Politici şi servicii sociale
28. Practica asistenţei sociale centra-
tă pe valori
29. Prevenirea şi combaterea consumului
ilicit de droguri
30. Prevenirea violenţei împotriva co-
pilului în familie şi societate
31. Probaţiune
32. Probaţiune, mediere şi asistenţa
socială a victimelor infracţiunilor
33. Programe şi proiecte comunitare în
asistenţă socială
34. Psihologie socială aplicată
35. Supervizare şi planificare socială
36. Supervizare în serviciile sociale
şi de sănătate mintală
x

────────Notă *) Specializare dobândită în cadrul instituţiilor militare sau de informaţii de învăţământ superior. + 
Anexa 3––-LISTAspecializărilor de nivel universitar din Centralizatorulprivind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările,precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personaluluididactic din învăţământul preuniversitar 2010, aprobat prin Ordinulministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 6.052/2009, ariacurriculară "Educaţie fizică şi sport", disciplinele: educaţiefizică şi sport, kinetoterapie, care nu sunt incluseîn profilul pedagogic

Profilul/Domeniul

Specializarea

Studii univer-
sitare de
lungă durată

Studii
universitare
de scurtă
durată
MEDICINĂ Fiziokinetoterapie x
Balneofiziokinetoterapie şi
recuperare
x
EDUCAŢIE FIZICĂ
ŞI SPORT
Educaţie fizică militară şi
sport*)
x
Educaţie fizică (militară)*) x

──────────Notă *) Specializări dobândite în cadrul instituţiilor militare sau de informaţii de învăţământ superior.

Domeniul pentru studiile
universitare de licenţă

Specializarea din cadrul
domeniului pentru studiile
universitare de licenţă
Studii universitare de
licenţă
(ciclul I Bologna)
SĂNĂTATE

Balneofiziokinetoterapie
şi recuperare
x

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x