ORDIN nr. 3.158 din 12 noiembrie 2009 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI LOCUINTEINr. 830 din 8 octombrie 2009MINISTERUL FINANTELOR PUBLICENr. 3.158 din 12 noiembrie 2009
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 3158 12/11/2009
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAHG 33 22/01/2009 ART. 12
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 2975 13/12/2011 ART. 1
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 886 11/11/2011 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUORDIN 2975 13/12/2011 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUORDIN 886 11/11/2011 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 2975 13/12/2011 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 886 11/11/2011 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru axa prioritară "Promovarea schimburilor între comunităţi ("people to people")" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia(actualizat până la data de 21 decembrie 2011*)



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 21 decembrie 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 886 din 11 noiembrie 2011/ORDINUL nr. 2.975 din 13 decembrie 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn conformitate cu prevederile:Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului din 25 iunie 2002 privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, cu modificările ulterioare, şi al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin: + 
Articolul 1În cadrul proiectelor finanţate prin axa prioritară "Promovarea schimburilor între comunităţi ("people to people")" din cadrul Programului IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia, sunt considerate eligibile categoriile de cheltuieli care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:a) respectă reglementările prevăzute în legislaţia naţională şi comunitară în vigoare;b) nu sunt finanţate integral sau parţial prin alte instrumente financiare naţionale, europene sau internaţionale;c) sunt însoţite de documente justificative, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea beneficiarului, certificate şi identificate;d) sunt necesare implementării proiectelor şi sunt în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi Partenerul lider de proiect, pentru aprobarea operaţiunii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului din 17 iulie 2006 de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA) şi ale Regulamentului (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţă pentru preaderare (IPA);e) sunt efectiv plătite de către beneficiar.
 + 
Articolul 2(1) Cheltuielile prevăzute la art. 1 sunt considerate eligibile dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:a) sunt efectuate de la data aprobării oficiale a Programului IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia de către Comisia Europeană;b) sunt efectuate de la data intrării în vigoare a Contractului de finanţare semnat între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), următoarele cheltuieli efectuate de beneficiar, ce constituie cheltuieli pentru pregătirea proiectelor, sunt eligibile dacă au fost efectuate cu cel mult 2 ani înaintea depunerii cererii de finanţare:a) cheltuieli pentru avize, acorduri, autorizaţii;b) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea proiectului – maximum 1% din totalul cheltuielilor eligibile şi nu mai mult de 10.000 euro;c) cheltuieli cu consultanţa pentru elaborarea documentelor de achiziţie publică şi managementul procedurii de achiziţie publică;d) cheltuieli pentru traducerea documentelor;e) cheltuieli cu taxe şi comisioane bancare de tipul celor prevăzute la art. 9 alin. (1) – maximum 5% din totalul cheltuielilor eligibile;f) cheltuieli pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului – cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apă, sucuri şi trataţii, în valoare de maximum 2% din valoarea cumulată a cheltuielilor cu pregătirea proiectului.––––Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 886 din 11 noiembrie 2011/ORDINUL nr. 2.975 din 13 decembrie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 911 din 21 decembrie 2011.(3) Cheltuielile menţionate la alin. (2) lit. f) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a următoarelor condiţii:a) transport – cel mai scăzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte, cu excepţia combustibilului, biletelor de tren sau de autobuz;b) cazare – în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţională pentru organismele publice;c) traducere simultană în timpul întrunirilor;d) diurne – plafoanele permise de legislaţia naţională aplicabilă.––––Alin. (3) al art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 886 din 11 noiembrie 2011/ORDINUL nr. 2.975 din 13 decembrie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 911 din 21 decembrie 2011.(4) Procedurile de achiziţie derulate pentru efectuarea cheltuielilor menţionate la alin. (2) se derulează în conformitate cu prevederile procedurii specifice de achiziţii publice utilizate în relaţia cu statele nemembre UE.(5) Contribuţia beneficiarului la realizarea operaţiunii trebuie să fie sub formă financiară.(6) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului prevăzute la alin. (2) sunt eligibile dacă au fost efectuate cu maximum 2 ani înaintea termenului-limită de depunere a cererii de finanţare şi dacă valoarea lor cumulată nu depăşeşte 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.––––Alin. (6) al art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 886 din 11 noiembrie 2011/ORDINUL nr. 2.975 din 13 decembrie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 911 din 21 decembrie 2011.(7) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului prevăzute la alin. (2) pot fi declarate de către un beneficiar numai în prima cerere de rambursare a cheltuielilor.
 + 
Articolul 3(1) Sunt eligibile următoarele cheltuieli în valoare de maximum 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului, astfel:a) obţinere avize, acorduri, autorizaţii necesare implementării proiectului, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2);b) organizarea procedurilor de achiziţie, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin (2), inclusiv cheltuielile aferente asistenţei/consultanţei juridice, în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, publicarea anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, în legătură cu procedurile de achiziţie publică;c) consultanţă, pentru alte situaţii decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2).(2) În categoria cheltuielilor eligibile menţionate la alin. (1) lit. c) se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru:a) plata serviciilor de consultanţă la elaborarea studiilor de piaţă, de evaluare etc.;b) plata serviciilor de consultanţă în domeniul managementului proiectului.
 + 
Articolul 4(1) Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli pentru implementarea activităţilor de bază din proiect:a) cheltuieli pentru organizarea de sesiuni de pregătire profesională şi activităţi educaţionale, evenimente de informare şi reţele de comunicare, informare şi promovare a acestora;b) cheltuieli pentru realizarea unor strategii, planuri comune de acţiune în vederea soluţionării diverselor probleme cu care se confruntă regiunea de graniţă;c) cheltuieli pentru dezvoltarea şi întărirea capacităţii administrative în zona de frontieră;d) cheltuieli legate de promovarea patrimoniului cultural din zona de frontieră;e) cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe sau obiectelor de inventar, precum: mobilier, echipamente IT, dotări P.S.I., dotări privind protecţia muncii;f) cheltuielile cu achiziţionarea activelor necorporale: brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate;g) servicii IT C, actualizare şi dezvoltare a aplicaţiilor IT, inclusiv soluţii de securitate a acestora;h) cheltuielile pentru traduceri şi interpretariat, inclusiv traducerea documentelor elaborate, în concordanţă cu obiectivele proiectului supus finanţării;i) cheltuielile pentru transportul de materiale, mobilier şi echipamente, dacă nu este inclus în preţul achiziţiei.(2) Toate echipamentele trebuie să îndeplinească condiţiile cerute prin proiect şi trebuie să respecte principiul eficienţei economice, energetice şi al impactului negativ redus asupra mediului înconjurător.
 + 
Articolul 5Sunt eligibile cheltuielile privind informarea şi publicitatea pentru proiect, în care se includ: cele pentru panouri publicitare, afişe, broşuri, pliante, reclame media, alte materiale promoţionale, campanii media, evenimente de informare, conferinţe de presă, conform Manualului de identitate vizuală a Programului şi prevederilor acordului încheiat între parteneri şi Partenerul lider de proiect, respectiv ale contractului încheiat între Partenerul lider de proiect şi Autoritatea de management.
 + 
Articolul 6(1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, aferente persoanelor angajate pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă, contract individual de muncă cu timp parţial sau act administrativ de numire în funcţia publică, pe durată nedeterminată sau determinată, cu fracţiune de normă sau cu normă întreagă de lucru.(2) Cheltuielile cu salariile funcţionarilor publici prevăzute la alin. (1) sunt eligibile cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind incompatibilitatea şi la nivelul stabilit de prevederile legale în vigoare aplicabile.(3) În cazul cheltuielilor pentru personalul contractual prevăzute la alin. (1), nivelul salariului nu poate fi mai mare decât nivelul salarial practicat în mod obişnuit, înainte de implementarea proiectului, de beneficiarul/partenerul în cadrul căruia este încadrat.(4) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt considerate eligibile doar dacă personalul este direct angajat de către organizaţiile partenere, prevăzute în lista oficială din cererea de finanţare, şi are atribuţii în procesul de gestionare a proiectului, conform fişelor de post.(5) Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) se decontează conform contractului de muncă/actului administrativ de numire sau proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului/foaie de prezenţă aferent atribuţiilor specifice gestionării proiectului.(6) Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform legislaţiei naţionale în vigoare.(7) Cheltuielile aferente orelor suplimentare sunt eligibile dacă sunt efectuate în scopul implementării proiectului, conform fişei de pontaj, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare.
 + 
Articolul 7Sunt considerate eligibile cheltuielile efectuate pentru organizarea de întâlniri între partenerii proiectului în scopul implementării operaţiunii – cheltuieli cu deplasarea şi cheltuieli cu organizarea evenimentului, inclusiv cheltuieli pentru cafea, apă, sucuri şi trataţii, cu respectarea prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare şi a următoarelor condiţii:a) transport – cel mai scăzut preţ, pe baza analizei a 3 oferte, cu excepţia combustibilului, biletelor de tren sau de autobuz;b) cazare – în limitele plafoanelor permise de legislaţia naţională pentru organismele publice;c) traducere simultană în timpul întrunirilor;d) diurne – plafoanele permise de legislaţia naţională aplicabilă.––––Art. 7 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 886 din 11 noiembrie 2011/ORDINUL nr. 2.975 din 13 decembrie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 911 din 21 decembrie 2011.
 + 
Articolul 8(1) În categoria cheltuielilor generale de administraţie se includ: cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului; plata utilităţilor: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid şi internet; cheltuielile efectuate pentru achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului; cheltuielile pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii echipamente şi autoturisme; cheltuielile de arhivare, birotică şi papetărie. Acestea sunt eligibile dacă se poate demonstra că sunt bazate pe costuri reale.(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:a) sunt alocate proporţional proiectului, în conformitate cu metoda de calcul al pro ratei pentru decontarea cheltuielilor de administraţie elaborată de Autoritatea de management şi ataşată ca anexă la contractul de finanţare;b) valoarea totală a acestor cheltuieli nu poate depăşi 5% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului;––––Lit. b) a alin. (2) al art. 8 a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 886 din 11 noiembrie 2011/ORDINUL nr. 2.975 din 13 decembrie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 911 din 21 decembrie 2011.c) sunt bazate pe costuri reale care se reflectă în contabilitate.
 + 
Articolul 9(1) Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli, altele decât cele prevăzute la art. 2 alin. (2):a) comisioane pentru tranzacţiile financiare transnaţionale;b) comisioane bancare pentru deschiderea şi administrarea conturilor separate necesare pe durata implementării proiectului;c) taxe notariale, costurile pentru consultanţă juridică, costul expertizei tehnice şi financiare, precum şi costurile de audit sau de contabilitate, în cazul în care acestea sunt direct legate de operaţiunea cofinanţată şi sunt necesare pentru pregătirea sau punerea în aplicare a acesteia.(2) TVA aferentă cheltuielilor eligibile este eligibilă dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace;b) este stabilit faptul că este suportată de beneficiarul final;c) este identificată clar în propunerea de proiect.(3) Totalul cheltuielilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) cumulat cu totalul cheltuielilor de la art. 2 alin. (2) lit. e) nu poate depăşi 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului.(4) Prin excepţie de la prevederile art. 9 alin. (2), nu este eligibilă TVA aferentă cheltuielilor generale de administraţie, calculată pe bază de pro rată, pentru acei beneficiari care desfăşoară atât operaţiuni cu drept de deducere, cât şi operaţiuni fără drept de deducere.
 + 
Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,Vasile BlagaMinistrul finanţelor publice,Gheorghe Pogea––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x