ORDIN nr. 3.139 din 25 ianuarie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 15 februarie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5222 29/08/2011
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 772 08/06/2022 ART. 2
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 08/06/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ART. 13
ActulREFERIRE LAHOTARARE 917 15/11/2018 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 918 20/11/2013 ART. 1
ActulREFERIRE LAORDIN 5222 29/08/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 94
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2011
ActulREFERIRE LAHG 844 31/07/2002
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5222 29/08/2011
ART. 1REFERIRE LAORDIN 5222 29/08/2011
ART. 1ABROGA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 29/08/2011 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2011
ART. 2REFERIRE LAORDIN 5730 26/11/2010
ART. 2REFERIRE LAMETODOLOGIE 26/11/2010
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2011
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 94 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere: – prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 772/2022 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulților, precum și pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, precum și durata de școlarizare;– prevederile art. 2 alin. (1) și alin. (2) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 917/2018 privind aprobarea Registrului național al calificărilor profesionale din România;– prevederile art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare;– Referatul nr. 2.808 DGIP din 8.12.2022 de aprobare a Ordinului privind modificarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.222/2011,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației emite prezentul ordin. + 
Articolul IMetodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale a absolvenților ciclului inferior al liceului care au urmat stagiile de pregătire practică, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.222/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 619 din 31 august 2011, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:1.La articolul 1, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Calificările pentru care se organizează examenul de certificare a calificării profesionale conform prezentei metodologii sunt calificările corespunzătoare nivelului 3, conform Cadrului național al calificărilor, prevăzute în Registrul național al calificărilor profesionale.2.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2La examenul de certificare a calificării profesionale prevăzute la art. 1 au dreptul să se înscrie absolvenții ciclului inferior al liceului care au finalizat stagiile de pregătire practică organizate conform prevederilor Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.730/2010 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2 și au promovat toate modulele corespunzătoare acestora.
3.Anexa nr. 1 se abrogă.4.Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIDirecția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației,
Ligia Deca
București, 25 ianuarie 2023.Nr. 3.139. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 3 la metodologie)MINISTERUL EDUCAȚIEI
FIȘĂ DE EVALUARE
Examenul pentru obținerea certificatului de calificare profesională de nivel 3 Anul școlar …….. Sesiunea ……………Centrul de examen …………………………….Calificarea profesională ………………Numele și prenumele candidatului …………….Unitatea de învățământ absolvită ……………Tema proiectului ………….Numele, prenumele și specializarea îndrumătorului de proiect …………………………… + 
Partea I: Monitorizarea progresului în realizarea proiectului^11.Data începerii activităților de realizare a proiectului:2.Rezultate ale învățării vizate/implicate în realizarea/execuția proiectului^2– – – 3.Stabilirea planului activităților individuale ale candidatului pentru proiect:– Data:– Semnătura candidatului:– Semnătura îndrumătorului:4.Stabilirea planului de redactare a proiectului – prezentarea scrisă:– perioada:– revizuit:– forma finală acceptată de către îndrumător:5.Întâlniri pentru monitorizarea proiectului (cel puțin 5 întâlniri săptămânale):

Nr. crt. Observații Semnătura elevului
1.    
2.    
3.    
4.    
5.    

^1 Se completează de către îndrumător pe parcursul derulării proiectului.^2 Se consemnează numai rezultatele învățării care au legătură directă cu tema proiectului și sunt conforme standardului de pregătire profesională al calificării. + 
Partea a II-a: Aprecierea calității activității candidatului^3

Criteriul DA/NU Observații
1. Activitățile practice întreprinse în cadrul proiectului se raportează adecvat la tema proiectului.    
2. Abordarea temei proiectului a fost făcută dintr-o perspectivă personală, candidatul demonstrând că deciziile sunt rezultatul reflecției critice.    
3. Activitățile practice au fost întreprinse sub supravegherea îndrumătorului de proiect sau/și a persoanelor autorizate.    
4. Realizarea sarcinilor de lucru stabilite prin planul proiectului a fost făcută conform planificării inițiale.    
5. Documentarea pentru proiect a fost făcută cu sprijinul și sub supravegherea îndrumătorului de proiect.    
6. Identificarea și utilizarea bibliografiei recomandate pentru redactarea prezentării în scris a proiectului au fost realizate integral.    
7. Referințele bibliografice utilizate la prezentarea proiectului au fost preluate și redactate într-un mod personal și care nu reprezintă o compilație de citate.    
8. Soluțiile personale pentru situațiile-problemă cu care s-a confruntat candidatul în timpul executării proiectului au fost găsite cu ajutorul îndrumătorului de proiect.    
9. În realizarea sarcinilor de lucru din cadrul proiectului, candidatul a făcut dovada implicării și angajării personale, a originalității unor soluții propuse, a imaginației și creativității în abordarea și îndeplinirea unora dintre sarcini.    
10. Soluțiile găsite de către candidat pentru rezolvarea problemelor practice sunt aplicabile și în alte contexte de muncă.    

^3 Se completează de către îndrumător la finalul activității de monitorizare, se discută cu candidatul înainte de depunerea proiectului. Criteriile vizează atât procesul de elaborare, cât și pe cel de redactare a prezentării proiectului.

 + 
Partea a III-a: Aprecierea calității proiectului^4

Criteriul DA/NU Observații
1. Proiectul/Produsul are validitate în raport cu tema, scopul, obiectivele și metodologia abordată.    
2. Proiectul/Produsul demonstrează completitudine și acoperire satisfăcătoare în raport cu tema aleasă.    
3. Elaborarea proiectului și redactarea prezentării proiectului au fost făcute într-un mod consistent și concomitent, conform planificării.    
4. Opțiunea candidatului pentru utilizarea anumitor resurse este bine justificată și argumentată în contextul proiectului.    
5. Redactarea prezentării proiectului demonstrează consistență internă.    
6. Prezentarea scrisă a proiectului este logică și cuprinde o argumentare convingătoare a ideilor.    
7. Proiectul/Produsul reprezintă, în sine, o soluție personală utilă, cu elemente de originalitate în realizarea temei.    
8. Aplicabilitatea practică a proiectului/produsului poate fi extinsă.    
9. Realizarea proiectului/produsului a necesitat activarea unui număr semnificativ de unități de rezultate ale învățării, conform standardului de pregătire profesională pentru calificarea respectivă.    
10. Redactarea prezentării proiectului respectă cerințele de structură impuse de metodologia de organizare și desfășurare a examenului de certificare a calificării profesionale.    

Semnătura candidatului …………………………………………….^4 Se completează de către îndrumător la finalul activității de monitorizare, se discută cu candidatul înainte de depunerea proiectului. Criteriile vizează atât proiectul în calitate de produs al activității elevului, cât și produsul ca atare, acolo unde este cazul.

 + 
Partea a IV-a: Aprecierea prezentării și susținerii proiectului^5

Criteriul DA/NU Observații
1. Candidatul a realizat o comunicare orală clară, coerentă și fluentă.    
2. Prezentarea a fost structurată echilibrat în raport cu tema proiectului și cu obiectivele acestuia.    
3. Candidatul a demonstrat putere de sinteză și adaptarea prezentării la situația de examinare.    
4. Candidatul și-a susținut punctele de vedere și opiniile într-un mod personal și bine argumentat.    
5. În scopul accesibilizării informației și al creșterii atractivității prezentării, candidatul a utilizat în prezentare strategii eficiente și mijloace de comunicare potrivite: demonstrații practice, elemente de grafică, modele, aplicații, facilități audio-video ale tehnologiei informațiilor și comunicațiilor etc.    

Aprecierea răspunsurilor candidatului la întrebările comisiei:

Întrebarea DA/NU Observații
     
     
     
     
     

^5 Se completează de către un membru al comisiei de examinare, după susținerea prezentării, și reprezintă aprecierea membrilor comisiei de examinare, numai dacă sunt completate celelalte secțiuni (părțile I-III) ale fișei pentru proiectul evaluat.

Rezultatul final stabilit de comisia de examinare pe baza evaluării globale a activităților realizate de candidat și consemnat în fișa de evaluare:1.Admis [ ]2.Respins [ ]Examinatori:Data: ………………………………..Președinte de comisie:…………………………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x