ORDIN nr. 3.130 din 1 februarie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 85 din 8 februarie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 4
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 5564 07/10/2011 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 31
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 32
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 33
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 34
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 4
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 31
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 32
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 33
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 34
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 5564 07/10/2011 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 96 22/12/2012
ActulREFERIRE LAHG 536 18/05/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 244
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 4
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 5564 07/10/2011 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 31
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 32
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 33
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ART. 34
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5564 07/10/2011 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 4
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 30
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 31
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 32
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 33
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ART. 34
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 5564 07/10/2011 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 244
ANEXA 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 07/10/2011 ANEXA 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Metodologiei de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011



În baza prevederilor art. 244 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. + 
Articolul IMetodologia de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor de formare oferite de aceştia, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.564/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 8 noiembrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 3, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:"d) Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, Unitatea de management al proiectelor cu finanţare externă;"2. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:"(3) Solicitantul care nu face parte din sistemul de învăţământ public va anexa la solicitarea de acreditare a programului de formare continuă chitanţa fiscală de achitare a taxei de acreditare. Cuantumul taxei de acreditare se stabileşte anual de către Ministerul Educaţiei Naţionale."3. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 30. – Documentul care se eliberează pentru beneficiarii programelor de formare continuă acreditate este Atestatul de formare continuă a personalului didactic."4. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 31. – Atestatele de formare continuă a personalului didactic sunt achiziţionate de Direcţia generală resurse umane şi reţea şcolară naţională din Ministerul Educaţiei Naţionale şi distribuite furnizorilor de programe de formare continuă acreditate."5. Articolul 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 32. – Evidenţa distribuirii atestatelor de formare continuă a personalului didactic se consemnează în Registrul unic de evidenţă a atestatelor de formare continuă a personalului didactic."6. Articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 33. – Contravaloarea atestatelor de formare continuă a personalului didactic se suportă de către furnizorii de programe de formare continuă acreditate sau individual de către personalul din învăţământul preuniversitar care a urmat programe de formare continuă acreditate."7. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 34. – Furnizorul de programe de formare continuă acreditate, pe baza documentelor de evaluare prevăzute la art. 35, eliberează cursantului care a parcurs programul de formare continuă acreditat Atestatul de formare continuă a personalului didactic, precum şi fişa competenţelor şi a disciplinelor/temelor."8. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIOrice dispoziţie contrară se abrogă.
 + 
Articolul IIIDirecţia generală resurse umane şi reţea şcolară naţională va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei naţionale,Remus PricopieBucureşti, 1 februarie 2013.Nr. 3.130.
 + 
Anexa (Anexă la metodologie)

Categorii de programe de formare
continuă
Tipuri de competenţe

1. Programe de dezvoltare profesională
conform art. 244 alin. (5) lit. a), b)
şi c) din Legea educaţiei naţionale
nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare

a) Actualizarea şi dezvoltarea
competenţelor în domeniul de
specializare corespunzător funcţiei
didactice ocupate, precum şi în
domeniul psihopedagogic şi metodic
b) Dezvoltarea competenţelor pentru
evoluţia în cariera didactică
c) Dobândirea sau dezvoltarea
competenţelor de conducere, de
îndrumare şi de control
2. Programe de dezvoltare profesională
în concordanţă cu politicile şi
strategiile Ministerului Educaţiei
Naţionale, conform art. 244 alin. (5)
lit. e) şi f) din Legea nr. 1/2011, cu
modificările şi completările
ulterioare

a) Dobândirea unor competenţe
complementare prin care se extinde
categoria de activităţi ce pot fi
prestate în activitatea curentă, cum
ar fi: predarea asistată de
calculator, predarea în limbi
străine, consilierea educaţională şi
orientarea în carieră, educaţia
adulţilor şi altele
b) Dezvoltarea şi extinderea
competenţelor transversale privind
interacţiunea şi comunicarea cu
mediul social şi cu mediul pedagogic,
asumarea de responsabilităţi privind
organizarea, conducerea şi
îmbunătăţirea performanţei strategice
a grupurilor profesionale,
autocontrolul şi analiza reflexivă a
propriei activităţi şi altele
3. Programe modulare realizate prin
stagii nondisciplinare

Programe propuse de furnizori vizând
alte tipuri de competenţe decât cele
prevăzute la categoriile 1 şi 2 de
programe
4. Programe speciale (programe
înaintate spre echivalare de structuri
organizatorice/instituţionale
naţionale sau internaţionale care
derulează proiecte bilaterale,
comunitare sau internaţionale,
programe cu finanţare externă sau alte
tipuri de programe de formare la care
a participat personalul didacticdin
învăţământul preuniversitar)
Curriculumul şi competenţele vizate
sunt stabilite pentru programele
respective de către furnizorii de
formare continuă, în concordanţă cu
analiza de nevoi.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x