ORDIN nr. 3.115 din 20 iunie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 546 din 28 iunie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 10 21/07/2009
ART. 4ABROGAT PARTIAL DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 5COMPLETAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 14MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 1COMPLETAT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 2INLOCUIT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 3ABROGAT DEORDIN 9 12/07/2007
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2INCETARE APLICABILITATEORDIN 3104 13/04/2005
ART. 2INCETARE APLICABILITATENORMA 13/04/2005
ART. 26INCETARE APLICABILITATEORDIN 3104 13/04/2005
ART. 26INCETARE APLICABILITATENORMA 13/04/2005
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PENORMA 20/06/2005
ActulREFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 4
ART. 1APROBA PENORMA 20/06/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 60
ART. 2INCETARE APLICABILITATEORDIN 3104 13/04/2005
ART. 2INCETARE APLICABILITATENORMA 13/04/2005
ART. 2REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 60
ART. 2REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 62
ART. 3REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 9
ART. 3REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 60
ART. 4REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 62
ART. 5REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 20
ART. 9REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 23
ART. 9REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 4
ART. 11REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 60
ART. 11REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991
ART. 12REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 13REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 23
ART. 14REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 22
ART. 15REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 23
ART. 15REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995 ART. 60
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 3
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 27
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 38
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 48
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 49
ART. 16REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 75
ART. 16REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995
ART. 16REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995 ART. 122
ART. 16REFERIRE LACOD PR. CIVILA (R) 24/02/1948 ART. 512
ART. 17REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 24
ART. 17REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 25
ART. 18REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 18REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 72
ART. 18REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000
ART. 18REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 19REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 19REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 23
ART. 20REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 40
ART. 20REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 43
ART. 20REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 49
ART. 20REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000
ART. 20REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000 ART. 32
ART. 20REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 21REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 3
ART. 21REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 19
ART. 21REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 24
ART. 22REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 22REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 24
ART. 23REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 27
ART. 23REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004 ART. 49
ART. 24REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 24REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000
ART. 24REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995
ART. 25REFERIRE LALEGE 503 17/11/2004
ART. 25REFERIRE LALEGE 32 03/04/2000
ART. 25REFERIRE LALEGE 136 29/12/1995
ART. 26INCETARE APLICABILITATEORDIN 3104 13/04/2005
ART. 26INCETARE APLICABILITATENORMA 13/04/2005
ANEXA 1REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 10 21/07/2009
ActulREFERIT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 4ABROGAT PARTIAL DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 5COMPLETAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 5MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 14MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 1COMPLETAT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 2INLOCUIT DEORDIN 9 12/07/2007
ANEXA 3ABROGAT DEORDIN 9 12/07/2007

pentru aprobarea Normelor privind Fondul de garantare



În temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27) din Legea nr. 32/2000 privind societăţile de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 8 iunie 2005, prin care s-au adoptat Normele privind Fondul de garantare,preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Normele privind Fondul de garantare, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează aplicabilitatea Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.104/2005 pentru aprobarea Normelor privind constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de garantare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 15 aprilie 2005.
 + 
Articolul 3Departamentul Fond de garantare din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.p. Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,Gheorghe CismaruBucureşti, 20 iunie 2005.Nr. 3.115.
 + 
Anexa NORMEprivind Fondul de garantare + 
Capitolul IConstituirea, destinaţia şi reprezentarea Fondului de garantare + 
Articolul 1Prezentele norme reglementează procedurile de constituire, de administrare şi de utilizare a Fondului de garantare prevăzut la art. 60 din Legea nr. 136/1995 privind asigurările şi reasigurările în România, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi procedurile specifice de plată a sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, conform dispoziţiilor Legii nr. 503/2004 privind redresarea financiară şi falimentul societăţilor de asigurare.
 + 
Articolul 2Fondul de garantare, denumit în continuare Fond, se constituie din următoarele surse financiare:a) sume plătite de asigurători cu titlu de contribuţii la constituirea Fondului, datorate distinct pentru cele două categorii de asigurări, asigurări generale şi, respectiv, asigurări de viaţă, conform art. 60 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare;b) sume plătite de asigurători cu titlu de dobânzi şi penalităţi de întârziere pentru neachitarea la termen a contribuţiei legale, conform art. 62 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare;c) sume rezultate din fructificarea disponibilităţilor Fondului, conform art. 60 alin. 3 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare;d) sume provenite din alte surse, potrivit legii.
 + 
Articolul 3(1) Calculul sumelor datorate cu titlu de contribuţie la constituirea Fondului se efectuează de către asigurători, separat pentru asigurările generale şi, respectiv, pentru asigurările de viaţă, pe baza evidenţelor contabile lunare ale acestora, după cum urmează: la suma totală a primelor brute încasate din activitatea de asigurare directă şi din coasigurare se aplică o cotă procentuală, stabilită conform art. 60 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, obţinându-se suma datorată Fondului.(2) Primele brute de asigurare încasate se determină astfel: la rulajul creditor al contului 401 "Decontări privind primele de asigurare" se adaugă rulajul creditor al contului 405 "Decontări privind operaţiunile de coasigurare", diminuate cu rulajul debitor al contului 402 "Prime anulate şi de restituit". Asigurătorii care au evidenţiat în contabilitate sumele încasate în creditul contului 474 "Venituri înregistrate în avans", iar la intrarea în vigoare a contractului de asigurare au debitat direct contul 474 "Venituri înregistrate în avans" prin contul 701 "Venituri din prime brute subscrise privind asigurările de viaţă directe" şi/sau prin contul 702 "Venituri din prime brute subscrise privind asigurările generale directe", vor adăuga la baza de calcul a contribuţiei datorate Fondului şi rulajul debitor al contului 474, aferent acestor sume.(3) În contabilitatea asigurătorilor, constituirea Fondului se reflectă în debitul contului 643 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate", respectiv 6431 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate privind asigurările de viaţă" şi 6432 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vărsăminte asimilate privind asigurările generale", prin creditul contului 443 "Fonduri speciale privind activitatea de asigurări", respectiv 4431 "Fonduri speciale privind activitatea de asigurări de viaţă" şi 4432 "Fonduri speciale privind activitatea de asigurări generale".(4) Cota procentuală prevăzută la alin. (1) se stabileşte prin hotărâre a Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, la propunerea departamentului specializat din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, distinct pentru categoria de asigurări generale şi, respectiv, pentru categoria de asigurări de viaţă. Cota procentuală se aprobă prin ordin al preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu prevederile art. 9 din Legea nr. 32/2000 privind societăţile de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 4(1) Contribuţia datorată de asigurători pentru constituirea Fondului se virează lunar, în moneda naţională – leu, până la data de 25 inclusiv a lunii curente pentru luna expirată, în următoarele conturi deschise la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, pe seama Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor:– RO42TREZ700502501X000285 "Disponibil din venituri proprii aferente Fondului de garantare pentru asigurările de viaţă";– RO06TREZ700502502X000949 "Disponibil din venituri proprii aferente Fondului de garantare pentru asigurările generale".(2) În cazul în care termenul scadent prevăzut la alin. (1) se împlineşte într-o zi nelucrătoare, obligaţia de plată a contribuţiei datorate Fondului se îndeplineşte în următoarea zi lucrătoare.(3) Pentru neachitarea la termen a contribuţiilor datorate Fondului, asigurătorii sunt obligaţi să plătească dobânzi şi/sau penalităţi de întârziere, conform art. 62 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare. Dobânzile şi penalităţile de întârziere se evidenţiază separat pe ordinul de plată prin care se achită contribuţia şi se virează în contul Fondului prevăzut la alin. (1).
 + 
Articolul 5(1) Asigurătorii sunt obligaţi să întocmească şi să transmită lunar Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, până la data de 25 inclusiv a lunii curente pentru luna expirată, raportările privind modul de constituire şi de virare a contribuţiei datorate Fondului, distinct pentru categoria de asigurări generale şi, respectiv, pentru asigurări de viaţă, potrivit art. 20 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, conform anexei nr. 1 la prezentele norme. Prevederile art. 4 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.(2) Datele şi/sau informaţiile conţinute în raportările lunare se stabilesc potrivit prevederilor art. 3. Odată cu transmiterea raportărilor, asigurătorii anexează în mod obligatoriu şi o declaraţie pe propria răspundere, dată sub semnătura reprezentantului legal al acestora, sub sancţiunile prevăzute de Codul penal pentru infracţiunile de înşelăciune şi/sau de fals în declaraţii, prin care se atestă că datele şi/sau informaţiile transmise sunt reale, corecte şi complete.
 + 
Articolul 6Asigurătorii pot efectua operaţiuni de regularizare şi/sau de compensare a sumelor virate la Fond, pe baza documentelor justificative, cu aprobarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
 + 
Articolul 7(1) Fondul are ca destinaţie plata indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate, în condiţiile legii, cu societatea de asigurare faţă de care s-a constatat starea de insolvabilitate, în limita disponibilităţilor existente în conturile Fondului la momentul plăţii.(2) În cazul contractelor de asigurare, altele decât cele de asigurare de viaţă, plata indemnizaţiilor/despăgubirilor de la Fond se poate face numai în condiţiile producerii riscurilor asigurate cuprinse în contractele de asigurare respective.
 + 
Articolul 8Reprezentarea Fondului în faţa autorităţilor publice, a instanţelor judecătoreşti, a organelor judiciare şi/sau a oricăror alte persoane fizice şi/sau juridice, după caz, se face de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, prin departamentul specializat constituit în cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, prevăzut la art. 9 alin. (1).
 + 
Capitolul IIAdministrarea şi structura bugetului de venituri şi cheltuieli al Fondului + 
Articolul 9(1) Administrarea, gestionarea şi utilizarea Fondului se efectuează de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în calitate de administrator al Fondului, printr-un departament specializat constituit în cadrul acesteia. Structura şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale departamentului specializat şi limitele de salarizare ale personalului angajat din cadrul acestuia sunt aprobate prin hotărâre a Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi fac parte din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, precum şi din regulamentul de salarizare al acesteia. Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor poate desemna unul sau mai mulţi dintre membrii săi, în vederea coordonării activităţii departamentului şi a exercitării unor atribuţii specifice privind administrarea, gestionarea şi utilizarea Fondului. În limitele cheltuielilor de personal prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului, precum şi în limita structurii de personal aprobate de către Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, coordonatorul desemnat organizează recrutarea, angajarea, promovarea, perfecţionarea profesională, salarizarea şi evidenţa personalului necesar, luând orice măsură administrativă legală pentru buna funcţionare a departamentului.(2) Departamentul specializat prevăzut la alin. (1) are ca principale atribuţii verificarea dosarelor de daună şi a creanţelor de asigurări înregistrate în evidenţele administratorului Fondului, precum şi plata de la Fond, în condiţiile legii, a creanţelor de asigurări aprobate de comisia specială prevăzută la art. 23 alin. (2) din Legea nr. 503/2004, conform listelor creditorilor de asigurări îndreptăţiţi la primirea sumelor cuvenite din disponibilităţile Fondului.(3) Departamentul specializat prevăzut la alin. (1) îşi desfăşoară activitatea la sediul reprezentanţei din Bucureşti a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Reprezentanţa se înfiinţează în municipiul Bucureşti, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (3) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, ca sediu secundar al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, fără personalitate juridică.
 + 
Articolul 10Bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului cuprinde:a) la partea de venituri: veniturile pe sursele de finanţare conform art. 2;b) la partea de cheltuieli:– cheltuielile privind plata indemnizaţiilor/despăgubirilor cuvenite creditorilor de asigurări de viaţă;– cheltuielile privind plata indemnizaţiilor/despăgubirilor cuvenite creditorilor de asigurări generale;– cheltuielile de constituire, administrare şi utilizare a disponibilităţilor Fondului, pe structura clasificaţiei bugetare. În cadrul cheltuielilor de constituire, administrare şi utilizare a Fondului se includ, în condiţiile legii, cheltuielile ocazionate de achiziţionarea/dobândirea/utilizarea unor sedii de lucru ale acestuia, a unor bunuri, a unor spaţii de depozitare a arhivelor preluate de administratorul Fondului de la societatea de asigurare debitoare ori, după caz, de la lichidatorii judiciari. Categoriile de cheltuieli privind constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului se suportă din fiecare buget de venituri şi cheltuieli al acestui fond, constituit pentru asigurări generale şi, respectiv, pentru asigurări de viaţă.
 + 
Articolul 11(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru asigurări generale şi bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru asigurări de viaţă se elaborează de Departamentul Fond de garantare şi se aprobă de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Structura bugetului de venituri şi cheltuieli al Fondului este prevăzută în anexa nr. 3 la prezentele norme.(2) Organizarea şi conducerea evidenţei contabile a Fondului se fac potrivit dispoziţiilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, şi ale celorlalte reglementări legale în materie, precum şi în conformitate cu dispoziţiile cuprinse în prezentele norme.(3) Disponibilităţile Fondului se fructifică potrivit art. 60 alin. 3 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare.(4) La finele anului financiar, excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli al Fondului se reportează în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.
 + 
Capitolul IIIProcedura şi condiţiile de efectuare a plăţilor din disponibilităţile Fondului. Modalităţi de recuperare a sumelor plătite de la Fond + 
Articolul 12După data rămânerii irevocabile a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, pronunţată împotriva unei societăţi de asigurare aflate în stare de insolvabilitate, administratorul Fondului, prin departamentul specializat prevăzut la art. 9 alin. (1), este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile acestui fond, în vederea achitării sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, în condiţiile prevederilor Legii nr. 503/2004 şi ale prezentelor norme.
 + 
Articolul 13(1) În vederea efectuării plăţii sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, departamentul specializat din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor procedează la verificarea dosarelor de daună şi a creanţelor de asigurări înregistrate în evidenţele administratorului Fondului, potrivit legii, şi întocmeşte listele potenţialilor creditori de asigurări îndreptăţiţi la plata sumelor cuvenite de la Fond. Dosarele de daună se verifică, în vederea întocmirii listelor, de către direcţiile/serviciile de specialitate ale departamentului şi se semnează, cu menţiunea "bun de plată", de către conducătorul Direcţiei plăţi-despăgubiri şi, respectiv, al Direcţiei economice din cadrul acestuia.(2) Listele potenţialilor creditori se înaintează comisiei speciale prevăzute la art. 23 alin. (2) din Legea nr. 503/2004, pe măsura verificării dosarelor de daună şi a creanţelor de asigurări, împreună cu o notă privind propunerea de aprobare, întocmită şi semnată de către conducătorul Direcţiei plăţi-despăgubiri din cadrul departamentului specializat. În vederea aprobării listelor, comisia specială poate verifica, prin sondaj, dosarele de daună şi creanţele de asigurări cuprinse în acestea şi, în toate cazurile în care consideră că este necesar, poate dispune reverificarea respectivelor dosare şi/sau creanţe de asigurări.(3) Pe măsura aprobării listelor prevăzute la alin. (2), comisia specială ia măsuri pentru publicarea acestora, cuprinzând potenţialii creditori de asigurări ale căror creanţe au fost stabilite în urma verificării dosarelor de daună şi care pot fi valorificate prin achitarea sumelor din disponibilităţile Fondului.
 + 
Articolul 14(1) Indemnizaţiile/despăgubirile se plătesc creditorilor de asigurări, persoane fizice şi/sau juridice, potrivit condiţiilor prevăzute în contractele de asigurare încheiate cu societatea de asigurare faţă de care s-a stabilit starea de insolvabilitate, în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(2) Creditorii de asigurări prevăzuţi la alin. (1) sunt, după caz:a) persoana asigurată (asiguratul) – persoana fizică sau juridică aflată în raporturi juridice cu societatea de asigurare debitoare prin încheierea contractului de asigurare, având calitatea (şi) de parte contractantă;b) beneficiarul asigurării – terţa persoană căreia, în baza legii sau a contractului de asigurare, societatea de asigurare debitoare urmează să îi achite sumele cuvenite ca urmare a realizării evenimentului prevăzut în contract (caz asigurat);c) terţa persoană păgubită (în cazul asigurării de răspundere civilă) – persoana fizică sau juridică prejudiciată prin atingerea adusă bunurilor ori sănătăţii sale şi faţă de care persoana asigurată este obligată, potrivit legii, la repararea prejudiciului în condiţiile stabilirii răspunderii civile delictuale a acesteia. Prin terţă persoană păgubită se înţelege, de asemenea, orice persoană fizică sau juridică prejudiciată prin nerespectarea condiţiilor de asigurare ale contractelor, a cărei calitate de creditor de asigurări a fost stabilită în temeiul subrogaţiei acesteia în drepturile creditorului prin plata creanţei de asigurări ori, după caz, în temeiul unei hotărâri judecătoreşti irevocabile. În această noţiune se încadrează, după caz, şi asigurătorii care fac dovada efectuării plăţii despăgubirilor în baza unui contract de asigurare facultativ, subrogându-se astfel în drepturile terţelor persoane păgubite conform art. 22 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România care a efectuat plăţi din fondul de compensare (Fondul comun Carte Verde) cu titlu de despăgubiri pentru pagube produse de asiguraţii de răspundere civilă Carte Verde ai asiguraţilor societăţii de asigurare debitoare aflate în stare de insolvabilitate, în îndeplinirea obligaţiilor asumate în acest sens prin statut şi prin Convenţia-tip interbirouri.(3) În sensul prezentelor norme, sunt asimilate terţelor persoane păgubite prevăzute la alin. (2) lit. c) şi unităţile service specializate în activitatea de reparaţie a autovehiculelor de producţie internă şi/sau de producţie externă, agreate de societatea de asigurare debitoare prin convenţii încheiate în acest sens, atât pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă, cât şi pentru asigurarea facultativă auto CASCO, care fac dovada primirii unei confirmări de plată din partea asigurătorului cu privire la plata sumelor datorate persoanelor păgubite prin accidente auto.
 + 
Articolul 15(1) Creditorii de asigurări prevăzuţi la art. 14 alin. (2) îşi pot valorifica creanţele de asigurări din disponibilităţile Fondului, în conformitate cu prevederile prezentelor norme.(2) În vederea valorificării creanţelor prin încasarea indemnizaţiilor/despăgubirilor pretinse, creditorul de asigurări formulează o cerere-tip de plată, prevăzută în anexa nr. 2 la prezentele norme. Cererea se adresează administratorului Fondului şi se depune la sediul departamentului specializat prevăzut la art. 9 alin. (1). La cerere se anexează în mod obligatoriu, în original, actele/înscrisurile doveditoare ale sumelor pretinse cu titlu de creanţe de asigurări. În cazul inexistenţei ori imposibilităţii de prezentare a acestor dovezi ale creanţelor, creditorul de asigurări poate să prezinte xerocopii ale acestora, certificate pentru conformitate cu originalul şi semnate pe propria răspundere, precizând în cuprinsul cererii motivul inexistenţei/imposibilităţii de depunere în original a dovezilor. De asemenea, creditorul de asigurări anexează la cerere o declaraţie dată pe propria răspundere a acestuia, sub sancţiunile prevăzute de Codul penal român pentru infracţiunile de fals în declaraţii şi înşelăciune, în cuprinsul căreia va preciza faptul că suma pretinsă de la Fond nu a fost încasată în cadrul procedurii de faliment şi/sau în urma exercitării altor acţiuni de recuperare a sumelor cuvenite, îndreptate împotriva societăţii de asigurare debitoare faţă de care s-a stabilit starea de insolvabilitate.(3) Cererea prevăzută la alin. (2) se transmite la sediul departamentului specializat în termen de cel mult 60 de zile de la publicarea listelor creditorilor de asigurări conform art. 13 alin. (3). Pe măsura înregistrării şi analizării cererilor de plată ale creditorilor de asigurări, departamentul specializat întocmeşte listele creditorilor de asigurări ale căror creanţe certe, lichide şi exigibile urmează a fi valorificate din disponibilităţile Fondului. Listele se înaintează comisiei speciale, cu propunerea de aprobare la plată de la Fond a sumelor pretinse de creditorii de asigurări. După aprobarea acestor liste conform art. 13, comisia specială ia măsuri pentru publicarea acestora şi dispune efectuarea plăţii indemnizaţiilor/despăgubirilor către creditorii de asigurări, conform art. 23 alin. (3) din Legea nr. 503/2004.(4) Plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurări din disponibilităţile Fondului se face de către administratorul Fondului, prin departamentul specializat, integral, în baza listelor aprobate şi publicate potrivit alin. (3) şi a documentaţiilor aferente, întocmite în acest sens de către departament. Plata creanţelor de asigurări se face în cadrul termenului general de prescripţie prevăzut de lege şi în limita resurselor disponibile ale Fondului existente la data efectuării plăţii. Plata se face în moneda naţională – leu, iar în cazul creanţelor în valută, plata se face în echivalentul în lei al sumei, calculat prin utilizarea cursului de referinţă faţă de valutele respective stabilit de Banca Naţională a României la data efectuării plăţii.(5) Indemnizaţiile/despăgubirile cuvenite creditorilor de asigurări se pot plăti de la Fond prin intermediul trezoreriilor, al sucursalelor Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. – S.A., prin poştă şi/sau prin orice alte instituţii de credit (bănci) autorizate de Banca Naţională a României. În vederea efectuării plăţii sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, administratorul Fondului poate, prin departamentul specializat, să încheie convenţii/contracte de prestări de servicii cu oricare dintre aceste entităţi.(6) Dacă disponibilităţile Fondului nu sunt suficiente pentru acoperirea cuantumului sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, creanţele acestora vor putea fi onorate pe măsura alimentării Fondului cu resursele financiare prevăzute de lege, într-o perioadă de cel mult 3 ani de la data publicării listelor prevăzute la alin. (3). Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate majoră oricând cuantumul cotei procentuale prevăzute la art. 60 alin. 2 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit art. 3 alin. (4) din prezentele norme.
 + 
Articolul 16(1) Conform prevederilor art. 48 alin. (2) din Legea nr. 503/2004, creditorii de asigurări care au încasat indemnizaţiile/despăgubirile cuvenite de la Fond nu au dreptul să solicite valorificarea creanţelor de asigurări în cadrul procedurii falimentului societăţii de asigurare debitoare.(2) Toate sumele plătite din disponibilităţile Fondului se înregistrează de către administratorul Fondului, prin departamentul specializat, cu titlu de creanţe de asigurări, la dosarul de faliment înregistrat pe rolul instanţei judecătoreşti competente, împreună cu dovada plăţii acestora. Recuperarea creanţelor Fondului se face prin valorificarea bunurilor şi/sau a drepturilor şi veniturilor societăţii de asigurare debitoare, în condiţiile Legii nr. 503/2004 şi ale Legii nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare. Creanţele Fondului reprezintă creanţe de asigurări conform art. 3 lit. i) şi art. 49 alin. (2) din Legea nr. 503/2004 şi se achită cu prioritate absolută faţă de orice alte creanţe, imediat după achitarea sumelor prevăzute la art. 122 pct. 1 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată.(3) Administratorul Fondului, prin departamentul specializat, este îndreptăţit să înregistreze la masa credală, în tot cursul procedurii de faliment, în vederea recuperării lor din valorificarea bunurilor şi/sau din veniturile societăţii de asigurare debitoare, orice sume achitate creditorilor de asigurări, precum şi orice dobânzi şi/sau cheltuieli plătite din disponibilităţile Fondului cu titlu de creanţe de asigurări, conform art. 27 din Legea nr. 503/2004.(4) Administratorul Fondului, prin departamentul specializat, poate proceda la compensarea creanţelor sale cu cele ale societăţii de asigurare debitoare, conform art. 75 alin. (1) din Legea nr. 503/2004, cu avizul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi cu aprobarea tribunalului, conform prevederilor art. 38 alin. (1) lit. f) din aceeaşi lege. Administratorul Fondului poate adjudeca în contul creanţei sale constituite din sumele prevăzute la alin. (3), în calitate de creditor privilegiat, bunurile/activele societăţii de asigurare debitoare, în condiţiile prevăzute la art. 512 alin. 2 din Codul de procedură civilă.(5) Administratorul Fondului, prin departamentul specializat, este îndreptăţit să solicite autorităţilor competente stabilirea răspunderii civile sau penale faţă de persoanele care au încasat sume necuvenite de la Fond, precum şi să recupereze aceste sume, fiind abilitat să exercite acţiunile şi/sau modalităţile prevăzute de lege în acest sens.
 + 
Articolul 17(1) În termen de cel mult 60 de zile de la publicarea listelor creditorilor de asigurări potrivit art. 15 alin. (3), orice persoană interesată care nu se regăseşte în cuprinsul acestora şi/sau care pretinde vreun drept de creanţă de asigurări împotriva societăţii de asigurare faţă de care s-a stabilit starea de insolvabilitate poate formula o cerere de plată, în condiţiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(4) din Legea nr. 503/2004.(2) După primirea şi analizarea fiecărei cereri, departamentul specializat întocmeşte listele creditorilor de asigurări acceptaţi la plata sumelor de la Fond şi le înaintează comisiei speciale, cu propunerea de aprobare, în vederea publicării acestora şi a efectuării plăţii sumelor pretinse de la Fond. Dispoziţiile art. 15 alin. (4)-(6) se aplică în mod corespunzător.(3) Administratorul Fondului, prin departamentul specializat, poate să efectueze plăţi din disponibilităţile Fondului, cu titlu de creanţe de asigurări, astfel:a) sume cuvenite cu titlu de creanţe de asigurări care sunt certe, lichide şi exigibile şi care sunt înregistrate sub acest titlu în lista creditorilor publicată conform art. 15 alin. (3);b) sume cuvenite cu titlu de creanţe de asigurări care sunt acceptate la plată prin decizie a administratorului Fondului, emisă în condiţiile prevăzute la art. 24 alin. (1)-(5) şi la art. 25 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 503/2004, şi care sunt înregistrate sub acest titlu în lista creditorilor publicată conform art. 24 alin. (6) din aceeaşi lege;c) sume cuvenite cu titlu de creanţe de asigurări care reprezintă prime de asigurare sau alte sume cuvenite asiguraţilor, după caz, prevăzute la art. 25 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 503/2004.
 + 
Capitolul IVDispoziţii speciale privind utilizarea disponibilităţilor Fondului în cadrul procedurilor de faliment declanşate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004 + 
Articolul 18(1) În conformitate cu art. 72 din Legea nr. 503/2004, procedura de faliment deschisă împotriva unei societăţi de asigurare debitoare faţă de care s-a stabilit starea de insolvabilitate, aflată pe rolul instanţei judecătoreşti competente la data intrării în vigoare a acestei legi, continuă să se desfăşoare şi se închide în condiţiile respectivei legi.(2) Actele şi/sau, după caz, măsurile adoptate în cadrul procedurii de faliment înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004 rămân legal îndeplinite şi sunt câştigate cauzei, conform prevederilor Legii nr. 64/1995, republicată, şi ale Legii nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, aplicabile la momentul adoptării acestor acte şi/sau măsuri. După momentul intrării în vigoare a Legii nr. 503/2004, toate actele şi/sau măsurile adoptate în cadrul procedurii de faliment, inclusiv întocmirea planului de distribuire a sumelor cuvenite creditorilor de asigurări şi plata creanţelor în temeiul acestuia, se îndeplinesc cu respectarea întocmai şi de îndată a dispoziţiilor Legii nr. 503/2004, sub sancţiunea anulării lor potrivit legii.
 + 
Articolul 19În conformitate cu prevederile Legii nr. 503/2004, comisia specială prevăzută la art. 23 alin. (2) din lege, constituită prin decizie a administratorului Fondului, îşi desfăşoară activitatea în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentele norme.
 + 
Articolul 20(1) În temeiul art. 40 lit. a) şi s) şi al art. 43 din Legea nr. 503/2004, administratorul Fondului, prin departamentul specializat, solicită lichidatorului judiciar desemnat în dosarul de faliment întocmirea şi transmiterea unui raport amănunţit asupra situaţiei bunurilor/veniturilor societăţii de asigurare debitoare şi asupra stadiului procedurii de lichidare. Raportul se întocmeşte şi se transmite administratorului Fondului în termen de cel mult 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării.(2) Raportul lichidatorului judiciar, prevăzut la alin. (1), trebuie să cuprindă, în afara informaţiilor şi datelor referitoare la situaţia bunurilor şi/sau veniturilor societăţii de asigurare debitoare şi la stadiul procedurii de lichidare, următoarele elemente privind:a) situaţia creanţelor de asigurări înregistrate la dosarul de faliment cu respectarea prevederilor Legii nr. 64/1995, republicată, cu precizarea numelui/denumirii creditorilor de asigurări, a cuantumului creanţelor admise şi înregistrate în tabelul consolidat al creanţelor, precum şi a ordinii de prioritate/a privilegiului/a garanţiei legale de care se bucură aceste creanţe;b) situaţia creanţelor de asigurări înregistrate la dosarul de faliment cu respectarea prevederilor Legii nr. 64/1995, republicată, cu precizarea creditorilor de asigurări ale căror creanţe nu au fost admise de lichidatorul judiciar în cuantumul solicitat de aceştia ori, după caz, ale căror creanţe au fost respinse la plată. Prevederile lit. a) referitoare la elementele privind creditorii şi creanţele de asigurări se aplică în mod corespunzător;c) situaţia creanţelor de asigurări aferente dosarelor de daună existente în evidenţele societăţii de asigurare debitoare, aprobate la plată de către aceasta, dar neînregistrate la dosarul de faliment în condiţiile Legii nr. 64/1995, republicată;d) situaţia creanţelor de asigurări aferente dosarelor de daună existente în evidenţele societăţii de asigurare debitoare, neaprobate la plată de către aceasta şi neînregistrate la dosarul de faliment în condiţiile Legii nr. 64/1995, republicată;e) situaţia creanţelor de asigurări care au făcut/fac obiectul unor operaţiuni de compensare ori al unor concordate sau, după caz, al unor litigii aflate spre soluţionare pe rolul instanţelor judecătoreşti competente la data întocmirii raportului; lichidatorul judiciar va preciza elementele de identificare a creditorilor de asigurări şi a creanţelor acestora, corespunzător prevederilor lit. a);f) situaţia sumelor aferente primelor de asigurare restante primite în cadrul procedurii de faliment pe seama societăţii de asigurare debitoare, conform art. 40 lit. l) din Legea nr. 503/2004;g) propunerile lichidatorului judiciar privind modalităţile concrete de lichidare a bunurilor şi/sau a drepturilor din patrimoniul societăţii de asigurare debitoare, prevăzute la art. 40 lit. t) din Legea nr. 503/2004, precum şi/sau măsurile întreprinse de acesta până la data intrării în vigoare a prezentelor norme.(3) Odată cu transmiterea raportului întocmit conform alin. (1) şi (2), lichidatorul judiciar pune la dispoziţie administratorului Fondului dosarele de daună şi toate înscrisurile/documentaţiile aferente înregistrate în evidenţele sale, precum şi, după caz, un exemplar al tabelului definitiv consolidat al creanţelor întocmit în cadrul procedurii de faliment. Dacă este cazul, lichidatorul judiciar transmite administratorului Fondului şi situaţia plăţilor către creditorii de asigurări ale căror creanţe au fost valorificate, în baza planului de distribuire a creanţelor, înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004, în cadrul procedurii de faliment reglementate de Legea nr. 64/1995, republicată, şi de Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.(4) Sumele obţinute din valorificarea drepturilor şi/sau a bunurilor societăţii de asigurare debitoare, care au fost plătite creditorilor acesteia înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004, rămân corect distribuite conform tabelului definitiv consolidat al creditorilor şi planului de distribuire, întocmite şi aprobate în cadrul procedurii de faliment reglementate de dispoziţiile Legii nr. 64/1995, republicată, şi conform prevederilor speciale ale art. 32 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în vigoare la momentul distribuirii sumelor.(5) Sumele obţinute din valorificarea drepturilor şi/sau a bunurilor societăţii de asigurare debitoare, care nu au făcut obiectul unui plan de distribuire conform alin. (4) şi nu au fost achitate creditorilor societăţii de asigurare debitoare până la data intrării în vigoare a Legii nr. 503/2004, se distribuie, după caz, cu respectarea ordinii de preferinţă prevăzute la art. 49 din aceeaşi lege. Sumele plătite de administratorul Fondului către creditorii de asigurări beneficiază de ordinea de prioritate prevăzută la art. 49 din Legea nr. 503/2004 şi se îndestulează din sumele existente în conturile de lichidare, obţinute din valorificarea drepturilor şi/sau a bunurilor societăţii de asigurare debitoare.
 + 
Articolul 21(1) În urma înregistrării raportului şi a situaţiilor transmise de lichidatorul judiciar, întocmite conform art. 20, administratorul Fondului, prin departamentul specializat, verifică dosarele de daună şi înscrisurile/documentaţiile aferente acestora, în vederea întocmirii listelor creditorilor de asigurări conform art. 15 alin. (3) şi art. 17 alin. (2).(2) După aprobarea listelor creditorilor de asigurări ale căror creanţe au fost constatate cu caracter cert, lichid şi exigibil în urma analizării dosarelor de daună, comisia specială ia toate măsurile în vederea publicării acestora şi dispune efectuarea plăţii sumelor cuvenite acestora din disponibilităţile Fondului.(3) Orice persoană care se încadrează în categoria creditorilor de asigurări definită la art. 3 lit. h) din Legea nr. 503/2004 şi care pretinde vreun drept de creanţe de asigurări împotriva societăţii de asigurare debitoare, precum şi/sau creditorul de asigurări a cărui creanţă pretinsă de la Fond nu se regăseşte înregistrată în cuprinsul listelor publicate conform alin. (2) pot/poate formula o cerere motivată în acest sens. Cererea se adresează administratorului Fondului şi se depune la sediul departamentului specializat, în termen de cel mult 60 de zile de la data publicării listelor conform alin. (2). În urma aprobării cererii, administratorul Fondului emite o decizie motivată prin care acceptă plata sumelor pretinse de la Fond. Administratorul Fondului publică, în condiţiile prezentelor norme, o listă suplimentară a acelor creditori de asigurări ale căror sume certe, lichide şi exigibile au fost acceptate la plată prin decizie a acestuia.(4) Împotriva deciziei administratorului Fondului se poate formula plângere în condiţiile art. 24 alin. (5), raportat la art. 19 din Legea nr. 503/2004. Prevederile art. 24 alin. (6) din Legea nr. 503/2004, referitoare la creditorii de asigurări acceptaţi la plată prin hotărâre judecătorească, se aplică în mod corespunzător.
 + 
Articolul 22(1) Creanţele de asigurări constatate printr-un titlu executoriu obţinut înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 503/2004, nevalorificate în cadrul procedurii de faliment sau în cadrul altor proceduri de executare silită prevăzute de lege, se transmit administratorului Fondului în vederea verificării lor şi, după caz, a valorificării acestora, prin plata sumelor cuvenite de la Fond, în condiţiile prezentelor norme şi ale art. 24 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 503/2004.(2) Titlul executoriu prevăzut la alin. (1) se transmite administratorului Fondului, în original, însoţit de o declaraţie a creditorului de asigurări, dată pe propria răspundere şi sub semnătura legalizată a acestuia, din care să rezulte că suma pretinsă de la Fond cu titlu de creanţă de asigurări nu a fost înregistrată şi/sau valorificată în cadrul procedurii de faliment al societăţii de asigurare debitoare ori în cadrul unei alte proceduri de urmărire şi încasare silită sau prin alte mijloace şi/sau modalităţi legale de plată, după caz.(3) Creanţele de asigurări care, la data intrării în vigoare a Legii nr. 503/2004, fac obiectul unor litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti competente sau care, după caz, sunt constatate prin hotărâri judecătoreşti definitive, susceptibile a fi puse în executare potrivit legii, pot fi transmise administratorului Fondului în vederea analizării şi, după caz, a valorificării acestora, în condiţiile prevăzute la alin. (2).
 + 
Articolul 23În conformitate cu prevederile art. 27 şi 49 din Legea nr. 503/2004, creanţele administratorului Fondului se înregistrează la masa credală în vederea valorificării lor şi a completării disponibilităţilor acestuia.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 24(1) Verificarea modului de constituire de către asigurători a contribuţiei datorate Fondului şi de virare la termen a acesteia, precum şi verificarea datelor cuprinse în raportările lunare se fac de organele de specialitate ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 503/2004, precum şi ale normelor date în aplicarea acestor acte normative. În calitatea sa de administrator al Fondului, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate dispune, prin departamentul specializat, efectuarea acţiunilor de analiză şi de control cu privire la situaţia financiară a societăţii de asigurare.(2) Actul prin care se constată şi se individualizează obligaţia de plată a sumelor cuvenite Fondului, întocmit sau emis de organele de specialitate ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor sau de administratorul Fondului, după caz, constituie titlu de creanţă potrivit legii.
 + 
Articolul 25(1) Nerespectarea în orice mod a prevederilor prezentelor norme constituie contravenţie şi se sancţionează în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 503/2004, ale Legii nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare. Constatarea faptelor nelegale, precum şi aplicarea sancţiunilor se fac de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în temeiul competenţelor şi atribuţiilor legale ale acesteia.(2) În cazul constatării existenţei unor indicii cu privire la săvârşirea unor infracţiuni, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, precum şi/sau administratorul Fondului, după caz, solicită organelor competente analizarea faptelor şi stabilirea răspunderii civile sau penale, după caz, a persoanelor vinovate.
 + 
Articolul 26De la data intrării în vigoare a prezentelor norme îşi încetează aplicabilitatea Normele privind constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de garantare, aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.104/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 15 aprilie 2005.
 + 
Anexa 1RAPORTAREprivind modul de constituire şi de virare a contribuţieila Fondul de garantare pentru luna…………………–––––––––––––––––––––––––––––––Nr Explicaţii Total Asigurări Asigurări Documentul/crt. de viaţă generale data–––––––––––––––––––––––––––––––-0 1 2 3 4 5–––––––––––––––––––––––––––––––-1. Volumul de prime brute încasate din activitatea Xde asigurare directă şi coasigurare2. Contribuţia datorată X3. Contribuţia virată4. Dobânda virată5. Penalităţi de întârziere virate–––––––––––––––––––––––––––––––Subsemnatul ……………………………………….., în calitate de …………..,(conducător executiv)cunoscând prevederile Codului penal privind infracţiunea de fals în declaraţii, declar pepropria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitateaşi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţă Comisiei de Supravegherea Asigurărilor.Numele şi prenumele …………………………………..(cu majuscule)Semnătura …………………Ştampila societăţii
 + 
Anexa 2CERERE DE PLATĂa indemnizaţiei/despăgubirii    Subsemnatul/Subsemnata ……………………., reprezentant/reprezentantă(împuternicit/împuternicită) al/a ………………………., cu sediul socialîn ………………………….., str. …………………… nr. ……..,bl. ……., sc. ……, ap. ……, judeţul/sectorul …….., având codul unicde înregistrare …………………, domiciliat/domiciliată în …………..,str. …………………….. nr. ….., bl. ……., sc. ……, et. …….,ap. ……, judeţul/sectorul ……………, posesor/posesoare al/a buletinuluide identitate/cărţii de identitate/paşaportului seria …….. nr. …………,eliberat/eliberată de …………………… la data de …………….., codnumeric personal ………………., telefon/fax …………….., creditor deasigurări al Societăţii Comerciale ……………………., înscris la poziţianr. …………. în lista creditorilor publicată de administratorul Fondului degarantare, solicit Fondului de garantare administrat de Comisia de Supravegherea Asigurărilor acordarea indemnizaţiei/despăgubirii, în sumă de ……….. lei.    Sunt posesor/posesoare al/a Contractului de asigurare obligatorie/facultativă seria……… nr….., încheiat cu Societatea de asigurare …….,cu valabilitate de la data de …………….. la data de ………………. .    Solicit ca plata să se efectueze:    – în contul de card nr. ……….., deschis la Banca …………………;    – în contul nr. …………, deschis la Banca ……………………….;    – prin poştă, la adresa de mai sus;    – prin unităţile Casei de Economii şi Consemnaţiuni de domiciliu.    Declar pe propria răspundere că nu am încheiat contract pentru acest tip deasigurare cu altă societate de asigurare şi nu am primit indemnizaţie/despăgubire aferentă obiectului contractului menţionat mai sus.    Data ………. Semnătura/ştampila ………..

                                                                       Verso
DECLARAŢIE ÎN CAZUL EXISTENŢEI UNUI ALT CONTRACT DE ASIGURARE*)

Societatea de asigurare ………………………
Contractul de asigurare ………………………
Valabilitate: de la data de …… la data de …..
Cerere de despăgubire: DA/NU
Despăgubire primită în sumă de …. DA/NU la data de …. privind evenimentul
din data de ………………………………………..

Data ………… Semnătura/ştampila ………….

*) Se barează acest chenar în cazul în care nu sunt date de completat.

DECLARAŢIA PERSOANEI PĂGUBITE(se va completa numai de către persoana păgubită)Am luat cunoştinţă de faptul că obţinerea sau încercarea, prin orice mijloace, de obţinere pe nedrept a indemnizaţiilor/despăgubirilor din asigurare sau înlesnirea unor asemenea fapte se pedepseşte potrivit legii penale.Declar că prin încasarea indemnizaţiei/despăgubirii am fost integral indemnizat/despăgubit pentru sumele asigurate/pagubele suferite şi nu mai am nici o pretenţie de la asigurătorul ……………………………. şi de la Fondul de garantare în legătură cu paguba respectivă.Declar că prin încasarea de la Fondul de garantare a indemnizaţiilor/despăgubirilor dau acestuia şi Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor drepturile, acţiunile, privilegiile sau ipotecile mele în contra asigurătorului debitor …………….., conform art. 1107 din Codul civil privind subrogarea convenţională.Data ……………….. Semnătura/ştampila …………Anexez la prezenta:– copie de pe actul de identitate – ………………………..– copie de pe contractul de asigurare – ………………………..– procură, împuternicire etc. – ………………………..– ……………………………. – ……………………….. + 
Anexa 3BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIal Fondului de garantare pentru asigurări generale/de viaţă

       
  Cod Denumire indicatori
  1 2 3
  23 03.98 I. VENITURI (A+B)
      A. VENITURI AN CURENT (1+2)
      1. Venituri din contribuţii
      2. Venituri din dobânzi
      B. VENITURI ANI PRECEDENŢI (1+2+3)
      1. Venituri din contribuţii
      2. Venituri din dobânzi şi penalităţi
      3. Venituri din dobânzi cont curent şi depozite
      II. CHELTUIELI (A+B+C)
  01   A. CHELTUIELI CURENTE (1+2)
  02   1. CHELTUIELI DE PERSONAL
  10   Cheltuieli cu salariile
    10.01 Salarii de bază
    10.04 Spor de vechime
    10.06 Alte sporuri
    10.08 Fond de premii
    10.12 Fond pentru convenţii civile
    10.14 Alte drepturi salariale
  11   Contribuţii pentru asigurări sociale de stat
  12   Contribuţii pentru asigurările de şomaj
  13   Contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate
  14   Deplasări, detaşări, transferări
    14.01 Deplasări, detaşări, transferări în ţară
    14.02 Deplasări în străinătate
  15   Tichete de masă
  16   Accidente de muncă
  20   2. CHELTUIELI MATERIALE ŞI SERVICII
  24   Cheltuieli pentru întreţinere şi gospodărie
    24.01 Încălzit
    24.02 Iluminat şi forţă motrică
    24.03 Apă, canal, salubritate
    24.04 Poştă, telefon, telex, radio, televizor, telefax
    24.05 Furnituri de birou
    24.06 Materiale pentru curăţenie
    24.07 Alte materiale şi prestări de servicii (chirii)
  25   Materiale şi prestări de servicii cu caracter funcţional
  26   Obiecte de inventar de mică valoare sau de scurtă durată şi echipament
    26.02 Echipament
    26.03 Alte obiecte de inventar de mică valoare sau de scurtă durată
  27   Reparaţii curente
  28   Reparaţii capitale
  29   Cărţi şi publicaţii
  30   Alte cheltuieli
    30.01 Calificarea, perfecţionarea şi specializarea profesională a salariaţilor
    30.02 Protocol
    30.03 Protecţia muncii
    30.07 Alte cheltuieli autorizate prin dispoziţii legale (despăgubiri) din care*):
  69   B. CHELTUIELI DE CAPITAL
  70   CHELTUIELI DE CAPITAL
  74   Investiţii ale instituţiilor publice şi ale activităţilor autofinanţate
  78   C. OPERAŢIUNI FINANCIARE
  89   III. REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT
  92   Excedent
  93   Deficit

    *) Cheltuieli aferente plăţilor pentru creditorii de asigurări generale––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x