ORDIN nr. 3.076 din 4 februarie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 116 din 17 februarie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 185 16/04/2013 ART. 5
ActulREFERIRE LAORDIN 3753 09/02/2011
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 77
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 94
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 2REFERIT DEORDIN 5144 15/12/2014
ANEXA 3REFERIT DEORDIN 5144 15/12/2014
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 5144 15/12/2014

privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014



În temeiul:– prevederilor art. 77 alin. (5) şi ale art. 94 alin. (2) lit. e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;– prevederilor Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ, cu modificările ulterioare;– prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă organizarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014, pentru familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv ale unui examen de bacalaureat naţional şi cu scopul de a optimiza rezultatele obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
 + 
Articolul 2Se aprobă Calendarul simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi al simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3(1) Disciplinele la care se organizează simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2013-2014, sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă), matematică.(2) Lista conţinuturilor pentru simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a în anul şcolar 2013-2014 este prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4(1) Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2013-2014 sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică şi istorie.(2) Lista conţinuturilor pentru simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XI-a în anul şcolar 2013-2014 este prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 5(1) Disciplinele la care se organizează simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XII-a în anul şcolar 2013-2014 sunt: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.(2) Lista conţinuturilor pentru simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii clasei a XII-a în anul şcolar 2013-2014 este prevăzută în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 6Organizarea simulării evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014 se realizează în baza unei proceduri separate, care va fi comunicată ulterior.
 + 
Articolul 7Rezultatele obţinute de elevi la simularea evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
 + 
Articolul 8Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei naţionale,Remus PricopieBucureşti, 4 februarie 2014.Nr. 3.076.
 + 
Anexa 1CALENDARULsimulării evaluării naţionale pentru eleviiclasei a VIII-a şi al simulării probelor scrise ale examenuluide bacalaureat naţional, în anul şcolar 2013-2014Simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a din anul şcolar 2013-201418 februarie 2014 Simulare – Limba şi literatura română – probă scrisă19 februarie 2014 Simulare – Matematică – probă scrisă20 februarie 2014 Simulare – Limba şi literatura maternă – probă scrisă7 martie 2014 Afişarea rezultatelorSimularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional pentru elevii claselor a XI-a şi a XII-a din anul şcolar 2013-20143 martie 2014 Simularea probei E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română4 martie 2014 Simularea probei E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă5 martie 2014 Simularea probei E) c) – probă scrisă – Proba obligatorie a profilului7 martie 2014 Simularea probei E) d) – probă scrisă – Proba la alegere a profilului şi specializării (numai pentru elevii clasei a XII-a)14 martie 2014 Afişarea rezultatelor
 + 
Anexa 2LISTA CONŢINUTURILOR PENTRU SIMULAREA EVALUĂRIINAŢIONALE PENTRU ELEVII CLASEI A VIII-A ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐│ DISCIPLINA │ CONŢINUTURI │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în ││ ROMÂNĂ │programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii ││ │clasei a VIII-a. ││ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: ││ │● procedee de expresivitate artistică în textele studiate││ │ (figuri de stil: alegoria) – conţinut asociat compe- ││ │ tenţei specifice 1.1, ││ │● complementul direct şi propoziţia subordonată comple- ││ │ tivă directă; complementul indirect şi propoziţia ││ │ subordonată completivă indirectă; complementele ││ │ circumstanţiale şi propoziţiile subordonate circum- ││ │ stanţiale şi corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, ││ │ de cauză, de scop) – conţinuturi asociate competenţei ││ │ specifice 2.2. │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│ MATEMATICĂ │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în ││ │programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii ││ │clasei a VIII-a. ││ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme: ││ │● din capitolul Calcul algebric ││ │ – Rapoarte de numere reale reprezentate prin litere. ││ │ Simplificare. Operaţii cu rapoarte (adunare, scădere,││ │ înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent ││ │ număr întreg) ││ │● capitolul Funcţii ││ │● din capitolul Ecuaţii, inecuaţii şi sisteme de ecuaţii ││ │ – Rezolvarea în R x R a sistemelor de ecuaţii de forma:││ │ ┌ a(1)x + b(1)y = c(1) ││ │ │ , a(1), a(2), b(1), ││ │ └ a(2)x + b(2)y = C(2) b(2), c(1), c(2) Ş R ││ │ – Probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ││ │ ajutorul sistemelor de ecuaţii ││ │● din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, ││ │ semidreapta, segmentul de dreaptă, unghiul ││ │ – calculul unor distanţe în interiorul corpurilor ││ │ studiate ││ │● din capitolul Corpuri geometrice. Paralelipipedul ││ │ dreptunghic, cubul; prisma dreaptă cu baza triunghi ││ │ echilateral, pătrat sau dreptunghi; piramida ││ │ triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida ││ │ patrulateră regulată: ││ │ – desfăşurări ││ │ – aria laterală, aria totală, volumul │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │ *) Text în limba maghiară ││ MAGHIARĂ MATERNĂ │ │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │Literatur ││ GERMANĂ MATERNĂ │1. Personaliche Meinung auâern und begrunden; ││ │2. Wiedergabe des Inhaltes eines Textes: ││ │ a. die Nacherzahlung ││ │ b. die Inhaltsangabe; ││ │3. Texte aufgrund von Fragen erschlieâen; ││ │4. Texte forfsetzen oder umformen; ││ │5. Erfassen des tieferen Sinnes eines Textes; ││ │6. Sprachliche Mitel în einem literarischen Text erkennen││ │7. Anderung der Erzahlperspektive; ││ │8. Gattungsspezifische Merkmale erkennen: die Ballade ││ │9. Verfassen eines Dialogs zu einer gegebenen Situation. ││ │ ││ │Sprachbetrachtung ││ │1. Bereicherung des Wortschatzes: ││ │ a. die Wortfamilie: Ableitung und Zusammensetzung, ││ │ b. das Wortfeld, ││ │ c. Homonyme, Synonyme, Antonyme; ││ │2. Identifikation und Bestimmen von Satzgliedern: ││ │ Subjekt, Pradikat, Objekt, Attribut, ││ │ Konditionalbestimmung; ││ │3. Identifikation unde Bestimmen von Nebensatzen: ││ │ Subjekt-, Pradikat-, Attribut-, Objekt-, ││ │ Konditionalsatz; ││ │4. Form der Nebensatze: ││ │ a. eingeleitete: Konjunktionalsatz, Relativsatz, ││ │ indirekter Fragesatz; ││ │ b. uneingeleitete: Infinitivgruppe, Patizipialgruppe, ││ │ verkappter Nebensatz ││ │5. Umwandlung von Satzgliedern în Nebensatze und ││ │ umgekehrt. │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │1. Limbă rromani (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, ││ RROMANI MATERNĂ │ Sintaxă) ││ │2. Literatură rromani (texte literare): ││ │ Clasa a V-a: O suno e kakosqo Angel (Anghel Năstase ││ │ vi Noemi Năsturaş). ││ │ Clasa a VI-a: Kamav te aresav siklarno! (Noemi ││ │ Palfi-Tamaş). ││ │ Clasa a VII-a: E xuxura (Nicolae Pandelică). ││ │ Clasa a VIII-a: O rromano them (palemvakaripen kaιar ││ │ o Zupter Borkoj palal o xramosaripen "O xasardo them" ││ │ e Luminicaqo e Coabasqi). ││ │3. Noţiuni de teorie literară ││ │4. Compunerea │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │1. Limba sârbă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, ││ SÂRBĂ MATERNĂ │ Sintaxă) ││ │2. Literatura sârbă (texte literare); ││ │ clasa a V-a: Starac prevario divove; U cara Trojana ││ │ kozje uşi; ││ │ clasa a VI-a: Car Lazar i carica Milica; Veletovei ││ │ (Ivo Andrie); ││ │ clasa a VII-a; Hajduk Veljko (Vuk Stefanovic ││ │ Karadzic); Pop Cira i pop Spira (S. Sremac) ││ │ clasa a VIII-a: Kad mlidijah umreti (B. Radicevic); ││ │ Sve, sve, ali zanat; Hasanaginica; Sve ce to narod ││ │ pozlatiti (Laza Lazarevic); Pop Cira i pop Spira ││ │ (S. Sremac) ││ │3. Noţiuni de teorie literară ││ │4. Compunerea │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │1. Limbă slovacă (Fonetică, Lexicologie, Morfologie, ││ SLOVACĂ MATERNĂ │ Sintaxă) ││ │2. Literatură slovacă (texte literare): ││ │ – Clasa a V-a: Medicina (Janko Jesensky). ││ │ – Clasa a VI-a: Na chlieb (Jozef Gregor Tajovsky), ││ │ Katarina – l'udova balada. ││ │ – Clasa a VII-a: Prve hodinky (Jozef Gregor Tajovsky),││ │ Doktor (Janko Jesensky). ││ │ – Clasa a VIII-a: Tapakovci (Bozena Slancikova ││ │ Timrava), Statkyzmatky (Jozef Gregor Tajovsky). ││ │3. Noţiuni de teorie literară ││ │4. Compunerea │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │**) Text în limba ucraineană ││ UCRAINEANĂ MATERNĂ │ │├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤│LIMBA ŞI LITERATURA │Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în ││ ITALIANĂ MATERNĂ │programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii ││ │clasei a VIII-a. ││ │Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi: ││ │- procedee de expresivitate artistică în textele studiate││ │ (figuri de stil: personificarea, epitetul, comparaţia, ││ │ repetiţia, enumeraţia, antiteza); ││ │- trăsături ale speciilor literare: mitul, fabula; ││ │- articolul de ziar/ de revistă; ││ │- substantivele compuse; ││ │- verbul; perfectul simplu al verbelor regulate şi ││ │ neregulate (cele mai frecvente); folosirea ││ │ imperativului cu pronumele de politeţe; conjunctivul ││ │ prezent şi trecut. │└────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘–––––NOTĂ(CTCE)Notă *) Textul în limba maghiară se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 18-19 (a se vedea imaginea asociată).Notă **) Textul în limba ucraineană se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 20-21 (a se vedea imaginea asociată).
 + 
Anexa 3LISTA CONŢINUTURILOR PENTRU SIMULAREA PROBELORSCRISE ALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRUELEVII CLASEI A XI-A ÎN ANUL ŞCOLAR 2013-2014

DISCIPLINA CONŢINUTURI
LIMBA ŞI LITERATURA
ROMÂNĂ

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
● reguli ale monologului, reguli şi tehnici de construire
a dialogului, stiluri funcţionale adecvate situaţiei de
comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale şi
nonverbale în comunicarea orală – conţinuturi asociate
competenţei specifice 1.1;
● textul dramatic postbelic – conţinut asociat competenţei
specifice 2.3;
● limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul
picturii, limbajul muzicii – conţinut asociat
competenţei specifice 2.5;
● simbolismul, prelungiri ale romantismului şi
clasicismului, perioada interbelică, perioada
postbelică, curente culturale/literare româneşti în
context european – conţinuturi asociate competenţei
specifice 3.2;
● interpretări şi judecăţi de valoare exprimate în critica
şi în istoria literară – conţinuturi asociate
competenţei specifice 4.3;
● autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor
Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu,
E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin
Sorescu.
MATEMATICĂ
programa
M_mate-info

Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a
IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de
bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
– Sisteme liniare cu cel puţin 4 necunoscute, sisteme
de tip Cramer, rangul unei matrice
– Studiul compatibilităţii şi rezolvarea sistemelor:
proprietatea Kroncker-Capelli, proprietatea Rouche,
metoda Gauss
din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare
● capitolul Derivabilitate
● capitolul Reprezentarea grafică a funcţiilor
MATEMATICĂ
programa M_şt-nat

Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a
IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de
bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
– Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma
matriceală a unui sistem liniar
– Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare
din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare
● capitolul Funcţii derivabile
● capitolul Studiul funcţiilor cu ajutorul derivatelor
MATEMATICĂ
programa
M_tehnologic

Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a
IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de
bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
– Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma
matriceală a unui sistem liniar
– Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare
din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare
● capitolul Funcţii derivabile
● capitolul Studiul funcţiilor cu ajutorul derivatelor
MATEMATICĂ
programa
M_pedagogic

Conţinuturile pentru simulare, corespunzătoare claselor a
IX-a, a X-a şi a XI-a, sunt cele prevăzute în programa de
bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
– Structuri algebrice: inel, corp
din capitolul Structuri algebrice
ISTORIE

POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE
● Europa şi lumea secolului XX
Probleme de atins: Europa contemporană (unitate,
diversitate, integrare); Cultura română – cultura
europeană; România şi Europa în secolul al XX-lea
OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR
● Economie şi societate în lumea postbelică
Probleme de atins: Ocupaţii şi statute profesionale;
Viaţa privată şi viaţa publică; Economia rurală – economie
urbană în România.
● Ştiinţa şi societatea
Probleme de atins: Impactul tehnologiei asupra vieţii
cotidiene şi a mediului; Noile tehnologii şi timpul liber.
STATUL ŞI POLITICA
● Statele în perioada contemporană
Probleme de atins: Forme de organizare statală; Idei şi
regimuri politice.
Notă:
Conţinuturile de mai sus fac parte din Programa şcolară
pentru istorie – clasa a XI-a, fără a fi incluse în
programa pentru examenul de bacalaureat naţional.
Competenţele evaluate sunt cele prevăzute în programa
pentru examenul de bacalaureat naţional,
formate/dezvoltate până la data susţinerii simulării.
LIMBA ŞI LITERATURA
MAGHIARĂ MATERNĂ
*) Text în limba maghiară
LIMBA ŞI LITERATURA
GERMANĂ MATERNĂ

Literatur:
Aufklarung: Wesenszuge und Menschenbild anhand von
literarischen und nichtliterarischen Texten;
G.E. Lessing als Vertreter der Aufklarung. G.E. Lessing.
Nathan der Weise.
Sturm und Drang: Lebensgefuhl und Kunstauffassung anhand
von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Klassik: Lebensgefuhl, Kunstauffassung, Menschenbild
anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Romantik: Lebensgefuhl, Kunstauffassung und Menschenbild
anhand von literarischen und nichtliterarischen Texten.
Realismus: Wesenszuge und Problematik anhand von
literarischen und nichtliterarischen Texten.
Lyrik: Strukturen, Themen und Motive von der Aufklarung
bis zum Realismus.

Grammatik/Sprachbetrachtung:
Gesicherte Kenntnisse zur Rechtschreibung, Zeichensetzung,
und zum Wortschatz.
Gepflegter, dem Sachverhalt angemessener Ausdruck.

LIMBA ŞI LITERATURA
CROATĂ MATERNĂ

I. LITERATURA CROATĂ
autori canonici – Ivan Mazuranic (Smrt Smail-age Cengica),
Stanko Vraz (Dulabije), Petar Preradovic (Mrtva ljubav)
August Senoa (Seljacka buna) Ante Kovacic
(U registraturi), Vjenceslav Novak (Posljednji Stipancici)
Josip Kozarac (Slavonska suma), A.G. Matos (Utjeka kose,
Jesenje vece)
II. LIMBĂ ŞI COMUNICARE
III. LEXICOLOGIE
IV. STILISTICĂ
LIMBA ŞI LITERATURA
SÂRBĂ MATERNĂ

I. Literatura sârbă (texte literare):
Narodna knjizevnost:
Lirsko – epske pesme (Hasanaginica)
Epske pesme (Car Lazar i carica Milica)
Pripovetke (U cara Trojana kozje uşi)
Srednjevekovna knjizevnost: Dositej Obradovic (Zivot i
prosvetiteljsko delo)

Romantizam:
Branko Radicevic (Dacki rastanak, Kad mlidijah umreti)
Laza Kostic (Santa Maria della Salute)

Realizam:
Laza Lazarevic (Sve ce to narod pozlatiti)

Knjizevnost XX veka:
Ivo Andric (Most na Zepi, Na Drini cuprija)
Milos Crnjanski (Seobe)
Desanka Maksimovic (Krvava bajka)
Dobrica Cosic (Koreni)
II. Limbă şi comunicare
III. Lexicologie
IV. Compunere

LIMBA ŞI LITERATURA
SLOVACĂ MATERNĂ

I. LITERATURA SLOVACĂ
autori canonici – Jan Kollar (Slavy dcena), Jan Holly
(Svatopluk), Andrei Sladkovic (Detvan), Samo Chalupka
(Mor ho!), Janko Kral' (Zakliata panna vo Vahu a divny
Janko), Jan Chalupka (Kocurkovo), Jan Botto (Smrt'
Janosikova), Pavol Orszagh Hviezdoslav (Hajnikova zena),
Martin Kukucin (Neprebudeny), Bozena Slancikova Timrava
(Tapakovici) Jozef Gregor Tajovsky (Do konca)
II. LIMBĂ ŞI COMUNICARE
III. LEXICOLOGIE
IV. STILISTICĂ
LIMBA ŞI LITERATURA
UCRAINEANĂ MATERNĂ
**) Text în limba ucraineană
LIMBA ŞI LITERATURA
TURCĂ MATERNĂ
***) Text în limba turcă

–––––NOTĂ(CTCE)Notă *) Textul în limba maghiară se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 23-25 (a se vedea imaginea asociată).Notă **) Textul în limba ucraineană se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 26-27 (a se vedea imaginea asociată).Notă ***) Textul în limba turcă se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 17 februarie 2014, la pagina 27 (a se vedea imaginea asociată). + 
Anexa 4LISTA CONŢINUTURILOR PENTRU SIMULAREA PROBELOR SCRISEALE EXAMENULUI DE BACALAUREAT NAŢIONAL PENTRU ELEVIICLASEI A XII-A ÎN ANUL ŞCOLAR 2013 – 2014

DISCIPLINA CONŢINUTURI
LIMBA ŞI
LITERATURA ROMÂNĂ

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
● reguli ale monologului, reguli şi tehnici de
construire a dialogului, stiluri funcţionale adecvate
situaţiei de comunicare, rolul elementelor verbale,
paraverbale şi nonverbale în comunicarea orală –
conţinuturi asociate competenţei specifice 1.1;
● textul dramatic postbelic – conţinut asociat
competenţei specifice 2.3;
● limbajul literaturii, limbajul cinematografic,
limbajul picturii, limbajul muzicii – conţinut asociat
competenţei specifice 2.5;
● perioada postbelică – conţinut asociat competenţei
specifice 3.2;
● autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu,
Marin Sorescu.
MATEMATICĂ
programa
M_mate-info

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
● capitolului Inele de polinoame cu coeficienţi
într-un corp comutativ (Q, R, C, Z(p), p prim)
● capitolului Aplicaţii ale integralei definite
MATEMATICĂ
programa M_şt-nat

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
● capitolului Inele de polinoame cu coeficienţi
într-un corp comutativ (Q, R, C, Z(p), p prim)
● capitolului Aplicaţii ale integralei definite
MATEMATICĂ
programa
M_tehnologic

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
● capitolului Inele de polinoame cu coeficienţi
într-un corp comutativ (Q, R, Z(p), p prim)
● capitolului Aplicaţii ale integralei definite
MATEMATICĂ
programa
M_pedagogic

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
– Sisteme de ecuaţii liniare cu cel mult 3 necunoscute;
forma matriceală a unui sistem liniar
– Metode de rezolvare a sistemelor liniare: metoda Cramer
metoda Gauss
– Aplicaţii: ecuaţia unei drepte determinate de două
puncte distincte, aria unui triunghi şi caracterizarea
coliniarităţii a trei puncte în plan din capitolul
Sisteme de ecuaţii liniare
ISTORIE

DOMENII DE CONŢINUT / CONŢINUTURI (clasa a XII-a)
A. POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE
1. Romanitatea românilor în viziunea istoricilor.
B. OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR
1. Secolul XX – între democraţie şi totalitarism.
Ideologii şi practici politice în România şi în Europa.
2. Constituţiile din România.
C. STATUL ŞI POLITICA
1. Autonomii locale şi instituţii centrale şi în
spaţiul românesc (secolele IX-XVIII).
2. Statul român modern: de la proiect politic la
realizarea României Mari. (secolele XVIII-XX)
LIMBA ŞI
LITERATURA MAGHIARĂ
MATERNĂ
*) Text în limba maghiară

LIMBA ŞI
LITERATURA GERMANĂ
MATERNĂ
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI
LITERATURA CROATĂ
MATERNĂ
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI
LITERATURA SÂRBĂ
MATERNĂ
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI
LITERATURA SLOVACĂ
MATERNĂ
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI
LITERATURA
UCRAINEANĂ MATERNĂ
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.

LIMBA ŞI
LITERATURA TURCĂ
MATERNĂ
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.

BIOLOGIE

varianta B1. BIOLOGIE VEGETALĂ ŞI ANIMALĂ – clasele
a IX-a şi a X-a: toate conţinuturile pentru simulare sunt
cele prevăzute în programa de bacalaureat;
varianta B2. ANATOMIE ŞI FIZIOLOGIE UMANĂ, GENETICĂ ŞI
ECOLOGIE UMANĂ – clasele a XI-a şi a XII-a: toate
conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare este exceptată tema Ecologie umană.
FIZICĂ

Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
CHIMIE

Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
INFORMATICĂ

Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
GEOGRAFIE

A. EUROPA ŞI ROMÂNIA – ELEMENTE GEOGRAFICE DE BAZĂ
1. Spaţiul românesc şi spaţiul european
2. Elemente fizico-geografice definitorii ale Europei şi
ale României:
– relieful major (trepte, tipuri şi unităţi majore de
relief)
– clima (factorii genetici, elementele climatice,
regionarea climatică)
– hidrografia – aspecte generale; Dunărea şi Marea
Neagră
– învelişul biopedogeografic
– resursele naturale
3. Elemente de geografie umană ale Europei şi ale României
– harta politică a Europei; România ca stat al Europei
– populaţia şi caracteristicile ei geodemografice
– sistemul de oraşe al Europei
– activităţile economice – caracteristici generale
– sisteme de transport
4. Mediu înconjurător şi peisaje
5. Regiuni geografice în Europa şi în România:
– caracteristici ale unor regiuni geografice din Europa
şi din România
– studiu de caz al unei regiuni geografice – Carpaţii
6. Ţările vecine României
LOGICĂ, COMUNICARE
ŞI ARGUMENTARE
Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
PSIHOLOGIE

Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
SOCIOLOGIE

Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
ECONOMIE

Toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute
în programa de bacalaureat.
FILOSOFIE

Conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în
programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conţinuturi:
Teorii politice moderne şi contemporane; Drepturile
omului
4. Cunoaşterea
5. Filosofia

–––––NOTĂ(CTCE)Notă *) Textul în limba maghiară se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 116 din 17 februarie 2014, la paginile 29-31 (a se vedea imaginea asociată).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x