ORDIN nr. 3.040 din 9 septembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 798 din 2 octombrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 3741 10/12/2018
ActulMODIFICA PEGHID 10/12/2018
ART. 1MODIFICA PEGHID 10/12/2018
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 3741 10/12/2018
ActulREFERIRE LAORDIN 3741 10/12/2018
ActulREFERIRE LAHOTARARE 476 28/06/2018 ART. 4
ActulMODIFICA PEGHID 10/12/2018
ActulREFERIRE LAHG 807 17/09/2014
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ART. 1REFERIRE LAORDIN 3741 10/12/2018
ART. 1MODIFICA PEGHID 10/12/2018
ART. 1REFERIRE LAGHID 10/12/2018
ART. 1REFERIRE LAGHID 10/12/2018
ART. 1REFERIRE LAHG 807 17/09/2014
CAP. 1REFERIRE LAHG 807 17/09/2014
CAP. 1REFERIRE LAPROCEDURA 17/09/2014 ART. 8
CAP. 1REFERIRE LAPROCEDURA 17/09/2014 ART. 10
CAP. 2REFERIRE LAHG 907 29/11/2016
CAP. 2REFERIRE LAHG 907 29/11/2016 ANEXA 8
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 158
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 159
CAP. 2REFERIRE LAORDIN 1802 29/12/2014
CAP. 2REFERIRE LAHG 807 17/09/2014
CAP. 2REFERIRE LAPROCEDURA 17/09/2014 ANEXA 4
CAP. 2REFERIRE LAREGLEMENTARI 29/12/2014
CAP. 2REFERIRE LAREGLEMENTARI 29/12/2014 CAP. 4
CAP. 2REFERIRE LAHG 2139 30/11/2004
ANEXA 0REFERIRE LAHG 807 17/09/2014
ANEXA 0REFERIRE LAPROCEDURA 17/09/2014 ANEXA 4
ANEXA 0REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 0REFERIRE LAHG 2139 30/11/2004
ANEXA 0REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 21
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 3741 10/12/2018
ANEXA 1REFERIRE LAHG 807 17/09/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul nr. 603.877 din 1.07.2019 al Direcției generale ajutor de stat,în temeiul prevederilor:– art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare;– art. IV alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 476/2018 privind modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie,ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul IGhidul de plată elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 3.741/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.075 și 1.075 bis din 19 decembrie 2018, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIPrezentul ordin se difuzează Direcției generale ajutor de stat, care duce la îndeplinire prevederile acestuia. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
București, 9 septembrie 2019.Nr. 3.040. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 3.741/2018)
GHIDUL DE PLATĂ
a ajutorului de stat acordat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014
pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat
având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie
– Revizia 4, iulie 2019 -
 + 
Capitolul IInformații generale1.Ce etape se parcurg după obținerea acordului pentru finanțare?În vederea plății ajutorului de stat întreprinderea beneficiară de ajutor de stat trebuie să parcurgă următoarele etape:a)să demareze investiția în termen de maximum 4 luni de la data emiterii acordului pentru finanțare, cu respectarea calendarului asumat în documentația anexată cererii de acord pentru finanțare; În acest sens, întreprinderea transmite Ministerului Finanțelor Publice date și informații privind demararea investiției și anexează, în copie legalizată, primul contract sau prima comandă fermă de executare a lucrărilor de construcții sau achiziție echipamente. În cazul contractelor/comenzilor ferme încheiate cu furnizori externi, acestea vor fi traduse în limba română și vor fi certificate de traducători autorizați.

ATENȚIE!Nu se iau în considerare cereri, documente, înscrisuri transmise prin e-mail, fax sau la o altă adresă decât adresa Registraturii generale a Ministerului Finanțelor Publice din Bulevardul Libertății nr. 16, sector 5, București.

ATENȚIE!Dacă investiția nu se demarează în termen de maximum 4 luni de la data emiterii acordului pentru finanțare, Ministerul Finanțelor Publice aplică măsurile privind revocarea acordului pentru finanțare, conform prevederilor art. 8 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie, cu modificările și completările ulterioare.

b)să efectueze cheltuielile eligibile aferente investiției inițiale, conform acordului pentru finanțare, având în vedere calendarul realizării investiției;c)să transmită cel puțin documentele necesare efectuării plății ajutorului de stat aprobat, prevăzute la art. 10 alin. (1) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea calendarului prevăzut în acordul pentru finanțare.2.Care este termenul maxim de transmitere a cererii de plată?Cererile de plată a ajutorului de stat se depun până la data de 30 septembrie a fiecărui an, conform art. 10 alin. (2) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare.

ATENȚIE!Cererile depuse după termenul legal se restituie întreprinderilor.

Întreprinderile care nu solicită integral ajutorul de stat aprobat într-un an sau nu depun cerere de plată până la data de 30 septembrie a fiecărui an au obligația depunerii unei notificări, în termen de 10 zile calendaristice de la această dată, pentru relocarea sumelor neutilizate până la sfârșitul anului în curs.Notificarea va conține fundamentarea noii repartizări a ajutorului de stat pe ani și va respecta perioada de plată a ajutorului de stat aprobat conform acordului pentru finanțare. Ministerul Finanțelor Publice va emite un act adițional la acordul pentru finanțare, care prevede relocarea sumelor aferente ajutorului de stat conform notificării. + 
Capitolul IIPlata ajutorului de stat1.Ce etape se parcurg în vederea efectuării plății ajutorului de stat?

ATENȚIE!Ministerul Finanțelor Publice soluționează cererea de plată a ajutorului de stat:a) după analizarea la sediul ministerului a documentelor justificative anexate cererii de plată și a eligibilității activelor pentru care se solicită plata ajutorului de stat; șib) după verificarea la fața locului a existenței activelor și a conformității documentelor aferente cheltuielilor efectuate de întreprindere.

1.1Înregistrarea Cererii de plată a ajutorului de stat

ATENȚIE!În vederea efectuării plății ajutorului de stat, întreprinderea beneficiară transmite la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice o cerere de plată a ajutorului de stat, însoțită de documentele justificative. Pe plic se menționează „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 807/2014“.Transmiterea documentației se poate face prin poștă sau servicii de curierat. De asemenea este permisă și depunerea personală a documentației la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice.
ATENȚIE!Nu se iau în considerare cereri, documente, înscrisuri transmise prin e-mail, fax sau la o altă adresă decât cea specificată mai sus.

Cererea de plată a ajutorului de stat și documentele justificative anexate acesteia formează Dosarul cererii de plată a ajutorului de stat.

ATENȚIE!Toate documentele în original aferente dosarului cererii de plată a ajutorului de stat trebuie să fie datate și semnate de emitent.Conformitatea documentelor prezentate în copie este asumată de reprezentantul legal al întreprinderii prin declarația pe propria răspundere din cadrul cererii de plată.
ATENȚIE!Întreprinderea beneficiară trebuie să păstreze timp de 10 ani de la data plății ultimei tranșe de ajutor de stat toate documentele referitoare la ajutorul de stat.

1.2.Ordinea îndosarierii documentelor din dosarul cererii de plată a ajutorului de statDocumentele cererii de plată a ajutorului de stat se îndosariază în ordinea următoare:

Nr. dosar/ biblioraft Documentele justificative conținute în dosar
1 – Cererea de plată a ajutorului de stat – Formularul de decont – Documentele generale menționate la pct. 1.3.A
2 – Nota privind procedura internă de achiziție și selecție furnizori – Situația privind selecția furnizorilor de active corporale/necorporale/servicii prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ghid – Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal care certifică faptul că achiziționarea activelor respectă principiile achiziției în condiții de piață, respectiv: nediscriminarea, tratamentul egal, recunoașterea reciprocă, transparența, proporționalitatea și eficiența utilizării fondurilor, întocmită pentru fiecare cerere de plată depusă la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice – Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal că achiziția activelor din cadrul grupului/terților dedicați respectă principiile achiziției în condiții de piață, în cazul în care achiziția se realizează din grup ca urmare a: brevetelor, licențelor de fabricație tip secret comercial, incompatibilităților de natură tehnică etc. – Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal privind motivele care au stat la baza achiziției activelor din cadrul grupului/terților agreați și cadrul legal avut în vedere în această situație – Contracte/comenzi aferente chiriilor, activelor corporale și necorporale În cazul în care documentele justificative sunt îndosariate în mai multe bibliorafturi, acestea se vor numerota 2.1, 2.2, 2.3 etc., în ordinea cheltuielilor eligibile aferente activelor corporale/necorporale, chiriilor prezentate în formularul de decont. Între aceste documente se vor insera separatoare cu identificarea corespunzătoare a activului și a tipului de cheltuială.
3 Pentru fiecare activ corporal/necorporal sau cheltuială cu chiria se atașează: – facturi de achiziție; – extrase de cont; – note contabile; – situații de lucrări, după caz; – fotografii ale construcțiilor, instalațiilor tehnice, mașinilor și echipamentelor, după caz În cazul în care documentele justificative sunt îndosariate în mai multe bibliorafturi, acestea se vor numerota 3.1, 3.2, 3.3 etc., în ordinea cheltuielilor eligibile aferente activelor corporale/necorporale, chiriilor prezentate în formularul de decont. Între aceste documente se vor insera separatoare cu identificarea corespunzătoare a fiecărui activ și a tipului de cheltuială.
4 – Declarație pe propria răspundere privind activele pentru care se solicită plata ajutorului de stat – Nota privind îndeplinirea mențiunilor speciale prevăzute în acordul pentru finanțare, după caz – Nota privind stadiul îndeplinirii planului de investiții, la ultima cerere de plată – Alte documente relevante

1.3.

Cerințele din punctul de vedere al conformității și al condițiilor în baza cărora a fost emis acordul pentru finanțare privind documentele cuprinse în dosarul cererii de plată a ajutorului de statDocumentele necesare efectuării plății sunt: A.Documente generale emise sau validate de întreprindere sau de alte autorități publiceA1.Condiții de conformitate

Nr. crt. Document Condiții de conformitate
1. Situații financiare anuale aprobate, corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat Situațiile financiare anuale trebuie să conțină: – Situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii – Formularul 10; – Contul de profit și pierdere – Formularul 20; – Date informative – Formularul 30; – Situația activelor imobilizate – Formularul 40; – Dovada depunerii acestora la organele fiscale abilitate; – Raportul auditorului independent.
2. Certificat constatator emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului de pe lângă tribunalul județului unde își are sediul întreprinderea – este prezentat în original sau eliberat sub semnătură electronică de serviciile on-line ale Oficiului Național al Registrului Comerțului; – este actualizat cu date valabile la data înregistrării cererii de plată a ajutorului de stat; – conține cel puțin următoarele informații: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociații și reprezentanții legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal și toate domeniile secundare de activitate, inclusiv cel pentru care se acordă finanțare, punctele de lucru ale întreprinderii.
3. Opis cu documentele transmise în vederea plății ajutorului de stat – menționează denumirea fiecărui document și pagina la care este îndosariat.

ATENȚIE!În termen de 10 zile de la înregistrarea cererii de plată, transmisă de întreprindere, Ministerul Finanțelor Publice solicită organelor fiscale centrale și locale eliberarea certificatului de atestare fiscală care se emite potrivit art. 158, respectiv art. 159, după caz, din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. Ministerul Finanțelor Publice efectuează plata dacă certificatele fiscale nu cuprind debite restante.

A2.Ce informații trebuie să conțină opisul?Numerotarea paginilor este obligatorie și se va face în ordine crescătoare, după constituirea întregului dosar de plată, pagina numărul 1 fiind prima filă a cererii de plată a ajutorului de stat. Se numerotează și documentele emise de alte autorități ale statului, astfel încât toate documentele care constituie dosarul cererii de plată să fie înregistrate și menționate în opis.

ATENȚIE!Toate documentele se îndosariază, se numerotează pe fiecare pagină și se opisează în ordinea prevăzută în prezentul ghid.

B.Documente specifice cheltuielilor eligibile decontate cu ajutor de statB1.Cerere de plată a ajutorului de statInformațiile se completează conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ghid.

ATENȚIE!Pentru îndeplinirea condițiilor de conformitate, cererea de plată a ajutorului de stat: – are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă modelul formularului din anexa nr. 4a la Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare, este datată și semnată în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea;– conține informații corelate cu informațiile din acordul pentru finanțare, certificatul constatator, actul de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea.
Modelul cererii de plată a ajutorului de stat se regăsește pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (www.mfinante.ro – Agenți economici – Ajutor de stat – H.G. nr. 807/2014 – Formulare plată ajutor de stat – Cerere de plată a ajutorului de stat).

B2.Formularul de decontSe structurează și se completează în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ghid.

ATENȚIE!Pentru îndeplinirea condițiilor de conformitate, formularul:– are toate rubricile completate cu datele solicitate, respectă modelul formularului din anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ghid;– este datat și semnat în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
ATENȚIE!Pentru îndeplinirea condițiilor de eligibilitate, formularul de decont conține informații corelate cu: acordul pentru finanțare aprobat, facturi, extrase de cont, documente contabile.
Modelul formularului de decont se regăsește și pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (www.mfinante.ro – Agenți economici – Ajutor de stat – H.G. nr. 807/2014 – Formulare plată ajutor de stat – Formular de decont).

B3.Documentele prin care se demonstrează respectarea procedurii interne de achiziție și selecție furnizoriActivele/Serviciile/Lucrările achiziționate trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor proiectului de investiții, cu respectarea calendarului realizării investiției și a acordului pentru finanțare.

DEFINIȚIECalendarul realizării investiției – perioada de realizare a planului de investiții de la data demarării investiției până la data de 31 decembrie a anului în care se finalizează investiția.

B3.1.Nota privind procedura internă de achiziție și selecție furnizoriÎntreprinderea trebuie să dețină sau să elaboreze, după caz, o procedură de atribuire aplicabilă inclusiv/exclusiv activelor/serviciilor/lucrărilor aferente proiectului de investiții, înainte de atribuirea contractelor. Procedura de atribuire a contractelor de achiziționare a activelor/serviciilor/lucrărilor aferente proiectului de investiții trebuie să respecte principiile: nediscriminării, tratamentului egal, recunoașterii reciproce, transparenței, proporționalității și eficienței utilizării fondurilor. Procedura stabilește etapele obligatorii care trebuie parcurse în procesul de achiziție în condiții de piață și documentele întocmite în cadrul societății pe parcursul acestor etape.

ATENȚIE!Întreprinderea trebuie să întocmească și să prezinte o notă privind procedura internă de achiziție și selecție a furnizorilor aplicabilă inclusiv/exclusiv activelor/serviciilor/lucrărilor ce fac obiectul proiectului de investiții finanțat cu ajutor de stat, semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea, în care se prezintă cel puțin următoarele aspecte prevăzute în procedură:– etapele obligatorii care trebuie parcurse în procesul de achiziție;– documentele întocmite în procesul de achiziție în condiții de piață.

B3.2.Situația privind selecția furnizorilor de active corporale/necorporale/servicii

ATENȚIE!În vederea demonstrării achiziției în condiții de piață a activelor corporale/necorporale sau cheltuielilor cu chiria, se atașează Situația privind selecția furnizorilor de active corporale/necorporale/servicii prevăzută în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ghid.

B3.3.Declarații privind selecția furnizorilor de active/servicii– Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal care certifică faptul că achiziționarea activelor s-a efectuat cu respectarea principiilor achiziției în condiții de piață, respectiv: nediscriminarea, tratamentul egal, recunoașterea reciprocă, transparența, proporționalitatea și eficiența utilizării fondurilor, întocmită pentru fiecare cerere de plată depusă la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice. – Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal că achiziția activelor din cadrul grupului/terților dedicați respectă principiile achiziției în condiții de piață, în cazul în care achiziția se realizează din grup ca urmare a: brevetelor, licențelor de fabricație tip secret comercial, incompatibilităților de natură tehnică etc.– Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal privind motivele care au stat la baza achiziției activelor din cadrul grupului/terților agreați și cadrul legal avut în vedere în această situațieB4.Documentele justificative privind achiziția și plata activelor corporale

ATENȚIE!Înregistrările categoriilor de cheltuieli se realizează în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare. Întreprinderea este obligată să țină distinct contabilitatea proiectelor finanțate din subvenții conform prevederilor art. 397 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, cu modificările și completările ulterioare.
ATENȚIE!Pentru îndeplinirea condițiilor de eligibilitate: – Activele corporale reprezintă:a) construcții de orice tip, respectiv cheltuielile efectuate cu realizarea de construcții^1;b) instalații tehnice, mașini și echipamente noi clasificate conform Hotărârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, cu valoarea minimă de intrare a mijloacelor fixe stabilită conform prevederilor legale în vigoare;– Închirierea construcțiilor reprezintă cheltuielile cu chiria construcțiilor aferente investiției inițiale înregistrate pe perioada realizării planului de investiții;– Active necorporale reprezintă activele amortizabile asociate investiției inițiale care nu au o concretizare fizică sau financiară precum brevete, licențe, know-how sau alte drepturi de proprietate intelectuală
ATENȚIE!Valoarea maximă a cheltuielilor ce pot fi considerate eligibile aferente realizării construcțiilor nu poate depăși standardul de cost. Cheltuielile aferente realizării de construcții care depășesc valoarea standardului de cost nu sunt considerate eligibile. Cheltuielile cu realizarea de construcții conform situațiilor de lucrări, pentru alte obiective de investiții, care nu sunt prevăzute în planul de investiții, nu sunt eligibile.Standardul de cost = valoarea maximă considerată eligibilă în cazul activelor corporale de natura construcțiilor care nu poate depăși 1.650 lei/mp arie desfășurată. Aria desfășurată = suma ariilor tuturor nivelelor construcției conform STAS 4908-85 „Clădiri civile, industriale și agrozootehnice. Arii și volume convenționale“. Tipurile de construcții care nu se încadrează în STAS 4908-85 „Clădiri civile, industriale și agrozootehnice. Arii și volume convenționale“ (de exemplu: platforme, drumuri etc.) nu sunt eligibile.
ATENȚIE!Valoarea maximă eligibilă a chiriei nu poate depăși 22 lei/mp/lună; valoarea chiriei care depășește valoarea maximă eligibilă este neeligibilă și este finanțată de întreprinderea beneficiară de ajutor de stat din surse proprii.Contractul de închiriere trebuie să fie valabil cel puțin pe perioada realizării investiției inițiale și cinci ani după data finalizării acesteia.
ATENȚIE!Toate documentele transmise Ministerului Finanțelor Publice de către întreprindere trebuie prezentate în limba română. În cazul documentelor depuse într-o limbă străină, întreprinderea prezintă aceste documente însoțite de traduceri în limba română certificate de către traducători autorizați.

^1 În cazul construcțiilor se consideră eligibile doar cheltuielile regăsite în cap. 4 – Cheltuieli pentru investiția de bază, subcapitolul 4.1 – Construcții și instalații din devizul pe obiect așa cum este prezentat în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri europene, cu modificările și completările ulterioare (Terasamente, Rezistența, Arhitectura, Instalații).B4.1.lucrări de construcție

Nr. crt. Document Documentele justificative trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:
1. Contracte de execuție lucrări construcții încheiate cu furnizorul desemnat în urma procesului de achiziție – Contractele trebuie să asigure posibilitatea identificării obiectivelor de investiții ce fac obiectul proiectului de investiții finanțat cu ajutor de stat, conform planului de investiții. – În conținutul acestora trebuie să se regăsească suprafața desfășurată a fiecărui obiect de investiții, devizele pe fiecare obiect de investiții, valoarea acestora defalcată pe cheltuieli eligibile și neeligibile. – Se vor prezenta anexele relevante și eventualele acte adiționale la contracte, din care să rezulte valoarea aferentă fiecărui obiect de construcție (eligibil și neeligibil).
2. Situații de lucrări – Situațiile de lucrări pentru fiecare obiect de investiții corespunzător devizului pe obiect, cu defalcarea pe cheltuieli eligibile și neeligibile, care prezintă numărul și data. În cuprinsul lor se menționează numărul și data contractului de execuție lucrări construcții. – Documentele sunt semnate de întreprinderea beneficiară, executantul lucrărilor și dirigintele de șantier.
3. Facturi aferente cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțare cu ajutor de stat Facturile se prezintă în ordinea înregistrării în formularul de decont. Facturile trebuie să conțină: – numărul, data, denumirea furnizorului, denumirea beneficiarului și semnătura furnizorului; – numărul și data contractului în baza căruia s-a emis factura sau numărul și data situației de lucrări aferente, după caz. În cazul în care în cuprinsul facturilor sunt prezentate cheltuieli eligibile și neeligibile, se întocmește o notă explicativă în care sunt prezentate distinct cheltuielile eligibile și neeligibile, cu indicarea separată a TVA-ului aferent acestora. În cuprinsul facturilor se marchează: numărul, data și valoarea eligibilă a acestora.
4. Extrase de cont În extrasele de cont trebuie să se identifice și să se marcheze numărul, data și valoarea facturii eligibile. Documentele trebuie să certifice efectuarea plăților de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat. – În cazul în care suma achitată cuprinde mai multe facturi (eligibile și neeligibile/ sau doar eligibile), se va întocmi o notă explicativă privind achitarea facturilor, asumată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea. Nota va conține un tabel centralizator în care se vor menționa distinct numărul și data fiecărei facturi, valoarea fiecărei facturi și totalul plății acestora, corelat cu extrasul de cont. – În cazul în care în cuprinsul documentelor de plată apar erori materiale se va întocmi o declarație pe propria răspundere a persoanei autorizate să reprezinte întreprinderea, prin care aceasta va certifica valoarea, numărul și data facturii eligibile corecte.
5. Note contabile – Se prezintă notele contabile de înregistrare a activelor, în contul de Imobilizări/Mijloace fixe, în lei. În cuprinsul acestora se vor regăsi valoarea și denumirea activului. – Notele contabile vor fi semnate de persoana care le-a întocmit și avizate de directorul financiar. – Notele contabile pentru facturile emise în valută vor conține și cursul de referință, utilizat la înregistrarea acestora în contabilitate.
6. Fotografii ale construcțiilor corespunzătoare situațiilor de lucrări La ultima tranșă a ajutorului de stat solicitat pentru acest tip de cheltuială se vor atașa câteva fotografii relevante care să ilustreze construcțiile.
Documentele se prezintă în copie, cu excepția notelor explicative și declarațiilor pe propria răspundere.

ATENȚIE!În cuprinsul contractelor de execuție lucrări construcții se vor prezenta devize pe fiecare obiect de investiții ce urmează a fi realizat conform structurii devizului pe obiect de investiții, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. Devizele pe obiecte de investiții reprezintă documente justificative pentru susținerea cheltuielilor eligibile în conformitate cu cap. 4 – Cheltuieli pentru investiția de bază subcapitolul 4.1 – Construcții și instalații din devizul pe obiect prevăzut în anexa nr. 8 la Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare.

B4.2.închiriere construcții

Nr. crt. Document Documentele justificative trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:
1. Contracte de închiriere construcții – În conținutul acestora trebuie să se regăsească cel puțin următoarele elemente: obiectul contractului, suprafața închiriată, valoarea contractului. – Se vor prezenta, dacă este cazul, toate anexele relevante și eventualele acte adiționale la contracte.
2. Facturi aferente chiriilor pentru care se solicită finanțare cu ajutor de stat Facturile se prezintă în ordinea înregistrării în formularul de decont. Facturile trebuie să conțină: – numărul, data, denumirea furnizorului, denumirea beneficiarului și semnătura furnizorului; – numărul și data contractului în baza căruia s-a emis factura. În cuprinsul facturilor se vor marca numărul, data și valoarea acestora.
3. Extrase de cont – În extrasele de cont trebuie să se identifice și să se marcheze numărul, data și valoarea facturii eligibile. Documentele trebuie să certifice efectuarea plăților de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat. – În cazul în care suma achitată cuprinde mai multe facturi (eligibile și neeligibile/sau doar eligibile) se va întocmi o notă explicativă privind achitarea facturilor, asumată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea. Nota va conține un tabel centralizator în care se vor menționa distinct numărul și data fiecărei facturi, valoarea fiecărei facturi și totalul plății acestora, corelat cu extrasul de cont. – În cazul în care în cuprinsul documentelor de plată apar erori materiale se va întocmi o declarație pe propria răspundere a persoanei autorizate să reprezinte întreprinderea, prin care aceasta va certifica valoarea, numărul și data facturii eligibile corecte.
4. Note contabile – Se prezintă notele contabile ale facturilor privind înregistrarea cheltuielilor cu chiria, în lei. – Notele contabile vor fi semnate de persoana care le-a întocmit și avizate de directorul financiar. În cuprinsul acestora se vor regăsi numărul și data facturii înregistrate, valoarea acesteia.
Documentele se prezintă în copie, cu excepția notelor explicative și declarațiilor pe propria răspundere.

ATENȚIE!Sunt considerate eligibile cheltuielile cu chiria construcțiilor aferente investiției inițiale, înregistrate pe perioada realizării planului de investiții. Valoarea maximă eligibilă a chiriei nu poate depăși 22 lei/mp/lună; valoarea chiriei care depășește valoarea maximă eligibilă este neeligibilă și este finanțată de întreprinderea beneficiară de ajutor de stat din surse proprii.

B4.3.instalații tehnice, mașini și echipamente

Nr. crt. Document Documentele justificative trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:
1. Contracte de achiziție și/sau comenzi către furnizorii desemnați în urma procesului de achiziție – În conținutul acestora trebuie să se regăsească denumirea activelor și valoarea acestora. – Se vor prezenta, dacă este cazul, anexele relevante și eventualele acte adiționale la contracte/comenzi, din care să rezulte denumirea și valoarea acestor active. – În cazul în care în conținutul contractelor/comenzilor sunt menționate mai multe tipuri de mașini, utilaje sau echipamente, se vor prezenta distinct denumirea și valoarea aferentă acestora (eligibile și neeligibile). – În cazul în care în contracte sunt mai multe mașini, utilaje sau echipamente eligibile și neeligibile se vor marca doar cele eligibile.
2. Facturi aferente cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțare cu ajutor de stat Facturile se prezintă în ordinea înregistrării în formularul de decont. Facturile trebuie să conțină: – numărul, data, denumirea furnizorului, denumirea beneficiarului și semnătura furnizorului, – denumirea activului corporal, prevăzut în planul de investiții aprobat. În cazul în care în cuprinsul facturilor sunt prezentate cheltuieli eligibile și neeligibile, acestea trebuie prezentate distinct. În cazul în care în cuprinsul facturilor sunt prezentate cheltuieli eligibile și neeligibile, se întocmește o notă explicativă în care sunt prezentate distinct cheltuielile eligibile și neeligibile, cu indicarea separată a TVA-ului aferent acestora. În cuprinsul facturilor se vor marca numărul, data și valoarea activelor eligibile. În cazul facturilor emise de furnizori externi, acestea vor fi traduse în limba română și vor fi certificate de traducători autorizați.
3. Extrase de cont În extrasele de cont trebuie să se identifice și să se marcheze numărul, data și valoarea facturii eligibile. Documentele trebuie să certifice efectuarea plăților de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat. – În cazul în care suma achitată cuprinde mai multe facturi (eligibile și neeligibile/ sau doar eligibile) se va întocmi o notă explicativă privind achitarea facturilor, asumată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea. Nota va conține un tabel centralizator în care se vor menționa distinct numărul și data fiecărei facturi, valoarea fiecărei facturi și totalul plății acestora, corelat cu extrasul de cont. – În cazul în care în cuprinsul documentelor de plată apar erori materiale se va întocmi o declarație pe propria răspundere a persoanei autorizate să reprezinte întreprinderea, prin care aceasta va certifica valoarea, numărul și data facturii eligibile corecte.
4. Note contabile În cuprinsul acestora se vor regăsi valoarea și denumirea activului – Notele contabile pentru activele achiziționate în valută vor conține explicit cursul de referință utilizat la înregistrarea activelor în contabilitate. – Notele contabile vor fi semnate de persoana care le-a întocmit și avizate de directorul financiar. În cuprinsul acestora, în contul de Imobilizări/Mijloace fixe se vor regăsi numărul și data facturii înregistrate, cursul valutar utilizat, valoarea acesteia în valută și în lei; toate aceste informații vor fi marcate.
5. Fotografii ale echipamentelor prezentate în formularul de decont La ultima tranșă a ajutorului de stat solicitat pentru acest tip de cheltuială, se vor atașa fotografii în care să fie vizibil numărul de inventar atribuit fiecărui activ.
Documentele se prezintă în copie, cu excepția notelor explicative și declarațiilor pe propria răspundere.

ATENȚIE!Pentru activele care s-au achiziționat în valută se prezintă, în funcție de modul de înregistrare a activului în contabilitate, după caz: 1. note contabile de înregistrare a activelor la data emiterii facturii, în cazul în care înregistrarea activului se realizează la data emiterii acesteia;sau2. note contabile de înregistrare a activelor la data recepției, în cazul în care înregistrarea activului se realizează la momentul recepției;sau 3. note contabile de înregistrare a activelor la data Declarației vamale de import (DVI), în cazul în care înregistrarea activului, achiziționat în valută, se realizează la data DVI-ului. În acest caz, se atașează DVI-ul și orice alt document de însoțire a activului care face dovada cursului de schimb utilizat la înregistrarea sa în contabilitate.

ATENȚIE!Întreprinderea beneficiară de ajutor de stat întocmește o declarație privind modul de înregistrare în contabilitate a facturilor în valută, în care se menționează baza legală și regula utilizată pentru aceste înregistrări. Această declarație este semnată de reprezentantul legal în original și datată.

B5.Documentele justificative privind activele necorporale aferente planului de investiții aprobat

Nr. crt. Document Documentele justificative trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:
1. Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii privind achiziția activelor necorporale de la terți care nu au legături cu cumpărătorul Documentul este semnat în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea, este datat și specifică faptul că activele necorporale sunt achiziționate de la terți care nu au legături cu cumpărătorul, respectiv întreprinderea beneficiară de ajutor de stat.
2. Contracte de achiziție și/sau comenzi către furnizorii desemnați în urma procesului de achiziție – În conținutul acestora trebuie să se regăsească denumirea activelor și valoarea acestora. – Se vor prezenta, dacă este cazul, anexele relevante și eventualele acte adiționale la contracte/comenzi din care să rezulte denumirea și valoarea. – În cazul în care în conținutul contractelor/comenzilor sunt menționate mai multe tipuri de active necorporale, se vor prezenta distinct denumirea și valoarea aferentă acestora.
3. Facturi aferente cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțare cu ajutor de stat Facturile se prezintă în ordinea înregistrării în formularul de decont. Facturile trebuie să conțină: – numărul, data, denumirea furnizorului, denumirea beneficiarului și semnătura furnizorului; – denumirea activului necorporal. În cazul în care în cuprinsul facturilor sunt prezentate cheltuieli eligibile și neeligibile, acestea trebuie prezentate distinct, cu indicarea separată a TVA-ului aferent acestora. În cuprinsul facturilor se vor marca numărul, data și valoarea acestora. În cazul facturilor emise de furnizori externi, acestea vor fi traduse în limba română și vor fi certificate de traducători autorizați.
4. Extrase de cont În extrasele de cont trebuie să se identifice și să se marcheze numărul, data și valoarea facturii eligibile. Documentele trebuie să certifice efectuarea plăților de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat. – În cazul în care suma achitată cuprinde mai multe facturi (eligibile și neeligibile sau doar eligibile) se va întocmi o notă explicativă privind achitarea facturilor, asumată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea. Nota va conține un tabel centralizator în care se vor menționa distinct numărul și data fiecărei facturi, valoarea fiecărei facturi și totalul plății acestora, corelat cu extrasul de cont. – În cazul în care în cuprinsul documentelor de plată apar erori materiale se va întocmi o declarație pe propria răspundere a persoanei autorizate să reprezinte întreprinderea, prin care aceasta va certifica valoarea, numărul și data facturii eligibile corecte.
5. Note contabile – Se prezintă notele contabile de înregistrare a activelor, în lei. – Notele contabile pentru activele achiziționate în valută vor conține explicit cursul de referință utilizat la înregistrarea activelor în contabilitate. – Notele contabile vor fi semnate de persoana care le-a întocmit și avizate de directorul financiar. În cuprinsul acestora se vor regăsi numărul și data facturii înregistrate, cursul valutar utilizat, valoarea acesteia în valută și în lei; toate aceste informații vor fi marcate.
Documentele se prezintă în copie, cu excepția notelor explicative și declarațiilor pe propria răspundere.

DEFINIȚIETerți care nu au legături cu cumpărătorul – persoane fizice sau juridice care nu se regăsesc în cel puțin unul dintre următoarele cazuri:(i) persoane fizice care au calitate de soț/soție sau rude până la gradul al III-lea inclusiv ale personalului sau conducerii cumpărătorului;(ii) persoane fizice care au calitate de angajat al cumpărătorului;(iii) persoane fizice sau juridice care au calitate de vânzător și dețin o influență asupra structurii, voturilor sau deciziilor organelor de conducere ale cumpărătorului;(iv) persoane fizice sau juridice care au calitate de vânzător și asupra cărora cumpărătorul deține o influență asupra structurii, voturilor sau deciziilor organelor sale de conducere.

B6.Alte documentele justificative

Nr. crt. Document Documentele justificative trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente:
1. Declarație pe propria răspundere privind activele pentru care se solicită plata ajutorului de stat Declarația pe proprie răspundere este datată și semnată în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea și certifică faptul că activele pentru care se solicită plata ajutorului de stat sunt noi și sunt exploatate exclusiv de întreprinderea beneficiară. În situația în care au fost deja efectuate decontări cu ajutor de stat se va declara și existența/neexistența unor situații de înlocuire, casare, cedare a activelor decontate anterior.
2. Notă privind îndeplinirea mențiunilor speciale prevăzute în acordul pentru finanțare – Nota prezintă gradul de îndeplinire a obligațiilor prevăzute în mențiunile speciale cuprinse în acordul pentru finanțare. Se prezintă doar în cazul în care mențiunile condiționează procesul de plată. – Nota este semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea, prezintă număr și dată.
3. Notă privind stadiul îndeplinirii planului de investiții – Nota prezintă stadiul realizării planului de investiții, la data depunerii ultimei cereri de plată a ajutorului de stat, din punct de vedere valoric, comparativ cu obiectivele cuprinse în planul de investiții aprobat, atât sub raportul cheltuielilor eligibile, cât și al celor neeligibile. – În situația în care există diferențe valorice pe categorii de cheltuieli între planul de investiții aprobat și cel realizat, acestea vor fi justificate și se va certifica faptul că proiectul de investiții îndeplinește obiectivele asumate în planul de afaceri care a stat la baza emiterii acordului pentru finanțare. – În vederea demonstrării efectuării cheltuielilor eligibile și neeligibile, întreprinderea trebuie să completeze un tabel, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ghid. – Nota este semnată de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea, prezintă număr și dată.
4. Alte documente relevante Orice alte documente în vederea clarificării unor aspecte specifice aferente cererii de plată a ajutorului de stat, după caz.
Documentele se prezintă în original și sunt semnate de persoana autorizată să reprezinte întreprinderea, cu excepția documentelor emise de alte autorități, care se prezintă în copie.

ATENȚIE!Formularul de decont se va prezenta atât pe suport hârtie, cât și pe suport electronic, în format Microsoft Excel.
ATENȚIE!Ministerul Finanțelor Publice are dreptul de a solicita întreprinderii orice alte documente justificative în vederea soluționării cererii de plată a ajutorului de stat.
ATENȚIE!În cazul în care se constată lipsa unor documente sau neconcordanțe între datele și informațiile transmise, Ministerul Finanțelor Publice poate solicita documente și informații suplimentare, care vor fi transmise la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice în termen de 15 zile de la data primirii solicitării de către societate.În situația în care întreprinderea NU confirmă primirea solicitării transmise de Ministerul Finanțelor Publice sau NU respectă termenul mai sus menționat, Ministerul Finanțelor Publice returnează întreprinderii cererea de plată a ajutorului de stat, în termen de 15 zile, în vederea completării acesteia.În cazul returnării Cererii de plată a ajutorului de stat, întreprinderea este obligată să o completeze conform cerințelor specificate de Ministerul Finanțelor Publice. Cererea de plată a ajutorului de stat însoțită de documentele justificative revizuite se va depune la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice din Bulevardul Libertății nr. 16, sectorul 5, București, reluându-se circuitul de analiză a cererii.

1.4.Verificarea la fața locului a investițieiÎn cazul în care dosarul cererii de plată a ajutorului de stat îndeplinește condițiile de conformitate și de eligibilitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare, și certificatele de atestare fiscală NU conțin debite restante, se realizează verificarea la fața locului a existenței activelor și a conformității documentelor prezentate de întreprindere.

ATENȚIE!Întreprinderea va fi înștiințată de către Ministerul Finanțelor Publice, prin adresă oficială transmisă prin fax/e-mail, cu privire la perioada efectuării verificării. Verificarea are loc la locația realizării investiției și, după caz, la sediul social al întreprinderii.Întreprinderea este obligată să desemneze, printr-o adresă transmisă prin fax/e-mail, persoanele care însoțesc reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice la fața locului, precum și datele de contact ale acestora.Pe durata efectuării verificării la fața locului, întreprinderea are obligația de a permite accesul reprezentanților Ministerului Finanțelor Publice, în condițiile legii, la activele aferente investiției inițiale și la toate documentele care atestă îndeplinirea condițiilor impuse de Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare.

Întreprinderea este obligată să pună la dispoziția reprezentanților Ministerului Finanțelor Publice următoarele documente: • confirmarea scrisă de la Agenția Națională de Administrare Fiscală – Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică în a cărei rază își are domiciliul fiscal întreprinderea a deschiderii contului pentru cod IBAN 50.70 „Disponibil din subvenții și transferuri“, în copie, care certifică faptul că acest cont este activ;• registrul mijloacelor fixe și/sau al imobilizărilor în curs, extras al activelor eligibile, în copie;• declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal privind faptul că activele pentru care se solicită plata ajutorului de stat fac parte din fluxul tehnologic aferent proiectului de investiții și sunt utilizate în scopul atingerii obiectivelor proiectului de investiții; • orice alt document justificativ care condiționează soluționarea cererii de plată a ajutorului de stat.

ATENȚIE!Activele corporale și necorporale care fac obiectul decontării cu ajutor de stat trebuie să existe fizic la locația realizării investiției. În cazul în care la fața locului nu se pot identifica, în locația investiției, activele eligibile, acestea NU se vor deconta cu ajutor de stat.Cheltuielile aferente activelor pot fi realizate parțial sau în totalitate de întreprindere, conform contractelor/comenzilor încheiate.

2.Cum se soluționează cererea de plată a ajutorului de stat? În cazul în care cererea de plată a ajutorului de stat este considerată completă, s-a realizat verificarea la fața locului a veridicității și conformității declarațiilor și a documentelor aferente cheltuielilor efectuate de întreprindere și Ministerul Finanțelor Publice constată că se respectă prevederile schemei de ajutor de stat, se efectuează plata ajutorului de stat.După publicarea legii anuale a bugetului de stat, pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (www.mfinante.ro – Agenți economici – Ajutor de stat – H.G. nr. 807/2014) se publică următoarele informații:– lista cererilor de plată a ajutorului de stat aflate în analiză la 31 decembrie a fiecărui an, cu precizarea sumelor solicitate spre decontare;– disponibilul anual al creditelor bugetare aprobate conform legii anuale a bugetului de stat.Informațiile publicate vor fi actualizate periodic.3.Care este termenul de efectuare a plății ajutorului de stat? Virarea efectivă a ajutorului de stat se face de către Ministerul Finanțelor Publice în contul 50.70 „Disponibil din subvenții și transferuri“, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază își are domiciliul fiscal întreprinderea beneficiară de ajutor de stat, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data la care cererea de plată a ajutorului de stat este considerată completă în sensul prevederilor prezentului ghid și a fost efectuată verificarea la fața locului.

ATENȚIE!Întreprinderile au obligația de a verifica valoarea ajutorului de stat virat de Ministerul Finanțelor Publice în contul 50.70 „Disponibil din subvenții și transferuri“. În situația în care se constată existența unei sume necuvenite, întreprinderile au obligația de a informa de îndată Ministerul Finanțelor Publice în vederea restituirii acesteia.Restituirea sumelor încasate necuvenit se realizează în conturile deschise cu această destinație la Trezoreria Statului pentru sumele care se restituie în anul în care au fost încasate, respectiv pentru sumele care se restituie în anii următori anului în care au fost încasate.Pentru sumele necuvenite încasate de către întreprinderi, Ministerul Finanțelor Publice percepe dobânzi și penalități aferente, datorate de la data încasării până la data restituirii, conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

 + 
Anexa nr. 1 la ghidData înregistrării ……………………. (Se menționează data înregistrării din registrul de corespondență al întreprinderii.) Numărul înregistrării ………………..(Se menționează numărul din registrul de corespondență al întreprinderii.)
CERERE
de plată a ajutorului de stat
Subscrisa, ………………….. (Denumirea întreprinderii se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului.), având datele de identificare menționate la pct. I, reprezentată legal prin domnul/doamna …………………………….. (Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.), având calitatea de ……………….…. („administrator“ se preia din certificatul constatator de la poziția „Persoane împuternicite“, sau împuternicit în cazul în care o altă persoană este delegată pentru întocmirea documentației prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare), identificat/identificată cu actul de identitate seria ….. nr. ………….., eliberat de ……………… la data de …………………., cu domiciliul în localitatea ………………………, str. ……………. nr. ……, bl. …….., sc. …., ap. ….. (Informațiile se preiau din actul de identitate al reprezentantului legal.), sectorul/județul ………………………………., cod poștal ……….., solicit plata ajutorului de stat în sumă de …………..…. (Valoarea se preia din formularul de decont.), în baza Acordului pentru finanțare nr. ……… din data de ……………. (Informațiile se preiau din căsuța din partea dreapta sus a documentului emis de Ministerul Finanțelor Publice.) și în condițiile prevederilor schemei de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare, respectând intensitatea de …………… (Se calculează prin raportarea valorii ajutorului de stat la valoarea cheltuielilor eligibile prevăzute în Acordul pentru finanțare aprobat.), conform acordului pentru finanțare.I.Date de identificare a întreprinderii: Denumirea întreprinderii: S.C. …. – S.R.L./S.A. (Denumirea întreprinderii se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de la poziția „Informații de identificare“.) Data înregistrării întreprinderii: ….(Se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de la poziția „Informații de identificare“.) Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerțului: J …../…./….(Se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de la poziția „Informații de identificare.“) Codul de identificare fiscală: …………………………(Se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de la poziția „Informații de identificare“.) Adresa: …. (județ, localitate, sector, stradă, bloc, scară, etaj, apartament; se preiau din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de la poziția „Informații de identificare“), Telefon: …………….….. Fax: ……………….. E-mail: …………………… (Informațiile se preiau din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de la poziția „Informații de identificare“.)Cod IBAN: ……………………………., deschis la Trezoreria ……………………………. (Informația se preia din înștiințarea de la Agenția Națională de Administrare Fiscală – Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică în a cărei rază își are domiciliul fiscal întreprinderea.) Anexez la prezenta formularul de decont, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4b la Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare.II.Declarație pe propria răspundere Subsemnatul/Subsemnata, ………………………… (Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.), identificat/identificată cu actul de identitate seria …… nr. ………………, eliberat de ………….…. la data de ………………., cu domiciliul în localitatea ……………………….., str. ……………………..….. nr. …., bl. ….., sc. ….., ap. …., sectorul/județul ………………………….. (Informațiile se preiau din actul de identitate al reprezentantului legal.), în calitate de reprezentant legal al întreprinderii ….. (Denumirea întreprinderii se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului.), declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete și că toate documentele în copie care însoțesc cererea sunt conforme cu originalele.Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Declar pe propria răspundere că întreprinderea:[] nu se află în procedură de executare silită, insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare sau suspendare temporară a activității;[] nu face obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;[] nu a beneficiat și nu va beneficia de ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura costurilor salariale în cadrul aceluiași proiect unic de investiții;

DEFINIȚIEProiect unic de investiții reprezintă orice investiție inițială demarată de același beneficiar, la nivel de grup, într-un interval de trei ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiție care beneficiază de ajutor în aceeași regiune de nivel 3 din Nomenclatorul comun al unităților teritoriale de statistică (NUTS 3), respectiv județ.

[] nu a efectuat o relocare către unitatea în care urmează să aibă loc investiția inițială pentru care se solicită ajutorul în ultimii doi ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanțare și, la momentul înregistrării cererii, oferă un angajament că nu va face acest lucru pentru o perioadă de până la doi ani după finalizarea investiției inițiale pentru care se solicită ajutorul.

ATENȚIE!Datele privind starea societății (dizolvare, lichidare, insolvență) se regăsesc la poziția „Fapte aflate sub incidența art. 21. lit. e-h) din Legea nr. 26/1990’’ din certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul operatorul economic.Celelalte date privind eligibilitatea societății se declară pe propria răspundere de către reprezentantul legal, având în vedere faptul că falsul în înscrisuri/declarații este o infracțiune prevăzută de art. 326 din Codul penal. Ministerul Finanțelor Publice își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare care să susțină afirmațiile reprezentantului legal.

Numele: ……………………………………………………..(Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.) Funcția: …………………………..… („administrator“ se preia din certificatul constatator de la poziția „Persoane împuternicite“ sau „împuternicit“, în cazul în care o altă persoană este delegată pentru întocmirea documentației prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare, prin atașarea la dosarul cererii de plată a unei împuterniciri notariale, în original) Semnătura autorizată a solicitantului: ……………………..…(Cererea este semnată de reprezentantul legal.) Data semnării: …………………..(Data semnării este data la care reprezentantul legal semnează cererea.) NOTǍ: Cererea de plată a ajutorului de stat este însoțită de documentele menționate în ghidul de plată prezentat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.  + 
Anexa nr. 2 la ghid
FORMULAR DE DECONT
Întreprinderea: ……………………………………………………..Data: ……………………

Codul potrivit încadrării în Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe (Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004) Activitatea (construcții/ instalații/ active necorporale) Nr. de inventar Denumirea activului din factură Factura de achiziție Plata Cursul valutar utilizat la înregistrarea în evidența contabilă Valoarea înregistrată în contabilitate Intensitate conform acordului pentru finanțare % Ajutor de stat solicitat – lei –
Furnizor Numărul facturii Data facturii Valoare – lei/valută – Extras de cont (nr./data) Valoare plătită – lei/valută Total valută fără TVA Total lei fără TVA din care eligibilă pentru care se solicită finanțare
Total din care eligibilă Total din care eligibilă Valută fără TVA Lei fără TVA
cu TVA fără TVA cu TVA fără TVA cu TVA fără TVA cu TVA fără TVA
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Valoare cheltuieli eligibile pentru care se solicită decontare, din care: Valută fără TVA (col. 20) Lei fără TVA (col. 21) Valoare ajutor de stat solicitat, din care: – lei – (col. 23)
Construcții, din care: Construcții, din care:
– realizate – realizate
– chirii – chirii
Instalații tehnice, mașini și echipamente Instalații tehnice, mașini și echipamente
Active necorporale Active necorporale
TOTAL TOTAL

Numele: …………………….. (Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.)Funcția: ………….. („administrator“ se preia din certificatul constatator de la poziția „Persoane împuternicite“ sau „împuternicit“ în cazul în care o altă persoană este delegată pentru întocmirea documentației prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 807/2014, cu modificările și completările ulterioare, prin atașarea la dosarul cererii de plată a unei împuterniciri notariale, în original)Semnătura autorizată a solicitantului: ……………….. (Cererea este semnată de reprezentantul legal al întreprinderii.)

Formularul de decont cuprinde 23 de coloane:– coloana 1 – Codul potrivit încadrării în Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificările ulterioare, se completează cu codul de clasificare atribuit la încadrarea activului în mijloace fixe/codul atribuit în cazul înregistrării activelor în categoria Imobilizărilor în curs, la data depunerii cererii de plată;– coloana 2 – Activitatea (Construcții/Instalații/Active necorporale) – se completează denumirea corespunzătoare tipului de cheltuieli din acord, la care este încadrat activul eligibil; – coloana 3 – Nr. de inventar – se completează cu nr. de inventar, așa cum este menționat în Registrul inventar al mijloacelor fixe/imobilizărilor; – coloana 4 – Denumirea activului din factură – se completează denumirea așa cum se regăsește în factură; – coloanele 5-11 – Factura de achiziție se completează cu datele din facturi referitor la denumire furnizor, nr./dată factură, valoare cu/fără TVA;– coloana 12 – Extras de cont – se completează cu nr. și data documentului extras de cont; – coloanele 13-16 – Valoarea plătită – se completează cu valoarea plătită total a facturii, respectiv cu valoarea eligibilă plătită aferentă activului eligibil;– coloana 17 – Cursul valutar utilizat la înregistrarea în evidența contabilă – se completează doar pentru facturile în valută, cursul de schimb valutar utilizat la înregistrarea în evidența contabilă în lei;– coloanele 18-19 – Valoarea înregistrată în contabilitate – se completează valoarea activului înregistrat în contabilitate (fără T.V.A.) în valută (în cazul în care activul a fost achiziționat în valută) și în lei, potrivit notelor contabile; – coloanele 20-21 – Valoarea înregistrată în contabilitate – se completează cu valoarea eligibilă aferentă activelor/chiriilor pentru care se solicită finanțare– coloana 22 – Intensitatea conform acordului pentru finanțare – se completează cu valoarea obținută prin raportarea valorii ajutorului de stat la valoarea cheltuielilor eligibile prevăzute în acordul pentru finanțare aprobat (intensitatea aprobată conform acordului);– coloana 23 – Ajutor de stat solicitat – se completează cu valoarea ajutorului de stat solicitat la plată, respectiv cel obținut prin aplicarea intensității la valoarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită plata ajutorului de stat.

 + 
Anexa nr. 3 la ghidDenumire societate: ………………………………………..Denumire proiect de investiții: ……………………………………………
SITUAȚIA
privind selecția furnizorilor de active corporale/necorporale/servicii cuprinse în Cererea de plată a ajutorului de stat nr. ….
• Declarație pe propria răspundere privind achiziția în condiții de piață ……………….. • Declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal privind motivele care au stat la baza achiziției activelor din cadrul grupului/terți agreați și cadrul legal avut în vedere în această situație ………………..• Nota privind procedura internă de achiziție și selecție a furnizorilor de active corporale/necorporale sau furnizorilor de servicii …………………

Poziție/ Cod Denumirea activului achiziționat Metoda de atribuire a contractului/ comenzii* Invitații de participare/Cereri de ofertă Oferte de participare Documentul final de stabilire a furnizorului selectat (nr./data) Furnizorul selectat Contract/ comanda (nr./data) Observații
Nr./data Societate Nr./data Societate Denumire activ/serviciu
1 …… …… …… …… …… …… …… …… …… ……
…… …… …… …… ……
…… …… …… …… ……

Subsemnatul/Subsemnata, …………………… (Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.), identificat/identificată cu actul de identitate seria ….. nr. ……………….., eliberat de …………… la data de …………….., cu domiciliul în localitatea ………………………., str. ………………………….. nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….., sectorul/județul …………………………. (Informațiile se preiau din actul de identitate al reprezentantului legal.), în calitate de reprezentant legal al întreprinderii …………………….. (Denumirea întreprinderii se preia din certificatul constatator emis de oficiul registrul comerțului.), declar pe propria răspundere că toate documentele și informațiile furnizate și consemnate în prezentul document sunt corecte și complete și se regăsesc la sediul întreprinderii.

ATENȚIE!Prin completarea acestui document se vor asuma toate documentele și informațiile furnizate, cunoscând că falsul în declarații este pedepsit în conformitate cu art. 326 din Codul penal.

Numele ……………………….. (Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.)Semnătura autorizată a solicitantului ………………. (Documentul este semnat de reprezentantul legal al întreprinderii.)Data semnării: ………….. (Data semnării este data la care reprezentantul legal semnează documentul.)* De exemplu: selecție de oferte, licitație deschisă etc.

 + 
Anexa nr. 4 la ghidDenumire societate: ……………………………………………………..Denumire proiect de investiție: ………………………………………
TABEL CENTRALIZATOR
privind efectuarea cheltuielilor eligibile și neeligibile

Nr. crt. Denumirea activului Valoarea înregistrată în contabilitate – lei, fără TVA –
Eligibilă Neeligibilă
TotalTotal general*)

Numele: ………………… (Numele și prenumele reprezentantului legal al întreprinderii se preiau din actul de identitate.)Semnătura autorizată a solicitantului ……………….. (Documentul este semnat de reprezentantul legal al întreprinderii.)Data semnării: ……………… (Data semnării este data la care reprezentantul legal semnează documentul.)

ATENȚIE!Totalul valorilor eligibile înregistrate în contabilitate trebuie să corespundă cu totalul cheltuielilor eligibile prevăzute în formularele de decont și recunoscute de Ministerul Finanțelor Publice în tranșele anterioare, precum și al cheltuielilor eligibile prevăzute în formularul de decont de la tranșa curentă.*) Valoarea totală a unei investiții trebuie să fie de minimum 4,5 milioane lei. Valoarea totală a investiției = valoarea planului de investiții aferent investiției inițiale = valoarea cheltuielilor eligibile + valoarea cheltuielilor neeligibile – valoare TVA

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x