ORDIN nr. 293 din 12 mai 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 451 din 27 mai 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 660 31/10/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 37 30/01/2003
ActulREFERIRE LAHG 373 18/04/2002 ART. 10
ActulPENTRU APLICAREAOG 26 30/01/2000
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 7
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 17
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 40
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 51
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 52
ANEXA 1REFERIRE LAOG 37 30/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 7
ANEXA 2REFERIRE LAOG 37 30/01/2003
ANEXA 3REFERIRE LAOG 26 30/01/2000
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 21 06/02/1924
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 660 31/10/2005

pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003



Având în vedere prevederile art. 7 alin. (2) lit. d), art. 17 alin. (2) lit. d), art. 40^1, art. 51 alin. (1) şi ale art. 52 alin. (2) şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală – A.N.R.S.C., cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se deleagă Direcţiei juridice şi metodologie competenţa pentru acordarea avizului în vederea dobândirii personalităţii juridice de către asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile care îşi desfăşoară activitatea în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală sau înregistrării în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, după caz, în Registrul federaţiilor a modificărilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului.(2) Se deleagă Serviciului comunicare, mass-media competenţa de a intermedia colaborarea Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală cu organizaţiile neguvernamentale pentru realizarea unor activităţi sau programe comune.
 + 
Articolul 2(1) Avizul se eliberează după cum urmează:a) în cazul constituirii asociaţiei/fundaţiei/federaţiei, la solicitarea scrisă a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin actul constitutiv să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice;b) în cazul înregistrării modificărilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului ori în cazul constituirii filialei, la solicitarea scrisă a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin procesul-verbal al adunării generale ori, după caz, al consiliului director.(2) Modelul avizului este prevăzut în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 3(1) În vederea acordării avizului pentru recunoaşterea statutului de utilitate publică, Direcţia juridică şi metodologie analizează documentaţia prezentată de asociaţii, fundaţii sau federaţii şi urmăreşte respectarea cumulativă a condiţiilor prevăzute de lege şi a criteriilor specifice prevăzute în anexa nr. 2.(2) În cazul în care constată îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor prevăzute la alin. (1), în termen de 60 de zile de la primirea cererii, Direcţia juridică şi metodologie înaintează preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală propunerea pentru recunoaşterea statutului de utilitate publică. Aceasta este transmisă, potrivit legii, Guvernului.(3) În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor legale şi a criteriilor specifice, Direcţia juridică şi metodologie transmite persoanelor juridice solicitante un răspuns motivat, în termen de 30 de zile de la data luării deciziei.
 + 
Articolul 4Direcţia juridică şi metodologie propune preşedintelui transmiterea către Guvern a solicitării privind retragerea actului de recunoaştere a statutului de utilitate publică, în situaţia neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute de dispoziţiile legale.
 + 
Articolul 5(1) În vederea acordării avizului pentru dobândirea personalităţii juridice sau înregistrării în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, după caz, în Registrul federaţiilor a modificărilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului, asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile vor prezenta următoarele documente:a) cerere de eliberare a avizului (în original);b) actul constitutiv, statutul şi, după caz, procesul-verbal al adunării generale/consiliului director (autentificate);c) actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial (în fotocopii);d) în cazul în care se solicită avizul pentru constituirea filialei, hotărârea adunării generale sau, după caz, a consiliului director privind constituirea filialei (autentificată).(2) Asociaţia, fundaţia sau federaţia care înaintează cererea în vederea recunoaşterii utilităţii publice va depune următoarele documente:a) dovada că activitatea acesteia se desfăşoară în interes general sau comunitar, după caz, că funcţionează de cel puţin 3 ani anteriori datei depunerii cererii, că a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;b) raportul de activitate, conform anexei nr. 3, din care să rezulte desfăşurarea unei activităţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe sau proiecte specifice scopului, însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii;c) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori, care să fie cel puţin egală cu valoarea patrimoniului iniţial;d) copii de pe actul constitutiv, de pe statut şi, după caz, de pe actele adiţionale;e) copie de pe dovada dobândirii personalităţii juridice şi, după caz, a înregistrării modificărilor actului constitutiv şi/sau statutului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori în Registrul federaţiilor;f) dovada privind bonitatea asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei, emisă de banca la care are deschis contul, şi ultimul extras de cont bancar;g) copie de pe dovada privind situaţia juridică a sediului ori a sediilor unde se desfăşoară activităţile;h) certificate constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, asigurările de şomaj (formulare-tip eliberate de autorităţile competente);i) autorizaţiile administrative conforme cu legislaţia în vigoare şi/sau acordurile necesare desfăşurării activităţilor;j) regulamentul intern de funcţionare;k) organigrama asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei;l) raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani;m) documentele care atestă parteneriatul cu alte asociaţii, fundaţii, instituţii publice;n) numele şi adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea şi sediul persoanelor juridice cu care asociaţia sau fundaţia colaborează în mod frecvent în vederea realizării obiectului său de activitate pentru care aceasta solicită recunoaşterea statutului de utilitate publică;o) declaraţie pe propria răspundere a preşedintelui, cunoscând prevederile art. 474 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, privind veridicitatea informaţiilor cuprinse în raport, faptul că organizaţia nu a desfăşurat activităţi ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri şi că nu are sume neachitate la scadenţă către persoane fizice sau juridice;p) în cazul federaţiilor care solicită recunoaşterea ca fiind de utilitate publică, dovada că cel puţin două treimi din numărul asociaţiilor şi fundaţiilor care le alcătuiesc sunt de utilitate publică.
 + 
Articolul 6În vederea eliberării avizului, Direcţia juridică şi metodologie va solicita, după caz, în funcţie de domeniile de activitate prevăzute în statut, punctul de vedere al compartimentelor de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală.
 + 
Articolul 7(1) Evidenţa asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor şi a filialelor cărora li s-a acordat aviz favorabil se va ţine într-un registru special, deschis în cadrul Direcţiei juridice şi metodologie.(2) Evidenţa privind constituirea, modificarea şi încetarea asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor se realizează pe baza documentaţiei transmise de Ministerul Justiţiei.(3) Direcţia juridică şi metodologie va pune la dispoziţie Serviciului comunicare, mass-media evidenţa asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor şi filialelor cuprinse în registrul prevăzut la alin. (1).
 + 
Articolul 8Direcţia juridică şi metodologie şi Serviciul comunicare, mass-media vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionale deReglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,Jeanina PredaBucureşti, 12 mai 2005.Nr. 293.
 + 
Anexa 1AVIZNr. ………./……………..Ca urmare a cererii înregistrate sub nr. ……/……., formulată de doamna/domnul …………………., reprezentantă/reprezentant a/al Asociaţiei/Fundaţiei/Federaţiei ……………………….., cu sediul în ………………., prin care se solicită acordarea avizului Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală,în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003,se avizează favorabil prevederile cuprinse în art.*) ……. din Statutul autentificat cu nr. ……… la Biroul notarului public …………………… şi/sau din Procesul-verbal autentificat cu nr. ………… la Biroul notarului public ………………….., care intră în competenţa Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală.Prezentul aviz este valabil pentru înregistrarea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/Registrul federaţiilor aflat la grefa judecătoriei/tribunalului în a/al cărei circumscripţie teritorială asociaţia/fundaţia/federaţia/filiala îşi are sediul.Director,…………..––-Notă *) Vor fi menţionate acele articole, alineate şi litere care se referă la activităţile ce intră în competenţa Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală.
 + 
Anexa 2CRITERII SPECIFICEde acordare a statutului de utilitate publică asociaţiilor,fundaţiilor şi federaţiilor care desfăşoară activităţi din sferade competenţă a Autorităţii Naţionale deReglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie ComunalăÎn conformitate cu prevederile art. 38 şi 40^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003, o asociaţie, o fundaţie sau o federaţie poate fi recunoscută ca fiind de utilitate publică dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:1. Art. 38 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000:A. activitatea acesteia se desfăşoară în interes general sau comunitar, după caz, şi funcţionează de cel puţin 3 ani anterior datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publică;

Nr.
crt.

Criterii specifice

Documentele care se
analizează

Îndeplinire
a
criteriului(
se notează
cu da/nu)
1.

Activitatea de interes public
general şi/sau comunitar a asoci-
aţiei, fundaţiei sau federaţiei se
desfăşoară în sfera de competenţă.

Statutul, actul constitu-
tiv, regulamentul intern
de funcţionare, pct. 2
din raportul de activi-
tate.
2.

În obiectul de activitate, activi-
tăţile de interes generai şi/sau
comunitar, din sfera de competenţa
a A.N.R.S.C., sunt preponderente
în raport cu activităţile în
interes personal nepatrimonial al
asociaţilor sau fondatorilor.
Idem

3.

Prin activitatea desfăşurată nu se
urmăreşte atragerea personalului
A.N.R.S.C. în desfăşurarea unor
activităţi care contravin statu-
tului acesteia, legilor, ordinelor
şi regulamentelor A.N.R.S.C.
Idem

4.

Prevederile statutului asociaţiei,
fundaţiei sau federaţiei nu au
caracter sindical ori politic şi
nu sunt contrare normelor de
păstrare a ordinii publice şi nu
încalcă bunele moravuri
Idem

5.

Activitatea asociaţiei sau
fundaţiei se circumscrie unuia
dintre următoarele obiective:
a) protejarea interesului utili-
zatorilor.
b) promovează egalitatea de
tratament pentru toţi operatorii
de servicii publice de gospodărie
comunală;
c) militează pentru promovarea
parteneriatelor public-private şi
asocierii intercomunale;
d) promovează eficienţa economică
şi mecanismele economiei de piaţă,
precum şi crearea şi asigurarea
unui mediu concurenţial şi stimu-
larea pătrunderii capitalului
privat în sfera serviciilor publice
de gospodărie comunală;
e) promovează şi susţine iniţiative
privind pregătirea profesională a
personalului;
Idem

2. Art. 38 alin, (1) lit b) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000:B. a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;

Nr.
crt

Criteriile

Indicatorii de
realizare a
criteriului

Documentele
care se
analizează

Realizarea
indica-
torului(se
notează
da/nu)

Îndepli-
nirea
crite-
riului(se
notează
da/nu)
1.

Asociaţia sau fundaţia
face dovada bunei
desfăşurări a activi-
tăţii organelor de
conducere, adminis-
trare şi control, în
conformitate cu preve-
derile statutare şi cu
regulamentul intern de
funcţionare.
a)Definirea clară
a organelor de
conducere, admi-
nistrare şi
control.

Statutul,
organigrama,
pct. 3.1 din
raportul de
activitate.

b)Existenţa ra-
poartelor, proce-
selor-verbale,
care atestă func-
ţionarea organe-
lor de conducere,
administrare şi
control
Pct. 3.2 din
raportul de
activitate,
copii de pe
documente.

c) în statut sau
în regulamentul
intern de funcţi-
onare există pre-
vederi referitoa-
re la soluţiona-
rea conflictelor
de interese apă-
rute în activita-
tea asociaţiei/
fundaţiei.
Statutul,
regulamentul
intern de
funcţionare.

d)Ponderea perso-
nalului calificat
angajat cu carac-
ter permanent.
Pct. 3.1 şi
3.3 din rapor-
tul de acti-
vitate.
2.

Asociaţia sau fundaţia
face dovada funcţio-
nării în conformitate
cu legislaţia în
vigoare

a)Depunerea for-
larelor situaţi-
ilor financiare
anuale la admi-
nistraţia finan-
ciară din raza
teritorială în
care asociaţia
sau fundaţia îşi
are sediul
Copii de pe
formularele
situaţiilor
financiare
anuale depuse

b) Plata impozi-
telor, taxelor,
contribuţiilor şi
a altor venituri
bugetare datorate
creditorilor
bugetari.

Certificate
constatatoare
privind în-
deplinirea
obligaţiilor
exigibile de
plată a im-
pozitelor şi
taxelor către
stat, inclu-
siv a celor
locale, precum
şi a contri-
buţiilor pen-
tru asigură-
rile sociale
de stat, asi-
gurările so-
ciale de
sănătate,
asigurările
de şomaj.
c)Personalul este
încadrat în con-
formitate cu
legislaţia în
vigoare.

Pct. 3.3 din
raportul de
activitate şi
certificate
constatatoare
privind înde-
plinirea
obligaţiilor
exigibile de
plată a im-
pozitelor şi
taxelor către
stat, inclu-
siv a celor
locale, precum
şi a contri-
buţiilor pen-
tru asigură-
rile sociale
de stat, asi-
gurările so-
ciale de
sănătate,
asigurările
de şomaj.
d) Are autoriza-
ţiile necesare în
vederea desfăşu-
rării activită-
ţilor statutare

Autorizaţiile
administrative
conforme cu
legislaţia în
vigoare şi/
sau cu acor-
durile nece-
sare desfăşu-
rării activi-
tăţilor,
copii de pe
documente.
3.

Asociaţia sau fundaţia
dispune de resurse
financiare, materiale
şi umane adecvate
funcţionării organi-
zaţiei.

a)Dispune de un
sediu adecvat şi
dotări destinate
în exclusivitate
realizării acti-
vităţilor de
interes general
şi/sau comunitar.
Pct. 1 din
raportul de
activitate,
copie de pe
document.

b)A dezvoltat în
teritoriu filiale
sau puncte de
lucru adecvate
realizării de
activităţi de
interes general
ori comunitar (în
cazul asociaţiilor
şi fundaţiilor
care desfăşoară
activităţi de
interes general).
Pct. 3.7 şi
activităţilor
din raportul
de activitate

c)Resursele fi-
nanciare de care
dispune permit
realizarea acti-
vităţilor de
interes general
şi/sau comunitar.
Pct. 4 din
raportul de
activitate,
copii de pe
documentele
contabile.

d)Personalul are
pregătire profe-
sională şi expe-
rienţă în dome-
niul de activi-
tate.
Pct. 3.3 şi
3.4 din
raportul de
activitate.

4.

Asociaţia, fundaţia
sau federaţia face
dovada unei bune
comunicări şi cola-
borări cu cetăţenii
beneficiarii servici-
ilor, alte organizaţii
neguvernamentale şi
instituţii publice,
a)Utilizează un
mijloc constant
de informare re-
feritor la servi-
ciile şi activi-
tăţile derulate.

Fişa acti-
vităţilor din
raportul de
activitate.

b)Parteneriat cu
organizaţii
neguvernamentale,
instituţii pu-
blice etc. în ve-
derea dezvoltării
de activităţi
comune şi/sau
finanţării aces-
tor activităţi.

Documente
care atestă
parteneriatul
cu alte aso-
ciaţii,
fundaţii,
instituţii
publice, etc.
şi pct. 3.6
din raportul
de activitate
5.

Obiectivele de interes
general şi/sau
comunitar realizate au
fost semnificative în
raport cu obiectivele
de aceeaşi natură
stabilite prin actul
constitutiv sau statut

A realizat mai
mult de jumătate
din numărul
obiectivelor de
interes general
şi/sau comunitar
stabilite prin
actul constitutiv
sau statut.
Pct. 2 şi 3.5
şi Fişa acti-
vităţilor din
raportul de
activitate.

6.

Activităţile de în-
teres general şi/sau
comunitar realizate
sunt de utilitate
publică, respectiv
scopurile vizate sunt
benefice.

În domenii de în-
teres general şi/
sau comunitar
activităţile des-
făşurate au condus
la rezultate reale
şi benefice pentru
comunitate sau
pentru grupul de
persoane.
Fişa acti-
vităţilor din
raportul de
activitate.

3. Art. 38 alin. (I) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000:C. Prezintă un raport de activitate din care să rezulte desfăşurarea unei activităţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului său, însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri, şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publică;

Nr.
crt

Criteriile

Indicatorii de
realizare a
criteriului

Documentele
care se
analizează

Realizarea
indica-
torului(se
notează
da/nu)

Îndepli-
nirea
crite-
riului(se
notează
da/nu)
1.

Activităţile desfăşu-
rate anterior au fost
adecvate îndeplinirii
obiectivelor
statutare.

Activităţile des-
au condus la în-
deplinirea obiec-
tivelor de inte-
res general şi/
sau comunitar
prevăzute în
statut.
Statutul,pct.
şi Fişa acti-
vităţilor din
raportul de
activitate.

2.

Dezvoltă programe,
proiecte specifice.

a) Dezvoltă şi
îmbogăţeşte, prin
proiecte speci-
fice, activită-
ţile de interes
general şi/sau
comunitar, servi-
ciile acordate în
funcţie de evalu-
area periodică a
acestora.
Pct. 3 şi Fişa
activităţilor
din raportul
de activitate

b)Numărul de be-
neficiari ai ace-
luiaşi serviciu
nu s-a diminuat
cu mai mult de
10% faţă de anul
precedent.
Pct. 3.3 şi
Fişa activi-
tăţilor din
raportul de
activitate.

3.

Sustenabilitatea
activităţilor, servi-
ciilor, din punct de
vedere tehnic, patri-
monial al grupului
de beneficiari.

a)Utilizează re-
surse umane adec-
vate activităţi-
lor desfăşurate:
– personal cali-
ficat în specia-
litate;
– personal angajat
cu normă întreagă
– dezvoltă poli-
tici de formare
şi dezvoltare a
personalului şi a
voluntarilor.
Pct. 3.3 şi
Fişa activi-
tăţilor din
raportul de
activitate.

b)Utilizează me-
todologii de lucru
adecvate servi-
ciilor oferite:
tehnici, metode,
instrumente de
evaluare, respec-
tarea legislaţiei
c)Are capacitatea
de autofinanţare
a serviciilor
dezvoltate de cel
puţin 10% din
costul total al
acestora.
Pct. 4 şi Fişa
activităţilor
din raportul
de activitate

d)Are capacitatea
de a atrage mai
multe surse de
finanţare.
Pct. 4 şi Fişa
activităţilor
din raportul
de activitate
e)Dispune de do-
tările materiale
adecvate desfă-
şurării servi-
ciilor.
Pct. 4 şi Fişa
activităţilor
din raportul
de activitate

f)Serviciile
oferite se desfă-
şoară cu consim-
ţământul benefi-
ciarilor şi, după
caz, cu aportul
beneficiarilor
în realizarea
acestora.
Fişa activi-
tăţilor din
Raportul de
activitate.

g)Serviciile
oferite se desfă-
şoară cu acordul
şi, după caz, cu
aportul comuni-
tăţii locale.
Fişa activi-
tăţilor din
Raportul de
activitate.

h)Există rezul-
tate ale servi-
ciilor.
Fişa din
raportul de
activitate.
4.

Situaţiile financiare
anuale şi bugetele de
venituri şi cheltuieli
reflectă desfăşurarea
activităţilor de în-
teres general sau
comunitar.

a)Concordanţa
dintre prevede-
rile bugetului de
venituri şi chel-
datele reflectate
în situaţiile
financiare anuale

Pct. 4 din
raportul de
activitate,
bugetul de
venituri şi
cheltuieli şi
situaţiile
financiare
anuale.
b)Cheltuieli
adecvate activi-
tăţilor desfăşu-
rate.

Pct. 4 şi Fişa
activităţilor
din raportul
de activitate,
bugetul de
venituri şi
cheltuieli şi
situaţiile
financiare
anuale.
c)Cheltuieli în
concordanţă cu
veniturile
obţinute.

Pct. 4 din
raportul de
activitate,
bugetul de
venituri şi
cheltuieli şi
situaţiile
financiare
anuale.

4. Art 38 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000:D. Valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori este cel puţin egală cu valoarea patrimoniului iniţial.

Criteriul

Documentele care se analizează

Îndeplinirea
indicatorului
Valoarea activului patrimonial
pe fiecare dintre cei 3 ani
anteriori nu a scăzut sub
valoarea patrimoniului iniţial
Pct. 4 din raportul de activi-
tate bugetul de venituri şi
cheltuieli şi situaţiile
financiare anuale.

 + 
Anexa 3RAPORT DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANIal asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei caresolicită acordarea statutului de utilitate publică1. Date privind asociaţia/fundaţia/federaţiaDenumirea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:Denumirea abreviată (dacă este cazul):Tipul de organizaţie: (asociaţie/fundaţie/federaţie)Sediul: adresa:telefon/fax:e-mail:situaţia juridică:suprafaţa totală (mp):numărul de încăperi:Dobândirea personalităţii juridice:– în temeiul Legii nr. 21/1924:[] nr. dosarului la dobândirea personalităţii juridice:[] sentinţa civilă de dobândire a personalităţii juridice:[] sentinţe civile care autorizează modificările actului constitutiv şi/sau ale statutului:– nr.:– eliberată de:– data:– în temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000:[] certificate de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor:– nr.:– data:Codul fiscal nr. ………, anul ……, eliberat de ……….Cont bancar nr. ………, deschis la banca ……………….Adresa băncii ………………………………………….Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnătură:Persoane fizice/juridice la constituire:– membrii asociaţiei– fondator/fondatori2. Obiectul de activitate prevăzut în statutScopul (se defineşte în conformitate cu art. ….. din statut):Obiectivele stabilite în statut:– de interes general;– de interes comunitar, respectiv în interesul public al unei comunităţi şi/sau al unor grupuri de persoane fizice ori juridice care urmăresc un obiectiv comun sau au aceleaşi opinii, aceeaşi cultură, orientare religioasă, socială, profesională şi altele.    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activităţi de interes general sau În conformitate Grupul-ţintă    sau comunitar prevăzute în statut cu art. ….    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────3. Date privind organizarea şi funcţionarea3.1. Organizarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:– organe de conducere (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):– organe de administrare (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):– organe de control (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):3.2. Informaţii privind funcţionarea asociaţiei/fundaţiei/ federaţiei (pe ultimii 3 ani):– activitatea organelor de conducere:– nr. de şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data ……………– alte documente (specificaţi):– activitatea organelor de administrare:– nr. de şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data ……………– alte documente (specificaţi):– activitatea organelor de control:[] nr. de şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr/.data …………..[] alte documente (specificaţi):3.3. Personalul administrativ al organizaţiei (în ultimii 3 ani):– contract individual de muncă:– cu contract individual de muncă cu timp parţial:– nr. de voluntari:3.4. Dezvoltarea resurselor umane (programe de formare a personalului, organizate de diferite asociaţii/fundaţii/ federaţii pe ultimii 3 ani):– asociaţia/fundaţia/federaţia:– domeniul:– nr. de persoane:Programe pentru atragerea de voluntari (în ultimii 3 ani):– nr. de participanţi:– nr. de voluntari atraşi:3.5. Activităţi de interes general sau comunitar realizate (în ultimii 3 ani):– denumirea activităţii, în conformitate cu fişa activităţilor:– nr. de beneficiari:3.6. Principalele mijloace de comunicare şi de informare utilizate (în ultimii 3 ani):– tipul activităţii:3.7. Dezvoltare teritorială:– filiale:– puncte de lucru:– judeţ/localitate/telefon:– persoana de contact:– nr. de membri asociaţi sau personal al fundaţiei:– anul înfiinţării:3.8. Afiliere la nivel naţional:– denumirea şi adresa organismului naţional:– documentul care atestă afilierea:– data afilierii:3.9. Afiliere internaţională (documentul care atestă afilierea, anul, tipul de afiliere):– membru deplin:– membru asociat:– alte specificaţii:3.10. Premii, nominalizări, alte forme de recunoaştere a activităţii:– denumirea:– anul:– instituţia care a acordat/recunoscut activitatea:4. Resurse materiale şi financiarePatrimoniul (în conformitate cu ultima balanţă contabilă), total valoare, din care:a) total imobilizări corporale, din care:– construcţii:– terenuri:– alte mijloace:[] mobilier[] echipament[] altele– mijloace de transport:– imobilizări corporale în curs:b) total disponibilităţi băneşti, din care:– lei:– valută:Venituri (în conformitate cu ultima balanţă contabilă), total valoare, din care:– resurse obţinute de la bugetul de stat:– resurse obţinute de la bugetul local:– cotizaţiile membrilor:– dividendele societăţilor comerciale înfiinţate:– dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile:– venituri realizate din activităţi economice proprii:– donaţii, sponsorizări sau legate:– finanţări, granturi:Mişcarea patrimonială (valoarea activului în mii lei, în ultimii 3 ani):Proiecte desfăşurate cu finanţare externă (pe ultimii 3 ani):– perioada/anul:– denumirea programului:– valoarea:– finanţator:Proiecte subvenţionate de la bugetul de stat/local (în ultimii 3 ani):– perioada/anul:– denumirea programului:– valoarea:– temeiul legal şi sursa subvenţiei:Societăţi comerciale înfiinţate:– denumirea:– anul înfiinţării:– obiectul de activitate:– adresa:– codul fiscal: + 
Anexăla raportul de activitateFIŞA Nr. …………….privind activităţile în interes general şi/sau comunitar desfăşurate1. Denumirea activităţii:2. Scopul:3. Obiectivele:4. Durata (limitată/nelimitată):5. Aria de desfăşurare (locală, judeţeană, naţională):6. Categoria de persoane beneficiare:– nr. de beneficiari:– caracteristici socioeconomice ale grupului-ţintă:7. Precizaţi modalitatea de selectare a beneficiarilor activităţilor:8. Descrieţi modalităţile prin care proiectul şi-a propus implicarea beneficiarilor în activităţile desfăşurate în beneficiul acestora:9. Descrieţi activităţile/serviciile desfăşurate şi metodologiile de lucru utilizate:10. Resurse umane utilizate (contract individual de muncă/convenţie civilă/voluntari):– nr. total, din care:– conducere:– execuţie:Numele persoanei care conduce şi administrează activitatea:11. Costul programului, proiectului pe toată durata finanţării sau, după caz, costul anual al serviciului, în conformitate cu cheltuielile din anul precedent depunerii documentaţiei, în mii lei, din care:– contribuţia organizaţiei:– subvenţii de la bugetul de stat:– subvenţii de la bugetul local:– contribuţii ale partenerilor externi:– contribuţii ale beneficiarilor:12. Costul lunar al serviciului, pe beneficiar:13. Parteneri implicaţi (forma parteneriatului):14. Autorizaţii necesare desfăşurării activităţii:– instituţia care a eliberat autorizaţia:– nr. documentului/data:15. Evaluarea activităţilor, metode utilizate:– când a avut loc evaluarea:– cine a evaluat activitatea:– măsuri luate în urma evaluării:16. Rezultatele activităţii (specificaţi indicatorii de performanţă utilizaţi):17. Efectele benefice ale activităţii la nivelul comunităţii:– modalităţile de informare a comunităţii privind activităţile şi rezultatele acestora:– alte comentarii privind activitatea desfăşurată:Numele persoanei desemnate pentru a oferi informaţii suplimentare:Numele şi prenumele preşedintelui asociaţiei/fundaţiei:Data/semnătura/ştampila–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x