ORDIN nr. 291 din 26 februarie 2010 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1050 12/08/2014
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEORDIN 1499 25/05/2009
ART. 3ABROGA PEREGULAMENT 25/05/2009
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1092 10/08/2012 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1993 13/05/2011 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 291 26/02/2010
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 291 20/07/2010
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ActulREFERIRE LANORMA 22/01/2004
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 1092 10/08/2012 ART. 1
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 1993 13/05/2011 ART. 1
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 2767 02/12/2010 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ART. 1REFERIRE LANORMA 22/01/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ART. 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 234
ART. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 234
ART. 3ABROGA PEORDIN 1499 25/05/2009
ART. 3ABROGA PEREGULAMENT 25/05/2009
ART. 3REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ART. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 234
ART. 3REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ART. 3REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 234
ART. 15REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004 ART. 7
ART. 16REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 185
ART. 16REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 185
ART. 17REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004 ART. 7
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 520 19/04/2013 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 520 19/04/2013 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1092 10/08/2012 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1092 10/08/2012 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1993 13/05/2011 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1993 13/05/2011 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 2767 02/12/2010 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 2767 02/12/2010 ANEXA 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1048 04/05/2010 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 1092 10/08/2012 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 1993 13/05/2011 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1050 12/08/2014

privind instituirea şi aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia(actualizat până la data de 26 aprilie 2013*)



–––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 26 aprilie 2013 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 1.048 din 4 mai 2010; ORDINUL nr. 2.767 din 2 decembrie 2010; ORDINUL nr. 1.993 din 13 mai 2011; ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012; ORDINUL nr. 520 din 19 aprilie 2013.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor–––-NOTA C.T.C.E. – S.A. Piatra-NeamţConform pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 1.993 din 13 mai 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 20 mai 2011, în tot cuprinsul actului normativ, sintagma „vicepreşedinte” a fost înlocuită cu sintagma „un alt membru delegat”.–––-NOTA C.T.C.E. – S.A. Piatra-NeamţConform pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, în tot cuprinsul ordinului, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.Având în vedere prevederile titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aferente titlului VII „Accize şi alte taxe speciale”, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se instituie Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate. Comisia este formată din 5 membri, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.–––Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.
 + 
Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin, dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.499/2009 privind instituirea şi aprobarea componenţei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 3 iunie 2009, se abrogă.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 26 februarie 2010.Nr. 291.
 + 
Anexa 1COMPONENŢAComisiei pentru autorizarea operatorilor de produsesupuse accizelor armonizate1. secretarul de stat din Ministerul Finanţelor Publice, coordonator al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice – membru preşedinte;2. directorul general al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice – membru vicepreşedinte;3. directorul general al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice – membru;4. directorul general al Direcţiei generale de legislaţie Cod fiscal şi reglementări vamale din cadrul Ministerului Finanţelor Publice – membru;5. şeful de serviciu al Serviciului legislaţie accize, alcool etilic, băuturi alcoolice şi alte produse/Serviciului legislaţie accize produse energetice şi tutunuri prelucrate din cadrul Direcţiei generale de legislaţie Cod fiscal şi reglementări vamale din cadrul Ministerului Finanţelor Publice – membru.În cazuri justificate, preşedintele Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate este înlocuit de vicepreşedinte, care exercită atribuţiile preşedintelui, inclusiv dreptul de vot.În cazuri justificate, membrii Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate pot desemna în scris un alt membru al Comisiei care să exercite drepturile derivate din calitatea de membru. După caz, aceştia pot stabili şi limite ale mandatului.Un membru al Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate nu poate primi decât o singură împuternicire în baza căreia să reprezinte un alt membru al comisiei.–––-Anexa 1 a fost înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 520 din 19 aprilie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 241 din 26 aprilie 2013, conform art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 2REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Comisiei pentruautorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate + 
Capitolul IPrevederi generale + 
Articolul 1Atribuţiile prevăzute în sarcina autorităţii fiscale centrale, conform prevederilor titlului VII "Accize şi alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice aferente titlului VII şi titlului VIII, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi celor ale art. 234 alin. (5) şi (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, denumită în continuare Comisia.
 + 
Articolul 2(1) Activitatea curentă a Comisiei se realizează până la data de 1 aprilie 2010 prin intermediul Direcţiei de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, ca direcţie de specialitate. După această dată, activitatea Comisiei se realizează prin intermediul Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, denumită în continuare direcţia de specialitate.(2) Începând cu data de 1 aprilie 2010, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice are drept de utilizare a sistemului pentru schimbul de date privind accizele (SEED).(3) Predarea dosarelor, documentelor şi evidenţelor de la nivelul Autorităţii Naţionale a Vămilor către Ministerul Finanţelor Publice se va realiza începând cu data de 1 aprilie 2010, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care vor fi încheiate după cum urmează:a) la nivelul Autorităţii Naţionale a Vămilor predarea se va realiza prin Direcţia de autorizări;b) la nivelul Ministerului Finanţelor Publice preluarea se va realiza prin Direcţia generală management al domeniilor reglementate specific.
 + 
Articolul 3(1) Comisia funcţionează în prezenţa tuturor membrilor, prin participarea acestora în mod direct sau în baza desemnării realizate în condiţiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin.(2) Lucrările Comisiei vor fi conduse de preşedintele acesteia, care conduce şi coordonează întreaga activitate a Comisiei. În cazul în care preşedintele Comisiei lipseşte, acesta este înlocuit de vicepreşedinte, care exercită atribuţiile preşedintelui, inclusiv dreptul de vot.–––Alin. (2) al art. 3 din anexa 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.(3) Deciziile Comisiei sunt obligatorii pentru toţi operatorii de produse supuse accizelor armonizate – persoane juridice, întreprinderi familiale, persoane fizice autorizate şi întreprinderi individuale – care desfăşoară pe teritoriul României activităţile prevăzute la titlul VII «Accize şi alte taxe speciale» din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la art. 234 alin. (5) şi (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.–––Alin. (3) al art. 3 din anexa 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.–––Art. 3 din anexa 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.993 din 13 mai 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 352 din 20 mai 2011.
 + 
Capitolul IIOrganizarea şedinţelor de lucru ale Comisiei + 
Articolul 4(1) Comisia se întruneşte de cel mult două ori pe lună, pentru analiza situaţiilor care impun luarea unei decizii.(2) Comisia va fi convocată de preşedinte sau de vicepreşedinte, la propunerea direcţiei de specialitate, în scris, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data la care va avea loc şedinţa Comisiei. Odată cu aprobarea ordinii de zi, preşedintele sau vicepreşedintele, la propunerea direcţiei de specialitate, va stabili şi persoanele ce urmează a fi invitate la şedinţă.–––Alin. (2) al art. 4 din anexa 2 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.(3) Convocarea Comisiei poate fi făcută în mod extraordinar şi fără respectarea dispoziţiilor alin. (1) şi (2), cu prezentarea de către direcţia de specialitate a unei motivări însuşite de preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, după caz, cu privire la situaţia extraordinară apărută.–––Alin. (3) al art. 4 din anexa 2 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.
 + 
Articolul 5(1) Direcţia de specialitate va pune la dispoziţia membrilor Comisiei, cu 3 zile lucrătoare înaintea şedinţei, ordinea de zi şi notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate.(2) În situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (3), termenul în care se vor pune la dispoziţia membrilor Comisiei notele de prezentare va putea fi redus.(3) Notele de prezentare vor fi întocmite de direcţia de specialitate în urma analizării documentaţiei, care constă, în principal, din solicitări în vederea autorizării şi/sau alte solicitări privind produsele accizabile, precum şi din sesizări primite de la organele cu atribuţii de control referitoare la activitatea operatorilor economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul produselor accizabile.(4) Direcţia de specialitate analizează documentele prevăzute la alin. (3) sub aspectul conţinutului legal obligatoriu al dosarului, înaintând Comisiei note de prezentare care conţin propuneri motivate de soluţionare.(5) Abrogat.–––Alin. (5) al art. 5 din anexa 2 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.
 + 
Articolul 6(1) Notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate vor fi prezentate în plenul Comisiei de către preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, după caz.–––Alin. (1) al art. 6 din anexa 2 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.(2) Suplimentar faţă de nota de prezentare întocmită de direcţia de specialitate, pot fi puse la dispoziţia membrilor Comisiei, la cerere, orice acte care se află în documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (3).
 + 
Articolul 7(1) Comisia va analiza situaţia prezentată, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei incidente în vigoare, având în vedere competenţele Comisiei.(2) Direcţia de specialitate sau Comisia are dreptul de a solicita orice alte documente, declaraţii sau informaţii atât de la operatorii economici solicitanţi, cât şi de la instituţii ale statului.(3) Informaţiile suplimentare oferite de membrii Comisiei sau de alte organe sau instituţii ale statului în cadrul termenului de 3 zile lucrătoare, de natură să schimbe propunerile făcute de direcţia de specialitate, prin nota de prezentare, duc la amânarea soluţionării notei de prezentare şi, implicit, la reanalizarea situaţiei de fapt, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 5 alin. (2).(4) În cazuri excepţionale, analiza informaţiilor suplimentare de natură a schimba propunerile direcţiei de specialitate prin nota de prezentare se poate face fără amânarea soluţionării cererii, cu obligativitatea menţionării în procesul-verbal de şedinţă a motivelor care au impus soluţionarea cu celeritate.
 + 
Articolul 8(1) Comisia ia hotărâri cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor, care vor fi validate prin semnarea de către toţi membrii prezenţi în mod direct sau în baza împuternicirii acordate conform anexei nr. 1 la ordin a procesului-verbal în care sunt menţionate acestea. Membrii Comisiei pot vota «pentru» sau «împotrivă».–––Alin. (1) al art. 8 din anexa 2 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.(2) În baza hotărârilor Comisiei se emit deciziile, care se semnează de către preşedintele Comisiei, indiferent dacă a condus sau nu şedinţa la care s-au luat respective hotărâri.(3) În cazuri justificate preşedintele poate delega vicepreşedintelui atribuţia prevăzută la alin. (2).–––Alin. (3) al art. 8 din anexa 2 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.
 + 
Articolul 9(1) La şedinţele Comisiei participă funcţionari din cadrul direcţiei de specialitate, care vor consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate deciziile adoptate în cadrul şedinţei.(2) La lucrările Comisiei va fi invitat, după caz, în funcţie de ordinea de zi a Comisiei, câte un reprezentant din partea:a) Ministerului Administraţiei şi Internelor;b) Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;c) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;d) Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;e) Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi/sau instituţiilor subordonate acesteia;f) patronatelor producătorilor de produse accizabile sau depozitarilor de astfel de produse, legal înfiinţate.–––Alin. (2) al art. 9 din anexa 2 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.(3) La lucrările Comisiei pot fi invitaţi reprezentanţii autorităţilor care pot oferi informaţii relevante asupra aspectelor supuse dezbaterii Comisiei, precum şi persoanele fizice sau juridice ale căror situaţii de fapt şi de drept sunt supuse analizei Comisiei în mod direct sau prin reprezentant.(4) Invitaţii participă la analiza cazurilor supuse dezbaterilor Comisiei, punctele de vedere exprimate de aceştia în cadrul lucrărilor Comisiei având caracter consultativ. Invitaţii nu participă la luarea deciziei de către Comisie.
 + 
Capitolul IIIDeciziile Comisiei + 
Articolul 10(1) Deciziile Comisiei sunt acte administrative emise numai în formă scrisă.(2) Deciziile cuprind următoarele elemente:a) denumirea Comisiei;b) numărul deciziei şi data la care a fost emisă;c) datele de identificare ale operatorului de produse supuse accizelor armonizate;d) obiectul deciziei;e) motivele de fapt;f) temeiul de drept;g) numele şi semnătura preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei, după caz;–––Lit. g) a alin. (2) al art. 10 din anexa 2 a fost modificată de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.h) ştampila Comisiei;i) indicarea posibilităţii de a fi contestată, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitată.
 + 
Articolul 11(1) Decizia trebuie comunicată operatorului de produse supuse accizelor armonizate căruia îi este destinată.(2) Deciziile Comisiei vor fi comunicate în una dintre următoarele forme:a) prin prezentarea operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau a persoanei împuternicite de către acesta, după caz, la sediul direcţiei de specialitate ori la sediul autorităţii fiscale teritoriale, după caz, şi primirea actului administrativ de către acesta/aceasta, sub semnătură, data comunicării fiind data ridicării sub semnătură a actului;b) prin remiterea, sub semnătură, a actului administrativ de către persoanele împuternicite de autorităţile fiscale teritoriale, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a actului;c) prin poştă, la domiciliul fiscal al operatorului de produse supuse accizelor armonizate sau al persoanei împuternicite de către acesta, după caz, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace, cum sunt: fax, e-mail, dacă se asigură transmiterea textului actului administrativ şi confirmarea primirii acestuia, data comunicării fiind data confirmării primirii actului administrativ;d) Abrogată.–––Lit. d) a alin. (2) al art. 11 din anexa 2 a fost abrogată de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.(3) În cazul în care comunicarea deciziei nu a fost posibilă potrivit dispoziţiilor prevăzute la alin. (2) lit. a)-c), se va recurge la comunicarea prin publicitate, prin afişarea la sediul autorităţii fiscale teritoriale de care aparţine operatorul de produse accizabile supuse accizelor armonizate a unei copii a deciziei emise pe numele acestuia sau pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice – Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Decizia se consideră comunicată după expirarea unui termen de 15 zile de la data afişării sau a publicării pe pagina de internet.
 + 
Articolul 12Decizia produce efecte din momentul în care este comunicată operatorului de produse accizabile supuse accizelor armonizate sau persoanei împuternicite de către acesta, după caz, ori la o dată ulterioară menţionată în actul administrativ comunicat, potrivit legii.
 + 
Articolul 13Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semnează actul administrativ, numele şi prenumele ori denumirea operatorului de produse supuse accizelor armonizate, a obiectului deciziei sau a semnăturii preşedintelui ori vicepreşedintelui Comisiei, după caz, atrage nulitatea actului administrativ. Nulitatea se constată de instanţa judecătorească de contencios administrativ, în condiţiile legii.–––Art. 13 din anexa 2 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.
 + 
Articolul 14Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea operatorului de produse supuse accizelor armonizate ori a persoanei împuternicite de către acesta, după caz. Decizia corectată se va comunică potrivit prevederilor art. 11.
 + 
Capitolul IVCăi de atac + 
Articolul 15(1) Împotriva deciziei Comisiei se poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Plângerea prealabilă formulată împotriva deciziei Comisiei, în condiţiile prezentului regulament, este calea administrativă de atac prin care se solicită autorităţii publice emitente reexaminarea deciziei.
 + 
Articolul 16Contestarea deciziei de suspendare, revocare sau anulare a autorizaţiei nu suspendă efectele juridice ale acestei decizii pe perioada soluţionării contestaţiei în procedură administrativă.–––Art. 16 din anexa 2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012.
 + 
Articolul 17(1) Plângerea prealabilă se formulează în scris şi va cuprinde:a) datele de identificare ale contestatarului;b) obiectul acesteia;c) motivele de fapt şi de drept;d) dovezile pe care se întemeiază;e) semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calităţii de împuternicit a contestatarului, persoană fizică sau juridică, se face potrivit legii.(2) Plângerea prealabilă se depune la sediul Ministerului Finanţelor Publice, în termenele prevăzute la art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(3) În cazul în care plângerea prealabilă este depusă la un organ necompetent din cadrul autorităţii fiscale, aceasta va fi înaintată, în termen de maximum 5 zile de la data primirii, direcţiei de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor până la data de 1 aprilie 2010 şi, respectiv, direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice după data de 1 aprilie 2010.
 + 
Articolul 18Plângerea prealabilă poate fi retrasă de contestatar până la soluţionarea acesteia. Comisia va comunică contestatarului decizia prin care se ia act de renunţarea la plângerea prealabilă.
 + 
Articolul 19(1) Comisia analizează plângerile prealabile în raport cu susţinerile formulate de contestatar, cu dispoziţiile legale invocate de acesta şi cu documentele existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizării.(2) Comisia poate solicita, pentru lămurirea cauzei, punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din cadrul ministerelor sau al altor instituţii şi autorităţi.(3) Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situaţie mai grea contestatarului în propria cale de atac.(4) Contestatarul sau împuterniciţii acestuia, după caz, pot să depună probe noi în susţinerea cauzei pe tot parcursul soluţionării plângerii prealabile.
 + 
Articolul 20(1) În soluţionarea plângerii prealabile, Comisia se pronunţă prin decizie.(2) Decizia emisă în soluţionarea plângerii prealabile este definitivă în sistemul căilor administrative de atac.
 + 
Articolul 21(1) Decizia de soluţionare a plângerii prealabile se emite în formă scrisă şi va cuprinde: preambulul, considerentele şi dispozitivul.(2) Preambulul cuprinde: denumirea Comisiei, numele şi prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numărul de înregistrare al plângerii prealabile la Ministerul Finanţelor Publice şi obiectul cauzei.(3) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept care au format convingerea Comisiei în emiterea deciziei.(4) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţată, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitată.(5) Decizia se semnează de către preşedintele sau vicepreşedintele Comisiei, după caz.–––Alin. (5) al art. 21 din anexa 2 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.092 din 10 august 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 590 din 17 august 2012, sintagma „un alt membru delegat” a fost înlocuită cu sintagma „vicepreşedinte”.
 + 
Articolul 22(1) Prin decizie, plângerea prealabilă va putea fi admisă, în totalitate sau în parte, ori respinsă.(2) În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, după caz, anularea totală sau parţială a actului atacat.(3) Dacă se constată neîndeplinirea unei condiţii procedurale la învestirea Comisiei cu soluţionarea plângerii prealabile, aceasta va fi respinsă fără a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
 + 
Articolul 23(1) Decizia privind soluţionarea plângerii prealabile se comunică contestatarului în formă scrisă, în condiţiile prevăzute la art. 11.(2) Deciziile emise în soluţionarea plângerilor prealabile pot fi atacate la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x