ORDIN nr. 289 din 16 februarie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 19 februarie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 1033 06/07/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7INCETARE APLICABILITATEORDIN 1581 14/11/2003
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1574 18/12/2003 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 6
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 6
ART. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ART. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ART. 2REFERIRE LAORDIN 141 20/01/2004
ART. 2REFERIRE LANORMA 20/01/2004
ART. 2REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 143
ART. 2REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 143
ART. 7INCETARE APLICABILITATEORDIN 1581 14/11/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 1033 06/07/2004

privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale



În temeiul art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare, în baza prevederilor art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1Pentru aplicarea unitară a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adăugată, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscală centrală la nivelul Ministerului Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 2(1) Comisia fiscală centrală emite decizii fiscale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea prin ordin al ministrului finanţelor publice, pentru probleme de natură fiscală, prin coroborarea legislaţiei fiscale cu legislaţia conexă, după caz, pentru care se impune o soluţionare unitară în vederea eliminării confuziilor şi interpretărilor diferite în aplicarea legislaţiei fiscale.(2) Comisia fiscală centrală soluţionează şi cazurile în care aplicarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile finanţate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din Normele privind aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii finanţate din ajutoare sau din împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţară, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 141/2004.(3) Comisia fiscală centrală este formată din 13 persoane cu drept de vot, din care un preşedinte, un locţiitor al preşedintelui şi 11 membri, în componenţa prevăzută în anexă.(4) Comisia fiscală centrală este coordonată de secretarul de stat care răspunde de politica şi legislaţia fiscală.
 + 
Articolul 3În cadrul Comisiei fiscale centrale funcţionează un secretariat format din 3 persoane, din care două persoane din cadrul Direcţiei generale de politici şi legislaţie fiscală privind veniturile bugetului general consolidat şi o persoană din cadrul Direcţiei generale juridice.
 + 
Articolul 4(1) Directorii generali şi/sau adjuncţi în ale căror atribuţii se regăseşte coordonarea impozitelor prevăzute la art. 1, denumiţi în continuare directori coordonatori, selectează problematica rezultată din corespondenţa primită, care este de competenţa Comisiei fiscale centrale.(2) Ceilalţi membri ai Comisiei fiscale centrale, alţii decât directorii coordonatori, pot propune spre dezbatere, în vederea adoptării unor soluţii unitare, probleme din domeniul legislaţiei fiscale prevăzute la art. 1.(3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectată, precum şi ceilalţi membri ai Comisiei fiscale centrale, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigură elaborarea notei de prezentare şi a soluţiei propuse. Înscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare şi a soluţiilor propuse se supune aprobării preşedintelui Comisiei fiscale centrale.
 + 
Articolul 5(1) Comisia fiscală centrală se întruneşte o dată pe săptămână sau ori de câte ori este nevoie. Comisia fiscală centrală se poate întruni şi poate lua decizii în prezenţa a cel puţin 9 membri, dintre care nu pot să lipsească preşedintele comisiei sau locţiitorul acestuia, directorul general al Direcţiei generale juridice şi directorul coordonator sau înlocuitorii de drept ai acestora pe problematica specifică fiecărui impozit care face obiectul analizei. Deciziile se iau cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenţi şi sunt valabile indiferent de poziţia ulterioară a persoanelor absente de la lucrările Comisiei fiscale centrale.(2) La lucrările şedinţei pot fi invitaţi să participe fără drept de vot specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate.(3) Comisia fiscală centrală analizează notele de prezentare şi soluţiile propuse, înscrise pe ordinea de zi, şi aprobă prin decizii soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, după caz, resping soluţiile propuse dacă acestea contravin prevederilor legale sau dacă nu sunt de competenţa Comisiei fiscale centrale în sensul art. 2 alin. (1).(4) Comisia fiscală centrală nu soluţionează probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor soluţii unitare general aplicabile de către toţi agenţii economici, acestea rezolvându-se potrivit fişei posturilor din organigrama Ministerului Finanţelor Publice şi legislaţiei specifice.
 + 
Articolul 6(1) Secretariatul va ţine un registru în care se vor consemna:– data şedinţei;– participanţii (nominal);– ordinea de zi;– modul de votare a deciziilor;– numărul atribuit deciziei Comisiei fiscale centrale.(2) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei secretariatul distribuie membrilor Comisiei fiscale centrale şi invitaţilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnătura directorilor coordonatori sau, după caz, a celorlalţi membri ai Comisiei fiscale centrale.(3) Procesul-verbal al şedinţei Comisiei fiscale centrale se redactează de secretariat, va fi semnat de membrii prezenţi ai Comisiei fiscale centrale şi va fi păstrat de secretariatul acesteia.(4) În termen de 3 zile de la data şedinţei secretariatul Comisiei fiscale centrale redactează decizia Comisiei fiscale centrale, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie, şi proiectul de ordin pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.(5) Prin grija secretariatului şi a directorilor coordonatori, decizia Comisiei fiscale centrale se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 7La data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează valabilitatea Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.581/2003 privind constituirea Comisiei centrale fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 859 din 3 decembrie 2003.
 + 
Articolul 8Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei fiscale centrale şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrării în vigoare a actului normativ în baza căruia au fost date.
 + 
Articolul 9Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 10Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 16 februarie 2004.Nr. 289.
 + 
Anexa COMPONENŢA COMISIEI FISCALE CENTRALE

  Nr. crt. Funcţia Domeniul Statutul
  1. Secretar de stat Cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale preşedinte
  2. Secretar de stat Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală – ANAF locţiitor al preşedintelui
  3. Director general Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat membru
  4. Director general Direcţia generală juridică membru
  5. Director general Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor – ANAF membru
  6. Director general Direcţia generală de colectare a creanţelor bugetare – ANAF membru
  7. Director general Direcţia generală de inspecţie fiscală – ANAF membru
  8. Director general Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor – ANAF membru
  9. Director general adjunct care coordonează legislaţia privind impunerea persoanelor juridice şi a altor entităţi similare Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat membru
  10. Director general adjunct care coordonează legislaţia privind taxa pe valoarea adăugată Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat membru
  11. Director general adjunct care coordonează legislaţia privind accizele Direcţia generală de politici şi legislaţie privind veniturile bugetului general consolidat membru
  12. Director Direcţia de reglementări contabile membru
  13. Şef serviciu Serviciul legislaţie şi armonizare T.V.A. în regim normal şi regimuri speciale membru

–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x