Având în vedere prevederile art. 9 alin. (5), alin. (6) lit. l) și alin. (10) și ale art. 40 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităților și gestionarea congestiilor și prevederile art. 23 alin. (2), art. 36 alin. (7) lit. g) și art. 43 alin. (1) din Legea energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare,ținând seama de acordul tuturor autorităților de reglementare exprimat în Forumul Reglementatorilor în Energie din data de 23 ianuarie 2018, de aprobare a propunerii tuturor operatorilor pieței de energie electrică desemnați privind produsele care pot fi avute în vedere de OPEED-uri în procesul unic de cuplare a piețelor pentru ziua următoare în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) 2015/1.222 al Comisiei din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităților și gestionarea congestiilor,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. c) și f) și alin. (5) și ale art. 9 alin. (1) lit. h) și lit. i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 160/2012, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă documentul „Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri în procesul de cuplare unică pentru ziua următoare în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) al Comisiei 2015/1.222 din 24 iulie 2015 de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităților și gestionarea congestiilor“, prevăzut în anexa la prezentul ordin. +
Articolul 2Prevederile din anexa la Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 82/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a pieței pentru ziua următoare de energie electrică cu respectarea mecanismului de cuplare prin preț a piețelor și modificarea unor acte normative care reglementează piața pentru ziua următoare de energie electrică, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la condițiile aplicabile ofertelor pe PZU, se modifică și se completează în conformitate cu prevederile din anexa la prezentul ordin. +
Articolul 3Societatea Operatorul Pieței de Energie Electrică și Gaze Naturale „Opcom“ – S.A. publică pe pagina proprie de internet documentul prevăzut la art. 1. +
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei,
Dumitru ChirițăBucurești, 31 ianuarie 2018.Nr. 28. +
ANEXĂ
Propunerea tuturor OPEED pentru produsele care pot fi luate în considerare de OPEED-uri
în procesul de cuplare unică pentru ziua următoare în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) al Comisiei 2015/1.222 din 24 iulie 2015
de stabilire a unor linii directoare privind alocarea capacităților și gestionarea congestiilorOPEED-urile, luând în considerare următoarele:->
Întrucât +
Context(1)Acest document reprezintă o propunere comună concepută de toți operatorii pieței de energie electrică desemnați („OPEED“) pentru produsele care pot fi luate în considerare în cuplarea unică pentru ziua următoare (denumită în continuare „Propunerea privind produsele pentru ZU“) în conformitate cu articolele 40 și 53 din Regulamentul Comisiei (UE) 2015/1.222 din 24 iulie 2015, care stabilește o linie directoare privind alocarea capacităților și gestionarea congestiilor (denumit în continuare „Regulamentul ACGC“). (2)În conformitate cu articolul 40(1) din Regulamentul ACGC „În termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, OPEED-urile transmit o propunere comună privind produsele care pot fi luate în considerare în cuplarea unică a piețelor pentru ziua următoare. OPEED-urile se asigură că ofertele generate de aceste produse, transmise pentru algoritmul de cuplare prin preț, sunt exprimate în euro și se referă la timpul pieței. Toate OPEED-urile se asigură că algoritmul de cuplare prin preț este în măsură să gestioneze oferte generate de aceste produse și care acoperă o unitate de timp a pieței și mai multe unități de timp ale pieței.“(3)În conformitate cu articolul 40(4) și 40(5) din Regulamentul ACGC: „În termen de doi ani de la intrarea în vigoare a prezentului regulament și ulterior din doi în doi ani, toate OPEED-urile consultă, în conformitate cu articolul 12: (a) participanții la piață, pentru a se asigura că produsele disponibile corespund nevoilor lor; (b) toate OTS-urile, pentru a se asigura că produsele țin seama în mod corespunzător de siguranța în funcționare; (c) toate autoritățile de reglementare, pentru a se asigura că produsele disponibile sunt în conformitate cu obiectivele prezentului regulament. Toate OPEED-urile modifică produsele, dacă este necesar, în conformitate cu rezultatele consultării.“ (4)Toate OPEED-urile transmit propunerea pentru produsele ZU spre aprobare autorităților de reglementare în termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a regulamentului ACGC. OPEED-urile nu sunt obligate prin Regulamentul ACGC să se consulte cu privire la Propunerea de produse ZU înainte de a o transmite autorităților de reglementare. Însă OPEED-urile apreciază răspunsul părților interesate privind valoarea propunerilor și s-au decis să se consulte. (5)În conformitate cu paragraful (14) din Regulamentul ACGC „Din motive de eficiență și pentru a implementa cuplarea unică a piețelor pentru ziua următoare și a piețelor intrazilnice cât mai curând posibil, cuplarea unică a piețelor pentru ziua următoare și a piețelor intrazilnice ar trebui să utilizeze operatorii pieței existenți și soluții deja puse în aplicare, după caz, fără a exclude concurența din partea noilor operatori“, produsele propuse în Propunerea produselor ZU se bazează pe soluțiile actuale de cuplare, fie implementate, fie în curs de dezvoltare și actualizate sau modificate unde se consideră de cuviință. (6)OPEED-urile vor stabili, în conformitate cu planul OCP, printr-un Acord de colaborare al OPEED-urilor, încheiat de toate OPEED-urile, un Comitet al OPEED-urilor conform Regulamentului ACGC. Deciziile comune ale OPEED-urilor și responsabilitățile privind această propunere pentru produsele ZU vor fi luate prin Comitetul OPEED și prin aranjamente de guvernanță asociate. Deoarece introducerea unor produse noi sau modificate poate necesita o modificare a algoritmului de cuplare prin preț, orice modificare se va supune Principiilor de gestionare a schimbărilor stabilite în conformitate cu propunerea OPEED-urilor privind algoritmul de cuplare prin preț și privind algoritmul de tranzacționare prin corelare continuă (denumită în continuare „Propunerea de algoritmi“).(7)Deciziile Comitetului OPEED-urilor din această propunere se referă la deciziile tuturor OPEED-urilor coordonate prin Comitetul OPEED-urilor. +
Impactul asupra obiectivelor Regulamentului ACGC(8)Propunerea de produse ZU sugerată ia în considerare obiectivele generale ale cooperării în domeniul alocării capacităților și al gestionării congestiilor, descrise în articolul 3 din Regulamentul ACGC.(1)Impunând disponibilitatea unei game ample de produse pe care OPEED-urile să le poată pună la dispoziția participanților la piață ca parte din Cuplarea unică pentru ziua următoare (CUPZU), Propunerea pentru produsele ZU promovează concurența eficientă în generarea, tranzacționarea și furnizarea de electricitate pentru a se asigura că Propunerea pentru produsele ZU continuă să promoveze concurența eficientă, OPEED-urile pot consulta participanții la piață cel puțin o dată la 2 ani pentru a se asigura că produsele disponibile reflectă nevoile lor. (2)Gama de produse pe care OPEED-urile le pot pune la dispoziția participanților la piață ca parte din CUPZU reflectă nevoile exprimate de participanții la piață de-a lungul anilor. Ca atare, gama propusă de produse susține lichiditatea globală cu privire la tranzacționarea OTC și Propunerea pentru produsele ZU promovează reziliența prețurilor și maximizarea bunăstării. (3)Deoarece ofertele ce rezultă din produse sunt compatibile cu caracteristicile capacității interzonale, Propunerea pentru produsele ZU ajută la promovarea alocării optime a capacității interzonale și la asigurarea utilizării optime a infrastructurii de transport. Deoarece toate ofertele reflectând produsele disponibile vor putea accesa capacitatea interzonală disponibilă prin Funcția OCP ZU, Propunerea pentru produsele ZU asigură accesul nediscriminatoriu la capacitatea interzonală. (4)Propunerea pentru produsele ZU va asigura securitatea operațională, deoarece OPEED-urilor li se cere să se consulte cu OTS-urile cel puțin o dată la 2 ani pentru a se asigura că produsele disponibile țin cont de securitatea operațională. Mai mult, dacă OTS-urile identifică orice provocare cu privire la securitatea operațională, au dreptul să ceară OPEED-urilor să propună o modificare în Propunerea pentru produsele ZU. (5)Produsele enumerate în Propunerea pentru produsele ZU vor fi disponibile OPEED-urilor pentru ca acești operatori să le ofere participanților la piață și toate sunt compatibile cu CUZU. Drept urmare, Propunerea pentru produsele ZU asigură tratamentul echitabil și nediscriminatoriu al OTS-urilor, OPEED-urilor, Agenției, autorităților de reglementare și participanților la piață. Pentru a se asigura că Propunerea pentru produsele ZU continuă să promoveze tratamentul echitabil și nediscriminatoriu, OPEED-urile vor consulta toate părțile cel puțin o dată la 2 ani cu privire la produsele disponibile. (6)În plus, orice modificări în produsele disponibile vor fi gestionate în conformitate cu Principiile de gestionare a schimbărilor și cu procesul descris în propunerea de algoritmi. Aceste principii: a)asigură o manieră deschisă, transparentă, nediscriminatorie de gestionare a cererilor de schimbare, inclusiv opiniile părților interesate, unde este cazul; … b)asigură că performanța algoritmului va fi menținută la niveluri acceptabile în prezent și pentru o perioadă rezonabilă de timp în viitor, presupunând creșterea și dezvoltarea plauzibilă a pieței; … c)facilitează susținerea cererilor individuale ale OPEED-urilor și OTS-urilor atunci când aceasta nu îi afectează pe ceilalți sau include măsurile de micșorare a oricărui prejudiciu; … d)stabilesc un proces echitabil și eficient care susține dezvoltarea la timp a pieței. … (7)Respectând Principiile de monitorizare a algoritmilor, pentru a monitoriza calitatea rezultatelor pieței și pentru a identifica posibila deteriorare în performanța algoritmilor, și Principiile de gestionare a schimbării și procesul descris în propunerea tuturor OPEED-urilor pentru algoritmul de cuplare prin preț și pentru algoritmul de tranzacționare prin corelare continuă atunci când introduc modificări în produsele disponibile, OPEED-urile se vor asigura că Propunerea pentru produsele ZU respectă necesitatea de a avea o piață echitabilă și ordonată și o stabilire echitabilă și ordonată a prețurilor.(8)Cerând OPEED-urilor să publice și să mențină o descriere publică detaliată a produselor susținute pentru CUZU, Propunerea pentru produsele ZU va asigura și spori transparența și fiabilitatea informațiilor. Mai mult, OPEED-urile vor implica toate părțile interesate în orice consultație necesară pentru a gestiona modificările la Propunerea pentru produsele ZU sau produsele disponibile. (9)Propunerea pentru produsele ZU creează un cadru nediscriminatoriu pentru OPEED-uri deoarece toate produsele enumerate în Propunerea pentru produsele ZU vor fi disponibile pentru toate OPEED-urile și orice modificare operată în produsele disponibile va fi guvernată de Principiile de gestionare a modificărilor în propunerea de algoritmi. (10)Consultându-se cu toate părțile cel puțin o dată la 2 ani cu privire la produsele disponibile, toate OPEED-urile se vor asigura că Propunerea pentru produsele ZU continuă să contribuie la operarea eficientă pe termen lung și la dezvoltarea sistemului de transport al energiei electrice și la sectorul de energie electrică în Uniune. (11)Fiecare produs individual poate avea impact asupra performanței algoritmului, care depinde de utilizarea lor efectivă și de compoziția efectivă a ofertelor. În mod deosebit, impactul asupra performanței algoritmului depinde de, printre altele:(i)numărul de oferte transmise cu privire la produsul respectiv; … (ii)valorile specifice ale parametrilor precizați în ofertele transmise cu privire la produsul respectiv, inclusiv prețurile și cantitățile și relația blocuri , în ceea ce privește produsele bloc; … (iii)utilizarea în același timp cu alte produse și cerințele OTS-urilor. … +
Articolul 1Subiectul și scopul1.Produsele prezentate în CUPZU așa cum sunt determinate în Propunerea de produse ZU reprezintă propunerea comună a tuturor OPEED-urilor în conformitate cu articolul 40 din Regulamentul (UE) 2015/1.222. … +
Articolul 2DefinițiiÎn scopul acestei propuneri, termenii folosiți au înțelesul stabilit în definițiile incluse în articolul 2 al Regulamentului 2015/1.222, în celelalte articole ale legislației menționate în prezenta și în Planul OCP. În plus, se vor aplica următoarele definiții:1.Cererea de schimbare: se referă la o cerere formală a uneia sau mai multor părți pentru orice modificare ce urmează a fi operată în algoritmii de cuplare prin preț sau de tranzacționare prin corelare continuă sau pentru folosirea în producție. … 2.Condiția maximă de plată (CMP): se referă la condiția economică ce poate fi asociată ofertelor complexe de cumpărare care au ca scop asigurarea că plata aferentă ofertei din orice perioadă nu trebuie să depășească un cost fix de consum, care este global pentru întregul set de perioade, și un cost de consum per MWh. … 3.Condiția venitului minim (CVM): se referă la condiția economică ce poate fi asociată unor oferte de vânzare complexe menite să se asigure că venitul aferent ofertei în orice perioadă trebuie să acopere cel puțin costurile de producție de bază, cuantificate în funcție de costul de punere în funcțiune a unei centrale electrice și de costurile operaționale per MWh ale aceleiași centrale electrice. … 4.Oprirea planificată: se referă la condiția ce poate fi adăugată unei CVM și se aplică atunci când oferta CVM este dezactivată. Se aplică doar acelor perioade definite în condiție și se referă la cea mai ieftină subofertă din aceste perioade ca ofertă bazată pe o unitate standard (totală) de timp al pieței. Scopul acestei condiții este de a evita oprirea bruscă de generare a energiei electrice. … 5.Raportul de acceptare: se referă la procentajul minim din volumul oferit pentru care poate fi acceptată o ofertă în bloc. Nu poate fi diferit pentru perioadele referitoare la același bloc. … 6.UTP: înseamnă unitate de timp a pieței. … 7.Ofertă PUN: pentru fiecare UTP, se referă la media prețurilor de închidere în zonele de ofertare unde sunt active ofertele din ordinea de merit PUN (volumul oferit din ofertele din ordinea de merit PUN mai mari decât 0), stabilite ca pondere pentru totalul achizițiilor acceptate din ofertele din ordinea de merit PUN. … +
Articolul 3Cerințe generale1.Fiecare OPEED va publica, pentru participanții la piață, lista de produse disponibile în conformitate cu regulile de piață relevante ale OPEED-urilor. … 2.Toate ofertele ce rezultă din aceste produse supuse algoritmului de cuplare prin preț vor fi exprimate în euro și vor face referire la timpul pieței. OPEED-urile au dreptul să ceară ca ofertele transmise de participanții la piață să fie exprimate și decontate în valutele locale sau în euro. … 3.Produsele noi sau modificate se supun cererii de schimbare. O astfel de cerere de schimbare va fi supusă Principiilor de gestionare a modificărilor stabilite în propunerea de algoritmi. … +
Articolul 4Produse de cuplare unică pentru ziua următoare1.Algoritmul de cuplare prin preț va susține următoarele produse, acoperind una sau mai multe UTP: +
Oferte totale UTP2.Cererea (respectiv oferta) de oferte totale UTP reprezintă toate ofertele indicate ale tuturor participanților la piață, depuse în aceeași zonă de ofertare și cumulate într-o singură curbă denumită curba cererii (respectiv ofertei) totale stabilită pentru fiecare perioadă din zi. Ofertele sunt sortate în funcție de preț:a)Ofertele de cumpărare sunt sortate de la cel mai mare preț la cel mai mic; … b)Ofertele de vânzare sunt sortate de la cel mai mic preț la cel mai mare. … … 3.În funcție de natura ofertelor totale UTP, există:a)Curbe liniare pe porțiuni ce conțin doar oferte interpolate (curbele trebuie să fie strict monotone, adică două puncte consecutive ale aceleiași curbe nu pot avea același preț, exceptând primele două puncte definite la prețul maxim/minim din zona de ofertare); … b)Curbele în trepte ce conțin doar oferte în trepte (curbele trebuie să fie monotone, adică două puncte consecutive au mereu fie același preț, fie aceeași cantitate). … c)Curbele hibrid care conțin ambele tipuri de oferte (alcătuite din segmente atât liniare, cât și în trepte). … … 4.O ofertă UTP din cerere (respectiv ofertă) este în limitele sumelor de bani stabilite atunci când prețul de închidere al pieței este mai mic (respectiv mai mare) decât prețul ofertei UTP. Orice ofertă în limitele sumelor de bani trebuie să fie acceptată în totalitate. … 5.O ofertă UTP din cerere (respectiv ofertă) este în afara limitelor sumelor de bani stabilite atunci când prețul de închidere al pieței este mai mare (respectiv mai mic) decât prețul ofertei UTP. Orice ofertă în afara limitelor sumelor de bani trebuie să fie respinsă. … 6.O ofertă UTP din cerere sau din ofertă este la limita sumelor de bani stabilite atunci când prețul ofertei UTP este egal cu prețul de închidere al pieței. Orice ofertă la limita sumelor de bani poate fi fie acceptată (integral sau parțial), fie respinsă. … +
Oferte complexe7.Ofertele complexe includ ofertele ce țin de condiția venitului minim (respectiv ofertele CMP) și ofertele ce țin de panta sarcinii. … 8.Ofertele MIC (respectiv ofertele CMP) sunt alcătuite din:a)N seturi de suboferte UTP (vânzare pentru oferte CVM; cumpărare pentru oferte CMP, având în vedere că N este numărul de UTP incluse într-o zi), un set per UTP; … b)o condiție economică, ce reprezintă venitul minim (respectiv plata maximă) estimat de titularul ofertei, definită prin:(i)un termen fix (Tf) în euro; … (ii)un termen variabil (Tv) în euro per MWh acceptat. … … … 9.Dacă acea condiție economică nu a fost îndeplinită, CVM (CMP) trebuie respinsă. Dacă acea condiție economică a fost îndeplinită, oferta CVM (CMP) poate fi acceptată. Dacă acea condiție economică a fost îndeplinită, dar CVM (respectiv CMP) este respinsă, CVM (CMP) se definește ca fiind „respinsă în mod paradoxal“. … 10.Condiția de oprire programată se aplică doar ofertelor CVM dezactivate și doar în perioadele declarate ca parte din intervalul de oprire planificat până la oferta CVM. În cazul în care CVM este dezactivată, prima subofertă pe oră din setul de oferte aparținând ofertei CVM dezactivate în perioadă va rămâne activată și va fi (ar putea fi) acceptată dacă se încadrează în limitele sumelor de bani (la limita sumelor de bani) stabilite. … 11.Ofertele ce țin de panta sarcinii: (oferte complexe de vânzare cu sau fără condiția CVM) condiția limitează variațiile dintre volumul acceptat al unei oferte într-o perioadă și volumul acceptat al aceleiași oferte în perioadele adiacente, conform unei pante ascendente și/sau unei pante descendente. Între două perioade consecutive, volumul acceptat de oferte ce țin de panta sarcinii nu poate crește peste pantele definite. … +
Oferte bloc12.O ofertă bloc este alcătuită dintr-o limită de preț fix (prețul minim pentru blocul de vânzare și prețul maxim pentru blocul de cumpărare), un raport minim de acceptare și un volum pentru un anumit număr de perioade. Dacă volumul nu este același pentru toate perioadele, blocul poate fi definit și ca profil. … 13.Ofertele bloc nu pot fi acceptate pentru un volum mai mic decât raportul minim de acceptare al acestora. Raportul de acceptare trebuie să fie identic pentru toate perioadele aferente blocului. … 14.Pentru ofertele bloc se va calcula un singur preț la media ponderată a volumului dintre prețurile respective pentru UTP. … 15.Condiția de respingere a unei oferte bloc depinde de prețurile de închidere a pieței cu marjă medie ponderată ale volumului blocurilor în toate perioadele:a)ofertele bloc de vânzare trebuie respinse dacă media ponderată a volumului blocurilor MCP (prețul de închidere al pieței) este mai mică decât prețul ofertelor bloc; … b)ofertele bloc de cumpărare trebuie respinse dacă media ponderată a volumului blocurilor MCP (prețul de închidere al pieței) este mai mare decât prețul ofertelor bloc; … c)un bloc poate fi respins în mod paradoxal (neacceptat în blocul monetar), dar nu poate fi acceptat în mod paradoxal (acceptat din exteriorul blocului monetar). … … 16.Ofertele bloc asociate: oferte bloc în același domeniu de ofertare pot fi asociate într-o relație de părinte-copil. Un bloc-copil nu poate fi acceptat dacă blocul-părinte este respins. Un bloc-părinte din exteriorul blocului monetar poate fi salvat de unul sau mai multe blocuri-copii monetare (dacă acceptarea blocului-copil compensează, în materie de bunăstare, pierderea asociată cu acceptarea blocului-părinte). … 17.Grupuri exclusive de oferte bloc: este un set de oferte bloc pentru care suma rapoartelor de acceptare nu poate depăși 1. … 18.Oferte flexibile UTP: o ofertă flexibilă UTP este o ofertă bloc normală cu durata de o singură perioadă unică, dar pentru care perioada este lăsată liberă (nu este definită de participant). Perioada în care oferta flexibilă pe oră este acceptată se calculează prin algoritm și este determinată prin criteriul de optimizare. … +
Oferte de merit și oferte PUN19.Oferte de merit și oferte PUN: o ofertă în trepte normală pe oră pentru fiecare domeniu de ofertare care include un număr de oferte de merit. Acest număr de oferte de merit va acționa ca regulă de partaj, stabilind prioritatea de acceptare dintre ofertele de merit la același preț (nu se aplică criteriile pro-quota pentru ofertele de merit). Ofertele de merit pot fi împărțite în:a)oferte de merit de vânzare/cumpărare:(i)sunt tranzacționate la propriul preț de închidere al zonei de ofertare; … (ii)trebuie acceptate dacă se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite; … (iii)trebuie respinse dacă nu se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite; … (iv)pot fi acceptate sau respinse dacă se află la limita sumelor de bani stabilite; … (v)nu pot fi acceptate sau respinse în mod paradoxal; … … b)oferte de merit PUN:(i)oferte de merit de cumpărare tranzacționate la prețul PUN; … (ii)trebuie acceptate dacă se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite; … (iii)trebuie respinse dacă nu se încadrează în limitele sumelor de bani stabilite; … (iv)pot fi acceptate sau respinse dacă se află la limita sumelor de bani stabilite; … (v)nu pot fi acceptate sau respinse în mod paradoxal. … … … 20.Utilizarea și parametrizarea unui produs individual este decizia fiecărui OPEED individual, conform, în măsura în care are un impact asupra rezultatelor algoritmului, aplicării Procedurii de control al schimbărilor stabilite în conformitate cu Propunerea de algoritmi. … … +
Articolul 5Termenul pentru implementare1.În urma aprobării Propunerii de produse IZ, fiecare OPEED o va publica pe internet în conformitate cu articolul 9(14) din Regulamentul ACGC. … 2.a) OPEED-urile vor implementa propunerea de produse IZ în ceea ce privește implementarea CUPZU, imediat după aprobarea de către ANR-uri a propunerii de produse IZ și în ceea ce privește operarea CUPZU, imediat după implementarea funcției OCP în conformitate cu Planul OCP, în acord cu articolul 7(3) din Regulamentul ACGC. … +
Articolul 6Limba1.Limba de referință pentru această propunere va fi limba engleză. Pentru a evita orice dubiu, în situația în care OPEED-urile au nevoie să traducă această propunere în limbile lor naționale, în caz de discrepanțe între varianta în limba engleză publicată de OPEED-uri în conformitate cu articolul 9(14) din Regulamentul ACGC și orice versiune într-o altă limbă, OPEED-urile vor fi obligate să le elimine, revizuind traducerea propunerii și trimițând o versiune finală corectă autorităților naționale de reglementare relevante. … ->