ORDIN nr. 276 din 7 aprilie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 22 aprilie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 5
ActulREFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 405 12/08/1993 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 21 12/01/2007 ANEXA 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 12/01/2007 ANEXA 5
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) și f) din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înființarea Autorității Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 21/2007 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române RACR-RA, Regulile aerului, ediția 02/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 și 71 bis din 30 ianuarie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La capitolul 1 "Definiții", după punctul 49 se introduce un nou punct, punctul 49^1, cu următorul cuprins:49^1.Plan de zbor simplificat. Informații transmise din zbor către unitatea ATS competentă de echipajul unei aeronave aflate în zbor VFR, în scopul obținerii aprobării de traversare a unui spațiu controlat sau pentru aterizarea pe un aerodrom controlat.2.La capitolul 3 "Reguli generale", articolul RACR-RA 3.030 "Planuri de zbor", punctul 2 "Conținutul unui plan de zbor" se modifică și va avea următorul cuprins:2.Conținutul unui plan de zbor2.1.Planul de zbor trebuie să conțină informațiile referitoare la acele elemente, prevăzute în lista de mai jos, considerate relevante de către autoritatea ATS corespunzătoare:2.1.1.Identificarea aeronavei2.1.2.Regulile de zbor și tipul zborului2.1.3.Numărul și tipul (tipurile) aeronavei (aeronavelor) și categoria turbulenței de siaj2.1.4.Echipament2.1.5.Aerodromul de plecare/Heliportul/Terenul temporar de zbor (poziția aeronavei la momentul depunerii în timpul zborului a unui nou plan de zbor)2.1.6.Ora estimată de plecare de la locul de staționare (estima survolării primului punct de pe ruta planului de zbor depus în timpul zborului)2.1.7.Viteza (vitezele) de croazieră2.1.8.Nivelul (nivelurile) de croazieră2.1.9.Ruta de urmat2.1.10.Aerodromul/Heliportul/Terenul temporar de zbor de destinație și durata totală estimată a zborului2.1.11.Aerodromul (aerodromurile) de rezervă2.1.12.Autonomia aeronavei2.1.13.Numărul total de persoane la bord2.1.14.Echipamentul de urgență și supraviețuire2.1.15.Alte informații2.2.Planul de zbor simplificat conține informațiile solicitate de unitatea ATS competentă și se transmite cu cel puțin 10 minute înainte de ora la care se estimează că aeronava va pătrunde în spațiul aerian controlat.3.La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul 3 "Completarea unui plan de zbor", după paragraful 3.2 se introduce un nou paragraf, paragraful 3.3, cu următorul cuprins:3.3.În cazul planului de zbor simplificat nu este necesară completarea unui formular FPL, iar unitatea ATS competentă nu are obligația de a retransmite datele acestuia.4.La capitolul 3, articolul RACR-RA 3.030, punctul 5 "Închiderea unui plan de zbor", paragraful 5.2 se modifică și va avea următorul cuprins:5.2.Planul de zbor simplificat se consideră închis la părăsirea spațiului aerian controlat sau la aterizarea pe un aerodrom controlat.5.La anexa 1 "Semne și semnale", punctul 5 "Semnale pentru dirijarea la sol", subpunctul 5.1.2 se modifică și va avea următorul cuprins:5.1.2.Mijloacele de semnalizare (paletele, barele luminoase, lanternele electrice etc.) vor fi utilizate de dispecerul de sol/controlorul de trafic aerian dirijare sol (persoană autorizată intern în cazul aerodromurilor) pentru a facilita observarea lor de către pilot. Acesta va fi poziționat cu fața la aeronavă după cum urmează:a)pentru aeronave cu aripi fixe, în fața extremității planului stâng, unde poate fi văzut cel mai bine de către pilot;b)pentru elicoptere, în locul în care este cel mai vizibil de către pilot.6.La anexa 1, punctul 5, tabelul A „Semnale obligatorii efectuate de Dispecerul de sol pentru dirijarea aeronavelor precum și semne făcute de piloți”, paragraful 1 se modifică și va avea următorul cuprins:1.Liber la deplasarea către/dinspre poziția de parcareBrațul drept întins deasupra capului cu bara îndreptată în sus; mâna stângă se mișcă spre corp cu bara îndreptată în jos. Acest semnal reprezintă indicația persoanei poziționate la capătul planului aeronavei către pilot/dispecer/operator tractare că mișcarea aeronavei către/dinspre poziția de parcare este obstrucționată.7.La anexa 1, punctul 5, tabelul A, se elimină paragraful 21 și se dă o nouă numerotare textului.8.La anexa 1, după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 6 „Semnalizare standard, cu mâinile, pentru situații de urgență”, cu următorul cuprins:6.SEMNALIZARE STANDARD, CU MÂINILE, PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂUrmătoarele semnale făcute cu mâna sunt stabilite ca minim necesar pentru comunicații de urgență între personalul implicat în acțiunile de salvare și de stingere a incendiilor (coordonator/agenți de salvare și stingere), echipajele de comandă și/sau echipajele de cabină ale aeronavelor implicate în incident. Semnalele de urgență ar trebui să se facă din partea stângă față a aeronavei pentru echipajul aflat în cabină.Notă:În scopul comunicării eficiente cu echipajul de cabină, semnalizarea cu brațele a situațiilor de urgență poate fi făcută de către agenți de salvare și stingere și de pe alte poziții. 1.RECOMANDĂ EVACUAREA – evacuare recomandată de către coordonatorul situației de urgență în scopul salvării ocupanților aeronavei și al intervenției contra incendiului, în baza evaluării, din exterior, a stării navei.Brațul stâng întins în față și ținut la orizontală, cu antebrațul ridicat la nivelul ochilor. Executați cu brațul un semn de mișcare către înapoi. Mâna dreaptă este lipită de corp.Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase. 2.RECOMANDĂ OPRIREA – oprirea evacuării aflate în curs de desfășurare sau oprirea deplasării aeronavei ori oprirea altor activități aflate în desfășurare.Mâinile în fața capului – încrucișate în dreptul încheieturilor.Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase. 3.URGENȚĂ ÎNLĂTURATĂ – nu sunt evidente condiții periculoase, în afara aeronavei, sau "totul este în regulăMâinile întinse spre exterior și în jos, la un unghi de 45 grade. Mâinile se mișcă simultan spre interior mai jos de talie până se încrucișează la nivelul încheieturilor, după care revin la poziția inițială.Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase. 4.INCENDIUSe mișcă mâna dreaptă sub forma cifrei 8 (opt), de la umăr către genunchi, indicându-se, în același timp, cu mana stângă zona incendiului.Noaptea – la fel, dar cu baghete luminoase."9.Anexa 3 „Tabele cu niveluri de croazieră” se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 3Tabele cu niveluri de croazierăNiveluri de croazieră care trebuie respectateRVSM – ÎN PICIOAREa)În regiunile în care altitudinea este exprimată în picioare, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană și conform condițiilor specificate în această reglementare, se aplică o eșalonare minimă pe verticală (VSM) de 1.000 ft între nivelurile de zbor de la FL 290 până la FL 410 inclusiv*):DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR**)

De la 000 grade la 179 grade***) De la 180 grade la 359 grade***)
Zboruri IFR Zboruri VFR Zboruri IFR Zboruri VFR
Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor
FL Picioare Metri FL Picioare Metri FL Picioare Metri FL Picioare Metri
010 1000 300 - 020 2000 600 -
030 3000 900 035 3500 1050 040 4000 1200 045 4500 1350
050 5000 1500 055 5500 1700 060 6000 1850 065 6500 2000
070 7000 2150 075 7500 2300 080 8000 2450 085 8500 2600
090 9000 2750 095 9500 2900 100 10000 3050 105 10500 3200
110 11000 3350 115 11500 3500 120 12000 3650 125 12500 3800
130 13000 3950 135 13500 4100 140 14000 4250 145 14500 4400
150 15000 4550 155 15500 4700 160 16000 4900 165 16500 5050
170 17000 5200 175 17500 5350 180 18000 5500 185 18500 5650
190 19000 5800 195 19500 5950 200 20000 6100 205 20500 6250
210 21000 6400 215 21500 6550 220 22000 6700 225 22500 6850
230 23000 7000 235 23500 7150 240 24000 7300 245 24500 7450
250 25000 7600 255 25500 7750 260 26000 7900 265 26500 8100
270 27000 8250 275 27500 8400 280 28000 8550 285 28500 8700
290 29000 8850 300 30000 9150            
310 31000 9450 320 32000 9750            
330 33000 10050 340 34000 10350            
350 35000 10650 360 36000 10950            
370 37000 11300 380 38000 11600            
390 39000 11900 400 40000 12200            
410 41000 12500 430 43000 13100            
450 45000 13700 470 47000 14350            
490 49000 14950 510 51000 15550            
etc. etc. etc. etc. etc. etc.            

Notă
*) Fac excepție cazurile în care, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, este prevăzută utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o eșalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale spațiului aerian, în condițiile specificate.
**) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
***) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
RVSM – ÎN METRIb)În regiunile în care altitudinea este exprimată în metri, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană și conform condițiilor specificate în această reglementare, se aplică o eșalonare minimă pe verticală (VSM) de 300 m între 8.900 metri și 12.500 metri inclusiv*):DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR**)

De la 000 grade la 179 grade***) De la 180 grade la 359 grade***)
Zboruri IFR Zboruri VFR Zboruri IFR Zboruri VFR
Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor
Standardmetric Metri Picioare Standardmetric Metri Picioare Standardmetric Metri Picioare Standardmetric Metri Picioare
0030 300 1000 - 0060 2000 600 -
0090 900 3000 0105 1050 3500 0120 1200 3900 0135 350 4400
0150 1500 4900 0165 1650 5400 0180 1800 5900 0195 1950 6400
0210 2100 6900 0225 2250 7400 0240 2400 7900 0255 2550 8400
0270 2700 8900 0285 2850 9400 0300 3000 9800 0315 3150 10300
0330 3300 10800 0345 3450 11300 0360 3600 11800 0375 3750 12300
0390 3900 12800 0405 4050 13300 0420 4200 13800 0435 4350 14300
0450 4500 14800 0465 4650 15300 0480 4800 15700 0495 4950 16200
0510 5100 16700 0525 5250 17200 0540 5400 17700 0555 5550 18200
0570 5700 18700 0585 5850 19200 0600 6000 19700 0615 6150 20200
0630 6300 20700 0645 6450 21200 0660 6600 21700 0675 6750 22100
0690 6900 22600 0705 7050 23100 0720 7200 23600 0735 7350 24100
0750 7500 24600 0765 7650 25100 0780 7800 25600 0795 7950 26100
0810 8100 26600 0825 8250 27100 0840 8400 27600 0855 8550 28100
0890 8900 29100 0920 9200 30100            
0950 9500 31100 0980 9800 32100            
1010 10100 33100 1040 10400 34100            
1070 10700 35100 1100 11000 36100            
1130 11300 37100 1160 11600 38100            
1190 11900 39100 1220 12200 40100            
1250 12500 41100 1210 13100 43000            
1370 13700 44900 1430 14300 46900            
1490 14900 48900 1550 15500 50900            
etc. etc. etc. etc. etc. etc.            

Notă
*) Fac excepție cazurile în care, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, este prevăzută utilizarea unui tabel modificat al nivelurilor de zbor, bazat pe o eșalonare minimă verticală nominală de 1.000 ft (300 m), de către aeronave care operează peste FL 410 în zonele desemnate ale spațiului aerian, în condițiile specificate.
**) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
***) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
NON-RVSM – ÎN PICIOAREc)În alte regiuni în care unitatea de măsură primară utilizată este exprimată în picioare:DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)

De la 000 grade la 179 grade***) De la 180 grade la 359 grade***)
Zboruri IFR Zboruri VFR Zboruri IFR Zboruri VFR
Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor
FL Picioare Metri FL Picioare Metri FL Picioare Metri FL Picioare Metri
010 1000 300 - 20 2000 600 -
030 3000 900 035 3500 1050 40 4000 1200 045 4500 1350
050 5000 1500 055 5500 1700 60 6000 1850 065 6500 2000
070 7000 2150 075 7500 2300 80 8000 2450 085 8500 2600
090 9000 2750 095 9500 2900 100 10000 3050 105 10500 3200
110 11000 3350 115 11500 3500 120 12000 3650 125 12500 3800
130 13000 3950 135 13500 4100 140 14000 4250 145 14500 4400
150 15000 4550 155 15500 4700 160 16000 4900 165 16500 5050
170 17000 5200 175 17500 5350 180 18000 5500 185 18500 5650
190 19000 5800 195 19500 5950 200 20000 6100 205 20500 6250
210 21000 6400 215 21500 6550 220 22000 6700 225 22500 6850
230 23000 7000 235 23500 7150 240 24000 7300 245 24500 7450
250 25000 7600 255 25500 7750 260 26000 7900 265 26500 8100
270 27000 8250 275 27500 8400 280 28000 8550 285 28500 8700
290 29000 8850 300 30000 9150 310 31000 9450 320 32000 9750
330 33000 10050 340 34000 10350 350 35000 10650 360 36000 10950
370 37000 11300 380 38000 11600 390 39000 11900 400 40000 12200
410 41000 12500 420 42000 12800 430 43000 13100 440 44000 13400
450 45000 13700 460 46000 40004 470 47000 14350 480 48000 14650
490 49000 14950 500 50000 15250 510 51000 15550 520 52000 15850
etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.

Notă
*) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
**) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
NON-RVSM – ÎN METRId)În alte regiuni în care unitatea de măsură primară utilizată este metrul:DIRECȚIE MAGNETICĂ DE ZBOR*)

De la 000 grade la 179 grade***) De la 180 grade la 359 grade***)
Zboruri IFR Zboruri VFR Zboruri IFR Zboruri VFR
Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor Nivel de zbor
Standardmetric Metri Picioare Standardmetric Metri Picioare Standardmetric Metri Picioare Standardmetric Metri Picioare
0030 300 1000 - 0060 600 2000 -
0090 900 3000 0105 1050 3500 0120 1200 3900 0135 350 4400
0150 1500 4900 0165 1650 5400 0180 1800 5900 0195 1950 6400
0210 2100 6900 0225 2250 7400 0240 2400 7900 0255 2550 8400
0270 2700 8900 0285 2850 9400 0300 3000 9800 0315 3150 10300
0330 3300 10800 0345 3450 11300 0360 3600 11800 0375 3750 12300
0390 3900 12800 0405 4050 13300 0420 4200 13800 0435 4350 14300
0450 4500 14800 0465 4650 15300 0480 4800 15700 0495 4950 16200
0510 5100 16700 0525 5250 17200 0540 5400 17700 0555 5550 18200
0570 5700 18700 0585 5850 19200 0600 6000 19700 0615 6150 20200
0630 6300 20700 0645 6450 21200 0660 6600 21700 0675 6750 22100
0690 6900 22600 0705 7050 23100 0720 7200 23600 0735 7350 24100
0750 7500 24600 0765 7650 25100 0780 7800 25600 0795 7950 26100
0810 8100 26600 0825 8250 27100 0840 8400 27600 0855 8550 28100
0890 8900 29100 0920 9200 30100 0950 9500 31100 0980 9800 32100
1010 10100 33100 1040 10400 34100 1070 10700 35100 1100 11000 36100
1130 11300 37100 1160 11600 38100 1190 11900 39100 1220 12200 40100
1250 12500 41100 1280 12800 42100 1310 13100 43000 1340 13400 44000
1370 13700 44900 1400 14000 46100 1430 14300 46900 1460 14600 47900
1490 14900 48900 1520 15200 49900 1550 15500 50900 1580 15800 51900
etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc. etc.    

Notă
*) Direcția magnetică sau, în regiunile polare la latitudini mai mari de 70 grade și în extensiile la aceste zone așa cum sunt indicate de către autoritatea ATS competentă, direcția de rețea (grid tracks) determinată de linii paralele cu meridianul Greenwich, suprapusă pe o hartă polară stereografică în care direcția către nordul magnetic este folosită ca nord rețea (Grid North).
**) Cu excepția cazurilor când, în baza unor acorduri regionale de navigație aeriană, pe direcțiile de la 090 la 269 grade și de la 270 la 089 grade, sunt specificate direcții predominante de trafic și proceduri de tranziție corespunzătoare asociate acestora.
Notă
Materialul de îndrumare referitor la eșalonarea verticală se află în Manualul de implementare a eșalonării verticale minime de 300 m (1.000 ft) între FL 290 și FL 410 inclusiv (OACI doc. 9574) și pentru spațiul EUR RVSM în Manualul ATC pentru asigurarea eșalonării verticale minime (RVSM) în Europa (doc. EUROCONTROL ASM.ET.1:ST.13.5000).
10.La anexa 5 "Intervenția ilicită", punctul 2.2, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:c)dacă nu au fost stabilite proceduri regionale aplicabile, să continue zborul la un nivel care diferă față de nivelurile de croazieră normal utilizate pentru zboruri IFR cu:– 150 m (500 ft) în zonele în care este aplicată o eșalonare verticală minimă de 300 m (1000 ft); sau– 300 m (1000 ft) în zonele în care este aplicată o eșalonare verticală minimă de 600 m (2000 ft). + 
Articolul IIAutoritatea Aeronautică Civilă Română va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
București, 7 aprilie 2010.Nr. 276.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x