ORDIN nr. 269 din 13 august 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 26 septembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 149 18/09/2023
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 269 13/08/2007
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 149 18/09/2023





Având în vedere prevederile art. 56 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.251/2006, și ale art. 15 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.483/2004, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative,ministrul internelor și reformei administrative emite următorul ordin: + 
Articolul 1Oficiul Român pentru Imigrări asigură cazarea solicitanților de azil în centrele înființate potrivit art. 3 alin. (2) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 2(1)Prin asigurarea condițiilor de cazare se înțelege asigurarea de camere pentru dormit, care pot avea grupuri sanitare individuale sau comune, asigurarea de spații pentru activități de consiliere socială și juridică, recreative, culturaleducative, și anume: cluburi, spații de joacă interioare și exterioare pentru copii, spații interioare și exterioare pentru activități sportive, spații pentru primirea vizitelor, biblioteci, camere pentru rugăciuni, utilități pentru funcționarea spațiilor respective.(2)Bunurile materiale ce se asigură pentru fiecare persoană cazată, precum și durata de folosință sunt prevăzute în anexa nr. 1.(3)Bunurile materiale pentru dotarea cluburilor, sălilor și terenurilor de sport și a locurilor de joacă pentru copii se asigură conform anexei nr. 2. + 
Articolul 2^1(1)Copiii înscriși la cursul pregătitor beneficiază de pachetul de rechizite, care se distribuie în funcție de nevoi, în limita fondurilor alocate Oficiului Român pentru Imigrări în acest scop.(2)Pachetul de rechizite pentru copii, prevăzut la alin. (1), se asigură conform anexei nr. 2.(la 30-06-2009,
Art. 2^1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 116 din 15 iunie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 447 din 30 iunie 2009.
)
 + 
Articolul 3(1)Prin asigurarea condițiilor de igienă personală se înțelege asigurarea materialelor necesare efectuării toaletei zilnice, a materialelor necesare pentru spălarea lenjeriei de pat și de corp, inclusiv a îmbrăcămintei, a bunurilor materiale pentru spălarea și călcarea lenjeriei de corp și a îmbrăcămintei și a spațiilor destinate pentru spălătorii și uscătorii în cadrul centrelor.(2)Bunurile materiale și materialele de întreținere și igienă prevăzute la alin. (1), precum și durata lor de folosință sunt prevăzute în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 4(1)Prin asigurarea condițiilor pentru pregătirea hranei se înțelege asigurarea spațiilor și utilităților pentru pregătirea și păstrarea hranei, a bunurilor materiale necesare pregătirii și preparării hranei, servitului mesei, păstrării la rece a alimentelor și a hranei gata preparate.(2)Bunurile materiale necesare pregătirii și servirii hranei, precum și durata lor de folosință sunt prevăzute în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 5(1)În cadrul centrelor de cazare cu capacitatea de peste 100 de locuri, care dispun de cabinete medicale proprii, se pot organiza izolatoare pentru cazarea temporară a bolnavilor.(2)Dotarea cu obiecte de inventar a izolatoarelor, precum și durata de folosință a bunurilor respective sunt cuprinse în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 6Normele cantitative maximale și materialele de curățenie necesare întreținerii centrelor de cazare sunt cuprinse în anexa nr. 6. + 
Articolul 7Periodicitatea lucrărilor de întreținere și reparații curente ce se execută la centrele de cazare este cea prevăzută în anexa nr. 8.(la 25-09-2017,
Articolul 7 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
 + 
Articolul 8Persoanele care au dobândit o formă de protecție, incluse în programele de integrare, precum și cazurile speciale, prevăzute de art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, aprobată cu modificări prin Legea nr. 185/2004, cu modificările și completările ulterioare, cazate în centrele de cazare, beneficiază de asigurarea condițiilor de cazare conform art. 2, precum și de bunuri materiale pentru spălarea și călcarea lenjeriei de corp și a îmbrăcămintei, spații pentru spălătorii și uscătorii, spații și utilități necesare pregătirii și preparării hranei, servitului mesei, păstrării la rece a alimentelor și a hranei gata preparate. + 
Articolul 9(1)Cazarea persoanelor prevăzute la art. 8, cu excepția cazurilor speciale, se face prin achitarea unei chirii și a cheltuielilor de întreținere.(2)Chiria prevăzută la alin. (1) este cea stabilită potrivit pct. 7 din anexa nr. 7.(3)Cheltuielile de întreținere se stabilesc și se actualizează de Oficiul Român pentru Imigrări, pe baza metodologiei prevăzute în anexa nr. 7.(4)Sumele încasate în condițiile prevăzute la alin. (1) se virează la bugetul statului, dacă legea nu prevede altfel.
 + 
Articolul 10Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin.(la 25-09-2017,
Articolul 10 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
 + 
Articolul 11(1)În cadrul centrelor de cazare se asigură și spații de lucru pentru personalul propriu.(2)Dotarea spațiilor prevăzute la alin. (1) se face potrivit prevederilor ordinelor și instrucțiunilor în vigoare în Ministerul Internelor și Reformei Administrative și pentru spațiile similare din alte unități.
 + 
Articolul 12Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor
și reformei administrative,
Anghel Andreescu,
secretar de stat
București, 13 august 2007.Nr. 269. + 
Anexa nr. 1
BUNURI MATERIALE,
altele decât mijloace fixe, ce se asigură
pentru fiecare loc de cazare din centrele regionale de proceduri
și cazare a solicitanților de azil, precum și durata de utilizare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Pat cu schelet metalic Buc. 1 4 X X
2. Pat supraetajat cu schelet metalic și scăriță metalică Buc. 1 4 X X
3. Pat pliant Buc. 1 2 X Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare,construcții ușoare sau corturi
4. Scaun cu schelet metalic Buc. 1 4 X X
5. Scaun pliant Buc. 1 2 X Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare,construcții ușoare sau corturi
6. Masă cu schelet metalic Buc. 1 4 X X Câte o masă de 4 persoane la fiecare 4 locuri de cazare
7. Masă pliantă Buc. 1 4 X Câte o masă de 4 persoane la fiecare 4 locuri de cazare, atunci când cazarea se realizează în corturi, elemente modulare sau construcții ușoare
8. Vestiar metalic Buc. 1 8 X X Câte un compartiment la fiecare loc de cazare
9. Vestiar din lemn Buc. 1 3 X Câte un compartiment la fiecare loc de cazare
10. Cuier (pom sau de perete) Buc. 1 3 X (doar cuier de perete) X Câte unul pentru fiecare cameră
11. Galerie Buc. 1 5 X Câte una pentru fiecare fereastră exterioară
12. Perdea Buc. 1 3 X Câte una pentru fiecare fereastră exterioară
13. Plasă insecte Buc. 1 2 X X Câte una pentru fiecare fereastră exterioară
14. Saltea Buc. 1 4 X X
15. Set lenjerie pat: cearșaf de pat, cearșaf plic, față de pernă Buc. 3 2 X X Se poate substitui cu set de lenjerie de unică folosință.
16. Pernă Buc. 1 2 X X
17. Pătură Buc. 1 3 X X Se asigură două pe perioada sezonului rece (1 octombrie-30 aprilie).
18. Prosop baie Buc. 2 1 X X
19. Prosop față Buc. 3 1 X X
20. Prosop picioare Buc. 3 1 X X
21. Pătuț copil Buc. 1 4 X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
22. Saltea pătuț copil Buc. 1 4 X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
23. Cearșaf pătuț copil Buc. 3 2 X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
24. Pătură copil Buc. 1 3 X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
25. Pernă copil Buc. 1 3 X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
26. Față pernă copil Buc. 3 2 X Câte 10 la fiecare 100 de locuri de cazare
27. Perdea cabină duș Buc. 1 1 X X Câte una pentru fiecare cabină de duș
28. Televizor Buc. 1 3 X Câte unul pentru fiecare dormitor în spațiile închise
29. Trusă de prim-ajutor Buc. 1 2 X X Câte una la 50 de locuri de cazare
30. Avizier interior Buc. 1 5 X X Câte unul la 100 de locuri de cazare
31. Avizier exterior Buc. 1 5 X Câte unul la 100 de locuri de cazare
32. Cârje/Baston Buc. 1 5 X X Câte 2 perechi la 100 de locuri de cazare
33. Cărucior persoane cu dizabilități adulți Buc. 1 5 X X Câte 2 la 100 de locuri de cazare
34. Cărucior persoane cu dizabilități copii Buc. 1 5 X X Câte 2 la 100 de locuri de cazare
35. Rampă mobilă acces persoane cu dizabilități Buc. 1 10 X X Câte 1 pentru fiecare centru de cazare
36. Ventilator mobil Buc. 1 2 X X Câte unul pentru fiecare cameră
37. Sac pentru dormit Buc. 1 3 X Atunci când cazarea se realizează în elemente modulare,construcții ușoare sau corturi
38. Toaletă ecologică Buc. 1 5 X Câte o toaletă ecologică la 10 locuri de cazare, atuncicând cazarea se realizează în elemente modulare, construcții ușoare sau corturi
39. Lavoare ecologice Buc. 1 5 X Câte un lavoar ecologic la 10 locuri de cazare, atunci când cazarea se realizează în elemente modulare, construcții ușoare sau corturi
40. Husă impermeabilă saltea buc. 1 2 X X Câte una pentru fiecare saltea
41. Husă impermeabilă pernă buc. 1 2 X X Câte una pentru fiecare pernă
42. Complet de îmbrăcăminte buc. 1 X X Câte unul pentru fiecare persoană cazată

NOTĂ:Bunurile de la nr. crt. 38 și 39 pot fi asigurate prin intermediul contractării unor servicii de închiriere.Articolele prevăzute la nr. crt. 14, 17, 18 și 19 se spală săptămânal sau după utilizarea acestora de către o persoană care va fi cazată pentru o perioadă mai mică de 7 zile, prin grija centrului de cazare.Pernele și saltelele, dacă sunt umplute cu deșeuri, se pot recondiționa la expirarea a jumătate din durata de folosință.Păturile se spală o dată la 3 luni.Pentru încăperi la care numărul de locuri nu este divizibil cu 4, numărul de mese se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.Pot fi folosite fie vestiare metalice, fie vestiare din lemn.Pentru cazarea în corturi se va utiliza câte un cort pentru 10 persoane. Durata de utilizare a corturilor este de maximum 5 ani.Completul de îmbrăcăminte prevăzut la nr. crt. 42 este format din chilot, maiou, bluză cu mânecă scurtă de tip tricou, pantaloni scurți pentru perioada de vară, bluză cu mânecă lungă, trening, șosete, iar pentru copii de până la 2 ani este format din body și căciulă, pantaloni scurți, pantaloni lungi, bluză cu mânecă lungă, bluză cu mânecă scurtă și șosete.(la 21-09-2023,
Anexa nr. 1 a fost completată de Punctele 1 și 2 din Anexa la ORDINUL nr. 149 din 18 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2023
)

 + 
Anexa nr. 2
BUNURI MATERIALE,
altele decât mijloace fixe, pentru dotarea cluburilor,
spațiilor de joacă pentru copii, sălilor de sport și terenurilor sportive

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Observații
Cantitatea Duratade utilizare (ani)
Club pentru bărbați/femei
1. Masă cu schelet metalic pentru 4 persoane Buc. 1 5 Câte o masă la 15 locuri de cazare
2. Scaune cu schelet metalic Buc. 1 5 Câte 4 pentru fiecare masă
3. Televizor color Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare club
4. Joc de șah Buc. 1 1 Câte două pentru fiecare club
5. Joc de remy Buc. 1 1 Câte două pentru fiecare club
6. Joc table Buc. 1 1 Câte 4 pentru fiecare spațiu
7. Suport tv Buc. 1 5 1 pentru fiecare spațiu
8. DVD player Buc. 1 4 Câte unul pentru fiecare club
9. Corp bibliotecă Buc. 2 10 Două pentru fiecare spațiu
10. Cărți diverse (beletristică în limba română sau de circulație internațională) Buc. 1 În valoare de 3.000 lei
11. Radio cu CD Buc. 1 4 Câte unul pentru fiecare club
Spațiu exterior de joacă pentru copii a) bunuri fixe pentru dotarea spațiului de joacă
1. Tobogan pentru copii (fibră de sticlă, metal, lemn) Buc. 1 5 Câte unul la 100 de locuri de cazare
2. Tobogan pentru copii (plastic) Buc. 1 1 Câte unul la 100 de locuri de cazare
3. Leagăn Buc. 1 5 Câte unul la 100 de locuri de cazare
4. Căsuțe plastic Buc. 1 1 Câte una la 100 de locuri de cazare
5. Băncuțe Buc. 1 5 Câte două la 100 de locuri de cazare
6. Labirint joacă Buc. 1 1 1 la fiecare loc de joacă
b) bunuri necesare activităților recreative la locurile de joacă
1. Tricicletă Buc. 1 1 Câte una la 50 de locuri de cazare
2. Role pentru copii – perechi Buc. 1 1 Câte una la 50 de locuri de cazare
3. Bicicletă Buc. 1 1 Câte una la 50 de locuri de cazare
4. Lopățele și găletușă din plastic Set 1 1 10 la fiecare loc de joacă
5. Forme diverse pentru nisip Set 1 1 10 la fiecare loc de joacă
6. Premergător Buc. 1 2 Câte unul la 50 de locuri de cazare
7. Cărucior landou copii Buc. 1 3 Câte unul la 50 de locuri de cazare
8. Cărucior sport copii Buc. 1 2 Câte unul la 50 de locuri de cazare
Clubul copiilor pentru activități recreative (spațiu interior de joacă) a) copii cu vârsta cuprinsă în grupa 2-7 ani
1. Mochetă jucării diverse Buc. 1 În cuantum de 3.000 lei
2. Rafturi pentru jucării Buc. 1 10 Două pentru fiecare spațiu interior de joacă
3. Măsuțe pentru copii Buc. 1 5 4 pentru fiecare spațiu interior de joacă
4. Scăunele cu schelet metalic pentru copii Buc. 1 5 10 pentru fiecare spațiu interior de joacă
5. Mochetă Buc. 1 2 1 pentru fiecare spațiu interior de joacă
b) copii cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani
1. Jocuri diverse Buc. 1 În cuantum de 3.000 lei
2. Cărți diverse (beletristică, atlase, în limba română sau de circulație internațională) Buc. 1 În cuantum de 1.500 lei
3. Radio cu CD Buc. 1 4 1 pentru fiecare spațiu interior de joacă
c) copii cu vârsta cuprinsă în grupa 15-18 ani
1. Calculator Buc. 1 3 Două pentru fiecare spațiu interior de joacă
2. Masă calculator (birou calculator) Buc. 1 8 Două pentru fiecare spațiu interior de joacă
3. Scaun Buc. 1 5 Câte două bucăți la 100 de locuri de cazare
4. Corp de bibliotecă Buc. 1 5 Două pentru fiecare spațiu interior de joacă
5. Cărți diverse (beletristică, atlase, în limba română sau de circulație internațională, dicționare) Buc. 1 În valoare de 1.500 lei
6. Televizor Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare spațiu
7. Suport TV Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spațiu
8. DVD player Buc. 1 4 Câte unul pentru fiecare spațiu
9. Aer condiționat Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spațiu
Pachet de rechizite pentru copiii înscriși la cursul pregătitor/ciclul primar
1. Caiet matematică Buc. 2 1
2. Caiet dictando Buc. 2 1
3. Caiet tip I Buc. 2 1
4. Caiet tip II Buc. 2 1
5. Caiete speciale Buc. 1 1 Câte 1 pentru fiecare materie
6. Manuale școlare Buc. 1 1 Câte 1 pentru fiecare materie
7. Bloc desen Buc. 1 1
8. Set pictură Buc. 1 1
9. Plastilină Buc. 1 1
10. Penar Buc. 1 1
11. Pix Buc. 4 1
12. Creioane Buc. 4 1
13. Gumă de șters/Pastă corectoare Buc. 1 1
14. Riglă Buc. 1 1
15. Ghiozdan Buc. 1 1
Săli și terenuri de sport
1. Balansoar Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spațiu de joacă exterior
2. Aparat multifuncțional Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare sală de sport
3. Bicicletă ergonomică Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
4. Bicicletă eliptică Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
5. Bandă alergare Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
6. Haltere de diferite greutăți Buc. 1 10 Câte una pentru fiecare sală de sport
7. Gantere de diferite greutăți Buc. 1 10 Câte una pentru fiecare sală de sport
8. Masă de tenis Buc. 1 3 Câte una pentru fiecare sală de sport
9. Rachete tenis de câmp Buc. 1 1 Câte două pentru fiecare teren
10. Mingi tenis de câmp Set 1 1 Câte unul pentru fiecare teren
11. Fileu tenis de câmp Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare teren
12. Fileu tenis de masă Buc. 1 1 Câte unul pentru fiecare masă de tenis
13. Palete pentru tenis de masă Pereche 1 1 Câte una pentru fiecare masă de tenis
14. Mingi tenis de masă Set 5 1 Câte unul pentru fiecare masă de tenis
15. Fileu volei/2 stâlpi și întinzător Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare teren
16. Panou baschet Buc. 2 10 Pentru fiecare teren
17. Porți handbal Buc. 2 5 Pentru fiecare teren
18. Plasă poartă handbal Buc. 2 3 Pentru fiecare teren
19. Mingi fotbal, volei, baschet, handbal Buc. 1 2 Câte 3 pentru fiecare categorie de joc sportiv
20. Bănci exterioare Buc. 1 5 Câte una la fiecare 15 persoane
21. Plase împrejmuire/Protecție teren de sport ml. În funcție de spațiul alocat de fiecare centru
22. Șpalier gimnastică Buc. 1 10 Câte unul pentru fiecare spațiu
23. Saltele gimnastică Buc. 1 5 Câte două pentru fiecare sală de sport
24. Instalație împrejmuire (stâlpi metalici) Buc. 1 10 Câte una pentru fiecare centru
25. Suprafață joc artificială Buc. 1 8 Câte una pentru fiecare centru
26. Mașină de tuns iarba Buc. 1 5 Câte una pentru fiecare centru
27. Motocositoare (Trimmer) Buc. 1 5 Câte una pentru fiecare centru
28. Bancă de forță Buc. 1 8 Câte una pentru fiecare sală de sport
29. Sac de box Buc. 1 8 Câte unul pentru fiecare sală de sport
Club pentru activități de informare și recreere (sală de calculatoare)
1. Calculator Buc. 1 3 Câte unul la 15 persoane în centrele cu capacitate de 100 de locuri Câte unul la 20 de persoane în centrele cu capacitate mai mare de 100 de locuri
2. Complet mobilier cu 2 locuri Buc. 1 5 1 complet pentru fiecare calculator
3. Aer condiționat Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spațiu alocat
4. Aspirator Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare centru
5. Router wifi Buc. 1 3 Câte 2 pentru fiecare 100 de locuri de cazare
6. Prelungitor Buc. 1 1 Câte unul pentru fiecare calculator
7. Cablu de rețea Buc. 1 3 Câte unul pentru fiecare calculator
Spațiu pentru activități de consiliere socială, psihologică și juridică
1. Calculator Buc. 1 3 1 pentru fiecare spațiu
2. Fotoliu lemn curbat Buc. 1 10 2 pentru fiecare spațiu
3. Birou Buc. 1 10 1 pentru fiecare spațiu
4. Scaun Buc. 1 5 3 pentru fiecare spațiu
5. Aer condiționat Buc. 1 5 Câte unul pentru fiecare spațiu alocat
6. Imprimantă multifuncțională Buc. 1 3 1 pentru fiecare spațiu
7. Videoproiector Buc. 1 5 1 pentru fiecare spațiu
8. Flipchart Buc. 1 3 1 pentru fiecare spațiu
9. Materiale birotică/papetărie 1 În cuantum de 3.000 lei
10. Jaluzele verticale/orizontale Buc. 1 5 Câte una pentru fiecare fereastră

NOTĂ:Se pot organiza cluburi separate pentru femei și pentru bărbați. Pentru centrele de cazare la care numărul de locuri nu este divizibil cu 20, numărul de mese se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.În centrele în care sunt cazate și persoane care au obținut o formă de protecție și sunt vulnerabile ori sunt incluse în programul de integrare se pot organiza cluburi separate pentru femei și pentru bărbați, altele decât cele pentru solicitanții de azil.Spațiile interioare amenajate pentru activități sportive pot fi dotate cu aparatură, cum ar fi: bicicletă ergonomică, masă de tenis, bandă de alergare, aparat multifuncțional, sac de box, bancă de forță, haltere diferite etc.Spațiile exterioare amenajate pentru activități sportive pot fi dotate cu panouri de baschet, porți de handbal, porți de fotbal, fileu pentru tenis de câmp, fileu pentru volei etc., în funcție de spațiile disponibile din fiecare centru.În centrele unde se amenajează cel puțin un spațiu exterior pentru desfășurarea de activități sportive pe iarbă se poate achiziționa o mașină de tuns iarba pentru întreținerea suprafeței de joc.În funcție de posibilitățile de alocare a spațiului, în centrele de cazare ale Inspectoratului General pentru Imigrări se poate opta pentru amenajarea unui teren de sport multifuncțional (pe care se vor desfășura, la alegere, activități sportive precum baschet, volei, handbal) sau pentru amenajarea a 2-3 terenuri de sport diferențiate pe activități sportive (de exemplu, un teren de volei, un teren de baschet etc.).Pentru desfășurarea jocurilor sportive, în funcție de amenajările din fiecare centru, se vor asigura mingi de fotbal, mingi de volei, mingi de baschet, mingi de handbal, rachete și mingi pentru tenis de câmp etc.La nivelul fiecărui centru de cazare va fi amenajat, pe nisip sau iarbă, un spațiu de joacă exterior pentru copiii cu vârsta între 2 și 10 ani, care va fi delimitat prin împrejmuire.În centrele de cazare cu capacitate de până la 100 de locuri se va amenaja un singur spațiu de joacă interior pentru copii, cu o dotare specifică tuturor grupelor de vârstă, iar la cele cu o capacitate de peste 100 de locuri, în funcție de posibilități, se pot amenaja două astfel de spații, care pot fi dotate pe categorii de vârstă.În funcție de posibilitățile de asigurare ale centrului, spațiile interioare destinate activităților recreative, cultural-educative, sportive, de informare și consiliere pot fi dotate cu parchet laminat, jaluzele verticale, aer condiționat.La nivelul fiecărui centru, în funcție de capacitatea sa de cazare și de aria de competență, vor fi prevăzute un număr de minimum două și maximum 4 spații pentru activități de consiliere socială și juridică.

(la 25-09-2017,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 3
BUNURI MATERIALE,
altele decât mijloace fixe, și materiale de întreținere și igienă,
precum și durata lor de utilizare
I.MATERIALE DE SPĂLAT ȘI IGIENĂ1.Pentru fiecare solicitant de azil cazat în centre de cazare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Săpun de față (greutate 120-150 g) Buc. 2 Lunar X X Când îmbăierea se face la intervale mai mici de o săptămână, norma se majorează cu o bucată/lună.
2. Săpun de baie (semitoaletă 120-150 g) Buc. 2 Lunar X X
3. Aparat de ras de unică folosință Buc. 1 Lunar X X Se asigură numai persoanelor de sex masculincare depășesc vârsta de 14 ani.
4. Cremă de ras Tub 60- 70 g 1 Lunar X X Se asigură numai persoanelor de sex masculincare depășesc vârsta de 14 ani.
5. Pastă de dinți Tub 60- 70 g 1 Lunar X X Nu se asigură copiilor sub 2 ani.
6. Periuță de dinți Buc. 1 Trimestrial X X Nu se asigură copiilor sub 2 ani.
7. Hârtie igienică Sul 2 Lunar X X
8. Pieptene Buc. 1 X X Pentru fiecare persoană cazată, cu excepția copiilor sub un an
9. Tampoane absorbante Buc. 10 Lunar X X Pentru fiecare persoană de sex feminin cu vârsta peste10 ani
10. Scutec absorbant Buc. 120 Lunar X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani
11. Dozator pentru săpun lichid Buc. 1 3 X X Câte unul pentru fiecare chiuvetă
12. Uscător de mâini Buc. 1 5 X X Câte unul pentru fiecare grup sanitar, în centrele cu toalete comune
13. Recipient lapte consum (sticlă sau plastic) Buc. 2 Trimestrial X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani
14. Tetină Buc. 1 Lunar X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani
15. Oliță Buc. 1 1 X Pentru fiecare copil cu vârsta între 1 și 5 ani
16. Cădiță baie Buc. 1 2 X Câte 5 la fiecare 100 de locuri de cazare
17. Săpun copii (80-120 g) Buc. 2 Lunar X Pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 5 ani
18. Sterilizator biberoane Buc. 1 1 X Câte 2 la fiecare 100 locuri de cazare

NOTĂ:Recipientele pentru lapte de consum prevăzute la nr. crt. 13 se vor asigura pentru fiecare copil până la împlinirea vârstei de 2 ani, fie din sticlă, având norma de 1 bucată trimestrial, fie din material plastic, având norma de 1 bucată lunar.2.Pentru spălarea lenjeriei personale, pentru fiecare solicitant de azil cazat în centrele de cazare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Canti-tatea Durata de utilizare (ani)
1. Săpun de rufe kg 0,5 Lunar X X
2. Detergent pentru mașină automată de spălat rufe kg 0,5 Lunar X X
3. Calgon (similar) kg 0,05 Lunar X X

3.Pentru fiecare pat din centrele de cazare a solicitanților de azil

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Canti-tatea Durata de utilizare (ani)
1. Săpun de rufe kg 0,5 Lunar X X
2. Detergent kg 0,2 Lunar X X
3. Calgon (similar) kg 0,05 Lunar X X Când sunt folosite mașinilede spălat ale unității pentru spălarea lenjeriei de pat

NOTĂ:Săpunul de rufe prevăzut în prezenta normă se poate substitui în echivalent cantitativ cu detergenții lichizi sau praf.Săpunul de față se poate substitui cu săpun lichid în echivalent cantitativ.Săpunul de baie se poate substitui cu gel de duș/șampon în echivalent cantitativ.Materialele de spălat și igienă neasigurate indiferent de motive nu se mai asigură pentru perioada expirată.Materialele prevăzute la nr. crt. 3 se distribuie la spălătoriile unităților, în funcție de greutatea rufelor uscate, după cum urmează: 0,051 kg săpun de rufe și 0,020 kg detergent pentru 1 kg rufe uscate.Materialele prevăzute la nr. crt. 1 și 2 se asigură, de regulă, la sosirea în centrul de cazare, în cantitățile prevăzute pentru perioada de timp normată înscrisă în dreptul fiecărei poziții. La mutarea persoanelor respective dintr-un centru de cazare în altul nu se mai asigură materiale de igienă decât după expirarea duratei normate prevăzute pentru produsele respective.Materialele prevăzute la nr. crt. 1 și 2, distribuite unor persoane ce părăsesc din diverse motive centrul de cazare anterior expirării duratei normate de folosință a bunurilor respective, nu se mai recuperează. La recazarea acestora în centrele de cazare vor beneficia de materialele prevăzute la nr. crt. 1 și 2 numai după expirarea perioadei de timp normate prevăzute pentru bunurile distribuite anterior.Copiii cu vârste de până la 14 ani pot primi materiale special concepute pentru uzul copiilor.II.BUNURI MATERIALE NECESARE IGIENIZĂRII ÎMBRĂCĂMINTEI ȘI PREGĂTIRII ȘI SERVIRII HRANEI PERSOANELOR CAZATE

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Mașină de spălat automată Buc. 1 4 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
2. Mașină de călcat rufe Buc. 1 1 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
3. Mașină de spălat vase automată Buc. 1 4 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
4. Storcător și uscător de rufe Buc. 1 4 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare
5. Stative uscător haine pliabil Buc. 1 3 X X Câte una la fiecare 20 de locuri de cazare

NOTĂ:Mașinile de spălat automate și cele de călcat rufe se utilizează de către persoanele cazate sub supravegherea personalului centrului, pentru centrele deschise. În cazul centrelor închise acestea vor fi utilizate doar de personalul centrului închis.Fiecare persoană cazată poate efectua două spălări săptămânal.(la 25-09-2017,
Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)

 + 
Anexa nr. 4
BUNURI MATERIALE,
altele decât mijloace fixe, necesare pregătirii și servirii
hranei de către solicitanții de azil, precum și durata lor de utilizare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Oală din inox cu capac Buc. 1 4 X Necesarul se stabilește luându-se în calcul câte una de fiecare persoană singură sau familie.
2. Cratiță din inox cu capac Buc. 1 4 X Necesarul se stabilește luându-se în calcul câte una de fiecare persoană singură sau familie.
3. Tigaie din teflon Buc. 1 1 X Câte o bucată pentru fiecare persoană singură sau familie
4. Polonic din inox Buc. 1 4 X Câte o bucată pentru fiecare persoană singură sau familie
5. Ibric din inox Buc. 1 4 X
6. Farfurie adâncă din inox Buc. 1 4 X X Câte o bucată pentru fiecare persoană
7. Farfurie întinsă din inox Buc. 1 4 X X
8. Farfurie desert din inox Buc. 1 4 X X
9. Cană de ceai din inox Buc. 1 4 X X
10. Cuțit pentru masă din inox Buc. 1 4 X X
11. Lingură din inox Buc. 1 4 X X
12. Furculiță din inox Buc. 1 4 X X
13. Linguriță din inox Buc. 1 4 X X
14. Aragaze Buc. 1 4 X X Câte 1 la 15 locuri de cazare pentru spațiile deschise. În cazul spațiilor închise, câte unul pentru fiecare oficiu de servire a hranei
15. Hotă Buc. 1 4 X X Câte 1 pentru fiecare aragaz
16. Masă cu blat din inox Buc. 1 10 X X Câte 1 la 15 locuri de cazare pentru spațiile deschise. În cazul spațiilor închise, câte unapentru fiecare oficiu de servire a hranei.
17. Frigider de uz casnic/ frigider compartimentat Buc. 1 4 X X Câte 1 la 10 locuri de cazare
18. Ladă frigorifică/ladă frigo- rifică compartimentată Buc. 1 4 X X Câte 1 la 50 locuri de cazare
19. Dozator detergent lichid pentru spălat vase Buc. 1 3 X X Câte unul pentru fiecare chiuvetă
20. Borcane pentru probe de mâncare Buc. 1 3 X Pentru fiecare fel de mâncare
21. Butoaie din plastic pentru resturi alimentare Buc. 1 4 X Capacitatea se stabilește în funcție de nevoi
22. Tăvi din plastic Buc. 1 2 X Pentru fiecare loc de cazare
23. Vase pentru transportul hranei Buc. 1 5 X Capacitatea se stabilește în funcție de nevoi

NOTĂ:Pentru centrele de cazare la care numărul de locuri nu este divizibil cu 15, numărul de aragaze, mese cu blat din inox și frigidere se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.Atunci când articolul de la nr. crt. 3 se asigură din material de inox durata de utilizare este de 4 ani.(la 25-09-2017,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)

 + 
Anexa nr. 5
BUNURI MATERIALE,
altele decât mijloace fixe, pentru dotarea
izolatoarelor și durata lor de utilizare

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Prevederi Pentru cazareaîn spații închise Pentru cazarea în spații deschise Observații
Cantitatea Durata de utilizare (ani)
1. Pat medical cu schelet metalic Buc. 1 10 X X
2. Noptieră Buc. 1 10 X X
3. Scaun cu schelet metalic Buc. 1 5 X X
4. Masă cu schelet metalic Buc. 1 5 X X Câte o masă la 4 locuri de cazare, dar nu mai puțin deo masă pentru fiecare încăpere
5. Cuier (pom sau perete) Buc. 1 10 X X Câte unul pentru fiecare încăpere
6. Veioză Buc. 1 5 X
7. Vestiar metalic Buc. 1 10 X X Câte un compartiment pentrufiecare loc
8. Vestiar din lemn Buc. 1 6 X Câte un compartiment la fiecare loc de cazare
9. Halat pentru bolnavi Buc. 1 1 X X
10. Pijama Buc. 4 1 X X Pentru femei se asigură cămăși de noapte.
11. Papuci Pe- re- che 2 1 X X O pereche pentru femei și opereche pentru bărbați
12. Set lenjerie pat: cearșaf de pat, cearșaf plic, față de pernă Buc. 4 2 X X Un set la 7 zile Se poate substitui cu set de lenjerie de unică folosință
13. Pătură Buc. 1 3 X X Se asigură două pe perioadasezonului rece (1 octombrie– 30 aprilie).
14. Pernă Buc. 1 2 X X
15. Saltea Buc. 1 4 X X
16. Prosop față Buc. 3 1 X X
17. Prosop picioare Buc. 3 1 X X

NOTĂ:Materialele de la nr. crt. 10, 12, 16 și 17 se spală săptămânal sau după utilizarea acestora de către o persoană când aceasta stă mai puțin de 7 zile în izolator.Materialele de la nr. crt. 9 și 13 se spală semestrial sau la nevoie.Pernele și saltelele, dacă sunt umplute cu deșeuri, se pot recondiționa la expirarea a jumătate din durata de folosință.Pentru încăperi la care numărul de locuri nu este divizibil cu 4, numărul de mese se stabilește prin rotunjire la valoarea superioară.Pentru nr. crt. 15, în situații motivate (cazuri medicale etc.), salteaua să fie prevăzută cu husă de protecție pentru a putea respecta durata de utilizare.(la 25-09-2017,
Anexa nr. 5 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 6
NORME
cantitative maximale și materiale destinate întreținerii
centrelor regionale de proceduri și cazare a solicitanților de azil

Nr. crt. Denumirea materialelor U.M. Cantitatea anuală alocată Observații
0 1 2 3 4 5
1. Detergenți (de toate tipurile) pentru: a) curățarea pardoselilor de ciment, mozaic, scândură, preșurip.v.c. pe holuri, încăperi și alte spații de același fel b) spălat laufer 1.000 mp100 kg 120 72 Nu se vor lua în calcul suprafețele depozitelor, atelierelor, remizelor și garajelor. Se vor executa cel puțin 12 spălări.
2. Săpun pastă pentru pardoseli din ciment, mozaic, scândură, p.v.c.,inclusiv preș p.v.c. pe holuri și încăperi 1.000 mp kg 120 Se poate substitui cu detergenți de orice fel în normă de 1/1.
3. Săpun rufe pentru spălat laufer 100 kg kg 60 Se vor executa cel puțin 12 spălări.
4. Mături plastic 1.000 mppentru fiecare cameră de locuit Buc. 75 1 Nu se ia în calcul suprafața camerelor de locuit. Se pot substitui cu perii din fire sintetice cu 1/2 norma la mături.
5. Găleată+mop 1.000 mppentru fiecare cameră de locuit Buc. 36 1 Nu se ia în calcul suprafața camerelor de locuit.
6. Perii păr pentru parchet 1.000 mp Buc. 3  
7. Perii pentru curățat praful de pe pereți și tavane 1.000 mp Buc. 1  
8. Găleți menaj (tablă) 1.000 mp Buc. 3 La fiecare 3 ani
9. Găleți menaj (plastic) 1.000 mp Buc. 3 La fiecare 1 an
10. Detergenți pentru spălat: a) perdele b) huse mobilier c) Carpetin covoare plușate, mochete și draperii plușate d) covoare și preșuri, țesături uscate țesături 100 kg 100 kg 100 kg 100 kg kg 10 12 50 10 Se vor executa două spălăripe an la preșuri și o spălare pe an la covoare. Covoarele plușate se pot curăța chimic și prin instituții specializate, maximum o dată la 2 ani. Se vor executa două spălăripe an la preșuri și o spălare pe an la covoare.
11. Săpun pastă pentru spălarea tâmplăriei vopsite, pereților vopsiți, placajelor de faianță 1.000 mp kg 10 Se poate substitui cu detergenți de orice fel cu 1/2 normă la săpun de rufe (cantitate echivalentă).
12. Praf pentru curățat obiecte sanitare 1 obiect kg 2 Se poate substitui cu oricetip de praf sau lichid, inclusiv detartrant la normă de obiect/an.
13. Detergenți (dezinfectant) pentru blocuri alimentare, săli de mese,grupuri sanitare 1.000 mp kg 150  
14. Odorizant pentru împrospătarea aerului din încăperi cu destinație specială Pe încăperi Buc. 12 Încăperi cu destinație specială – cameră de rugăciuni, de joacă pentru copii, club, sală de servitmasa, sală de sport, camerăde consiliere și asistență,cameră de interviu
15. Odorizant pentru grupuri sanitare La un grup sanitar Buc. 12  
16. Săpun rufe pentru: a) spălat perdele b) spălat huse mobilier 100 kg 100 kg kg kg 6 10 Se vor executa cel puțin 4 spălări la perdele, 6 spălări la huse mobilier. Se poate substitui cu detergenți de orice tip cu 1/2 normă la săpun rufe.
17. Mături nuiele pentru drumuri, alei, platouri 1.000 mp Buc. 100  
18. Perii pentru curățat vase WC 1 vas Buc. 1 Norma va fi una pentru fiecare vas WC.
19. Lavete pentru: a) curățat pardoseli b) curățat tâmplărie vopsită, pereți vopsiți, placaje faianță c) spălat și șters suprafețe cu petrosin 1.000 mp1.000 mp1.000 mp kg 20 10 5 Pot fi folosite deșeuri rezultate din casări norma 1/1 deșeuri textile sau lavete din molton norma 1/1 deșeuri textile.
20. Lavete pentru curățarea și lustruirea suprafețelor de mobilier 10 mp suprafațădesfă- șurată mobilier kg 0,5  
21. Desfundătoare lavoare 5 lavoare Buc. 1 Norma va fi 1 pentru un grup sanitar cu mai puțin de 5 lavoare.
22. Perii de paie pentru spălat pardoseli din scândură și covoare 1.000 mp Buc. 36  
23. Detergent (lichid) pentru spălat vase Buc. L 2,4 Pentru fiecare persoană cazată. (Norma este anuală)
24. Făraș metalic pentru curățat 1.000 mppentru fiecare cameră de locuit Buc.Buc. 3 1 Nu se ia în calcul suprafața camerelor de locuit.
25. Coș pentru resturi menajere 1 Buc. 1 Pentru fiecare cameră
26. Bătător covoare 50 mp Buc. 1  
27. Coșuri pentru hârtie igienică 1 coș/ vas WC Buc. 1  
28. Pubele pentru gunoi 1 la 10 persoane Buc. 1 Diversificate pe categorii de deșeuri, 1 bucată la 4 ani
29. Ștergătoare pentru picioare 1 ușă Buc. 2  
30. Var hidratat sau bulgări pentru întreținerea curților 1 ha kg 200  
31. Saci menajeri pentru coșuri de gunoi/pubele Pentru fiecare coș/ pubelă Buc. 1 Norma este săptămânală.
32. Dezinfectant universal (pastile) pentru suprafețe (camere de locuit și spații comune) și grupuri sanitare 1.000 mp kg 1  
33. Lopată din metal cu coadă de lemn 1.000 mp Buc 5  
34. Lopată zăpadă 1.000 mp Buc. 5  
35. Greblă din metal cu coadă de lemn 1.000 mp Buc 5  
36. Cazma 1.000 mp Buc. 5  
37. Freză de zăpadă (pe bază de combustibil lichid) Centru Buc. 1  
38. Mașină de tuns iarba (pe bază de combustibil lichid) Centru Buc. 1  
39. Motocositoare Centru Buc. 1  
40. Aspirator profesional Centru Buc. 1  
41. Prelungitor electric (rolă tambur 50 m) Centru Buc. 2  
42. Cameră frigorifică 1 cameră frigorifică la 200 de locuri de cazare x x Centrele vor fi dotate cu câte 1 cameră frigorifică la 200 de locuri de cazare, care vor fi utilizate pe perioadă nelimitată, până la scoaterea din funcțiune. Pentru centrele care au sub 200 de locuri se alocă 1 cameră frigorifică.

NOTĂ:Gălețile de menaj prevăzute la nr. crt. 8 și 9 se vor asigura câte 6 bucăți la 1.000 mp, iar în funcție de materialele din care sunt executate vor avea norma de 3 ani pentru cele din tablă, respectiv 1 an pentru cele din plastic.

(la 21-09-2023,
Anexa nr. 6 a fost completată de Punctul 3 din Anexa la ORDINUL nr. 149 din 18 septembrie 2023, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2023
)

 + 
Anexa nr. 7
METODOLOGIE
de stabilire și aprobare a cheltuielilor de întreținere și chirie pentru
spațiile aflate în administrarea Inspectoratului General pentru Imigrări
1.Spațiile de cazare aflate în administrarea Inspectoratului General pentru Imigrări sunt considerate cămine.2.Prin cheltuieli de întreținere se înțelege cheltuieli cu utilitățile, lucrări de reparații și întreținere interioare, contravaloarea materialelor de curățenie și spălarea cazarmamentului, precum și cheltuieli cu uzura bunurilor puse la dispoziție.3.Cheltuielile de întreținere se stabilesc de Inspectoratului General pentru Imigrări, prin întocmirea unei baze de calcul care va cuprinde toate cheltuielile specifice efectuate pentru spațiile respective.4.Baza de calcul din prezenta metodologie va fi vizată pentru control financiar preventiv de către organele financiare proprii.5.Cheltuielile de întreținere și chirie se aprobă de către ordonatorul secundar de credite.6.Cheltuielile de întreținere vor fi actualizate ori de câte ori se impune efectuarea unor modificări ale elementelor din structura acestora, în baza prevederilor actelor normative în vigoare, dacă rezultă o diferență în plus sau în minus de minimum 5% față de ultima valoare a acestora.7.Calculul chiriei se stabilește în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001, cu modificările ulterioare, Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2006 privind măsuri pentru dezvoltarea activității în domeniul construcțiilor de locuințe prin programe la nivel național, aprobată prin Legea nr. 515/2006, Legea nr. 287/2009 privind Codul civil republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârea Guvernului nr. 310/2007 pentru actualizarea tarifului lunar al chiriei (lei/mp) practicat pentru spațiile cu destinația de locuințe aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale ale acestuia, precum și pentru locuințele de serviciu, locuințele de intervenție și căminele pentru salariați ale societăților comerciale, companiilor naționale, societăților naționale și regiilor autonome.
BAZĂ DE CALCUL
privind stabilirea tarifului pentru cazarea
temporară a persoanelor care au obținut o formă de protecție în
spațiile situate în ….. str. ….. nr. ….., nr. cadastru …………
1.Energie electricăa)Iluminat3 becuri x 60 W x 3 ore/zi = …………… KW/zi……….. KWh/zi x ……… lei/KWh = ………. lei/zi……….. lei/zi: ……… nr. pers. cazate = ………. lei/zi/pers.b)alți consumatori……….. KWh/lună x ……. lei/KWh = ……… lei/lună……….. lei/lună: 30 de zile = ………….. lei/zi……….. lei/zi: ………. nr. pers. cazate = ………. lei/zi/pers.Total articol = …………… lei/zi/pers.2.Încălzirea spațiilor, asigurarea apei calde și reci, canalizare, salubritatea)Încălzirea spațiilorStabilirea consumului pe întreaga perioadă de încălzire s-a făcut conform normativelor în vigoare (Stas 1797/3-1979 și Stas 1907/1-1990).…….. Gcal/an: …….. nr. total de persoane = ……. Gcal/an/pers.…….. Gcal/an/pers.: 180 de zile încălzire = …….. Gcal/zi/pers.…….. Gcal/zi/pers. x ……… lei/Gcal = …………. lei/zi/pers.b)Consumul de apă rece și caldă, STAS nr. 1.478/1991S-a luat în calcul un consum mediu zilnic de apă/persoană de …….. litri, din care ……….. litri apă caldă cu t = 50 C°, pe întreaga perioadă a anului.Costul energiei pentru preparat apă caldă:….. litri x 50 (grade C°-15 grade C°)= …… cal/zi/pers. = Gcal/zi/pers.….. Gcal/zi/pers. x ……….. lei/Gcal = …………. lei/zi/pers.Costul apei menajere, inclusiv costul pentru apă – canal:….. litri/zi x 365 de zile =………. litri/an = …………. mc/an….. mc/an x …….. lei/mc =……….. lei/an/pers.….. lei/an/pers.: 365 de zile = ………… lei/zi/pers.Costuri cu salubritatea:….. lei/lună: 30: nr. persoane = ……. lei/zi/pers.Total articol = …………… lei/zi/pers.3.Cheltuieli materiale cu întreținerea spațiilor– suprafața camerei = …………… mp– suprafața dependințelor (hol, băi, scări, recepție etc.) = ……. mp– numărul de persoane cazate = ……………– suprafața luată în calcul pentru o persoană: …….. mp/pers.– contravaloarea materialelor de curățenie conform normelor este de aproximativ ………….. lei/mp/an………. mp/pers. x ……….. lei/mp/an = ……….. lei/an/pers.………. lei/an/pers.: 365 de zile ………… lei/zi/pers.4.Zugrăveli și vopsitoriiS-au luat în calcul lucrările de zugrăveli și vopsitorii care se execută periodic la spațiile respective.a)Zugrăveli………… mp x ……………lei/mp = …………. lei/an………… lei/an: 365 de zile = ……………… lei/zi………… lei/zi: ……….. persoane = ……… lei/zi/pers.b)Vopsitorii………… mp x …………… lei/mp = ……….. lei/an………… lei/an: 365 de zile = ……………… lei/zi………… lei/zi: ……….. persoane = ……… lei/zi/pers.Total articol = …………… lei/zi5.Spălat lenjerie patS-au prevăzut: pături, cearșafuri, prosoape, față pernă, pernă.Lenjeria se spală de …………… ori/lună.……. kg x …… lei/kg x ……. spălări/lună = …….. lei/lună/pers.……. lei/lună/pers.: 30 de zile = …………… lei/zi/pers.Total capitol = …………… lei/zi/pers.6.Mobilier și obiecte de inventarContravaloarea uzurii mobilierului și obiectelor de inventar din spațiile de cazare:– pentru mobilier, lenjerie de pat, saltea, prosoape etc.:……….*) lei: ……….**) luni = ………… lei/lunăNotă
*) Suma valorilor mijloacelor fixe și obiectelor de inventar care au aceeași durată de folosință.
**) Durata normală de folosință a bunurilor însumate conform anexelor nr. 2, 3, 5 și 6.
………. lei/lună: 30 de zile = …………….. lei/zi………. lei/zi: ………. nr. pers. = ………… lei/zi/pers.
– pentru televizoare, mobilier club, mașini de spălat, frigidere etc.……. lei: …….. luni = ……….. lei/lună……. lei/lună: 30 de zile = ……… lei/zi……. lei/zi: nr. pers. = ……….. lei/zi/pers.Total capitol = …………… lei/zi/pers.
RecapitulațieCostul unui loc de cazare pe ziA.Întreținere:CAPITOLUL: 1 = …………………………….. lei/zi/pers.CAPITOLUL: 2 = …………………………….. lei/zi/pers.CAPITOLUL: 3 = …………………………….. lei/zi/pers.CAPITOLUL: 4 = …………………………….. lei/zi/pers.CAPITOLUL: 5 = …………………………….. lei/zi/pers.CAPITOLUL: 6 = …………………………….. lei/zi/pers.B.ChirieConform pct. 7) din metodologia de calcul ……… lei/zi/pers.Total: A + B = ………… lei/pers./ziC.Hrănire (pentru persoanele cazate în spațiile închise)………………… lei/pers/ziÎntocmit…………….VizatPentru control financiar preventiv………………………….(la 25-09-2017,
Anexa nr. 7 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 8
PERIODICITATEA
lucrărilor de întreținere și reparații curente la
centrele regionale de proceduri și cazare a solicitanților de azil
1.Zugrăveli exterioare:a)anual, la unitățile amplasate în zonele bazinelor carbonifere sau litoralul Mării Negre;b)o dată la 3 ani, pentru fațade zugrăvite cu lapte de var;c)o dată la 6 ani, pentru finisaje superioare.2.Zugrăveli interioare:a)de două ori pe an la toate spațiile interioare utilizate de persoanele cazate;b)anual pentru celelalte spații.3.Vopsitorii în ulei la tâmplărie:a)o dată la doi ani pentru tâmplăria interioară;b)odată cu efectuarea zugrăvelii exterioare pentru tâmplăria exterioară.4.Vopsitorii în ulei la pereți:– anual la suprafețele acoperite cu vopsea.5.Revizuirea învelitorilor, jgheaburilor și burlanelor:– anual și după fiecare calamitate naturală, ocazie cu care se vor remedia toate daunele produse.6.Curățarea coșurilor de evacuare a fumului:a)o dată pe lună, la coșurile instalațiilor de preparat apă caldă menajeră, aburi și hrană;b)de două ori, în perioada de încălzire, la coșurile instalațiilor de încălzire locală (sobe) și canalele convective ale centralelor termice.7.Întreținerea puțurilor de apă, de mare adâncime:– o dată la doi ani sau când sursa de apă nu asigură 50% din debitul normal.8.Revizuirea și curățarea canalizării:– o dată pe an, în afară de cazurile în care, între timp, s-au constatat defecțiuni în funcționarea canalizării.9.Verificarea instalațiilor electrice:– de două ori pe an.10.Verificarea și revizuirea de către operatori economici autorizați a instalațiilor interioare de gaze naturale combustibile:– conform normelor tehnice în vigoare.11.Demontarea și montarea sobelor de teracotă:a)o dată la doi ani, cele care folosesc cărbuni;b)o dată la patru ani, cele care folosesc lemne;c)o dată la șase ani, cele care folosesc gaze naturale.12.Activități de igienizare/curățenie a tuturor spațiilor interioare cel puțin de două ori pe an sau la nevoie (dezinsecție, deratizare, dezinfecție), cu resurse proprii sau prin contractarea de servicii cu firme specializate.(la 25-09-2017,
Anexa nr. 8 a fost introdusă de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 113 din 18 septembrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 761 din 25 septembrie 2017
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x