privind punerea în aplicare a prevederilor Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1
Având în vedere prevederile pct. 3.1.1 lit. b) secţiunea a 3-a "Principiile de gestionare operaţională a crizei" din Cap. II "Concepţia strategică de acţiune" din Planul-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 826/2009,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, interimar, emite prezentul ordin. +
Articolul 1Măsurile cuprinse în Planul-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 826/2009, denumit în continuare Plan-cadru, se aplică în toate unităţile aparatului central, instituţiile şi structurile din subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, în scopul protejării personalului propriu, pregătirii autorităţilor şi a populaţiei pentru furnizarea unui răspuns rapid şi eficient, menţinerii capacităţii operative pentru îndeplinirea misiunilor specifice stabilite în competenţă şi intervenţia în sprijinul populaţiei. +
Articolul 2La nivelul inspectoratelor generale/similare şi al structurilor teritoriale se elaborează planuri proprii de continuitate a activităţii în cazul unei pandemii, conform prevederilor anexei nr. 1 la Planul-cadru, în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin. +
Articolul 3Ministerul asigură, în baza hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, controlul operaţional al activităţii globale începând cu faza 4, situaţia 4B, astfel cum se stabileşte în Planul-cadru, prin:a) Centrul operaţional naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, pentru coordonarea operaţională a structurilor ministerului pe timpul gestionării situaţiei de urgenţă; … b) Centrul operaţional de comandă al ministerului, pentru realizarea măsurilor de ordine şi siguranţă publică şi îndeplinirea funcţiilor de sprijin. … +
Articolul 4Structurile ministerului pun în aplicare măsurile cuprinse în Planul de acţiune al Ministerului Administraţiei şi Internelor de implementare a Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 5Prefecţii asigură în teritoriul de competenţă implementarea măsurilor prevăzute în Planul-cadru şi dispun elaborarea planului judeţean de urgenţă în caz de pandemie, pe baza căruia structurile teritoriale ale ministerului elaborează planuri de acţiune proprii pentru realizarea sarcinilor ce le revin. +
Articolul 6(1) Organizarea procesului de comunicare publică la nivelul ministerului se realizează pe baza liniilor strategice de comunicare şi informare stabilite de Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, astfel: … a) la nivel naţional, de Centrul Naţional de Comunicare şi Informare Publică, constituit potrivit Hotărârii Guvernului nr. 548/2008 privind aprobarea Strategiei naţionale de comunicare şi informare publică pentru situaţii de urgenţă; … b) la nivel teritorial, de prefect, cu participarea celorlalte autorităţi locale, prin intermediul centrelor de comunicare şi informare publică constituite la nivelul acestora. … (2) Datele şi informaţiile de interes operativ se comunică ierarhic, imediat, la Centrul operaţional de comandă al ministerului. … +
Articolul 7La nivelul Direcţiei medicale se constituie o rezervă de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante şi alte materiale specifice pentru situaţii speciale cu implicaţii asupra sănătăţii publice. Direcţia medicală asigură pentru structurile subordonate materiale şi echipamente de protecţie personală şi asigură sprijinul/intervenţia medicală pentru personalul ministerului. +
Articolul 8La solicitarea Ministerului Sănătăţii, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Direcţia medicală participă la elaborarea ordinului comun pentru stabilirea posturilor medicale avansate şi a listei cu medicamente, materiale sanitare şi echipamente necesare intervenţiei şi asigurării fazei prespitaliceşti. +
Articolul 9(1) Verificarea modului de aplicare a prevederilor prezentului ordin se realizează de către structurile ministerului cu atribuţii în domeniu, în conformitate cu competenţele stabilite potrivit reglementărilor legale în vigoare. … (2) Direcţia generală management operaţional, în colaborare cu Direcţia pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, elaborează, în baza rapoartelor transmise de structurile centrale, sinteza cu privire la modul de realizare a sarcinilor stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 826/2009 şi prin prevederile prezentului ordin. … +
Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Viceprim-ministru,ministrul administraţieişi internelor,interimar,Vasile BlagaBucureşti, 9 noiembrie 2009.Nr. 267. +
Anexa PLAN DE ACŢIUNEal Ministerului Administraţiei şi Internelor de implementare a Planului-cadru intersectorial gradual pentru combaterea efectelor pandemiei cu virusul A/H1N1
*Font 8*
┌────┬────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┬────┐│Nr. │ Acţiunea/Măsura │ Termen │ Cine răspunde │Ob- ││crt.│ │ │ │ser-││ │ │ │ │va- ││ │ │ │ │ţii ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 1. │Elaborarea de către prefect, în calitate de │5 zile de la publicarea│ Secretariatul tehnic │ ││ │preşedinte al comitetului judeţean pentru │ ordinului ministrului │permanent al comitetului│ ││ │situaţii de urgenţă, a ordinului pentru │ administraţiei şi │judeţean pentru situaţii│ ││ │punerea în aplicare a Planului-cadru │ internelor │ de urgenţă │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 2. │Elaborarea planurilor judeţene de urgenţă în│ 20 de zile de la │ Prefectul judeţului │ ││ │caz de pandemie şi înaintarea spre aprobare │ publicarea ordinului │ │ ││ │comitetului judeţean pentru situaţii de │ ministrului adminis- │ │ ││ │urgenţă │traţiei şi internelor │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 3. │Transmiterea, în format electronic, la Cen- │ 25 de zile de la │ Secretariatul tehnic │ ││ │trul operaţional naţional din cadrul Inspec-│ publicarea ordinului │permanent al comitetului│ ││ │toratului General pentru Situaţii de Urgen- │ ministrului adminis- │judeţean pentru situaţii│ ││ │ţă, a planurilor judeţene de urgenţă în caz │ traţiei şi internelor │ de urgenţă │ ││ │de pandemie │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 4. │Elaborarea de către structurile teritoriale │ 40 de zile de la │ Şefii/comandanţii │ ││ │ale ministerului a planurilor de acţiune │ publicarea ordinului │structurilor teritoriale│ ││ │proprii pentru realizarea sarcinilor ce le │ ministrului adminis- │ ale ministerului │ ││ │revin din planurile judeţene de urgenţă în │ traţiei şi internelor │ │ ││ │caz de pandemie │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 5. │Completarea şi transmiterea la Direcţia │ 30 de zile de la │ Direcţia medicală şi │ ││ │generală management operaţional a │ publicarea ordinului │inspectoratele generale │ ││ │matricelor prevăzute în anexele nr. 3 şi │ ministrului adminis- │ │ ││ │5 la Planul-cadru │ traţiei şi internelor │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 6. │Centralizarea şi transmiterea către Minis- │ 35 de zile de la │ │ ││ │terul Sănătăţii a matricelor prevăzute în │ publicarea ordinului │ │ ││ │anexele nr. 3 şi 5 la Planul-cadru │ ministrului adminis- │ │ ││ │ │ traţiei şi internelor │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤ Direcţia generală │ ││ 7. │Solicitarea către Ministerul Sănătăţii a │ 35 de zile de la │ management operaţional │ ││ │matricelor prevăzute în anexele nr. 2 şi 4 │ publicarea ordinului │ │ ││ │la Planul-cadru │ ministrului adminis- │ │ ││ │ │ traţiei şi internelor │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 8. │Elaborarea planului de vaccinare, pentru │ 30 de zile de la │ Direcţia medicală │ ││ │personalul de intervenţie prevăzut în anexa │ publicarea ordinului │ │ ││ │nr. 3 la Planul-cadru │ ministrului adminis- │ │ ││ │ │ traţiei şi internelor │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│ 9. │Transmiterea, la Direcţia generală │La finalizarea │ Direcţia medicală şi │ ││ │management operaţional, a rapoartelor │acţiunilor │ inspectoratele │ ││ │cu privire la realizarea măsurilor de │ │ generale/similare │ ││ │implementare a Planului-cadru │ │ │ │├────┼────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼────┤│10. │Actualizarea permanentă, în funcţie de │ Permanent │ Şefii/comandanţii │ ││ │evoluţia situaţiei operative, a │ │structurilor teritoriale│ ││ │documentelor de planificare în domeniu │ │ ale ministerului │ │└────┴────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┴────┘––––