ORDIN nr. 261 din 2 septembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 876 din 25 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAHG 30 18/01/2017 ART. 9
ActulREFERIRE LAHG 43 21/01/2015 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 1186 29/12/2014 ART. 6
ActulREFERIRE LALEGE 139 15/10/2014 ART. 5
ART. 1ABROGA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
ART. 1MODIFICA PEORDIN 568 05/12/2019 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 568 05/12/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. 10.299 din 2.09.2020, întocmit de Autoritatea Națională Fitosanitară,având în vedere:– art. 5 alin. (1) din Legea nr. 139/2014 privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările ulterioare;– art. 78 alin. (1), art. 80 și 83 din Regulamentul (UE) 2017/625 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1.069/2009,(CE) nr. 1.107/2009, (UE) nr. 1.151/2012,(UE) nr. 652/2014,(UE) 2016/429 și (UE) 2016/2.031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1.099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE,1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE,89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului,în temeiul:– art. 3 alin. (2) și (3) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2015 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Fitosanitare, cu modificările ulterioare;– art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare;– art. 57 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 568/2019 privind aprobarea tarifelor pentru prestarea serviciilor fitosanitare din domeniul protecției plantelor și carantinei fitosanitare și din domeniul comercializării și utilizării produselor de protecție a plantelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1004 din 13 decembrie 2019, se modifică și se completează după cum urmează:1.După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 2^1Eliberarea documentelor solicitate se va face după prezentarea dovezii de plată.
2.Articolul 3 se abrogă.3.Anexele nr. 1 și 2 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.

p. Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
George Scarlat,
secretar de stat
București, 2 septembrie 2020.Nr. 261. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 568/2019)
TARIFE
pentru prestarea de servicii din domeniul protecției plantelor și carantinei fitosanitare

Nr. crt. Activitatea supusă tarifării Tarif lei/activitate
1. a) Inspecția fitosanitară efectuată la solicitarea unei persoane fizice/juridice (minimum 4 ore); b) pentru fiecare oră de inspecție depășită 450 113
2. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea eliberării certificatului fitosanitar pentru export/reexport în funcție de natura mărfii exportate, după cum urmează: a) tariful de 450 lei este calculat pentru o inspecție de 4 ore (inclusiv transportul dus-întors) efectuată pentru emiterea unui certificat fitosanitar pentru export/reexport pentru o cantitate de până la 25 de tone, peste această cantitate se taxează cu 5 lei pentru fiecare 1.000 de tone suplimentare, fără a se depăși 5.000 lei taxa maximă de transport; b) tariful de 450 lei este calculat pentru o inspecție de 4 ore (inclusiv transportul dus-întors) efectuată pentru emiterea unui certificat fitosanitar pentru export/reexport pentru o cantitate de până la 33 m^3, peste această cantitate se taxează cu 5 lei pentru fiecare 5 m^3 suplimentari, fără a se depăși 5.000 lei taxa maximă de transport 450
3. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea eliberării pașaportului fitosanitar 450
4. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea înregistrării operatorilor economici în conformitate cu Standardul internațional pentru măsuri fitosanitare ISPM-15 450
5. Inspecția fitosanitară efectuată în vederea înnoirii anuale a angajamentului operatorilor economici înregistrați în conformitate cu Standardul internațional pentru măsuri fitosanitare ISPM-15 450
6. Efectuarea controalelor oficiale la sesizare Tariful se aplică operatorului economic numai în cazul în care controlul respectiv confirmă neconformitatea [art. 83 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2017/625]. 450

În tariful inspecției fitosanitare nu este inclus costul privind transportul și analiza probei.În situația în care operatorul economic solicită eliberarea mai multor certificate fitosanitare pentru export/reexport la tariful de 450 lei, se adaugă câte 5 lei pentru fiecare certificat fitosanitar eliberat suplimentar. + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 568/2019)
TARIFE
în domeniul comercializării și utilizării produselor de protecție a plantelor

Nr. crt. Activitatea supusă tarifării Tarif lei/activitate
1. a) Inspecție fitosanitară efectuată la solicitarea unei persoane fizice/juridice pentru prelevarea de probe de sol și plante în vederea stabilirii produselor de protecție a plantelor utilizate – minimum 4 ore; b) pentru fiecare oră de inspecție care depășește cele 4 ore se adaugă suma de 113 lei/oră. 450
2. a) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor, pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața până la 30 mp 450
b) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața cuprinsă între 31-60 mp 563
c) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața cuprinsă între 61-90 mp 676
d) Eliberarea certificatului de înregistrare pentru comercializarea produselor de protecție a plantelor pentru fitofarmacii/depozite cu suprafața mai mare de 91 mp 789
3. Eliberarea autorizației pentru utilizarea produselor de protecție a plantelor clasificate ca foarte toxice și toxice 450
4. Eliberarea autorizației pentru prestări de servicii cu produse de protecție a plantelor 450
5. Controlul oficial pentru acordarea vizei anuale privind comercializarea produselor de protecție a plantelor 450
6. Controlul oficial pentru acordarea vizei anuale privind utilizarea produselor de protecție a plantelor clasificate ca foarte toxice și toxice 450
7. Controlul oficial pentru acordarea vizei anuale privind prestarea de servicii cu produse de protecție a plantelor 450
8. Eliberarea certificatului de abilitare a produselor de protecție a plantelor importate, la care se adaugă 50 lei/tona importată pentru realizarea inspecției la depozitarea și monitorizarea distribuirii produselor importate 113 50 lei/tonă
9. Eliberarea certificatului de atestare profesională pentru activitățile de comercializare, utilizare și prestare de servicii cu produse de protecție a plantelor 339
10. Eliberarea avizului pentru aprobarea planului de aplicare a produselor de protecție a plantelor prin pulverizare aeriană cuprinde: – evaluarea dosarului și efectuarea inspecției înainte și după acordarea avizului – 8 ore; – pentru fiecare oră suplimentară efectuată la monitorizarea tratamentului fitosanitar prin pulverizare aeriană se taxează cu 113 lei/oră. 904
11. Efectuarea controalelor oficiale la sesizare Tariful se aplică operatorului economic numai în cazul în care la controlul respectiv se confirmă neconformitatea reclamată [art. 83 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2017/625]. 450

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x