ORDIN nr. 261 din 10 martie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 24 martie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1574 18/12/2003 ART. 10
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 79
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 79
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 376 28/09/2004
ANEXA 1REFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 22/01/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 90
ANEXA 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 90
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind stabilirea categoriilor de obligaţii fiscale pentru care organul fiscal transmite contribuabililor, prin poştă, formularele de declaraţii



În temeiul art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 79 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1Pentru îndeplinirea obligaţiei de declarare a veniturilor realizate în anul fiscal 2004, se aprobă transmiterea prin poştă de către organul fiscal către contribuabili, persoane fizice, a unui pachet informaţional conţinând următoarele:a) formularul 200 "Declaraţie de venit global", cod 14.13.01.13;b) formularul 202 "Declaraţie specială privind veniturile din activităţi independente", cod 14.13.01.13/4;c) formularul 203 "Declaraţie specială privind veniturile din cedarea folosinţei bunurilor", cod 14.13.01.13/3;d) ghidul pentru completarea şi depunerea declaraţiilor de venit pentru anul 2004;e) scrisoarea adresată contribuabililor, semnată de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;f) plicul "CR", destinat transmiterii declaraţiilor de venit de către contribuabili;g) plicul exterior pentru transmiterile în regim "Infadres Fiscal" ale documentelor pachetului informaţional către contribuabili.
 + 
Articolul 2Modelele şi conţinutul formularelor adaptate pentru trimiterea/primirea prin poştă, precum şi cele ale ghidului pentru completarea şi depunerea declaraţiilor de venit pentru anul 2004, ale scrisorii semnate de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ale plicului "CR" destinat transmiterii declaraţiilor de către contribuabili şi ale plicului exterior transmis contribuabililor în sistem "Infadres Fiscal" sunt prezentate în anexa la prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Costurile poştale pentru transmiterile în regim "Infadres Fiscal" cu indicaţia "recomandat", precum şi costurile poştale pentru transmiterile returnate sunt suportate de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.Costurile poştale pentru trimiterile sosite cu indicaţia specială "CR" – recomandat, la unităţile fiscale destinatare, de la contribuabili, sunt suportate de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, din bugetele proprii.
 + 
Articolul 4Anexa face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 5Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor, Direcţia economică şi administrativă, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi unităţile lor subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Ionel PopescuBucureşti, 10 martie 2005.Nr. 261.
 + 
Anexa 1    Numar de operator de date cu caracter personal – 1067                                                 ┌──────────────┐                                                 │ ROMÂNIA │                                                 │ ┌─────┐ │         200 DECLARATIE DE VENIT GLOBAL │ │ MFP │ │                                                 │ └─────┘ │                                                 │ MINISTERUL │                    Anul │2│0│0│4│ │ FINANTELOR │                          – – – – │ PUBLICE │                                                 └──────────────┘                                               Declaratie rectificativa                                               Se completeaza cu X în cazul                                               declaratiilor rectificative    A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────      Nume Initiala                              tatalui              R/000001/CT Cod numeric personal     ┌─────────────────────────────┬─┐┌─┐┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐     │POPESCU │A││ ││1│2│1│0│4│1│1│1│3│1│2│1│5│     └─────────────────────────────┴─┘└─┘└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘      Prenume     ┌───────────────────────────────┐ Modalităţi de restituire a diferentelor  a │VASILE │ de impozit pe venit*)  d └───────────────────────────────┘ [] Numerar prin unitatea de trezorerie  r Strada Nr. [] Mandat postal  e ┌──────────────────────────┬────┐ [] Virament bancar  s │Stefan cel Mare │ 57 │  a └──────────────────────────┴────┘      Bloc Scara Etaj Ap. Judet/Sector ┌──────────────────────────┐     ┌────┬─────┬────┬───┬───────────┐ │ Banca …………….. │     │M17 │ C │ 1 │ 25│CONSTANTA │ │ │     └────┴─────┴────┴───┴───────────┘ │ │      Localitate Cod postal │ Numar cont ………. │     ┌────────────────────┬──────────┐ └──────────────────────────┘     │MUNICIPIUL CONSTANTA│ │ Persoana trimisa în misiune permanenta     └────────────────────┴──────────┘ în strainatate  Telefon ┌───┐ Fax ┌───┐ E-mail ┌───┐ Perioada de la:___/__/__ la: __/__/__          └───┘ └───┘ └───┘                                          *) Se bifeaza în functie de situaţia                                             dorita──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    B. VENIT NET DIN ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE │                                                     │   B1. Comerciale │ – lei –       Determinat în sistem real, pe baza datelor │       din evidenţa contabilă │                                                     │    1. Venit net …………………………… │[1] _____________    2. Pierdere fiscala …………………….. │[2] _____________                                                     │   B2. Profesii libere │       Determinat în sistem real, pe baza datelor │       din evidenţa contabilă │                                                     │    3. Venit net …………………………… │[3] _____________    4. Pierdere fiscala …………………….. │[4] _____________                                                     │   B3. Stabilit pe baza normelor de venit │    5. Norma de venit ………………………. │[5] _____________                                                     │   B4. Drepturi de proprietate intelectuala │    6. Venit net …………………………… │[6] _____________    7. Pierdere fiscala …………………….. │[7] _____________                                                     │    C. VENIT NET DIN SALARII │                                                     │    8. Venit net din salarii, realizat la │       functia de baza ……………………… │[8] _____________    9. Venit net din salarii, realizat în │       afara functiei de baza ……………….. │[9] _____________   10. Venit net din salarii primite │       din strainatate pentru activitatea │       desfăşurată în România ……………….. │[10] _____________                                                     │    D. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR │                                                     │   11. Venit net …………………………… │[11] _____________                                                     │                                                     │    E. VENIT DIN STRAINATATE │                                                     │   12. Venit ………………………………. │[12] _____________   13. Pierdere fiscala …………………….. │[13] _____________                                                     │                                                     │    F. VENITURI SCUTITE LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT│                                                     │   14. Venit net din activităţi independente ….. │[14] _____________   15. Pierdere fiscala din activităţi │       independente ………………………… │[15] _____________                                                     │──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐  │ NOTĂ: │  │ Se vor anexa copiile declaratiilor speciale şi fiselor fiscale pe baza │  │ cărora s-a completat prezenta declaratie. │  │ │  └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘   – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –  Va rugam sa introduceti declaratia în ┌──────────────────────────────────┐  plic astfel încât datele din │ Destinatar: │  chenarul alaturat ────────────────────> │ Administratia Finanţelor Publice │  să fie vizibile în fereastra plicului: │ a municipiului Constanta │                                          │ │  Aveti obligaţia depunerii declaraţiei │ Str.Gheorghe Doja nr. 3 │  de venit global, deoarece în anul │ │  2004 ati obţinut venit din salarii şi │ Cod postal:1275 │  din activităţi independente. │ Localitatea: Constanta │                                          │ Judet: Constanta │                                          │ │                                          │ Oficiul postal: Constanta I │                                          └──────────────────────────────────┘                                                   Tiparit la CN                                             "IMPRIMERIA NAŢIONALA" SA    cod 14.13.01.13    PAG. 2──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────   G. DEDUCERI┌────┬─────────────────┬─────┬───────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ Suma│ ││crt.│ Tip deducere │-lei-│ Documente justificative ││ │ │ │ │├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤│ │Deduceri perso- │ │ ││ │nale suplimentare│ │- Certificat de căsătorie ……………… []││ │ │ │- Certificat de nastere (copii) ………… []││ │Copii …….. []│ │- Certificat comisie expertiza medicală …. []││1. │Sot/Sotie….. []│ X │- Decizie de pensionare pentru cazurile ││ │Alti membrii de │ │ de invaliditate …………………….. []││ │familie …….[]│ │- Adeverinta de venit pentru persoana ││ │ │ │ aflata în întreţinere ……………….. []││ │ │ │- Declaratie pe propria raspundere ……… []││ │ │ │- Altele: ……….. []Altele ………… []││ │ │ │ ………………. [] ……………… []│├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤│ │ │ │ ││ │Cheltuieli pentru│ │Documente de plată ……………………..[]││ 2. │reabilitarea │ │Alte documente prevăzute de lege …………[]││ │locuinţei de │ │ ……………….. [] ………………. []││ │domiciliu ….[] │ │ ……………….. [] ………………. []│├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤│ │ │ │ ││ │Prime de asigu- │ │Documente de plată ……………………..[]││ 3. │rare pentru │ │Alte documente prevăzute de lege …………[]││ │locuinta de │ │ ……………….. [] ………………. []││ │domiciliu ….[] │ │ ……………….. [] ………………. []│├────┼─────────────────┼─────┼───────────────────────────────────────────────┤│ │ │ │ ││ │Cotizatia de │ │Documente de plată ……………………..[]││ 4. │sindicat plătită │ │ ││ │conform legis- │ │ ││ │latiei în │ │ ││ │materie …….[]│ │ │└────┴─────────────────┴─────┴───────────────────────────────────────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    H. DESTINATIA SUMEI REPREZENTAND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORAT   1[] Bursa privată Contract nr./data Suma plătită Documente de plată       conform Legii -lei- nr./data       nr. 376/2004 ┌────────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────────┐                        │ │ │ │ │ ………….. │                        └────────────────┘ └────────────┘ │ ………….. │                                                           │ ………….. │                                                           └────────────────┘  2[] Sponsorizare entitate nonprofit conform art. 90 alin. (2) din      Legea nr. 571/2003      Suma ………….. (lei)       Denumire entitate Cod de identificare Cont bancar (IBAN)       nonprofit fiscala al                             entitatii nonprofit     ┌────────────────────┬───────────────────────┬──────────────────────┐     └────────────────────┴───────────────────────┴──────────────────────┘    I. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL                                           ┌─────┐┌──────────────────┐  Cod de înregistrare fiscala │ ││ │                                           └─────┘└──────────────────┘  Nume, prenume/Denumire …………………………………………..  Adresa: Judet ………. Sector ………….. Localitate ……………          Strada ……. Nr. …… Bloc …. Scara …..Etaj …..Ap. ….          Cod postal …… Telefon ……….. Fax ……. E-mail ……..──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────   Sub sanctiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele   inscrise în acest formular sunt corecte şi complete.  Semnatura ─┐ data ─┐ │ Semnatura data ─┐  contribuabil v……. v…. │ reprezentant fiscal ……. v….──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare ……………                                               Data ………………………──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Numar de operator de date cu caracter personal – 1067                              DECLARATIE SPECIALA ┌──────────┐    202 PRIVIND VENITURILE │ ROMÂNIA │                          DIN ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE │ ┌───┐ │                                                             │ │MFP│ │                               Anul [][][][] │ └───┘ │                                                             │MINISTERUL│                                                             │FINANTELOR│                                                             │ PUBLICE │                                                             └──────────┘                                               Declaratie rectificativa []                                               Se completeaza cu X în cazul                                               declaratiilor rectificative    A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI      Nume Initiala Prenume Cod numeric personal/                 tatalui Numar de identificare fiscala     ┌──────────┬─────────┬──────────┐┌─┐┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐     └──────────┴─────────┴──────────┘└─┘└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Judet Sector Localitate │ │A ┌─────────────────────┬────────┬─────────────────────────────┐ │ │d └─────────────────────┴────────┴─────────────────────────────┘ │ │r Strada Nr. Bloc Scara Etaj Ap. │ │e ┌────────────────────────────┬─────┬──────┬──────┬─────┬─────┐ │ │s └────────────────────────────┴─────┴──────┴──────┴─────┴─────┘ │ │a ┌──────────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ │ │ Cod postal└──────────┘Telefon └─────┘Fax └─────┘E-mail└──────┘ │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  B. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFASURATA 1. Natura veniturilor: Venituri Venituri din Venituri din                        comerciale [] profesii libere [] drepturi de                                                             proprietate                                                             intelectuala [] 2. Obiectul principal de activitate ………. Cod CAEN ┌──┬──┬──┬──┐                                                          └──┴──┴──┴──┘ 3. Forma de organizare: ………..        Individual [] Asocieri între Asocieri între                         persoane fizice [] persoane fizice şi                                              persoane juridice                                              române [] 4. Locul principal de desfăşurare a activităţii ……………………. 5. Autorizatie/Contract Nr.: … Data ../../.. Organ emitent …… 6. Data începerii activităţii: ../../.. 7. Data încetării                                               activităţii: ../../..──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  C. VENIT NET                                                                – lei –                                                       ┌──┬────────────┐  1. Venit brut ……………………………. │1.│ │                                                       └──┴────────────┘                                                       ┌──┬────────────┐  2. Cheltuieli deductibile: ………………… │2.│ │ (rd.2.1 sau rd.2.2+rd.2.3+rd.2.4+rd.2.5, după caz) └──┴────────────┘                                                       ┌───┬───────────┐     2.1 Cheltuieli deductibile ……………… │2.1│ │                                                       └───┴───────────┘                                                       ┌───┬───────────┐     2.2 Cheltuieli forfetare (60%) ………….. │2.2│ │                                                       └───┴───────────┘                                                       ┌───┬───────────┐     2.3 Cheltuieli forfetare (70%) ………….. │2.3│ │                                                       └───┴───────────┘                                                       ┌───┬───────────┐     2.4 Sume ce revin organismelor │2.4│ │         de gestiune colectiva ………………. └───┴───────────┘                                                       ┌───┬───────────┐     2.5 Contribuţii sociale obligatorii │2.5│ │         platite …………………………… └───┴───────────┘                                                       ┌──┬────────────┐  3. Venit net (rd.1 – rd.2) din care ………… │3.│ │                                                       └──┴────────────┘                                                       ┌───┬───────────┐     3.1 Venit net aferent activităţilor │3.1│ │         cu regim de retinere la sursa ……….. └───┴───────────┘                                                       ┌──┬────────────┐  4. Pierdere fiscala (rd.2 – rd.1)…………… │4.│ │                                                       └──┴────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    D. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT                                                       ┌──┬────────────┐    1. Venit net/Pierdere fiscala ……………. │1.│ │                                                       └──┴────────────┘──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    E. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL    Nume, prenume/Denumire ………………………………………….    Adresa: Judet ……….. Sector …….. Localitate ……………….            Strada ……… Nr. … Bloc. … Scara …..Etaj ….Ap. …..            Cod postal……… Telefon …….Fax ……. E-mail ……….                                            ___ _______________    Cod de identificare fiscala │___││_______________│──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Sub sanctiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele  inscrise în acest formular sunt corecte şi complete.                                            │    Semnatura contribuabil ┐ data ┐ │ Semnatura data ┐                           v…… v…│ reprezentant v                                            │ fiscal …….. …….──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare ………….                                           Data ………………                                                   Tiparit la CN                                             "IMPRIMERIA NAŢIONALA" SA    cod 14.13.01.13/4FORMULARUL 202"DECLARAŢIE SPECIALĂ PRIVIND VENITURILE DINACTIVITĂŢI INDEPENDENTE"Declaratia nu se completează de către contribuabilii care au desfăşurat activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit.Declaraţia se completează pentru fiecare loc de realizare a venitului şi pentru fiecare categorie de venit, bifând căsuţa corespunzătoare uneia din următoarele categorii de venituri: activităţi comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuală.Contribuabilii care obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală de la mai mulţi plătitori depun o singură declaraţie specială.Cap. A. Date de identificare ale contribuabiluluiAdresa – se înscrie adresa domiciliului fiscalCod numeric personal/Număr de identificare fiscală – se înscrie codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Ministerul Finanţelor Publice cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. În cazul contribuabililor care sunt plătitori de taxa pe valoare adăugată, codul numeric personal/numărul de identificare fiscală va fi precedat de litera "R".Cap. B. Date privind activitatea desfăşuratărd. 1. Natura veniturilor- se bifează una din căsuţele corespunzătoare categoriei de venit realizat.rd. 2. Obiectul principal de activitate – se înscrie denumirea activităţii principale generatoare de venituri, desfăşurată de contribuabil, precum şi codul CAEN al activităţii desfăşurate.rd. 3. Forma de organizare – se bifează una din căsuţele corespunzătoare modului de desfăşurare a activităţii.rd. 4. Locul principal de desfăşurare a activităţi se completează adresa locului principal de desfăşurare a activităţii. În cazul în care activitatea se desfăşoară prin mai multe puncte de lucru, se completează adresa locului principal de desfăşurare a activităţii.rd. 5. Autorizatie/contract – se înscriu numărul documentului care atestă dreptul dvs. de a desfăşura activitate independentă potrivit legii, data emiterii acestuia, precum şi denumirea organului care l-a eliberat. Pentru contribuabilii care desfăşoară activităţi în baza unui contract de agent se înscriu numărul şi data contractului.rd. 6, 7. Data începerii/încetării activităţi – se completează de către contribuabilii care îşi încep/încetează activitatea în cursul anului fiscal.Persoanele fizice autorizate care încetează activitatea în cursul anului vor înscrie data depunerii autorizaţiei de funcţionare la organul emitent.Cap. C. Venit netI. Activitate desfăşurată în mod individualC1. În cazul persoanelor care realizează venituri din activităţi comerciale şi venituri din exercitarea unei profesii libere, determinate în sistem real.Se completează pe baza datelor din evidenţa contabilă.rd. 1. Venit brut – se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate în anul fiscal 2004, atât din activitatea de bază, cât şi din activităţi adiacente.rd. 2. Cheltuieli deductibile – se preia suma de la rd. 2.1.rd. 2.1. Cheltuieli deductibile – se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite.rd. 3. Venit net- se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi cheltuielile aferente deductibile, dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 2 din rd. 1.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de reţinere la sursă – se înscrie partea din venitul net aferent activităţilor independente pentru care plăţile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă, inclusiv veniturile obţinute dintr-o asociere cu o persoană juridică.rd. 4. Pierdere fiscală – se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile şi venitul brut, dacă venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 1 din rd. 2.C2. În cazul persoanelor care realizează venituri din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală.Se completează pe baza datelor din evidenţa contabilă sau pe baza documentelor eliberate de plătitorii de venit.rd. 1. Venit brut – se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani şi/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură realizate din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din toate sursele, în anul fiscal 2004.La stabilirea veniturilor brute din drepturi de proprietate intelectuală se au în vedere atât sumele încasate în cursul anului, cât şi reţinerile în contul plăţilor anticipate efectuate cu titlu de impozit şi contribuţiile obligatorii, reţinute de plătitorii de venitrd. 2. Cheltuieli deductibile – se înscrie suma de la rd. 2,1 sau suma rezultată din însumarea cheltuielilor de la rd. 2.2, 2.3,2.4 şi 2.5, după caz.rd. 2.1. Cheltuieli deductibile – se completează în situaţia în care aţi optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din evidenţa contabilă în partida simplă. Se înscrie suma reprezentând cheltuielile totale efectuate în vederea realizării venitului, cu condiţia să fie efectuate în interesul direct al activităţii, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite, inclusiv contribuţiile obligatorii datorate conform legii.rd. 22. Cheltuieli forfetare (60%) – se completează în situaţia în care aţi realizat venituri din drepturi de proprietate intelectuală, altele decât drepturile de autor aferente operelor de artă monumentală.rd. 2.3. Cheltuieli forfetare (70%) – se completează în situaţia în care aţi realizat venituri din drepturi de autor aferente operelor de artă monumentală.rd. 2A. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă – se completează în cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală transmise prin succesiune, veniturilor din exercitarea dreptului de suită, veniturilor reprezentând remunerata compensatorie pentru copia privată. Se înscrie suma totala plătită organismelor de gestiune colectivă sau altor plătitori care, conform legii, au atribuţii de colectare şi de repartizare a veniturilor între titularii de drepturi.rd. 2.5. Contribuţii sociale obligatorii plătite – se completează numai în situaţia în care venitul net se determină pe bază de cote forfetare de cheltuieli, cu suma reprezentând contribuţiile sociale obligatorii plătite.rd. 3. Venit net – se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente, respectiv din rd. 1 se scade rd. 2.rd. 4. Pierdere fiscală – se completează numai de către contribuabilii care determină venitul net/pierderea în sistem real, şi care în anul fiscal 2004 au înregistrat pierderi. Se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre cheltuielile deductibile efective şi venitul brut, dacă venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade din rd. 2, rd.1.II. Activitate desfăşurată într-o formă de asociereC3. În cazul asocierilor dintre persoane fizice, care nu dau naştere unei persoane juridice, se vor completa doar rd. 3 şi rd. 4 din declaraţie, după cum urmează:rd. 3. Venit net – se preia suma înscrisă în col. 5 sau col. 6, după caz, rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul de la capitolul E din Declaraţia anuală de venit pentru asociaţiile fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice, reprezentând venitul net din asociere, realizat în anul fiscal 2004, supus impozitului pe venit şi distribuit asociatului, conform contractului.rd. 4. Pierdere fiscală – se preia suma înscrisă în col. 8, rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul prevăzut de la capitolul E din Declaratia anuală de venit pentru asociaţiile fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice, reprezentând pierderea fiscală din asociere realizată în anul fiscal 2004 şi distributia asociatului, conform contractului.C4. În cazul asocierilor constituite între persoane fizice şi persoane juridice române, care nu dau naştere unei persoane juridice, se vor completa rd. 1, rd. 2 (cu rd. 2.5), rd. 3 şi rd. 3.1 sau rd. 4, după caz, după cum urmează:rd. 1. Venit brut – se înscrie suma reprezentând profitul/venitul cuvenit persoanei fizice, determinat cu respectarea regulilor stabilite în legislaţia privind impozitul pe profit/venitul microîntreprinderilor.rd. 2. Cheltuieli deductibile-se preia suma de la rd. 2.5.rd. 2.5. Contribuţii sociale obligatorii plătite – se înscrie suma reprezentând contribuţiile sociale obligatorii plătite de/pentru persoana fizică în calitate de asociat.rd. 3. Venit net – se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi contribuţiile sociale obligatorii plătite, respectiv dintre suma înscrisă la rd. 1 şi suma înscrisă la rd. 2.rd. 3.1. Venit net aferent activităţilor cu regim de retinere la sursă – se preia suma de lard. 3.rd. 4. Pierdere fiscală – se înscrie suma reprezentând pierderea fiscală a persoanei fizice, determinata cu respectarea regulilor stabilite în legislaţia privind impozitul pe profit/venitul microîntreprinderilor.Cap. D. Venit scutit la plata impozitului pe venitSe completează de către contribuabilii care realizează în anul fiscal 2004 venituri din activităţi independente scutite la plata impozitului pe venit, conform legislaţiei specifice.rd. 1. Venit net/Pierdere fiscală – pentru completare se anulează cu o linie una dintre expresiile "venit net" sau "pierdere fiscală", în funcţie de rezultatul activităţii independente desfăşurate în perioada de scutire şi se înscrie, după caz, suma reprezentând venitul net/pierdere/fiscală.    Numar de operator de date cu caracter personal – 1067            203 DECLARATIE SPECIALA PRIVIND VENITURILE ┌──────────┐                     DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR │ ROMÂNIA │                                                            │ ┌───┐ │                                                            │ │MFP│ │                                                            │ └───┘ │                             Anul [][][][] │MINISTERUL│                                                            │FINANTELOR│                                                            │ PUBLICE │                                                            └──────────┘                                               Declaratie rectificativa []                                               Se completeaza cu X în cazul                                               declaratiilor rectificative    A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI      Nume Initiala Prenume Cod numeric personal/                 tatalui Numar de identificare fiscala     ┌──────────┬─────────┬──────────┐┌─┐┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐     └──────────┴─────────┴──────────┘└─┘└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Judet Sector Localitate │ │A ┌─────────────────────┬────────┬─────────────────────────────┐ │ │d └─────────────────────┴────────┴─────────────────────────────┘ │ │r Strada Nr. Bloc Scara Etaj Ap. │ │e ┌────────────────────────────┬─────┬──────┬──────┬─────┬─────┐ │ │s └────────────────────────────┴─────┴──────┴──────┴─────┴─────┘ │ │a ┌──────────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ │ │ Cod postal└──────────┘Telefon └─────┘Fax └─────┘E-mail└──────┘ │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────┘────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── B. DATE PRIVIND CONTRACTUL INCHEIAT INTRE PARTI  1. Numele şi prenumele (denumirea) persoanei careia     i se cedeaza dreptul de folosinţă a bunului…………………..  2. Contract de închiriere/arendare Nr. …… Data: …../…../…..  3. Data începerii realizării venitului …/…/… 4. Data încetării                                            realizării venitului …/…/…  5. Date de identificare ale bunului ………………………………                               …………………………………….  6. Natura bunului: Constructii [] Altele []  7. Determinarea venitului Sistem real [] Cote forfetare de cheltuieli []     net:──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  C. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR                                                                 – lei –                                           C1. CONSTRUCTII C2. ALTE BUNURI                                          ┌───┬────────────┬───┬────────────┐    1. Contravaloarea chiriei/arendei, │1.1│ │2.1│ │       conform contractului ………… └───┴────────────┴───┴────────────┘    2. Cheltuieli ce cad, conform       dispoziţiilor legale, în sarcina       proprietarului, uzufructuarului       sau a altui detinator legal, dacă       sunt efectuate de cealalta parte ┌───┬────────────┬───┬────────────┐       contractantă, prevăzute în │1.2│ │2.2│ │       contract. └───┴────────────┴───┴────────────┘                                          ┌───┬────────────┬───┬────────────┐    3. Venit brut*(rd. 1.1 + rd. 1.2, │1.3│ │2.3│ │       respectiv rd. 2.1 + rd. 2.2)…….└───┴────────────┴───┴────────────┘                                          ┌───┬────────────┬───┬────────────┐    4. Cheltuieli deductibile (rd. 1.3 x │1.4│ │2.4│ │       50%, respectiv rd. 2.3 x 30%)….. └───┴────────────┴───┴────────────┘                                          ┌───┬────────────┬───┬────────────┐    5. Venit net (rd.1.3 – rd.1.4, res- │1.5│ │2.5│ │       pectiv rd. 2.3 – rd. 2.4)……… └───┴────────────┴───┴────────────┘                                          ┌───┬─────────────────────────────┐   6. Total venit net (rd.1.5 + rd.2.5)…│ 6.│ │                                          └───┴─────────────────────────────┘    *) Persoanele care au optat pentru stabilirea venitului net în sistem       real completeaza rd. 3 şi rd. 4 pe baza datelor din evidenţa contabilă       în partida simpla──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    D. DATE DE IDENTIFICARE ALE REPREZENTANTULUI FISCAL    Nume, prenume/Denumire ………………………………………….    Adresa: Judet ……….. Sector …….. Localitate ……………….            Strada ………. Nr. … Bloc…. Scara….. Etaj…. Ap. …..            Cod postal………..Telefon…….Fax…….E-mail………….                                       ___ _______________    Cod de identificare fiscala [___][_______________]──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Sub sanctiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele  inscrise în acest formular sunt corecte şi complete.                                            │    Semnatura contribuabil ┐ data ┐ │ Semnatura data ┐                           v…… v…│ reprezentant v                                            │ fiscal ……… ……──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────     Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare ………….                                           Data ………………                                                   Tiparit la CN                                             "IMPRIMERIA NAŢIONALA" SA  cod 14.13.01.13/3FORMULARUL 203"DECLARAŢIE SPECIALĂ PRIVIND VENITURILE DIN CEDAREAFOLOSINŢEI BUNURILOR"Declaraţia se completează şi se depune dacă realizaţi venituri în bani şi/sau în natură provenind din cedarea folosinţei bunurilor mobile şi imobile, obţinute în calitate de proprietar, uzufructuar sau alt deţinător legal, numai în cazul în care contractul de închiriere/arendare încheiat între părţi, îndeplineşte cel puţin una din următoarele condiţii:– este exprimat în valută;– conţine clauze cu privire la suportarea, de către chiriaş, a cheltuielilor ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau altui deţinător legat;– cuprinde alte clauze care nu sunt evaluabile la momentul încheierii contractului.În situaţia în care aţi obţinut venituri din cedarea folosinţei bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de închiriere, veţi depune câte o declaraţie specială pentru fiecare sursă.În cazul cedării folosinţei bunurilor deţinute în comun, fiecare coproprietar va completa şi va depune câte o declaraţie, corespunzător cotei care îi revine din proprietate.Cap. A. Date de identificare ale contribuabiluluiAdresa – se inscrie adresa domiciliului fiscal.Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală – se înscrie codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv din buletinul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Ministerul Finanţelor Publice cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. În cazul contribuabililor care sunt plătitori de taxa pe valoare adăugată, codul numeric personal/numărul de identificare fiscală va fi precedat de litera "R".Cap. B. Date privind contractul încheiat între părţird. 1. Numele şi prenumele (denumirea) persoanei căreia i se cedează dreptul de folosinţă a bunului – se completează numele şi prenumele (denumirea) persoanei căreia i s-a cedat dreptul de folosinţă a bunului, conform contractului încheiat între părţi.rd. 2. Contract de închiriere/arendare – se completează astfel:– se elimina din text cuvântul "închiriere" sau "arendare", în funcţie de natura contractului încheiat între părţi;– se înscrie numărul sub care a fost înregistrat la organul fiscal contractul încheiat între părţi, precum şi data înregistrării acestuia.rd. 3. Data începerii realizării venitului – se înscrie data prevăzută pentru începerea derulării contractului încheiat între părţi.rd. 4. Data încetării realizării venitului – se înscrie data prevăzută pentru încetarea contractului încheiat între părţi.Rubricile de la pct. 3 şi 4 se completează numai dacă evenimentele respective se produc în cursul anului pentru care se depune declaraţia specială.rd. 5. Date de identificare ale bunului – se înscriu datele de identificare ale bunului a cărui folosinţă este cedată. De exemplu:a) pentru imobile (clădiri, terenuri): adresa completă (strada, număr, bloc, etaj, apartament), suprafaţa totală, din care închiriată;b) pentru autovehicule: tipul, anul de fabricaţie, numărul de înmatriculare, seria motorului, seria saşiului;c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliată, cu identificarea principalelor caracteristici care individualizează bunul.rd. 6. Natura bunului – se bifează căsuţa corespunzătoare naturii bunului a cărui folosinţă a fost cedată.În cazul contractelor care au ca obiect atât închirierea de construcţii, cât şi închirierea de alte bunuri (terenuri, maşini şi utilaje agricole etc), se vor bifa ambele căsuţe.În situaţia în care în contractul de închiriere nu se menţionează distinct chiria aferentă construcţiei şi cea aferentă terenului sau altor bunuri, contribuabilul va bifa numai căsuţa "Altele".Construcţiile sunt definite conform Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe.Cap. C. Venit net din cedarea folosinţei bunurilorSe completează coloana C1 "Construcţii" în cazul contractelor care au ca obiect închirierea de construcţii, respectiv coloana C2 "Alte bunuri", în cazul contractelor care au ca obiect închirierea altor bunuri.În situaţia în care în contractul de închiriere nu se menţionează distinct chiria aferentă construcţiei şi cea aferentă terenului sau a altor bunuri, se va completa numai coloana C2.rd. 1. Contravaloarea chiriei/arendei conform contractului – se înscrie contravaloarea (în lei) a chiriei aferente construcţiilor (rd. 1.1) şi/sau contravaloarea (în lei) a chiriei/arendei aferentă altor bunuri (rd. 2.1), prevăzute în contractul încheiat între părţi pentru anul fiscal 2004, indiferent de momentul plăţii acestora.În situaţia în care chiria/arenda reprezintă echivalentul în lei al unei valute, venitul brut anual se determină pe baza chiriei/arendei lunare evaluate la cursul de schimb al pieţei valutare comunicat de Banca Naţională a României, din ultima zi a fiecărei luni, corespunzător lunilor din perioada de impunere.În situaţia în care arenda se achită în natură, evaluarea în lei a acesteia se face pe baza preţurilor medii ale produselor agricole, conform Normelor metodologice date în aplicarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.Rândul 1 nu se completează de către contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real.rd. 2. Cheltuieli ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal, dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă, prevăzute în contract – se înscrie suma totală (în lei) a cheltuielilor aferente construcţiilor (rd. 1.2) şi/sau aferente altor bunuri (rd. 2.2) ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal, dar care, potrivit clauzelor contractului, sunt efectuate de cealaltă parte contractantă.Rândul 2 nu se completează de către contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real.rd. 3. Venit brut – se înscrie suma calculată prin majorarea chiriei/arendei cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispoziţiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal, dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă, respectiv se completează rd. 1.3 prin însumarea datelor înscrise la rd. 1.1 şi rd. 1.2, şi/sau rd. 2.3 prin însumarea datelor înscrise la rd. 2.1 şi rd. 2.2.În venitul brut se includ şi eventualele daune plătite potrivit unor clauze contractuale, în cazul rezilierii contractelor înainte de termen.În cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real se înscrie totalitatea veniturilor încasate ca urmare a cedării folosinţei bunului.rd. 4. Cheltuieli deductibile – se înscrie suma rezultată din aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 50% la venitul brut (rd. 1.3), în cazul construcţiilor, şi/sau suma rezultată din aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 30% la venitul brut (rd. 2.3), în cazul altor bunuri.În cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real şi conduc evidenţa contabilă în partidă simplă, se înscrie suma reprezentând cheltuieli deductibile efectuate în vederea realizării venitului (cot. C1 sau col. C2, după caz).rd. 5. Venit net – se înscrie suma reprezentând diferenţa dintre venitul brut şi cheltuielile deductibile aferente, respectiv dintre datele înscrise la rd. 1.3 şi datele înscrise la rd. 1.4, în cazul construcţiilor, şi/sau diferenţa dintre datele înscrise la rd. 2.3 şi datele înscrise la rd. 2.4, în cazul altor bunuri.rd. 6. Total venit net – se înscrie suma obţinută prin cumularea sumelor înscrise la rd. 1.5 şi rd. 2.5.Stimate contribuabil,Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, din subordinea Ministerului Finanţelor Publice, are ca obiectiv principal colectarea veniturilor bugetului de stat. Realizarea obiectivului nu poate fi făcută în bune condiţii fără participarea dvs. voluntară la îndeplinirea obligaţiilor fiscale care vă revin. În acest sens Agenţia este preocupată să vă pună la dispoziţie servicii moderne şi uşor de utilizat.Agenţia Naţională de Administrare Fiscală aplică sistemul de transmitere/primire prin poştă a declaraţiilor de venit, astfel încât dvs. să vă puteţi îndeplini obligaţiile de declarare a veniturilor realizate în anul 2004 într-un mod cât mai simplu.Utilizând acest sistem veţi economisi o parte din timpul dvs. deoarece nu mai trebuie să vă deplasaţi la sediul Administraţiei Finanţelor Publice pentru a depune declaraţia.Pentru utilizarea acestui sistem, tot ce trebuie să faceţi dvs. este să completaţi formularele, conform instrucţiunilor incluse în pachetul informaţional primit, iar apoi să le introduceţi în plicul destinat transmiterii şi să-l depuneţi până la data de 15 mai 2005 inclusiv, la cel mai apropiat oficiu poştal. Recipisa, pe care o veţi primi la depunerea plicului, constituie dovada respectării obligaţiei de declarare a veniturilor realizate în anul fiscal 2004.Vă recomandăm ca, pentru transmiterea declaraţiilor prin poştă, în sistem recomandat, să utilizaţi plicul cu indicaţia "CR" primit, acesta fiind un plic special, pentru care nu trebuie să achitaţi taxele poştale. În cazul în care veţi utiliza un alt plic, taxele poştale vor fi suportate de dvs.Pentru informaţii suplimentare, vă puteţi adresa Biroului de Asistenţă a Contribuabililor de la unitatea fiscală în raza căreia aveţi domiciliul.Sperăm că acest sistem de transmitere prin poştă a declaraţiilor de venit să constituie un mijloc eficient de uşurare a obligaţiilor dvs. în calitate de contribuabil la bugetul de stat.┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ││ EXPEDITOR: AGENTIA NAŢIONALA ┌────────────────────┐ ││ DE ADMINISTRARE FISCALA │ T.P. │ ││ Str. Apolodor nr. 17, Sector 5, Bucureşti │ POSTA ROMÂNĂ │ ││ cod postal 050741 │Nr. 103/DEP/300/2005│ ││ │ Valabil -2005- │ ││ └────────────────────┘ ││ ││ INFADRES FISCAL ││ ┌────────────────────────────┐ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ └────────────────────────────┘ ││ ││ AGENTIA NAŢIONALA ││ ADMINISTRARE FISCALA ││ ││ ││ Impozitul pe venit ││ ││ ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ ┌──────────────────────────┐ ││ EXPEDITOR: │ C.R. │ ││ –––- │ POSTA ROMÂNĂ │ ││ ……………………. │ Nr. 103/DEP/001/2005 │ ││ ……………………. │ Valabil -2005- │ ││ ……………………. │ SE TAXEAZA LA │ ││ ……………………. │ DESTINATIE │ ││ ……………………. └──────────────────────────┘ ││ R ………… ││ ││ ││ ││ ││ ││ ┌──────────────────────────────┐ ││ │ │ ││ AGENTIA NAŢIONALA DE │ │ ││ ADMINISTRARE FISCALA │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ Impozitul pe venit │ │ ││ └──────────────────────────────┘ ││ ││ ││ │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘GHID PENTRU COMPLETAREA ŞI DEPUNEREA DECLARAŢIILOR DE VENIT PENTRU ANUL 2004Stimate contribuabil,Agenţia Naţională de Administrare Fiscală vă trimite acest pachet informaţional cu declaraţiile de venit de completat, pentru că din informaţiile existente în baza noastră de date reiese că aţi obţinut în anul 2004 venituri care se globalizează şi pentru care aveţi obligaţia declarării veniturilor.Pentru a completa în mod corect formularele de declaraţii, vă rugăm să citiţi cu atenţie îndrumările de mai jos, care vă vor ajuta, de asemenea, să stabiliţi dacă aveţi sau nu obligaţia să depuneţi declaraţia de venit global şi/sau declaraţii speciale.I. TREBUIE SĂ DEPUN DECLARAŢIA DE VENIT GLOBAL – formularul 200?*Font 8*

AVEŢI OBLIGAŢIA
de a depune Declaraţia dacă în anul 2004 vă aflaţi în cel
puţin una din următoarele situaţii:

NU AVEŢI OBLIGAŢIA
de a depune Declaratia
dacu în anul 2004 ati
indeplinit cumulativ
urmatoarele condiţii
● dacă aţi lucrat la un singur angajator o perioadă mai mică de un an;
● dacă aţi lucrat la un singur angajator tot anul (1.01-31.12.2004),
însă angajatorul nu v-a regularizat FF1;
● dacă aţi lucrat la mai mulţi angajatori în cursul anului 2004;
● dacă aţi obţinut venituri asimilate salariilor (ex. indemnizaţii
ca membru al unui consiliu de administraţie, ca cenzor, ca asociat
unic etc.).;
● dacă aţi obţinut salarii din străinătate pentru activitatea
desfăşurată în România;
● dacă ati obţinut venituri din activităţi independente
din categoria:
– activităţilor comerciale (fapte de comerţ, prestări de servicii,
altele decât cele din profesii libere, activităţi desfăşurate
în baza unei convenţii civile, practicarea unei meserii);
– profesiilor libere (exercitarea profesiilor de medic, avocat,
notar, auditor, expert contabil, contabil autorizat,
consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect etc);
– drepturilor de proprietate intelectuală (brevete de invenţie,
desene şi modele, mostre, mărci de fabrica şi comerţ, drepturi
de autor şi drepturi conexe dreptului de autor şi altele
asemenea);
● dacă aţi obţinut venituri din cedarea folosinţei bunurilor
(ex.: din arendă sau închirieri de construcţii sau alte bunuri);
● dacă aţi obţinut venituri din străinătate ca urmare a
desfăşurării unor activităţi în străinătate: activităţi
independente şi/sau cedarea folosinţei bunurilor;
● dacă aţi obţinut venituri din activităţi independente scutite
la plata impozitului pe venit.
● aţi lucrat la un
singur angajator, cu
funcţie de bază, pe
întreaga perioadă a
anului fiscal
(de la 01.01-
31.12.2004)şi nu ati
obţinut şi alte
venituri care se
globalizeaza (din
activităţi independente
salarii sau cedarea
folosinţei
bunurilor);
● angajatorul va
regulariza Fisa
fiscala 1, caz în
care sunt comple-
tate toate
rândurile la cap. VI
"date referitoare
la regularizarea
impozitului: din
formularul FF1;

ATENŢIE Dacă mai aveţi nelămuriri referitoare la obligaţia
depunerii declaraţiei, vă puteţi adresa organului fiscal
de domiciliu, pentru clarificarea situaţiei dvs. fiscale.

II. CUM COMPLETEZ DECLARAŢIA DE VENIT GLOBAL?Cap. A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI-> în situaţia în care formularul 200 "Declaraţie de venit global" are completate eronat datele dvs. de identificare, vă rugăm să le corectaţi, pentru a corespunde datelor înscrise în documentul dvs. de identitate (buletin sau carte) la momentul depunerii declaraţiei, caz în care anexaţi copie după buletinul sau cartea de identitate.-> în situaţia în care aveţi deschis un cont curent sau cont de card, vă rugăm sa completaţi numărul de cont şi banca, pentru a ne da posibilitatea să vă viram în acest cont eventualele diferenţe de impozit de restituit, fără a mai fi necesară deplasarea dvs. la unităţile de trezorerie sau la oficiile poştale.Cap. B. VENIT NET DIN ACTIVITĂŢI INDEPENDENTE-> completaţi întâi formularul 202 "Declaraţie specială privind veniturile din activităţi independente", în funcţie de categoria venitului obţinut, conform instrucţiunilor de completare de pe verso-ul declaraţiei;-> completaţi după aceea capitolul B din formularul 200 "Declaraţie de venit global", astfel:┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐│- în rd. 1 sau rd. 2 – pentru veniturile │ ││ comerciale; │preluând datele referitoare │├──────────────────────────────────────────┤la venitul net sau pierderea ││- în rd. 3 sau rd. 4 – pentru veniturile │fiscală din declaraţiile ││ din profesii libere; │speciale │├──────────────────────────────────────────┤ ││- în rd. 6 sau rd. 7 – pentru veniturile │ ││ din drepturi de proprietate intelectuală│ │├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤│- în rd. 5 – numai în situaţia în care │preluând suma reprezentând norma de││ aţi desfăşurat activităţi inde- │venit corespunzătoare perioadei ││ pendente, fiind impuşi pe baza normelor │lucrate din Decizia de plăţi ││ de venit │anticipate primita de la organul ││ │fiscal │└──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘Cap. C. VENIT NET DIN SALARII-> veţi înscrie în rândurile de "venit net din salarii realizat la […]" sumele preluate din fişele fiscale FF1 şi FF2, astfel:

-în rd. 8 -"[…] la funcţia de bază"

suma din rd. 13.1 al cap. V
"Calculul impozitului pe veniturile
din salarii" din FF1
– în rd. 9 -"[…] în afara funcţiei de
baza"

suma preluată din rd. 13.1 al cap.
III "Calculul impozitului pe
veniturile din salarii, altele
decât cele de la funcţia de bază"
din FF 2
– în rd. 8 sau în rd. 9 – dacă aţi lucrat
la mai mulţi angajatori

totalul rezultat din adunarea
sumelor din fişele fiscale de
acelaşi fel (FF1 sau FF2)

Dacă nu aţi primit astfel de fişe până în ultima zi a lunii februarie 2005 sau la plecarea dvs. din unitate, vă rugăm să le solicitaţi de la angajator.-> veţi înscrie în rd. 10 – "Venit net din salarii primite din străinătate pentru activitatea desfăşurată în România" suma rezultată prin cumularea venitului net declarat lunar, preluat din rd. 3 din "Declaraţia privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice române cu domiciliul în România care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România" – cod 14.13.01.13/5.Cap. D. VENIT NET DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILOR-> completaţi întâi formularul 203 "Declaraţie specială privind veniturile din cedarea folosinţei bunurilor" pentru fiecare bun închiriat/arendat, în condiţiile şi conform instrucţiunilor de completare tipărite pe verso-ul declaraţiei;-> completaţi după aceea rd. 11 "Venit net" preluând datele referitoare la venitul net astfel:

– aţi realizat venituri din cedarea
folosinţei bunurilor în condiţiile
menţionate în instrucţiunile tipărite
pe verso-ul formularului 203?
din declaratia speciala

– aţi realizat venituri din cedarea
folosinţei bunurilor fără sa îndepliniţi
nici una din condiţiile menţionate în
instrucţiunile tipărite pe verso-ul
formularului 203?
din decizia de plăţi anticipate

– realizat, venituri din inchirierea sau
arendarea mai multor bunuri?

totalul rezultat din cumularea
venitului net, din toate
declaratiile speciale 2003 şi/sau
toate deciziile de plati anticipate

Cap. E. VENIT DIN STRĂINĂTATE-> completaţi întâi formularul 201 "Declaraţie specială privind veniturile din străinătate"-> completaţi după aceea capitolul E din formularul 200, astfel:– preluând datele referitoare la venit (în rd. 12) sau pierdere fiscală (în rd. 13) din declaraţia specială;– dacă aţi realizat venituri din mai multe ţări sau din mai multe surse atunci veţi înscrie suma rezultată din adunarea venitului/pierderii fiscale, din toate declaraţiile speciale privind veniturile din străinătate, depuse pentru anul fiscal 2004.Cap. F. VENITURI SCUTITE DE LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT-> completaţi întâi rd.1 din cap. D al formularului 202 "Declaraţie specială privind veniturile din activităţi independente", conform instrucţiunilor de completare de pe verso-ul declaraţiei;-> completaţi după aceea rd. 14 sau rd. 15 din capitolul F al formularului 200 "Declaraţie de venit global" cu sumele reprezentând venitul net sau pierderea fiscală, din formularul 202 – capitolul D;Cap. G. DEDUCERISe completează numai în cazul în care dvs. solicitaţi acordarea de către organul fiscal a uneia sau mai multora dintre deducerile menţionate, înscriind "X" în:– căsuţa corespunzătoare tipului de deducere solicitat din col. 1 "Tip deducere";– căsuţele corespunzătoare documentelor prezentate pentru acordarea deducerilor din col. 3 "Documente justificative".Documentele justificative care trebuie prezentate pentru acordarea deducerilor sunt:

                     
  deducerile personale suplimentare copii legalizate de pe documentele justificative care atestă dreptul la deduceri personale suplimentare, numai dacă acestea nu v-au fost acordate de către angajator.
               
  cheltuielile pentru reabilitarea locuinţei de domiciliu devizul de lucrări întocmit de persoana fizică/juridică autorizată sau     din care să reiasă materialele specifice achiziţionate şi categoriile de lucrări executate, exprimate în unităţi fizice şi valorice;
      declaraţie pe propria răspundere în cazul realizării lucrărilor în regie proprie    
      documentele justificative care atestă plata
      documentele justificative privind plata cheltuielilor şi     în cazul lucrărilor executate la părţile comune ale condominiului
      repartizarea acestora pe fiecare proprietar    
      actul de proprietate;
      actul de identitate;
      actele de stare civilă, după caz.
  prime de asigurare pentru locuinţa de domiciliu documentele justificative care atestă plata primelor;
  contractul de asigurare;
  documentul de atestare a plăţii primei de asigurare;
  actul de proprietate;
  actele de stare civilă, după caz.
  cotizaţia de sindicat documentele justificative care atestă plata acesteia
  sau
  sumele se preiau din copia Fişei fiscale 1 – în cazul reţinerii pe statul de plată

Cap. H. DESTINAŢIA SUMEI REPREZENTÂND 1% DIN IMPOZITUL PE VENITUL ANUAL DATORATSe completează numai dacă aţi plătit în anul 2004 sume reprezentând burse private şi/sau dacă optaţi pentru virarea unei sume din impozitul pe venitul anual datorat pentru entităţi nonprofit, înscriind după caz, la pct.1 şi/sau pct.2, datele prevăzute în rubricile respective ale declaraţiei.Dacă suma cumulată aferentă celor două opţiuni depăşeşte limita de 1% din impozitul anual datorat, atunci suma luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon având prioritate cheltuielile efectuate cu bursele private.III. CUM TREBUIE SĂ PROCEDEZ PENTRU DEPUNEREA DECLARAŢIILOR?Plicul cu declaraţiile de venit trebuie trimis la administraţia finanţelor publice în raza căreia aveţi domiciliul.Veţi introduce în plicul primit în pachetul informaţional, pe care este înscris indicativul CR, câte un exemplar din formularele completate:-> formularul 200 "Declaraţie de venit global", pretipărit, astfel încât în fereastra plicului să fie vizibilă adresa administraţiei finanţelor publice, tipărită în chenarul colorat din partea de jos a acestui formular;-> formularele de declaraţii speciale în copie sau în original, după caz;-> formularele de fişe fiscale, în copie;-> documente justificative (copii legalizate sau fotocopii) bifând, dacă este cazul, căsuţele corespunzătoare din cap. G şi H ale formularului "200".Celălalt exemplar din formularele completate se păstrează de dvs., împreună cu recipisa primită de la oficiul poştal la care aţi depus plicul cu declaraţiile.În situaţia în care realizaţi venituri (cu excepţia salariilor) din mai multe surse, (exemple de sursă: un contract de închiriere, locul de desfăşurare a activităţii independente), aveţi obligaţia depunerii unei declaraţii speciale pentru fiecare sursă de venit la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa respectivă. Aceste declaraţii speciale se pot depune la organul fiscal corespunzător, fie prin poştă, cu scrisoare recomandată, achitând taxele poştale, fie direct la registratura acestuia.În situaţia în care aţi desemnat, în condiţiile legii, un reprezentant fiscal, declaraţiile de venit pot fi completate şi depuse de către acesta. Numai în această situaţie veţi completa capitolul cuprinzând datele de identificare ale reprezentantului fiscal pe fiecare formular de declaraţie de venit._____________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x