ORDIN nr. 259 din 26 februarie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 26 februarie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 3
ART. 1ABROGA PEORDIN 2482 27/09/2017 ANEXA 31
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2482 27/09/2017
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ANEXA 11
ART. 1COMPLETEAZA PECOND+PROC 27/09/2017 ART. 3
ART. 1MODIFICA PECOND+PROC 27/09/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PECOND+PROC 27/09/2017 ART. 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2482 27/09/2017
ActulREFERIRE LACOND+PROC 27/09/2017
ActulREFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 359
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ART. 1ABROGA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 3
ART. 1ABROGA PEORDIN 2482 27/09/2017 ANEXA 31
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2482 27/09/2017
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2482 27/09/2017 ANEXA 11
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2482 27/09/2017
ART. 1COMPLETEAZA PECOND+PROC 27/09/2017 ART. 3
ART. 1MODIFICA PECOND+PROC 27/09/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PECOND+PROC 27/09/2017 ART. 1
ART. 1REFERIRE LACOND+PROC 27/09/2017
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 349
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015 ART. 353
ART. 3REFERIRE LALEGE 296 18/12/2020
ART. 3REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 2482 27/09/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. 359 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului finanțelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura și condițiile în care se realizează autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 796 din 9 octombrie 2017, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1(1)Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați se efectuează de către direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, respectiv de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili pentru operatorii economici mari contribuabili, prin comisiile regionale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv prin comisia constituită la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, denumite în continuare comisii.(2)Prin excepție de la alin. (1), autorizarea antrepozitelor fiscale pentru producția exclusivă de vinuri realizată de către contribuabili, alții decât contribuabilii mari și mijlocii, precum și autorizarea micilor distilerii prevăzute la art. 353 din Codul fiscal, micilor fabrici de bere independente prevăzute la art. 349 din Codul fiscal și a destinatarilor înregistrați prevăzuți la art. 371 alin. (2) din Codul fiscal, alții decât marii contribuabili, se face prin comisii teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, denumite în continuare comisii teritoriale.
2.La articolul 2, alineatele (1) și (1^1) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 2(1)Componența comisiilor constituite la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice este prevăzută în anexa nr. 1. (1^1)Componența comisiei constituite la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili este prevăzută în anexa nr. 1^1.
3.La articolul 3, alineatul (1^1) se abrogă.4.După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 3^1Predarea dosarelor și a documentelor operatorilor economici mari contribuabili aflate la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, respectiv a celor aflate la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili către direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, pentru contribuabilii care nu se mai încadrează în categoria marilor contribuabili, se realizează în termen de 30 de zile de la data la care intervine modificarea încadrării contribuabililor în cauză, după scanarea și arhivarea electronică a acestora la nivelul biroului/compartimentului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional/teritorial, respectiv la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care se încheie după cum urmează:a)la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, predarea/preluarea se realizează prin intermediul birourilor avize și autorizații, respectiv birourilor/ compartimentelor cu atribuții de autorizare din cadrul birourilor vamale de interior și/sau frontieră;b)la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, predarea/preluarea se realizează prin Serviciul autorizații.
5.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Anexele nr. 1, 1^1, 2, 3 și 4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
6.Anexa nr. 1^1 se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezentul ordin.7.La anexa nr. 2, articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1(1)Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituită la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili are competența să autorizeze contribuabilii încadrați în categoria marilor contribuabili.(2)Pentru contribuabilii încadrați în alte categorii decât cea prevăzută la alin. (1), administrați de către direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și structurile aflate în subordinea acestora, competența de autorizare revine comisiilor pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice.
8.La anexa nr. 2 articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)Activitatea curentă a comisiei constituite la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili se realizează prin intermediul Serviciului autorizații, denumit în continuare compartiment de specialitate, care are competențele și drepturile prevăzute la alin. (2) și (3).9.Anexa nr. 3^1 se abrogă.10.La anexa nr. 4, articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1Comisiile teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate au competență să autorizeze contribuabilii prevăzuți la art. 1 alin. (2) din ordin.
 + 
Articolul IIAnexa face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul III(1)Cererile sau orice alte solicitări privind autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, înaintate de operatorii economici mari contribuabili, primite și înregistrate la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și al structurilor aflate în subordinea acestora, nesoluționate până la data intrării în vigoare a Legii nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se predau în vederea soluționării către comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor constituită la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.(2)Predarea dosarelor și a documentelor aferente operatorilor economici încadrați în categoria marilor contribuabili aflate la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili se realizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, după scanarea și arhivarea electronică a acestora la nivelul biroului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional, pe bază de procese-verbale de predare-primire, care se încheie după cum urmează:a)la nivelul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice, predarea se realizează prin intermediul birourilor avize și autorizații;b)la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, preluarea se realizează prin Serviciul autorizații.
 + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor,
Alexandru Nazare
București, 26 februarie 2021.Nr. 259. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 1^1 la Ordinul nr. 2.482/2017)
COMPONENȚA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate
constituite la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili
1.Directorul general al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili – membru, președinte2.Directorul general adjunct al Direcției generale a vămilor – membru, vicepreședinte3.Directorul general adjunct Administrarea veniturilor statului 1 al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili – membru4.Directorul general adjunct Inspecție Fiscală 1 al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili – membru5.Șeful Serviciului juridic al Direcției generale de administrare a marilor contribuabili – membruNOTE:În cazuri justificate, președintele comisiei este înlocuit de vicepreședinte, care exercită atribuțiile președintelui, inclusiv dreptul de vot.În cazuri justificate, membrii comisiei pot desemna în scris un alt membru al comisiei care să exercite drepturile derivate din calitatea de membru. După caz, aceștia pot stabili și limite ale mandatului.Un membru al comisiei nu poate primi decât o singură împuternicire în baza căreia să reprezinte un alt membru al comisiei.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x