ORDIN nr. 256 din 10 octombrie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: OFICIUL PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 508 din 17 octombrie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 776 07/09/2000
ActulREFERIRE LAOG 88 29/08/2000 ART. 8
ART. 2REFERIRE LAOG 88 29/08/2000 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LAOG 88 29/08/2000 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 3
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea criteriilor de evaluare şi selectare a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţează şi în care funcţionează centre de consultanţa şi informare a consumatorilor, precum şi a modelului convenţiei încheiate



Preşedintele Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor,în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 776/2000 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor,având în vedere prevederile art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 88/2000 privind finanţarea centrelor de consultanţa şi informare a consumatorilor,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Criteriile de evaluare şi selectare a asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţează şi în care funcţionează centre de consultanţa şi informare a consumatorilor, prezentate în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Se aprobă modelul convenţiei prevăzute la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 88/2000 privind finanţarea centrelor de consultanţa şi informare a consumatorilor, prezentat în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.PreşedinteleOficiului pentru Protecţia Consumatorilor,Eliade Corneliu Mihailescu
 + 
Anexa 1CRITERIILE DE EVALUARE ŞI SELECTAREa asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţează şi în care funcţionează centre de consultanţa şi informare a consumatorilorDesemnarea asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care înfiinţează şi în care funcţionează centre de consultanţa şi informare a consumatorilor se face pe baza următoarelor criterii:1. activitatea desfăşurată pentru apărarea drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor şi experienta în domeniul serviciilor de consultanţa;2. interpretarea termenilor de referinţa, care să demonstreze înţelegerea proiectului şi problemele cheie ale acestuia;3. numărul, calificarea şi experienta personalului propus pentru asigurarea funcţionarii centrului de consultanţa;4. prezentarea programului detaliat al activităţii de consultanţa şi rezultatele masurabile ale acestuia, calendarul realizării proiectului şi costurile necesare în vederea infiintarii şi funcţionarii centrului pe o perioadă de un an, din care contribuţia asociaţiei pentru protecţia consumatorilor;5. impactul asupra dezvoltării cooperării permanente dintre diferite organizaţii de consumatori pentru creşterea nivelului de constientizare a consumatorilor.
 + 
Anexa 2CONVENŢIE

     
  încheiată între Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (după caz, consiliul local), cu sediul în . . . . . . . . , telefon . . . . . . . . ., cod fiscal . . . . . . . . , cont virament . . . . . . . . . . . . . . deschis la . . . . . . . . . . . . . . , reprezentat de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele şi funcţia), şi
  Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor . . . . . . . . . . . . . . . . , cu sediul în . . . . . . , telefon . . . . , cod fiscal . . . . , cont virament . . . . . . . . deschis la . . . . . . ., reprezentată de . . . . . . . . . . . . . . . . (numele şi prenumele), preşedintele asociaţiei, pentru înfiinţarea şi funcţionarea centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor
  Obiectul convenţiei
  Art. 1. – Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (după caz, Consiliul Local . . . . . . . . . . . . ) alocă în anul . . . . . . . . . . o sumă de . . . . . . lei de la bugetul de stat (după caz, de la bugetul local) Asociaţiei . . . . . . . . . . , pentru înfiinţarea şi funcţionarea centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor care desfăşoară activităţi gratuite în folosul consumatorilor, constând în informaţii, recomandări şi consultanţă pentru problemele legate de achiziţionarea unui produs sau serviciu.
  Obligaţiile asociaţiei
  Art. 2. – Asociaţia, în calitate de beneficiar al finanţării, are următoarele obligaţii:
  a) să folosească sumele în mod exclusiv în conformitate cu destinaţiile prevăzute la art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 88/2000;
  b) să prezinte Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (după caz, consiliului local), semestrial, un raport asupra activităţii;
  c) în caz de nerespectare a prevederilor legale în vigoare să returneze, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată, sumele primite, precum şi penalităţile aferente acestora, potrivit dispoziţiilor legale.
  Obligaţiile Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (după caz, ale consiliului local)
  Art. 3. – Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (după caz, consiliul local) are, în raport cu obiectul convenţiei, următoarele obligaţii:
  a) să asigure lunar fondurile necesare în vederea desfăşurării activităţii centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor;
  b) să acorde asistenţă de specialitate pentru desfăşurarea şi realizarea activităţii centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor.
  Condiţii de încetare a convenţiei
  Art. 4. – Nerespectarea unor obligaţii asumate de către asociaţie dă dreptul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor să dispună suspendarea plăţii aferente obligaţiei asumate, până la reglementarea situaţiei.
  Art. 5. – În cazul în care asociaţia nu respectă condiţiile legale în baza cărora s-a încheiat prezenta convenţie Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (după caz, consiliul local) are dreptul de a decide oricând încetarea aplicării convenţiei, notificând anularea plăţilor către asociaţie şi solicitând restituirea sumelor acordate în termen de . . . prin cerere de restituire, care capătă titlu executor de la data primirii.
  Art. 6. – În cazul încetării activităţii centrului de consultanţă şi informare a consumatorilor bunurile de natura obiectelor de inventar şi echipamentul, dobândite prin alocarea de sume, se pun la dispoziţie Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor sau consiliilor locale pentru a fi distribuite cu titlu gratuit unei instituţii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în condiţiile legii.
  Art. 7. – Asociaţia va evidenţia şi va raporta separat veniturile şi cheltuielile legate de suma primită potrivit dispoziţiilor legale privind gestionarea fondurilor publice, conform Legii contabilităţii nr. 82/1991.
  Art. 8. – Prezenta convenţie s-a încheiat în 2 (două) exemplare, fiecare parte primind un exemplar.
   
  OFICIUL PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR ASOCIAŢIA
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (după caz, consiliul local)  
     
  Numele şi prenumele . . . . . . . . . Numele şi prenumele . . . . . . . . .
  Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . . Funcţia . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Semnătura . . . . . . . . . . . . . . . . Semnătura . . . . . . . . . . . . . . . .
  Ştampila . . . . . . . . . . . . . . . . Ştampila . . . . . . . . . . . . . . . .

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x