ORDIN nr. 252 din 21 august 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 181 02/06/2006
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006 ART. 7
ART. 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 2
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ART. 25
ActulREFERIRE LAHG 753 03/07/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 753 03/07/2003 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 753 03/07/2003 ART. 7
ActulMODIFICA PEORDIN 181 02/06/2006
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006 ART. 7
ART. 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 2
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 181 02/06/2006 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEPROCEDURA 02/06/2006 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LACODUL PENAL (R) 16/04/1997 ART. 292
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) și ale art. 7 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003, cu modificările și completările ulterioare,președintele Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație emite prezentul ordin. + 
Articolul IProcedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație nr. 181/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 23 iunie 2006, se modifică după cum urmează:1.La subpunctul 3.3, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul conținut:d)au obținut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.2.La subpunctul 3.4, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul conținut:g)au obținut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.3.Alineatul (1) al subpunctului 3.5 va avea următorul cuprins:3.5.(1)Nu beneficiază de prevederile Programului: societățile bancare, societățile de asigurare și reasigurare, societățile de administrare a fondurilor financiare de investiții, societățile de valori mobiliare, agenții economici cu activitate principală de comerț, activități de intermedieri financiare, activități auxiliare intermedierilor financiare, activități juridice, de contabilitate și revizie contabilă, consultanță în domeniul fiscal, selecție și plasare a forței de muncă, precum și furnizorii de instruire, de servicii de consultanță de orice gen, servicii de publicitate și servicii IT, activitățile de închiriere (mașini, biciclete etc.), sectorul alimentar – servicii de catering, fast-food, organizarea de evenimente, agricultură. De asemenea sunt excluse de la finanțare serviciile oferite de agențiile imobiliare, serviciile de transport, activitățile de intermediere export și activitățile care prezintă risc pentru societate (alcool, tutun, arme).4.Litera e) a subpunctului 5.4 va avea următorul cuprins:e)certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condițiile legii (inclusiv pentru punctele de lucru) și certificat de atestare fiscală, în original sau în copie legalizată, emis în condițiile legii, cu privire la îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru punctele de lucru);5.Alineatul (1) al subpunctului 5.5 va avea următorul cuprins:5.5.(1)Formularul de înscriere completat corespunzător, însoțit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin poștă, numai la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) – START din cadrul ANIMMC, str. Poterași nr. 11, sectorul 4, cod 040263, București. Nu vor fi admise să participe în cadrul programului persoanele care au depus dosare incomplete.6.Subpunctul 6.3 va avea următorul cuprins:6.3. (1)Formularele de înscriere vor fi evaluate de către membrii UIP, după depunere și înregistrare, în ordinea datei și orei înregistrării în Registrul special al Programului, ținându-se cont de îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.(2)Punctajul obținut, necesar pentru participarea la prima etapă de cursuri a Programului, trebuie să fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.7.Alineatul (1) al subpunctului 7.1 va avea următorul cuprins:7.1.(1)Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfășura pe parcursul a 4 zile lucrătoare consecutive, în București, Brașov, Constanța, Cluj, Iași, Timișoara și Craiova.8.După alineatul (2) al subpunctului 7.1 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3)Prezența la cursuri este obligatorie. Neparticiparea la cursuri atrage excluderea definitivă din cadrul Programului pe toată perioada acestuia.9.Subpunctul 7.2 va avea următorul cuprins:7.2.La sfârșitul cursurilor de pregătire antreprenorială corespunzătoare primei etape a Programului, fiecare beneficiar eligibil care a participat la aceste cursuri, având o frecvență de cel puțin 90%, poate elabora un plan de afaceri în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului.10.După subpunctul 7.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 7.4, cu următorul cuprins:7.4.Ca urmare a participării la prima etapă a Programului, în condițiile subpct. 7.2, potențialii beneficiari vor întocmi planurile de afaceri corespunzătoare într-un termen de maximum 14 zile în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului.11.Literele a) și c) ale alineatului (1) al subpunctului 8.5 vor avea următorul cuprins:a)alocația financiară nerambursabilă în cuantum de maximum 40% din valoarea estimată a investiției, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 20.000 RON pe plan de afaceri selectat;……………………………………………………………c)contribuția personală în cuantum de minimum 15% din valoarea estimată a investiției, fără TVA. Nu se acceptă contribuția în natură.12.Subpunctul 9.2 va avea următorul cuprins:9.2.Calendarul Programului pe etape de desfășurare va fi stabilit și afișat în timp util pe site-ul ANIMMC.13.Anexele nr. 1 și 2 la procedură se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Agenției Naționale pentru
Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație,
Eugen Ovidiu Chirovici
București, 21 august 2006.Nr. 252. + 
Anexa nr. 1
TEMATICA ORIENTATIVĂ A CURSURILOR
1.Aspecte legislative privind înființarea unei firmea)Legislație fiscală și comercială2.Managementul resurselor umanea)Mediul extern și funcția de personal a firmeib)Managementul resurselor umane: esență, scop, componentec)Prognoza și planificarea resurselor umane3.Managementul micilor afaceria)Mediul de afaceri al firmeib)Parteneri și clienți într-o afacerec)Tipuri de planificare și strategii în afacerid)Decizia în afacerie)Conducerea afacerilorf)Antreprenoriatul și inovația economică și socialăg)Strategii antreprenoriale4.Managementul financiara)Managementul financiar. Definiție. Obiective.b)Mediul decizional al managementului financiarc)Analiza economico-financiară – baza managementului financiard)Concepte financiare de bazăe)Decizii financiare în condiții de certitudinef)Decizii financiare în condiții de risc și incertitudineg)Riscul și valoarea firmeih)Strategii financiare pe termen scurt, managementul ciclului de exploatarei)Strategii financiare pe termen lungj)Strategii dinamice pentru creșterea valorii firmei5.Accesarea surselor de finanțarea)Surse de finanțare pentru sectorul IMMb)Fundamentare deciziei de investiție – modele decizionale și indicatori de eficiență economică a investițieic)Modele decizionale privind alegerea sursei de finanțared)Întocmirea unei documentații de finanțare6.Marketinga)Definirea marketinguluib)Mixul de marketingc)Segmentarea piețelord)Politica de produse)Politica de prețf)Politica de promovareg)Politica de distribuție7.Elaborarea și implementarea planului de afaceria)Oportunități de afaceri: listă cu domeniile în care se consideră că este oportun a se demara o afacereb)Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înființării unei firmec)Necesitatea consultanței și trainingului manageriald)Planificarea activității firmeie)Planificarea structurii organizatorice și organigramaf)Indicatori economico-financiari de bază în planul de afacerig)Întocmirea documentației necesare înființării unei firmeh)Întocmirea unui plan de afaceri pentru obținerea finanțării în vederea demarării activității firmeii)Analiza SWOTj)Matricea logicăk)Costuri, venituri, profit, pierderil)Amortizarea și clasificarea acesteiam)Ce este cifra de afaceri și cum se calculează aceasta?n)Studiu de caz pe un plan de afaceri, realizat împreună cu specialiști bancari.
 + 
Anexa nr. 2
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor
și facilitarea accesului acestora la finanțare – START
Date personaleNumele și prenumele: ………………………………………….Sex: [] Masculin [] FemininAdresă domiciliu: …………………………………………….Telefon: …………………………………E-mail: …………………………………..Data nașterii: ……………………………..CNP: ………………………………………Locul unde doriți să participați la cursuri (București, Brașov, Cluj, Constanța, Iași, Timișoara, Craiova): …………………….Întrebări1.Nivelul educației:[] Studii liceale ……………………………[] Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitate de învățământ, specializare): …………………[] Studii universitare absolvite (perioada, unitate de învățământ, specializare): ………………..[] Studii postuniversitare (perioada, unitate de învățământ, specializare): ………………..2.Ce înțelegeți prin activitate antreprenorială?………………………………………………………….3.Care sunt, după opinia dumneavoastră, principalele calități necesare unui antreprenor?Detaliați:………………………………………………………….4.Vă rugăm să completați în tabelul următor datele referitoare la experiența dumneavoastră profesională:

Angajatorul Funcția Perioada

5.Ați început vreodată o afacere proprie?

[] Da [] Nu6.În ce domeniu de activitate? ………………………………….7.Care este stadiul actual? …………………………………….8.Aveți o afacere în prezent?[] Da [] Nu9.Ce tip de afacere? …………………………………………..10.Dacă intenționați să începeți o afacere sau să o extindeți pe cea existentă, ce tip de afacere ați începe/extinde? (Vă rugăm să dați detalii.) ………………………………………………….11.De cât capital credeți că aveți nevoie să începeți sau să extindeți o afacere? Cum îl repartizați? Detaliați: …………………………………………………………..12.Estimați suma de bani din fiecare dintre sursele menționate mai jos, pe care o puteți folosi în demararea/extinderea afacerii dumneavoastră:Bani din surse personale: ……………………..Împrumuturi sau bani oferiți de familie: ………………..Împrumuturi sau bani oferiți de prieteni: …………………Alte surse: ……………. Specificați: ………………….13.Aveți casa, apartamentul sau terenul dumneavoastră personal?[] Da [] NuDacă da, care au fost sursele de finanțare? ……………………14.Dați următorilor factori note cuprinse între 1-5, nota 5 fiind pentru acel factor care este, în opinia dumneavoastră, cel mai important în succesul unei afaceri:[] Banii [] Educația [] Prietenii [] Motivația [] Altele15.Cum apreciați dorința dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existentă? (Marcați doar un singur răspuns.)[] Slabă [] Puternică [] Foarte puternică16.Cum ați auzit de acest program?[] Internet [] Presă [] Radio [] TV [] Altele (……)17.La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială ați mai participat? Ce rezultat au avut?

Cursul Perioada Impactul

18.În ce stadiu vă aflați în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriți să o transformați într-o afacere?[] Nu am început să lucrez la un plan de afaceri.[] Am început documentarea (colectare de materiale și informații) necesară elaborării planului de afaceri.[] Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri.[] Am elaborat un plan de afaceri.19.De ce sprijin credeți că aveți nevoie pentru a începe sau a extinde o afacere proprie?[] Instruire generală în domeniul afacerilor[] Consultanță juridică[] Consultanță financiar-contabilă[] Consultanță în marketing[] Consultanță în management[] Alt gen de sprijin ………………………….20.Până în prezent ați solicitat o finanțare nerambursabilă sau un credit?[] Da și rezultatul solicitării a fost ………………….[] Nu21.Care sunt pașii ce trebuie urmați pentru obținerea unui credit?……………………………………………………………..22.Care sunt garanțiile care trebuie depuse pentru obținerea unui credit?………………………………………………………………23.Ce v-ați propus să obțineți în urma înscrierii în acest program?(Marcați un singur răspuns.)[] Mai multe informații[] Acces la finanțare[] Punerea în practică a ideii de afaceriDeclar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că nu am mai beneficiat de finanțare în cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.Semnătura aplicantului……………………….Localitatea …………………Data ……………………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x