pentru aprobarea Reglementărilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2
Ministrul transporturilor,având în vedere prevederile art. 11 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată şi modificată prin Legea nr. 197/1998, şi ale art. 4 alin. (2) lit. b) şi f) şi alin. (3) lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2Pentru omologarea de tip a autoturismelor şi a autoutilitarelor uşoare cu masa totală maxima autorizata de până la 3,5 tone, emisiile poluante nu trebuie să depăşească limitele prevăzute în Directiva 70/220/CEE , modificată prin Directiva 96/44/UE. +
Articolul 3(1) Pentru omologarea individuală – la prima înmatriculare – a autoturismelor şi a autoutilitarelor uşoare cu masa totală maxima autorizata de până la 3,5 tone, emisiile poluante provenite din gazele de evacuare nu trebuie să depăşească limitele prevăzute în Directiva 70/220/CEE , modificată prin Directiva 96/44/UE. … (2) Pentru autovehiculele fabricate în România prevederile alin. (1) se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2000. … +
Articolul 4Pentru omologarea de tip a autovehiculelor pentru transport de persoane sau de mărfuri cu masa totală maxima autorizata de peste 3,5 tone, emisiile poluante nu trebuie să depăşească limitele prevăzute în Directiva 88/77/CEE , modificată prin Directiva 91/542/CEE , faza II (EURO 2). +
Articolul 5(1) Pentru omologarea individuală – la prima înmatriculare – a autovehiculelor pentru transport de persoane sau de mărfuri, cu masa totală maxima autorizata de peste 3,5 tone, emisiile poluante provenite din gazele de evacuare nu trebuie să depăşească limitele prevăzute în Directiva 88/77/CEE , modificată prin Directiva 91/542/CEE , faza II (EURO 2). … (2) Pentru autovehiculele fabricate în România prevederile alin. (1) se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2000. … +
Articolul 6(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2001, pentru omologarea de tip a autoturismelor şi a autoutilitarelor uşoare cu masa totală maxima autorizata de până la 3,5 tone, emisiile poluante nu trebuie să depăşească limitele prevăzute în Directiva 70/220/CEE , modificată prin Directiva 98/69/CE . … (2) Specificaţia carburantului de referinţa utilizat la încercarea autovehiculelor prevăzute la alin. (1) este cea prevăzută în anexa IX la Directiva 98/69/CE , în conformitate cu Directiva 93/12/CEE , modificată prin Directiva 98/70/CE . … (3) Pentru autovehiculele fabricate în România prevederile alin. (1) şi (2) se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2004. … +
Articolul 7(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2002, pentru omologarea individuală – la prima înmatriculare – a autoturismelor şi a autoutilitarelor uşoare cu masa totală maxima autorizata de până la 3,5 tone, emisiile poluante provenite din gazele de evacuare nu trebuie să depăşească limitele prevăzute în Directiva 70/220/CEE , modificată prin Directiva 98/69/CE . … (2) Pentru autovehiculele fabricate în România prevederile alin. (1) se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2005. … +
Articolul 8Până la data de 31 decembrie 1999 se exceptează de la prevederile art. 3 şi 5 autospecializatele ambulanta, achiziţionate sau primite cu titlu gratuit de către unităţi sanitare sau de către unităţi care asigura asistenţa medicală, de organizaţii sau asociaţii cu caracter umanitar, de stat sau private, indiferent de forma lor de funcţionare. Omologarea individuală este condiţionată de avizul Ministerului Sănătăţii privind oportunitatea dotării cu autospecializate a persoanelor juridice nominalizate şi existenta amenajărilor specifice categoriei de utilizare, precum şi de dovada ca autovehiculele respective au fost înregistrate în patrimoniul unităţii. +
Articolul 9(1) Până la data de 31 decembrie 1999 se exceptează de la prevederile art. 5 autobuzele cumpărate, închiriate sau primite cu titlu gratuit de către organele administraţiei publice locale, regiile autonome, precum şi de către societăţile comerciale care au ca obiect de activitate transportul rutier de persoane. … (2) În cazul autobuzelor cumpărate sau închiriate potrivit alin. (1), contractele de vânzare-cumpărare sau de închiriere a acestora vor cuprinde clauze privind obligaţia asigurării unui stoc minim necesar de piese de schimb şi de materiale consumabile pentru motor, transmisie, sistem de franare şi direcţie, timp de un an de la dobândire. … (3) La introducerea în ţara autobuzele vor avea inspecţia tehnica valabilă, efectuată în ţara de origine, iar la înmatriculare vor respecta condiţiile prevăzute la art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 594/1991 privind verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice de către autovehiculele şi remorcile acestora care circulă pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 10Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2 vor fi puse la dispoziţie celor interesaţi de către Regia Autonomă "Registrul Auto Roman". +
Articolul 11Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 12La data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează aplicabilitatea Reglementările privind condiţiile tehnice pentru vehicule rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului de interne nr. 172/4.093/1992, modificat prin Ordinul ministrului transporturilor şi al ministrului de interne nr. 158/388/1994, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 1 iulie 1994, cu modificările şi completările ulterioare. +
Articolul 13Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor,Traian Basescu––––––