ORDIN nr. 24 din 3 martie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 380 din 15 august 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 91 09/08/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 102 29/06/1999
ActulREFERIRE LAHG 939 29/12/1997
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 91 09/08/2002

privind aprobarea Normarii personalului din instituţiile de interes public pentru protecţia specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap



Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap,având în vedere:Hotărârea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati;Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specială şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Normarea personalului din instituţiile de interes public pentru protecţia specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, cu valabilitate de la 1 martie 2000, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap şi inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap vor aduce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Începând cu data de 1 martie 2000 încetează aplicarea Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 250/1992 în instituţiile de interes public pentru protecţia specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, şi se abroga Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 277/1992.Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicapdr. Gabriela Popescu,secretar de stat
 + 
Anexa 1NORMAREApersonalului din instituţiile de interes public pentru protecţia specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu HandicapCentru de îngrijire şi asistenţacu peste 100 de asistaţia) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management (de preferinţă medic)
  Contabil-şef 1 post pe unitate
  Asistent medical şef sau soră medicală şefă 1 post pe unitate

                    b) Personal medical şi paramedical

  Medic – medicină generală 1 post la 150 de asistaţi
  Medic specialist (medicină internă sau balneologie şi recuperare medicală ori neurolog sau geriatru) 1 post la 150 de asistaţi, în funcţie de specificul unităţii, cu posibilitatea ca pe acest post să fie încadraţi 2 medici de specialitate, cu jumătate de normă fiecare
  Psiholog 1 post pe unitate
  Medic stomatolog*) 1 post în unităţile în care există deja aparatură de specialitate sau în unităţile pentru care există posibilitatea unei sponsorizări extrabugetare cu aparatură de specialitate stomatologică
  Asistent medical şef secţie**) 1 post la 200 de asistaţi
  Asistent medical, soră medicală 1 post la 40 de asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine de bătrâni) şi 1 post la 25 de asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine-spital pentru adulţi bolnavi cronici) şi minimum 1 post pe tură
  Asistent medical fizioterapeut sau maseur ori kinetoterapeut sau ergoterapeut*) 1 post la 50 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Infirmier 1 post la 20 de asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine de bătrâni) şi 1 post la 10 asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine-spital pentru adulţi bolnavi cronici)
  Asistent social 1 post pe unitate

               c) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Inspector de resurse umane 1 post la căminele cu peste 100 de salariaţi. La celelalte centre aceste atribuţii vor fi îndeplinite de funcţionarul economic.
  Funcţionar administrativ 1 post pe unitate
  Casier 1 post pe unitate
  Administrator 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post la 70 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 30 de asistaţi sau la 90 de mese servite
  Muncitor calificat – instalator*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – electrician*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – tâmplar*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – lăcătuş-mecanic*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – frizer*) 1 post pe unitate
  Fochist 1 post pe tură per punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Îngrijitor 1 post la 200 m2 suprafaţă de curăţenie
  Spălătoreasă 1 post la 75 de asistaţi pentru unităţile cu spălare mecanizată, pe tură, sau 1 post la 40 de asistaţi în unităţile cu spălare manuală, pe tură, şi un post la 60 de asistaţi în unităţile cu spălare semimecanizată (minimum 1 post pe unitate, pe tură)
  Lenjereasă 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexă 2 posturi pe unitate plus 1 post la 10-40 de porci şi 1 sau 2 posturi în plus pentru alte animale
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.Notă **) În unităţile cu număr mare de asistaţi (mai mult de 400) normarea se va face separat, pe pavilioane (peste 200 de asistaţi).NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii, în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitatea sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pe întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucătar-ospătar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, lenjereasa, muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa. Pentru aceste secţii se poate norma şi un post de director adjunct, dar numai cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.Pentru categoriile de personal angajat prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu, care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă posibilitatea conducerii unităţii de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.Centru de integrare prin terapie ocupationalaa) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management
  Contabil-şef 1 post pe unitate
  Director adjunct Persoană cu studii superioare + curs de management
    – pentru centre cu peste 150 de asistaţi
  Asistent medical şef sau soră medicală şefă 1 post pe unitate

                     b) Personal medical şi paramedical

  Medic medicină generală 1 post la 200 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Psiholog sau psihopedagog 1 post pe unitate
  Asistent social 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Asistent medical sau soră medicală 1 post la 70 de asistaţi pe tură (minimum 1 post pe unitate)
  Ergoterapeut sau instructor de educaţie*) 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate) – cu studii postliceale
  Infirmieră 1 post la 70 de asistaţi pe tură (minimum 1 post pe unitate, pe tură)
  Supraveghetor de noapte 1 post la 50 de asistaţi

                   c) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post pe unitate
  Inspector de resurse umane 1 post la căminele cu peste 100 de salariaţi. La celelalte centre aceste atribuţii vor fi îndeplinite de funcţionarul economic
  Funcţionar administrativ 1 post pe unitate
  Casier 1 post pe unitate
  Şef atelier de producţie 1 post pe unitate
  Instructor de practică 1 post la 60 de asistaţi pe tip de atelier de producţie (minimum 1 post pe unitate)
  Muncitor calificat pentru producţie 1 post pe tip de atelier de producţie
  Muncitor calificat de întreţinere şi reparare a utilajelor*) 1 post pe tip de atelier de producţie
  Administrator 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post la 70 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 60 de asistaţi sau la 120 de mese servite
  Muncitor calificat*) (instalator sau electrician ori tâmplar sau lăcătuş mecanic) 2 posturi pe unitate
  Fochist 1 post pe tură per punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Spălătoreasă 1 post la 75 de asistaţi pentru unităţile cu spălare mecanizată (minimum 1 post pe unitate) sau 1 post la 40 de asistaţi în unităţile cu spălare manuală (minimum 1 post pe unitate) şi 1 post la 50 de asistaţi pentru unităţile cu spălare semimecanizată
  Lenjereasă 1 post pe unitate
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi în gospodăriile- anexă (de preferat persoane cu handicap fizic) 1 post pe unitate
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitate sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pe întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucătar-ospătar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa.Pentru categoriile de personal angajat prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă posibilitatea conducerii unităţii de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.Centru de recuperare şi reabilitare neuropsihiatricaa) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management (de preferinţă medic)
  Contabil-şef 1 post pe unitate
  Asistent medical şef sau soră medicală şefă 1 post pe unitate

                        b) Personal medical şi paramedical

  Medic medicină generală 1 post la 150 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Medic specialist neuropsihiatru 1 post la 150 de asistaţi, în funcţie de specificul unităţii, cu posibilitatea ca pe acest post să fie încadraţi 2 medici de specialitate, cu jumătate de normă fiecare
  Psiholog 1 post pe unitate
  Medic stomatolog*) 1 post în unităţile în care există deja aparatură de specialitate sau în unităţile pentru care există posibilitatea unei sponsorizări extrabugetare cu aparatură de specialitate stomatologică
  Asistent medical, soră medicală 1 post la 30 de asistaţi pe tură
  Asistent social 1 post la 100 se asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Asistent medical fizioterapeut sau maseur ori kinetoterapeut sau ergoterapeut*) 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Infirmier 1 post la 10 asistaţi pe tură

                 c) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post la 150 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Inspector de resurse umane 1 post la căminele cu peste 100 de salariaţi. La celelalte centre aceste atribuţii vor fi îndeplinite de funcţionarul economic
  Funcţionar administrativ 1 post pe unitate
  Casier 1 post pe unitate
  Administrator 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post la 70 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 30 de asistaţi sau la 90 de mese servite
  Muncitor calificat – instalator*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – electrician*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – tâmplar*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – lăcătuş mecanic*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – frizer*) 1 post pe unitate
  Fochist 1 post pe tură per punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Îngrijitor 1 post la 200 m2 suprafaţă de curăţenie
  Spălătoreasă 1 post la 50 de asistaţi pentru unităţile cu spălare mecanizată sau 1 post la 30 de asistaţi în unităţile cu spălare manuală şi 1 post la 40 de asistaţi în unităţile cu spălare semimecanizată
  Lenjereasă 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexă (de preferat persoane cu handicap fizic) 2 posturi pe unitate plus 1 post la 10-40 de porci şi 1 sau 2 posturi în plus pentru alte animale
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitate sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pentru întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucătar-ospătar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, lenjereasa, muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa. Pentru aceste secţii se poate norma şi un post de director adjunct, dar numai cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.Pentru categoriile de personal angajate prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu, care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă posibilitatea conducerii unităţii de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.Centru-pilot de recuperare şi reabilitare a tinerilor cu handicapa) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management (de preferinţă medic)
  Director adjunct 1 post pe unitate (în unităţile cu peste 150 de asistaţi). Dacă directorul unităţii nu este medic, se propune ca acest post să fie ocupat de un medic
  Contabil-şef 1 post pe unitate
  Asistent medical şef sau soră medicală şefă 1 post pe unitate

                  b) Personal medical şi paramedical

  Medic specialist neuropsihiatru infantil sau neurolog infantil sau medic de altă specialitate (în funcţie de tipul handicapului predominant în unitate) 1 post la 75 de asistaţi
  Medic specialist pediatru sau medic medicină generală cu profil pediatrie 1 post pe unitate
  Medic stomatolog*) 1 post în unităţile în care există deja aparatură de specialitate sau în unităţile pentru care există posibilitatea unei sponsorizări (surse extrabugetare) cu aparatură de specialitate stomatologică
  Asistent medical (soră medicală) 1 post la 30 de asistaţi pe tură
  Asistent medical fizioterapie*) 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Maseur sau kinetoterapeut*) 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Infirmier 1 post la 15 asistaţi pe tură

                  c) Personal de educaţie şi recuperare

  Educatoare 1 post pentru fiecare grupă de preşcolari (15 copii/grupă)
  Învăţător 1 post pe unitate
  Pedagog 1 post pentru fiecare clasă sau grupă de minori asistaţi (pentru activităţi în afara orelor de curs)
  Asistent social 2 posturi pe unitate
  Logoped 1 post pe unitate
  Psiholog 1 post pe unitate
  Profesor de cultură fizică medicală sau kinetoterapie şi educaţie psihomotorie*) 1 post pe unitate
  Instructor de educaţie (practică) 1 post la 60 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)

               d) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Inspector resurse umane 1 post la căminele cu peste 100 de salariaţi. La celelalte centre aceste atribuţii vor fi îndeplinite de funcţionarul economic
  Casier 1 post pe unitate
  Administrator 1 post pe unitate
  Merceolog (lucrător comercial) 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post la 70 de asistaţi (minimum 2 posturi pe unitate)
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 30 de asistaţi sau la 90 de mese servite
  Muncitor calificat – instalator*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – electrician*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – tâmplar*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – lăcătuş mecanic*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – frizer*) 1 post pe unitate
  Fochist 1 post pe tură per punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Îngrijitor 1 post la 200 m2 suprafaţă de curăţenie
  Spălătoreasă 1 post la 75 de asistaţi pe tură pentru unităţile cu spălare mecanizată sau 1 post la 50 de asistaţi pe tură în unităţile cu spălare semimecanizată sau 1 post la 40 de asistaţi în unităţile cu spălare manuală (minimum 1 post pe unitate)
  Lenjereasă 1 post la 75 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexă 2 posturi pe unitate plus 1 post la 10-40 de porci şi 1 sau 2 posturi în plus pentru alte animale
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitate sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).Se poate prevedea un post de director adjunct numai pentru centrele care institutionalizeaza atât copii cu handicap, cat şi adulti cu handicap, cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pe întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucătar-ospătar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, lenjereasa, muncitor pentru activităţii necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa.Pentru categoriile de personal angajat prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu, care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă posibilitatea conducerii unităţii de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.Centru-pilot de recuperare şi reabilitare a minorilor cu handicapa) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management (de preferinţă medic)
  Contabil-şef 1 post pe unitate
  Asistent medical şef sau soră medicală şefă 1 post pe unitate

               b) Personal medical şi paramedical

  Medic (de preferinţă specialist neuropsihiatru sau neurolog infantil, iar în funcţie de disponibilităţile unităţilor se pot angaja medici medicină generală cu profil pediatrie, numai cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap)) 1 post la 50 de asistaţi
  Medic stomatolog*) 1 post în unităţile în care există deja aparatură de specialitate sau în unităţile pentru care există posibilitatea unei sponsorizări (surse extrabugetare) cu aparatură de specialitate stomatologică
  Asistent medical, soră medicală 1 post la 25 de asistaţi pe tură
  Asistent medical fizioterapie sau maseur ori kinetoterapeut*) 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Infirmier 1 post la 10 asistaţi pe tură

                    c) Personal de educaţie şi recuperare

  Educatoare 1 post pentru fiecare grupă de preşcolari (15 copii/grupă)
  Învăţător 1 post la 25 de asistaţi
  Pedagog 1 post la 25 de asistaţi
  Asistent social 1 post pe unitate
  Logoped 1 post pe unitate
  Instructor-educator 1 post în unităţile în care există minori cu tulburări de vedere sau auditive
  Profesor de cultură fizică medicală sau kinetoterapie şi educaţie psihomotorie*) 1 post pe unitate

               d) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post la 100 de asistaţi pe unitate (minimum 1 post pe unitate)
  Inspector resurse umane 1 post la căminele cu peste 100 de salariaţi. La celelalte centre aceste atribuţii vor fi îndeplinite de funcţionarul economic
  Funcţionar administrativ 1 post pe unitate
  Administrator 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post la 70 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 30 de asistaţi sau la 90 de mese servite
  Muncitor calificat – instalator*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – electrician*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – lăcătuş mecanic*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – frizer*) 1 post pe unitate
  Fochist 1 post pe tură per punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Îngrijitor 1 post la 200 m2 suprafaţă de curăţenie
  Spălătoreasă 1 post la 75 de asistaţi pentru unităţile cu spălare mecanizată sau 1 post la 50 de asistaţi în unităţile cu spălare semimecanizată ori 1 post la 40 de asistaţi în unităţile cu spălare manuală (minimum 1 post pe unitate)
  Lenjereasă 1 post la 75 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexă 2 posturi pe unitate plus 1 post la 10-40 de porci şi 1 sau 2 posturi în plus pentru alte animale
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitate sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pe întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucătar-ospătar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, lenjereasa, muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa. Pentru aceste secţii se poate norma şi un post de director adjunct, dar numai cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.Pentru categoriile de personal angajate prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu, care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă conducerii unităţii posibilitatea de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.Centru de îngrijire şi asistenţacu mai puţin de 100 de asistaţia) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management (de preferinţă medic)
  Contabil-şef 1 post pe unitate
  Asistent medical şef sau soră medicală şefă 1 post pe unitate

                b) Personal medical şi paramedical

  Medic medicină generală 1 post pe unitate
  Medic specialist (medicină internă sau balneologie şi recuperare medicală ori neurolog sau geriatru) 1 post la 75 de asistaţi, în funcţie de specificul unităţii, cu posibilitatea ca pe acest post să fie încadraţi 2 medici de specialitate cu jumătate de normă fiecare
  Psiholog 1 post pe unitate
  Medic stomatolog*) 1 post în unităţile în care există deja aparatură de specialitate sau în unităţile în care există posibilitatea unei sponsorizări extrabugetare cu aparatură de specialitate stomatologică
  Asistent medical şef secţie**) 1 post pe unitate
  Asistent medical, soră medicală 1 post la 40 de asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine de bătrâni) şi 1 post la 25 de asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine-spital pentru adulţi bolnavi cronici) şi minimum 1 post pe tură
  Asistent medical fizioterapeut sau maseur ori kinetoterapeut sau ergoterapeut*) 1 post la 50 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Infirmier 1 post la 20 de asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine de bătrâni) şi 1 post la 10 asistaţi pe tură (în unităţile foste cămine-spital pentru adulţi bolnavi cronici)
  Asistent social 1 post pe unitate

                 c) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post pe unitate
  Inspector de resurse umane 1 post la căminele cu peste 100 de salariaţi. La celelalte centre aceste atribuţii vor fi îndeplinite de funcţionarul economic
  Casier 1 post pe unitate
  Administrator 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post la 70 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 30 de asistaţi sau la 90 de mese servite
  Muncitor calificat – instalator*) La alegere, în funcţie de necesităţi, se vor norma doar 3 posturi
  Muncitor calificat – electrician*) La alegere, în funcţie de necesităţi, se vor norma doar 3 posturi
  Muncitor calificat – tâmplar*) La alegere, în funcţie de necesităţi, se vor norma doar 3 posturi
  Muncitor calificat – lăcătuş mecanic*) La alegere, în funcţie de necesităţi, se vor norma doar 3 posturi
  Muncitor calificat – frizer*) La alegere, în funcţie de necesităţi, se vor norma doar 3 posturi
  Fochist 1 post pe tură, pe punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Îngrijitor 1 post la 200 m2 suprafaţă de curăţenie
  Spălătoreasă 1 post la 75 de asistaţi pentru unităţile cu spălare mecanizată, pe tură sau un post la 40 de asistaţi în unităţile cu spălare manuală, pe tură, şi 1 post la 60 de asistaţi în unităţile cu spălare semimecanizată (minimum 1 post pe unitate, pe tură)
  Lenjereasă 1 post la 100 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexă 2 posturi pe unitate plus 1 post la 10-40 de porci şi 1 sau 2 posturi în plus pentru alte animale
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.Notă **) În unităţile cu număr mare de asistaţi (mai mult de 400) normarea se va face separat, pe pavilioane (peste 200 de asistaţi).NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitate sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pe întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucătar-ospătar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, lenjereasa, muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa. Pentru aceste secţii se poate norma şi un post de director adjunct, dar numai cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.Pentru categoriile de personal angajate prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu, care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă posibilitatea conducerii unităţii de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.Centru de zia) Personal de conducere

  Categorii de personal Criterii de normare
  1 2
  Director de centru Persoană cu studii superioare + curs de management (de preferinţă medic)
  Contabil-şef 1 post pe unitate

                  b) Personal medical şi paramedical

  Medic specialist neuropsihiatru sau neurolog ori medic de altă specialitate (în funcţie de tipul handicapului predominant în unitate) 1 post pe unitate în centrele de zi destinate copiilor şi tinerilor între 3 şi 18 ani
  Medic specialist pediatru sau medic medicină generală cu profil pediatrie 1 post pe unitate în centrele de zi destinate copiilor şi tinerilor între 3 şi 18 ani
  Medic medicină generală 1 post pe unitate în centrele de zi destinate adulţilor
  Medic stomatolog*) 1 post în unităţile în care există deja aparatură de specialitate sau în unităţile în care există posibilitatea unei sponsorizări extrabugetare cu aparatură de specialitate stomatologică
  Asistent medical (soră medicală) 1 post la 50 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)**)
  Asistent medical fizioterapie*) 1 post la 50 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)**)
  Maseur*) 1 post la 50 de asistaţi (minimum 1 post pe unitate)
  Infirmier 1 post la 30 de asistaţi

               c) Personal de educaţie şi recuperare

  Educatoare 1 post pentru fiecare grupă de preşcolari (15 copii/grupă)
  Învăţător 1 post la 20 de asistaţi
  Pedagog 1 post la 30 de asistaţi
  Asistent social 1 post pe unitate
  Logoped 1 post pe unitate
  Psiholog 1 post pe unitate
  Profesor de cultură fizică medicală sau kinetoterapeut*) 1 post pe unitate**)
  Instructor de ergoterapie (practică) 1 post la 10-20 de asistaţi

               d) Personal auxiliar, operativ şi de deservire

  Contabil sau funcţionar economic 1 post pe unitate
  Casier 1 post pe unitate
  Administrator 1 post pe unitate
  Merceolog (lucrător comercial) 1 post pe unitate
  Magaziner 1 post pe unitate
  Bucătar-ospătar 1 post pe unitate
  Muncitor necalificat bucătărie 1 post la 50 de asistaţi sau la 100 de mese servite
  Muncitor calificat – instalator*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – electrician*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – tâmplar*) 1 post pe unitate
  Muncitor calificat – lăcătuş mecanic*) 1 post pe unitate
  Fochist 1 post pe tură, pe punct termic (în unităţile în care există centrală termică sau în unităţile în care urmează să fie pusă în funcţiune o centrală termică din surse extrabugetare)
  Îngrijitor 1 post la 200 m2 suprafaţă de curăţenie
  Spălătoreasă 1 post pe unitate
  Lenjereasă 1 post pe unitate
  Paznic, portar 1 post pe tură la fiecare punct de pază stabilit de organele de poliţie
  Muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexă 2 posturi pe unitate plus 1 post la 10-40 porci şi 1 sau 2 posturi în plus pentru alte animale
  Şofer sau vizitiu 1 post pentru fiecare vehicul sau autosanitară înscrisă în circulaţie

Notă *) Pentru aceste categorii de personal se pot încheia şi contracte de prestări de servicii.Notă **) Numai pentru unităţile care au în specific recuperarea medicală şi menţinerea stării de sănătate fizica şi psihică.NOTĂ:La locurile de muncă cu activitate în ture se normeaza un post suplimentar la 3 posturi, pentru asigurarea schimbului în zilele nelucrătoare.Normarea posturilor conform acestor criterii şi aprobarea statelor de funcţii se vor face de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, cu avizul ordonatorului principal de credite.Fişa postului fiecărui angajat poate fi modificată de directorul unităţii în funcţie de profilul şi de necesităţile unităţii.Directorul unităţii are posibilitatea sa perfecţioneze cadrele din unitate pentru alte categorii profesionale, în conformitate cu normele cerute de Uniunea Europeană, asigurând flexibilitate sistemului.Conducerea unităţii împreună cu reprezentantul sindical reevalueaza schema de personal şi o adapteaza în funcţie de specificul unităţii şi de diagnosticul asistatilor (conform prevederilor Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de muncă, republicată).În cazul în care exista unităţi care au doua sau mai multe secţii aflate la o distanta mai mare de 10 km între ele se va face normare separată pentru cea de-a doua secţie. Dacă în secţii exista doua sau mai multe pavilioane, nu se va face normare separată pentru fiecare pavilion, ci pe întreaga secţie.În aceste secţii separate, situate la o distanta mai mare de 10 km între ele, se va face normare separată pentru următoarele categorii de personal: medic, asistent medical şef sau sora medicală sefa, administrator, magaziner, bucatar-ospatar, muncitor necalificat bucatarie, spalatoreasa, paznic, portar, lenjereasa, muncitor pentru activităţi necalificate, inclusiv pentru gospodăriile-anexa. Pentru aceste secţii se poate norma şi un post de director adjunct, dar numai cu acordul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.Pentru categoriile de personal angajate prin sistemul de prestări de servicii se va lua legătură cu asociaţiile neguvernamentale din teritoriu care, în limita disponibilităţilor, vor pune la dispoziţie personal calificat.Aceasta schema maximala propusă lasă posibilitatea conducerii unităţii de a micşora schema de personal în funcţie de necesităţile unităţii.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x