ORDIN nr. 24 din 10 ianuarie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 21 ianuarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1447 24/11/2008
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 412 23/03/2004 ART. 5
ActulREFERIRE LAOG (R) 42 28/08/1997 ART. 16
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 595 19/04/2003 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1447 24/11/2008

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerinţelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul român



Având în vedere prevederile Directivei Consiliului 82/714/CEE din 4 octombrie 1982, care stabileşte prescripţiile tehnice pentru navele de navigaţie interioară,în temeiul art. 12 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 16 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată, şi al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările ulterioare,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 privind aprobarea Cerinţelor tehnice minime pentru navele fluviale care arboreaza pavilionul român, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 şi nr. 374 bis din 31 mai 2003, se modifica şi se completează după cum urmează:1. După articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu următorul cuprins:"Art. 11^1. – Prevederile prezentului ordin se aplică:a) navelor nou-construite care urmează sa arboreze pavilionul român şi a căror chila a fost pusă pe data de 1 iunie 2003 sau după această dată;b) navelor care arboreaza pavilionul român şi care efectuează voiaje internaţionale începând cu data de 1 ianuarie 2005;c) navelor care arboreaza pavilionul român, altele decât cele de la lit. b), începând cu data de 1 ianuarie 2007."2. La anexa nr. 1 capitolul 2 punctul 2.03.4, prima fraza va avea următorul cuprins:"2.03.4. Instalaţiile vizate la pct. 2.03.1 nu pot fi amplasate în încăperi sau în compartimentul de maşini în care sunt depozitate ori utilizate categoriile de substanţe care fac parte din clasa a III-a ADNR – Regulamentul privind transportul mărfurilor periculoase pe Rhin, prevăzute mai jos:Categoria K1n – lichide cu punct de inflamabilitate mai mic de 21° C. Presiunea vaporilor acestor lichide la temperatura de 50° C nu trebuie să depăşească 1,1 bar;Categoria K1s – lichide cu punct de inflamabilitate între 21° C şi 55° C inclusiv; sauCategoria K2 – lichide cu punct de inflamabilitate peste 55° C, dar mai mic sau egal cu 100° C."3. Capitolul 13 din anexa nr. 1 va avea următorul titlu:"CAPITOLUL 13Derogări pentru navele aflate în serviciu"4. La anexa nr. 1 punctele 13.01-13.03 vor avea următorul cuprins:"13.01. Navele prevăzute la art. 11 1 din ordin, care la 1 ianuarie 1985 se aflau în serviciu sau a căror chila a fost pusă înainte de această dată, dar a căror construcţie şi echipament nu corespund în totalitate cerinţelor din prezenta anexa, trebuie să fie aduse în conformitate cu acestea până la prima inspecţie tehnica pentru eliberarea sau confirmarea certificatului tehnic, efectuată după data de 1 ianuarie 2005, cu excepţia prevederilor din tabelul nr. 1, la care se aplică următoarele condiţii:a) cerinţele din prima coloana a tabelului trebuie să fie aplicate în decurs de 5 ani începând de la data intrării în vigoare a prezentului ordin;b) cerinţele din coloana a doua nu se aplică navelor aflate deja în serviciu, dacă siguranţa navei şi a echipajului este asigurata într-un alt mod corespunzător;c) derogarile vizate la lit. a) şi b) nu se aplică părţilor din nave care fac obiectul transformărilor sau inlocuirilor;d) în cazul în care aplicarea cerinţelor vizate la lit. a), după o perioadă de 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, precum şi aplicarea cerinţelor prevăzute la lit. c) nu sunt practic realizabile sau ar antrena cheltuieli nerezonabile, Autoritatea Navala Română poate acorda derogări;e) detalii relevante cu privire la orice derogări acordate conform prevederilor lit. a) trebuie menţionate în certificatul tehnic în timpul primei inspecţii efectuate după intrarea în vigoare a prezentului ordin; derogarile conform prevederilor lit. d) trebuie menţionate în certificatul tehnic atunci când sunt acordate;13.02. Navele deja aprobate pentru conducerea prin radar de către o singura persoana trebuie să respecte cerinţele cap. 9 în decurs de 5 ani începând de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Navele care solicită pentru prima data o asemenea aprobare trebuie să fie aduse în conformitate cu cerinţele cap. 9 înainte să poată obţine aceasta aprobare.13.03. Navele care la 1 ianuarie 1985 aveau instalaţii permanente de stingere a incendiilor, care utilizează CO(2) ca agent de stingere, pot menţine aceste instalaţii cu condiţia să se îndeplinească următoarele cerinţe:a) instalaţiile de stingere a incendiilor cu CO(2) se pot folosi numai în compartimentele maşinilor, cazanelor şi pompelor;b) toate instalaţiile permanente de stingere a incendiilor cu CO(2) trebuie să fie echipate cu o alarma al carei semnal se poate auzi clar în toate spaţiile în care se lanseaza CO(2), chiar în condiţii de exploatare care corespund celui mai mare nivel de zgomot propriu posibil, şi care să se distinga clar faţă de toate celelalte semnale acustice de avertizare existente la bord.De asemenea, semnalele de avertizare pentru lansarea de CO(2) trebuie să se poată auzi clar în spaţiile invecinate prin uşile de comunicare închise şi în condiţiile depăşirii celui mai mare nivel posibil de zgomot propriu produs în timpul funcţionarii, în cazul în care acestea trebuie să fie evacuate printr-un singur spaţiu în care urmează a se lansa CO(2).Următorul anunţ, scris cu litere roşii pe fond alb, în limba română, precum şi în una dintre limbile olandeza, franceza sau germană, trebuie să fie afişat într-un loc corespunzător la intrarea şi la ieşirea din orice spaţiu în care CO(2) ar putea fi lansat:"Parasiti imediat acest spaţiu la emiterea semnalului de avertizare pentru lansarea de CO(2) (descrierea semnalului) pericol de asfixiere.";c) în apropierea tuturor dispozitivelor de declansare a instalaţiilor de stingere a incendiilor cu CO(2), instrucţiunile de utilizare trebuie să fie afişate în mod clar şi marcate durabil în limba română, precum şi în una dintre limbile olandeza, franceza sau germană.Tubulaturile care conduc la diferite spaţii ce ar putea fi afectate de lansarea de CO(2) trebuie să fie prevăzute cu dispozitive de închidere.Dispozitivul de avertizare prevăzut la lit. b) trebuie să fie declansat automat înaintea punerii în funcţiune a instalaţiei de stingere a incendiului;d) rezervoarele de CO(2) trebuie să fie instalate într-un spaţiu etans la gaz, separat de alte spaţii. Acest spaţiu trebuie să fie accesibil numai din exterior şi trebuie să dispună de o instalatie de ventilaţie corespunzătoare şi independenta, complet separată de celelalte instalaţii de ventilaţie de la bord. Temperatura din aceasta încăpere nu trebuie să depăşească 60° C. Toate rezervoarele sub presiune trebuie să aibă inscripţia "CO(2)" alba, pe fond roşu. Înălţimea literelor trebuie să fie de cel puţin 6 centimetri;e) rezervoarele, armaturile şi tubulaturile de CO(2) sub presiune trebuie să corespundă specificatiilor româneşti sau ale Uniunii Europene. Acestea trebuie să poarte un marcaj oficial care să ateste ca respectivele instalaţii au trecut testele regulamentare;f) alarma menţionată la lit. b) trebuie să fie verificata cel puţin o dată la 12 luni.Instalaţiile de stingere a incendiului trebuie să fie verificate cel puţin o dată la 2 ani. Aceasta verificare trebuie să se refere cel puţin la:– inspectarea exterioară a întregii instalaţii;– controlul funcţionarii sistemului de tubulatura şi a duzelor de ieşire;– controlul funcţionarii mecanismului de declansare;– verificarea alimentarii cu CO(2) la fiecare rezervor de serviciu;g) certificatele tehnice şi rapoartele de inspecţie aferente, semnate de inspectori, trebuie să se afle la bord. În acestea trebuie să fie menţionate cel puţin verificările mai sus menţionate, rezultatele obţinute şi data efectuării verificării;h) în cazul în care nava este echipata cu una sau mai multe instalaţii de stingere a incendiului cu CO(2) care au fost verificate, certificatul eliberat navei trebuie să aibă la rubrica 2/4 următoarea menţiune:«… (numărul) instalaţii fixe de stingere a incendiului cu CO(2). Certificatele cerute trebuie să se afle la bord»."5. La anexa nr. 1, capitolul 13 se completează cu punctele 13.04 şi 13.05, cu următorul cuprins:"13.04. Prevederile cap. 11 se aplică doar categoriilor de nave prevăzute la art. 11^1 lit. a) din ordin, care au chila pusă după data intrării în vigoare a prezentului ordin. Oricum, din motive de siguranţă, prevederile pct. 11.01.1, 11.01.3 şi 11.01.4, precum şi prevederile din tabelul nr. 2, în limitele de timp stipulate, se aplică navelor prevăzute la pct. 13.01 din prezenta anexa.13.05. Pe navele existente, care au puntea de circulaţie laterala gurilor de magazii mai mica de 0,50 m, balustradele pot fi înlocuite cu un cablu (ţin-te bine) fixat de-a lungul bordurilor înspre apa sau cu bare de sprijin fixate de-a lungul ramelor gurilor de magazii.Tabelul nr. 1

           
  Derogări Cerinţe a căror aplicare poate fi amânată până la împlinirea a maximum 5 ani de la data intrării în vigoare a Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 pentru navele aflate în serviciu la data intrării în vigoare a respectivului ordin Cerinţe care nu sunt aplicabile navelor aflate în serviciu la data de 1 ianuarie 1985
  Capitolul Articolul Paragraful Articolul Paragraful
  2. Cerinţe referitoare la construcţia navală 2.02 3, 6, 7 2.03 2, 3
  2.04 1, 2, 3, 4, 5    
  2.05 1, 2, 3    
  2.06 3, 5, 6 2.06 2, 7
  3. Instalaţia de guvernare şi timoneria 3.01 2    
      3.02  
  3.03 2 3.03 1
  3.04 1, 2, 3    
  3.05 1, 2    
  3.06 1, 2    
  3.08 1, 2, 3, 4    
  3.09 1, 2    
  3.10      
  3.11      
  3.12      
  3.13 2, 3, 4, 5    
  3.14      
      3.15  
  3.16 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7    
  4. Distanţa de siguranţă, bord liber şi scări de pescaj 4.05 1, 2, 3 3.17  
  5. Construcţia maşinilor     5.01 3
  5.02 2, 3    
      5.03 2/reciproc
      5.04 1, 2, 3, 4
  5.05 2, 3, 4, 5, 6 5.05 7, 8
  5.06 8 5.06 2, 3, 4, 5, 6, 7
      5.08 1, 2
      5.09 2
  6. Instalaţiile electrice     6.01 2, 3
      6.02 1, 2
  6.03 1, 2, 3, 4    
      6.04 1, 2
  6.05 1, 2, 5, 6, 7, 8 6.05 3
  6.06 1, 2, 3, 4, 5    
      6.07 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  6.08      
  6.09 1, 2 6.09 3
      6.10 1, 2, 3
  6.11 1, 2, 3, 4    
      6.12 1, 2, 3
  7. Echipamentul 7.03 6 7.03 5
  7.04 1, 2 7.04 3, 4
      7.05 2, 3, 5
  8. Instalaţiile cu gaze lichefiate pentru uz gospodăresc Tot capitolul, mai puţin pct. 3 ani în loc de 5 ani    
  12. Prevederi referitoare la cerinţele tehnice suplimentare faţă de cele pentru zona 4, aplicabile navelor care navighează pe căile de navigaţie interioară din zona 3 8.15   12.02 2, 3, 4
  12.03

    Tabelul nr. 2

           
  Derogări Cerinţe aplicabile navelor aflate în serviciu într-o perioadă de 5 ani de la data intrării în vigoare a Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003 Cerinţe aplicabile navelor aflate în serviciu într-o perioadă de 1 an de la data intrării în vigoare a Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 595/2003
  Capitolul Articolul Paragraful Articolul Paragraful
  11. Igiena şi siguranţa în încăperile de locuit ale echipajului şi în posturile de lucru 11.01 2    
  11.02 5    
  11.05 2    
      11.08 3
  11.12 5, 6, 7 11.12 8
  11.13 1, 2, 3, 4    
      11.14 1, 3, 4
  11.16 1, 2    
  11.17 2 11.17 3 a)
  11.18 1, 2, 4    
  11.20 2, 3    
      11.21 2"

6. La anexa nr. 2 "Căile navigabile europene repartizate geografic în zonele 1, 2, 3 şi 4", Capitolul II – Zona 3, după paragraful "Regatul Ţărilor de Jos" se introduce următorul text:"RomâniaDunarea de la granita României cu Republica Serbia şi Muntenegru (km 1.075) până la Marea Neagra prin bratul Sulina;Canalul Dunăre-Marea Neagra (64,410 km lungime): de la confluenta cu Dunarea la km 299,300 al Dunării la Cernavoda (respectiv km 64+410 al C.D.M.N.) la Portul Constanta Sud-Agigea (km 0);Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari (34,600 km lungime): de la confluenta cu Canalul Dunăre-Marea Neagra (km 29+410) la Poarta Alba (respectiv km 27+500 al C.D.M.N.) la Portul Midia (km 0 al C.P.A.M.)."7. La anexa nr. 2 "Căile navigabile europene repartizate geografic în zonele 1, 2, 3 şi 4", Capitolul III – Zona 4, după paragraful "Marele Ducat de Luxemburg" se introduce următorul text:"RomâniaCelelalte cai navigabile, altele decât cele din zona 3."8. La anexa nr. 3, punctele 1.14-1.19 din Certificatul tehnic de navigaţie interioară se completează cu coloana "Fahrtbereich 4 Zona 4". + 
Articolul IIAutoritatea Navala Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Gheorghe DobreBucureşti, 10 ianuarie 2005.Nr. 24.______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x