ORDIN nr. 232 din 4 noiembrie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 772 din 12 noiembrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 163 11/11/2010
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2ABROGA PEORDIN 181 25/09/2008
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 756 03/07/2003 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 793 25/07/2002 ART. 5
ART. 2ABROGA PEORDIN 181 25/09/2008
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 163 11/11/2010

privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid pentru anul 2010



În temeiul art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale şi al art. 5.9 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 793/2002 privind aprobarea acordului petrolier de concesiune a activităţii de exploatare a Sistemului naţional de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului, inclusiv a conductelor magistrale şi a instalaţiilor, echipamentelor şi dotărilor anexe, aferente sistemului, încheiat între Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale şi Societatea Comercială „Conpet” – S.A. Ploieşti, cu modificările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Contractul-cadru pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid pentru anul 2010, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2(1) Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 181/2008 privind aprobarea Contractului-cadru pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului, şi etanului lichid pentru anul 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 6 octombrie 2008.Preşedintele Agenţiei Naţionalepentru Resurse Minerale,Alexandru PătruţiBucureşti, 4 noiembrie 2009.Nr. 232.
 + 
AnexăCONTRACT-CADRUpentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatuluişi etanului lichidnr. ….. din anul ….. luna …… ziua …… + 
Capitolul IPărţile contractanteÎntre ……….., cu sediul în ………, judeţul ……., cod poştal ……, telefon ……, fax ……, telex ….., C.U.I. ……, înscrisă în registrul comerţului la nr. ……, cod SIRUES ….., cod IBAN ……, deschis la …………, capital social subscris şi vărsat ………., reprezentată legal prin director general …………. şi prin director economic ……….., denumită expeditor, pe de o parte, şi. …………., cu sediul în ……….., judeţul ……….., cod poştal ………., telefon ……., fax ……., telex ……., C.U.I. …….., înscrisă în registrul comerţului la nr. ………., cod SIRUES …….., cod IBAN ……….., deschis la …….., capital social subscris şi vărsat ………., reprezentată legal prin director general ………. şi director economic …………, denumită transportator, pe de altă parte, s-a încheiat prezentul contract.
 + 
Capitolul IIObiectul contractului + 
Articolul 1(1) Obiectul contractului constă în prestarea serviciilor de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid, după caz, de la punctele de primire la punctele de predare stabilite de părţi, respectându-se normele prevăzute în anexa nr. 1.(2) Ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid pot fi, după caz, proprietatea expeditorului sau a unei terţe persoane. În toate situaţiile expeditorul acţionează şi răspunde în nume propriu în ceea ce priveşte proprietatea produsului transportat.(3) Termenii utilizaţi în prezentul contract sunt definiţi în anexa nr. 2.
 + 
Capitolul IIIDurata contractului + 
Articolul 2Contractul se încheie pe o perioadă de ……………, convenită de părţi.
 + 
Capitolul IVPrograme de transport + 
Articolul 3(1) Programul cantităţilor anuale şi lunare de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid ce vor fi transportate va avea la bază solicitarea depusă de expeditor şi acceptată de transportator în conformitate cu anexele nr. 3 şi 3.1.(2) În cazul în care cantităţile prevăzute în anexa nr. 3 se modifică, transportatorul va accepta, în limita capacităţii disponibile pe destinaţia respectivă şi cu stabilirea termenului de transport, prestarea serviciilor de transport pentru cantităţile solicitate suplimentar de expeditor. Neacceptarea transportului de cantităţi suplimentare va putea fi justificată numai de lipsa capacităţii de transport disponibile şi va trebui să fie făcută în scris în termen de …… zile de la primirea solicitării de la expeditor.(3) Diminuarea cantităţilor lunare prezentate în anexele nr. 3 şi 3.1 se va face prin act adiţional, la solicitarea expeditorului, comunicată cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de începerea lunii al cărei program se diminuează. Diminuarea va avea ca obiect o cantitate maximă reprezentând 5% din programul iniţial lunar stabilit la încheierea contractului.(4) În cazul reviziilor programate, expeditorul poate solicita anularea programului de transport pentru o perioadă de maximum 45 de zile calendaristice pe an.
 + 
Articolul 4(1) Expeditorul transmite cu 10 zile lucrătoare înainte de începerea lunii un program cuprinzând estimarea predării produselor pe destinaţii.(2) Expeditorul confirmă transportatorului, cu 5 zile lucrătoare înainte de începerea lunii, programul lunar de predare a produselor pe destinaţii. În lipsa acestuia sau în cazul nerespectării lui, transportatorul se obligă să reia transportul în cel mult 24 de ore de la primirea solicitării de transport.
 + 
Articolul 5(1) Limitele maxime anuale admise drept consumuri tehnologice normate pentru primire, depozitare, transport şi predare sunt conforme cu lucrarea privind determinarea consumurilor tehnologice la activitatea de transport al ţiţeiului, condensatului şi gazolinei de la punctele de preluare până la rafinării şi sunt prezentate în anexa nr. 4.(2) Determinarea consumurilor tehnologice efective se face lunar de către transportator prin balanţa (mişcarea) produselor.
 + 
Articolul 6(1) În funcţie de condiţiile de operare a dotărilor transportatorului şi ca urmare a solicitării în scris a expeditorului, transportatorul poate fi de acord cu modificarea punctului de primire şi/sau de predare, a sortimentelor şi a cantităţilor de ţiţei, gazolină şi condensat ce urmează să fie transportate.(2) În eventualitatea unui refuz al transportatorului, acesta va transmite expeditorului o justificare în termen de …….. zile de la data primirii cererii din partea expeditorului.(3) Transportatorul este în drept să calculeze costuri suplimentare pentru:a) transportul unor cantităţi de ţiţei, gazolină şi condensat la alte destinaţii decât cele prevăzute în programul anual de transport pe calea ferată, conform anexei nr. 3.1;b) transportul unor cantităţi de ţiţei, gazolină şi condensat suplimentare faţă de cele prevăzute în programul anual de transport pe calea ferată, conform anexei nr. 3.1.(4) Costurile suplimentare apărute ca urmare a modificărilor menţionate la alin. (3) şi care constau în diferenţa dintre costurile de transport pe calea ferată, inclusiv tarifele accesorii (TOU, TUI, manevră, avizare) şi tariful prestaţiei prevăzut la art. 9 alin. (1), vor fi transmise de transportator pe baza documentelor justificative şi a calculaţiilor prezentate expeditorului şi facturate de transportator în baza acceptului expeditorului în termen de …….. zile de la transmitere. Expeditorul va achita factura în termen de ……… zile de la primirea ei, confirmată de documentul poştal de remitere.
 + 
Capitolul VStocul de operare + 
Articolul 7Pentru a putea presta servicii de transport în condiţii egale pentru toţi expeditorii, transportatorul va utiliza stocul existent în conducte.
 + 
Articolul 8(1) Expeditorul şi transportatorul îşi vor reconstitui stocurile fizice de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid, proprietatea lor, astfel cum erau constituite la începutul contractului, atât cantitativ, cât şi calitativ.(2) În cazul în care reconstituirea cantitativă şi calitativă a stocului fizic total al produselor nu este posibilă, la sfârşitul anului, până la data de ………., pe bază de inventariere, se va face regularizarea valorică la preţul produselor de la data inventarierii. Termenul de decontare a facturii de regularizare este de ………. zile de la data primirii facturii, confirmată de documentul poştal de remitere. În cazul neachitării în termen de 30 de zile de la scadenţă a sumelor datorate, partea în culpă se obligă să plătească penalităţi de întârziere egale cu nivelul majorării de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare stabilite conform reglementărilor în vigoare la acea dată, calculate asupra valorii neachitate, începând cu prima zi de la scadenţă.
 + 
Capitolul VITariful şi modul de plată + 
Articolul 9(1) Tarifele pentru prestarea serviciilor de transport al cantităţilor prevăzute în anexele nr. 3 şi 3.1 sunt cele stabilite de autoritatea competentă în condiţiile legii. Facturarea acestor servicii se va face de către transportator decadal/săptămânal pentru cantităţile de produse efectiv predate la destinaţie, certificate de procesele-verbale de predare-primire.(2) Valoarea consumurilor tehnologice şi TVA nu sunt cuprinse în tarifele de transport al produselor.(3) Termenul de decontare care devine şi termen de scadenţă este de …… zile de la data primirii facturii de către expeditor confirmată de documentul poştal.(4) Plata facturilor se va face de expeditor la Ploieşti, cod IBAN ………., deschis la Banca …….. .(5) Garantarea plăţii prestaţiilor de transport va fi stipulată în contractul de transport ce se va încheia între expeditor şi transportator. Forma de constituire a garanţiilor va fi negociată de părţile contractante.(6) Refuzul total sau parţial al expeditorului de a plăti o factură emisă de transportator se va aduce la cunoştinţa acestuia în termen de ……. zile lucrătoare de la data primirii ei. În caz contrar facturile emise sunt considerate acceptate în totalitate de expeditor.(7) Plăţile se consideră efectuate în momentul decontării contului expeditorului.(8) Transportatorul are obligaţia de a notifica expeditorului tarifele ajustate, cu menţiunea că acestea se aplică de la data stabilită de autoritatea de reglementare în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile.
 + 
Capitolul VIIPenalităţi şi despăgubiri + 
Articolul 10(1) Transportatorul este îndreptăţit ca începând cu prima zi de la scadenţă, în conformitate cu art. 9 alin. (3), să pretindă penalităţi egale cu nivelul majorării de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor în vigoare la acea dată, calculate asupra valorii neachitate începând cu prima zi de la scadenţă. Transportatorul va notifica lunar expeditorului penalităţile datorate şi va emite factura în termen de 10 zile de la notificare. Penalităţile vor fi plătite în termen de 5 zile de la primirea facturii.(2) În cazul neîndeplinirii la scadenţă a oricărei obligaţii de plată certe, lichide şi exigibile rezultate din executarea prezentului contract, transportatorul va notifica expeditorului că în termen de 5 zile se va proceda la oprirea pompării până la încasarea integrală a valorii facturilor, iar eventualele consecinţe ce rezultă din această întrerupere îl privesc în exclusivitate pe expeditor.(3) Transportatorul va relua prestarea serviciului de transport în termen de maximum 24 de ore de la data la care expeditorul face dovada achitării integrale a valorii facturilor a căror neplată a generat întreruperea pompării.
 + 
Articolul 11În cazul în care expeditorul predă la transport o cantitate care reprezintă mai puţin de 90% din programul de transport trimestrial, expeditorul datorează transportatorului o sumă în cuantum de …… euro, fără TVA, pentru fiecare tonă nepredată rezultând din diferenţa dintre cantitatea reprezentând 90% din programul de transport trimestrial şi cantitatea efectiv predată, în vederea recuperării cheltuielilor de întreţinere şi supraveghere în condiţii de securitate a Sistemului naţional de transport. Transportatorul va emite factura în ultima zi a trimestrului respectiv, la cursul euro/leu din ziua emiterii facturii, expeditorul fiind obligat să o achite în termen de ……… zile de la primirea ei.
 + 
Capitolul VIIIObligaţiile şi drepturile expeditorului şi transportatoruluiObligaţiile şi drepturile expeditorului + 
Articolul 12(1) Expeditorul se obligă să predea ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid în condiţiile de calitate prezentate în anexa nr. 1.(2) În situaţii deosebite (timp nefavorabil, avarii la instalaţiile de tratare, lipsa dezemulsionanţilor), se vor putea admite derogări de la condiţiile de calitate prevăzute în anexele la normele cuprinse în anexa nr. 1, la cererea scrisă a expeditorului, cu plata de către acesta a costurilor suplimentare generate astfel.(3) Costurile suplimentare vor fi stabilite de transportator pe bază de documente justificative şi vor fi facturate expeditorului. Termenul de scadenţă a facturii este de …….. zile.
 + 
Articolul 13(1) Expeditorul se obligă să asigure stocul de operare necesar transportului de la punctele de primire la punctele de predare a cantităţilor prevăzute în anexa nr. 3, în cazul în care transportatorul nu deţine stocuri de operare pe relaţia respectivă, conform art. 7, sau stocul de operare respectiv este proprietatea unui terţ. Cantităţile aferente stocurilor de operare respective vor fi acceptate de expeditor pe baza fundamentărilor justificative ale transportatorului.(2) La cuplarea tronsoanelor noi de conducte realizate de transportator prin programele proprii de reparaţii capitale şi modernizare, expeditorii deţinători ai stocului de operare vor completa stocul cu cantităţile de produse fundamentate de transportator în vederea reluării pompării.
 + 
Articolul 14În cazul unor avarii pe conductele de gazolină şi etan, expeditorul se obligă să asigure stocarea gazolinei şi condensatului conform anexei nr. 5.
 + 
Articolul 15În situaţia în care se recuperează ţiţeiul rezultat în urma avariilor, expeditorul se obligă să primească ţiţeiul transportat de transportator cu mijloace auto la punctele de primire, dacă este cazul. La predarea ţiţeiului se va încheia un proces-verbal în care se vor menţiona cantitatea şi calitatea ţiţeiului primit. În cazul în care este necesară recondiţionarea ţiţeiului, costurile aferente acestei operaţiuni se vor recupera de la transportator pe bază de documente justificative.
 + 
Articolul 16(1) Expeditorul se obligă să asigure efectuarea analizelor de laborator şi emiterea rapoartelor de încercare cu privire la calitatea produselor, având ca referinţă standardele prevăzute în anexele la prezentul contract, în prezenţa părţilor interesate.(2) Expeditorii care deţin laboratoare proprii au obligaţia să le doteze în mod corespunzător.
 + 
Articolul 17Expeditorul se obligă să notifice transportatorului, în cazul opririlor programate, cu 30 de zile lucrătoare înainte, situaţiile în care rafinăriile şi rampele de descărcare sunt oprite. În caz contrar, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli care sunt cauzate în totalitate din vina sa.
 + 
Articolul 18(1) Expeditorul are obligaţia să asigure calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevăzute de către firme autorizate de Biroul Român de Metrologie Legală. Tabelele de calibrare a rezervoarelor utilizate vor fi lizibile şi vor fi puse la dispoziţia transportatorului. Rezervoarele trebuie să întrunească condiţiile de funcţionare privind depunerile de şlam, funcţionarea serpentinelor de încălzire cu abur (după caz) şi a conductei de scurgere a apei tehnologice, să asigure posibilitatea de sigilare a ventilelor de pe conductele tehnologice, precum şi de sigilare şi eşantionare a probelor, să fie dotate şi întreţinute conform normelor în vigoare privind tehnica securităţii, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului. Standardele relevante în acest sens sunt cele prevăzute în anexele la prezentul contract.(2) Expeditorul are obligaţia ca pentru incintele lui să propună şi să încheie contracte sau convenţii privind dotarea, utilizarea instalaţiilor şi respectarea normelor în vigoare privind tehnica securităţii, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului.
 + 
Articolul 19(1) Expeditorul este obligat să primească cu prioritate la descărcare ţiţeiul şi gazolina expediate de transportator prin rampele sale de încărcare, în cantităţile stabilite prin programul de transport.(2) Dacă din vina expeditorului apar staţionări ale navetelor de ţiţei, expeditorul va suporta eventualele cheltuieli suplimentare determinate de aceste staţionări. Cheltuielile suplimentare vor fi transmise de transportator, pe baza documentelor justificative şi a calculaţiilor prezentate expeditorului. Expeditorul va transmite acceptul cheltuielilor suplimentare în termen de ….. zile lucrătoare de la comunicare; în caz contrar transportatorul va considera acceptate cheltuielile solicitate.(3) Facturarea de către transportator a cheltuielilor suplimentare se va face în …… zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2), termenul de scadenţă a facturii fiind de …… zile de la primirea facturii.
 + 
Articolul 20Expeditorul se obligă să achite contravaloarea serviciilor prestate, în condiţiile şi la termenele stabilite în cap. VI şi VII.
 + 
Articolul 21Expeditorul are dreptul să conteste balanţa de transport al produselor în maximum …… zile lucrătoare de la primirea acesteia. Neexercitarea acestui drept în termenul prevăzut presupune că balanţa a fost acceptată.
 + 
Articolul 22Expeditorul este obligat să prezinte la transportul ţiţeiului de import numai ţiţei liber la pompare. În acest scop, la punctul de primire, expeditorul sau persoana desemnată să predea ţiţeiul va prezenta documentul "Înştiinţare scrisă" ori "Telefonogramă de propunere de predare", care va cuprinde: proprietarul ţiţeiului, numărul rezervorului, cantitatea liberă la pompare, punctul de destinaţie.
 + 
Articolul 23Expeditorul şi transportatorul vor încheia convenţii de încărcare-descărcare, în conformitate cu fluxul proceselor tehnologice în rampele proprii de încărcare-descărcare.
 + 
Articolul 24Expeditorul este obligat să transmită transportatorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în aceasta.
 + 
Articolul 25Expeditorul garantează pe propria răspundere că ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid nu fac obiectul unui litigiu şi că este liber de orice sarcini. În caz contrar, expeditorul este obligat să înştiinţeze transportatorul, acesta nefiind obligat să accepte transportul produsului care este obiect de litigiu.
 + 
Articolul 26(1) Expeditorul are obligaţia ca până pe data de ……….octombrie a fiecărui an să prezinte transportatorului cantităţile estimative ale produselor care vor fi transportate anul următor.(2) La solicitarea scrisă a transportatorului, expeditorul se obligă să recepţioneze în termen de …….. ore ţiţeiul adus la destinaţie de către transportator, dacă ţiţeiul îndeplineşte condiţiile de recepţie stipulate în contract, sub sancţiunea plăţii unor penalităţi în cuantum de …….% din valoarea serviciului de transport a cantităţii respective, pentru fiecare oră de întârziere.Obligaţiile şi drepturile transportatorului
 + 
Articolul 27(1) Transportatorul se obligă să transporte prin conductă cantităţile de produse prevăzute în anexa nr. 3 şi să le predea la destinaţie în cel mult ….. zile lucrătoare de la primirea acestora.(2) În cazul în care transportatorul nu predă la destinaţie produsele în cel mult ……… zile de la primirea acestora, expeditorul este în drept să solicite daune-interese egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, stabilite conform reglementărilor în vigoare la acea dată, calculate asupra valorii prestaţiilor de transport neefectuate în termenul prevăzut. Acestea vor fi transmise de expeditor, pe baza documentelor justificative şi a calculaţiilor prezentate transportatorului. Facturarea acestora de către expeditor, în baza acceptului transportatorului, se face în termen de …….. zile de la transmitere. Transportatorul va achita factura în termen de ……. zile de la primirea ei, confirmată de documentul poştal de remitere.(3) Pentru cazul în care ţiţeiul şi gazolina sunt transportate pe calea ferată sau combinat pe conducte şi calea ferată, părţile contractante vor conveni programe de transport şi termene compatibile cu normele de transport pe calea ferată.
 + 
Articolul 28(1) Transportatorul se obligă să primească, să transporte şi să predea cantităţile zilnice de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid conform programului stabilit cu expeditorul.(2) Transportatorul răspunde de cantitatea şi calitatea (conform anexei nr. 1) ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid din momentul primirii de la expeditor şi până în momentul predării la destinaţie, influenţată de consumul tehnologic.(3) Transportatorul se obligă să asigure cazane de cale ferată goale în rampele de încărcare şi să optimizeze încărcarea şi transportul produselor astfel încât să se asigure cazane de cale ferată pline în rampele de descărcare ale expeditorului, la nivelul capacităţii acestora de descărcare conform convenţiilor de încărcare-descărcare.
 + 
Articolul 29Transportatorul se obligă să acţioneze în mod corespunzător pentru remedierea eventualelor avarii.
 + 
Articolul 30Transportatorul este obligat să transmită expeditorului documentele cuprinse în anexa nr. 6 la termenele stabilite în aceasta.
 + 
Articolul 31(1) Transportatorul are obligaţia să asigure calibrarea rezervoarelor proprii la termenele prevăzute de către firme autorizate de Biroul Român de Metrologie Legală. Rezervoarele trebuie să întrunească condiţiile de funcţionare privind depunerile de şlam, funcţionarea serpentinelor de încălzire cu abur (după caz) şi a conductei de scurgere a apei tehnologice, să asigure posibilitatea de sigilare a ventilelor de pe conductele tehnologice, precum şi de sigilare şi de eşantionare a probelor, să fie dotate şi întreţinute conform normelor în vigoare privind tehnica securităţii, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului. Standardele relevante în acest sens sunt cele prevăzute în anexele la prezentul contract.(2) Transportatorul are obligaţia ca pentru incintele lui să propună şi să încheie contracte sau convenţii privind dotarea, utilizarea instalaţiilor şi respectarea normelor în vigoare privind tehnica securităţii, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului.(3) Transportatorul are obligaţia, dacă deţine laboratoare proprii, să le doteze în mod corespunzător.
 + 
Articolul 32(1) În termen de …… zile lucrătoare de la încheierea lunii, precum şi la încetarea contractului din orice motiv, transportatorul va întocmi şi va prezenta expeditorului balanţa (mişcarea) produselor transportate, conform anexei nr. 7.1 şi anexei nr. 7.2, având la bază procesele-verbale de predare-primire. Procesele-verbale de predare-primire se întocmesc şi se semnează de expeditor şi de transportator pe baza bonurilor provizorii şi a rapoartelor de încercare.(2) În cazul în care expeditorul contestă în mod justificat balanţa, transportatorul va întocmi şi prezenta expeditorului balanţa refăcută în termen de 4 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei.
 + 
Articolul 33Transportatorul se obligă să anunţe cu minimum 30 de zile calendaristice înainte reviziile şi reparaţiile programate pentru echipamentele şi instalaţiile de transport.
 + 
Articolul 34Transportatorul va analiza toate solicitările de transport primite şi va decide înainte de data de 30 noiembrie a fiecărui an, conform condiţiilor şi procedurilor stabilite, dacă aprobă cererile primite. Decizia incluzând opţiunile selectate în mod corect şi nediscriminatoriu, cu motivarea acestora, se va notifica în scris fiecărui solicitant.
 + 
Articolul 35Transportatorul nu este obligat să presteze servicii de transport al produselor atunci când:a) nu există capacitate disponibilă în conductele Sistemului naţional de transport, în raport cu programul de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului şi cu rutele solicitate. În cazul în care nu există suficientă capacitate disponibilă pentru a transporta întreaga cantitate solicitată, transportatorul va informa expeditorul, iar acesta va putea să îşi modifice cererea în mod corespunzător;b) există considerente de ordin tehnic, operaţional sau de siguranţă care ar putea afecta exploatarea Sistemului naţional de transport al produselor prin conducte;c) calitatea produselor solicitate să fie transportate nu respectă:– specificăţiile de calitate ale transporturilor de produse contractate;– specificăţiile de pompabilitate corespunzătoare pentru conductele Sistemului naţional de transport;– calitatea transporturilor de produse solicitate, cărora li s-a acordat un nivel mai înalt de prioritate în cadrul cererii;d) capacitatea disponibilă este necesară în vederea îndeplinirii unor obligaţii pentru prestarea unor servicii publice de către transportator conform legislaţiei în vigoare;e) expeditorul nu şi-a îndeplinit obligaţiile financiare faţă de transportator cu privire la serviciile de transport al produselor prestate anterior şi nu prezintă garanţii sau siguranţă cu privire la obligaţiile de plată viitoare;f) expeditorul sau entitatea împuternicită de acesta nu a prezentat documentul "Înştiinţare scrisă" sau "Telefonogramă de propunere de predare";g) expeditorul nu asigură capacităţi de descărcare la nivelul programelor stabilite, pentru cantităţile transportate pe calea ferată.
 + 
Articolul 36Transportatorul are dreptul să sisteze toate operaţiunile privind prestarea serviciilor de transport în condiţiile menţionate la art. 10 alin. (2).
 + 
Capitolul IXRăspunderea contractuală + 
Articolul 37Dacă din vina dovedită a expeditorului se ajunge la deteriorarea conductelor sau instalaţiilor sistemului de transport, transportatorul nu poate fi răspunzător faţă de expeditor pentru nicio întârziere, deteriorare ori pierdere a produselor pe timpul transportului.
 + 
Articolul 38(1) Expeditorul are obligaţia să despăgubească transportatorul pentru orice pierdere sau cheltuială dovedită de transportator, care este din vina sa sau ca urmare a nerespectării prevederilor prezentului contract.(2) Transportatorul are obligaţia să despăgubească expeditorul pentru orice pierdere sau cheltuială dovedită de expeditor, care este din vina sa ori ca urmare a nerespectării prevederilor prezentului contract.
 + 
Articolul 39După semnarea cumulativă a documentelor de recepţie a produselor (bon provizoriu şi raport de încercare la punctul de primire), răspunderea cantitativă şi calitativă trece în sarcina transportatorului până la predarea lor la destinaţie pe baza documentelor de recepţie (bon provizoriu şi raport de încercare), moment în care răspunderea cantitativă şi calitativă trece în sarcina expeditorului.
 + 
Articolul 40Transportatorul răspunde de integritatea produselor transportate. Orice eveniment care conduce la pierderi apărute pe parcursul executării prestaţiei de către acesta, dacă nu este în culpa expeditorului, se impută transportatorului.
 + 
Capitolul XReclamaţii + 
Articolul 41Părţile vor transmite în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la recepţia ţiţeiului, gazolinei, condensatului sau etanului, reclamaţiile în legătură cu calitatea acestora. Confirmarea reclamaţiei se va face prin analizarea probelor-martor sigilate şi păstrate. Neexercitarea acestui drept în termenul prevăzut presupune însuşirea de către părţi a rezultatelor de la recepţia produsului.
 + 
Capitolul XIClauze speciale + 
Articolul 42Prezentul contract este sub incidenţa legii române.
 + 
Articolul 43Părţile contractante se obligă să respecte confidenţialitatea prezentului contract.
 + 
Articolul 44Arhivarea documentelor pe baza cărora se întocmeşte balanţa (mişcarea) de transport al produselor se face de ambele părţi, conform normelor specifice de păstrare a documentelor.
 + 
Articolul 45Niciuna dintre prevederile prezentului contract nu va fi destinată stabilirii unei relaţii de subordonare între părţi, fiecare parte fiind în întregime responsabilă pentru obligaţiile care îi incumbă conform contractului.
 + 
Articolul 46Recepţiile se vor face în intervalul orar 8,00-16,00 al zilei. Situaţiile excepţionale vor fi anunţate transportatorului prin fax.
 + 
Articolul 47Părţile contractante se vor informa reciproc, în formă scrisă, cu cel puţin …….. zile înaintea luării măsurilor tehnice, organizatorice şi de restructurare cu impact asupra activităţii de transport, pentru a se pune de acord asupra activităţilor curente şi de viitor.
 + 
Articolul 48Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract atrage răspunderea părţilor contractante conform dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 49Litigiile apărute în cursul derulării acestui contract se rezolvă pe cale amiabilă, iar în caz contrar vor fi supuse spre soluţionare instanţelor de drept comun competente, în conformitate cu prevederile Codului de procedură civilă.
 + 
Articolul 50Orice modificare a condiţiilor prezentului contract se va face prin act adiţional însuşit de ambele părţi.
 + 
Articolul 51Forţa majoră apără de răspundere partea care o invocă şi se comunică celeilalte părţi contractante în termen de 5 zile, iar în următoarele 15 zile trebuie transmise documentele care să ateste evenimentele respective, astfel cum au fost convenite de părţi. Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate pe toata perioada în care aceasta acţionează. Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuvin părţilor până la apariţia acesteia.
 + 
Articolul 52Denunţarea unilaterală a contractului se poate face de către partea interesată cu un termen de preaviz de 60 de zile faţă de data la care aceasta devine operaţională.
 + 
Articolul 53Anexele nr. 1, 2, 3, 3.1, 4, 5, 6, 7.1 şi 7.2 fac parte integrantă din prezentul contract-cadru.Prezentul contract a fost încheiat la data de…….., în două exemplare, cu anexe, câte unul pentru fiecare parte contractantă, şi intră în vigoare la data de ………… .Expeditor                       Transportator,Director general,             Director general,…………………..            ………………..Director economic,          Director economic,…………………              ………………Oficiul juridic,                 Oficiul juridic,………………..               ………………..
 + 
Anexa 1––-la contractul-cadru––––––-NORMEprivind calitatea, recepţia şi predarea ţiţeiului, gazolinei,condensatului şi etanului lichidCalitatea1. Expeditorul va prezenta la semnarea contractului fişele de calitate ale produselor ce urmează să fie transportate (anexele A1-A4 la prezentele norme).2. Transportatorul va preda la destinaţie produsele primite de la expeditor în parametrii de calitate cu care acestea au fost preluate, ţinându-se cont de eventualele amestecuri cu stocul de operare existent în conducte, de stocul din rezervoarele de primire din rafinării, de abaterile admise ale determinărilor calitative, precum şi de modificările acelor parametri de calitate ce pot apărea independent de acţiunea transportatorului.3. În cazul în care pe aceeaşi conductă se transportă mai multe sortimente de ţiţei, la destinaţie se va preda sortimentul de ţiţei cel mai apropiat de cel preluat pentru pompare.Condiţii de pompabilitatea) Pentru ţiţeiul din import1. Expeditorul va preda transportatorului pentru pompare ţiţei care la recepţie trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:– temperatura de congelare = cu 7°C mai mică decât temperatura minimă a solului, măsurată pe traseul conductei;– viscozitatea la temperatura minimă a solului:cst.maxim =2. Temperatura solului măsurată pe traseul conductei va fi comunicată zilnic de transportator expeditorului pentru ca acesta să pregătească ţiţeiul conform condiţiilor precizate la pct. 1.3. Condiţia de omogenitate:● pentru recepţia rezervoarelor cu ţiţei omogen (diferenţa de densitate între probele de nivel superior, mijloc şi aspiraţie se încadrează în limitele de +/- 5 kg/mc), se constituie proba compusă din cele 3 probe individuale prin amestecare proporţională, determinându-se caracteristicile ţiţeiului;● pentru recepţia rezervoarelor neomogene (diferenţa de densitate între probele de nivel superior, mijloc şi aspiraţie nu se încadrează în limitele de +/- 5 kg/mc), se recoltează probe punctuale de la nivelele intermediare sau echidistante, astfel încât să fie prinse toate straturile. Din probele punctuale se constituie proba compusă, la care se determină caracteristicile ţiţeiului. De asemenea, se determină densitatea şi pentru probele intermediare;● se verifică conţinutul de apă la proba de aspiraţie care trebuie să fie de maximum 1% (condiţia de recepţie a ţiţeiului).b) Pentru ţiţeiul din ţarăPentru asigurarea pompării pe conductă a ţiţeiurilor parafinoase, acestea trebuie să îndeplinească condiţia de pompabilitate privind punctul de congelare (minimum 7°C sub temperatura solului măsurată pe traseul conductei).Recepţia şi predareaa) Pentru transport pe conductă1. Primirea produselor din producţia internă de la punctele de primire se va face numai pe timpul zilei, prin recepţie la intervalele prevăzute în anexa B la prezentele norme, întocmită de expeditor de comun acord cu transportatorul.2. Primirea ţiţeiului din import în punctul de primire OIL TERMINAL se face la solicitarea OIL TERMINAL, de regulă pe timpul zilei, pe bază de "Înştiinţare scrisă" sau "Telefonogramă de propunere la predare", care trebuie să cuprindă următoarele: proprietarul ţiţeiului, numărul rezervorului, cantitatea liberă la pompare, punctul de destinaţie al transportului.3. Înainte de umplerea rezervorului în vederea recepţiei se izolează conducta de legătură dintre părţi, prin închiderea şi sigilarea ventilelor. Violarea sigiliilor atrage răspunderea legală pentru partea vinovată.4. Recepţia calitativă şi cantitativă a produselor se efectuează în rezervoarele şi laboratoarele expeditorului sau transportatorului, cu respectarea standardelor de referinţă, prevăzute în anexele C1-C4 la prezentele norme.5. În cazul în care transportatorul/expeditorul va pune în funcţiune sisteme automate de măsură a livrărilor de ţiţei (skiduri de măsură), părţile vor agrea şi vor întocmi proceduri de lucru şi măsurare în conformitate cu standardele româneşti şi/sau internaţionale în care se va specifică modul de determinare a cantităţii de ţiţei, gazolină, condensat şi etan livrate/primite.6. Transportatorul împreună cu expeditorul vor întocmi: raportul de încercare, bonul provizoriu, procesul-verbal de predare-primire, în două exemplare semnate de cele două părţi, conform anexelor D1-D5 la prezentele norme.7. Predarea către terţi a ţiţeiului şi gazolinei se face de către transportator numai la comunicarea scrisă a expeditorului şi cu acordul părţilor. Transportatorul va transmite procesul-verbal de predare-primire expeditorului pentru facturare.8. În vederea recepţiei se vor eşantiona probe de către transportator în prezenţa expeditorului.9. Din rezervoarele recepţionate se va păstra la transportator şi la expeditor câte o probă-martor de un litru, sigilată de ambele părţi, timp de 30 de zile de la recepţie, pentru analiză în caz de reclamaţie. În caz de litigiu analiza se efectuează la un laborator stabilit de comun acord de ambele părţi contractante. În situaţia în care prin analiza probei-martor reclamaţia se dovedeşte întemeiată, partea în culpă suportă consecinţele. Recipientele pentru probe vor fi asigurate de cei care păstrează probele.10. Predarea etanului la destinaţie se face prin contorul transportatorului. Pentru eliminarea neconcordanţelor, prin grija părţilor vor fi verificate cele 3 aparate (al expeditorului, al transportatorului şi al destinatarului).11. Expeditorul împreună cu transportatorul vor verifica calitatea etanului lichid care trebuie să corespundă fişei de calitate eliberate de expeditor la predare către transportator. Eventualele neconcordanţe vor fi rezolvate de comun acord.b) Pentru transport pe calea ferată1. Recepţia cantitativă a ţiţeiului şi gazolinei ce se transportă pe calea ferată se poate face astfel:● la rezervoare, înainte şi după transvazare în/din vagoane, respectându-se instrucţiunile în vigoare prevăzute în anexele C1-C2;● la cazane, prin cântărirea vagoanelor-cisternă la plin şi la gol pe cântare pod-basculă, în prezenţa expeditorului şi a transportatorului, întocmindu-se fişa de cântar în care se consemnează: numerele cazanelor, cantitatea brută determinată prin cântărire şi ţara înscrisă pe tăbliţa fiecărui vagon-cisternă.2. Recepţia calitativă a ţiţeiului şi gazolinei se face de către expeditor, în prezenţa transportatorului, prin recoltarea probelor din vagoane-cisternă, cu întocmirea raportului de încercare.Pe baza raportului de încercare şi a fişei de cântar, se întocmeşte procesul-verbal de predare-primire a ţiţeiului sau gazolinei, pentru un lot (navetă) de cazane, care se semnează de către expeditor şi transportator.Procesul-verbal de predare-primire a ţiţeiului sau gazolinei va conţine următoarele date:– cantitatea brută, determinată prin diferenţa la cântărire între gol şi plin;– cantitatea totală de impurităţi (apă, sedimente, sare) determinată pe baza raportului de încercare;– cantitatea netă rezultată ca diferenţă între cantitatea brută determinată prin cântărire şi cantitatea totală de impurităţi.Când nu există posibilitatea de transvazare într-un rezervor sau cântărire pe pod-basculă se determină volumul de ţiţei prin calibrare. Standardul de referinţă privind stabilirea cantităţii de ţiţei este SR 1.165/2004.Expeditor,     Transportator,………….     ……………… + 
Anexa A1–––la norme–––UNITATEA ……………………….Fişa de calitate a ţiţeiului┌─────────────────────┬────────────────────────────┬─────────┬─────────────────┐│ │ Conţinut maxim │ % m/m │ ││ Sortiment │în apă + impurităţi mecanice│ Cloruri │Congelare păcură ││ │ (% m/m) │ │ │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A1 Vest │ 1 │max. 0,06│ sub -15°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Vest │ 1 │max. 0,06│ sub -15°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Rest │ 1 │max. 0,06│ sub -15°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Sel. │ 1 │max. 0,06│ sub -30°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Nesel │ 1 │max. 0,06│ sub -15°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Videle │ 1 │max. 0,06│ sub -30°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Ind. │ 1 │max. 0,06│ sub -30°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│A3 Suplac │ 1 │max. 0,06│ sub -30°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│B (Olt, Rest) │ 1 │max. 0,06│între -15 şi 18°C│├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│C (Mold, Rest) │ 1 │max. 0,06│ peste +18°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│C Sel │ 1 │max. 0,06│ peste +18°C │├─────────────────────┼────────────────────────────┼─────────┼─────────────────┤│C Rest leb. │ 1 │max. 0,06│ peste +18°C │└─────────────────────┴────────────────────────────┴─────────┴─────────────────┘             Expeditor, Transportator,        ………………… …………………
 + 
Anexa A2–––la norme–––UNITATEA ……………………Fişa de calitate a gazolinei┌───────────────────────────────┬───────────────┬──────────────────────────────┐│ Caracteristica │Valoarea admisă│ Standardele de referinţă ││ │ │ privind metoda de încercare │├───────────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────────────┤│Densitate │ max. 0,650 │ NT 312-0 │├───────────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────────────┤│Conţinut de apă │ max. 50 ppm │ SR ISO 10101-2:1995 │├───────────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────────────┤│Presiune de vapori la 37,8°C │ max. 15 bar │ NT 312-0 │├───────────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────────────┤│Temperatura finală de distilare│ max. 215°C │ SR EN ISO 3405:2003 │├───────────────────────────────┼───────────────┼──────────────────────────────┤│Compoziţie, conţinut C1-C3 │ max. 30% v/v │ SR EN ISO 6974-3:2002 │└───────────────────────────────┴───────────────┴──────────────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa A3–––la norme–––UNITATEA ……………………..Fişa de calitate a etanului lichid┌───────────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────┐│ Componenţi │ Limita │ % m/m │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ C1 │ max. │ 3 │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ C2 │ min. │ 32 │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ C3 │ max. │ 43 │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ IC4 │ max. │ 13,5 │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ IC4 │ min. │ 12,5 │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ C5+ │ max. │ 1 │├───────────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┤│ CO2 │ max. │ 3 │└───────────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa A4–––la norme–––UNITATEA …………………..Fişa de calitate a etanului lichid┌─────────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────────┐│ Caracteristica │ Valoarea admisă │ Standardele de referinţă ││ │ │privind metoda de încercare│├─────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────┤│Densitate la 15°C │0,720-0,750 g/cmc │SR EN ISO 3675:2002 ││ │ │SR EN ISO 12185:2002 │├─────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────┤│Conţinut impurităţi: │ │ │├─────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────┤│- apă │ │SR EN ISO 9029:2002 │├─────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────┤│- mecanice+apă │max. 1% m/m │SR ISO 9030:1995 │├─────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────┤│Cloruri │max. 0,06% m/m │STAS 1166-89 │├─────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────┤│Distilare │la 100°C max. 21% v/v │SR EN ISO 3405:2003 ││ │200°C max. 80% v/v │ │└─────────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa B––-la norme–––UNITATEA ……………………Puncte de predare-primire a ţiţeiului, gazolinei, condensatului şietanului lichid şi periodicitatea predării┌────┬───────────┬───────────────────┬──────────┬─────────┬────────────────────┐│Nr. │ │ │ │ Estimat │ ││crt.│ Locaţia │Punctul de predare │ Produsul │ to/zi │Perioada de recepţie│├────┼───────────┼───────────────────┼──────────┼─────────┼────────────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │├────┼───────────┼───────────────────┼──────────┼─────────┼────────────────────┤│ │ │ │ │ │ │└────┴───────────┴───────────────────┴──────────┴─────────┴────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa C1–––la norme–––UNITATEA ……………………..Lista ce cuprinde operaţiile care se efectuează larecepţia ţiţeiului din ţară┌────┬──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Nr. │ │ Standardele de referinţă ││crt.│ Operaţiunea │privind metoda de încercare│├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 1. │Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din│SR 1165:2004 ││ │rezervor şi calculul cantităţii │ │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 2. │Eşantionare probe │SR EN ISO 3170:2004 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 3. │Determinarea densităţii │SR EN ISO 3675:2002 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 4. │Determinarea densităţii │SR EN ISO 12185:2002 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 5. │Determinarea conţinutului de apă şi sediment │SR ISO 9030:1995 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 6. │Determinarea conţinutului de apă │SR EN ISO 9029:2002 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 7. │Determinarea conţinutului de cloruri │STAS 1166-89 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 8. │Determinarea punctului de congelare │STAS 39-80 │├────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 9. │Determinarea viscozităţii cinematice │SR EN ISO 3104:2002 │└────┴──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa C2–––la norme–––UNITATEA ……………………Lista ce cuprinde operaţiile care se efectuează la recepţia gazolinei┌────┬──────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐│Nr. │ │ Standardele de referinţă ││crt.│ Operaţiunea │ privind metoda de încercare │├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 1. │Determinarea densităţii │NT 312-0 │├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 2. │Determinarea presiunii de vapori la 37,8°C│NT 312-0 │├────┼──────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 3. │Determinarea umidităţii*) │SR ISO 10101-2:1995*) │└────┴──────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………–––––Notă *) Proba de gazolină se recoltează în bombă la presiunea din tanc, după care se recondiţionează prin destindere la presiunea atmosferică, cu dirijarea gazelor prin trape cu alcool absolut.
 + 
Anexa C3–––la norme–––UNITATEA ………………..Lista ce cuprinde operaţiile care se efectuează la recepţia condensatului*Font 9*┌────┬───────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐│Nr. │ │ Standardele de referinţă ││crt.│ Operaţiunea │privind metoda de încercare│├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 1. │Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor│SR 1165:2004 ││ │şi calculul cantităţii │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 2. │Eşantionare probe │SR EN ISO 3170:2004 │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 3. │Determinarea densităţii │SR EN ISO 3675:2003 │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 4. │Determinarea densităţii │SR EN ISO 12185:2002 │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 5. │Determinarea conţinutului de apă şi sediment │SR ISO 9030:1995 │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 6. │Determinarea conţinutului de apă │SR EN ISO 9029:2002 │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────┤│ 7. │Determinarea conţinutului de cloruri │STAS 1166-89 │└────┴───────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa C4–––la norme–––UNITATEA ……………………Lista ce cuprinde operaţiile care se efectuează la recepţiaţiţeiului din import┌────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐│Nr. │ │ ││crt.│ Operaţiunea │Metoda de încercare*)│├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 1. │Măsurarea stocului, temperaturii ţiţeiului din rezervor│ ││ │şi calculul cantităţii nete │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 2. │Eşantionarea probelor │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 3. │Determinarea densităţii │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 4. │Determinarea conţinutului de apă prin metoda distilării│ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 5. │Determinarea conţinutului de cloruri │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 6. │Determinarea punctului de congelare │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 7. │Determinarea viscozităţii cinematice │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 8. │Determinarea sedimentului prin extracţie │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 9. │Determinarea conţinutului de sulf │ │└────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘            Expeditor, Transportator,       ………………… …………………––––-Notă *) Standardele de referinţă privind metoda de încercare vor fi convenite de părţi.
 + 
Anexa D1–––la norme–––          – model de raport de încercare ţiţei din import –    UNITATEA …………………                           Raport de încercare                         nr. …….. data …..    Ţiţei probă ……. din rezervor nr. …………..    Predat de …………………………………..┌────────────────────────────────────┬──────┬─────────┬───────────┬────────────┐│ Caracteristici │ U.M. │ Valoare │ Valoare │ Metoda ││ │ │ admisă │determinată│de încercare│├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Temperatură ţiţei în laborator │ °C │ │ │ │├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Densitate ţiţei la temperatura din │g/cmc │ │ │ │├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Densitate la 15°C în vid │g/cmc │ │ │ │├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Densitate la 15°C în aer │g/cmc │ │ │ │├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Viscozitate la temperatura solului │ Cst. │ │ │ │├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Conţinut sulf │% m/m │ │ │ │├────────────────────────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Temperatura de congelare │ °C │ │ │ │├───────────────────┬────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│Conţinut impurităţi│Apă │% m/m │ │ │ ││ ├────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│ │Sediment │% m/m │ │ │ ││ ├────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│ │Cloruri │% m/m │ │ │ ││ ├────────────────┼──────┼─────────┼───────────┼────────────┤│ │Total impurităţi│% m/m │ │ │ │└───────────────────┴────────────────┴──────┴─────────┴───────────┴────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………             – model de raport de încercare ţiţei din ţară –    UNITATEA …………………                            Raport de încercare                        nr. ………… data ……….    Ţiţei probă ……….. din rezervor nr. ………….    Predat de ……………………………………..┌────────────────────────────────────┬────────┬───────┬───────────┬────────────┐│ Caracteristici │ U.M. │Valoare│ Valoare │ Metoda ││ │ │admisă │determinată│de încercare│├────────────────────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│Temperatură ţiţei în laborator │ °C │ │ │ │├────────────────────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│Densitate ţiţei la temperatura din │ g/cmc │ │ │ │├────────────────────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│Densitate la 15°C în vid │ g/cmc │ │ │ │├────────────────────────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│Densitate la 15°C în aer │ g/cmc │ │ │ │├───────────────────┬────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│Conţinut impurităţi│Apă │ % m/m │ │ │ ││ ├────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│ │Sediment │ % m/m │ │ │ ││ ├────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│ │Cloruri │ % m/m │ │ │ ││ ├────────────────┼────────┼───────┼───────────┼────────────┤│ │Total impurităţi│ % m/m │ │ │ │└───────────────────┴────────────────┴────────┴───────┴───────────┴────────────          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa D2–––la norme–––                 – model de raport de încercare gazolină –    UNITATEA ………………………….                             Raport de încercare                         nr. ………… data ……….    Gazolină probă ………… din rezervor (tanc) nr. ………..    Predat de ………………………………………┌─────────────────────┬─────┬──────────────┬────────────────────┬──────────────┐│ Caracteristici │U.M. │Valoare admisă│Valoare determinată │ Metoda de ││ │ │ │ │ încercare │├─────────────────────┼─────┼──────────────┼────────────────────┼──────────────┤│Densitate │g/cmc│ │ │ │├─────────────────────┼─────┼──────────────┼────────────────────┼──────────────┤│Presiune de vapori la│ bar │ │ │ │├─────────────────────┼─────┼──────────────┼────────────────────┼──────────────┤│Temperatură finală │ °C │ │ │ │├─────────────────────┼─────┼──────────────┼────────────────────┼──────────────┤│Compoziţie │% v/v│ │ │ │├─────────────────────┼─────┼──────────────┼────────────────────┼──────────────┤│Conţinut apă │ ppm │ │ │ │└─────────────────────┴─────┴──────────────┴────────────────────┴──────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa D3–––la norme–––

 
  S.C. CONPET – S.A.
  Depozitul ……………..
  Bon provizoriu nr. …………
  Pentru rezervorul nr. ……..
  Rezervor plin
  Predător …………….
  Primitor ……………..
  Data ………….
  Ora ……….
   
    Nr. crt. Caracteristici U.M. Valoare determinată  
  1. Înălţime stoc cm  
  2. Temperatură rezervor °C  
  3. Factor corecţie volum    
   
  Am predat Am primit
  Rezervor stoc "la gol"
  Predător …………………..
  Primitor …………….
  Data ………….
  Ora ……..
   
    Nr. crt. Caracteristici U.M. Valoare determinată  
  1. Înălţime stoc cm  
  2. Temperatură rezervor °C  
  3. Factor corecţie volum    
   
  Am predat Am primit

 + 
Anexa D4–––la norme–––       S. C. CONPET – S.A.    Proces-verbal predare gazolină nr. ……    din data ……….    Expeditor ……………

  Tanc sau rezervor Calibrare L. cm Datele recepţiei
  Stoc Măsură Cantităţi
  Cm Densitatea Temperatura °C Litri Kg Kg recepţie
      Gol            
  Plin            
      Gol            
  Plin            
      Gol            
  Plin            
      Gol            
  Plin            
      Gol            
  Plin            

                                     TOTAL:          Predător, Primitor,     ………………… ………………… + 
Anexa D5–––la norme–––*Font 8*    [SIGLA]    S. C. CONPET – S.A.    Depozit ……………….                                  PROCES-VERBAL                              de predare-primire ţiţei                           nr. ……….. data ………..    Expeditor ………………………….┌─────┬─────┬───────┬─────┬───────┬───────┬───────┬───────┬────────┬─────────┬───────┬─────┬──────┬─────┐│Rezer│Măsu │Tempera│ Nr. │Densi │Impuri │Volum │Depla │ Volum │Factor de│ Volum │Canti│Canti │Canti││vor │ ră │tură │rapor│tatea │ tăţi │total │sare │ total │corecţie │ brut │tate │tate │tate ││ nr. │rezer│rezer- │tului│ la │totale │cali- │capac │corectat│ volum │(litri)│brută│impuri│netă ││ │vor │vor │ de │ 15°C │(% m/m)│brare │(litri)│(litri) │(tab.54A)│ │(kg) │tăţi │(kg) ││ │(cm) │(°C) │încer│ (aer) │ │(litri)│ │ │ │ │ │ (kg) │ ││ │ │ │care │(g/cmc)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼─────┼───────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼───────┼─────┼──────┼─────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ 7-8* │ │ 7×10 │5×11 │ 12×6 │12-13││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 9*x10 │ │ ──── │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 100 │ │├─────┼─────┼───────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼───────┼─────┼──────┼─────┤│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8* │ 9* │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │├─────┼─────┼───────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼───────┼─────┼──────┼─────┤│Plin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼─────┼───────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼───────┼─────┼──────┼─────┤│Gol │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼─────┼───────┼─────┼───────┼───────┼───────┼───────┼────────┼─────────┼───────┼─────┼──────┼─────┤│Dif. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────┴─────┴───────┴─────┴───────┴───────┴───────┴───────┴────────┴─────────┴───────┴─────┴──────┴─────┘    Observaţii ……………………………….    Conform B.P. nr. ……………………..    NOTĂ:   – Rubricile 8* şi 9* sunt valabile în cazul rezervoarelor cu capac plutitor.   – Pentru rezervoarele cu capac plutitor 11=9*x10.       Predător,   …………….. Vizat                                             Inspector,       Primitor, ………………….    ……………….
 + 
Anexa 2–––la contractul-cadru––––––-DEFINIŢIIAct adiţional – actul scris, încheiat între părţile contractante, prin care se aduc modificări sau completări contractului.An calendaristic – perioada de 12 luni începând cu 1 ianuarie şi încheindu-se la 31 decembrie.An contractual – perioada de 12 luni calculate de la data intrării în vigoare a contractului.Balanţă – documentul care reflectă evoluţia cantităţilor de ţiţei primite, pompate şi predate pe o perioadă determinată.Bon provizoriu – documentul primar de primire şi predare a ţiţeiului care atestă parametrii iniţiali (înălţimea lichidului, temperatura, densitatea, impurităţile mecanice şi conţinutul de sare), ce vor fi folosiţi ulterior pentru determinarea masei nete (kg).Raport de încercare – certificatul de calitate care atestă proprietăţile fizico-chimice ale ţiţeiului ce va fi transportat.Contract – actul juridic încheiat între expeditor şi transportator pentru transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid.Condensat – amestec de hidrocarburi lichide, constituite din produse cu tensiune joasă de vapori, ce trebuie transportat de la punctele de primire la punctele de predare, la anumiţi parametri de presiune şi temperatură.Consum tehnologic normat – cota procentuală din cantitatea primită, admisă de părţile contractante ca pierdere pe timpul transportului.Consum tehnologic efectiv – cantitatea de produs determinată la inventarierea stocului, ţinându-se seama de cantităţile primite, cantităţile predate şi stocul iniţial de ţiţei.Densitate – masa pe unitate de volum la 15°C sau la 20°C, exprimată în g/cmc.Durata contractului – perioada pentru care se încheie contractul.Expeditor – persoana care, în nume propriu şi pe seama sa sau în numele şi pe seama unui terţ, încheie contractul de transport al ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid.Etan – o hidrocarbură obţinută prin separarea gazelor de sondă, ce trebuie transportată sub formă lichidă de la punctul de primire la punctul de predare la anumiţi parametri de presiune şi debit.Forţă majoră – evenimentul independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil apărut după încheierea contractului care determină dispariţia bunurilor sau împiedică părţile să îşi execute obligaţiile asumate.Gazolină – fracţiune petrolieră lichidă, sub presiune, cuprinzând hidrocarburi C(1) 'f7 C(15), rezultată din degazolinarea gazelor prin diferite procedee.Notificare – orice comunicare având legătură cu contractul, făcută în scris celeilalte părţi şi transmisă prin fax sau scrisoare recomandată. Data notificării este data confirmării de primire a faxului sau data depunerii la poştă a scrisorii recomandate.Părţi contractante – expeditorul şi transportatorul.Proces-verbal de predare-primire – documentul care atestă calitatea şi cantitatea ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid predate, respectiv primite.Produse – ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid.Program de transport – programul cu cantităţile contractate de expeditor în vederea transportului.Punct de primire – locul nominalizat de expeditor, în care transportatorul primeşte cantitativ şi calitativ ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid.Punct de predare – locul nominalizat de expeditor, în care transportatorul predă cantitativ şi calitativ ţiţeiul, gazolina, condensatul şi etanul lichid.Rafinării oprite – nefuncţionarea acestora, determinată de reviziile şi opririle prevăzute să aibă loc la instalaţiile de prelucrare şi la rampele de descărcare.Sistem naţional de transport – ansamblul actual de conducte şi staţii de pompare, precum şi instalaţiile, echipamentele şi dotările aferente, care asigură transportul ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid între punctele de primire şi punctele de predare.Stoc de operare – acel produs corespunzător volumului interior al conductei şi stocului mort din rezervoare care are caracter de permanenţă şi nu face obiectul transportului.Stoc mort din rezervor – volumul de produs corespunzător nivelului din rezervor care nu mai poate fi pompat.Stoc fizic – cantitatea de ţiţei, gazolină, condensat şi etan lichid existentă în conducte, rezervoare sau cazane CF aflată în proprietatea expeditorului şi/sau a transportatorului.Şlam – deşeu periculos de natură organică şi anorganică care se separă de ţiţei şi se depune în rezervor în urma procesului de depozitare.Terţ – persoană în numele şi pe seama căreia, în baza împuternicirii primite, expeditorul exercită drepturile şi îndeplineşte obligaţiile potrivit clauzelor contractuale.Transport – activitatea de primire, condiţionare, pompare şi predare a ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid.Transportator – persoană juridică română care efectuează primirea, depozitarea, transportul şi predarea ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid la rafinărie.Ţiţei – amestec de hidrocarburi lichide, ce se poate încadra în sortimentele parafinos, semiparafinos şi asfaltos, care trebuie transportat de la punctele de primire la punctele de predare, la anumiţi parametri de presiune şi temperatură.Ţiţei liber la pompare – ţiţei degrevat de orice sarcini, inclusiv cele fiscale.Trimestru – perioadă de 3 luni consecutive a anului calendaristic, începând cu 1 ianuarie.    Expeditor,                Transportator,…………………           …………………
 + 
Anexa 3–––la contractul-cadru–––––––*Font 8*    UNITATEA ……………………    PROGRAM DE TRANSPORT    pentru anul ……………….                                                                                        – tone –┌────┬───────┬───────────┬───────┬─────┬────┬────┬─────┬────┬───┬────┬────┬────┬─────┬────┬────┬────┐│Nr. │Punctul│ │Punctul│Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││crt.│ de │Sortimentul│ de │ an │Ian.│Feb.│Mart.│Apr.│Mai│Iun.│Iul.│Aug.│Sept.│Oct.│Nov.│Dec.││ │primire│ │predare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────┼───────────┼───────┼─────┼────┼────┼─────┼────┼───┼────┼────┼────┼─────┼────┼────┼────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴───────┴───────────┴───────┴─────┴────┴────┴─────┴────┴───┴────┴────┴────┴─────┴────┴────┴────┘                   Expeditor, Transportator,              ………………… …………………
 + 
Anexa 3.1–––la contractul-cadru–––––––UNITATEA ……………………PROGRAM DE TRANSPORT ŢIŢEI ŞI GAZOLINĂ CU CAZANEpentru anul ……………….┌───────────┬────────┬────────────────────┬────────┬──────┬─────────┬──────────┐│ Sucursala │ Schela │ Rampa de încărcare │Calitate│ An │ Medie │Destinaţie││ │ │ │ │(tone)│(tone/zi)│ │├───────────┼────────┼────────────────────┼────────┼──────┼─────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │ │ │└───────────┴────────┴────────────────────┴────────┴──────┴─────────┴──────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa 4––-la contractul-cadru––––––-UNITATEA …………….LIMITELE MAXIMEadmise drept consumuri tehnologice pentru activităţile de primire,depozitate, transport şi predare a ţiţeiului,gazolinei şi condensatului– ţiţei din ţară =………….%– ţiţei marin =………….%– ţiţei din import = …………%– gazolină = …………%– condensat = …………%Expeditor, Transportator,………………… …………………
 + 
Anexa 5––-la contractul-cadru–––––––UNITATEA ……………………SITUAŢIAprivind spaţiul de depozitare a gazolinei şi a etanului în caz de avarii┌────┬──────────────────┬────────────────────────────┬─────────────────────────┐│Nr. │ │ │ Capacitatea ││crt.│ Produsul │ Punctul de depozitare │ (t) │├────┼──────────────────┼────────────────────────────┼─────────────────────────┤│ │ │ │ │└────┴──────────────────┴────────────────────────────┴─────────────────────────┘          Expeditor, Transportator,     ………………… …………………
 + 
Anexa 6––-la contractul-cadru–––––––UNITATEA ………………..LISTAcuprinzând documentele şi termenele de transmitere*Font 8*┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┬───────────────┐│Nr. │ │ │ ││crt.│ Denumirea documentului │ Termenul de transmitere │Întocmit de …│├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 1. │Predarea ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi │a doua zi a decadei │transportator ││ │etanului lichid │ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 2. │Program de predare a produselor destinate │10 zile lucrătoare înainte de │expeditor ││ │prelucrării │începerea lunii │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 3. │Graficul lunar al transportului ţiţeiului şi │cel mai târziu pe data de 5 │expeditor ││ │gazolinei cu cazane de cale ferată │pentru luna următoare │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 4. │Graficul anual al transportului ţiţeiului şi │cel mai târziu pe data de │expeditor ││ │gazolinei cu cazane de cale ferată │15 noiembrie pentru anul următor│ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 5. │Balanţa de transport al ţiţeiului şi gazolinei cu│a opta zi lucrătoare a lunii │transportator ││ │cazane de cale ferată lunară şi cumulat an │următoare │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 6. │Raport de sinteză privind activitatea de │zilnic (telefon/fax) │transportator ││ │transport al ţiţeiului pe conductă şi cale ferată│ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 7. │Balanţa de transport al produselor, lunară şi la │a opta zi lucrătoare a lunii │transportator ││ │schimbarea preţului produselor şi cumulat an │următoare │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────┤│ 8. │Graficul de încărcare şi sosire la destinaţie a │săptămânal │transportator ││ │navetelor de cale ferată │ │ │└────┴─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┴───────────────┘                 Expeditor, Transportator,            ………………… …………………
 + 
Anexa 7.1–––la contractul-cadru––––––-BALANŢA (MIŞCAREA)ţiţeiului, gazolinei, condensatului şi etanului lichid

  Nr. crt. Locaţia A1 Vest A3 Vest A3 Rest A3 Sel A3 Nesel A3 Videle A3 Indep. A3 Suplac B Olt B Rest C Sel C Mold C Rest Leb. C Rest Total Condensat Gazolină Etan lichid
    Stoc 1                                    
                                         
                                         
                                         
    Primiri                                    
    Primiri+stoc 1                                    
    Transfer 1                                    
    Total intrări                                    
                                         
                                         
                                         
    Total livrări                                    
    Terţi                                    
    Pierderi                                    
    Transfer gazolină                                    
    Transfer 2                                    
    Total ieşiri                                    
    Stoc 2 Conpet                                    
    Stoc 2 Terţi                                    

               Transportator,             ………………….. + 
Anexa 7.2–––la contractul-cadru––––––-BALANŢA (MIŞCAREA)ţiţeiului transportat pe reţeaua de conducte pentru ţiţeiul din import┌──────────────────────────────────┬────────────────────┬──────────────────────┐│ │ Luna │ Cumulat an ││ │ (kg) │ (kg) │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Stoc iniţial │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Primit de la OIL TERMINAL │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Primit + Stoc │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Transfer │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Total intrări │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Livrat la Rafinăria │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Consum tehnologic efectiv │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Total ieşiri │ │ │├──────────────────────────────────┼────────────────────┼──────────────────────┤│Stoc final │ │ │└──────────────────────────────────┴────────────────────┴──────────────────────┘             Transportator,         ………………..––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x