ORDIN nr. 231 din 23 martie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 8 aprilie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAOG (R) 22 29/01/1999 ART. 51
ActulREFERIRE LADECRET 298 30/10/1948
ActulREFERIRE LACONVENTIE 18/08/1948
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile Convenției despre regimul navigației pe Dunăre, semnată la Belgrad la 18 august 1948, ratificată prin Decretul nr. 298/1948, și Avizul Consiliului Concurenței – Consiliul de supraveghere din domeniul naval întrunit în ședința din data de 29.10.2020,în temeiul art. 51 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 57 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă tarifele de pilotaj aplicate de către Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați pentru pilotajul navelor maritime și fluviomaritime pe sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și Brăila, manevrele de intrare/ieșire în/din porturile Sulina, Tulcea, Galați și Brăila, precum și pilotajul în aceste porturi, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Tarifele prevăzute la art. 1 se stabilesc în dolari SUA (USD) și sunt valabile până la data de 31.12.2021. + 
Articolul 3Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Cătălin Drulă
București, 23 martie 2021.Nr. 231. + 
ANEXĂ
TARIFELE DE PILOTAJ
aplicate de către Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“
Galați pentru pilotajul navelor maritime și fluviomaritime pe sectorul de
Dunăre cuprins între rada portului Sulina și Brăila, manevrele de
intrare/ieșire în/din porturile Sulina, Tulcea, Galați și Brăila, precum și pilotajul în aceste porturi
A.PILOTAJ DE MANEVRĂI.Pilotarea navelor la sosirea sau plecarea în/din portul Sulina (trecerea Barei Sulina):

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 376 USD
Nave de la 101 la 5.000 TRB 371 USD + (TRB x 0,050 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 381 USD + (TRB x 0,049 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 391 USD + (TRB x 0,048 USD)
Nave peste 30.001 TRB 421 USD + (TRB x 0,047 USD)

II.Pilotarea navelor la manevra de acostare sau plecare în/din portul Sulina, precum și pentru efectuarea manevrei de bunker în zona Mm 60-61, fără îmbarcare/debarcare pilot:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 32 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 29 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 89 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 176 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 316 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 346 USD + (TRB x 0,026 USD)

III.Pilotarea navelor la manevră de mutare de la o dană la alta în portul Sulina:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 32 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 29 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 89 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 176 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 316 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 346 USD + (TRB x 0,026 USD)

IV.Pilotarea navelor la manevra de acostare sau plecare în/din portul Tulcea, manevra de acostare în porturile Galați și Brăila, preluarea navelor la intrarea în zona în care pilotajul devine obligatoriu, respectiv la km 175 (Mm 94), când nava vine de pe linia de sus – din amonte:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 129 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 126 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 186 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 273 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 413 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 443 USD +( TRB x 0,026 USD)

V.Pilotarea navelor la manevra de preluare a acestora la intrarea în zona în care pilotajul devine obligatoriu, respectiv la Mm 44, când nava vine de pe Brațul Chilia-Canalul Bâstroe:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 226 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 223 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 283 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 370 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 510 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 540 USD + (TRB x 0,026 USD)

VI.Pilotarea navelor la manevra de acostare la Mm 60 sau plecare de la Mm 60, cu îmbarcare/debarcare pilot:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 537 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 534 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 594 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 681 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 821 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 851 USD + (TRB x 0,026 USD)

VII.Pilotarea navelor la manevra de preluare a acestora din zona portului Reni:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 436 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 433 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 493 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 580 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 720 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 750 USD + (TRB x 0,026 USD)

VIII.Pilotarea navelor la manevra de preluare a acestora din zona portului Giurgiulești:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 386 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 383 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 443 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 530 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 670 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 700 USD + (TRB x 0,026 USD)

IX.Pilotarea navelor la manevra de plecare din porturile Galați și Brăila:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 149 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 146 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 206 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 293 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 433 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 463 USD + (TRB x 0,026 USD)

X.Pilotarea navelor la manevra din dană în dană, din dană în radă (zona de ancoraj), din radă (zona de ancoraj) în dană sau între zonele de ancoraj, în porturile Brăila, Galați și Tulcea:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 250 USD
Nave de la 101 la 2.000 TRB 247 USD + (TRB x 0,030 USD)
Nave de la 2.001 la 5.000 TRB 307 USD + (TRB x 0,029 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 394 USD + (TRB x 0,028 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 534 USD + (TRB x 0,027 USD)
Nave peste 30.001 TRB 564 USD + (TRB x 0,026 USD)

B.PILOTAJ DE LINIEPrestația privind pilotajul navelor pe Dunărea maritimă din portul Sulina până la km 175 (și retur) sau între porturi/poziții intermediare (Tulcea, Reni, Giurgiulești, Galați, Brăila etc.) se aplică proporțional cu distanța parcursă:Pilotarea navelor pe Dunărea maritimă pe relația Sulina – Km 175 (Mm 94), Km 175 (Mm 94) – Sulina:

TRB Tarif
Nave până la 100 TRB 480 USD
Nave de la 101 la 1.000 TRB 475 USD + (TRB x 0,060 USD)
Nave de la 1.001 la 5.000 TRB 485 USD + (TRB x 0,050 USD)
Nave de la 5.001 la 10.000 TRB 510 USD + (TRB x 0,045 USD)
Nave de la 10.001 la 30.000 TRB 560 USD + (TRB x 0,040 USD)
Nave peste 30.001 TRB 710 USD + (TRB x 0,035 USD)

C.Folosirea pilotinelor pentru debarcarea piloților în situația în care navele rămân la ancoră în zona porturilor Sulina, Tulcea, Mm 60, Reni, Giurgiulești, Galați și Brăila sau pentru navele care ies din zona în care pilotajul este obligatoriu, respectiv Mm 44, Km 175 (Mm 94), precum și în cazul în care comanda pentru pilotaj este anulată de către agentul sau comandantul navei după ora la care s-a comandat începerea prestației:

Debarcare pilot Tarif
Bara Sulina 344 USD
Tulcea 97 USD
Galați, Brăila și în zona Km 175 101 USD
Mm 44 194 USD
Giurgiulești 354 USD
Reni 404 USD
Mm 60 505 USD

D.În cazul în care pilotul așteaptă la bordul pilotinei îmbarcarea la bordul navei pentru care s-a solicitat prestarea serviciului de pilotaj:

TRB TARIF
Bara Sulina 172 USD/oră
Porturile Tulcea, Brăila, Galați, Mm 44, Km 175 97 USD/oră
Porturile Reni, Giurgiulești și Mm 60 101 USD/oră

E.Prezența pilotului la bordul navei, fără a efectua prestația, se tarifează cu 30 USD/oră.NOTE:I.Pentru prestațiile efectuate în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale, tarifele se majorează cu 10% (de vineri, ora 18,00, până luni, ora 6,00, sau similar).II.Pentru prestațiile efectuate la nave cu mărfuri periculoase la bord, tarifele se majorează cu 15%.III.Pentru prestațiile efectuate la nave/părți de navă fără motorul principal în funcțiune sau care nu sunt dotate cu motor, tariful se majorează cu 100%.IV.Pentru manevrele efectuate „pe parâmă“ tariful se reduce cu 50%.V.Situațiile în care se tarifează prezența pilotului la bordul navei, fără a efectua prestația:1.nava navighează aval pentru ieșire la Marea Neagră, timp în care Bara Sulina se declară impracticabilă. Există posibilitatea ca nava să poată ancora într-o zonă în care este permisă debarcarea pilotului, dar nu se dorește acest lucru de către comandantul sau agentul navei;2.nava navighează aval pentru ieșirea la Marea Neagră, timp în care condițiile hidrometeorologice la Bara Sulina devin nefavorabile pentru debarcarea pilotului.La solicitările agentului navei, conducerea Regiei Autonome „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați aprobă ieșirea navei la Marea Neagră cu pilotul la bordul ei și debarcarea acestuia în primul port român sau străin, urmând ca returul în portul de îmbarcare a pilotului să fie pe cheltuiala navei – se va tarifa pilot disponibil la bordul navei din momentul trecerii Barei Sulina până când pilotul este debarcat în primul port (român sau străin);3.cu toate că Bara Sulina este deja declarată impracticabilă, navele pleacă din terțe porturi având destinația Marea Neagră, indiferent dacă există sau nu posibilitatea ancorării navei într-o zonă în care este permisă debarcarea pilotului;4.dacă în momentul în care se solicită efectuarea voiajului amonte/aval există deja fenomenul de ceață în locația de unde pleacă nava, se calculează pilot disponibil la bordul navei;5.din cauza unor prevederi legislative, navigația pe timpul nopții în aval de Mm 44 (pentru toate navele) și amonte după Mm 35 (doar pentru navele care transportă mărfuri periculoase) este interzisă;6.dacă agentul navei comandă prezența piloților la Mm 44, Reni, Giurgiulești, Mm 61 sau Km 175 (Mm 94), dar navele ce trebuiau pilotate nu ajung în zonă la ora solicitată de agent, piloții așteaptă în pilotină sosirea navei, caz în care se tarifează pilot disponibil la bordul navei și suplimentar prestația pilotinei (aplicându-se cumulativ tarifele prevăzute la punctele E și D);7.dacă prestația este anulată, tariful de pilot disponibil la bord se va aplica din momentul plecării șalupei până la întoarcerea acesteia în port;8.nava este oprită din voiaj pentru efectuarea controlului de intrare/ieșire din țară;9.nava nu este gata de plecare la ora comandată de agentul navei;10.nava are defecțiuni la diverse instalații, ce nu îi permit continuarea navigației;11.nava este oprită de către organele de căpitănie pentru cercetarea unor evenimente în care a fost implicată;12.hotărârea comandantului navei de a nu mai naviga, cu reținerea pilotului la bordul navei.VI.Situațiile în care nu se tarifează prezența pilotului la bordul navei, fără a efectua prestația:1.nava navighează aval pentru ieșire la Marea Neagră, timp în care Bara Sulina se declară impracticabilă. Nu există posibilitatea ca nava să ancoreze într-o zonă în care este permisă debarcarea pilotului fără ca acest fapt să presupună întoarcerea sau abaterea navei de la traseul avut;2.în timpul efectuării voiajului amonte/aval apare fenomenul de ceață și este necesară staționarea navei la ancoră;3.Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ Galați, Autoritatea Navală Română, Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Maritime“ – S.A. Galați închid navigația pe anumite sectoare ale Dunării maritime și/sau ale Canalului Sulina (Ziua marinei, efectuare de transport special, eveniment de navigație al unei terțe nave etc.), precum și în cazurile în care nava este blocată în gheață și nu poate ajunge la destinație sau la o zonă în care este permisă debarcarea pilotului;4.nava staționează într-o zonă în care nu este permisă debarcarea pilotului și nu există posibilitatea ajungerii la o zonă în care debarcarea pilotului este permisă fără a presupune întoarcerea sau abaterea navei de la traseul ei, excepție făcând situațiile prezentate mai sus.VII.Alte instrucțiuni de aplicare:1.pentru prestațiile efectuate cu nave legate solidar (la braț) se va calcula o singură prestație cu valoarea însumată a TRB-ului celor două nave și va fi desemnat un singur pilot;2.pentru prestațiile efectuate cu pilotinele la transporturile speciale (ansambluri de nave legate) se va calcula o singură cursă dus-întors a pilotinei;3.calculul prestației de pilotaj pentru pilot disponibil la bord se efectuează la timpul efectiv prestat;4.calcularea tarifelor de pilotaj de linie se va efectua proporțional cu distanța parcursă, considerând poziția porturilor după cum urmează:a)Sulina la Mm 0;b)Tulcea la Mm 39;c)Reni la Mm 69;d)Giurgiulești la Mm 72;e)Galați la Mm 81;f)Brăila la km 170 (Mm 92);5.folosirea pilotinelor pentru îmbarcarea-debarcarea piloților nu va fi facturată separat, contravaloarea acestora fiind cuprinsă în tarife. Pilotinele se tarifează separat doar pentru debarcarea piloților în situația în care navele rămân la ancoră în zona porturilor Sulina, Tulcea, Mm 60, Reni, Giurgiulești, Galați și Brăila sau pentru navele care ies din zona în care pilotajul este obligatoriu, respectiv Mm 44, Km 175, precum și în cazul în care comanda pentru pilotaj este anulată de către agentul sau comandantul navei după ora la care s-a comandat începerea prestației.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x