ORDIN nr. 225 din 21 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 380 din 30 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 137 01/04/2005
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7ABROGA PEORDIN 47 27/01/2003
ART. 7ABROGA PEREGULAMENT 27/01/2003
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 357 18/03/2004 ART. 7
ActulCONTINE PEREGULAMENT 21/04/2004
ActulREFERIRE LAHG 738 03/07/2003
ART. 2APROBA PEREGULAMENT 21/04/2004
ART. 7ABROGA PEORDIN 47 27/01/2003
ART. 7ABROGA PEREGULAMENT 27/01/2003
ANEXA 2REFERIRE LAHG 357 18/03/2004
ANEXA 3REFERIRE LAHG 357 18/03/2004
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 137 01/04/2005

privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum şi a modului de gestionare a activităţii



În conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 357/2004 privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 31 martie 2004,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului,ministrul de stat, ministrul economiei şi comerţului, emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă componenţa Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în continuare Comisie, prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Se aprobă Modul de gestionare a documentelor aferente activităţii pentru administrarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale, denumit în continuare Program, prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 4Pentru proiectele acceptate de Comisie până la data de 31 martie 2004, contractele de finanţare se încheie în condiţiile reglementărilor în vigoare la data acceptării proiectelor.
 + 
Articolul 5Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 6Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 7Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului industriei şi resurselor nr. 47/2003 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 7 martie 2003.p. Ministrul de stat, ministrul economiei şi comerţului,Iulian Iancu,secretar de statBucureşti, 21 aprilie 2004.Nr. 225.
 + 
Anexa 1COMPONENŢAComisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiarComisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în continuare Comisie, este formată din 7 membri, după cum urmează:● preşedinte – Ion Zoica Cristiana, directorul Direcţiei infrastructura calităţii şi mediu;● vicepreşedinte – Sereny Aurica, director general adjunct în cadrul Direcţiei generale politică industrială;● membri:– Rozolimo Paulina, consilier în cadrul Direcţiei generale politică industrială;– Neacşu Paulina, consilier în cadrul Direcţiei generale politică industrială;– Molan Eugenia, consilier în cadrul Direcţiei generale studii, sinteză, investiţii;– Stan Cornel, expert în cadrul Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ;– un reprezentant al patronatului de ramură, care participă la şedinţele Comisiei, în funcţie de domeniul de activitate pentru care se evaluează proiecte.
 + 
Anexa 2REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Comisieipentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar1. Comisia funcţionează în cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu atribuţii în organizarea şi derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program.2. Principalele atribuţii ale Comisiei sunt următoarele:a) coordonează întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 357/2004;b) promovează campanii de informare publică privind Programul, prin conferinţe şi comunicate de presă, interviuri, întâlniri cu patronatele, asociaţiile profesionale de profil şi/sau camerele de comerţ şi industrie, autorităţile locale şi altele, precum şi prezentarea acestuia pe site-ul Ministerului Economiei şi Comerţului – www.minind.ro;c) evaluează proiectele (documentele) prezentate de agenţii economici în ordinea înregistrării lor în Registrul unic de evidenţă al Comisiei şi decide asupra acceptării sau respingerii acordării sprijinului financiar de la bugetul de stat;d) evaluează solicitările beneficiarilor, după caz, privind modificarea clauzelor contractuale;e) analizează stadiul derulării Programului, stabilind măsuri în consecinţă;f) stabileşte mandatul reprezentanţilor Ministerului Economiei şi Comerţului care verifică la faţa locului realizarea proiectelor;g) analizează modul de utilizare a fondurilor alocate şi adoptă măsuri de creştere a eficienţei activităţii;h) decide asupra necesităţii sistării sprijinului financiar către beneficiarii Programului, care nu respectă clauzele contractuale şi/sau care furnizează informaţii eronate;i) informează conducerea Ministerului Economiei şi Comerţului asupra modului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program şi face propuneri pentru îmbunătăţirea derulării acestuia;j) asigură realizarea bazei de date privind proiectele prezentate şi acceptate de Comisie, utilizarea fondurilor alocate, stadiul realizării proiectelor pentru contractele aflate în derulare, rezultatele implementării proiectelor.3. Convocarea Comisiei se face ori de câte ori este necesar de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru şedinţă.4. Comisia este legal întrunită dacă sunt prezenţi cel puţin 5 membri. Comisia decide cu votul majorităţii absolute a numărului de membri numiţi în cadrul acesteia.5. Participarea la şedinţele Comisiei reprezintă sarcină de serviciu şi nu este remunerată.6. Deciziile Comisiei se consemnează într-un proces-verbal înscris într-un registru unic înfiinţat în acest scop.7. Secretariatul Comisiei este asigurat de către Direcţia infrastructura calităţii şi mediu.8. Secretariatul Comisiei gestionează următoarele registre: Registrul unic de evidenţă al Comisiei, Registrul unic de procese-verbale, Registrul de evidenţă a contractelor, Registrul de evidenţă a actelor adiţionale, Registrul de evidenţă a documentelor de plată.9. Informaţiile privind Programul, prezentate pe site-ul ministerului, sunt actualizate prin grija Secretariatului Comisiei.10. Periodic, Secretariatul Comisiei pregăteşte comunicate de presă privind stadiul derulării Programului, precum şi materialele necesare pentru promovarea campaniei de informare publică privind Programul.11. La şedinţele Comisiei pot participa şi invitaţi, cu luarea în considerare a domeniilor care fac obiectul proiectelor evaluate.
 + 
Anexa 3MODUL DE GESTIONAREa documentelor aferente activităţii pentru administrarea Programuluide creştere a competitivităţii produselor industriale1. Programul se derulează în cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu participarea directă a Direcţiei infrastructura calităţii şi mediu, Direcţiei generale politică industrială, Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ şi a Serviciului contencios.2. Toate documentele care au legătură cu Programul se înregistrează la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului.3. Proiectele depuse de potenţialii beneficiari se înregistrează de către Secretariatul Comisiei în Registrul unic de evidenţă al Comisiei, în ordinea numerelor de înregistrare primite de la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului, şi se transmit membrilor Comisiei, reprezentanţi ai Direcţiei generale politică industrială, în vederea analizării.4. Proiectele se analizează în cadrul Direcţiei generale politică industrială pentru stabilirea încadrării agenţilor economici în condiţiile de eligibilitate şi, respectiv, încadrarea proiectelor prezentate în criteriile de eligibilitate în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 357/2004.5. În cadrul şedinţelor Comisiei se prezintă şi se susţin rezultatele analizei, de către membrii Comisiei reprezentanţi ai Direcţiei generale politică industrială.6. Secretariatul Comisiei întocmeşte procesele-verbale, pe care le înscrie în registrul prevăzut la pct. 6 din anexa nr. 2.7. În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data desfăşurării şedinţei de evaluare a proiectului, Secretariatul Comisiei transmite notificări agenţilor economici privind deciziile Comisiei.8. În cazul în care proiectul este acceptat pentru finanţare, Secretariatul Comisiei transmite pe cale electronică modelul de contract sau de act adiţional, după caz, modelul de raport tehnico-financiar şi graficul de lucrări pentru etapa următoare, precum şi orice alte informaţii referitoare la Program.9. Contractele de finanţare întocmite de către beneficiari, depuse la registratură, preluate şi înregistrate de către Secretariatul Comisiei, se transmit membrilor Comisiei reprezentanţi ai Direcţiei generale politică industrială pentru finalizare. Actele adiţionale întocmite de beneficiari urmează acelaşi circuit de avizare aplicabil contractelor de finanţare.10. Pentru fiecare contract de finanţare Direcţia generală politică industrială întocmeşte angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli.11. Contractele de finanţare finalizate primesc un număr de înregistrare din Registrul de evidenţă a contractelor.12. Contractele de finanţare semnate de către reprezentanţii Direcţiei generale politică industrială, însoţite de angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, se transmit Secretariatului Comisiei pentru finalizarea circuitului de avizare.13. Contractele de finanţare sunt avizate de Serviciul contencios în termen de o zi lucrătoare.14. Contractele de finanţare însoţite de angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli se transmit Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ, care le verifică şi le avizează în termen de maximum 3 zile lucrătoare.15. Contractele de finanţare la care suma angajată este mai mare de 100 milioane lei se prezintă pentru viză controlorului delegat, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, de către Secretariatul Comisiei.16. Contractele de finanţare se semnează de către reprezentantul Ministerului Economiei şi Comerţului, împuternicit în acest sens, cu beneficiarii sprijinului financiar.17. Câte un exemplar al contractului de finanţare încheiat se transmite de către Secretariatul Comisiei beneficiarilor Programului, Direcţiei generale buget, economico-financiară şi administrativ şi membrilor Comisiei, reprezentanţi ai Direcţiei generale politică industrială. Un exemplar al contractului de finanţare se păstrează în arhiva Comisiei.18. Derularea contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii se urmăreşte de către Direcţia generală politică industrială.19. Documentele de plată depuse de beneficiari la registratura Ministerului Economiei şi Comerţului, preluate de către Secretariatul Comisiei şi înregistrate în Registrul de evidenţă a documentelor de plată, se transmit Direcţiei generale politică industrială, care verifică existenţa, legalitatea şi corectitudinea documentaţiilor de plată în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data preluării acestora de la Secretariatul Comisiei.20. În cazul în care documentaţiile de plată nu sunt corespunzător întocmite, Direcţia generală politică industrială întreprinde demersurile necesare (în scris, telefonic sau prin întâlniri directe) în vederea finalizării acestora, iar termenul prevăzut la pct. 19 se decalează corespunzător.21. Asigurarea parcurgerii fazei de lichidare a cheltuielilor, prin verificarea documentelor justificative şi confirmarea pe propria răspundere a persoanei responsabile că această verificare a fost realizată, se face de către Direcţia generală politică industrială. În situaţia achiziţiei de bunuri şi/sau de servicii se verifică dacă documentele de plată sunt însoţite de documente care atestă că aceasta s-a realizat pe bază de licitaţie sau selecţie de oferte.22. Direcţia generală politică industrială vizează, prin persoanele delegate cu aceste atribuţii, pentru "Bun de plată" documentele justificative de plată corespunzătoare.23. Periodic, Direcţia generală politică industrială întocmeşte ordonanţarea de plată, separat pentru documentele de plată cu valoare sub 100 milioane lei şi peste 100 milioane lei, şi o depune la Direcţia generală buget, economico-financiară şi administrativ. Se are în vedere ca valoarea însumată a celor două ordonanţări să fie de minimum un miliard lei. Numărul maxim de ordonanţări pe lună este de 3.24. În termen de maximum 15 zile lucrătoare Direcţia generală buget, economico-financiară şi administrativ asigură plata cheltuielilor efectuate de către beneficiarii Programului, în limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul Ministerului Economiei şi Comerţului cu destinaţia "Stimularea exporturilor", în condiţiile legii.25. Urmărirea efectuării fazei de plată a cheltuielilor se face de către Direcţia generală politică industrială, care informează telefonic, după caz, agenţii economici asupra plăţilor efectuate.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x