ORDIN nr. 211 din 28 iulie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 7 august 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 179 28/07/2021
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 211 28/07/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 319 19/10/2022





În temeiul prevederilor:– art. 1 alin. (1) și alin. (2) lit. g), art. 3,art. 4 alin. (1) și alin. (3) lit. i), art. 7,art. 26 lit. g), art. 47 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 545/2010 privind organizarea, structura și funcționarea Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, cu modificările ulterioare;– art. 56 alin. (1), art. 59 alin. (1)-(3) din Regulamentul (CE) nr. 1.224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem comunitar de control pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului;– Regulamentului nr. 404/2011 de stabilire a normelor detaliate de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.224/2009 al Consiliului de stabilire a unui sistem comunitar de control pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului;– Regulamentului (UE) nr. 1.380/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind politica comună în domeniul pescuitului;– Deciziei CE nr. 1.633/2020 privind planul de acțiune pentru remedierea deficiențelor sistemului de control al pescuitului în România;– art. 57 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;– art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere:– Referatul de aprobare al Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură nr. 7.846 din 17.07.2020;– Planul național de inspecție și control la Marea Neagră pentru anul 2020,ministrul agriculturii și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Comercializarea peștelui și a altor viețuitoare acvatice vii sau a produselor pescărești din sectorul pescăresc la Marea Neagră pentru prima dată se face numai:a)către cumpărători înregistrați la ANPA, în condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările și completările ulterioare;b)către cumpărători neînregistrați, prin centrele de primă vânzare (CPV) nominalizate și autorizate prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale, ai căror administratori sunt înregistrați drept cumpărători – cu obligația administratorului CPV-ului de a transmite către ANPA notele de vânzare.(la 05-08-2021,
Articolul 1 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 179 din 28 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 05 august 2021
)
 + 
Articolul 2În cadrul Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, denumită în continuare ANPA, se înființează Registrul cumpărătorilor înregistrați, denumit în continuare RCI, care cuprinde toți cumpărătorii care primesc Aviz de recunoaștere emis de către ANPA, eliberat în mod gratuit. + 
Articolul 3Poate primi Aviz de recunoaștere orice persoană fizică autorizată/juridică cu sediu social și număr de identificare fiscală în România, care îndeplinește următoarele condiții:a)deține un punct de lucru pentru comercializarea peștelui și a produselor pescărești/o unitate de procesare/o unitate de alimentație publică, înregistrată/autorizată sanitar-veterinar;b)deține un centru de expediere sau un centru de purificare autorizat/înregistrat sanitar-veterinar în cazul comercializării moluștelor bivalve;c)deține un mijloc de transport sub orice formă juridică, înregistrat/autorizat sanitar-veterinar;d)păstrează evidența fiecărei tranzacții de vânzare-cumpărare a peștelui și a produselor pescărești sau a altor viețuitoare acvatice vii pentru o perioadă de minimum 3 ani.(la 05-08-2021,
Articolul 3 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 179 din 28 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 05 august 2021
)
 + 
Articolul 4(1)Pentru obținerea Avizului de recunoaștere, solicitanții din România trebuie să depună la sediul ANPA – Direcția politici și inspecții maritime (DPIM) următoarele documente: a)formularul de înregistrare completat în scris sau transmis prin mijloace electronice; b)copia certificatului de înregistrare fiscală al societății/persoanei fizice autorizate (PFA), emis de către Oficiul Național al Registrului Comerțului; c)copia certificatului constatator care atestă codul CAEN pentru comercializarea și/sau pentru procesarea peștelui și/sau pentru unitatea de alimentație publică;d)copia autorizației sanitar-veterinare pentru comercializarea și/sau depozitarea peștelui și/sau a produselor pescărești; e)copia autorizației/înregistrării sanitar-veterinare pentru centru de expediere/purificare moluște bivalve, pentru comercializarea moluștelor bivalve;f)copia înregistrării/autorizației sanitar-veterinare pentru mijlocul de transport folosit la transportul peștelui și/sau al produselor pescărești. (2)Pentru obținerea Avizului de recunoaștere, solicitanții din alte state membre UE/țări terțe trebuie să depună la sediul ANPA – Direcția politici și inspecții maritime (DPIM) următoarele documente:a)formularul de înregistrare completat în scris sau transmis prin mijloace electronice; b)copia certificatului de înregistrare fiscală al societății/biroului/sucursalei, după caz, emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului din România sau de o altă instituție competentă;c)copia autorizației sanitar-veterinare pentru comercializarea și/sau depozitarea peștelui și/sau a produselor pescărești;d)copia înregistrării/autorizației sanitar-veterinare pentru mijlocul de transport folosit la transportul peștelui și/sau al produselor pescărești.(la 05-08-2021,
Articolul 4 a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 179 din 28 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 05 august 2021
)
 + 
Articolul 5(1)Termenul de eliberare a avizului de către ANPA este de 30 de zile de la depunerea documentelor menționate la art. 4.(2)Depunerea documentelor se face la sediul ANPA-DPIM din Constanța în copie sau în format electronic prin e-mail. Formularul de înregistrare poate fi accesat și de pe site-ul ANPA în secțiunea dedicată cumpărătorilor înregistrați. În aceeași secțiune se va publica lista cumpărătorilor înregistrați pentru care s-a eliberat avizul.
 + 
Articolul 6Lista operatorilor economici care dețin nave/ambarcațiuni de pescuit autorizate să opereze în Marea Neagră și a celor care oferă pește și produse pescărești la prima vânzare este disponibilă la sediul DPIM din cadrul ANPA. + 
Articolul 7(1)Modelul formularului de înregistrare este prevăzut în anexa nr. 1. (2)Modelul Registrului cumpărătorilor înregistrați este prevăzut în anexa nr. 2.(3)Modelul Avizului de recunoaștere este prevăzut în anexa nr. 3. + 
Articolul 8Documentele de înregistrare și raportare către ANPA care trebuie să fie completate de către cumpărătorii înregistrați sunt reprezentate de nota de vânzare (NV) și avizul de însoțire marfă (AIM), notă de transport, după caz.  + 
Articolul 9(1)Cumpărătorii înregistrați trebuie să depună la ANPA – DPIM, prin e-mail sau prin introducere directă în baza de date, în termen de 24/48 de ore de la finalizarea tranzacției, copii ale notelor de vânzare și ale altor documente care atestă tranzacțiile efectuate, pentru toate achizițiile de pește și produse pescărești de la prima vânzare. În scopul punerii în aplicare a art. 62 și 63 din Regulamentul (CE) nr. 1.224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem comunitar de control pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului, cumpărătorii înregistrați trebuie să prezinte notele de vânzare după cum urmează:a)cumpărătorii înregistrați cu o cifră de afaceri financiară anuală din primele vânzări de produse pescărești mai mică de 200.000 euro vor transmite documentele prin e-mail sau prin introducere electronică în baza de date ANPA – DPIM, în termen de 48 de ore de la finalizarea primei vânzări;b)cumpărătorii înregistrați cu o cifră de afaceri financiară anuală din primele vânzări de produse pescărești de 200.000 euro sau mai mare trebuie să înregistreze și să trimită documentele prin e-mail sau prin introducere electronică în baza de date ANPA – DPIM, în termen de 24 de ore de la finalizarea primei vânzări.(la 05-08-2021,
Alineatul (1) din Articolul 9 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 179 din 28 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 05 august 2021
)
(2)Începând cu data de 1.01.2021, notele de vânzare și alte documente care atestă tranzacțiile efectuate se vor transmite doar în format electronic.
 + 
Articolul 10Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, comercializarea peștelui și a altor viețuitoare acvatice vii sau a produselor pescărești din sectorul pescăresc la Marea Neagră pentru prima dată se va face conform prevederilor art. 1.(la 05-08-2021,
Articolul 10 a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 179 din 28 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 05 august 2021
)
 + 
Articolul 11Nerespectarea condițiilor din prezentul ordin conduce la retragerea Avizului de recunoaștere și eliminarea din Registrul cumpărătorilor înregistrați dacă în termen de 30 de zile nu se remediază neconcordanța/abaterea.  + 
Articolul 12Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 13Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
Nechita-Adrian Oros
București, 28 iulie 2020.Nr. 211. + 
Anexa nr. 1
FORMULAR
de înregistrare în Registrul cumpărătorilor înregistrați din sectorul pescăresc la Marea Neagră
………………………………………………………… (denumirea operatorului economic), având CUI ………………….., prin reprezentant legal ……………………………………,în calitate de ……………………………….., CNP ……………………., CI/BI seria …… nr. ………, emis(ă) la data de ………………., cu sediul social la adresa …………………………………………………………………………….., cu punct de lucru ………………………………………. la adresa ………………………………………………, adresa de corespondență ………………………………………………………………………………….., telefon reprezentant ………………………………., e-mail ……………………….., solicităm înscrierea în Registrul cumpărătorilor înregistrați din sectorul pescăresc la Marea Neagră și eliberarea Avizului de recunoaștere. Adresa unde se va ține arhiva evidențelor tranzacțiilor de vânzare-cumpărare a produselor pescărești este: ……………………..Păstrarea evidenței fiecărei tranzacții de vânzare-cumpărare a produselor pescărești este o condiție de înregistrare în calitate de cumpărător înregistrat și se păstrează timp de 3 ani calendaristici. Alăturat, depunem următoarele documente: a)copia certificatului de înregistrare fiscală al societății/persoanei fizice autorizate (PFA), emis de către Oficiul Național al Registrului Comerțului; b)copia certificatului constatator care atestă codul CAEN pentru comercializarea și/sau procesarea peștelui și/sau pentru unitatea de alimentație publică;c)copia autorizației sanitar-veterinare pentru comercializarea și/sau depozitarea peștelui și/sau a produselor pescărești sau pentru unități de tip alimentație publică; d)copia autorizației/înregistrării sanitar-veterinare pentru centru de expediere/purificare moluște bivalve, pentru comercializarea moluștelor bivalve;e)copia înregistrării/autorizației sanitar-veterinare pentru mijlocul de transport folosit la transportul peștelui și/sau al produselor pescărești.
Data …………………..
Semnătura ………………….
L.S.
 + 
OBSERVAȚII1.Informațiile pe care ni le furnizați vor fi utilizate pentru înregistrarea PFA sau a persoanei juridice pe care o reprezentați în baza de date. Odată ce baza de date este funcțională, o parolă și un nume de utilizator vă vor fi trimise prin e-mail către Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură (ANPA).2.ANPA va furniza detalii despre aspectele tehnice privind metodele de transmitere electronică. 3.Cântărirea se face în conformitate cu art. 60 și 61 din Regulamentul (CE) nr. 1.224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem comunitar de control pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului.4.Declarație și certificare: Noi, (vă rugăm să bifați) ……………[ ] înțelegem că suntem obligați să furnizăm o adresă unde se vor păstra înregistrări ale tranzacțiilor care implică pește și produse pescărești de primă vânzare;[ ] înțelegem că trebuie să notificăm în scris ANPA despre orice modificări ale informațiilor furnizate în acest formular în termen de 15 zile înainte de intrarea în vigoare a modificării;[ ] înțelegem că trebuie să depunem note de vânzare în conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 211/2020 privind organizarea și funcționarea registrului cumpărătorilor înregistrați din sectorul pescăresc la Marea Neagră și cu art. 59-64 din Regulamentul (CE) nr. 1.224/2009 al Consiliului;[ ] vă asigurăm accesul neîngrădit în orice moment rezonabil la spațiile relevante și vom furniza informații și documente referitoare la depozitarea sau vânzarea peștelui și produselor pescărești.5.Protecția datelorAm fost informat/ă cu privire la prevederile Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), adoptat de către Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene. Am fost informat/ă că datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopul și pentru îndeplinirea atribuțiilor legale ale instituției. Am luat cunoștință de faptul că informațiile din prezenta cerere, precum și actele depuse împreună cu aceasta vor fi prelucrate de către Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, cu respectarea prevederilor Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), adoptat de către Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene.Consimțământul dat prin prezenta declarație, în ceea ce privește prelucrarea și furnizarea datelor cu caracter personal, este voluntar. Acest consimțământ poate fi revocat în orice moment, cu efect ulterior, printr-o notificare către Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură.ANPA respectă aceste principii în toate problemele referitoare la prelucrarea și stocarea informațiilor personale. ANPA prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale.Numele, locația geografică și numărul de înregistrare în Registrul cumpărătorilor înregistrați vor fi puse la dispoziția publicului pe site-urile web ale ANPA.ANPA vă poate folosi datele personale pentru a vă contacta cu privire la servicii similare sau de cercetare a clienților, care vizează îmbunătățirea serviciului pe care îl oferim.(la 05-08-2021,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 179 din 28 iulie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 763 din 05 august 2021
)
 + 
Anexa nr. 2
REGISTRUL
cumpărătorilor înregistrați din sectorul pescăresc recunoscuți de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură la Marea Neagră

Nr. crt. Nr./data Avizului de recunoaștere Numele cumpărătorului recunoscut și CUI Sediul social Adresa punctului de lucru Numele reprezentantului legal/cumpărătorului înregistrat serie/nr. CI Semnătura reprezentantului legal/cumpărătorului înregistrat
             
             
             
             

 + 
Anexa nr. 3
AVIZ DE RECUNOAȘTERE
nr. ……../…………….
Eliberat în temeiul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.224/2009 al Consiliului din 20 noiembrie 2009 de stabilire a unui sistem comunitar de control pentru asigurarea respectării normelor politicii comune în domeniul pescuitului și al art. 41 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 317/2009, cu modificările și completările ulterioare,Prezentul aviz de recunoaștere conferă statutul de „CUMPĂRĂTOR ÎNREGISTRAT“ de pește și produse pescărești din Marea Neagră.………………………………………………………. a fost înregistrată cu nr. ……… din data de ………………….(denumirea persoanei fizice autorizate/juridice)la Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură în Registrul cumpărătorilor înregistrați și asigură titularului toate drepturile conferite de lege.Prezentul aviz de recunoaștere este valabil pentru o perioadă de 5 ani, cu respectarea condițiilor de la data eliberării sau până la survenirea unei modificări.
Președintele Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură,
………………………………………………………………………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x