privind înfiinţarea Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia
Având în vedere prevederile art. 1^9 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 412/2002, ale art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor şi a căilor navigabile, precum şi desfăşurarea activităţilor de transport naval în porturi şi pe cai navigabile, republicată,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei emite următorul ordin: +
Articolul 1În vederea coordonării traficului de nave maritime şi fluviale, a stabilirii ordinii de intrare/ieşire şi a tranzitului navelor maritime şi fluviale în porturile Constanţa, Mangalia şi Midia, precum şi a alocării danelor, se înfiinţează Comisia de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, care îşi va desfăşura activitatea în portul Constanţa. +
Articolul 2(1) Preşedintele Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia este reprezentantul Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A. … (2) Componenta Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia este prevăzută în anexa nr. 1. … +
Articolul 3Comisia de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia se întruneşte zilnic şi stabileşte, pentru următoarele 24 de ore:a) programul de intrare/ieşire în/din porturi, de tranzitare, de manevrare a navelor maritime şi fluviale de la o dana la alta, în funcţie de disponibilitatea danelor, de asigurarea condiţiilor de siguranţa a navigaţiei şi a serviciilor de siguranţa, precum pilotajul, remorcajul şi legarea/dezlegarea navelor; … b) alocarea danelor în funcţie de solicitările agenţilor economici care desfăşoară activităţi de transport naval în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia. … +
Articolul 4Măsurile stabilite de Comisia de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia sunt obligatorii pentru toţi agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în aceste porturi. +
Articolul 5Operatorii portuari, societăţi comerciale care asigura încărcarea, descărcarea şi transbordarea mărfurilor în porturile Constanţa, Mangalia şi Midia, vor stabili zilnic, împreună cu reprezentanţii Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" – S.A Sucursala Constanţa, programul de încărcare şi descărcare a vagoanelor. Realizarea programului stabilit va fi prezentată de către cei implicaţi, spre informare, în cadrul şedinţelor zilnice ale Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia. +
Articolul 6(1) Agenţii navelor maritime şi fluviale vor înainta Serviciului exploatare portuara din cadrul Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A., care asigura secretariatul Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, cu cel puţin 24 de ore înainte de sosirea navelor maritime şi fluviale în porturile respective, documentul de avizare de sosire a navei, întocmit în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 2. … (2) Operatorii portuari vor comunica zilnic Secretariatului Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia datele operative privind operarea navelor maritime şi fluviale. … (3) Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A. va edita zilnic, pe suport hârtie şi în format electronic, în cadrul portalului porturilor maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, Buletinul informativ al navelor maritime şi fluviale, care va cuprinde, în principal: … a) date de identificare a navelor maritime şi fluviale: denumirea, pavilionul, lungimea, pescajul, portul de plecare, portul de destinaţie; … b) date referitoare la desfăşurarea operaţiunilor portuare: data sosirii, data intrării la operare, data estimată a terminării operării, poziţia în port, operatorul portuar, agentul navei; … c) date de identificare a mărfurilor: denumirea, cantitatea totală de marfa, ţara de provenienta, ţara de destinaţie, felul operării, cantitatea operata în ultimele 24 de ore, restul de operat. … +
Articolul 7(1) Pentru efectuarea manevrelor de intrare/ieşire în/din port, de tranzitare a navelor maritime şi fluviale sau de schimbare a danei, agenţii navelor vor întocmi în mod obligatoriu Buletinul de pilotaj, în 3 exemplare, conform modelului din anexa nr. 3. … (2) În cadrul şedinţelor Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, buletinele de pilotaj vor fi avizate de reprezentantul căpităniei portului respectiv şi vor fi aprobate de către reprezentantul Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A. … (3) Buletinele de pilotaj avizate şi aprobate conform alin. (2) se distribuie după cum urmează: … – 1 exemplar la pilot;– 1 exemplar la căpitănia portului;– 1 exemplar la Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A.(4) Nerespectarea acestui mod de lucru conduce la neprogramarea manevrelor solicitate. … +
Articolul 8(1) La acostarea navelor în danele porturilor maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, reprezentanţii autorizaţi ai Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A. vor elibera Permisul de acostare, conform modelului prezentat în anexa nr. 4. … (2) Eliberarea Permisului de acostare este condiţionată de obţinerea de către nava sau de către agentul acesteia a acceptului de intrare a navei în port, dat de către căpitănia portului respectiv pe baza permisului de libera practica transmis de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Constanţa – Serviciul sanitar de frontiera al porturilor Constanţa, Mangalia şi Midia şi a constatării ca nava îndeplineşte condiţiile minime de deplasare în siguranţa prin respectivul port. … +
Articolul 9(1) În situaţia în care este necesar, preşedintele Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia poate modifica sau completa programul de mişcare a acestora, după consultarea prealabilă a căpitanului-şef al portului respectiv. … (2) În cazul în care, în timpul derulării programului stabilit, se constata ca sunt puse în pericol ordinea, disciplina şi siguranţa navigaţiei, căpitănia portului respectiv poate lua orice măsura care să conducă la prevenirea evenimentelor de navigaţie sau a altor situaţii deosebite, în conformitate cu reglementările în vigoare. … +
Articolul 10Trimestrial preşedintele Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia va întocmi şi va înainta Direcţiei generale a transporturilor maritime, pe Dunăre şi cai navigabile din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei un raport asupra activităţii comisiei şi propuneri de îmbunătăţire a activităţii acesteia. +
Articolul 11Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 12(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. … (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului transporturilor nr. 397/1995 privind înfiinţarea Comisiei de coordonare a mişcării navelor în porturile maritime româneşti, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 232 din 9 octombrie 1995. … p. Ministrul lucrărilor publice,transporturilor şi locuinţei,Ileana Tureanu,secretar de statBucureşti, 10 februarie 2003.Nr. 206. +
Anexa 1COMPONENTAComisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluvialeîn porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia1. Reprezentantul Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" – S.A., în calitate de preşedinte2. Capitanul-şef al căpităniei porturilor respective sau reprezentantul acestuia3. Reprezentantul Sucursalei Constanţa a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" – S.A.4. Reprezentantul Companiei Naţionale "Administraţia Canalelor Navigabile" – S.A.5. Reprezentanţii şantierelor navale cu sediul în incinta porturilor maritime Constanţa, Mangalia şi Midia6. Reprezentanţii agenţilor de nave7. Reprezentanţii societăţilor de exploatare portuara şi expediţii de mărfuri8. Reprezentanţii societăţilor de pilotaj, de remorcaj şi de legare/dezlegare nave9. Reprezentanţii altor agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia.De asemenea, în funcţie de necesităţi, preşedintele Comisiei de coordonare a mişcării navelor maritime şi fluviale în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia va solicita organelor de vama şi ale poliţiei de frontiera participarea şi a unui reprezentant al acestora. +
Anexa 2 (antet agent) Tel/Fax: Adresa: AVIZARE DE SOSIRE A NAVEI DATA ………┌────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐│ 1.│NAVA(*) │ │└────┴─────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘┌────┬─────────────────────────────┬───┐│ 2.│Număr IMO(*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤│ 3.│CALL SIGN(*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤│ 4.│Tip nava (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤│ 5.│Pavilion (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┼────────────────────────────────────┐│ 6.│Armator (*) │ │ │├────┼─────────────────────────────┼───┼────────────────────────────────────┤│ 7.│Agent (*) │ │ │└────┴─────────────────────────────┴───┴────────────────────────────────────┘┌────┬─────────────────────────────┬───┐ ┌──────────────────────┬───────────┐│ 8.│GRT (*) │ │ │ 11. LOA(*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤ ├──────────────────────┼───────────┤│ 9.│NRT (*) │ │ │ 12. Breadth(*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤ ├──────────────────────┼───────────┤│ 10.│DWT(*) │ │ │ 13. Draught(*) │ │└────┴─────────────────────────────┴───┘ └──────────────────────┴───────────┘┌────┬─────────────────────────────┬───┐│ 14.│Puterea motoarelor (*) │ │ se completează numai pentru remorchere├────┼─────────────────────────────┼───┤ ┌───────────────────────┬──────────┐│ 15.│ETA(*) │ │ │16. ETD(f) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤ ├───────────────────────┼──────────┤│ 17.│Ultimul port (f) │ │ │18. Următorul port (f) │ │├────┼─────────────────────────────┼───┤ └───────────────────────┴──────────┘│ 19.│Pescaj sosire (*) │ │└────┴─────────────────────────────┴───┘┌────┬─────────────────────────────┬─────────────────────┐│ 20.│Scopul escalei (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 21.│Comp. de pilotaj (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 22.│Comp. de remorcaj (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼─────────────────────┤│ 23.│Operator (*) │ │└────┴─────────────────────────────┴─────────────────────┘ Detalii Marfa┌────┬─────────────────────────────┬───────────────────────┐│ 24.│Tip marfa (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────┤│ 25.│Tip operaţiuni (inc/des) (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────┤│ 26.│Cantitatea (*) │ │├────┼─────────────────────────────┼───────────────────────┤│ 27.│Provenienta / Destinaţie (*) │ │└────┴─────────────────────────────┴───────────────────────┘ LEGENDA: *) obligatoriu f facultativ +
Anexa 3 AVIZAT, APROBAT Căpitănia portului……. Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime Constanţa" S.A.┌───────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│ AGENT MARITIM AL NAVEI │ │├───────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│ OPERATOR PORTUAR │ │├───────────────────────────────┼────────────────────────────────────────┤│ ŞANTIERUL NAVAL │ │└───────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┘ BULETIN DE PILOTAJ ┌────────────────────────┐ Prin prezentul solicităm companiei de pilotaj└────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────┐ să efectueze manevra navei └──────────────────────────────────────────┘ ┌──────────┐ ┌────────────┐ de la└──────────┘ la └────────────┘ în baza hotărârii Comisiei de coordonare a mişcării navelor în porturile maritime Constanţa, Mangalia şi Midia, din ┌─────────┐ ┌──────────────┐ data └─────────┘ Manevra este prevăzută pentru ora └──────────────┘ Datele caracteristice ale navei sunt:┌─────┬───────────────────────────────┬───────────────────┐│ 1.│ Pavilion │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 2.│ Tipul navei │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 3.│ Lungime │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 4.│ Lăţime │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 5.│ Pescaj vara │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 6.│ Pescaj maxim la manevra │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 7.│ Tonaj brut / tonaj net │ │├─────┼───────────────────────────────┼───────────────────┤│ 8.│ Deadweight │ │└─────┴───────────────────────────────┴───────────────────┘ Plata taxei prestaţiilor efectuate se va face de către ┌─────────────────────────────────────────────────────┐ └─────────────────────────────────────────────────────┘ ┌───────────────────────────┐ din contul └───────────────────────────┘ ┌───────────────────────────┐ deschis la └───────────────────────────┘ Depus: ┌──────────────────┐ ┌───────┐ Data └──────────────────┘ Ora └───────┘ SEMNĂTURA CELUI CARE COMANDA PRESTAREA OPERAŢIUNII DE PILOTAJ: +
Anexa 4 ROMÂNIA ROMÂNIA RUMANIEN C.N.A.P.M.C. S.A. Constantza Port Administration Verwaltung cier Constantzer Hafen PERMIS DE ACOSTARE PERMIT TO COME ALONGSIDE ANLEGENERLA UBNIS Nr. ………. data …….. No. date Nr. datum Având în vedere îndeplinirea formalităţilor de sosire cerute de legislaţiaromânească în vigoare. Taking into account the fulfilment of the formalities on arrival requiredby the Romanian legislation în force, Besihtigen die erfullung der ankunftformalitaten în die gultigeRumanische Gesetze verlangen. Nava…………………………………….. Ship Schiff Pavilion ……………………………….. Flag Flagge Comandant…………………………… Master Kapitan Echipaj (nr.)…………………………. Crew (no.) Besatzung (nr.) Marfa (felul, tone) …………………… Cargo (kind, tons) Ladung (art, tonne) Are acceptul C.N. Administraţia Porturilor Maritime Constanţa S.A. pentruacostare în dana ……….. Has been accepted by the N.C. Maritime Ports Administration Constantza S.A.to proceed alongside berth no. Hat die Anlegenerlaubnis von N.G. Verwaltung der Constantzer Hafen G.m.b.H.în Liegeplatz NOTA: continuare pe verso OPERAŢIUNILE NAVEI LOADING AND UNLOADING LADEN UND AUSLADEN DESCĂRCARE ÎNCĂRCARE UNLOADING LOADING AUSLADEN LADEN Pescaj sosire (m): prova … pupa … Pescaj sosire (m): prova … pupa … Draft on arrival fore oft Draft on arrival fore oft Tiefgang bei vorn hinten Tiefgang bei vorn hinten ankunft ankunft Început: data ….. ora …… Început: data ….. ora ….. Commencing date time Commencing date time Begonnen datum stund Begonnen datum stund Felul mărfii: ………………. Felul mărfii: …………….. Kind of cargo Kind of cargo Art der ladung Art der ladung Transbord la (nava, chei): …… Transbord la (nava, chei): …… Transshipment to (ship, berth) Transshipment to (ship, berth) Umladung zum (schiff, liegeplatz) Umladung zum (schiff, liegeplatz) Cantitatea operata (tone):…….. Cantitatea operata (tone):……… Quantity unloaded (tons) Quantity loaded (tons) Ausgeladene menge (tonne) Ausgeladene menge (tonne) Terminat: data …… ora …. Terminat: data ….. ora ….. Completed date time Completed date time Beendigt datum stund Beendigt datum stund Unghi de înclinare: ………Td/Bd Unghi de înclinare: …….Td/Bd Heeling angle Starboard/Portside Heeling angle Starboard/Portside Krangungswinkel Steuerbord/Backbord Krangungswinkel Steuerbord/Backbord OFIŢER DE SECURITATE …………… COMANDANTUL NAVEI …………….. SECURITY OFFICER SHIP'S MASTER SIECHERHEIT OFFIZIER SCHIFFSKAPITAN–––––