ORDIN nr. 201 din 10 martie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 239 din 23 martie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 640 30/09/2022
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 29
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 33
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 42
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 54
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 14
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 25
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 29
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 33
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 41
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 42
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 59
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 60
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 640 30/09/2022
ActulREFERIRE LANORMA 30/09/2022
ActulREFERIRE LAORDIN 22 07/02/2017
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 07/02/2017
ActulREFERIRE LALEGE (R) 101 25/04/2006 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEORDIN 640 30/09/2022
ART. 1REFERIRE LAORDIN 640 30/09/2022
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 29
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 33
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 42
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/09/2022 ART. 54
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 14
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 25
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 29
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 33
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 41
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 42
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 59
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ART. 60
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/09/2022 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ART. 1REFERIRE LAORDIN 82 09/03/2015
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 09/03/2015 ART. 104
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 101 25/04/2006 ART. 28
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 2
ART. 7REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 43
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 4REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 5REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 6REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 7REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 8REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 9REFERIRE LANORMA 30/09/2022
ANEXA 10REFERIRE LANORMA 30/09/2022
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– dispozițiile art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 11 alin. (2) din Legea serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– Referatul de aprobare al Direcției prețuri, tarife nr. 973.529/2023,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 22/2017, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice emite următorul ordin: + 
Articolul INormele metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum și de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor și a taxelor de salubrizare, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 640/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 984 și 984 bis din 11 octombrie 2022, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 7 alineatul (1), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7(1)În conformitate cu prevederile art. 43 alin. (8) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile deliberative ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau, după caz, ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară au competențe exclusive să aprobe tarifele pentru serviciile conexe serviciului de salubrizare cu grad redus de repetabilitate și care se desfășoară ocazional, respectiv:
2.La articolul 11, după alineatul (3) se introduc cinci noi alineate, alineatele (4)-(8), cu următorul cuprins:(4)În situația în care autospecialele/utilajele destinate pentru deszăpezire și combatere polei sunt monitorizate prin GPS, tarifele pentru operațiunile mecanizate de curățat zăpada și de împrăștiat material antiderapant prevăzute la alin. (1) lit. b) pct. (i), (ii), (v), (vi), (viii) și (x) pot fi stabilite în lei/trecere sau în lei/oră acțiune per fiecare utilaj în parte. Memoriul tehnico-economic justificativ prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice se adaptează în mod corespunzător.(5)În conformitate cu particularitățile specifice serviciilor de utilități publice care fac obiectul obligațiilor de serviciu public prevăzute la art. 1 alin. (4) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile deliberative ale unităților/subdiviziunilor pot impune operatorilor, prin programele pe timp de iarnă aprobate, obligații de serviciu public care vizează punerea la dispoziție și alocarea, exclusiv pentru programul de iarnă și în regim de mobilizare nonstop, de autospeciale și utilaje specifice operațiunilor de deszăpezire și combatere polei, pentru o anumită perioadă de timp sau pentru întreg sezonul de iarnă, precum și facilități logistice, personal deservent, inclusiv pentru activitățile-suport.(6)În situația prevăzută la alin. (5), autoritățile deliberative ale unităților/subdiviziunilor au, în conformitate cu prevederile art. 2 lit. v) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, obligația de a acoperi costurile suportate de operator, prin aprobarea unui tarif de mobilizare și asigurare logistică, exprimat în lei/oră. Memoriul tehnico-economic justificativ prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice se adaptează în mod corespunzător, prin luarea în considerare numai a cheltuielilor pentru resursele alocate.(7)Tariful de mobilizare și asigurare logistică nu se facturează pe perioada prestării efective a operațiunilor de deszăpezire și combatere polei, în care se aplică tariful în lei/mp, lei/trecere sau lei/oră acțiune, după caz.(8)Pentru stabilirea tarifelor în unitățile de măsură prevăzute la alin. (4) și (6) se aplică în mod corespunzător prevederile art. 32.3.La articolul 12 alineatul (1) litera a), după punctul (vii) se introduce un nou punct, punctul (viii), cu următorul cuprins:(viii)tarif dezinsecție terenuri publice, inclusiv terenuri private ale persoanelor fizice și juridice, afectate de tratamentele executate de pe aliniamentul stradal al căilor publice cu utilaje de mare capacitate generatoare de ceață rece sau caldă montate pe autovehicule, în cazul în care aceste tratamente, destinate exclusiv dezinsecției, sunt prevăzute în caietul de sarcini.4.La articolul 12, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:(4)În vederea asigurării unor tratamente eficiente de dezinsecție și deratizare, autoritățile deliberative ale unităților administrativ-teritoriale pot aproba și alte tarife decât cele prevăzute la alin. (1), aferente obiectivelor din proprietatea privată a persoanelor fizice și juridice, prevăzute la art. 104 din Regulamentul-cadru al serviciului de salubrizare a localităților, aprobat prin Ordinul președintelui A.N.R.S.C. nr. 82/2015, cu modificările și completările ulterioare.5.Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 14(1)Tariful distinct pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea deșeurilor de hârtie, metal, plastic și sticlă colectate separat din deșeurile municipale, exprimat în lei/tonă, se calculează potrivit formulei:Td gestionare reciclabile cs AO = Σ^n_i = 1 T_i + CEC, (lei/tonă), unde:i = 1 ÷ n reprezintă numărul de prestații/activități de salubrizare desfășurate de operatori pe fluxul fracției de deșeuri reciclabile colectate separat;AO – activități desfășurate de operatori;T_i – tariful, în lei/tonă, aferent prestației/activității i desfășurate de operator pe fluxul fracției de deșeuri reciclabile colectate separat, din fișa de fundamentare;CEC are semnificația prevăzută la art. 47 alin. (1).(2)Tariful distinct pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea deșeurilor reciclabile colectate separat, exprimat în lei/persoană/lună, se calculează potrivit formulei:Td gestionare reciclabile cs AO = Σ^n_i = 1 T_i + Σ^n_i = 1 CEC ip (i), (lei/persoană/lună), unde:i = 1 ÷ n și AO au semnificația de la alin. (1);T_i – tariful, în lei/persoană/lună, aferent prestației/activității i desfășurate pe fluxul fracției de deșeuri reciclabile colectate separat, din fișa de fundamentare;CEC ip (i) are semnificația prevăzută la art. 47 alin. (1).(3)Tariful distinct pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea deșeurilor reciclabile colectate separat, exprimat în lei/mc, se calculează potrivit formulei:Td gestionare reciclabile cs AO = Σ^n_i = 1 Ti + Σ^n_i = 1 CEC ip (i), (lei/mc),unde:i = 1 ÷ n și AO au semnificația de la alin. (1);T_i – tariful, în lei/mc, aferent prestației/activității i desfășurate de operator pe fluxul fracției de deșeuri reciclabile colectate separat, din fișa de fundamentare;CEC ip (i) are semnificația prevăzută la art. 47 alin. (1).
6.Articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 15(1)Tariful distinct pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea deșeurilor reziduale din deșeurile municipale, exprimat în lei/tonă, se calculează, în funcție de stadiul implementării sistemului de colectare separată a biodeșeurilor, astfel:a)în cazul în care nu este implementat sistemul de colectare separată a biodeșeurilor se calculează un tarif, potrivit formulei:Td gestionare reziduale cs AO= Σ^n_i = 1 Ti + CEC, (lei/tonă),unde:i și AO au semnificația de la art. 14 alin. (1);T_i – tariful, în lei/tonă, aferent prestației/activității i desfășurate de operator pe fluxul fracției de deșeurilor reziduale colectate separat, din fișa de fundamentare;CEC are semnificația de la art. 47 alin. (1);b)în cazul în care este implementat sistemul de colectare separată a biodeșeurilor, iar utilizatorii nu sunt dotați cu unități de compostare individuală, Td gestionare reziduale cs se determină pe baza formulei de la lit. a), prin luarea în calcul inclusiv a tarifului pentru colectarea separată a biodeșeurilor Tcs biodeșeuri;c)în cazul în care este implementat sistemul de colectare separată a biodeșeurilor, iar o parte dintre utilizatori sunt dotați cu unități de compostare individuală, se calculează două tarife, astfel:(i)un tarif potrivit formulei de la lit. a), pentru utilizatorii care sunt dotați cu unități de compostare individuală, fără luarea în calcul a Tcs biodeșeuri;(ii)un tarif potrivit formulei de la lit. b), pentru utilizatorii care nu sunt dotați cu unități de compostare individuală, cu luarea în calcul a Tcs biodeșeuri.(2)Tariful distinct pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea deșeurilor reziduale colectate separat, exprimat în lei/persoană/lună, se calculează, în situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a) – c), potrivit formulei:Td gestionare reziduale cs AO = Σ^n_i = 1 T_i + Σ^n_i = 1 CEC ip (i), (lei/persoană/lună), unde:i și AO au semnificația de la art. 14 alin. (1);T_i – tariful, în lei/persoană/lună, aferent prestației/activității i desfășurate de operator pe fluxul fracției de deșeuri reziduale colectate separat, din fișa de fundamentare;CEC ip (i) are semnificația de la art. 47 alin. (1).(3)Tariful distinct pentru activitățile desfășurate de operatori pentru gestionarea deșeurilor reziduale colectate separat, exprimat în lei/mc, se calculează, în situațiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c), potrivit formulei:Td gestionare reziduale cs AO = Σ^n_i = 1 T_i + Σ^n_i = 1 CEC ip (i), (lei/mc), unde:i și AO au semnificația de la art. 14 alin. (1);T_i – tariful, în lei/mc, aferent prestației/activității i desfășurate de operator pe fluxul fracției de deșeurilor reziduale colectate separat, din fișa de fundamentare;CEC ip (i) are semnificația de la art. 47 alin. (1).
7.La articolul 18, alineatul (1) partea introductivă și alineatul (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 18(1)În modalitatea de plată a contravalorii serviciului de salubrizare prin taxă, autoritățile administrației publice locale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau, după caz, asociațiile de dezvoltare intercomunitară, care au calitatea de autoritate contractantă pentru activitatea de colectare separată și transport separat al deșeurilor municipale, au obligația să calculeze următoarele taxe distincte:……………………………………………..(2)Autoritățile deliberative ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale au obligația să aprobe, din proprie inițiativă sau, după caz, la solicitarea asociației de dezvoltare intercomunitară, taxele distincte prevăzute la alin. (1), precum și taxa de salubrizare, la orice stabilire, ajustare sau modificare a unui tarif aferent vreunei activități de salubrizare desfășurate de operatori pe fluxul deșeurilor municipale.
8.La articolul 25, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 25(1)Tariful pentru activitatea de operare a centrelor de colectare prin aport voluntar se ofertează și se fundamentează de către operatori în conformitate cu fișa de fundamentare pentru stabilirea tarifului de operare a centrelor de colectare prin aport voluntar, prevăzută în anexa nr. 1 d) la prezentele norme metodologice, prin luarea în considerare a cheltuielilor aferente activității prestate, inclusiv a cheltuielilor cu alte activități de salubrizare desfășurate de operatori pe fluxul deșeurilor municipale, precum cheltuielile cu depozitarea, cheltuielile cu sortarea și/sau alte cheltuieli cu tratarea deșeurilor, fără a se include în structura tarifului cheltuielile cu contribuția pentru economia circulară.(2)Pentru activitatea de operare a centrelor de colectare prin aport voluntar, cheltuielile cu contribuția pentru economia circulară se evidențiază distinct pe factura emisă de operator și se calculează la cantitatea totală de deșeuri reziduale și reziduuri eliminată la depozit, fără aplicarea vreunui indicator de performanță.
9.La articolul 29, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (5^1)-(5^3), cu următorul cuprins:(5^1)În cazul în care operatorul are încheiate mai multe contracte de delegare și prestează activitatea/activitățile de salubrizare în mai multe unități administrativ-teritoriale și/sau alte servicii din diferite domenii de activitate, cheltuielile generale de administrație, care cuprind, în principal, cheltuielile materiale legate de administrarea societății, salariile personalului din sectorul administrativ și de conducere, precum și contribuțiile asiguratorii obligatorii aferente acestor salarii, se repartizează la nivelul fiecărui contract de delegare, proporțional cu cota-parte din cheltuielile generale de administrație, calculată ca raport între valoarea fiecărui contract și valoarea tuturor contractelor, ori pe baza altor elemente relevante, precum cantitatea/suprafața anuală programată aferentă fiecărui contract, raportată la cantitatea/suprafața contractată aferentă tuturor contractelor de delegare. Pentru aceste cheltuieli se precizează, în memoriul tehnico-economic justificativ, cheia de repartizare a acestora pe fiecare contract de delegare în parte.(5^2)În situația în care operatorul desfășoară mai multe activități/prestații de salubrizare în cadrul contractului de delegare, cheltuielile generale de administrație sau, după caz, cota-parte din cheltuielile generale de administrație, calculată conform prevederilor de la alin. (5^1), precum și, dacă este cazul, cheltuielile indirecte aferente punctului de lucru se repartizează pe fiecare activitate/prestație proporțional cu ponderea cantității/suprafeței programate aferente activității/prestației respective în total cantitate/suprafață contractată ori proporțional cu alte elemente relevante, precum ponderea valorii activității/prestației respective în valoarea totală a contractului de delegare. Pentru aceste cheltuieli se precizează, în memoriul tehnico-economic justificativ, cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate/prestație în parte.(5^3)Cota corespunzătoare cheltuielilor generale de administrație, precum și cota de cheltuieli indirecte se repartizează pe fiecare element de cheltuieli al tarifului activității/prestației, proporțional cu ponderea acestui element în total cheltuieli. Cheltuielile cu salariile personalului indirect se evidențiază separat, pe categorii de personal, și se includ cheltuielile de natură salarială. Pentru aceste cheltuieli se precizează, în memoriul tehnico-economic justificativ, cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate/prestație în parte.10.La articolul 29, alineatul (11) se modifică și va avea următorul cuprins:(11)În cazul activităților de salubrizare în care același personal, direct productiv, este utilizat în mai multe prestații de salubrizare și/sau în mai multe arii de operare aferente unor contracte de delegare diferite, cheltuielile directe cu materialele utilizate în comun, precum și cheltuielile cu salariile directe se repartizează proporțional cu durata utilizării personalului în fiecare activitate/prestație sau, după caz, în fiecare unitate administrativ-teritorială ori proporțional cu alte elemente relevante. Pentru aceste cheltuieli se precizează, în memoriul tehnico-economic justificativ, cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate/prestație în parte sau, după caz, pe fiecare contract de delegare.11.La articolul 33, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Ajustarea tarifului se face prin aplicarea coeficientului de indexare cu evoluția indicelui prețului de consum total (IPC total) la total cheltuieli de exploatare, fără a fi necesară fundamentarea elementelor de cheltuieli.12.La articolul 33, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:(5)În situația contractelor de delegare a gestiunii aflate în derulare care prevăd alt parametru de ajustare decât indicele prețului de consum total, ajustarea tarifului/tarifelor se face prin aplicarea parametrului de ajustare prevăzut în contract.13.Articolul 41 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 41În modalitatea de plată prin tarif, operatorul care se află în raporturi contractuale cu utilizatorii facturează către autoritatea administrației publice locale, în vederea acoperirii cheltuielilor cu prestarea serviciului de salubrizare către utilizatorii care nu au contract încheiat cu acesta, suma rezultată din aplicarea tarifului pentru gestionarea deșeurilor municipale abandonate prevăzut la art. 7 alin. (1) pct. (iv), exprimat în lei/tonă, la cantitatea lunară de deșeuri menajere abandonate, calculată potrivit formulei:Q menajere abandonate = Q menajere colectată – Q menajere facturată,unde:Q menajere colectată (tone/lună) – cantitatea lunară de deșeuri menajere colectată de la toți utilizatorii casnici, cu și fără contract încheiat cu operatorul, stabilită pe baza bonurilor de cântar eliberate de operatorii stațiilor/instalațiilor de tratare și/sau operatorul depozitului de deșeuri;Q menajere facturată (tone/lună) – cantitatea lunară de deșeuri menajere colectată de la utilizatorii casnici care au contract încheiat cu operatorul, corespunzătoare cantităților facturate acestora, respectiv cantitatea de deșeuri corespunzătoare sumelor facturate, calculată potrivit formulei:unde:N persoane – numărul total de persoane pentru care s-au emis facturi;Ig (kg/locuitor/zi) – indicele mediu de generare a deșeurilor menajere prevăzut în caietul de sarcini;Nzile – numărul de zile din lună.
14.La articolul 42, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)În cazul în care valoarea contribuției pentru economia circulară facturată de către operatorul depozitului este mai mare decât cea rezultată din aplicarea indicatorului de performanță aferent prestației/activității de salubrizare, prevăzut în contractul de delegare sau, după caz, în hotărârea de dare în administrare, autoritatea administrației publice locale sau, după caz, asociația de dezvoltare intercomunitară are obligația să calculeze și să aplice penalitățile prevăzute la art. 28^2 alin. (4) din Legea nr. 101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv să refuze la plată contravaloarea costurilor cu contribuția pentru economia circulară, inclusiv contravaloarea costurilor cu depozitarea, pentru cantitatea de deșeuri reziduale, reziduuri sau deșeuri tratate, după caz, care depășește cantitatea destinată a fi eliminată prin depozitare.15.La articolul 42, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3)În situația prevăzută la alin. (2), autoritatea administrației publice locale sau, după caz, asociația de dezvoltare intercomunitară are obligația să achite suma aferentă creanțelor nelitigioase, în termenul scadent de plată al facturii, și să notifice operatorul/operatorii în cauză cu privire la emiterea unei facturi storno pentru suma refuzată la plată, sub formă de penalități pentru neîndeplinirea indicatorului de performanță, cu mențiunea că respectivul operator/respectivii operatori nu are/nu au dreptul să calculeze penalități sau dobânzi pentru suma refuzată la plată și nici să întrerupă prestarea activității.16.La articolul 54, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) și (4), cu următorul cuprins:(3)Structura memoriului tehnico-economic justificativ din anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice este orientativă și poate fi adaptată corespunzător în funcție de elemente de cheltuieli specifice activității respective și/sau ca urmare a modificării/introducerii unor impozite, taxe și contribuții sociale obligatorii reglementate de Codul fiscal.(4)În cazul procedurii de ajustare a tarifului/tarifelor, memoriul tehnico-economic justificativ se adaptează corespunzător la structura pe elemente de cheltuieli din fișa de fundamentare dedicată, prevăzută în anexele nr. 2 a)-2 i) la prezentele norme metodologice, cu specificarea perioadei de calcul pentru coeficientul de indexare cu evoluția IPC total care se va aplica la total cheltuieli de exploatare, fără a fi necesare evidențierea și justificarea nivelului fiecărui element de cheltuieli.17.La articolul 59, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)În cazul în care autoritatea deliberativă a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale nu aprobă taxa de salubrizare conform prevederilor alin. (1) lit. b) sau, în situația prevăzută la alin. (2), în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării de către consiliul județean sau, după caz, de către asociația de dezvoltare intercomunitară a hotărârii de aprobare a tarifului/tarifelor distincte/distincte, operatorii au dreptul să factureze autoritățile administrației publice locale, începând cu data de întâi a lunii următoare, la nivelul tarifului/tarifelor aprobat/aprobate, iar diferența dintre sumele facturate de operator și sumele aferente taxelor plătite de utilizatori se suportă de la bugetul local al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale în cauză.18.La articolul 60, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)În situația de la alin. (1) lit. b), consiliul județean transmite către toate autoritățile administrației publice locale implicate hotărârea de aprobare a tarifului/tarifelor, în termen de cel mult 2 zile lucrătoare de la data adoptării, în vederea calculării și aprobării de către consiliile locale a tarifelor/taxelor distincte și a taxei de salubrizare.19.În tot cuprinsul normelor metodologice, inclusiv în anexele la acestea, sintagma „densitatea medie a deșeurilor municipale“ se înlocuiește cu sintagma „densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini“.20.Anexele nr. 2 a)-2 j) se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-10 care fac parte integrantă din prezentul ordin.21.În anexele nr. 1 d) și 3 d), în coloana „Specificație“ din fișa de fundamentare, punctul V se abrogă, iar punctul VI se modifică și va avea următorul cuprins:

VI. Valoarea totală a activității (III + IV)

22.În anexele nr. 1 e)-1 i) și 3 e)-3 i), în coloana „Specificație“ din fișa de fundamentare, punctul X se modifică și va avea următorul cuprins:

X. Tarif utilizatori casnici (IX x VII)/(VIII x 12)

 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice,
Ionel Tescaru
București, 10 martie 2023.Nr. 201. + 
Anexa nr. 1[Anexa nr. 2 a) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de colectare separată și transport separat
al deșeurilor reciclabile de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației(III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată deșeuri municipale Q_municipale, din care: tone/an Q_mun(0) Q_mun(1) = Q_mun(0)
7.1. Cantitatea programată deșeuri menajere Q_menajere tone/an Q_men(0) Q_men(1) = Q_men(0)
7.2. Cantitatea programată deșeuri similare Q_similare tone/an Q_sim(0) Q_sim(1) = Q_sim(0)
VIII Cantitatea programată deșeuri reciclabile Q_reciclabile tone/an Q_rec(0) Q_rec(1) = Q_rec(0)
IX Ponderea deșeurilor menajere în deșeurile municipale (7.1/VII) %
X Ponderea deșeurilor similare în deșeurile municipale (7.2/VII) %
XI Număr de locuitori persoană
XII Tarif (VI/VIII) lei/tonă
XIII Tarif utilizatori casnici (IX x VIII x XII)/(XI x 12) lei/persoană/lună
XIV Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XV Tarif utilizatori noncasnici (XII x XIV) lei/mc

 + 
Anexa nr. 2[Anexa nr. 2 b) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de colectare separată și transport
separat al deșeurilor reziduale din deșeurile municipale

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată deșeuri municipale Q_municipale, din care: tone/an Q_mun(0) Q_mun(1) = Q_mun(0)
7.1. Cantitatea programată deșeuri menajere Q_menajere tone/an Q_men(0) Q_men(1) = Q_men(0)
7.2. Cantitatea programată deșeuri similare Q_similare tone/an Q_sim(0) Q_sim(1) = Q_sim(0)
VIII Cantitatea programată deșeuri reziduale Q_reziduale tone/an Q_rez(0) Q_rez(1) = Q_rez(0)
IX Ponderea deșeurilor menajere în deșeurile municipale (7.1/VII) %
X Ponderea deșeurilor similare în deșeurile municipale (7.2/VII) %
XI Număr de locuitori persoană
XII Tarif (VI/VIII) lei/tonă
XIII Tarif utilizatori casnici (IX x VIII x XII)/(XI x 12) lei/persoană/lună
XIV Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XV Tarif utilizatori noncasnici (XII x XIV) lei/mc

 + 
Anexa nr. 3[Anexa nr. 2 c) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de colectare separată și
transport separat al biodeșeurilor din deșeurile municipale

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată deșeuri municipale Q_municipale, din care: tone/an Q_mun(0) Q_mun(1) = Q_mun(0)
7.1. Cantitatea programată deșeuri menajere Q_menajere tone/an Q_men(0) Q_men(1) = Q_men(0)
7.2. Cantitatea programată deșeuri similare Q_similare tone/an Q_sim(0) Q_sim(1) = Q_sim(0)
VIII Cantitatea programată biodeșeuri Q_biodeșeuri tone/an Q_bio(0) Q_bio(1) = Q_bio(0)
IX Ponderea deșeurilor menajere în deșeurile municipale (7.1/VII) %
X Ponderea deșeurilor similare în deșeurile municipale (7.2/VII) %
XI Număr de locuitori persoană
XII Tarif (VI/VIII) lei/tonă
XIII Tarif utilizatori casnici deserviți (IX x VIII x XII)/(XI x 12) lei/persoană/lună
XIV Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XV Tarif utilizatori noncasnici (XII x XIV) lei/mc

 + 
Anexa nr. 4[Anexa nr. 2 d) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de operare a centrelor de colectare prin aport voluntar

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Valoare totală a activității (III + IV) lei/an V(1)
VI Cantitatea programată Q_total tone/an Q_total(0) Q_total(1) = Q_total(0)
VII Tarif (V/VI) lei/tonă

 + 
Anexa nr. 5[Anexa nr. 2 e) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de transfer al deșeurilor reciclabile de hârtie,
metal, plastic și sticlă colectate separat

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată de deșeuri reciclabile tone/an Q_rec(0) Q_rec(1) = Q_rec(0)
VIII Număr de locuitori persoană
IX Tarif (VI/VII) lei/tonă
X Tarif utilizatori casnici (IX x VII)/(VIII x 12) lei/persoană/lună
XI Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XII Tarif utilizatori noncasnici (IX) x (XI) lei/mc

 + 
Anexa nr. 6[Anexa nr. 2 f) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de transfer al deșeurilor reziduale colectate separat

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată de deșeuri reziduale tone/an Q_rez(0) Q_rez(1) = Q_rez(0)
VIII Număr de locuitori persoană
IX Tarif (VI/VII) lei/tonă
X Tarif utilizatori casnici (IX x VII)/(VIII x 12) lei/persoană/lună
XI Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XII Tarif utilizatori noncasnici (IX) x (XI) lei/mc

 + 
Anexa nr. 7[Anexa nr. 2 g) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de transfer al biodeșeurilor colectate separat

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată de biodeșeuri tone/an Q_bio(0) Q_bio(1) = Q_bio(0)
VIII Număr de locuitori persoană
IX Tarif (VI/VII) lei/tonă
X Tarif utilizatori casnici (IX x VII)/(VIII x 12) lei/ persoană/lună
XI Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XII Tarif utilizatori noncasnici (IX x XI) lei/mc

 + 
Anexa nr. 8[Anexa nr. 2 h) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea următoarelor tipuri de tarife: tarif sortare deșeuri de hârtie,
carton, metal, plastic și sticlă colectate separat; tarif compostare
biodeșeuri colectate separat; tarif digestie anaerobă biodeșeuri colectate
separat; tarif tratare mecano-biologică deșeuri reziduale; tarif incinerare
deșeuri cu potențial energetic în instalații de incinerare cu eficiență energetică ridicată

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată tone/an Q(0) Q(1) = Q(0)
VIII Număr de locuitori persoană
IX Tarif (VI/VII) lei/tonă
X Tarif utilizatori casnici (IX x VII)/(VIII x 12) lei/persoană/lună
XI Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XII Tarif utilizatori noncasnici (IX x XI) lei/mc

 + 
Anexa nr. 9[Anexa nr. 2 i) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifului de depozitar

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Cota de dezvoltare, dacă este cazul (CT x d%) lei/an CT(1) x d%
VI Valoare totală a prestației (III + IV + V) lei/an V(1)
VII Cantitatea programată tone/an Q(0) Q(1) = Q(0)
VIII Număr de locuitori persoană
IX Tarif (VI/VII) lei/tonă
X Tarif utilizatori casnici (IX x VII)/(VIII x 12) lei/persoană/lună
XI Densitatea medie a fracției de deșeuri, prevăzută în caietul de sarcini (ρ) tone/mc
XII Tarif utilizatori noncasnici (IX x XI) lei/mc

 + 
Anexa nr. 10[Anexa nr. 2 j) la normele metodologice]
FIȘĂ DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea tarifelor la următoarele activități de salubrizare:
măturatul, spălatul și stropitul căilor publice din localitate, inclusiv
colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe
căile publice la depozitele de deșeuri, precum și ale deșeurilor provenite
din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și/sau la instalațiile de
tratare; curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice din localitate
și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț;
dezinsecția, dezinfecția și deratizarea obiectivelor din domeniul public
și privat al unității administrativ-teritoriale

Nr. crt. Specificație UM Fundamentarea anterioară aprobată Propus
I Total cheltuieli de exploatare lei/an CE(0) CE(1) = CE(0) x IPC_total/100
II Cheltuieli financiare lei/an CF(0) CF(1) = CF(0)
III Cheltuieli totale (CT = I + II) lei/an CT(0) CT(1) = CE(1) + CF(1)
IV Profit (CT x r%) lei/an CT(1) x r%
V Valoare totală a prestației (III + IV) lei/an Val(1)
VI Suprafața/Volumul/Cantitatea programat(ă) S(0)/V(0)/Q(0) S(1) = S(0) V(1) = V(0) Q(1) = Q(0)
VII Tarif (V/VI)

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x