ORDIN nr. 20.797 din 30 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CERCETARII, INOVARII SI DIGITALIZARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 654 din 17 iulie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 20319 01/03/2023
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023 ANEXA 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 20319 01/03/2023
ActulREFERIRE LAORDIN 20319 01/03/2023 ART. 8
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1432 29/11/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 933 20/07/2022
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 20/07/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 371 29/03/2021
ActulREFERIRE LAHOTARARE 371 29/03/2021 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ActulREFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 20319 01/03/2023
ART. 1MODIFICA PEORDIN 20319 01/03/2023
ART. 1REFERIRE LAORDIN 20319 01/03/2023
ART. 1FA IN LUCRUNORMA 01/03/2023
ART. 1FA IN LUCRUNORMA 01/03/2023
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023 ANEXA 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 01/03/2023
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 1432 29/11/2022
ART. 1REFERIRE LAHG 134 16/02/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 1REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 13REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
ART. 14REFERIRE LAORDIN 20319 01/03/2023 ART. 8
ART. 21REFERIRE LAORDIN 3845 06/05/2009
ART. 21REFERIRE LAMETODOLOGIE 06/05/2009
ART. 21REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 21REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 76
ART. 21REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 77
ART. 41REFERIRE LACOD CIVIL (R) 17/07/2009
ART. 46REFERIRE LACOD PR CIVILĂ (R) 01/07/2010
ANEXA 0REFERIRE LAHG 134 16/02/2011
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 01/03/2023
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 1432 29/11/2022 ART. 7
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile:– Hotărârii Guvernului nr. 933/2022 privind aprobarea Strategiei naționale de cercetare, inovare și specializare inteligentă 2022-2027;– Hotărârii Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“;– Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare;– Ordinului ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“;– Referatului de aprobare nr. 499 din 28.06.2023 privind aprobarea modelului de contract pentru servicii de evaluare și a baremului de cheltuieli pentru activitatea de evaluare a cererilor de finanțare depuse în cadrul competiției de acordare a burselor de cercetare prin Programul „Henri Coandă“ din Planul național de cercetare-dezvoltare și inovare 2022-2027,în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările și completările ulterioare,ministrul cercetării, inovării și digitalizării emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 8 martie 2023, se modifică și se completează după cum urmează:1.La anexa nr. 1, articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7(1)Durata unei burse de cercetare acordate prin prezentul program este de maximum 12 luni.(2)Fiecare bursă de cercetare corespunde unui proiect de cercetare sau inovare a cărui durată coincide cu durata bursei solicitate.(3)Fiecare proiect corespunzător bursei de cercetare se evaluează individual pentru acordarea finanțării. (4)Pe parcursul implementării contractului încheiat între autoritatea contractantă și beneficiar în calitate de contractant, precum și la finalul perioadei contractuale au loc activități de verificare pe baza rapoartelor depuse de beneficiar (organizația-gazdă). (5)La finalizarea bursei de cercetare, în baza rapoartelor transmise de către contractor, autoritatea contractantă va efectua evaluarea și verificarea financiară finală și va elabora un raport anual de evaluare.
2.La anexa nr. 1, articolul 15 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 15(1)Pentru fiecare solicitare admisă la finanțare se încheie un contract de finanțare între MCID și organizația-gazdă.(2)Modelul contractului de finanțare este prevăzut în anexa nr. 1.3, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.(3)Monitorizarea se efectuează de personalul MCID din direcția de specialitate responsabilă de implementarea PNCDI 2022-2027. În acest scop se va elabora și implementa o Procedură de monitorizare și evaluare a Programului «Henri Coandă» pentru bursele de cercetare contractate.
3.La anexa nr. 1, anexa nr. 1.3 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIDirecțiile și compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
Bogdan-Gruia Ivan
București, 30 iunie 2023.Nr. 20.797. + 
ANEXĂ(Anexa nr. 1.3 la normele metodologice)
– Model de Contract de finanțare burse de cercetare prin Programul „Henri Coandă“ -
Nr. de înregistrare contractor …………… Nr. de înregistrare MCID ………….
CONTRACT MULTIANUAL DE FINANȚARE
a burselor de cercetare prin Programul „Henri Coandă“

Nr. ………/…………..Finanțare: bugetul de stat
Denumirea programului:Subprogram: „Henri Coandă“Burse de cercetare
Valoarea contractului: …………… lei
Durata contractului: …………… luni
Nr. de pagini ale contractului: …………… pagini
Autoritatea contractantă: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării
Contractor: Organizația-gazdă ………………
Semnături:De acord pentru contractorLa ……………….Data: …………….Contractor ……….

Avizat (autoritatea contractantă):a)Director general/Director

Nume, prenume Semnătura: ………….. Data: ……………..

b)Consilier juridic

Nume, prenume Semnătura: ………….. Data: ……………..

c)Responsabil contract

Nume, prenume Semnătura: ………….. Data: ……………..

Între:Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, denumit în continuare MCID, cu sediul în București, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru …………………. și director economic …………………, în calitate de autoritate contractantă,și …………………………………………………………….. (denumirea completă a organizației-gazdă), cu sediul în …………….., cod poștal ………………, str. …………………… nr. ….., județul (sectorul) …………………, tel. …………….., fax ……………., cod unic de înregistrare …………………., cod fiscal ……………., reprezentat prin rector/director ……………….. și director economic (contabil-șef) …………………, în calitate de contractor,s-a încheiat prezentul contract de finanțare, în condițiile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“, pe baza Listei finale a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“.I.Definiții + 
Articolul 1Definițiile și interpretarea unor termeni din prezentul contract sunt prevăzute în: Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“, Hotărârea Guvernului nr. 134/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activități de cercetare-dezvoltare și de stimulare a inovării, finanțate de la bugetul de stat și Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“.
II.Obiectul contractului + 
Articolul 2Obiectul prezentului contract îl reprezintă finanțarea de către MCID a burselor de cercetare „Henri Coandă“ pentru beneficiarii incluși în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“.
III.Durata contractului + 
Articolul 3Contractul intră în vigoare la data semnării și atribuirii numărului de contract de către MCID. + 
Articolul 4(1)Durata unei burse de cercetare acordate prin prezentul program este de maximum 12 luni.(2)Durata contractului este de …………. luni de la data intrării în vigoare și se va prelungi prin acte adiționale, până la îndeplinirea tuturor obligațiilor asumate de beneficiarii burselor „Henri Coandă“, finanțați în baza prezentului contract.(3)Contractul încetează să producă efecte juridice la data la care au fost îndeplinite de către contractor toate obligațiile de raportare aferente execuției proiectului, de returnare a avansurilor nejustificate sau de plată a penalităților prevăzute de prezentul contract, și la care au fost îndeplinite de către autoritatea contractantă toate obligațiile de plată prevăzute de prezentul contract.
IV.Valoarea contractului + 
Articolul 5(1)Valoarea contractului este de …………… lei (aceeași cu valoarea înscrisă pe prima pagină a contractului), reprezentând suma totală alocată, de la bugetul de stat, pentru finanțarea bursei de cercetare acordate pentru beneficiarii incluși în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“.(2)În cazul în care bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare este mai mic decât valoarea totală însumată a bugetelor solicitate de beneficiarii incluși în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“, iar finanțarea proiectului nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut, valoarea contractului va fi redimensionată în concordanță cu prevederile legislative, până la încadrarea în bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare.(3)În cazul în care, prin acte normative și/sau administrative, bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare este modificat față de nivelul prevăzut la data contractării proiectului, iar finanțarea proiectului nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut, valoarea contractului va fi redimensionată în concordanță cu prevederile legislative.(4)Sumele se asigură de către MCID în lei și se indexează din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face indexarea și comunicat de Institutul Național de Statistică, prin acte adiționale de angajare a bugetului, în termen de maximum 45 de zile de la repartiția creditelor bugetare pe programele componente ale Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare. Dacă în urma indexării rezultă un cuantum al drepturilor mai mic se păstrează cuantumul aflat în plată.(5)Sumele se vor derula prin contul de disponibil al organizației-gazdă „Sume de mandat și în depozit“. + 
Articolul 6(1)În vederea acordării sumelor corespunzătoare bursei de cercetare, contractorul disponibilizează sumele conform solicitării echipei de proiect și a mentorului.(2)Cheltuielile în cadrul contractului de finanțare vor fi efectuate de contractor în limitele stabilite conform specificațiilor din anexele nr. 1.3.1 și 1.3.2 la prezentul contract.
V.Adrese pentru comunicări + 
Articolul 7În accepțiunea părților contractante, orice notificare/comunicare/raport adresat(ă) de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinit(ă) dacă va fi transmis(ă) exclusiv la următoarele adrese:a)pentru autoritatea contractantă: MCID, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, BucureștiNume și prenume (responsabil desemnat): ……………………, funcția/direcția …………….., telefon ……………., fax ………………, e-mail ………………….b)pentru contractor:Nume și prenume: ………………………, funcția/departamentul ……………….., adresa ……………….., telefon ……………, fax ………….., e-mail …………………. + 
Articolul 8Comunicările referitoare la cereri, avize, aprobări, acorduri se fac în termenele stabilite prin contract în formă scrisă, pe suport care să permită înregistrarea acestora. + 
Articolul 9Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât și în momentul primirii. + 
Articolul 10Comunicările dintre părți se pot face și prin poștă, fax, e-mail sau printr-o altă aplicație software pusă la dispoziție, în prealabil, de MCID, cu condiția confirmării primirii comunicării.
VI.Prezentarea rapoartelor + 
Articolul 11(1)Contractorul trebuie să predea autorității contractante documentele de raportare aferente unei etape anuale/justificării avansului și la finalul proiectului (conform modelelor din anexele nr. 1.3.5 și 1.3.6) în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei, conform anexei nr. 1.3.2, dar nu mai târziu de data de 10 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanțează etapa, și cu până la 30 de zile lucrătoare până la încheierea contractului.(2)Documentele de raportare pentru etapa anuală/justificare avans și raportare finală sunt următoarele:a)raportul de activitate, completat conform anexei nr. 1.3.5, în care vor fi prezentate activitățile de cercetare desfășurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“. Vor fi evidențiate rezultatele și activitățile concrete pe care aceștia le-au desfășurat, în acord cu scopul, obiectivele și activitățile pentru care au primit finanțarea;b)raportul financiar, completat conform anexei nr. 1.3.6, care va cuprinde evidența detaliată a cheltuielilor efectuate pentru:– participarea la competiția tehnico-științifică internațională;– activitățile de cercetare realizate de către echipa de proiect beneficiară a bursei de cercetare;– devizul postcalcul, completat conform anexei nr. 1.3.7.c)La finalizarea bursei de cercetare, în baza rapoartelor transmise de către contractor, autoritatea contractantă va efectua evaluarea și verificarea financiară finale și va elabora un raport anual de evaluare.
VII.Modalități de plată + 
Articolul 12Plățile către contractor se efectuează prin transfer bancar, conform legii, în limita creditelor bugetare deschise, în termenii stabiliți în contract, conform anexei nr. 1.3.2 – Planificarea plăților, după cum urmează:a)avans – în valoare de 90% din valoarea contractului, conform anexei nr. 1.3.3 – Cerere solicitare avans;b)rest de plată – în valoare de 10% din valoarea contractului, până la finalul celor …………. luni de implementare a contractului, conform anexei nr. 1.3.4 – Cerere de plată, dar nu mai târziu de data de 10 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanțează etapa, și cu până la 30 de zile lucrătoare până la încheierea contractului. + 
Articolul 13Autoritatea contractantă efectuează plățile în contul contractorului:titular: …………………………….. (denumirea/numele titularului contului), cod fiscal: …………….., trezoreria/banca: …………………………… (denumirea, inclusiv filiala), numărul de cont (IBAN): …………………., în maximum 10 (zece) zile lucrătoare, în limita creditelor bugetare deschise, prin ordin de plată, pe baza Cererii de solicitare avans sau a Cererii de plată, conform anexelor nr. 1.3.3 și 1.3.4.a)Sumele reprezentând plăți în avans și nejustificate până la data solicitării restului de plată se vor restitui de către contractor în contul din care s-au primit fondurile de la autoritatea contractantă, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data depunerii anexei nr. 1.3.4 – Cerere de plată. Pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, autoritatea contractantă va calcula dobânzi penalizatoare, aplicate la avansul rămas nejustificat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, începând cu ziua imediat următoare a termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate inclusiv. Nivelul dobânzii penalizatoare se stabilește anual conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.b)Pe perioada de derulare a Contractului multianual de finanțare, contractorul prezintă documente justificative în funcție de cheltuielile efectuate până la concurența sumei contractate prin prezentul contract.c)Plățile acordate se utilizează numai pentru efectuarea cheltuielilor aferente realizării activităților prevăzute în Cererea de finanțare, anexa nr. 1.3.8 la prezentul contract.d)Termenul-limită până la care se poate solicita restul de plată, pe baza anexei nr. 1.3.4 – Cerere de plată și a documentelor financiar-contabile justificative, este data de 10 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanțează etapa și cu până la 30 de zile lucrătoare până la încheierea contractului.
VIII.Dispoziții privind cheltuielile + 
Articolul 14(1)Contractorul poartă răspunderea pentru cheltuielile pe care le decontează, sub aspectul legalității, atât asupra plafonului aprobat (cuantum cheltuieli conform legii), cât și asupra destinației cheltuielilor efectuate (participări la competiții științifice internaționale, cheltuieli conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“).(2)Contractorul se poate îndrepta ulterior, cu acțiune în regres, împotriva membrilor echipei de proiect și a mentorului pentru faptele delictuale și/sau contractuale produse de aceștia cu privire la executarea finanțării.
 + 
Articolul 15(1)Contractorul are obligația de a utiliza sumele prevăzute în anexa nr. 1.3.1 – Deviz-cadru antecalcul exclusiv pentru realizarea activităților prevăzute în contract. Dacă situația o impune, pe parcursul derulării contractului se pot face realocări între categoriile de cheltuieli, cu condiția ca suma realocărilor (suma realocărilor pozitive să fie egală cu suma realocărilor negative) să nu depășească 15% din valoarea totală finanțată de la bugetul de stat. În cazul în care realocarea depășește 15% din valoarea totală finanțată de la bugetul de stat, aceasta se va face cu notificare transmisă în prealabil către autoritatea contractantă, spre aprobare.(2)Cheltuielile cu personalul se referă la persoanele care fac parte din echipa care a solicitat bursa de cercetare „Henri Coandă“ și se determină cu luarea în considerare a timpului de lucru utilizat.(3)Înregistrarea timpului utilizat pentru activitățile realizate de contractor va fi făcută de către membrii echipei de proiect și va fi certificată la sfârșitul fiecărei luni de către reprezentanții legali ai contractorului.(4)Cheltuielile cu personalul reprezintă maximum 50% din valoarea bursei și sunt cuprinse în anexa nr. 1.3.1 – Deviz-cadru antecalcul. Acestea se decontează conform legislației în vigoare.
 + 
Articolul 16(1)Cheltuielile pentru deplasări, conform prevederilor legale naționale în vigoare, vor fi efectuate numai pentru realizarea activităților prevăzute în prezentul contract de finanțare.(2)Eventualele riscuri asociate participării la competițiile științifice internaționale în cadrul prezentului contract de bursă de cercetare „Henri Coandă“, imposibil de prevăzut (accidentări, îmbolnăviri), vor fi aduse la cunoștința autorității contractante în cel mai scurt timp (maximum 24 de ore), pe orice cale (telefon, fax, e-mail), pentru a se decide de comun acord asupra modalității de rezolvare, implicit asupra costurilor care ar putea rezulta dintr-o asemenea situație. În maximum 5 zile calendaristice de la producerea evenimentului mai sus menționat, contractorul se obligă să transmită prin poștă, în original, documentele justificative necesare motivării costurilor ce ar putea rezulta în consecință. În situația în care contractorul nu va trimite documentele justificative necesare, autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a nu deconta eventualele costuri ocazionate de eveniment.
IX.Drepturi și obligații contractuale + 
Articolul 17Contractorul răspunde pentru realizarea obligațiilor contractuale și suportă pagubele cauzate autorității contractante, ca urmare a oricăror acțiuni sau omisiuni legate de realizarea contractului și care îi sunt imputabile. + 
Articolul 18Contractorul răspunde de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată și răspunde exclusiv de orice întârziere a efectuării plăților din cauza datelor incorecte și/sau incomplete trimise autorității contractante. + 
Articolul 19Contractorul certifică pe propria răspundere legalitatea și corectitudinea datelor prezentate în documentele justificative referitoare la plăți și decontarea cheltuielilor. + 
Articolul 20Contractorul răspunde de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii și derulării contractului, precum și a documentelor justificative în baza cărora a fost solicitată decontarea cheltuielilor din cadrul contractului, pe o perioadă de cel puțin 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale. + 
Articolul 21Contractorul are obligația să înregistreze rezultatele cercetării-dezvoltării potrivit art. 76 și 77 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare, și conform Ordinului ministrului educației, cercetării și inovării nr. 3.845/2009 privind aprobarea modelului pentru Registrul de evidență a rezultatelor activităților de cercetare-dezvoltare și a Metodologiei de înregistrare a rezultatelor activității de cercetare-dezvoltare, cu modificările ulterioare. + 
Articolul 22Contractorul are obligația să asigure că orice publicație sau orice rezultat apărut și raportat în urma activităților finanțate prin prezentul contract va avea menționate numele finanțatorului și numărul contractului de finanțare, după modelul: „Această lucrare a fost susținută prin Programul «Henri Coandă», finanțat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării din România, Contract nr. ……………“, respectiv „This work was supported by a «Henri Coandă» programme granted by the Romanian Ministry of Research, Innovation and Digitalization, contract number ……………..“. + 
Articolul 23(1)Contractorul are obligația să notifice în scris autoritatea contractantă, în termen de 10 zile calendaristice, în următoarele cazuri:a)în cazul în care i se modifică datele de identificare sau de contact;b)în cazul în care i se blochează conturile de către instituțiile abilitate.(2)Notificarea poate avea loc și prin aplicația software dedicată și pusă în prealabil la dispoziție de către MCID.
 + 
Articolul 24Contractorul este obligat să asigure servicii administrative și logistice corespunzătoare, necesare pentru a efectua finalizarea proiectului. + 
Articolul 25Contractorul este obligat să transmită autorității contractante sau să încarce pe platformele electronice indicate de aceasta și să mențină actualizate datele referitoare la proiect. + 
Articolul 26Contractorul are obligația să acorde accesul neîntârziat și neîngrădit în scopul derulării activităților de verificare la fața locului derulate de către autoritatea contractantă sau alte instituții abilitate în acest sens. + 
Articolul 27Autoritatea contractantă nu este răspunzătoare pentru prejudiciile suferite de contractor ori de către personalul acestuia în timpul executării contractului. + 
Articolul 28Autoritatea contractantă nu poate fi supusă vreunei revendicări pentru compensare sau reparații față de aceste prejudicii. + 
Articolul 29Autoritatea contractantă nu poate prelua nicio răspundere juridică referitoare la asigurările de viață, sănătate, accidente, călătorie și altele asemenea, care pot fi necesare contractorului, personalului acestuia sau beneficiarilor de grant în timpul executării contractului.
X.Clauza de confidențialitate și Codul de conduită + 
Articolul 30(1)Părțile convin că termenele și clauzele prezentului contract sunt confidențiale, fiecare dintre părți obligându-se să nu transmită terților documente, date sau informații rezultate din derularea acestuia.(2)Părțile se obligă să nu dezvăluie, pe durata concesiunii sau după încetarea contractului de concesiune, pentru niciun motiv și față de nicio persoană, și nici să utilizeze vreo informație confidențială ori secretă obținută pe parcursul contractului, în legătură cu cealaltă parte.(3)În înțelesul prezentului contract, informații confidențiale sau secrete includ datele referitoare la activitățile de cercetare-dezvoltare, procesele tehnice, design sau finanțare ori relative la know-how, invenții sau inovații ori la alte aspecte în legătură cu serviciul prestat conform contractului de finanțare.(4)Părțile vor lua măsurile care se impun pentru respectarea de către personalul propriu a prevederilor alin. (1) și (2).(5)Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele documente, date și informații:a)cele pentru a căror dezvăluire s-a primit acordul scris al celeilalte părți contractante;b)cele care sunt sau ajung la dispoziția publicului altfel decât prin încălcarea contractului multianual de finanțare prin care se acordă bursa de cercetare;c)cele pe care oricare dintre părți trebuie să le dezvăluie conform legii;d)cele primite de către oricare dintre părți din partea terților, fără asumare de obligații privind păstrarea caracterului confidențial al acestora;e)cele pe care concedentul este dator a le dezvălui în cadrul îndeplinirii atribuțiilor sale publice și administrative;f)cele care sunt dezvăluite de către oricare dintre părți directorilor, funcționarilor, angajaților, subcontractanților, agenților sau consultanților săi, finanțatorilor și consultanților acestora, în măsura necesară pentru ca părțile să ducă la îndeplinire sau să asigure îndeplinirea ori să realizeze oricare dintre drepturile sale rezultând din contractul multianual de finanțare prin care se acordă bursa de cercetare, cu condiția ca toate aceste persoane să fie ținute de obligații de confidențialitate similare celor prevăzute de prevederile alin. (1) și (2) în legătură cu aceste informații.(6)În raport cu autoritatea contractantă, contractorul are obligația să manifeste bună-credință, loialitate, imparțialitate și discreția cuvenită și să respecte regulile și codul de comportament al profesiunii sale.(7)Contractorul asigură secretul profesional pe durata contractului, precum și după încetarea acestuia. Contractorul are obligația de a nu comunica, în nicio situație, altor persoane sau entități informații confidențiale aparținând autorității contractante sau obținute de el în baza relațiilor cu aceasta, fără consimțământul scris al autorității contractante. Contractantul are obligația de a nu folosi, în defavoarea autorității contractante, informațiile primite sau rezultatele studiilor, testelor și cercetărilor efectuate în cursul și cu scopul realizării contractului.
XI.Clauza privind prelucrarea datelor cu caracter personal  + 
Articolul 31Părțile se angajează să respecte normele și obligațiile impuse de dispozițiile în vigoare, privind protecția datelor cu caracter personal. În acest sens părțile completează anexa nr. 1.3.8.
XII.Cesiunea contractului unei terțe părți + 
Articolul 32Cesiunea contractului sau a unor părți din acesta este interzisă.
XIII.Proprietate industrială și intelectuală + 
Articolul 33(1)Rezultatele cercetărilor obținute pe baza derulării contractului aparțin contractorului și/sau echipei de proiect, conform legislației în vigoare referitoare la titlurile de proprietate industrială și drepturile de autor. Rezultatele cercetărilor sunt administrate de proprietarii acestora, cu toate drepturile care decurg din calitatea de proprietar. (2)În privința drepturilor de proprietate industrială și intelectuală, exploatare și diseminare a rezultatelor specifice obiectului contractului se respectă prevederile legale în vigoare.
XIV.Suspendarea și rezilierea contractului + 
Articolul 34Autoritatea contractantă poate rezilia contractul în cazul în care contractorul nu respectă clauzele contractuale. + 
Articolul 35Autoritatea contractantă poate rezilia contractul în cazul în care contractorul nu predă autorității contractante documentele doveditoare privind respectarea obligațiilor prevăzute în prezentul contract sau nu își îndeplinește corespunzător obligațiile contractuale ce îi revin. + 
Articolul 36Autoritatea contractantă poate denunța unilateral contractul după minimum șase săptămâni calendaristice de la încheiere, utilizând o notificare prealabilă scrisă cu cel puțin 30 de zile înainte. + 
Articolul 37Contractorul poate rezilia contractul cu o notificare prealabilă scrisă cu cel puțin 30 de zile înainte, în cazul în care autoritatea contractantă se sustrage în mod repetat de la obligațiile sale contractuale. + 
Articolul 38Din momentul rezilierii contractului sau atunci când s-a făcut o notificare privind denunțarea unilaterală a acestuia, contractorul întreprinde de îndată măsurile necesare pentru încheierea executării activităților, la termen și fără întârzieri, în vederea reducerii la minimum a cheltuielilor. + 
Articolul 39Contractorul va fi îndreptățit la plata corespunzătoare părții din contract realizate până în acel moment și a eventualelor costuri privind demobilizarea, precum și a altor costuri rezonabile ce nu pot fi evitate. + 
Articolul 40Autoritatea contractantă are dreptul de a audita contractorul sau de a sesiza organele competente ale statului în situația neexecutării obligațiilor contractuale ce îi revin contractorului, acesta fiind obligat să accepte auditarea și/sau controlul efectuate/efectuat(ă).
XV.Forța majoră + 
Articolul 41(1)În sensul prezentului contract multianual, forța majoră reprezintă orice eveniment imprevizibil și de neînlăturat, intervenit după încheierea prezentului contract și care împiedică executarea în tot sau în parte a acestuia. Forța majoră nu include niciun eveniment generat din neglijență sau din acțiunea intenționată a unei părți la acest contract. De asemenea, forța majoră nu include insuficiența fondurilor sau neefectuarea oricăror plăți cerute prin prezentul contract.(2)Sunt considerate situații de forță majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: războaie, calamități naturale, epidemii, pandemii și alte evenimente similare. Forța majoră exonerează de răspundere părțile în cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract multianual, pe toată perioada în care acesta acționează și numai dacă a fost notificat corespunzător celeilalte părți.(3)Partea care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți cazul de forță majoră în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data apariției acestuia și de a dovedi, în termen de cel mult 15 zile (cincisprezece) zile lucrătoare de la data apariției, faptul că a fost în imposibilitatea de a efectua operațiunile relevante în limita perioadelor prevăzute, din cauza unor împrejurări neobișnuite, care nu au depins de voința sa. De asemenea, are obligația de a comunica data încetării cazului de forță majoră în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetare.(4)Părțile au obligația de a lua orice măsuri care le stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor acțiunii forței majore.(5)Niciuna dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen și/sau de executarea în mod necorespunzător – total sau parțial – a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract, când intervine forța majoră așa cum este definită de Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 42Pe durata incapacității de a-și îndeplini serviciile, ca urmare a unui caz de forță majoră, contractorul are dreptul să i se ramburseze numai acele cheltuieli pe care le-a efectuat în mod rezonabil și necesar în perioada respectivă, precum și cheltuieli efectuate pentru reluarea activităților după terminarea perioadei de întrerupere. Părțile se vor consulta reciproc cu privire la acceptarea măsurilor corespunzătoare ce urmează a fi luate în aceste circumstanțe. Părțile au dreptul să își notifice încetarea de plin drept a prezentului contract și/sau repunerea în situația anterioară, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. + 
Articolul 43Dacă un caz de forță majoră se produce și continuă pe o perioadă de 90 de zile calendaristice, atunci fiecare parte este îndreptățită să dea celeilalte părți un preaviz de 30 de zile calendaristice, în vederea rezilierii contractului. În consecință, părțile sunt exonerate de execuția ulterioară a contractului.
XVI.Litigii + 
Articolul 44Litigiile de orice fel ce decurg din executarea sau neexecutarea prezentului contract se soluționează pe cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la apariție, iar în caz contrar sunt de competența instanței judecătorești de drept comun de pe raza autorității contractante.
XVII.Limba care guvernează contractul + 
Articolul 45Limba care guvernează contractul este limba română. Contractul poate conține anexe în limba engleză, în situația în care acestea sunt documente depuse la Cererea de finanțare.
XVIII.Dispoziții finale + 
Articolul 46Termenele din prezentul contract se calculează potrivit prevederilor referitoare la calculul termenelor din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 47Prezentul contract și anexele sale pot fi modificate și/sau completate numai prin acte adiționale semnate de către ambele părți sau de către împuterniciții acestora. + 
Articolul 48Fac parte integrantă din contract următoarele anexe:a)anexa nr. 1.3.1 – Deviz-cadru antecalcul;b)anexa nr. 1.3.2 – Planificarea plăților;c)anexa nr. 1.3.3 – Cerere solicitare avans;d)anexa nr. 1.3.4 – Cerere de plată;e)anexa nr. 1.3.5 – Raport de activitate pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală;f)anexa nr. 1.3.6 – Raport financiar pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală;g)anexa nr. 1.3.7 – Deviz postcalcul;h)anexa nr. 1.3.8 – Anexa nr. 1.3.8 la Contractul nr. ………../data ………….. Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal;i)anexa nr. 1.3.9 – Cererea de finanțare admisă la finanțare.
Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, cu paginile numerotate, având valoare de original, conținând ………… (număr) file (inclusiv anexele), din care un exemplar pentru autoritatea contractantă și un exemplar pentru contractor.
Contractor,
(reprezentant legal)
……………………
Data
………………….
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării
(reprezentant legal)
…………………..
Data
…………………..
 + 
Anexa nr. 1.3.1la contract
– Model Deviz-cadru antecalcul -
Antetul solicitantului Nr. ieșire contractor…………/…………..Contract nr. ………./…………Reprezentant legal organizație-gazdă,……………………………….(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă) Data…………….
DEVIZ-CADRU ANTECALCUL

An bugetar 2023/2024* Tipuri de cheltuieli Conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“ Total sumă solicitată spre finanțare
Cheltuieli cu personalul Cheltuieli de capital Cheltuieli privind stocurile Cheltuieli cu servicii executate de terți Cheltuieli de deplasare Cheltuieli indirecte (regie)

* Se completează conform planificării desfășurării activităților.Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.
Mentor,
………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Data ……………….
Director economic/Contabil-șef,
……………………..
………………………..

 + 
Anexa nr. 1.3.2la contract
– Model Planificarea plăților -
Antetul solicitantuluiNr. ieșire contractor………………/………………Contract nr. ………………/………………Reprezentant legal organizație-gazdă,……………………………………………………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)Data ………………
PLANIFICAREA PLĂȚILOR

An bugetar 2023/2024* Valoare solicitată(lei) Data de solicitare a cererii de avans/plată
Total

* Se completează conform planificării desfășurării activităților.Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.
Mentor,
……………………….
(numele, prenumele, semnătura)
Data ………………..
Director economic/Contabil-șef,
………………………..
…………………………
 + 
Anexa nr. 1.3.3la contract
– Model Cerere solicitare avans -
Antetul solicitantuluiNr. ieșire contractor ………………/………………Contract nr. ………………/………………Nr. intrare autoritatea contractantă ………………/…………..
Aprob,
Ordonator principal de credite,
Ministru,
………………………….

CERERE SOLICITARE AVANS
Către: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării……………………………………… (denumirea completă a contractorului), în calitate de contractor și în conformitate cu prevederile Contractului de finanțare nr. ………../…………., solicit acordarea avansului în valoare de …………. (cifre) ………….. (litere) lei, reprezentând 90% din …………. lei (valoarea contractului). Contul IBAN ………………., banca/trezorerie …………………, sucursala …………….., localitatea …………………, cod fiscal …………………Reprezentant legal autorizat al organizației-gazdă ……………………………………… (funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)Director economic/Contabil-șef ……………………………. (numele, prenumele, semnătura)Mentor …………………………………………. (numele, prenumele, semnătura)

Autoritatea contractantă: AvizatPropunem acordarea unui avans în valoare de ……………………. lei.
Director general/Director: …………………….Direcția: ……………………… la data de …………………….
Responsabil contract: ……………………. la data de …………………….
Director economic: ……………………. la data de …………………….
S-a efectuat plata în valoare de ……………………. lei, cu OP nr. ……………… din data de …………………….
Responsabil financiar: ……………………. la data de …………………….

 + 
Anexa nr. 1.3.4la contract
– Model Cerere de plată -
Antetul solicitantuluiNr. ieșire contractor……………../……………..Contract nr. ………/…………Nr. intrare autoritatea contractantă……………/……………..Ordonator principal de credite
Aprobat
Ministru,
…………………..

CERERE DE PLATĂ
Către: Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării…………………………………….. (denumirea completă a contractorului), în calitate de contractor din cadrul Contractului multianual de finanțare nr. ………../………., solicităm plata sumei de ………….. lei (în cifre și în litere), reprezentând plata a 10% din bugetul contractat.I.Suma solicitată a fi plătită, (CP), s-a determinat astfel: (CP) = (1) – (2): (1)suma cuvenită pentru plata cheltuielilor conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“ ……………………. lei;(2)sumă prevăzută a fi recuperată din avansul preliminar primit ……………… lei.II.Anexăm prezentei cereri de plată următoarele documente: raportul de activitate; raportul financiar; deviz postcalcul.III.Contul IBAN ………………, banca/trezoreria …………………., sucursala …………………., cod fiscal …………….
Se aprobă. Vizat
Reprezentant legal organizație-gazdă,
………………………………………….
(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)
Director economic/Contabil-șef,
…………………………………………..
Mentor, ……………………………………….
(numele, prenumele, semnătura)

Autoritatea contractantă: AvizatPropunem acordarea unui avans în valoare de …………. lei.
Director general/Director: ……………..Direcția ……………….. la data de …………….
Responsabil contract: …………………. la data de …………….
Director economic: ……………………. la data de …………….
S-a efectuat plata în valoare de ……… lei, cu OP nr. …………. din data de ………….. .
Responsabil financiar: …………….. la data de …………….

 + 
Anexa nr. 1.3.5la contract
– Model Raport de activitate pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală -
Antetul solicitantuluiNr. ieșire contractor ………………../…………………..Nr. intrare autoritatea contractantă………………./………………….Contract nr. ……………./……………….
RAPORT DE ACTIVITATE
pentru ……………………. privind activitățile de cercetare desfășurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“ în cadrul organizației-gazdă ……………………. în anul …………………….1.Descrierea activităților desfășurate pentru realizarea bunului, serviciului sau aplicației în vederea participării la competiția tehnico-științifică internațională2.Descrierea participării la competiția tehnico-științifică internațională3.Îndeplinirea obiectivelor asumate4.Îndeplinirea indicatorilor asumați5.Rezultate finale ale cercetării6.Impactul proiectului de cercetare
Reprezentant legal al organizației-gazdă,
…………………………………………………………………………..
(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)
Data …………………….
Mentor,
……………………………………………..
(numele și prenumele, semnătura)
Data …………………….
 + 
Anexa nr. 1.3.6la contract
– Model Raport financiar pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală -

Antetul solicitantului Nr. ieșire contractor…………./………….. Nr. intrare autoritatea contractantă …………./…………..
Contract nr. …………./………….


RAPORT FINANCIAR
pentru ………….. privind activitățile de cercetare desfășurate de
către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“
în cadrul organizației-gazdă ………….. în anul …………..
Descrierea tipurilor de cheltuieli efectuate, astfel cum sunt organizate și prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 134/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activități de cercetare-dezvoltare și de stimulare a inovării, finanțate de la bugetul de stat.
Reprezentant legal autorizat al organizației-gazdă,
……………………………………….
(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)
Director economic/Contabil-șef, ………………………………………….
(numele, prenumele, semnătura)
Mentor,
………………………………………..
(numele, prenumele, semnătura)

 + 
Anexa nr. 1.3.7la contract
– Model Deviz postcalcul -
Antetul solicitantuluiNr. ieșire contractor………………./………………Contract nr. …………./…………….Reprezentant legal organizație-gazdă,…………………………………………………………………………(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)Data ……………………….
DEVIZ POSTCALCUL

An bugetar 2023/2024* Tipuri de cheltuieli conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.139/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanțării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum și a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării și monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“ Total sumă solicitată spre finanțare
Cheltuieli cu personalul Cheltuieli de capital Cheltuieli privind stocurile Cheltuieli cu servicii executate de terți Cheltuieli de deplasare Cheltuieli indirecte(regie)

* Se completează conform planificării desfășurării activităților.Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.
Mentor,
…………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Data ………………
Director economic/Contabil-șef,
………………………………..
………………………………..
 + 
Anexa nr. 1.3.8la contract
– Model Anexa nr. ……… la Contractul nr. ………./data ………… -
Antetul solicitantuluiNr. ieșire contractor……………./……………..Anexa nr. …………… la Contractul nr. …………./data ……………
Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal
Prezentul acord se încheie de către și între:Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, denumit în continuare MCID, cu sediul în București, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail: office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru …………………….., în calitate de autoritate contractantă,și …………………………………….. (denumirea completă a organizației-gazdă), cu sediul în …………………., cod poștal ………………, str. ………………………… nr. ………, județul (sectorul) ………………………., tel. ……………….., fax ………………, cod unic de înregistrare …………………………, cod fiscal ……………….., reprezentată prin rector/director ……………….. și director economic (contabil-șef) …………………., în calitate de contractor. + 
Articolul 1Părțile se angajează să respecte normele și obligațiile impuse de dispozițiile în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal.  + 
Articolul 2În desfășurarea relațiilor contractuale dintre părți intervin și activități care constau în prelucrări de date cu caracter personal, realizate în numele operatorului (beneficiarului); acesta recurge doar la persoane împuternicite care oferă garanții suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate. Prelucrarea datelor trebuie să respecte cerințele prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare „Regulamentul“ sau „GDPR“). Prin urmare, părțile confirmă respectarea deplină a următoarelor prevederi, inclusiv, dar fără a se limita la: – asigurarea măsurilor necesare respectării drepturilor persoanelor vizate privind ștergerea, corectarea sau transferul informațiilor personale; – informarea în caz de încălcare a securității datelor cu caracter personal a autorității naționale de supraveghere competente, într-un interval de maximum 72 de ore și, în cazul prestatorului, nu mai târziu de 24 de ore de la momentul în care o astfel de încălcare a ajuns la cunoștința acestuia; – îndeplinirea tuturor obligațiilor privind documentarea necesară conformării cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 și legislației interne în materie.  + 
Articolul 3Părțile pot utiliza datele personale ale semnatarilor în limita contractului pe care îl au încheiat, acesta fiind baza legală a prelucrării; orice prelucrare suplimentară sau orice alt scop face obiectul unui acord separat de prelucrare a datelor, încheiat între părți. De asemenea, perioada de stocare a datelor personale prelucrate prin contract este limitată la perioada corespondentă realizării obiectului principal al contractului.  + 
Articolul 4Datele cu caracter personal transmise între părți nu pot deveni accesibile sau comunicate unor terțe părți neautorizate sau puse la dispoziție spre utilizare într-un alt mod.  + 
Articolul 5Datele cu caracter personal vor fi prelucrate într-un mod care să asigure securitatea lor adecvată, inclusiv protecția împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare. Prin urmare, părțile vor lua toate măsurile necesare în ceea ce privește obligațiile asumate prin această clauză: – vor împiedica persoanele neautorizate să obțină acces la sistemele de colectare a datelor cu care sunt prelucrate sau utilizate datele cu caracter personal; – vor preveni utilizarea fără autorizație a sistemelor de prelucrare a datelor; – se vor asigura că persoanele care au dreptul să utilizeze un sistem de prelucrare a datelor au acces numai la datele la care au drept de acces și că acestea nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizație în cursul prelucrării, utilizării sau stocării ulterioare; – se vor asigura că datele cu caracter personal nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizație în timpul transmiterii electronice sau transportului și că este posibil să verifice și să stabilească către care organisme se dorește să se efectueze transferul datelor cu caracter personal prin mijloace de transmitere a datelor; – se vor asigura că pot verifica și stabili dacă și de către cine au fost introduse, modificate sau eliminate datele cu caracter personal în/din sistemele de prelucrare a datelor; – se vor asigura că, în cazul unei acțiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, datele sunt prelucrate strict în conformitate cu prezentul contract încheiat între părți; – se vor asigura că datele cu caracter personal sunt protejate de distrugere sau pierdere accidentală; – se vor asigura că datele colectate în scopuri diferite vor fi prelucrate separat.
Prezentul acord a fost încheiat la …………………… într-un număr de 2 exemplare, astăzi, ………………., data semnării lui.
Contractor,
(reprezentant legal)
Data ……………..
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării,
(reprezentant legal)
…………………
 + 
Anexa nr. 1.3.9la contractAntetul solicitantuluiNr. ieșire contractor……………/……………Contract nr. …………/……………Reprezentant legal organizație-gazdă,……………………………………………………..(funcția, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ștampilă)Data …………………….Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.
Mentor,
………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Data ………………………..
Director economic/Contabil-șef,
…………………………………………
…………………………………………
CEREREA DE FINANȚARE ADMISĂ LA FINANȚARE

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x