ORDIN nr. 2.708 din 18 octombrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1013 din 19 octombrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1333 21/09/2021
ART. 1MODIFICA PENORMA 1333 21/09/2021 ANEXA 22
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ActulREFERIRE LAORDIN 1333 21/09/2021
ActulREFERIRE LANORMA 1333 21/09/2021
ActulREFERIRE LALEGE 109 28/04/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 16
ActulREFERIRE LAHOTARARE 477 16/06/2020 ART. 12
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 212 28/12/2020 ART. 6
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 212 28/12/2020 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 8
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 12
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 1333 21/09/2021 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1333 21/09/2021
ART. 1MODIFICA PENORMA 1333 21/09/2021 ANEXA 22
ART. 1REFERIRE LAORDIN 1333 21/09/2021
ART. 1REFERIRE LANORMA 1333 21/09/2021
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 7
ART. 1REFERIRE LAHG 273 14/06/1994
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 14/06/1994 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 1333 21/09/2021
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1321 20/09/2021
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 1333 21/09/2021
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 1321 20/09/2021
ANEXA 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 1333 21/09/2021
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 1321 20/09/2021
ANEXA 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 183 17/06/2022
ANEXA 4REFERIRE LANORMA 1333 21/09/2021
ANEXA 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 95 03/09/2021 ART. 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022,având în vedere art. 6 alin. (1) și art. 12 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 109/2021,în temeiul art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației emite prezentul ordin. + 
Articolul INormele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, pentru categoriile de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.333/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 910 din 22 septembrie 2021, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 8, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (5) și (6), cu următorul cuprins: (5)În situația în care de la bugetul de stat se alocă o sumă mai mică față de cea solicitată prin cererea de finanțare, beneficiarii au posibilitatea de a diminua caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții prevăzuți în cererea de finanțare, cu respectarea standardelor de cost în vigoare, inclusiv de a modifica denumirea obiectivului de investiții, dacă anumite caracteristici/anumiți indicatori sunt menționate/menționați în denumirea obiectivului.(6)Pentru obiectivele de investiții aflate în situația prevăzută la alin. (5), beneficiarii transmit documentele prevăzute la art. 9 alin. (1), modificate corespunzător.2.La articolul 9, la alineatul (1), după litera k) se introduce o nouă literă, litera l), cu următorul cuprins: l)pentru justificarea situației prevăzute la art. 4 alin. (6) lit. b) din ordonanța de urgență, hotărârea consiliului local/hotărârea consiliului județean/hotărârea asociației de dezvoltare intercomunitară pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai sistemelor de alimentare cu apă/canalizare aflate în curs de realizare.3.La articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins: (1^1)Pentru beneficiarii asociații de dezvoltare intercomunitară, documentele prevăzute la alin. (1) se emit de către sau pentru asociația de dezvoltare intercomunitară, aceasta fiind atât beneficiarul contractului de finanțare, cât și autoritatea contractantă în cadrul contractului de achiziție publică.4.La articolul 9, după alineatul (7) se introducșase noi alineate, alineatele (8)-(13), cu următorul cuprins:(8)Pentru categoria de investiții prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență, pentru obiectivele de investiții care se încadrează în situația prevăzută la art. 4 alin. (6) lit. b) din ordonanța de urgență, procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzut la alin. (1) lit. j) poate fi emis și pentru părți/obiecte/sectoare din/de construcție, dacă acestea sunt distincte/independente din punct de vedere fizic și funcțional, în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul privind recepția construcțiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările și completările ulterioare.(9)În aplicarea alin. (8) se pot încheia contracte de finanțare pentru obiectivele de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență și în situația în care procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzut la alin. (1) lit. j) este emis doar pentru o parte/părți din amplasamentul obiectivului de investiții.(10)Pentru contractele de finanțare prevăzute la alin. (9) pot fi transferate sume de la bugetul de stat doar pentru realizarea lucrărilor aferente părții/părților din amplasamentul obiectivului de investiții pentru care a fost transmis procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzut la alin. (1) lit. j).(11)În aplicarea art. 4 alin. (7) din ordonanța de urgență, ulterior încheierii contractelor de finanțare prevăzute la alin. (9), beneficiarii sunt obligați să întocmească procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzut la alin. (1) lit. j) pentru părțile rămase de executat din sistemul de alimentare cu apă/canalizare, care se realizează pe același amplasament cu obiectivul de investiții din categoria prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. c) din ordonanța de urgență, în termen de maximum 2 ani de la data aprobării listei prevăzute la art. 7, și să îl transmită la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în termenul prevăzut la art. 6 alin. (7) din ordonanța de urgență.(12)În situația nerespectării prevederilor alin. (10), prevederile art. 14 rămân aplicabile.(13)În situația în care beneficiarii nu transmit procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor prevăzut la alin. (1) lit. j) în termenul prevăzut la alin. (11), pentru întreg amplasamentul obiectivului de investiții care face obiectul contractului de finanțare, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației va transfera sumele necesare pentru realizarea acelei părți din obiectivul de investiții pentru care a fost îndeplinită condiția prevăzută la art. 4 alin. (7) din ordonanța de urgență și, ulterior, va constata încetarea de drept a contractului de finanțare, beneficiarul fiind obligat să transmită procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor pentru partea din obiectivul de investiții finanțată de la bugetul de stat în termen de maximum 6 luni de la încetarea contractului de finanțare, cu aplicarea prevederilor art. 7 alin. (12) din ordonanța de urgență.5.La articolul 11, după alineatul 3, se introduc două noi alineate, alineatele (4) și (5), cu următorul cuprins: (4)Beneficiarii asociații de dezvoltare intercomunitară au obligația de a desemna ca lider o unitate administrativ-teritorială dintre membrii acestora, căruia îi sunt aplicabile prevederile alin. (1)-(3). (5)Unitatea administrativ-teritorială lideră a asociației de dezvoltare intercomunitară va vira sumele transferate de la bugetul de stat în bugetul asociației de dezvoltare intercomunitară în vederea decontării cheltuielilor necesare realizării obiectivului de investiții. Prevederile art. 12 rămân aplicabile.6.La articolul 12, după alineatul (10) se introduc două noi alineate, alineatele (11) și (12), cu următorul cuprins:(11)Prin bunuri achiziționate/furnizate se înțelege utilaje, echipamente care nu necesită montaj și dotările prevăzute la nr. crt. 4.4-4.5 din devizul general, întocmit conform prevederilor anexei nr. 2.1. (12)În cazul achiziționării materialelor în vederea efectuării lucrărilor de construcții, precum și a utilajelor, echipamentelor tehnologice și funcționale care necesită montaj, se transferă sume de la bugetul de stat doar după emiterea și însușirea de către persoanele abilitate a situațiilor care certifică lucrările executate ca urmare a punerii în operă a materialelor, respectiv a montării utilajelor și a echipamentelor tehnologice și funcționale.7.La articolul 14, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8^1), cu următorul cuprins: (8^1)În situația beneficiarilor asociații de dezvoltare intercomunitară, prevederile alin. (8) se aplică tuturor membrilor asociației.8.Anexele nr. 2.2a2.2d se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Cseke Attila-Zoltán
București, 18 octombrie 2022.Nr. 2.708. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2.2a la normele metodologice)
Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții

Denumirea obiectivului de investiții „…………………“
Faza (nota conceptuală/SF/DALI/PT)  
Beneficiar (UAT)  
Amplasament  
Valoarea totală a investiției (lei, inclusiv TVA)  
din care C+M (lei, inclusiv TVA)  
Curs BNR lei/euro din data …………  
Valoarea finanțată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (cheltuieli eligibile lei, inclusiv TVA)  
Valoare finanțată de UAT …….. (lei, inclusiv TVA)  


Alimentări cu apă și stații de tratare a apei

(lei, inclusiv TVA)

Indicatori tehnici specifici categoriei de investiții de la art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022 U.M. Cantitate Valoare
Sursă de apă buc. ………. ……….
Instalații de pompare buc. ………. ……….
Stație de clorinare a apei buc. ………. ……….
Stație de tratare a apei buc. ………. ……….
Conducte de aducțiune m ………. ……….
Rezervor de înmagazinare a apei potabile buc. ………. ……….
Stații de pompare și repompare a apei potabile buc. ………. ……….
Rețele de distribuție m ………. ……….
Branșamente individuale buc. ………. ……….
Alte capacități ………..   ………. ……….
Total locuitori ce vor beneficia direct (pentru care se realizează branșamente individuale) loc. ………. ……….
Standard de cost aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.321/2021 pentru aprobarea standardelor de cost aferente obiectivelor de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“ (euro, fără TVA) 1.250
Verificare încadrare în standard de cost
Valoarea totală a investiției cu standard de cost, raportată la numărul de locuitori beneficiari (euro, fără TVA)  


Primar/Președinte/Reprezentant legal,
Nume și prenume …………….
Semnătura ………………..

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2.2b la normele metodologice)
Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții

Denumirea obiectivului de investiții „……………………………………….“
Faza (nota conceptuală/SF/DALI/PT)  
Beneficiar (UAT)  
Amplasament  
Valoarea totală a investiției (lei, inclusiv TVA)  
din care C+M (lei, inclusiv TVA)  
Curs BNR lei/euro din data …………  
Valoarea finanțată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (cheltuieli eligibile lei, inclusiv TVA)  
Valoare finanțată de UAT …….. (lei, inclusiv TVA)  


Sisteme de canalizare și stații de epurare a apelor uzate,
inclusiv canalizare pluvială și sisteme de captare a apelor pluviale

Indicatori tehnici specifici categoriei de investiții de la art. 4 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022 U.M. Cantitate Valoare (lei, inclusiv TVA)
Stație de epurare buc. ………. ……….
Stații de pompare și repompare a apei uzate buc. ………. ……….
Rețea de canalizare apă uzată m ………. ……….
Conductă de evacuare a apei epurate în emisar buc. ………. ……….
Guri de vărsare în emisar buc. ………. ……….
Racorduri individuale buc. ………. ……….
Alte capacități:   ………. ……….
Total locuitori echivalenți ce vor beneficia direct (pentru care se realizează racorduri individuale) loc. ………. ……….
Capacități canalizare pluvială și sisteme de captare a apelor pluviale U.M. Cantitate Valoare (lei, inclusiv TVA)
Guri de scurgere buc. ………. ……….
Rețea de canalizare apă pluvială m ………. ……….
Stații de pompare și repompare a apei pluviale buc. ………. ……….
Guri de vărsare în emisar buc. ………. ……….
Alte capacități:   ………. ……….
Standard de cost aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.321/2021 pentru aprobarea standardelor de cost aferente obiectivelor de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“ (euro, fără TVA) 2.500
Verificare încadrare în standard de cost
Valoarea totală a investiției cu standard de cost, raportată la numărul de locuitori echivalenți beneficiari (euro, fără TVA)  


Primar/Președinte/Reprezentant legal,
Nume și prenume ………………..
Semnătura ………………..
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 2.2c la normele metodologice)
Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții

Denumirea obiectivului de investiții „……………………………………….“
Faza (nota conceptuală/SF/DALI/PT)  
Beneficiar (UAT)  
Amplasament  
Valoarea totală a investiției (lei, inclusiv TVA)  
din care C+M (lei, inclusiv TVA)  
Curs BNR lei/euro din data …………  
Valoarea finanțată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (cheltuieli eligibile lei, inclusiv TVA)  
Valoare finanțată de UAT …….. (lei, inclusiv TVA)  


Drumurile publice clasificate și încadrate în conformitate cu prevederile legale
în vigoare ca drumuri județene, drumuri de interes local, respectiv
drumuri comunale și/sau drumuri publice din interiorul localităților,
precum și variante ocolitoare ale localităților

Indicatori tehnici specifici categoriei de investiții de la art. 4 alin. (1) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022 U.M. Cantitate Valoare (lei, inclusiv TVA)
Lungime drum – terasamente m ………. ……….
Lungime drum – strat fundație m    
Lungime drum – strat de bază m    
Lungime drum – îmbrăcăminte rutieră m    
Lățime parte carosabilă m ………. Nu este cazul.
Șanțuri/Rigole m ………. ……….
Trotuare m    
Lucrări de consolidare m ………. ……….
Poduri (număr/lungime totală) buc./m    
Pasaje denivelate, tuneluri, viaducte (număr/lungime totală) buc./m ………. ……….
Alte capacități ………………..   ………. ……….
Standard de cost aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1.321/2021 pentru aprobarea standardelor de cost aferente obiectivelor de investiții prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“ (euro, fără TVA) …………………
Verificare încadrare în standard de cost
Valoarea totală a investiției cu standard de cost, raportată la km drum (euro, fără TVA)  


Primar/Președinte/Reprezentant legal,
Nume și prenume …………………
Semnătura ………………..

 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 2.2d la normele metodologice)
Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economic ai obiectivului de investiții

Denumirea obiectivului de investiții: „……………………………………….“
Faza (nota conceptuală/SF/DALI/PT)  
Beneficiar (UAT)  
Amplasament  
Valoarea totală a investiției (lei, inclusiv TVA)  
din care C+M (lei, inclusiv TVA)  
Curs BNR lei/euro din data …………  
Valoarea finanțată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (cheltuieli eligibile lei, inclusiv TVA)  
Valoare finanțată de UAT …….. (lei, inclusiv TVA)  


Poduri, podețe, pasaje sau punți pietonale, inclusiv pentru biciclete și trotinete electrice

Indicatori tehnici specifici categoriei de investiții de la art. 4 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny“, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 183/2022 U.M. Cantitate Valoare (lei, inclusiv TVA)
Număr obiecte buc. ………. ……….
Lungime m ………. Nu este cazul.
Lățime m ………. Nu este cazul.
Număr deschideri   ………. Nu este cazul.
Alte capacități   ………. ……….


Primar/Președinte/Reprezentant legal,
Nume și prenume …………………
Semnătura ………………
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x