ORDIN nr. 2.698 din 8 august 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 30 august 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 2005 27/06/2008
ART. 1ABROGA PENORMA 27/06/2008 CAP. 1
ART. 1ABROGA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 7
ART. 1ABROGA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/06/2008 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 1
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulMODIFICA PEORDIN 2005 27/06/2008
ActulREFERIRE LAORDIN 2005 27/06/2008
ActulREFERIRE LALEGE 109 09/05/2008
ActulREFERIRE LANORMA 27/06/2008
ActulREFERIRE LAOUG 64 27/06/2007 ART. 7
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 1
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 163
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 165
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 167
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 178
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 219
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 266
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2005 27/06/2008
ART. 1ABROGA PENORMA 27/06/2008 CAP. 1
ART. 1ABROGA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 7
ART. 1ABROGA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 27/06/2008 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 27/06/2008 ANEXA 5
ART. 1REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ART. 1REFERIRE LALEGE 381 30/09/2003
ART. 1REFERIRE LAOUG 42 29/05/2003
ART. 1REFERIRE LALEGE 324 27/05/2002
ART. 1REFERIRE LAHG 303 28/03/2002
ART. 1REFERIRE LAOG 29 30/01/2002
ART. 1REFERIRE LANORMA 28/03/2002 ART. 8
ART. 1REFERIRE LANORMA 28/03/2002 ART. 9
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 1REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 2REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 4REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 5REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 5REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 6REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 6REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 7REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 7REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 8REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 8REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 8REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 9REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 152
ANEXA 9REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 226
ANEXA 9REFERIRE LALEGE 109 09/05/2008
ANEXA 9REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 9REFERIRE LAOUG 64 27/06/2007 ART. 7
ANEXA 9REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004 ART. 7
ANEXA 10REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 11REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 11REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 11REFERIRE LANORMA 27/06/2008
ANEXA 12REFERIRE LAORDIN (R) 923 11/07/2014
ANEXA 12REFERIRE LANORMĂ (R) 11/07/2014 ART. 34
ANEXA 12REFERIRE LANORMA 27/06/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile:– art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare;– titlului VII „Colectarea creanțelor fiscale“ din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, interimar, ministrul finanțelor publice, emite următorul ordin: + 
Articolul INormele privind modul de constituire, administrare și utilizare a fondului de risc, precum și reflectarea în contabilitatea Trezoreriei Statului și în contabilitatea persoanelor juridice a operațiunilor legate de acordarea de garanții de stat și subîmprumuturi, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.005/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 16 iulie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La capitolul I punctul 3, paragraful 5 se abrogă.2.La capitolul II punctul 1 litera i), prima, a doua și a patra liniuță se modifică și vor avea următorul cuprins:– notă de fundamentare prin care se propune semnarea cererii de deschidere de credite bugetare din capitolul 55.01, titlul 51, articolul 02, alineatul 10 «Plăți în contul creditelor garantate și/sau subîmprumutate», aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții;– documente aferente deschiderii de credite bugetare din capitolul 55.01 titlul 51 articolul 02 alineatul 10 «Plăți în contul creditelor garantate și/sau subîmprumutate», aprobate și semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții vizate de controlorul financiar preventiv propriu și/sau delegat, după caz;…………………………..– ordonanțare de plată, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, cu viza controlului financiar preventiv propriu și delegat.3.La capitolul III, punctul 5 se modifică și va avea următorul cuprins:5.Debitele rezultate din rate de capital, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente acestora, precum și din comisionul la fondul de risc reprezintă creanțe fiscale principale, iar dobânzile și penalitățile de întârziere aferente acestora reprezintă creanțe fiscale accesorii.Stingerea obligațiilor prevăzute la paragraful 1 se face de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică în conformitate cu dispozițiile titlului VII «Colectarea creanțelor fiscale» din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.În cazul stingerii prin plată a acestor obligații, data plății este stabilită conform prevederilor art. 163 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.În cazul creanțelor fiscale stinse prin compensare, dobânzile și penalitățile de întârziere se datorează potrivit art. 178 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.În cazul creanțelor fiscale datorate la fondul de risc, reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente achitate de Ministerul Finanțelor Publice la extern în contul subîmprumutaților și/sau garantaților, stinse prin compensare, data stingerii este stabilită conform prevederilor art. 167 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.În cazul creanței fiscale reprezentând comision la fondul de risc, stins prin compensare, cursul valutar utilizat la data stingerii este cursul valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data compensării, dată stabilită conform prevederilor art. 167 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Pentru stingerea debitului în valută, beneficiarul virează echivalentul în lei al obligației de plată calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data plății.În cazul în care s-a început procedura de executare silită, prin poprire asupra conturilor de disponibilități bănești deschise la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele beneficiarilor de finanțări rambursabile garantate de stat și/sau contractate de stat și subîmprumutate, momentul plății este data instrumentelor de decontare specifice, astfel cum această informație este transmisă prin mesajul electronic de plată, pe baza cărora se creditează aceste conturi.Dobânzile și penalitățile de întârziere se calculează de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică și se datorează până la momentul stingerii integrale a debitului prin orice modalitate prevăzută de lege.Dacă subîmprumutații și/sau garantații de stat datorează obligații fiscale reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente, comision la fondul de risc, precum și accesorii aferente acestora, provenind din finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de către stat, iar suma plătită nu este suficientă pentru a stinge toate datoriile către fondul de risc, stingerea obligațiilor fiscale se efectuează de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică, în ordinea prevăzută la art. 165 alin. (1) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.Pentru aplicarea prevederilor art. 165 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, se are în vedere stingerea integrală a obligațiilor fiscale datorate către fondul de risc, în ordinea vechimii, după cum urmează:a)rate de capital, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente;b)comision la fondul de risc;c)accesorii aferente lit. a);Vechimea obligațiilor fiscale de plată către fondul de risc se stabilește în conformitate cu art. 165 alin. (3) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.În cazul debitorilor aflați sub incidența legislației privind insolvența, ordinea de stingere a obligațiilor fiscale datorate către fondul de risc este cea prevăzută în art. 165 alin. (6) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.În cazul sumelor încasate în plus pe destinațiile specificate în ordinul de plată de la subîmprumutați și/sau garantați pentru stingerea unor obligații de plată către fondul de risc, acestea se utilizează pentru stingerea parțială/totală a debitului restant la fondul de risc.Sumele recuperate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului în urma valorificării creanțelor preluate în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42/2003, aprobată prin Legea nr. 381/2003, și ale Ordonanței Guvernului nr. 29/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2002, se evidențiază în contabilitate conform art. 8 și 9 din normele metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 303/2002, într-un cont analitic distinct, deschis în cadrul fondului de risc.d)accesorii aferente lit. b).4.La capitolul III, punctul 6 se modifică și va avea următorul cuprins:6.Direcția generală de trezorerie și datorie publică va transmite Direcției generale trezorerie și contabilitate publică, până la data de 10 a lunii următoare trimestrului încheiat, în vederea înregistrării în contabilitate, următoarele situații, întocmite distinct pentru fiecare beneficiar:a)situația comisioanelor la fondul de risc de încasat pentru trimestrul următor;b)situația debitelor reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente, precum și a debitelor reprezentând comision la fondul de risc;c)situația dobânzilor și penalităților de întârziere calculate pentru neplata comisioanelor la fondul de risc;d)situația dobânzilor și penalităților de întârziere calculate pentru neplata ratelor de capital, dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente.5.La capitolul III punctul 7, paragraful 2 se modifică și va avea următorul cuprins:Reevaluarea soldurilor debitelor în valută se efectuează de către Direcția generală de trezorerie și datorie publică și Direcția generală trezorerie și contabilitate publică trimestrial și la sfârșitul fiecărui an bugetar, precum și în alte situații prevăzute de lege, utilizându-se cursul de schimb al pieței valutare comunicat de Banca Națională a României în ultima zi bancară a perioadei de raportare, afișat pe site-ul Băncii Naționale a României.6.La capitolul IV, punctele 5 și 7 se modifică si vor avea următorul cuprins:5.Dacă în termenul prevăzut în titlurile de creanță menționate la pct. 4 beneficiarii de finanțări rambursabile subîmprumutate sau garantate de stat nu achită sau nu fac dovada plății sumelor menționate în titlul de creanță, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va comunica organelor fiscale competente aceste titluri de creanță care au devenit titluri executorii, însoțite de dovada comunicării acestora către subîmprumutații sau garantații de stat, în vederea efectuării recuperării potrivit dispozițiilor Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.…………………………………………………………………………………….7.Efectuarea compensării obligațiilor fiscale principale datorate fondului de risc și obligațiilor fiscale accesorii aferente acestora ale subîmprumutaților și/sau garantaților de stat, precum și eliberarea certificatelor de atestare fiscală se realizează de către organele fiscale competente conform prevederilor Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.7.La capitolul IV, după punctul 7 se introduce un nou punct, punctul 7^1, cu următorul cuprins:7^1.În cazul debitorilor la fondul de risc, care beneficiază de eșalonări la plată în condițiile Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, calculul dobânzilor pentru obligațiile fiscale eșalonate la plată pe perioada acordării eșalonării se efectuează de către organele fiscale competente.Deciziile de eșalonare la plată împreună cu graficele de eșalonare la plată vor fi comunicate, în copie, de organele fiscale competente Direcției generale de trezorerie și datorie publică în scopul identificării sumelor încasate de Ministerul Finanțelor Publice prin acordarea eșalonării, aceste sume fiind cuprinse în extrasele de cont transmise, spre codificare, de Direcția generală de trezorerie și contabilitate publică.În cazul pierderii valabilității înlesnirii la plată, organele fiscale competente comunică o copie a deciziei emise în acest sens Direcției generale de trezorerie și datorie publică.În cazul emiterii unor decizii de modificare a deciziei de eșalonare sau de menținere a valabilității înlesnirilor la plată, o copie a acestora se comunică și Direcției generale de trezorerie și datorie publică.8.La capitolul IV, punctele 13 și 14 se modifică și vor avea următorul cuprins:13.În baza procesului-verbal de scădere din evidență a obligațiilor fiscale, întocmit în conformitate cu prevederile legale aplicabile în materie de insolvabilitate, creanțele fiscale reprezentând sume datorate fondului de risc de către beneficiarii finanțării rambursabile garantate de stat și/sau contractate de stat și subîmprumutate, radiați din registrul comerțului, se anulează potrivit art. 266 alin. (4) din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, după radiere, numai dacă pentru plata acestora nu s-a atras răspunderea altor persoane, potrivit legii.În baza unei note întocmite de Direcția generală de trezorerie și datorie publică și aprobată de către ministrul finanțelor publice se scad din evidențele contabile ale Ministerului Finanțelor Publice creanțele fiscale reprezentând sume datorate la fondul de risc de către beneficiarii finanțărilor rambursabile garantate de stat și/sau contractate de stat și subîmprumutate, radiați din registrul comerțului dacă pentru plata acestor creanțe nu s-a atras răspunderea altor persoane, potrivit legii, și dacă nu există succesori de drept ai acestora care să preia drepturile și obligațiile.Pentru stingerea/anularea/ștergerea datoriilor la fondul de risc din evidențele contabile ale Ministerului Finanțelor Publice în baza unor acte normative, Direcția generală de trezorerie și datorie publică întocmește o notă în acest sens, aprobată de către ministrul finanțelor publice, și solicită avizul Direcției generale juridice cu privire la modalitatea de punere în aplicare a acestora.14.Sumele încasate în plus la fondul de risc și înregistrate în contabilitate la poziția «Creditori la fondul de risc» cu o vechime mai mare de 5 ani, pentru care a intervenit prescripția dreptului de a cere restituirea în conformitate cu art. 219 din Legea nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare, precum și sumele care nu mai pot fi restituite creditorilor întrucât au fost radiați din registrul comerțului și nu mai există succesori de drept se fac venituri la bugetul de stat.9.La capitolul IV, după punctul 14 se introduce un nou punct, punctul 15, cu următorul cuprins:15.În cazul deschiderii procedurii insolvenței persoanei juridice obligate să răspundă în solidar cu beneficiarul finanțării rambursabile garantate de stat și/sau contractate de stat și subîmprumutate, obligațiile la fondul de risc ale acestuia din urmă, care fac obiectul răspunderii solidare, sunt înscrise la masa credală a persoanei juridice sus-menționate, în vederea recuperării.În această ipoteză, sunt considerate venituri la fondul de risc următoarele sume stabilite după cum urmează:a)diferențe favorabile de curs rezultate din valoarea în lei a obligațiilor de plată în valută ale beneficiarului, calculată la cursul valutar de la data deschiderii procedurii insolvenței a persoanei juridice, care răspunde în solidar, raportat la echivalentul în lei al acestora calculat la cursul valutar valabil la data efectuării plății la extern de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP), în calitate de garant/împrumutat;b)diferențe favorabile rezultate din înregistrarea la masa credală a persoanei juridice, care răspunde în solidar, a unor dobânzi estimate aferente obligațiilor de plată în lei ale beneficiarului, raportat la dobânzile efectiv plătite la scadență de către MFP, în calitate de garant/împrumutat.10.La capitolul VI, punctele 1-3, prima, a doua și a patra liniuță ale punctului 8, precum și punctele 9-14 se modifică și vor avea următorul cuprins:1.Sumele încasate la fondul de risc și înregistrate în contabilitate la poziția «Creditori la fondul de risc» sau cele stabilite prin hotărâri judecătorești definitive și irevocabile sau, după caz, definitive se restituie la cererea beneficiarilor de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat, care vor depune o cerere pentru certificarea dreptului la restituire la Direcția generală de trezorerie și datorie publică. În cazul beneficiarilor de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat aflați în procedură de insolvență și/sau faliment, cererea de restituire este formulată de reprezentantul legal al acestora, respectiv administratorul judiciar sau lichidatorul. Direcția generală de trezorerie și datorie publică va verifica cererea sub aspectul realității și exactității celor solicitate, precum și al încadrării în termenul legal de prescripție a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză. În cazul hotărârilor judecătorești definitive și irevocabile sau, după caz, definitive, Direcția generală de trezorerie și datorie publică solicită avizul Direcției generale juridice cu privire la punerea în executare a acestora.2.În urma verificărilor, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va emite o dispoziție de restituire a unor sume de la fondul de risc, cuprinzând, dacă este cazul, inclusiv sume stabilite prin hotărâri judecătorești definitive și irevocabile sau, după caz, definitive, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13. Prin dispoziția de restituire aprobată de directorul general adjunct al Departamentului Back Office din cadrul acestei direcții se confirmă dreptul la restituire al beneficiarului de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat. Dispoziția de restituire se comunică, după aprobare, beneficiarului respectiv. În vederea restituirii sumelor, beneficiarul căruia i s-a confirmat dreptul la restituire va depune o cerere de restituire a sumelor în cauză la Direcția generală de trezorerie și datorie publică, anexând și dispoziția de restituire, în original.3.Cererea de restituire se soluționează în termen de 45 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcția generală de trezorerie și datorie publică. Cererea va cuprinde codul de înregistrare fiscală al beneficiarului de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat, suma solicitată, codul IBAN al contului beneficiarului respectiv, precum și contul bancar în care dorește să i se efectueze restituirea. La cererea de restituire, beneficiarul în cauză va anexa și documentele din care să rezulte că această sumă nu este datorată fondului de risc, precum și copii legalizate de instanța judecătorească emitentă ale hotărârilor judecătorești definitive și irevocabile sau, după caz, definitive, învestite cu formule executorii, pentru sumele stabilite prin acestea.…………………………………………………………………………………….8.[…]– nota de fundamentare, prin care se propune semnarea cererii de deschidere de credite bugetare din capitolul 55.01 titlul 51 articolul 02 alineatul 10 «Plăți în contul creditelor garantate și/sau subîmprumutate», aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții;– documente aferente deschiderii de credite bugetare din capitolul 55.01 titlul 51 articolul 02 alineatul 10 «Plăți în contul creditelor garantate și/sau subîmprumutate», aprobate și semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții vizate de controlorul financiar preventiv propriu și/sau delegat, după caz;…………………………………………………………………………………….– ordonanțare de plată, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, cu viza controlorului financiar preventiv propriu și delegat, în condițiile legii.9.După primirea cererii de restituire și a dispoziției de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora și a datelor din evidența fiscală a beneficiarilor de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat.10.În cazul în care organul fiscal competent constată existența unor obligații fiscale restante ale beneficiarului de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat, sumele solicitate se restituie acestuia numai după efectuarea compensării acestora cu obligațiile bugetare restante, întocmind în acest sens Decizia privind compensarea obligațiilor fiscale. Restituirea sumelor cuvenite beneficiarului se face prin decontare bancară, în contul indicat în cererea de restituire.11.În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligațiile fiscale restante ale beneficiarului de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat, organul fiscal competent efectuează compensarea până la concurența acestor obligații fiscale, iar diferența rezultată o restituie acestuia și întocmește în acest sens Decizia de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget.12.În cazul în care beneficiarul respectiv nu înregistrează obligații fiscale restante, organul fiscal va întocmi Nota privind restituirea/rambursarea unor sume.13.Cererea de restituire și dispoziția de restituire, în copie, însoțite de Decizia privind compensarea obligațiilor fiscale și/sau de Nota privind restituirea/rambursarea unor sume și de Decizia de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget, după caz, se transmit la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuării operațiunii de compensare și/sau de restituire.14.După efectuarea compensării și/sau a restituirii, după caz, unitatea Trezoreriei Statului păstrează un exemplar al Deciziei privind compensarea obligațiilor fiscale și/sau al Notei privind restituirea/rambursarea unor sume și al Deciziei de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget și le transmite pe celelalte două organului fiscal competent, în situația în care acestea nu au fost emise electronic, în termen de 3 zile de la efectuarea operațiunilor, în vederea înregistrării în evidența analitică pe plătitori a acestora.11.Anexele nr. 2-6bis, 8, 8bis, 10, 13, 14 și 16 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-12 la prezentul ordin.12.Anexele nr. 7, 7 bis, 9,9 bis, 15 și 17 se abrogă.
 + 
Articolul IIÎn tot cuprinsul ordinului, sintagma „majorări de întârziere“ se înlocuiește cu sintagma „dobânzi și penalități de întârziere“. + 
Articolul IIIAnexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, interimar, ministrul finanțelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
București, 8 august 2019.Nr. 2.698. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la norme)
– Model -
DIRECȚIA GENERALĂ …………………Nr. ……………../……………..
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind cumpărarea și plata de valută în valoare de ………… necesară plății la scadența din data …………

Denumirea contractului/acordului de împrumut: Data semnării: Document de aprobare:
Valoarea contractului/acordului de împrumut:
Perioada de acordare a împrumutului, perioada de grație:
Informații privind beneficiarul acordului de împrumut/garantat/ subîmprumutat Denumirea beneficiarului: Data semnării scrisorii de garanție/acordului de împrumut subsidiar/acordului de împrumut subsidiar și garanție:
Surse de acoperire a ratelor de capital, dobânzii, comisioanelor și a altor costuri aferente, conform contractului/acordului de împrumut:
Perioada de tragere a sumelor împrumutului:
Utilizarea împrumutului: % Sold
Solicitarea de plată din partea beneficiarului [nr. și data*)]
Suma ce urmează a fi plătită de Ministerul Finanțelor Publice (în cifre și în litere):
Modalitatea de plată conform scrisorii de garanție/[acordului de împrumut subsidiar/acordului de împrumut subsidiar și garanție*)]:
[Numărul și data ordinului de plată cu care beneficiarul a virat suma necesară valutei scadente*)]:
[Suma virată de beneficiari*)]:

Având în vedere cele prezentate, vă propunem semnarea ordinului de schimb valutar pentru cumpărare valută, precum și a ordinului de plată valută prezentate alăturat.Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
……………………….
Executant,
……………………….
*) Dacă este cazul. + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 3*) la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ …………….Nr. …………/……………..
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind cumpărarea de valută în valoare de ………., scadentă la data de ………..

Denumirea acordului de împrumut/scrisorii de garanție 1. Acordul de împrumut/ Scrisoarea de garanție nr. ……/…….., în valoare de ………, destinat(ă) ……. 2. Acordul de împrumut/ Scrisoarea de garanție nr. ……/…….., în valoare de ………, destinat(ă) ……. 3. Acordul de împrumut/ Scrisoarea de garanție nr. ……/…….., în valoare de ………, destinat(ă) ……. Sume scadente în valută Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total: Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total: Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
Total general:
Având în vedere cele prezentate, vă propunem semnarea Ordinului de schimb valutar pentru cumpărare valută prezentat alăturat. Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.


Șef serviciu,
…………………………
Executant,
…………………………
*) Se completează după caz.

 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 4 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Adresa/Sediul ………………………..Nr. …………./data …………………….
ORDIN DE SCHIMB VALUTAR PENTRU CUMPĂRARE VALUTĂ

Suma solicitată în valută Data valutei Nr. cont în valută al MFP Nr. cont în lei al MFP
Operațiunea Cumpărare valută de la Banca Națională a României, în conformitate cu prevederile Convenției nr. 504.670/4/2009, încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României
Instrucțiuni privind decontarea Contravaloarea în lei se va vira de către Ministerul Finanțelor Publice, cu aceeași dată a valutei, din contul deschis la Trezoreria Operativă Centrală.
Persoane de contact Nume și prenume: Funcția: Telefon: Fax:


Funcția
……………………………………..
(semnătura autorizată)
Persoana autorizată
……………………………………
(numele și prenumele)
L.S.
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 5 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. …………./data…………………….
ORDIN DE PLATĂ VALUTĂ
CătreBanca Națională a RomânieiDirecția Operațiuni de PiațăStr. Lipscani nr. 25, București, România

Suma solicitată în valută (codul valutei, în cifre și în litere) Data valutei ZZ/LL/AA Beneficiarul sumei (numele și sediul) Banca beneficiarului
Numele băncii: Numele contului: Nr. contului: Adresa SWIFT: Referință:
Destinația sumei solicitate: Acord de împrumut/Scrisoare de garanție Aprobat prin (denumirea actului normativ) Rata de capital: Dobânda: Comisioane: Alte costuri:
Instrucțiuni privind decontarea Plata se va efectua din contul în valută nr. …………………………. deschis la Banca Națională a României, în baza Acordului de împrumut/Scrisorii de garanție nr. …………. și în conformitate cu prevederile Convenției nr. 504.670/4/2009, încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României.
Persoane de contact: (numele, funcția, telefon, fax)


Funcția
……………………………………..
(semnătura autorizată)
Persoana autorizată
……………………………………
(numele și prenumele)
L.S.
 + 
Anexa nr. 5(Anexa nr. 6 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE DIRECȚIA GENERALĂ ……………. Nr. …………/……………..Se aprobă.Ordonator principal de credite(sau persoana delegată de acesta)
NOTĂ
de decontare a contravalorii în lei a valutei cumpărate, necesară plății la scadență
Referitor la: Scadența din data de ………………, aferentă împrumutului în valoare de ……………………… contractat/subîmprumutat de operatorul economic/Ministerul Finanțelor Publice ……………………….. de la ………(banca/instituția finanțatoare)……., pentru realizarea ………………(denumirea proiectului)………………

Obligația de plată scadentă, în valută Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
Cursul valutar al tranzacției de cumpărare valută, comunicat de Banca Națională a României, cu confirmare operațiune de schimb valutar (cumpărare valută de la B.N.R.) nr. ……………………/ data ………………. lei/valuta
Contravaloarea în lei pentru valuta cumpărată, la cursul comunicat de Banca Națională a României ………………………………….. lei
1. Soldul contului de disponibil în fondul de risc la data de …………., conform Adresei Direcției generale …………… nr. …………../data: 2. Total plăți angajate la data de ……………………..: 3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc*): ………………………………….. lei ………………………………….. lei ………………………………….. lei

Având în vedere cele menționate mai sus, propunem următoarele:1.aprobarea efectuării plății către Banca Națională a României, de către Ministerul Finanțelor Publice, a contravalorii în lei a sumei de …..(valută)……, scadentă la data de ……………………, respectiv ………………….. lei, din disponibilul fondului de risc;2.virarea sumei de ……………………… lei [echivalentul în lei al obligației de plată, transformat la cursul comunicat de Banca Națională a României] din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele MFP la Trezoreria Operativă Centrală, în contul Băncii Naționale a României SWIFT BIC-NBORROBP (CUI 361684) și transmiterea la Direcția generală de trezorerie și datorie publică a unei copii a ordinului de plată, respectiv de către Direcția generală trezorerie și contabilitate publică;3.evidențierea în contabilitate a sumei în lei aferente acestei plăți și care reprezintă debit al operatorului economic …………………. față de Ministerul Finanțelor Publice.[Anexăm la prezenta Notificarea de plată a băncii finanțatoare nr. ………./data și Adresa operatorului economic …………….. de solicitare a efectuării plății de către Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de garant/împrumutat direct, înregistrată la Ministerul Finanțelor Publice cu nr. …../data, Ordinul de schimb valutar pentru cumpărare valută nr. …./data, Ordinul de plată valută nr. …../data, confirmarea Băncii Naționale a României privind operațiunea de schimb valutar (cumpărare valută de la BNR).]*)Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
…………………….
*) Se completează în cazul în care nu se întocmește nota de lichidare. + 
Anexa nr. 6(Anexa nr. 6bis la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE DIRECȚIA GENERALĂ ……………. Nr. …………/……………..Se aprobă.Ordonator principal de credite (sau persoana delegată de acesta)
NOTĂ
de decontare a sumei în lei necesare plății la scadență
Referitor la: Scadența din data de ………………, aferentă împrumutului în valoare de …………………. lei, contractat/subîmprumutat de operatorul economic/Ministerul Finanțelor Publice ………………………. de la …………(banca/instituția finanțatoare)………… pentru realizarea ………….(denumirea proiectului)………….

Obligația de plată scadentă, în lei Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
1. Soldul contului de disponibil în fondul de risc la data de ……., conform Adresei Direcției generale ………… nr. ………/data ………………………………….. lei
2. Total plăți angajate la data de …… ………………………………….. lei
3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc*): ………………………………….. lei

Având în vedere cele menționate mai sus, propunem următoarele:1.aprobarea efectuării plății către ………(banca/instituția financiară)………, de către Ministerul Finanțelor Publice, a sumei în lei de ………….., scadentă la data de ………….., din disponibilul fondului de risc;2.virarea sumei de ……….. lei din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, în contul ……….(băncii/instituției financiare)…….., deschis la ……………, cod fiscal …………….., și transmiterea la Direcția generală de trezorerie și datorie publică a unei copii a ordinului de plată, respectiv de către Direcția generală a trezoreriei și contabilității publice;3.evidențierea în contabilitate a sumei în lei aferente acestei plăți, care reprezintă debit al operatorului economic …………………………………………… față de Ministerul Finanțelor Publice.[Anexăm la prezenta Notificarea de plată a băncii/instituției finanțatoare nr. …………………../data și Adresa operatorului economic …………………………………………. de solicitare a efectuării plății de către Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de garant/împrumutat direct, înregistrată la Ministerul Finanțelor Publice cu nr. ……………………../data.]*)Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
…………………….
*) Se completează în cazul în care nu se întocmește nota de lichidare. + 
Anexa nr. 7(Anexa nr. 8 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE DIRECȚIA GENERALĂ ……………. Nr. …………/……………..Bun de platăOrdonator principal de credite (sau persoana delegată de acesta)
NOTĂ DE LICHIDARE
Referitor la: Scadența din data de ………………, aferentă împrumutului garantat/subîmprumutului în valoare de ……………, contractat de operatorul economic/Ministerul Finanțelor Publice …………………………………. de la …………….(banca/instituția finanțatoare)………., pentru ………….(denumirea proiectului)………………

Obligația de plată scadentă, în valută Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
Cursul valutar al tranzacției de cumpărare valută, comunicat de Banca Națională a României, cu confirmare operațiune de schimb valutar (cumpărare valută B.N.R.) nr. ………………/data …………………………. lei/valută
Contravaloarea în lei pentru valuta cumpărată, la cursul comunicat de Banca Națională a României ………………………………….. lei
1. Soldul contului de disponibil în fondul de risc pentru împrumuturi la data de ………., conform Adresei Direcției generale …… nr. ……/data: ………………………………….. lei
2. Total plăți angajate la data de …………..: ………………………………….. lei
3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ………………………………….. lei
Diferența de alimentat la fondul de risc: ………………………………….. lei

În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligațiilor de plată față de Banca Națională a României, propunem alimentarea contului de disponibil fond de risc prin virarea sumei de ……….. lei din contul MFP nr. RO17TREZ23A550000510210X, deschis la Trezoreria Statului, CUI 8609468, în contul MFP nr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, deschis la Trezoreria Operativă Centrală, CUI 8609468.Anexăm la prezenta Notificarea de plată a băncii finanțatoare nr. ……………../data și Adresa operatorului economic ………………… de solicitare a efectuării plății de către Ministerul Finanțelor Publice în calitate de garant/împrumutat direct, înregistrată la Ministerul Finanțelor Publice cu nr. ………/data, Ordinul de schimb valutar pentru cumpărare valută nr. ……………./data, Ordinul de plată valută nr. ……………./data și Confirmarea Băncii Naționale a României privind operațiunea de schimb valutar (cumpărare valută B.N.R.) nr. ……………/data.Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
…………………….
 + 
Anexa nr. 8(Anexa nr. 8bis la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE DIRECȚIA GENERALĂ ……………. Nr. …………/……………..Bun de platăOrdonator principal de credite(sau persoana delegată de acesta)
NOTĂ DE LICHIDARE
Referitor la: Scadența din data de ………………, aferentă împrumutului garantat/subîmprumutului în valoare de ……………, contractat de operatorul economic/Ministerul Finanțelor Publice ……………………………………………. de la ……………(banca/instituția finanțatoare)………….., pentru ………….(denumirea proiectului)……..

Obligația de plată scadentă, în lei: Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
1. Soldul contului de disponibil în fondul de risc la data de …………, conform Adresei Direcției generale ………. nr. ……../data: ………………………………….. lei
2. Total plăți angajate la data de …………… ………………………………….. lei
3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ………………………………….. lei
Diferența de alimentat la fondul de risc: ………………………………….. lei

În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligațiilor de plată față de Banca Națională a României, propunem alimentarea contului de disponibil fond de risc prin virarea sumei de ………… lei din contul MFP nr. RO17TREZ23A550000510210X, deschis la Trezoreria Statului, CUI 8609468, în contul MFP nr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, deschis la Trezoreria Operativa Centrala, CUI 8609468.Anexăm la prezenta Notificarea de plată a băncii finanțatoare nr. ……./data și Adresa operatorului economic ……. de solicitare a efectuării plății de către Ministerul Finanțelor Publice, în calitate de garant/împrumutat direct, înregistrată la Ministerul Finanțelor Publice cu nr. ……./data.Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
…………………….
 + 
Anexa nr. 9(Anexa nr. 10 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICENr. ………. data ………..Direcția generală de trezorerie și datorie publicăStr. ……… nr. …………Localitatea ……………….
ÎNSCRIS Nr. ………………….
Numele și prenumele/Denumirea debitorului ………………………………………………………Cu domiciliul fiscal în localitatea ………………., str. ………………………., nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….., sectorul/județul ………………………………Cod de identificare fiscală: ………………………………………………

Natura obligației fiscale*) Termen legal de plată**) Nr. acordului de împrumut/Scrisorii de garanție/ Convenției de garantare***) Cuantumul sumei datorate (lei) Perioada de calcul a accesoriilor aferente obligațiilor fiscale principale****)

În conformitate cu prevederile art. 152 și art. 226 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanță, urmând să devină titlu executoriu după expirarea termenului de plată.Împotriva prezentului înscris se poate formula plângere prealabilă, în conformitate cu prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării prezentului înscris, în condițiile legii, dar nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii acestuia.Plângerea prealabilă se depune la direcția de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice care a emis prezentul înscris.Data emiterii:
Director general adjunct
Nume și prenume …………..
Semnătura …………..
L.S.
*) Se va preciza denumirea creanței fiscale principale: rate de capital, dobânzi, comisioane și alte costuri aferente acestora, comisionul de risc, precum și creanțele fiscale accesorii aferente acestora.**) 15 zile calendaristice de la data emiterii înscrisului.***) Se completează numărul acordului de împrumut, acordului de împrumut subsidiar, acordului de împrumut subsidiar și garanție, scrisorii de garanție, convenției de garantare etc., după caz.****) Accesoriile se vor calcula de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice până la stingerea integrală a obligațiilor fiscale principale corespunzătoare.

 + 
Anexa nr. 10(Anexa nr. 13 la norme)
– Model
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂDepartamentul Back Office
DISPOZIȚIE DE RESTITUIRE
a unor sume de la fondul de risc
Nr. …… din data ………..
CătreSolicitant ……………(denumirea beneficiarului de finanțări rambursabile subîmprumutate și/sau garantate de stat)…………., cu domiciliul fiscal …………………………………., având CUI ………………………… .În baza Cererii dumneavoastră nr. ………./data ……………, au fost efectuate verificări cu privire la situația sumelor care nu sunt datorate fondului de risc, cuprinzând, dacă este cazul, inclusiv sume stabilite prin hotărâri judecătorești definitive și irevocabile sau, după caz, definitive, în urma cărora se certifică dreptul dumneavoastră de creanță, pentru suma totală de ………….. lei, și se dispune restituirea acesteia.
Director general adjunct
Nume/Prenume …………..
Semnătura
L.S.
 + 
Anexa nr. 11(Anexa nr. 14 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂNr. ……../……….Se aprobăOrdonator principal de credite(sau persoana delegată de acesta)
NOTĂ DE TRANSFER
Referitor la: Sume care nu sunt datorate la fondul de risc în cadrul împrumutului în valoare de …………………, contractat/subîmprumutat de operatorul economic/Ministerul Finanțelor Publice ………………………… de la …………..(banca/instituția finanțatoare)…………., pentru realizarea ………(denumirea proiectului)……….. .Având în vedere cele menționate mai sus, propunem următoarele:

Suma de transferat, în lei Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
1. Soldul contului de disponibil în fondul de risc la data de ………………….., conform Adresei Direcției generale ……………./data: ………………………………….. lei
2. Total plăți angajate la data de …………………………………. ………………………………….. lei
3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ………………………………….. lei

Având în vedere cele menționate mai sus, propunem următoarele:1.aprobarea transferării sumei de …………………….. lei de către Ministerul Finanțelor Publice din disponibilul fondului de risc în vederea compensării/restituirii, după caz;

2.transferarea sumei de …………….. din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, în contul IBAN nr. …………………, cod fiscal nr. …………………, deschis pe numele …….(beneficiarul sumei)…… la unitatea de trezorerie și contabilitate publică ……..(a organului fiscal competent)…….. .(Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. ……/data ……………. și dispoziția de restituire a unor sume de la fondul de risc confirmată de ………….(numele beneficiarului care a solicitat restituirea)……..)*)Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
………………….
*) Se completează în cazul în care nu se întocmește nota de lichidare. + 
Anexa nr. 12(Anexa nr. 16 la norme)
– Model -
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂBun de platăOrdonator principal de credite(sau persoana delegată de acesta)
NOTĂ DE LICHIDARE
Referitor la: Sume care nu sunt datorate fondului de risc în cadrul împrumutului în valoare de ……………….., contractat/subîmprumutat de operatorul economic/Ministerul Finanțelor Publice ………………………… de la …………(banca/instituția finanțatoare)……., pentru realizarea ……….(denumirea proiectului)………… .

Suma de transferat, în lei Rata de capital: Dobândă: Comisioane: Alte costuri: Total:
1. Soldul contului de disponibil în fondul de risc la data de ………………….., conform adresei Direcției generale ……………./data …………………… ………………………………….. lei
2. Total plăți angajate la data de ……………………………………… ………………………………….. lei
3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ………………………………….. lei
Diferența de alimentat la fondul de risc: ………………………………….. lei

În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligațiilor de plată privind transferul sumelor în vederea compensării/restituirii propunem alimentarea contului de disponibil fond de risc prin virarea sumei de …………… lei din contul Ministerului Finanțelor Publice nr. RO17TREZ23A550000510210X, CUI 8609468, în contul Ministerului Finanțelor Publice nr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468.Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. ……./data …………… și Dispoziția de restituire nr. ………./data …………… .Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014, republicat, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.
Șef serviciu,
………………….

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x