ORDIN nr. 2.664 din 26 mai 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 383 din 3 iunie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 37 30/01/2003 ART. 4
ActulCONTINE PECRITERII 26/05/2003
ActulREFERIRE LAHG 28 11/01/2001 ART. 11
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 40
ART. 1APROBA PECRITERII 26/05/2003
ANEXA 1REFERIRE LAOG 37 30/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LAHG 28 11/01/2001
ANEXA 1REFERIRE LAOG 26 30/01/2000 ART. 38
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAHG 709 03/07/2002
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAHG 429 25/04/2001
ANEXA 3REFERIRE INDIRECTA LAHG 286 08/03/2001
ANEXA 3REFERIRE LAOG 26 30/01/2000
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 21 06/02/1924
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Criteriilor şi procedurii de acordare a statutului de utilitate publică asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor care desfăşoară activităţi din sfera de competenţa a Ministerului Culturii şi Cultelor



În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 28/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 40^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare,în baza dispoziţiilor art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2003 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii,ministrul culturii şi cultelor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Criteriile de acordare a statutului de utilitate publică asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor care desfăşoară activităţi din sfera de competenţa a Ministerului Culturii şi Cultelor, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Lista documentelor solicitate asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor în vederea recunoaşterii ca fiind de utilitate publică, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Se aprobă formularul Raportului de activitate pe ultimii 3 ani a asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei care solicită acordarea statutului de utilitate publică, prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4(1) Cererile asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor care desfăşoară activităţi în domeniul culturii şi cultelor, însoţite de documentele justificative, se depun la următoarele direcţii din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor:– Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, pentru domeniul culturii;– Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, pentru domeniul cultelor.(2) În termen de 5 zile de la data depunerii dosarului, Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, respectiv Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, verifica conţinutul acestuia şi, în cazul în care dosarul nu conţine toate documentele justificative, solicita asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei completarea lui conform prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 5(1) Dosarele complete sunt examinate de Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, respectiv de Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, care verifica îndeplinirea de către asociaţia, fundaţia sau federaţia solicitanta a condiţiilor prevăzute de lege şi a criteriilor aprobate prin prezentul ordin.(2) În funcţie de domeniile de activitate prevăzute în statut, pentru care se solicita recunoaşterea asociaţiei, fundaţiei, federaţiei ca fiind de utilitate publică, Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, respectiv Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, solicita direcţiei/direcţiilor de specialitate, precum şi Direcţiei buget, finanţe, dezvoltare, avizare, din cadrul ministerului, întocmirea referatelor de oportunitate.(3) În cazul în care sunt necesare informaţii suplimentare referitoare la activitatea asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei care solicită acordarea statutului de utilitate publică, Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, respectiv Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, poate solicita direcţiilor pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmirea unui referat de oportunitate.
 + 
Articolul 6(1) În cazul în care asociaţia, fundaţia sau federaţia solicitanta îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege şi criteriile aprobate prin prezentul ordin, Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, respectiv Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, întocmeşte Nota de fundamentare, pe care o înaintează, împreună cu documentaţia aferentă şi referatele de oportunitate, Direcţiei legislaţie, management, sinteze, metodologii, în vederea iniţierii proiectului de hotărâre a Guvernului privind recunoaşterea statutului de utilitate publică.(2) În cazul în care asociaţia, fundaţia sau federaţia solicitanta nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege şi/sau criteriile aprobate prin prezentul ordin, Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate, respectiv Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, comunică acesteia decizia motivată de respingere a cererii de acordare a statutului de utilitate publică şi îi restituie dosarul.(3) Întocmirea referatelor de oportunitate, verificarea îndeplinirii condiţiilor şi criteriilor de acordare a statutului de utilitate publică şi iniţierea proiectului de hotărâre a Guvernului, la nivelul Ministerului Culturii şi Cultelor, se efectuează în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii de către asociaţia, fundaţia sau federaţia solicitanta, respectiv de la data completării documentaţiei, conform prevederilor art. 4 alin. (2).
 + 
Articolul 7Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, relaţia cu societatea civilă, sindicate şi patronate şi Direcţia asistenţa socială şi religioasă, învăţământ, O.N.G.-uri, împreună cu direcţiile din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, vor lua toate măsurile în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.Ministrul culturiişi cultelor,Razvan TheodorescuBucureşti, 26 mai 2003.Nr. 2.664.
 + 
Anexa 1CRITERII 26/05/2003
 + 
Anexa 2LISTAdocumentelor solicitate asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilorîn vederea recunoaşterii ca fiind de utilitate publică1. Raportul de activitate pe ultimii 3 ani, în conformitate cu modelul prezentat în anexa nr. 3, în 3 exemplare dactilografiate2. Actul constitutiv, statutul şi, după caz, actele adiţionale la acestea3. Dovada dobândirii personalităţii juridice şi, după caz, a înregistrării modificărilor actului constitutiv şi/sau statutului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sau în Registrul federaţiilor4. Dovada privind bonitatea asociaţiei, a fundaţiei sau a federaţiei, emisă de banca la care are deschis contul5. Ultimul extras de cont bancar6. Dovada privind situaţia juridică a sediului asociaţiei, al fundaţiei sau al federaţiei şi a sediului sau sediilor unde se desfăşoară activităţile pentru care se solicita recunoaşterea7. Situaţiile financiare pe ultimii 3 ani, depuse la administraţia financiară8. Bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani, aprobate de organul de conducere9. Certificate constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plată a impozitelor şi taxelor către stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat, asigurările sociale de sănătate, asigurările de şomaj (formulare-tip eliberate de autorităţile competente)10. Autorizaţiile administrative conforme cu legislaţia în vigoare şi/sau acordurile necesare desfăşurării activităţilor, după caz11. Raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani12. Documente care atesta parteneriatul cu alte asociaţii, fundaţii, instituţii publice etc.13. Numele şi adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea şi sediul persoanelor juridice cu care asociaţia sau fundaţia colaborează în mod frecvent în vederea realizării obiectului de activitate pentru care solicită recunoaşterea14. Declaraţie pe propria răspundere a preşedintelui, sub sancţiunea prevederilor legale referitoare la falsul în declaraţii, privind veridicitatea informaţiilor cuprinse în raport, a faptului ca organizaţia nu a desfăşurat activităţi ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri şi nu are sume neachitate la scadenta către persoane fizice sau juridice15. În cazul federaţiilor care solicită recunoaşterea ca fiind de utilitate publică, dovada ca cel puţin două treimi din numărul asociaţiilor şi fundaţiilor care o alcătuiesc sunt de utilitate publică16. Dosarul de presa privind activitatea desfăşurată în ultimii 3 ani.NOTĂ:Documentele prevăzute la pct. 1, 9 şi 14 se solicita în original.Documentele prevăzute la pct. 2-8, 10-13 şi 15 se solicita în copie.
 + 
Anexa 3FORMULARUL RAPORTULUI DE ACTIVITATEpe ultimii 3 ani a asociaţiei, fundaţiei sau federaţieicare solicită acordarea statutului de utilitate publică1. Date privind asociaţia/fundaţia/federaţiaDenumirea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:Denumirea abreviata (dacă este cazul):Tipul de organizaţie: asociaţie/fundaţie/federatieSediul:

Adresa Judeţul, respectiv municipiul:
Localitatea ………… cod ………………….
Str. ………….. nr. ………..
Telefon Prefix ………… nr. …………
Fax
E-mail
Situaţia juridică a
imobilului

Dobândirea personalităţii juridice:– În temeiul Legii nr. 21/1924

         
  Nr. dosarului la dobândirea personalităţii juridice    
  Sentinţa civilă de dobândire a personalităţii juridice Nr.: Data:
  eliberată de:  
  Sentinţe civile care autorizează modificările actului constitutiv şi/sau ale statutului 1. Nr.: Data:
  eliberată de:  
  2. Nr.: Data:
  eliberată de:  
  3. Nr.: Data:
  eliberată de:  

– În temeiul Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000

Certificat de înscrierea în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor

Nr. …. data …. înscrierii
în Registrul asociaţiilor şi
fundaţiilor/Registrul federaţiilor

Cod fiscal nr. ………. anul ………., eliberat de: ……………….Cont bancar nr. …….., deschis la banca ……. Adresa băncii: ………Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura: …………………..

Persoane fizice/juridice la
constituire
Numărul asociaţilor/numele fondatorilor

Membri asociaţi
Fondator/fondatori

2. Obiectul de activitate prevăzut în statut

Scop (se defineste în conformitate cu art. ……….. din statut)
Obiective
stabilite
în statut

– de interes general, vizând creşterea
ofertei culturale la nivel local,
regional şi naţional;
– promovarea culturii scrise şi a lecturii;
– sprijinirea tinerelor talente manifestate
în diverse domenii ale artei
– promovarea şi susţinerea artelor
spectacolului şi a artelor vizuale,
cinematografiei;
– protejarea şi punerea în valoare a
patrimoniului cultural naţional, mobil
şi imobil
– revitalizarea şi valorificarea
civilizatiei traditionale;
– protejarea şi dezvoltarea culturii
minorităţilor naţionale;
– susţinerea libertăţii religioase şi a
activităţilor cu caracter
social-filantropic;
– schimbul internaţional de valori
culturale etc.
– de interes comunitar,
respectiv în interesul
public al unei
comunităţi şi/sau gru-
puri de persoane fizice
ori juridice care
urmăresc un obiectiv
comun sau au aceleaşi
opinii, aceeaşi cultura
orientare religioasă,
socială, profesională
şi altele asemenea

Activităţi/programe/proiecte
de interes general sau
comunitar prevăzute în statut
În conformitate ….. cu
art. ………….

grup-ţinta

3. Date privind organizarea şi funcţionarea3.1. Organizarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei

Organe de conducere, administrare
şi control, potrivit statutului

Alese/
numite în
temeiul…
Numele,
prenumele,
adresa
Profesia/
locul de
munca
De conducere (nominalizaţi funcţiile)
De administrare (nominalizaţi funcţiile)
De control (nominalizaţi funcţiile)
Alţi membri-cheie

3.2. Informaţii privind funcţionarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei

           
  Activitatea organelor de conducere,  administrare şi control În ultimii 3 ani
  Anul: Anul: Anul:
  Conducere Număr de şedinţe      
  În conformitate cu procesele-verbale nr. . . . . . . ./data . . . . . . . .      
  Alte documente (specificaţi)      
  Administrare Număr de şedinţe      
  În conformitate cu procesele-verbale nr. . . . . . . ./data. . . . . . . . . .      
  Alte documente (specificaţi)      
  Control Număr de şedinţe      
  În conformitate cu procesele-verbale nr. . . . . . . . . /data . . . . . . . . .      
  Alte documente (specificaţi)      
  Altele        

3.3. Personalul administrativ al organizaţiei

În ultimii 3 ani
Personal încadrat Anul: Anul: Anul:
număr număr număr
cu contract de muncă
număr de voluntari
Total

3.4. Dezvoltarea resurselor umane

             
  Programe de formare a personalului organizate de Domeniul În ultimii trei ani Număr persoane formate
  Anul: Anul: Anul:
  asociaţie/fundaţie/federaţie          
  alte persoane juridice (specificaţi denumirea acestora)          
             
  Programe pentru atragerea voluntarilor În ultimii 3 ani Număr de participanţi Număr de voluntari atraşi
  Anul: Anul: Anul:
             

3.5. Programe sau proiecte de interes general ori comunitar realizate┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│ │ În ultimii 3 ani ││Denumirea ├────────────────┬──────────────────┬─────────────────┤│programului/proiectului,│ Anul: │ Anul: │ Anul: ││în conformitate ├────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤│cu fişa activităţilor │ Obiective │ Obiective │ Obiective ││ │ propuse, │ propuse, │ propuse, ││ │scopuri atinse, │ scopuri atinse, │ scopuri atinse,││ │beneficiari │ beneficiari │ beneficiari │├────────────────────────┼────────────────┼──────────────────┼─────────────────┤│ │ │ │ │└────────────────────────┴────────────────┴──────────────────┴─────────────────┘3.6. Principalele mijloace de comunicare şi informare utilizate

În ultimii 3 ani
Tipul activităţii/Publicaţii Anul: Anul: Anul:

3.7. Dezvoltare teritorială

Nr.
crt.
Filiale Adrese/telefon Persoana
de contact
Nr. de membri asociaţi
sau personal al filialei
Anul
infiintarii

3.8. Afiliere la nivel naţionala) Denumirea şi adresa organismului naţional:b) Documentul care atesta afilierea:c) Data afilierii:3.9. Afiliere internationalaDenumirea şi adresa organizaţiei internaţionale:

Tipul de afiliere Din anul: Documentul care atesta afilierea
Membru deplin
Membru asociat
Altele, specificati

3.10. Premii, nominalizări, alte forme de recunoaştere a activităţii

Denumirea Anul: Instituţia care a acordat/recunoscut activitatea

4. Resurse materiale şi financiare

Patrimoniul (în conformitate cu ultima
balanţa contabila)
Total valoare, în mii lei:
din care
1. Total imobilizari corporale, din care
Construcţii
Terenuri
Alte mijloace fixe Mobilier
Echipament
Altele
Mijloace de transport
Imobilizari corporale în curs
2. Total disponibilitati băneşti, din care
Lei
Valuta
Venituri
în conformitate cu ultima balanţa contabila),
din care
Total, în mii lei:
din care

Resurse obţinute de la bugetul de stat
Resurse obţinute de la bugetul local
Cotizaţiile membrilor
Dividendele societăţilor comerciale înfiinţate
Dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea
sumelor disponibile
Venituri realizate din activităţi economice proprii
Donaţii, sponsorizări sau legate
Finanţări, granturi
         
  Mişcarea patrimonială Valoarea activului în mii lei
  Anul: Anul: Anul:
         

Programe desfăşurate cu finanţare externa (în ultimii 3 ani)

         
  Perioada/anul Denumirea programului Valoarea Finanţatorul
         
         
         

Programe subvenţionate de la bugetul de stat/local (în ultimii 3 ani)

         
  Perioada/anul Denumirea programului Valoarea Temeiul legal şi sursa subvenţiei
         
         
         

Societăţi comerciale înfiinţate

           
  Denumirea Anul înfiinţării Obiectul de activitate Adresa Codul fiscal
           
           
           

ANEXA LA RAPORTUL DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANIFIŞA Nr.:privind activităţile de interes general şi/sau comunitar desfăşuratede asociaţie/fundaţie*)1. Denumirea activităţii:2. Scop:3. Obiectiv:

       
  4. Durata în timp Data începerii activităţii Observaţii
  Limitată    
  Nelimitată    
  5. Aria de desfăşurare Se specifică localitatea, judeţul/localităţile, judeţele
  Locală  
  Judeţeană  
  Naţională  
       
  6. Categoria de persoane beneficiare Nr. de beneficiari Caracteristici socioeconomice ale grupului-ţintă
       
       

*) Se completează pentru fiecare activitate.7. Precizati modalitatea de selectare a beneficiarilor activităţilor:8. Descrieti modalităţile prin care proiectul şi-a propus implicarea beneficiarilor în activităţile desfăşurate în beneficiul acestora:9. Descrierea activităţilor/serviciilor desfăşurate şi a metodologiilor de lucru utilizate:┌─────────────────────┬─────────────────────────────────────┬──────────────────┐│ │ │Numar de persoane cu funcţie de │ Categoria ││ │ ├────────────────┬───────────────┤socioprofesionala ││10. Resurse umane │ Nr.│ conducere │ execuţie │ ││ utilizate │ │ │ │ │├─────────────────────┼────┼────────────────┼───────────────┼──────────────────┤│Încadrat cu contract │ │ │ │ ││ de munca │ │ │ │ │├─────────────────────┼────┼────────────────┼───────────────┼──────────────────┤│Voluntari │ │ │ │ │└─────────────────────┴────┴────────────────┴───────────────┴──────────────────┘11. Numele persoanei care conduce şi administrează activitatea:

12. Costul programului, proiectului pe toată
durata finanţării sau, după caz, costul
anual al serviciului, în conformitate cu
cheltuielile din anul precedent
depunerii documentaţiei,
din care:
Total, în mii lei sau valuta în
care a fost finanţat proiectul
din care:

Contribuţia organizaţiei:
Subvenţii de la bugetul de stat
Subvenţii de la bugetul local
Contribuţii ale partenerilor externi
Contribuţii ale beneficiarilor
Altele

13. Costul lunar al serviciului pe beneficiar:

               
  14. Parteneri implicaţi Forma parteneriatului
     
     
  15. Autorizaţii necesare desfăşurării activităţii Instituţia care a eliberat autorizaţia Nr. documentului . . . . / data . . . . . . . .
       
  16. Evaluarea activităţilor, metodele utilizate Când a avut loc evaluarea Cine a evaluat activitatea Măsuri luate în urma evaluării
         

17. Rezultatele activităţii (specificati indicatorii de performanţă utilizaţi):18. Efectele benefice ale activităţii la nivelul comunităţii:18.1. Modalităţile de informare a comunităţii privind activităţile şi rezultatele acestora:18.2. Alte comentarii privind activitatea desfăşurată:

Numele persoanei desemnate pentru a oferi
informaţii suplimentare:
Telefon:

Numele şi prenumele preşedintelui
asociaţiei/fundaţiei, semnatura
Data

Ştampila asociaţiei/
fundaţiei

──────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x