ORDIN nr. 2.618 din 6 octombrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 712 din 10 octombrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 11
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 5
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 112
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 112
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 3
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 11
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 1
ART. 1INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 752 11/05/2006 ART. 5
ART. 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 752 11/05/2006 ANEXA 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora



Având în vedere dispoziţiile art. 112 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului finanţelor publice nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 24 mai 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), solicitanţii depun cererea/adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală la organul fiscal competent. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poştă, cu confirmare de primire. Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală poate fi transmisă şi prin mijloace de transmitere la distanţă, însoţită de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractantă, după caz."2. La articolul 1, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:"(2^1) În situaţia în care contribuabilul are de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţile contractante definite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, odată cu depunerea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală depune, în original, şi documentul eliberat de autorităţile contractante prin care se certifică cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la acestea. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii şi trebuie să fie în termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală.(2^2) Documentul emis de autoritatea contractantă cuprinde, obligatoriu, următoarele elemente:a) denumirea autorităţii contractante;b) data emiterii documentului;c) numărul şi data încheierii contractului dintre contribuabil şi autoritatea contractantă;d) sumele certe, lichide şi exigibile datorate până la data emiterii documentului de către autoritatea contractantă, defalcate pe fiecare contract în parte;e) precizarea că documentul este emis în vederea eliberării certificatului de atestare fiscală;f) numele, prenumele, funcţia şi semnătura persoanelor împuternicite ale autorităţii contractante;g) ştampila autorităţii contractante."3. La articolul 3, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:"e) existenţa documentului eliberat de autorităţile contractante prin care se certifică cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la acestea."4. La articolul 4, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:"(4) Ori de câte ori consideră necesar, organul fiscal poate solicita informaţii de la autorităţile contractante în legătură cu datele înscrise în documentele emise de acestea."5. La articolul 5, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(8) La secţiunea D se înscriu:a) la pct. I şi II – informaţiile prevăzute la alin. (5);b) la pct. III – menţiuni relevante pentru situaţia fiscală a contribuabilului, cum ar fi eşalonare/plan de reorganizare, aprobat, în curs de derulare;c) la pct. IV – sumele certe, lichide şi exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la autorităţile contractante, inclusiv numărul şi data documentului emis de autoritatea contractantă."6. La articolul 5, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:"(9) Pentru contribuabilii care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi de venituri asimilate salariilor, certificatul de atestare fiscală se emite la cererea contribuabilului şi cuprinde atât obligaţiile fiscale ale contribuabilului, cât şi obligaţiile fiscale ale sediilor secundare."7. La articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:"(3) Pentru contribuabilii prevăzuţi la alin. (1) care solicită înscrierea în certificatul de atestare fiscală a sumelor certe, lichide şi exigibile pe care le au de încasat de la autorităţile contractante, documentele eliberate de autorităţile contractante prin care se certifică cuantumul acestor sume se depun, în original, la administraţia finanţelor publice în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul. Acest organ fiscal, după vizualizarea certificatului de atestare fiscală, verifică dacă informaţiile cuprinse la secţiunea D pct. IV concordă cu cele din documentul eliberat de autoritatea contractantă, prezentat de contribuabil în original. Certificatul de atestare fiscală, imprimat pe suport hârtie de către contribuabil, se certifică prin semnarea de către conducătorul administraţiei finanţelor publice şi aplicarea ştampilei."8. Anexa nr. 1 "Certificat de atestare fiscală" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.9. Anexa nr. 2 "Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Gheorghe IalomiţianuBucureşti, 6 octombrie 2011.Nr. 2.618.
 + 
Anexa 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 752/2006)                                   ROMÂNIA  (SIGLA MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE (SIGLA    MFP) AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ANAF)            Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili            Direcţia generală a finanţelor publice ………………            Administraţia finanţelor publice ……………………            Str. ……….. nr. …….. Localitatea ……………                      CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ                 Nr. …….. Data eliberării ………….

Denumire/Nume şi prenume: ………………………………………..

Cod de identificare fiscală: *) …………………………………..

Domiciliul fiscal: Judeţ ………. Localitate ………… Sector …….
Stradă …….. Nr…. Bl…. Sc…. Et…. Ap…. Cod poştal ….

–––    *) în cazul persoanelor fizice se va înscrie CNP precum şi CIF    A. OBLIGAŢII DE PLATĂ    Sus-numitul contribuabil figurează în evidenţele fiscale cu următoareleobligaţii de plată exigibile la data de ………….. .                                                                    – lei –

0. Denumirea obligaţiei de plată*) Suma
1. Obligaţii de plată principale
2. Obligaţii de plată accesorii
3. TOTAL (3=1+2)

–––    *1) inclusiv amenzi şi alte sume stabilite de alte organe competente şitransmise spre recuperare Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.    B. SUME DE RAMBURSAT/RESTITUIT: ……………….. lei    Sus-numitul contribuabil figurează în evidenţele fiscale cu următoareleobligaţii de rambursat/restituit:                                                                    – lei –

0. Sume solicitate Suma
1. Sume negative de TVA solicitate la rambursare
2. Sume solicitate a fi restituite
3. TOTAL (3=1+2)

    C. INFORMAŢII PENTRU VERIFICAREA ELIGIBILITĂŢII CONTRIBUABILILOR PENTRU    ACCESAREA FONDURILOR NERAMBURSABILE    a) diferenţa dintre obligaţiile de plată cuprinse la secţiunea A şi sumele    menţionate la secţiunea B: – lei –                                         

    b) Totalul obligaţiilor bugetare de plată în ultimele    12 luni: – lei –                                         

    D. ALTE MENŢIUNI:    I. OBLIGAŢII DE PLATĂ*)                                                                    – lei –

Nr. Denumirea obligaţiei Obligaţii de plată
crt. de plată
Total, din care: Obligaţii Obligaţii
de plată de plată
principale accesorii
0 1 2 = 3 + 4 3 4
1
2
TOTAL

    II. SUME DE RAMBURSAT/RESTITUIT*)                                                                    – lei –

Nr.
crt.
Denumirea actului/ nr. şi data

Cuantumul sumelor

0 1 2
1
2
….
TOTAL

–––    *) Pct. I şi II se completează, la solicitarea contribuabilului, cudetalierea sumelor înscrise la secţiunile A şi B.    III. MENŢIUNI RELEVANTE PENTRU SITUAŢIA FISCALĂ A CONTRIBUABILULUI    ………………………………………………………….    IV. SUME CERTE, LICHIDE ŞI EXIGIBILE DE ÎNCASAT DE LA AUTORITĂŢILE    CONTRACTANTE    Denumirea autorităţii Nr. şi data documentului Suma (lei)       contractante emis de autoritatea contractantă    …………………. ………………………. …………    …………………. ………………………. …………    …………………. ………………………. …………                Conducătorul unităţii fiscale,          Numele şi prenumele: …………………….          Semnătura şi ştampila unităţii: …………..

Administraţia finanţelor publice …………………………………..
prin …..(numele şi prenumele conducătorului administraţiei finanţelor
publice)……. certifică faptul că prezentul înscris este conform cu
originalul.*)

Semnătura şi ştampila unităţii: ……………………

*) se completează numai în cazul în care contribuabilul solicită certificarea
pentru conformitate cu originalul a unui certificat emis prin mijloace de
transmitere la distanţă.

    Certificatul de atestare fiscală se poate utiliza 30 de zile de la dataeliberării, de către persoanele juridice sau 90 de zile de către persoanelefizice.    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759    Cod M.F.P. – A.N.A.F. cod 14.13.21.99 + 
Anexa 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 752/2006)┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ CERERE ││ DE ELIBERARE A CERTIFICATULUI DE ATESTARE FISCALĂ ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ A. │DATELE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │ 1. Denumire/Nume şi Prenume ……………………………. ││ │ 2. Cod de identificare fiscală …………………………. ││ │ 3. Număr de ordine în registrul comerţului ………………. ││ │ 4. Date privind domiciliul fiscal ││ │ Judeţ ……… Sector …… Localitate …………. ││ │ Stradă ……………….. Nr. …….. Bloc …….. ││ │ Scară …… Etaj …… Ap. …… Cod poştal ……. ││ │ Fax ………………… Telefon ……………….. ││ │ E-mail ……………………………………….. ││ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ B. │DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │ 1. Reprezentare prin împuternicit [] ││ │ Nr. act împuternicire …………….. Data …………. ││ │ ││ │ 2. Date de identificare a împuternicitului ││ │ Nume, prenume/Denumire …………………………….. ││ │ Adresa: Judeţ ………… Sector…… Localitate ……. ││ │ Stradă …………… Nr. ….. Bloc ………… ││ │ Scară …… Etaj …. Ap. …. Cod poştal ……. ││ │ Fax ………………… Telefon ……………. ││ │ E-mail ……………………………………. ││ │ Cod de identificare fiscală ………………………… ││ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ C. │Menţiuni privind obligaţiile fiscale neachitate până în ultima zi a ││ │lunii anterioare depunerii cererii, potrivit evidenţei pe care o deţin: ││ │ – lei – ││ │ ┌────┬─────────────────────┬─────────────────┬────────────────────────┐ ││ │ │Nr. │Denumirea obligaţiei │Obligaţii fiscale│ Obligaţii fiscale │ ││ │ │crt.│ fiscale de plată │ principale │ accesorii │ ││ │ ├────┼─────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────┤ ││ │ │ 1. │ │ │ │ ││ │ ├────┼─────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────┤ ││ │ │ 2. │ │ │ │ ││ │ ├────┼─────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────┤ ││ │ │ 3. │ │ │ │ ││ │ ├────┼─────────────────────┼─────────────────┼────────────────────────┤ ││ │ │ …│ │ │ │ ││ │ └────┴─────────────────────┴─────────────────┴────────────────────────┘ ││ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ D. │Menţiuni privind achitarea taxei extrajudiciare de timbru*): ││ │Achitat prin ………….. din data de ………………… ││ │ ││ │*) se completează obligatoriu în cazul solicitării eliberării ││ │certificatului de atestare fiscală prin mijloace de transmitere la ││ │distanţă │├────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│SOLICIT: ││a) eliberarea certificatului de atestare fiscală în …. exemplare ││ ││ ││b) completarea secţiunii C din Certificatul de atestare fiscală "Informaţii ││pentru verificarea eligibilităţii contribuabililor pentru accesarea fondurilor││nerambursabile" ││ ││ [] DA [] NU ││ ││c) completarea secţiunii D din Certificatul de atestare fiscală "ALTE ││MENŢIUNI" cu detalierea informaţiilor de la secţiunile A şi B din certificat ││ ││ [] DA [] NU ││ ││d) completarea secţiunii D din Certificatul de atestare fiscală "ALTE ││MENŢIUNI" cu sumele certe, lichidate şi exigibile pe care le am de încasat ││de la autorităţi contractante: ││ ││ [] DA [] NU ││ ││ Autorităţile contractante şi cuantumul sumelor de încasat sunt următoarele: ││ ││ ││ Denumirea autorităţii contractante Nr. şi data documentului Suma ││ emis de autoritatea (lei) ││ contractantă ││ ││ ……………………………. …………………… ……. ││ ……………………………. …………………… ……. ││ ……………………………. …………………… ……. ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ ││ Numele şi prenumele ……………………….. ││ Funcţia ………………………………….. ││ Semnătura şi ştampila ……………………… ││ Data ……./………/………….. ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Se completează de către organul fiscal ││ │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ Denumire organ fiscal ……………………… ││ ││ Nr. de înregistrare ……….. Data înregistrării …../……./……. ││ ││ Numele şi prenumele persoanei care a verificat ……………………. ││ ││ Număr legitimaţie ……………… ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759    Cod M.F.P. – A.N.A.F. 14.13.25.99–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x