ORDIN nr. 2.592/616/2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII Nr. 2.592 din 3 august 2023CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE Nr. 616 din 19 iulie 2023
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 722 din 4 august 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN APLICAREORD DE URGENTA 63 30/06/2023 ART. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN APLICAREORD DE URGENTA 63 30/06/2023 ART. 3
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 63 30/06/2023 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 291
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 258
ART. 5REFERIRE LALEGE 94 01/07/2014
ART. 5REFERIRE LAHG 215 04/03/2009
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 8 18/02/2009
ART. 5REFERIRE LANORMA 04/03/2009
ART. 11REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 73
ANEXA 0REFERIRE LAORD DE URGENTA 63 30/06/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– Referatul de aprobare nr. AR 13.970 din 3.08.2023 al Ministerului Sănătății și nr. DG 2.787 din 18.07.2023 al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate;– art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităților sanitare, precum și stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public și pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătății și în domeniul fiscal,în temeiul prevederilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se aprobă modelul de contract pentru plata contravalorii voucherelor de vacanță pentru personalul încadrat în unitățile sanitare publice, precum și în cele care au ca asociat unic unitățile administrativ-teritoriale, aflate în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, care se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, prin transferuri către bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, în conformitate cu dispozițiile art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităților sanitare, precum și stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public și pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătății și în domeniul fiscal.(2)Modelul de contract menționat la alin. (1) este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
p. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
Călin Gheorghe Fechete + 
ANEXĂ
CONTRACT
– Model -
I.Părțile contractanteCasa de Asigurări de Sănătate …………………., cu sediul în municipiul/orașul ………………., str. ……………………… nr. ….., județul/sectorul …, telefon ………….., fax ………., reprezentată prin director general ………………………..,șiunitatea sanitară publică, cu sediul în …………………………., str. ………………………. nr. ……, telefon: fix/mobil …………………., fax ………………………, e-mail …………………, având codul unic de înregistrare ……………, reprezentată prin …………………….II.Obiectul contractului + 
Articolul 1Obiectul prezentului contract îl constituie plata contravalorii voucherelor de vacanță pentru personalul încadrat în unitățile sanitare publice, precum și în cele care au ca asociat unic unitățile administrativ-teritoriale, aflate în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, denumite în continuare unități sanitare publice, care se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, prin transferuri către bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, în conformitate cu dispozițiile Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 2.592/616/2023 privind punerea în aplicare a dispozițiilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităților sanitare, precum și stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public și pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătății și în domeniul fiscal.
III.Durata contractului + 
Articolul 2Prezentul contract este valabil de la data încheierii și până la data de …………….., respectiv pe durata de valabilitate a contractului încheiat de părți în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile menținerii aplicabilității prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023. + 
Articolul 3Durata prezentului contract se poate prelungi prin acordul părților pe toată durata de valabilitate a contractului încheiat de părți în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile menținerii aplicabilității prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023.
IV.Obligațiile părților + 
Articolul 4Casa de asigurări de sănătate are următoarele obligații:a)să deconteze unităților sanitare publice, precum și celor care au ca asociat unic unitățile administrativ-teritoriale, la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii însoțite de documente justificative transmise în format electronic, sumele necesare plății voucherelor de vacanță;b)să informeze unitățile sanitare publice cu privire la condițiile de contractare a sumelor necesare plății voucherelor de vacanță, precum și despre eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariției unor noi acte normative, prin publicare în termen de maximum 5 zile lucrătoare pe pagina web a caselor de asigurări de sănătate și prin poșta electronică;c)să înmâneze, la data finalizării controlului, procesele-verbale de constatare/rapoartele de control/notele de constatare, după caz, unităților sanitare publice, precum și informațiile despre termenele de contestare, la termenele prevăzute de normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, în vigoare; în cazul în care controlul este efectuat de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate sau cu participarea acesteia, notificarea privind măsurile dispuse se transmite furnizorului de către casele de asigurări de sănătate în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data primirii raportului de control de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate la casa de asigurări de sănătate;d)să recupereze de la unitățile sanitare publice care au acordat voucherele de vacanță prevăzute de art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023 sumele reprezentând contravaloarea acestora, în situația în care persoanele nu erau în drept și nu erau îndeplinite condițiile prevăzute de lege să beneficieze de aceste indemnizații la data acordării. + 
Articolul 5Unitățile sanitare publice au următoarele obligații:a)să depună la termenele stabilite de casele de asigurări de sănătate documentele în vederea încheierii contractelor pentru plata contravalorii voucherelor de vacanță și să solicite casei de asigurări de sănătate sumele necesare plății acestora prevăzute de art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023. Documentele necesare încheierii contractelor se pot transmite inclusiv în format electronic asumate fiecare în parte prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului;b)să verifice încadrarea personalului pentru care se solicită plata indemnizației în categoriile de personal prevăzute la art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023;c)să verifice și să răspundă pentru realitatea, exactitatea și legalitatea sumelor calculate pentru fiecare persoană care beneficiază de vouchere de vacanță, în concordanță cu dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare, și ale Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 215/2009, cu modificările și completările ulterioare;d)să întocmească și să transmită casei de asigurări de sănătate, în formatul solicitat de aceasta, următoarele documente justificative:(i)situația cuprinzând suma totală solicitată, defalcată pe fiecare persoană beneficiară, conform anexei nr. 1 la prezentul contract;(ii)declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al unității sanitare publice din care să rezulte că persoanele beneficiare nu au mai beneficiat în anul în curs de vouchere de vacanță, acordate în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare, conform anexei nr. 2 la prezentul contracte)să notifice casa de asigurări de sănătate despre modificarea oricăreia dintre condițiile care au stat la baza încheierii contractului, cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte, și să îndeplinească în permanență aceste condiții pe durata derulării contractului; notificarea se face conform reglementărilor privind corespondența între părți prevăzute în contract;f)să pună la dispoziția organelor de control ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și ale caselor de asigurări de sănătate, ca urmare a cererii formulate în scris, documentele privind actele de evidență financiar-contabilă a sumelor solicitate conform contractelor încheiate între unitățile sanitare publice și casele de asigurări de sănătate, precum și documentele administrative existente la nivelul entității controlate și necesare actului de control. + 
Articolul 6Unitățile sanitare publice au următoarele drepturi:a)să primească la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii însoțite de documente justificative, sumele necesare plății voucherelor de vacanță prevăzute de lege și de Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 2.592/616/2023;b)să primească din partea caselor de asigurări de sănătate motivarea refuzului decontării anumitor sume, cu respectarea confidențialității datelor personale, după caz, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data refuzului;c)să fie informate de către casele de asigurări de sănătate cu privire la condițiile de contractare a sumelor necesare plății voucherelor de vacanță, precum și despre eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariției unor noi acte normative, prin publicare în termen de maximum 5 zile lucrătoare pe pagina web a caselor de asigurări de sănătate și prin poștă electronică.
V.Modalități de plată + 
Articolul 7(1)Casa de asigurări de sănătate efectuează plata sumei corespunzătoare contravalorii voucherelor de vacanță, pe baza facturii și a documentelor justificative depuse/transmise la casa de asigurări de sănătate până la data de ………………. .(2)Toate documentele necesare pentru plata sumelor solicitate se certifică pentru realitatea, exactitatea și legalitatea datelor raportate prin semnătura reprezentantului legal al unității sanitare.
 + 
Articolul 8Plata se face în contul nr. ………………….., deschis la Trezoreria Statului, sau în contul nr. ……………………., deschis la Banca …………………. .
VI.Răspunderea contractuală + 
Articolul 9(1)Reprezentantul legal al unității sanitare publice cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract este direct răspunzător de corectitudinea, legalitatea și exactitatea sumelor solicitate. (2)Încălcarea dispozițiilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/2023, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare, și ale Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 215/2009, cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește stabilirea, precum și acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor legale, după caz, atrage răspunderea disciplinară sau patrimonială a persoanelor vinovate, potrivit legii.
VII.Clauze speciale + 
Articolul 10(1)Orice împrejurare independentă de voința părților, intervenită după data semnării contractului și care împiedică executarea acestuia, este considerată forță majoră și exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forță majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, marile inundații, embargou.(2)Partea care invocă forța majoră trebuie să anunțe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariției respectivului caz de forță majoră, și să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul județ, respectiv municipiul București, prin care să se certifice realitatea și exactitatea faptelor și împrejurărilor care au condus la invocarea forței majore, și, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Dacă nu procedează la anunțarea în termenele prevăzute mai sus a începerii și încetării cazului de forță majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părți prin neanunțarea în termen.(3)În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de o lună, fiecare parte poate cere rezoluțiunea contractului.
VIII.Suspendarea, încetarea și rezilierea contractului + 
Articolul 11(1)Contractul se suspendă/încetează/se reziliază printr-o notificare scrisă în situația în care toate contractele de furnizare de servicii medicale încheiate de unitatea sanitară publică cu casa de asigurări de sănătate se suspendă/ încetează/se reziliază și produce efecte de la data suspendării/ încetării/rezilierii contractelor de furnizare de servicii medicale.(2)Casele de asigurări de sănătate au dreptul să recupereze de la unitățile sanitare publice contravaloarea voucherelor de vacanță solicitate în mod nejustificat de ordonatorul de credite al unității sanitare pe propria răspundere, în situația în care persoanele nu erau în drept și nu erau îndeplinite condițiile prevăzute de lege să beneficieze de aceste indemnizații la data acordării, cu aplicarea corespunzătoare a dispozițiilor art. 73^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 12Situațiile prevăzute la art. 11 se constată de către casa de asigurări de sănătate din oficiu.
IX.Corespondența + 
Articolul 13(1)Corespondența legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax, prin corespondență electronică sau la sediul părților – sediul casei de asigurări de sănătate și la sediul unității sanitare declarat în contract.(2)Fiecare parte contractantă este obligată ca în termen de 5 zile lucrătoare din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părți contractante schimbările survenite.
X.Modificarea contractului + 
Articolul 14(1)Prezentul contract se poate modifica la inițiativa oricărei părți contractante, sub rezerva notificării scrise a intenției de modificare și a propunerilor de modificare cu cel puțin ….. zile înaintea datei de la care se dorește modificarea.(2)Modificarea se face printr-un act adițional semnat de ambele părți și este anexă a acestui contract.
 + 
Articolul 15În condițiile apariției unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica și se vor completa în mod corespunzător. + 
Articolul 16Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părțile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putință spiritului contractului.
XI.Soluționarea litigiilor + 
Articolul 17(1)Litigiile legate de încheierea, derularea și încetarea prezentului contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluționare pe cale amiabilă.(2)Litigiile nesoluționate pe cale amiabilă dintre furnizori și casele de asigurări de sănătate conform alin. (1) se soluționează de către comisia de arbitraj care funcționează pe lângă Casa Națională de Asigurări de Sănătate, organizată conform reglementărilor legale în vigoare, sau de către instanțele de judecată, după caz.
XII.Alte clauze…………………………………………Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ………, în două exemplare a câte …… pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATEDirector general,……………………..Director executiv al Direcției economice,………………..Director executiv al Direcției relații contractuale,……………………..VizatJuridic, contencios…………………….. UNITATEA SANITARĂReprezentant legal,……………………..

 + 
Anexa nr. 1la contractDenumirea unității sanitare ……………
Situația personalului care până la data intrării în vigoare a
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2023
nu a beneficiat de vouchere de vacanță

Nr. crt. Numele salariatului Prenumele salariatului CNP-ul salariatului Funcția Numărul contractului individual de muncă Data contractului individual de muncă Cuantumul voucherului de vacanță (lei)
Total

Tabelul cuprinde numai salariații care până la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2023 nu au beneficiat de vouchere de vacanță, acordate în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare. Răspundem de realitatea și exactitatea datelor.

Manager,………….………. Director financiar-contabil,………….………. Întocmit………….……….

 + 
Anexa nr. 2la contract
Declarație
– model
Subsemnatul, …………………………, reprezentant legal al unității sanitare …………………………….., cu sediul în ……………………, str. ……………….. nr. ……., localitatea ………….., județul ………….., având cont deschis la …………… și cod fiscal nr. ……………………., cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform legii, declar pe propria răspundere că persoanele pentru care am solicitat Casei de Asigurări de Sănătate ……………. decontarea sumei totale de …………………… lei nu au mai beneficiat în anul în curs de vouchere de vacanță, acordate în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările și completările ulterioare.Data ……………….Semnătura ………..
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x