pentru aprobarea normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice(actualizat până la data de 28 octombrie 2013*)
–––-În temeiul art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi al art. 12 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite următorul ordin: +
Secţiunea 1Transmiterea către Autoritatea de management a Programului operaţional regional a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare +
Articolul 1Beneficiarul transmite Autorităţii de management a Programului operaţional regional, pe baza analizei cu privire la încadrarea în prevederile art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, solicitarea cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2(1) Beneficiarul depune o singură solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, denumită în continuare solicitare, pentru toate contractele de achiziţie publică din cadrul unui proiect. … (2) Solicitarea va fi semnată de reprezentantul legal şi ştampilată pe fiecare pagină. Documentele ataşate potrivit prevederilor anexei vor avea menţiunea "Conform cu originalul" şi semnătura managerului de proiect. … +
Secţiunea a 2-aVerificarea şi certificarea de către Autoritatea de management a Programului operaţional regional a solicitărilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare +
Articolul 3(1) Solicitările transmise de beneficiari vor fi înregistrate la registratura Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi vor fi înaintate spre analiză Direcţiei autorizare programe. … (2) În scopul verificării şi certificării solicitărilor transmise de beneficiari, Direcţia autorizare programe realizează următoarele activităţi: … a) solicită Direcţiei generale avizare, contencios, relaţia cu Parlamentul şi dialog social confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013; … b) solicită Unităţii gestionare nereguli fonduri europene confirmarea că beneficiarul nu se încadrează în prevederile art. 6 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013; … c) solicită Direcţiei plăţi şi contabilitate valoarea debitelor înregistrate în Registrul debitorilor Programului operaţional regional pentru fiecare solicitare de plată transmisă de beneficiari şi valoarea debitelor recuperate; … d) analizează documentele anexate la solicitarea beneficiarului şi motivul aplicării corecţiei financiare/reducerii procentuale din Nota de constatare/Nota de neconformitate; … d^1) analizează cazurile în care, pentru acelaşi contract de achiziţie verificat, se constată existenţa mai multor nereguli/abateri privind regimul achiziţiilor publice pentru care au fost aplicate corecţii financiare/reduceri procentuale în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare, urmând ca sumele aferente corecţiilor financiare/reducerilor procentuale astfel stabilite să se suporte de la bugetul de stat numai dacă sunt aferente unei/unor nereguli care se încadrează în prevederile art. 2 alin. (4) şi ale art. 3 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013;–––Lit. d^1) a alin. (2) al art. 3 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 3.245 din 21 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013.e) în cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013, ofiţerul de contract întocmeşte „Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice” şi o supune aprobării conducerii Autorităţii de management a Programului operaţional regional; … f) în cazul în care din analiza documentelor se constată că beneficiarul nu se încadrează în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013, ofiţerul de contract întocmeşte „Nota privind neîncadrarea în prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice” şi o supune aprobării conducerii Autorităţii de management a Programului operaţional regional. … (3) În baza "Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice”, aprobată de conducerea Autorităţii de management a Programului operaţional regional, se întocmeşte nota către ordonatorul principal de credite prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013. … (4) După aprobarea notei de către ordonatorul principal de credite, măsurile dispuse prin aceasta se comunică beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se ataşează la dosarul solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora. … (5) După aprobarea notei prevăzute la alin. (2) lit. f) de către conducerea Autorităţii de management a Programului operaţional regional, Direcţia autorizare programe o comunică beneficiarului. … (6) Beneficiarul poate contesta nota prevăzută la alin. (2) lit. f), comunicată potrivit alin. (5), în termen de 10 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la registratura Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, însoţită de documente doveditoare, şi va fi înaintată spre analiză şi soluţionare Serviciului soluţionare contestaţii nereguli fonduri europene. … (7) Contestaţia prevăzută la alin. (6) se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare; Serviciul soluţionare contestaţii nereguli fonduri europene comunică decizia de soluţionare beneficiarului, în termen de 5 zile de la aprobarea de către ordonatorul principal de credite. … (8) Notele prevăzute la alin. (2) lit. e) şi f) şi alin. (3), precum şi decizia de soluţionare a contestaţiei prevăzută la alin. (7) se transmit, în copie, Direcţiei generale avizare, contencios, relaţia cu Parlamentul şi dialog social. … +
Secţiunea a 3-aPunerea în aplicare a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite, referitoare la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate +
Articolul 4(1) După primirea dosarului solicitării privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, Direcţia plăţi şi contabilitate, după caz, va realiza următoarele activităţi: … a) efectuează plata către beneficiar a sumelor reprezentând reduceri procentuale/corecţii financiare aplicate şi a debitelor reţinute sau transferate prin plată voluntară; … b) solicită către organele fiscale competente încetarea executării silite a sumelor cuprinse în titlurile executorii care fac obiectul solicitării beneficiarului; … c) solicită organelor fiscale competente restituirea către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a sumelor recuperate de la beneficiari şi netransferate în conturile de recuperări debite ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice până la data primirii solicitării realizate conform lit. b); … d) întocmeşte Nota de transfer al sumelor aferente debitelor nerecuperate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional regional, urmând a se efectua transferul pe surse de finanţare în conturile programului; … e) înregistrează în Registrul debitorilor şi în Sistemul unic de management al informaţiei, denumit în continuare SMIS, pe baza notei de transfer prevăzute la lit. d), recuperarea debitului, data recuperării fiind considerată data efectuării transferului; … f) transmite o copie a notei de transfer Unităţii gestionare nereguli fonduri europene. … (2) Pentru dobânda nerecuperată, conform unor titluri de creanţă întocmite şi comunicate beneficiarului până la data informării prevăzute la art. 3 alin. (4), beneficiarii nu vor mai fi consideraţi debitori. În vederea recuperării acesteia, Direcţia plăţi şi contabilitate realizează următoarele activităţi: … a) întocmeşte Nota de transfer al sumelor aferente dobânzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional regional, urmând a se efectua transferul pe surse de finanţare în conturile programului; … b) înregistrează în Registrul debitorilor şi în SMIS, pe baza notei de transfer prevăzute la lit. a), recuperarea dobânzii datorate, data recuperării fiind considerată data efectuării transferului; … c) transmite o copie a notei de transfer Unităţii gestionare nereguli fonduri europene. … (3) Sumele rezultate din aplicarea dobânzii datorate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor prevăzute la art. 2 şi 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, pentru care nu au fost emise titluri de creanţă, nu vor mai fi stabilite drept creanţe, cu excepţia dobânzii aferente Fondului european de dezvoltare regională (FEDR). … (4) Dobânda se calculează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare ca interval de timp prima zi după expirarea termenului de plată stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi până la data comunicării către beneficiar a măsurilor dispuse de către ordonatorul principal de credite în conformitate cu art. 4 alin (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013. … (5) Calculul dobânzii datorate aferente FEDR se va realiza prin întocmirea Procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare. … (6) După aprobarea Procesului-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate de către conducerea Autorităţii de management a Programului operaţional regional, Direcţia plăţi şi contabilitate realizează următoarele activităţi: … a) întocmeşte Nota de transfer al sumelor reprezentând dobândă datorată aferentă FEDR din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 în contul de recuperare debite aferent Programului operaţional regional, urmând a se efectua transferul în contul de disponibil aferent FEDR; … b) înregistrează în Registrul debitorilor şi în SMIS, pe baza notei de transfer prevăzute la lit. a), recuperarea dobânzii datorate, data recuperării fiind considerată data efectuării transferului; … c) transmite o copie a notei de transfer Unităţii gestionare nereguli fonduri europene. … (7) Dosarele cuprinzând solicitările beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice şi a sumelor rezultate din aplicarea dobânzii datorate se arhivează la nivelul Direcţiei plăţi şi contabilitate. … +
Articolul 5(1) Pentru corecţiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achiziţie publică prevăzute la art. 2 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, cerute la rambursare de către beneficiari ulterior depunerii solicitării prevăzute la art. 3 alin. (1), Direcţia autorizare programe întocmeşte „Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare conform Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice”, aprobată de conducerea Autorităţii de management a Programului operaţional regional. … (2) Direcţia plăţi şi contabilitate efectuează plata către beneficiari a sumelor prevăzute în nota întocmită conform alin. (1) din contul de trezorerie alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013. … +
Secţiunea a 4-aSuportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, constatate după intrarea în vigoare a prezentului ordin +
Articolul 6În aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, la rubrica «Creanţa bugetară în sarcina debitorului» pct. 14 din Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, se va face următoarea menţiune: «Sumele reprezentând creanţe bugetare se recuperează de Autoritatea de management – în conturile Programului operaţional regional şi/sau în conturile de la bugetul de stat aferente acestora, din sumele alocate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice de la poziţia distinctă din cadrul titlului 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», la solicitarea beneficiarului de suportare de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, după aprobarea de către ordonatorul principal de credite a notei prin care se dispun măsurile ce se impun în conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, cu respectarea prevederilor art. 1-5 din prezentul ordin.–––Art. 6 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 3.245 din 21 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013. +
Articolul 7Abrogat.–––Art. 7 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 3.245 din 21 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013. +
Articolul 8Abrogat.–––Art. 8 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 3.245 din 21 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013. +
Articolul 9Abrogat.–––Art. 9 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 3.245 din 21 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013. +
Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Viceprim-ministru, ministruldezvoltării regionale şi administraţiei publice,Shhaideh Sevil,secretar de statBucureşti, 30 august 2013.Nr. 2.544. +
AnexăNr. de înregistrare beneficiar …………./……………SOLICITAREpentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilorfinanciare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţiadin domeniul achiziţiilor publice în conformitate cu OrdonanţaGuvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferentecorecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitateacu legislaţia din domeniul achiziţiilor publiceDenumirea beneficiarului:Cod SMIS:Domeniul major de intervenţie:Titlul proiectului:I. Tipul beneficiarului (conform art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice)● Instituţie publică locală []● Instituţie publică din subordinea unei instituţii publice locale []II. Stadiul implementării proiectului● În implementare []● Finalizat []III.1. Nr./data contractului economic afectat de neregulă*1):……………………………………………………………..Obiectul contractului: ………………………………………………………………………………………………………..Denumirea contractorului: ……………………………………………………………………………………………………..Valoarea iniţială a contractului economic (fără TVA): ……………..(nu se ia în calcul valoarea actelor adiţionale ulterioare)……………………………………………………………..Procentul corecţiei/Reducerea procentuală: ……………………….……………………………………………………………..____________*1) În cazul în care pentru un singur proiect (cod SMIS) există mai multe contracte de achiziţie publică pentru care au fost aplicate corecţii financiare, se reiau pct. III.1-III.6, continuând numerotarea cu IV.1-IV.6 etc.III.2. Procedura a fost lansată în Sistemul electronic al achiziţiilor publice, denumit în continuare SEAP, înainte de 10 iunie 2011 şi/sau procedura de atribuire a contractului adiţional a făcut obiectul verificărilor Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice, înainte de 10 iunie 2010: []– Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.– Se ataşează copie de pe raportul de activitate întocmit de Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice/compartimentul de verificare a achiziţiilor publice, denumite în continuare UCVAP/CVAP.– Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.– Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu s-a pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.– Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.III.3. Procedura a fost lansată în SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011 şi/sau procedura de atribuire a contractului adiţional a făcut obiectul verificărilor UCVAP, SEAP în perioada 10 iunie-1 octombrie 2011: []– Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.– Se ataşează copie de pe Raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP "fără observaţii".– Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.– Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.III.4. Procedura a fost lansată în SEAP după 1 octombrie 2011: []– Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.– Se anexează copii de pe actele de control ex-post ale Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dacă este cazul.Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.– Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.III.5. Corecţiile financiare/Reducerile procentuale aplicate pentru procedura de achiziţie publică realizată cu respectarea prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitaţie restrânsă şi negociere cu publicare prealabilă a unui anunţ de participare, încălcând prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii:– Se ataşează copie de pe Nota justificativă privind alegerea procedurii de achiziţie.– Se ataşează anunţul/invitaţia de participare din SEAP.– Se anexează copie de pe Nota de constatare/Nota de neconformitate/documentul prin care a fost stabilită şi/sau comunicată aplicarea unei reduceri procentuale.– Se anexează copie de pe confirmarea de primire a Notei de constatare, dacă este cazul.Dacă proiectul este finalizat, se ataşează o copie a hotărârii judecătoreşti, iar în cazul în care instanţa de judecată nu sa pronunţat, o copie a contestaţiei administrative depuse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sau o copie de pe acţiunea în instanţă cu privire la suspendarea/anularea notelor de constatare/de neconformitate, cu indicarea instanţei la care a fost introdusă şi a numărului de dosar, sau orice alt document care dovedeşte existenţa unei acţiuni pe rolul instanţei judecătoreşti.– Se menţionează codul IBAN în care să fie virate sumele solicitate.III.6. Solicit suma de: ……………………, reprezentând FEDR (1);suma de …………….., reprezentând cofinanţare de la bugetul de stat (2); şisuma de …………….., reprezentând TVA (3).┌────┬───────────────────────────────────┬───────┬───────────────┬──────────┐│Nr. │Cererea de rambursare/plată în care│ │ │ ││crt.│s-au aplicat corecţii financiare/ │ FEDR │ Buget de stat │ TVA ││ │ reduceri procentuale │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤│ 1. │Cererea de rambursare nr. 1 │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤│ 2. │…………….. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤│ 3. │…………….. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤│ 4. │…………….. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼───────┼───────────────┼──────────┤│ │TOTAL: │(1) │(2) │(3) │└────┴───────────────────────────────────┴───────┴───────────────┴──────────┘În cazul în care debitele au fost stinse prin reţineri din cererile de rambursare se completează următorul tabel:┌────┬───────────────────────────────────┬─────────────┬─────────────────┬─────┐│Nr. │Cererea de rambursare/plată în care│Suma reţinută│Suma reţinută din│ TVA ││crt.│s-au reţinut debitele calculate în │ din FEDR │bugetul de stat │ ││ │ Nota de constatare │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤│ 1. │Cererea de rambursare nr. 1 │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤│ 2. │…………….. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤│ 3. │…………….. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤│ 4. │…………….. │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────────┼─────┤│ │TOTAL: │ │ │ │└────┴───────────────────────────────────┴─────────────┴─────────────────┴─────┘În cazul în care debitele au fost achitate parţial sau în totalitate prin plată voluntară:┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┐│Nr. │ │ ││crt.│ Ordin de plată/dată │ Suma achitată │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤│1. │ │ │├────┼─────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤│2. │Total debit achitat prin plată voluntară │ │└────┴─────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘(Se ataşează ordinele de plată şi extrasele de cont.)În cazul în care debitele au fost recuperate potrivit prevederilor art. 38 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare:┌────┬───────────────────────────┬────────────────┬───────────────────┐│Nr. │ │ │ ││crt.│ Titlul executoriu*) │ Data reţinerii │ Suma reţinută │├────┼───────────────────────────┼────────────────┼───────────────────┤│ 1. │ │ │ │├────┼───────────────────────────┼────────────────┼───────────────────┤│ 2. │ │ │ │├────┼───────────────────────────┼────────────────┼───────────────────┤│ 3. │ │ │ │└────┴───────────────────────────┴────────────────┴───────────────────┘_____________*) În măsura în care titlul este reprezentat de o hotărâre judecătorească, se vor indica numărul acesteia, instanţa care a pronunţat-o şi numărul dosarului în care s-a pronunţat.Semnătura …………………………………..Ştampila …………………………………….Numele şi prenumele reprezentantului legal ……………….Data ……………………………………..–––Anexa a fost înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 3.245 din 21 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 28 octombrie 2013, conform pct. 4 al art. I din acelaşi act normativ.––