ORDIN nr. 2.477 din 22 octombrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELORNr. 232 din 15 octombrie 2010MINISTERUL FINANTELOR PUBLICENr. 2.477 din 22 octombrie 2010
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 729 din 2 noiembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 24
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 1183 04/12/2012
ActulREFERIT DENORMA 04/12/2012





Având în vedere prevederile art. 24 alin. (1^3) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,ministrul administrației și internelor și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Se aprobă modelul-cadru al Acordului de cooperare pentru organizarea și exercitarea unor activități în scopul realizării unor atribuții stabilite prin lege autorităților administrației publice locale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)Prin adaptarea în mod corespunzător, modelul-cadru prevăzut în anexă poate fi utilizat pentru orice activitate care urmează a fi organizată și exercitată prin cooperare între instituțiile publice locale.
 + 
Articolul 2Opțiunea pentru organizarea și exercitarea unor activități în scopul realizării unor atribuții stabilite prin lege autorităților administrației publice locale, prin acorduri de cooperare, revine în exclusivitate autorităților administrației publice locale și trebuie să aibă la bază principiile de eficiență, eficacitate și economicitate coroborate cu principiul autonomiei locale. + 
Articolul 3Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administrației
și internelor,
Traian-Constantin Igaș
Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe Ialomițianu
 + 
ANEXĂ
ACORD DE COOPERARE
pentru organizarea și exercitarea activității de …………
Încheiat astăzi, ……….. 20… + 
Capitolul IPărțile semnatare + 
Articolul 1Părțile prezentului acord de cooperare, denumit în continuare acord, sunt:A.Filiala Județeană ……….. a Asociației ………/Asociația de dezvoltare intercomunitară, denumită în continuare – filiala/asociația, după caz, în calitate de entitate organizatoare a ……… pentru instituții publice locale, așa cum sunt definite la art. 2, alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute la lit. B, cu sediul în ……., str. ……. nr. ……, titulară a codului de înregistrare fiscală …… și a contului nr. ……, deschis la Banca ……., reprezentată prin domnul/doamna ……, care îndeplinește funcția de președinte al filialei/asociației,șiB.Instituția publică locală care cooperează în vederea finanțării și realizării în comun a obiectivelor specifice …………, respectiv:B.1.Instituția publică locală ……., cu sediul în ….., str. ……, nr. …., județul ……, titulară a codului de înregistrare fiscală …… și a contului nr. ….., deschis la Trezoreria ……., reprezentată prin domnul/doamna ….., având funcția de ….., după caz, în baza Hotărârii Consiliului Local/Județean nr. …../…….;B.2.Instituția publică locală ……., cu sediul în ….., str. ……, nr. …., județul ……, titulară a codului de înregistrare fiscală …… și a contului nr. ….., deschis la Trezoreria ……., reprezentată prin domnul/doamna ….., având funcția de ….., după caz, în baza Hotărârii Consiliului Local/Județean nr. …../…….;B.3.etc.
 + 
Capitolul IIObiectul acordului de cooperare + 
Articolul 2Obiectul prezentului acord îl constituie cooperarea dintre părțile semnatare în vederea organizării și exercitării activității de ……………, în conformitate cu prevederile legale. + 
Articolul 3Prezentul acord stabilește:a)drepturile și obligațiile părților în organizarea și exercitarea activității de ……………;b)atribuțiile structurii de ……………;c)obligațiile financiare ale instituțiilor publice locale semnatare;d)obligativitatea confidențialității datelor și a informațiilor în posesia cărora intră oricare dintre persoanele implicate în acest proces. + 
Articolul 4Părțile semnatare stabilesc principiile care stau la baza aplicării acordului și se obligă să acționeze consecvent pentru respectarea lor, sub forma:a)menținerii autonomiei juridice, decizionale și financiare a fiecărei instituții publice locale semnatare;b)îmbinării în mod echitabil a nevoilor de …… cu resursele disponibile între părțile semnatare;c)respectării reciproce a confidențialității în desfășurarea activităților de …….. și raportarea rezultatelor acestora;d)respectării cadrului legal, metodologic și procedural, specific activității de ……. .
 + 
Capitolul IIIDrepturile și obligațiile părților în organizarea și exercitarea activității de ………… + 
Articolul 5Filiala/Asociația, după caz, în calitate de entitate organizatoare și de angajator, Își asumă următoarele obligații:a)să constituie o structură de …….., dimensionată ca număr de …….., astfel încât să asigure realizarea activității de …… la toate instituțiile publice locale cuprinse în acord, dar nu mai puțin de …… angajați cu normă întreagă;b)să respecte procedurile privind parcurgerea celor 4 faze ale execuției bugetare, respectiv angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor prevăzute la art. 14, să întocmească și să depună declarațiile privind impozitele și contribuțiile aferente drepturilor de personal, precum și pe cele specifice angajatorului, potrivit legii;c)să asigure încăperile necesare și adecvate pentru organizarea și desfășurarea activităților structurii de ……….;d)să asigure procesul de selectare și angajare a personalului din structura de ………..;e)să asigure condițiile necesare realizării competențelor privind ……………, planificate în conformitate cu normele generale de ……………;f)să asigure condițiile necesare pregătirii profesionale a ………… la nivelul cerințelor stabilite prin normele metodologice specifice instituțiilor publice locale;g)să respecte cadrul legal, metodologic și procedural, specific activității de …………;h)să conducă și să țină evidența cheltuielilor ocazionate de înființarea, organizarea și funcționarea structurii de ……. și a decontării acestor cheltuieli între filială/asociație, după caz, și instituții publice locale semnatare;i)să publice trimestrial și anual pe site-ul propriu de internet cheltuielile ocazionate de înființarea, organizarea și funcționarea structurii de ……….; situațiile financiare respective se transmit în format electronic către Ministerul Administrației și Internelor și către Ministerul Finanțelor Publice, în termenul legal de la întocmire;j)să stabilească indicatorii de performanță privind exercitarea activității de ………..;k)să calculeze și să raporteze anual indicatorii de performanță privind exercitarea activității de ……..;l)să realizeze și să publice un raport anual referitor la activitățile implementate, cheltuielile efectuate, managementul resurselor umane, rezultatele obținute, indicatorii de performanță în exercitarea activității de ……..; raportul se aprobă de către structurile de conducere ale filialei/asociației până la data de 31 ianuarie a anului următor celui pentru care se întocmește raportul și se publică, în termen de 5 zile de la aprobare, pe site-ul propriu de internet și la avizierul de la sediul filialei/asociației;m)să întocmească planul anual, respectiv multianual de activitate (detaliat pentru anul următor și orientativ pe următorii 2 ani); planul se aprobă de către structurile de conducere ale filialei/asociației până la data de 30 noiembrie a anului anterior și se publică, în termen de 5 zile de la aprobare, pe site-ul propriu de internet și la avizierul de la sediul filialei/asociației;n)să elaboreze și să supună aprobării metodologia de organizare a activității de ……, în termen de cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului acord;o)să convoace anual sau ori de câte ori consideră necesar reprezentanții legali ai instituțiilor publice locale semnatare ale prezentului acord.
 + 
Articolul 6Instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord au următoarele drepturi:a)să propună unele obiective de …….., specifice acestor unități administrativ-teritoriale, în vederea cuprinderii acestora în planurile multianuale de ……………;b)să solicite și să beneficieze de servicii de ………. pentru îmbunătățirea eficienței și eficacității sistemului de management și control intern care să asigure atingerea obiectivelor instituțiilor publice locale;c)să fie informate, în mod exclusiv și operativ, asupra problemelor și iregularităților constatate cu ocazia competențelor privind ……… efectuate;d)să primească în mod exclusiv rapoartele de …… care sunt întocmite, ca urmare a competențelor privind ……. realizate la propria instituție publică locală;e)să hotărască independent asupra acțiunilor necesare implementării recomandărilor formulate în baza competențelor privind …….. realizate;f)să revoce unilateral prezentul acord, în condițiile prezentului acord. + 
Articolul 7Instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord au următoarele obligații:a)să respecte metodologia de ……, respectiv documentarea temeinică, participarea la ședințe, analiza și avizarea documentelor procedurale elaborate de ………, și să furnizeze, în scris sau verbal, informațiile solicitate;b)să asigure accesul la date, informații și documente ………., în vederea atingerii obiectivelor competenței privind ………..;c)să asigure logistica necesară desfășurării competenței privind ……., respectiv încăperi adecvate, acces la sistemele de comunicații și tehnologia informațiilor, furnituri de birou, precum și alte mijloace materiale utile;d)să acorde sprijin structurii de …….. în realizarea sarcinilor acesteia;e)să elaboreze și să transmită structurii de …… planurile de acțiune necesare implementării recomandărilor însușite;f)să informeze structura de …….. cu privire la modul de transpunere în practică a recomandărilor cuprinse în rapoartele de ………..;g)să furnizeze informațiile solicitate în vederea pregătirii și exercitarea competențelor privind ……………;h)să estimeze costurile necesare realizării competențelor privind ……. solicitate în cursul exercițiului financiar, să prevadă aceste angajamente în bugetul local și să aloce cota-parte de cheltuieli stabilită;i)să participe la convocările prevăzute la art. 5 lit. o).
 + 
Capitolul IVAtribuțiile structurii de …………… + 
Articolul 8Structura de ……… se constituie distinct în subordinea președintelui filialei/asociației, după caz, și prin atribuțiile sale nu trebuie să fie implicată în activitățile de …………… . + 
Articolul 9Atribuțiile structurii de ………….. sunt:a)elaborează normele metodologice specifice privind exercitarea activității de ……., aprobate de reprezentanții legali ai tuturor instituțiilor publice locale semnatare și avizate pentru conformitate de ……………..;b)elaborează, în cooperare cu fiecare reprezentant legal al instituției publice locale semnatare, proiectul planului anual și multianual de ………. pentru fiecare instituție publică locală semnatară, de regulă, pe o perioadă de ….. ani, și pe baza acestora se centralizează în planul anual, respectiv în planul multianual de ……. al activității de …….. constituite la nivelul filialei/asociației, după caz;c)efectuează activități de ……, conform prevederilor legale în vigoare;d)raportează periodic reprezentantului legal al instituției publice locale asupra constatărilor, concluziilor și recomandărilor rezultate din activitățile sale de ………………..;e)elaborează raportul anual al activității de ……………;f)în cazul identificării unor nereguli sau posibile prejudicii, raportează imediat autorităților administrației publice locale respective;g)asigură confidențialitatea datelor și a informațiilor rezultate în urma activităților de …….. desfășurate;h)sprijină instituțiile publice locale semnatare să răspundă solicitărilor organelor abilitate în timpul controalelor. + 
Articolul 10Planificarea și efectuarea competențelor privind …… se realizează în mod echitabil pentru toate instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord, în funcție de competențele solicitate și de resursele disponibile. + 
Articolul 11Structura de ………. asigură efectuarea competențelor privind ………., conform legii și prevăzute în planurile de…………… pentru fiecare instituție publică locală semnatară a prezentului acord și formulează concluzii și recomandări pentru îmbunătățirea activităților …………….. .
 + 
Capitolul VDrepturile și obligațiile financiare ale părților + 
Articolul 12În vederea realizării în comun a activității de …….., părțile susțin financiar înființarea, organizarea și funcționarea structurii de …….. . + 
Articolul 13(1)Organizarea și exercitarea în concret a activității de ………. pentru instituțiile publice locale semnatare și asigurarea evidențelor privind activitățile desfășurate, precum și costurile aferente acestora sunt în responsabilitatea filialei/asociației, în calitate de entitate organizatoare.(2)Finanțarea cheltuielilor prevăzute la alin. (1) se realizează prin plata cotei-părți ce revine fiecărei instituții publice locale semnatare a prezentului acord.
 + 
Articolul 14(1)Cheltuielile ocazionate de înființarea, organizarea și funcționarea structurilor de ………. se finanțează prin contribuția din bugetul instituțiilor publice locale semnatare.(2)Cota-parte din cheltuielile determinate de funcționarea structurilor de ……… ce revine fiecărei instituții publice locale semnatare trebuie să fie mai mică decât cheltuielile ocazionate pentru prestarea aceleiași activități de către fiecare instituție publică locală în parte, cu respectarea principiilor de eficiență, eficacitate și economicitate.(3)Cota-parte a fiecărei instituții publice locale, plătibilă lunar în contul filialei/asociației pentru luna următoare, se stabilește înainte de începerea anului financiar, în baza fundamentărilor făcute de reprezentanții legali ai instituțiilor publice locale semnatare cu privire la frecvența cu care va fi prestată activitatea de ……., precum și costul mediu zilnic per activitate prestată.(4)Nivelul cotei-părți:a)se stabilește pentru o lună și nu poate fi fracționat;b)se rotunjește la 10 lei în favoarea filialei/asociației;c)va respecta principiile de eficiență, eficacitate și economicitate, prevăzute la art. 24 alin. (1^1) din Legea nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 15(1)În cazul realizării activității de …………… prin intermediul filialei/asociației, instituțiile publice locale semnatare achită cota-parte, pe întreaga durată de existență a prezentului acord, după cum urmează:a)până cel mai târziu în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni pentru luna următoare;b)ca excepție de la prevederile lit. a), pentru perioada cuprinsă între data semnării prezentului acord și sfârșitul lunii respective, în termen de … zile lucrătoare de la data semnării.(2)Pentru neplata la termen a obligațiilor ce le revin, potrivit alin. (1), instituțiile publice locale semnatare datorează majorări de întârziere calculate pentru fiecare lună sau fracție de lună de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv.(3)Nivelul majorării de întârziere este cel prevăzut pentru obligațiile fiscale cuvenite bugetelor locale.(4)În cazul în care instituția publică locală semnatară nu achită cota-parte la termenele prevăzute la alin. (1), filiala/asociația, după caz, înaintează o notificare către instituția publică locală respectivă, aceasta constituind titlu executoriu, fără îndeplinirea niciunei alte proceduri.
 + 
Capitolul VIClauze de confidențialitate și incompatibilitate + 
Articolul 16Informațiile, datele și documentele utilizate de ………… în cadrul desfășurării competențelor privind …….. sunt confidențiale conform prevederilor …………………. . + 
Articolul 17Documentele privind ……, inclusiv raportul de …….., sunt comunicate și puse la dispoziția exclusivă a reprezentanților legali ai instituțiilor publice locale afiliate. + 
Articolul 18Prin clauza de confidențialitate părțile semnatare ale prezentului acord convin ca, pe toată durata acestuia, dar și după încetarea lui, să nu solicite de la personalul structurii de …… date sau informații care privesc oricare dintre celelalte instituții publice locale implicate în acțiunea de cooperare și de care acesta a luat cunoștință în timpul exercitării competențelor privind ………………. . + 
Articolul 19………….. asigură confidențialitatea datelor, a informațiilor și a documentelor între instituțiile publice locale semnatare ale prezentului acord. + 
Articolul 20Divulgarea unor date, informații sau documente de natură să aducă prejudicii instituțiilor publice locale semnatare ale prezentului acord se sancționează potrivit legislației în vigoare.
 + 
Capitolul VIIForța majoră și litigiile + 
Articolul 21(1)Niciuna dintre părțile prezentului acord nu răspunde de neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligațiilor asumate, dacă acestea sunt urmare a unui caz de forță majoră.(2)Forța majoră constituie un obstacol de neînfrânt și inevitabil și provoacă imposibilitatea absolută de executare, fiind imprevizibilă; sunt considerate caz de forță majoră, în sensul prezentului acord, împrejurări ca: război, revoluție, cutremur, marile inundații.
 + 
Articolul 22Nu se consideră caz de forță majoră acel eveniment care îndeplinește cumulativ condițiile:a)nu este adus la cunoștința părților semnatare ale prezentului acord, în cel mult … zile lucrătoare de la producere;b)există indicii că nu sunt luate toate măsurile posibile în vederea reducerii consecințelor acestuia. + 
Articolul 23Orice neînțelegere care decurge din interpretarea sau executarea prezentului acord este soluționată de părțile semnatare pe cale amiabilă. + 
Articolul 24În cazul în care soluționarea neînțelegerii pe cale amiabilă nu este posibilă, litigiul dintre părțile semnatare ale prezentului acord se soluționează de către instanțele de judecată competente, potrivit legii.
 + 
Capitolul VIIIDurata și desființarea acordului de cooperare + 
Articolul 25Prezentul acord se încheie pe o durată nedeterminată și intră în vigoare de la data semnării lui de către reprezentanții legali ai părților semnatare. + 
Articolul 26Modificarea sau desființarea prezentului acord în cursul executării lui se poate face numai pentru motive obiective, întemeiate și neimputabile părților, prin acordul de voință al acestora. + 
Articolul 27Prezentul acord poate fi modificat prin acte adiționale aprobate de reprezentanții legali ai părților acordului. + 
Articolul 28(1)Calitatea unei instituții publice locale de parte în prezentul acord poate înceta, în baza hotărârii consiliului local/județean adoptate în acest sens, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se comunică filialei/asociației hotărârea respectivă.(2)Hotărârea prevăzută la alin. (1) trebuie să fie adoptată cu cel puțin 60 de zile înainte de sfârșitul anului bugetar.(3)Pe parcursul perioadei prevăzute la alin. (2) instituția publică locală respectivă poate reveni asupra opțiunii de încetare a calității de parte în prezentul acord, dar nu mai târziu de 60 de zile înainte de sfârșitul anului bugetar, caz în care aceasta trebuie să comunice filialei/asociației hotărârea consiliului local/județean prin care abrogă hotărârea prevăzută la alin. (1).
 + 
Capitolul IXDispoziții finale + 
Articolul 29(1)Anual, părțile prezentului acord se reunesc pentru:a)efectuarea analizei rezultatelor executării acordului și aprobarea raportului anual de activitate;b)stabilirea de măsuri privind eficientizarea activității de ……….;c)aprobarea planului anual și a celui multianual de ………..;d)stabilirea cotei-părți lunare datorate de instituțiile publice locale semnatare.(2)Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se adoptă cel mai târziu în luna noiembrie a anului curent pentru anul următor.(3)Dezbaterile din reuniunile prevăzute la alin. (1) se cuprind într-un proces-verbal și se semnează de către reprezentanții legali prezenți ai părților semnatare ale prezentului acord.(4)Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se adoptă cu votul majorității reprezentanților legali ai instituțiilor publice locale semnatare ale prezentului acord și devin obligatorii pentru toate părțile, inclusiv pentru instituții publice locale care nu au fost reprezentate sau ai căror reprezentanți legali au votat împotriva măsurilor respective.
 + 
Articolul 30Prezentul acord, prin act adițional:a)poate fi modificat numai cu acordul scris al tuturor părților semnatare ale acordului;b)se modifică oricând pe durata existenței sale, ca urmare a evenimentelor legislative intervenite asupra actelor normative care au stat la baza adoptării lui. + 
Articolul 31Încheierea și desființarea prezentului acord se comunică, în termen de 5 zile de la aprobare, Ministerului Administrației și Internelor și Ministerului Finanțelor Publice. + 
Articolul 32Actul de înființare și statutul filialei/asociației, după caz, se modifică potrivit prezentului acord în termen de 45 de zile de la încheierea acestuia.
*Prezentul acord a fost încheiat în …. exemplare, toate fiind identic egale din punct de vedere juridic, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatară, astăzi, ……….. 20 …… .*Semnăturile reprezentanților părților

L.S. Președințele filialei/asociației, după caz
1. Semnătura
2. Data semnăturii
3. Înregistrat sub nr.
L.S. Conducătorul instituției publice locale, B.1.:
1. Semnătura
2. Data semnăturii
3. Înregistrat sub nr.
L.S. Conducătorul instituției publice locale, B.2.:
1. Semnătura
2. Data semnăturii
3. Înregistrat sub nr.

_________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x