ORDIN nr. 2.458 din 18 decembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.053 din 29 decembrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 101 09/05/2007
ART. 5INTRAT IN VIGOAREORDIN 2458 18/12/2006
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 2458 18/12/2006 ART. 5
ART. 6ABROGA PEORDIN 2024 20/12/2002
ART. 6ABROGA PEREGLEMENTARI 20/12/2002
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 2458 18/12/2006 ART. 5
ActulCONTINE PEREGLEMENTARI 18/12/2006
ActulREFERIRE LAHG 412 23/03/2004 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG 412 23/03/2004 ART. 5
ActulREFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997 ART. 4
ART. 1APROBA PEREGLEMENTARI 18/12/2006
ART. 2REFERIRE LAORDONANTA (R) 29 22/08/1997 ART. 3
ART. 2REFERIRE LACOD AERIAN (R) 29 22/08/1997 ART. 3
ART. 6ABROGA PEORDIN 2024 20/12/2002
ART. 6ABROGA PEREGLEMENTARI 20/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 101 09/05/2007
ART. 5INTRAT IN VIGOAREORDIN 2458 18/12/2006

pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi – RACR-APSH, editia 02/2006



Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi 13 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Reglementarea aeronautica civilă română privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi – RACR-APSH, editia 02/2006, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia generală aviatie civilă din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin transpune următoarele prevederi din Directiva Consiliului 96/67/CE privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturile din Comunitate, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JO) nr. 272/1996, cu modificările ulterioare: art. 1 paragrafele 1-3, art. 2-8, art. 9 paragrafele 1-3 şi 6, art. 11, 13, art. 14 paragraful 1 (parţial), art. 15-17, art. 19-21, art. 23 paragraful 1.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
 + 
Articolul 6La aceeaşi dată Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 2.024/2002 pentru aprobarea Reglementării aeronautice civile române privind accesul pe piaţa serviciilor de handling la sol pe aeroporturi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 7 martie 2003, se abroga.Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Radu Mircea BerceanuBucureşti, 18 decembrie 2006.Nr. 2.458.
 + 
Anexa REGLEMENTAREAaeronautica civilă română privind accesul pe piaţa serviciilorde handling la sol pe aeroporturi – RACR-APSH, editia 02/2006 + 
Articolul 1Scop1. Prezenta Reglementare se aplică tuturor aeroporturilor de pe teritoriul României deschise traficului comercial în următoarele condiţii:(a) Prevederile art. 7(1) referitoare la categoriile de servicii de handling la sol altele decât cele la care se face referire în art. 7 (2), se aplică oricărui aeroport, indiferent de volumul traficului;(b) Prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 7 (2), se aplică aeroporturilor al căror trafic anual este mai mare de un milion de pasageri sau 25.000 tone de marfa;(c) Prevederile referitoare la categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 6 se aplică aeroporturilor care au un trafic anual mai mare de 2 milioane de pasageri sau 50.000 tone de marfa.2. În situaţia în care un aeroport atinge pragul de trafic de marfa menţionat în prezentul articol, fără a atinge pragul corespunzător de trafic de pasageri, prevederile prezentei Reglementări nu se vor aplica la categoriile de servicii de handling la sol care sunt rezervate exclusiv pentru pasageri.3. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va prezenta Comisiei, înainte de 1 iulie al fiecărui an, datele necesare pentru întocmirea listei cu aeroporturile din România la care se face referire în prezentul articol.
 + 
Articolul 2Definiţii şi abrevieri1. În accepţiunea prezentei Reglementări:(a) "aeroport" are înţelesul conform definitiei date în art. 3.9 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, cu modificările ulterioare;(b) "sistem de aeroporturi" înseamnă doua sau mai multe aeroporturi grupate, care deservesc acelaşi oraş sau conurbatie, prevăzut în Anexa II la Regulamentul Consiliului (EEC) nr. 2048/92 din 23 iulie 1992 privind accesul transportatorilor aerieni comunitari pe rute aeriene intera-comunitare.(c) "organ de conducere al aeroportului" înseamnă o entitate care, în legătură cu alte activităţi sau fără legătură cu acestea, după cum este cazul are drept obiectiv, în condiţiile respectării legislaţiei şi reglementărilor naţionale, administrarea şi conducerea infrastructurii aeroportului sau, coordonarea şi controlul activităţilor diversilor operatori prezenţi pe aeroport sau pe sistemul de aeroporturi;(d) "utilizator al aeroportului" înseamnă orice persoană fizica sau juridică, responsabilă pentru transportul pasagerilor, al poştei şi/sau al mărfurilor, pe calea aerului, de la sau către aeroportul în cauza:(e) "handling la sol" înseamnă serviciile oferite utilizatorilor aeroportului, pe aeroporturi, conform descrierii din Anexa la prezenta Reglementare;(f) "handling propriu" înseamnă o situaţie în care un utilizator al unui aeroport prestează direct pentru el însuşi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol şi nu încheie nici un fel de contracte cu terţi pentru prestarea de astfel de servicii; în sensul acestei definiţii, utilizatorii aeroportului, între ei, nu vor fi consideraţi terţe părţi atunci când:– unul dintre ei deţine pachetul majoritar de acţiuni al altuia, sau– o cantitate deţine pachetul majoritar al fiecăruia dintre aceştia;(g) "prestator de servicii de handling la sol" înseamnă orice persoană fizica sau juridică, care prestează unor terţe părţi una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol.2. Abrevierile utilizate în textul prezentei reglementări au următorul înţeles:(a) MTCT – Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului(b) AACR – Regia Autonomă Autoritatea Aeronautica Civilă Română(c) ROMATSA – Regia Autonomă "Administraţia Serviciilor de Trafic Aerian" – ROMATSA(d) Comisia – Comisia Europeană
 + 
Articolul 3Organul de conducere al aeroportului1. În sensul prezentei Reglementări, atunci când un aeroport nu este administrat şi operat de o singura entitate, ci de mai multe entităţi distincte, fiecare dintre acestea va fi considerată parte a organului de conducere al aeroportului.2. În mod similar, în sensul prezentei Reglementări, acolo unde a fost instituit un singur organ de conducere pentru mai multe aeroporturi sau sisteme de aeroporturi, fiecare dintre aceste aeroporturi sau sisteme de aeroporturi va fi luat în considerare în mod distinct.3. MTCT va asigura aplicarea prezentei Reglementări, în contextul obligaţiilor legale ce îi revin.
 + 
Articolul 4Separarea conturilor1. Atunci când organul de conducere al aeroportului, un utilizator al aeroportului sau un prestator de servicii de handling la sol efectuează servicii de handling la sol, aceştia au obligaţia de a separa în mod riguros conturile aferente activităţii de handling la sol de cele aferente celorlalte activităţi.2. Sunt interzise transferurile financiare între activitatea de prestator de servicii de handling la sol efectuată de organul de conducere al aeroportului şi celelalte activităţi desfăşurate de acesta conform obligaţiilor legale ce îi revin.3. Modul în care sunt respectate prevederile paragrafelor 1 şi 2 este controlat de către AACR şi constituie un element obligatoriu în scopul eliberării sau prelungirii Certificatului de exploatare al aeroportului.
 + 
Articolul 5Comitetul utilizatorilor aeroportului1. Cel târziu în 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei reglementări, aeroporturile au obligaţia de a asigura înfiinţarea unui comitet al reprezentanţilor utilizatorilor aeroportului sau al unor organizaţii care să îi reprezinte.2. Toţi utilizatorii aeroportului vor avea dreptul să facă parte din acest comitet sau, în funcţie de opţiunea acestora, să fie reprezentaţi în cadrul acestuia printr-o organizaţie numita în acest scop.
 + 
Articolul 6Handlingul la sol pentru terţe părţi1. Aeroporturile vor lua măsurile necesare, pentru a asigura accesul liber pe piaţa al prestatorilor de servicii de handling la sol, pentru furnizarea de asemenea servicii către terţe părţi. Cu aprobarea MTCT, aeroportul poate impune ca prestatorii de servicii de handling la sol să fie rezidenţi ai Comunităţii.2. Cu aprobarea MTCT, aeroportul poate limita numărul de prestatori autorizaţi de servicii de handling la sol pentru următoarele categorii de servicii:– handlingul de bagaje;– handlingul de rampa;– handlingul de combustibili şi lubrifianţi;– handlingul de marfa şi posta, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfa şi posta la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronava.Limitarea numărului de prestatori nu poate fi facuta la mai puţin de doi prestatori pentru fiecare serviciu de handling la sol.3. În plus, cel puţin unul dintre prestatorii autorizaţi nu va fi, direct sau indirect, sub controlul:– organului de conducere al aeroportului,– oricărui utilizator al aeroportului care a transportat mai mult de 25% din pasageri sau mărfuri, pe acel aeroport, în decursul anului precedent celui în care au fost selectaţi acei prestatori,– unei entităţi controlate direct sau indirect de respectivul organ de conducere al aeroportului sau utilizator al aeroportului.4. Acolo unde, în baza paragrafului 2, este limitat numărul de prestatori autorizaţi, aeroportul nu va împiedica un utilizator al aeroportului, căruia îi este alocata oricare parte a aeroportului, să facă o alegere efectivă între cel puţin doi prestatori de servicii de handling la sol, pentru fiecare dintre categoriile de servicii de handling la sol care sunt supuse restrictiilor, în condiţiile stabilite la paragrafele 2 şi 3.
 + 
Articolul 7Handling propriu1. Aeroporturile vor lua măsurile necesare pentru a asigura libertatea de efectuare a handlingului propriu.2. Totuşi, pentru următoarele categorii de servicii de handling la sol:– handlingul bagajelor;– handlingul de rampa;– handlingul de combustibili şi lubrifianţi;– handlingul de marfa şi posta, în ceea ce priveşte handlingul efectiv de marfa şi posta la sosire, plecare şi/sau transfer între terminale şi aeronava.aeroporturile pot rezerva, cu aprobarea MTCT, dreptul de handling propriu pentru cel puţin doi utilizatori ai aeroportului, cu condiţia ca aceştia să fie aleşi pe baza unor criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
 + 
Articolul 8Infrastructuri centralizate1. Prin exceptare de la aplicarea articolelor 6 şi 7, aeroportul, cu aprobarea MTCT, poate rezerva pentru sine sau pentru alta entitate, managementul infrastructurilor centralizate utilizate pentru prestarea serviciilor de handling la sol a căror complexitate, cost şi impact asupra mediului ambiant nu permit diviziunea sau duplicarea, cum ar fi: sortarea bagajelor, degivrarea, purificarea apei şi sistemele de distribuire a combustibilului. El poate impune, pentru prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului cu handling propriu, utilizarea infrastructurilor respective.2. Aeroportul în cauza va lua măsurile necesare pentru ca managementul acestor infrastructuri să fie transparent, obiectiv şi nediscriminatoriu şi, în mod special, pentru a nu împiedica accesul prestatorilor de servicii de handling la sol sau al utilizatorilor de aeroport cu handling propriu, în limitele stabilite prin prezenta Reglementare.
 + 
Articolul 9Exceptari1. În situaţia în care, pe un aeroport, constrângeri specifice privind capacitatea sau spaţiul disponibil ce iau naştere în special din gradul de aglomerare şi utilizare al spaţiului, fac imposibila deschiderea pieţei şi/sau implementarea handlingului propriu conform prezentei Reglementări, aeroportul poate decide, cu aprobarea MTCT:(a) sa limiteze numărul de prestatori pentru una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol altele decât cele la care se face referire în art. 6 (2), pe întreg aeroportul sau doar în parte; în acest caz prevederile art. 6(2) şi (3) se aplică;(b) sa rezerve pentru un singur prestator una sau mai multe categorii de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 6(2);(c) sa rezerve handlingul propriu pentru un număr limitat de utilizatori ai aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol altele decât cele la care se face referire în art. 7 (2), cu condiţia ca acei utilizatori să fie aleşi pe bază de criterii relevante, obiective şi nediscriminatorii;(d) sa interzică handlingul propriu sau sa îl limiteze la un singur utilizator al aeroportului pentru categoriile de servicii de handling la sol la care se face referire în art. 7 (2).2. Pentru toate exceptarile decise în baza paragrafului 1, trebuie:(a) să se specifice categoria sau categoriile de servicii de handling la sol pentru care a fost acordată exceptarea, precum şi restricţiile specifice de spaţiu disponibil sau capacitate care să justifice aceasta decizie;(b) să fie însoţite de un plan de măsuri adecvate pentru depăşirea acestor constrângeri, în plus, exceptarile nu trebuie:(i) sa prejudicieze în mod nejustificat scopurile prezentei Reglementări;(îi) sa distorsioneze concurenta între prestatorii de servicii de handling la sol şi/sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu;(iii) să se extindă mai mult decât este necesar.3. MTCT va notifica Comisia asupra oricăror exceptari acordate în baza paragrafului 1 cu cel puţin 3 luni înainte intrării în vigoare a acestora, cat şi asupra motivelor care au stat la baza acordării acestor exceptari. Exceptarile vor intra în vigoare numai după aprobarea Comisiei şi publicarea deciziei acesteia în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene.4. Exceptarile acordate în baza paragrafului 1 nu pot depăşi o durată de trei ani, excepţie făcând cele acordate în baza paragrafului 1(b). În termen de cel mult trei luni înainte de sfârşitul acestei perioade, aeroportul trebuie să ia o noua hotărâre asupra oricărei cereri de exceptare, care va fi de asemenea supusă procedurii descrise în cadrul acestui articol.Exceptarile acordate în baza paragrafului 1(b) nu pot depăşi o durată de doi ani. Cu toate acestea, aeroportul poate să solicite, în baza prevederilor paragrafului 1, ca această perioadă să fie prelungită o singură dată, cu încă doi ani. O astfel de solicitare va fi supusă procedurii de aprobare descrise în cadrul acestui articol.
 + 
Articolul 10Selecţia prestatorilor de servicii de handling1. Aeroporturile vor lua măsurile necesare pentru organizarea unei proceduri de selecţie a prestatorilor autorizaţi sa furnizeze servicii de handling la sol, în situaţia în care numărul lor este limitat conform prevederilor articolului 6 (2) sau ale articolului 9. Aceasta procedura trebuie să respecte următoarele principii:(a) În cazul în care aeroportul stabileşte obligativitatea îndeplinirii unor standarde sau specificaţii tehnice de către prestatorii de servicii de handling la sol, atunci acele standarde sau specificaţii vor fi stabilite după consultări cu Comitetul utilizatorilor aeroportului. Criteriile de selecţie prevăzute prin standardele sau specificaţiile tehnice menţionate trebuie să fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii;MTCT poate impune, după notificarea Comisiei, ca în cadrul standardelor şi specificatiilor tehnice pe care prestatorii de servicii de handling la sol trebuie să le îndeplinească, să fie incluse şi obligaţii de serviciu public aferente unor aeroporturi ce deservesc zone periferice sau în curs de dezvoltare ţara, care nu prezintă interes comercial dar care sunt de importanţa majoră pentru România.(b) Invitaţia de participare la licitaţie trebuie publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene, astfel încât să permită participarea oricărui prestator de servicii de handling la sol interesat;(c) Prestatorii de servicii de handling la sol vor fi aleşi:(i) de către organul de conducere al aeroportului, după consultarea cu Comitetul utilizatorilor aeroportului, cu condiţia ca acesta:– sa nu ofere servicii similare de handling la sol şi– sa nu aibă controlul direct sau indirect asupra oricărui furnizor de astfel de servicii, şi– sa nu fie implicat în nici un fel în furnizarea unor astfel de servicii;(îi) în toate celelalte cazuri, de către o Comisie independenta de organul de conducere al aeroportului în cauza, numita de Ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului după consultarea cu Comitetul utilizatorilor aeroportului şi cu organul de conducere al aeroportului respectiv.(d) Prestatorii de servicii de handling la sol vor fi selectaţi pentru o perioadă de maxim şapte ani;(e) Atunci când un prestator de servicii de handling la sol îşi încetează activitatea înainte de starsitul perioadei pentru care a fost desemnat, el va fi înlocuit pe baza aceleiaşi proceduri.2. Acolo unde numărul prestatorilor de servicii de handling la sol este limitat conform prevederilor articolului 6 (2) sau ale articolului 9, organul de conducere al aeroportului poate furniza el însuşi servicii de handling la sol fără a se supune procedurii de selecţie descrisă în paragraful 1 în mod similar, poate autoriza antrepriza acestor servicii pe aeroportul în cauza, fără parcurgerea procedurii sus amintite, dacă:– controlează antreprenorul direct sau indirect, sau– este controlat de antreprenor direct sau indirect.3. Organul de conducere al aeroportului va informa Comitetul utilizatorilor aeroportului asupra deciziilor luate în conformitate cu acest articol.
 + 
Articolul 11ConsultăriAeroporturile vor asigura organizarea unei proceduri obligatorii de consultare în legătură cu aplicarea prezentei Reglementări, între organul de conducere al aeroportului, Comitetul utilizatorilor aeroportului şi furnizorii de servicii de handling la sol. La astfel de consultări, vor fi invitaţi şi reprezentanţi ai MTCT. Aceasta consultare va cuprinde, între altele, tarifele acelor servicii pentru care a fost acordată o exceptare în conformitate cu art. 9 (1) (b), cat şi organizarea prestării respectivelor servicii. O astfel de consultare va fi organizată cel puţin o dată pe an.
 + 
Articolul 12AprobăriÎn scopul derulării activităţii de handling la sol, un prestator de servicii de handling la sol sau un utilizator al aeroportului care efectuează handling propriu trebuie să deţină o autorizaţie valabilă emisă de AACR, conform prevederilor reglementărilor aeronautice specifice.
 + 
Articolul 13Reguli de conduitaMinisterul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate, la propunerea organului de conducere al aeroportului şi în condiţii bine justificate:– sa interzică unui prestator de servicii de handling la sol sau unui utilizator al aeroportului, sa furnizeze servicii de handling la sol sau de handling propriu, dacă acel prestator sau utilizator nu se conformează regulilor impuse pentru asigurarea bunei funcţionari a aeroportului.Aceste reguli trebuie să respecte următoarele principii:(a) ele trebuie aplicate într-o maniera nediscriminatorie faţă de prestatorii de servicii de handling la sol şi utilizatorii aeroportului;(b) ele trebuie să răspundă obiectivului propus;(c) ele nu trebuie să reducă, în practica, accesul pe piaţa sau dreptul de a efectua handling propriu, la un nivel inferior celui stabilit prin prezenta Reglementare.– sa ceara, în mod particular, prestatorilor de servicii de handling la sol de pe un aeroport, sa participe într-o maniera corecta şi nediscriminatorie la îndeplinirea obligaţiilor privind serviciul public, în conformitate cu reglementările şi legislaţia naţionala, incluzând şi obligaţia asigurării continue a serviciului.
 + 
Articolul 14Accesul la instalaţii1. Aeroporturile vor lua măsurile necesare pentru a asigura accesul prestatorilor de servicii de handling la sol şi utilizatorilor de aeroport cu handling propriu, la instalaţiile aeroportului, în măsura în care acestea le sunt necesare pentru desfăşurarea activităţii. Dacă organul de conducere al aeroportului sau, după caz, oricare alta entitate sub al cărui control se afla acesta, impune condiţii privind accesul, aceste condiţii vor trebui să fie relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.2. Spaţiul disponibil pentru handlingul la sol pe un aeroport trebuie împărţit între diversii prestatori de servicii de handling la sol şi utilizatori de aeroport cu handling propriu, inclusiv noii veniti în domeniu, în măsura necesară exercitării drepturilor lor şi pentru a asigura o concurenta, efectivă şi corecta, în baza unor reguli şi criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.3. Acolo unde accesul la instalaţiile aeroportului presupune aplicarea unor tarife, acestea vor fi stabilite în conformitate cu criterii relevante, obiective, transparente şi nediscriminatorii.
 + 
Articolul 15Siguranţa şi securitateaPrevederile prezentei Reglementări nu afectează în nici un fel drepturile şi obligaţiile specifice cu privire la ordinea publică, siguranţa şi securitatea aeroporturilor.
 + 
Articolul 16Compatibilitatea cu legislaţia naţionalaPrestatorii de servicii de handling la sol au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei naţionale, compatibile cu legislaţia comunitara.
 + 
Articolul 17Reciprocitate1. În legătură cu accesul pe piaţa de handling propriu sau de handling la sol fără a se aduce vreun prejudiciu angajamentelor şi obligaţiilor internaţionale ale Comunităţii, atunci când un stat terţ:(a) nu oferă prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România, un tratament de jure sau de facto care să fie comparabil celui acordat de către România prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din acea ţara, sau(b) nu oferă, de jure sau de facto, prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din România, un tratament naţional sau(c) oferă prestatorilor de servicii de handling la sol sau utilizatorilor de aeroport cu handling propriu din alte tari, un tratament preferenţial faţă de cel oferit celor din România,MTCT poate suspenda, total sau parţial obligaţiile ce decurg din prezenta Reglementare faţă de prestatorii de servicii de handling la sol sau utilizatorii de aeroport cu handling propriu din acea ţara.2. Dacă este luată o astfel de decizie, MTCT va informa în acest sens Comisia.
 + 
Articolul 18Dreptul de contestaţieEventualele contestaţii ale deciziilor sau măsurile individuale luate în conformitate cu prevederile art. 7 (2) şi art. 10 la 12 se pot face cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x