ORDIN nr. 2.370 din 9 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 525 din 14 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 457 15/02/2024
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 2370 09/06/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere dispozițiile:– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;– Hotărârii Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităților și instituțiilor din România în procesul de programare și negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 și a cadrului instituțional de coordonare, gestionare și control al acestor fonduri, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării regionale în România, aprobată prin Legea nr. 277/2021, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă;– Hotărârii Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 88/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea gestionării fondurilor europene nerambursabile destinate dezvoltării regionale,luând în considerare Referatul de aprobare nr. 84 din 6.06.2023,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027 și ale art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, cu modificările și completările ulterioare,ministrul investițiilor și proiectelor europene emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă matricea de corelare a bugetului proiectului cu devizul general al investiției, întocmit în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Autoritățile de management/Organismele intermediare ale programelor cofinanțate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus și Fondul pentru o tranziție justă în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică“ pentru perioada de programare 2021-2027 au obligația de a modifica procedurile operaționale proprii, în sensul conformării acestora cu prevederile prezentului ordin, în termen de 30 de zile de la data intrării sale în vigoare. + 
Articolul 3Autoritățile de management/Organismele intermediare ale programelor cofinanțate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus și Fondul pentru o tranziție justă în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică“ pentru perioada de programare 2021-2027 și Direcția coordonare SMIS și IT vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
Bogdan-Eduard Simcea,
secretar de stat
București, 9 iunie 2023.Nr. 2.370. + 
ANEXĂ
MATRICEA
de corelare a bugetului proiectului cu devizul general al investiției

Nr. crt. Categorie_NUME SMIS Subcategorie_NUME SMIS Capitol în devizul general conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare Subcapitol în devizul general conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare
1 ECHIPAMENTE/ DOTĂRI/ACTIVE CORPORALE 1.1. Obținerea terenului cap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului cap. 1 – 1.1. Obținerea terenului
2 LUCRĂRI 1.2. Amenajarea terenului cap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului cap. 1 – 1.2. Amenajarea terenului
3 LUCRĂRI 1.3. Amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială cap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului cap. 1 – 1.3. Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială
4 LUCRĂRI 1.4. Cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților cap. 1. Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului cap. 1 – 1.4. Cheltuieli pentru relocarea/ protecția utilităților
5 LUCRĂRI 2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții cap. 2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții cap. 2 – Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului
6 SERVICII 3.1.1. Studii de teren cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.1.1. Studii de teren
7 SERVICII 3.1.2. Raport privind impactul asupra mediului cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.1.2. Raport privind impactul asupra mediului
8 SERVICII 3.1.3. Alte studii de specialitate cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.1.3. Alte studii specifice
9 SERVICII 3.2. Documentații-suport și cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri și autorizații cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.2. Documentații-suport și cheltuieli pentru obținerea de avize, acorduri și autorizații
10 SERVICII 3.3. Expertizare tehnică cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.3. Expertizare tehnică
11 SERVICII 3.4. Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranță rutieră cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.4. Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor, auditul de siguranță rutieră
12 SERVICII 3.5.1. Temă proiectare cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.5.1. Temă de proiectare
13 SERVICII 3.5.2. Studiu de prefezabilitate cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.5.2. Studiu de prefezabilitate
14 SERVICII 3.5.3. Studiu de fezabilitate/Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții și deviz general cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.5.3. Studiu de fezabilitate/ Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții și deviz general
15 SERVICII 3.5.4. Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/ autorizațiilor cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.5.4. Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/autorizațiilor
16 SERVICII 3.5.5. Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.5.5. Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție
17 SERVICII 3.5.6. Proiect tehnic și detalii de execuție cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.5.6. Proiect tehnic și detalii de execuție
18 SERVICII 3.6. Organizarea procedurilor de achiziție cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.6. Organizarea procedurilor de achiziție
19 SERVICII 3.7.1. Managementul de proiect pentru obiectivul de investiții cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.7.1. Managementul de proiect pentru obiectivul de investiții
20 SERVICII 3.7.2. Auditul financiar cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.7.2. Auditul financiar
21 SERVICII 3.8.1. Asistență tehnică din partea proiectantului cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.8.1.1. Asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor
22 SERVICII 3.8.1. Asistență tehnică din partea proiectantului cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.8.1.2. Asistență tehnică din partea proiectantului pentru participarea proiectantului la fazele incluse în programul de control al lucrărilor de execuție, avizat de către Inspectoratul de Stat în Construcții
23 SERVICII 3.8.2. Dirigenție de șantier/Supervizare cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.8.2. Dirigenție de șantier
24 SERVICII 3.8.3. Coordonator în materie de securitate și sănătate cap. 3. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică cap. 3 – 3.8.3. Coordonator în materie de securitate și sănătate – conform Hotărârii Guvernului nr. 300/2006, cu modificările și completările ulterioare
25 LUCRĂRI 4.1. Construcții și instalații cap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază cap. 4 – 4.1. Construcții și instalații
26 LUCRĂRI 4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază cap. 4 – 4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale
27 LUCRĂRI 4.3. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj cap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază cap. 4 – 4.3. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj
28 ECHIPAMENTE/DOTĂRI/ACTIVE CORPORALE 4.4. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care nu necesită montaj și echipamente de transport cap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază cap. 4 – 4.4. Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care nu necesită montaj și echipamente de transport
29 ECHIPAMENTE/DOTĂRI/ACTIVE CORPORALE 4.5. Dotări cap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază cap. 4 – 4.5. Dotări
30 CHELTUIELI CU ACTIVE NECORPORALE 4.6. Active necorporale cap. 4. Cheltuieli pentru investiția de bază cap. 4 – 4.6. Active necorporale
31 LUCRĂRI 5.1.1. Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.1.1. Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier
32 LUCRĂRI 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării șantierului cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării șantierului
33 TAXE 5.2.1. Comisioanele și dobânzile aferente creditului băncii finanțatoare cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.2.1. Comisioanele și dobânzile aferente creditului băncii finanțatoare
34 TAXE 5.2.2. Cota aferentă ISC pentru controlul calității lucrărilor de construcții cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.2.2. Cota aferentă ISC pentru controlul calității lucrărilor de construcții
35 TAXE 5.2.3. Cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism și pentru autorizarea lucrărilor de construcții cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.2.3. Cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism și pentru autorizarea lucrărilor de construcții
36 TAXE 5.2.4. Cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor – CSC cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.2.4. Cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor – CSC
37 TAXE 5.2.5. Taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/desființare cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.2.5. Taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/ desființare
38 LUCRĂRI 5.3. Cheltuieli diverse și neprevăzute cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.3. Cheltuieli diverse și neprevăzute
39 SERVICII 5.4. Cheltuieli pentru informare și publicitate cap. 5. Alte cheltuieli cap. 5 – 5.4. Cheltuieli pentru informare și publicitate
40 LUCRĂRI 6.1. Pregătirea personalului de exploatare cap. 6. Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste cap. 6 – 6.1. Pregătirea personalului de exploatare
41 LUCRĂRI 6.2. Probe tehnologice și teste cap. 6. Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste cap. 6 – 6.2. Probe tehnologice și teste
42 MARJĂ BUGET 7.1. Cheltuieli aferente marjei de buget ap. 7. Cheltuieli aferente marjei de buget și pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preț cap. 7 – 7.1. Cheltuieli aferente marjei de buget, 25% din (1.2 + 1.3 + 1.4 + 2 + 3.1 + 3.2 + 3.3 + 3.5 + 3.7 + 3.8 + 4 + 5.1.1)
43 REZERVĂ IMPLEMENTARE 7.2. Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preț cap. 7. Cheltuieli aferente marjei de buget și pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preț cap. 7 – 7.2. Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preț

(la 21-02-2024,
ANEXA a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 457 din 15 februarie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 21 februarie 2024
)
Notă
Articolul II din ORDINUL nr. 457 din 15 februarie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 143 din 21 februarie 2024, prevede:
Articolul II
Autoritățile de management/Organismele intermediare ale programelor cofinanțate din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus și Fondul pentru o tranziție justă în cadrul obiectivului „Investiții pentru ocuparea forței de muncă și creștere economică“ pentru perioada de programare 2021-2027 au obligația de a modifica procedurile operaționale proprii, în sensul conformării acestora cu prevederile prezentului ordin.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x