ORDIN nr. 2.341/110/2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE Nr. 2.341 din 12 august 2019MINISTERUL AFACERILOR INTERNE Nr. 110 din 30 august 2019
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 9 septembrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 263
ActulREFERIRE LAHOTARARE 51 15/02/2018 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 142
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 14 09/01/2003
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 14 09/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 118
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 122
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 142
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 150
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 160
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 172
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 187
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 14 09/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 14 09/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 119 16/10/1996 ART. 66
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. 263 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 51/2018 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, cu modificările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și viceprim-ministrul pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar, emit următorul ordin: + 
Articolul 1(1)Prefecții au obligația întocmirii și actualizării, la nivelul fiecărui județ, respectiv la nivelul municipiului București, după caz, a listei cuprinzând aleșii locali pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, denumită în continuare Listă. (2)Lista reprezintă documentul oficial de evidență primară unitară în care se înscriu date cu privire la aleșii locali de la nivelul fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale. (3)Lista constituie sursă administrativă de date pentru sistemul informațional statistic, respectiv: statistica oficială, pregătirea, organizarea și producerea de statistici privind dinamica aleșilor locali. + 
Articolul 2(1)Lista cuprinde informații privind:a)denumirea unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale;b)codul SIRUTA corespunzător unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale; c)numele, inițiala tatălui și prenumele alesului local;d)datele oficiale de contact ale alesului local: telefon, adresă de e-mail;e)calitatea alesului local, respectiv primar, viceprimar, consilier local, președinte al consiliului județean, vicepreședinte al consiliului județean, consilier județean, după caz. Pentru situațiile prevăzute la art. 142 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ se vor menționa și delegații sătești;f)data nașterii alesului local;g)nivelul și tipul studiilor absolvite de către alesul local;h)denumirea formațiunii politice, respectiv a partidului politic, alianței politice (inclusiv partidul politic – membru al alianței – din care face parte alesul local) sau a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale din partea căreia alesul local a participat la alegeri ori a candidaturii independente;i)denumirea partidului politic pe lista căruia se află alesul local, în situația în care acesta s-a reorganizat în condițiile Legii partidelor politice nr. 14/2003, republicată;j)validarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin încheiere sau hotărâre a instanței, după caz; k)începerea exercitării mandatului consiliului local, respectiv al consiliului județean, fapt dovedit prin hotărârea consiliului local sau județean, după caz;l)începerea exercitării mandatului de primar, respectiv de președinte al consiliului județean, fapt dovedit prin procesul-verbal al ședinței consiliului local sau județean ori prin încheierea judecătoriei sau a tribunalului, după caz; m)alegerea sau eliberarea în/din funcția de viceprimar ori vicepreședinte al consiliului județean, fapt dovedit prin hotărâre a consiliului local sau județean, după caz;n)suspendarea sau încetarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin ordin al prefectului ori hotărâre a consiliului local sau județean, după caz;o)temeiul prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ pentru suspendarea sau încetarea mandatului alesului local, după caz.(2)Secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligația de a transmite prefectului informațiile prevăzute la alin. (1) lit. e), h) și j) cu maximum 15 zile înainte de împlinirea termenului prevăzut la art. 3 alin. (1) sau (2), după caz.(3)În situația în care validarea mandatelor supleanților se realizează pe durata mandatului consiliului local, secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligația de a transmite prefectului informațiile prevăzute la alin. (1) lit. k) cu maximum 15 zile înainte de împlinirea termenului prevăzut la art. 3 alin. (2).(4)Modalitatea de completare a Listei este prezentată în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(5)Netransmiterea informațiilor de către secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale în termenele prevăzute de prezentul ordin atrage sancționarea disciplinară, în condițiile legii.
 + 
Articolul 3(1)Lista se comunică de către prefecți ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice și ministerului cu atribuții în domeniul afacerilor interne în termen de 90 de zile de la data desfășurării alegerilor locale organizate începând cu anul 2020.(2)Prefecții comunică Lista semestrial, în perioada 1-31 iulie, pentru semestrul I al anului în curs, respectiv 1-31 ianuarie, pentru semestrul II al anului precedent, în format electronic, ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice și ministerului cu atribuții în domeniul afacerilor interne, în situația în care au apărut modificări cu privire la situația aleșilor locali de la nivelul fiecărei unități/ subdiviziuni administrativ-teritoriale.(3)Listele se centralizează la nivelul ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice, unde se constituie Lista națională a aleșilor locali din România, denumită în continuare Lista națională.(4)Ministerul cu atribuții în domeniul administrației publice și ministerul cu atribuții în domeniul afacerilor interne dezvoltă un sistem informatic pentru stocarea, procesarea și valorificarea datelor din Lista națională.
 + 
Articolul 4Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și instituțiile prefectului duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice,
Vasile-Daniel Suciu
p. Viceprim-ministru pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar,
Dumitru-Daniel Chirilă,
secretar de stat
 + 
ANEXĂ
Modalitatea de completare a listei cuprinzând aleșii locali de la nivelul fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale
Județul ….

Denumirea unității/ subdiviziunii administrativ-teritoriale Codul SIRUTA Numele, inițiala tatălui și prenumele alesului local Datele oficiale de contact ale alesului local Calitatea alesului local Data nașterii alesului local Nivelul și tipul studiilor absolvite de către alesul local Apartenența politică sau independent Data și actul prin care a fost validat mandatul alesului local Data și actul prin care a fost validat mandatul alesului local din rândul supleanților Data și actul prin care a început exercitarea mandatului alesului local Data și actul prin care a fost ales/eliberat din funcția de viceprimar/ vicepreședinte al consiliului județean Data și actul suspendării/ încetării mandatului de ales local Temeiul suspendării/ încetării mandatului de ales local
Telefon E-mail Nivelul studiilor Tipul studiilor (juridice, administrative, tehnice etc.)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Județul … 1. Președinte al consiliului județean
2. Vicepreședinte al consiliului județean 1
3. Vicepreședinte al consiliului județean 2
4. Consilier județean 1
…………………
Municipiul București 1. Primarul general al municipiului București
2. Viceprimar 1
3. Viceprimar 2
4. Consilier local
…………………
Sector …. 1. Primar
2. Viceprimar 1
3. Viceprimar 2
4. Consilier local
…………………
Municipiul reședință 1. Primar
2. Viceprimar 1
3. Viceprimar 2
4. Consilier local
………………….
Municipiul …. 1. Primar
2. Viceprimar
3. Consilier local
………………….
Orașul …. 1. Primar
2. Viceprimar
3. Consilier local
………………….
Comuna … 1. Primar
2. Viceprimar
3. Consilier local
………………….
4. Delegat sătesc
………………..

NOTE: Pentru completarea listei cuprinzând aleșii locali de la nivelul fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale se va proceda astfel:1.În coloana 1 se va completa numele unității sau subdiviziunii administrativ-teritoriale, după caz.2.În coloana 2 se va completa numărul corespunzător codului SIRUTA alocat unității sau subdiviziunii administrativ-teritoriale.3.În coloana 3 se vor completa numele, inițiala tatălui și prenumele alesului local, în următoarea ordine, în funcție de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială respectivă:a)numele, inițiala tatălui și prenumele președintelui consiliului județean, primarului general al municipiului București sau primarului, după caz;b)numele, inițiala tatălui și prenumele vicepreședinților consiliilor județene ori ale viceprimarului/viceprimarilor, după caz;c)numele, inițiala tatălui și prenumele consilierilor județeni sau ale consilierilor locali, după caz, în ordine alfabetică;d)numele, inițiala tatălui și prenumele delegaților sătești, pentru situațiile prevăzute la art. 142 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ. 4.În coloana 4 se vor completa datele de contact ale alesului local, respectiv numărul de telefon comunicat de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și al viceprim-ministrului pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar, nr. 2.341/110/2019 pentru aprobarea procedurii de întocmire, actualizare și transmitere a listei cuprinzând aleșii locali de la nivelul fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale.5.În coloana 5 se vor completa datele de contact ale alesului local, respectiv adresa de e-mail comunicată de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și al viceprim-ministrului pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar, nr. 2.341/110/2019.6.În coloana 6 se vor completa informații legate de calitatea de ales local, în următoarea ordine:a)în cazul județelor, ordinea de precădere este următoarea: președinte al consiliului județean, vicepreședinte al consiliului județean 1, vicepreședinte al consiliului județean 2, consilieri județeni în ordine alfabetică;b)în cazul municipiului București, ordinea de precădere este următoarea: primarul general al municipiului București, viceprimar 1, viceprimar 2, consilieri locali ai Consiliului General al Municipiului București, în ordine alfabetică;c)în cazul municipiilor reședință de județ, ordinea de precădere este următoarea: primar, viceprimar 1, viceprimar 2, consilieri locali în ordine alfabetică;d)în cazul municipiilor, altele decât cele prevăzute la lit. c), orașelor și comunelor, ordinea de precădere este următoarea: primar, viceprimar, consilieri locali, după caz, în ordine alfabetică;e)pentru situațiile prevăzute la art. 142 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ: delegații sătești. 7.În coloana 7 se va completa data nașterii în formatul zz/ll/aaaa.8.În coloana 8 se vor completa informații legate de nivelul studiilor, comunicate de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și al viceprim-ministrului pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar, nr. 2.341/110/2019, după cum urmează:a)litera A pentru aleșii locali care au studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;b)litera B pentru aleșii locali care au studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă, în perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna;c)litera C pentru aleșii locali care au studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat.9.În coloana 9 se vor completa informații legate de tipul studiilor, comunicate de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și al viceprim-ministrului pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar, nr. 2.341/110/2019, după cum urmează: studii juridice, administrative, economice, tehnice etc.10.În coloana 10 se vor completa informații legate de apartenența politică, respectiv se va completa numele partidului politic, alianței politice (inclusiv partidul politic – membru al alianței – din care face parte alesul local) sau organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale pe lista căreia alesul local a participat la alegeri ori a candidaturii independente sau, potrivit celor comunicate de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și al viceprim-ministrului pentru implementarea parteneriatelor strategice ale României, ministrul afacerilor interne, interimar, nr. 2.341/110/2019, numele partidului rezultat în urma procesului de reorganizare potrivit Legii partidelor politice nr. 14/2003, republicată, după caz.11.În coloana 11 se vor completa numărul și data încheierii judecătoriei, încheierii tribunalului, hotărârii tribunalului sau hotărârii Curții de apel, după caz, în formatul nr. …/zz/ll/aaaa.12.În coloana 12 se va completa „DA“ în situația în care alesul local al cărui mandat a fost validat provine din rândul supleanților.13.În coloana 13 se vor completa informații privind începerea exercițiului mandatului, după cum urmează:a)în cazul președintelui consiliului județean – de la data depunerii jurământului dovedită prin procesul-verbal al ședinței consiliului județean, în formatul Proces-verbal nr. /zz/ll/aaaa, sau încheierea tribunalului, în formatul Încheiere nr. …/zz/ll/aaaa, după caz, potrivit art. 187 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019;b)în cazul primarului general al municipiului București – de la data depunerii jurământului dovedită prin procesul-verbal al ședinței Consiliului General al Municipiului București, în formatul Proces-verbal nr. /zz/ll/aaaa, sau încheierea Tribunalului București, în formatul Încheiere nr. …/zz/ll/aaaa, după caz, potrivit art. 150 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019;c)în cazul primarului – de la data depunerii jurământului dovedită prin procesul-verbal al ședinței consiliului local, în formatul Proces-verbal nr. /zz/ll/aaaa, sau încheierea judecătoriei, în formatul Încheiere nr. …/ zz/ll/aaaa, după caz, potrivit art. 150 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019;d)în cazul consilierilor județeni – de la data declarării consiliului județean ca legal constituit ori de la data depunerii jurământului în fața consiliului județean, dovedită prin hotărâre a consiliului județean, în formatul HCJ nr. …/zz/ll/aaaa, potrivit art. 172 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, după caz;e)în cazul consilierilor locali – de la data declarării consiliului local ca legal constituit, dovedită prin hotărârea consiliului local, în formatul HCL nr. …/zz/ll/aaaa, potrivit art. 118 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, ori de la data depunerii jurământului în fața consiliului local, dovedită prin hotărâre a consiliului local, în formatul HCL nr. …/zz/ll/aaaa, potrivit art. 122 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, după caz.14.În coloana 14 se vor completa, dacă este cazul, în formatul HCL/HCJ nr. …/zz/ll/aaaa, informații privind alegerea în funcția de viceprimar sau vicepreședinte al consiliului județean ori eliberarea din funcția de viceprimar, respectiv de vicepreședinte al consiliului județean.15.În coloana 15 se vor completa, dacă este cazul, după cum urmează:a)în situația suspendării mandatului de președinte al consiliului județean, vicepreședinte al consiliului județean, primar general al municipiului București, primar, viceprimar, consilier județean, consilier local, după caz, numărul și data ordinului de suspendare din funcție emis de prefect, în formatul Ordin prefect nr. …/zz/ll/aaaa;b)în situația încetării mandatului de ales local – numărul și data ordinului de încetare a mandatului emis de prefect, în formatul Ordin prefect nr. …/zz/ll/aaaa, sau numărul și data hotărârii consiliului local sau ale hotărârii consiliului județean, după caz, în formatul HCL/HCJ nr. …/zz/ll/aaaa.16.În coloana 16 se va completa temeiul juridic prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 pentru suspendarea, respectiv încetarea mandatului de ales local, cum ar fi, spre exemplu: potrivit prevederilor art. 160 alin. (1) lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019.17.La datele privind identitatea persoanei fizice se ține seama ca numele să fie înscris cu toate literele mari, iar prenumele numai cu prima literă mare, precum și inițiala tatălui cu literă mare. Potrivit prevederilor art. 66 alin. (2) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, numele sau prenumele formate din două ori mai multe cuvinte se scriu cu cratimă. De exemplu: ION C. Vasile-Mihai, DAN E. Vasile-Dumitru, MARIN I. Ion, VASILESCU M. Vasile, VASILE F. Vasile, GHEORGHE V. Dumitru. Înscrierea unor nume este de strictă necesitate pentru înțelegerea textului, datele având caracter fictiv, neindicând informații care ar putea fi asociate cu o persoană identificată sau identificabilă.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x