Având în vedere Referatul de aprobare al Direcției gestionarea deșeurilor nr. 130.254/DGD din 23 noiembrie 2020, în temeiul prevederilor:– art. 12 alin. (10) din Legea nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare; … – art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor; … – art. 57 alin. (1), (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, … ministrul mediului, apelor și pădurilor emite următorul ordin: +
Articolul IOrdinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 64/2019 pentru aprobarea structurii specifice și a regulamentului de funcționare a Comisiei de supraveghere a răspunderii extinse a producătorilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 161 din 28 februarie 2019, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 2(1)Comisia de supraveghere a răspunderii extinse a producătorilor, denumită în continuare Comisia, are următoarea structură:a)conducătorul structurii cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – președinte, cu drept de vot; … b)un funcționar public responsabil potrivit fișei de post pentru directiva privind ambalajele și deșeurile de ambalaje din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, desemnat de către directorul direcției cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor – membru, cu drept de vot; … c)un funcționar public responsabil potrivit fișei de post pentru directiva privind ambalajele și deșeurile de ambalaje din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, desemnat de către directorul direcției cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor – membru, cu drept de vot; … d)un funcționar public din cadrul direcției cu atribuții în domeniul juridic din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, desemnat de către directorul acesteia – membru, cu drept de vot; … e)un funcționar public din cadrul direcției cu atribuții în domeniul economico-financiar din cadrul Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor, desemnat de către directorul acesteia – membru, cu drept de vot. … (2)Direcțiile prevăzute la alin. (1) lit. b), d) și e) transmit, la cererea secretariatului Comisiei, persoanele desemnate, în termen de 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3)Coordonatorii cu atribuții în domeniu din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor aprobă desemnarea persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c)-e), precum și a persoanelor desemnate în locul celor titulare, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (9^1), exclusiv pentru cele prevăzute la alin. (1) lit. c)-e). … 2.La articolul 3, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:(8)Comisia duce la îndeplinire orice altă prevedere stabilită prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018 privind aprobarea Procedurii de autorizare, avizare anuală și de retragere a dreptului de operare a organizațiilor care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului care vizează activitatea acesteia. … 3.La articolul 4, alineatele (1)–(3) se modifică și vor avea următorul cuprins: +
Articolul 4(1)Comisia se întrunește lunar, la sediul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor sau în orice alt loc indicat în convocare, în ultima zi de joi a fiecărei luni și/sau ori de câte ori este cazul, la solicitarea președintelui Comisiei sau, după caz, a persoanei mandatate de către acesta.(2)Președintele Comisiei sau, după caz, persoana mandatată de către acesta convoacă ședința cu cel puțin 5 zile înainte de data programată prin distribuirea proiectului ordinii de zi și a propunerilor privind problemele ce urmează a fi discutate.(3)Conținutul convocării este stabilit de către președintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de către acesta. … 4.La articolul 4, alineatele (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins:(5)Prezența la ședințele Comisiei a membrilor titulari prevăzuți la art. 2 alin. (1), a mandatatului prevăzut la alin. (8) și/sau a persoanelor desemnate conform prevederilor alin. (9^1), după caz, este obligatorie, iar Comisia este legal constituită dacă sunt prezenți toți membrii prin titulari, persoana mandatată de către președinte, titular cu mandat din partea unui alt membru al Comisiei sau persoane desemnate, după caz.(6)Membrii titulari ai Comisiei, persoana mandatată prevăzută la alin. (8) și/sau persoanele desemnate, după caz, au obligația să transmită secretariatului Comisiei, înainte de ședință, pe suport hârtie, raportul realizat în urma analizării documentelor, care va cuprinde, dacă este cazul, și exprimarea votului cu privire la acordarea licenței de operare, avizarea anuală și/sau retragerea dreptului de operare. … 5.La articolul 4, alineatele (8) și (9) se modifică și vor avea următorul cuprins:(8)În cazul în care președintele Comisiei nu poate participa la ședința acesteia, persoana mandatată de către acesta participă în locul președintelui Comisiei, susține în cadrul ședinței punctul de vedere transmis pe format hârtie sau electronic de către acesta și votează conform mandatului dat.(9)În cazul în care un membru al Comisiei prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b)-e) nu poate participa la ședința Comisiei, acesta mandatează un alt membru al Comisiei să participe în locul său. … 6.La articolul 4, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu următorul cuprins:(9^1)În cazul în care un membru al Comisiei prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b)-e) se află în imposibilitatea de a mandata o persoană care să participe la ședința Comisiei, directorii direcțiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b)-e) desemnează o altă persoană ca membru, cu drept de vot, pe termen limitat sau definitiv, după caz. … 7.La articolul 4, alineatele (11)–(13) se modifică și vor avea următorul cuprins:(11)Ședințele Comisiei sunt conduse de către președintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta.(12)Deciziile vor fi luate cu majoritatea absolută a voturilor exprimate de cei prezenți și/sau exprimate în cadrul mandatului, după caz.(13)Titularii prevăzuți la art. 2 alin. (1), mandatatul prevăzut la alin. (8), persoanele desemnate conform prevederilor alin. (9^1), precum și titularul mandatat de către un alt membru al Comisiei, după caz, sunt obligați să voteze cu da sau nu și/sau să voteze cu da sau nu conform mandatului. … 8.La articolul 4, alineatul (16) se modifică și va avea următorul cuprins:(16)Adresa și/sau orice alt document prevăzut la alin. (15), pentru a fi transmise către solicitant trebuie să fie semnate de către președintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta. … 9.La articolul 5, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: +
Articolul 5(1)Secretariatul Comisiei se asigură de către funcționarul public din cadrul direcției cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor, desemnat de către director.……………………………………………………………………………………..(3)În cazul în care persoana desemnată să asigure secretariatul Comisiei nu poate participa la ședința Comisiei, președintele sau, după caz, persoana mandatată de către acesta desemnează un secretar de ședință, care poate să fie dintre persoanele prezente sau un alt funcționar public din cadrul direcției cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor, care va consemna cele discutate și decise în procesul-verbal, asumat, după caz, de către membrii titulari ai Comisiei, persoanele desemnate, persoanele mandatate și/sau titularul mandatat de către un alt membru al Comisiei și semnat de către secretarul de ședință. … 10.La articolul 6, alineatele (4) și (10) se modifică și vor avea următorul cuprins:(4)Adresa prin care se solicită completarea documentației se semnează de către președintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta.……………………………………………………………………………………..(10)Secretariatul Comisiei transmite solicitantului deciziile Comisiei în maximum o zi de la semnarea adresei și/sau a documentului în cauză de către președintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta. … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Mircea FechetBucurești, 23 decembrie 2020.Nr. 2.339.