ORDIN nr. 2.286 din 5 iulie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 21 iulie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 2
ART. 1ABROGA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 2
ANEXA 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2400 05/10/2010 ANEXA 2
ART. 1ABROGA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 1
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 2
ANEXA 1INLOCUIESTE PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 1
ANEXA 2INLOCUIESTE PEPROCEDURA 05/10/2010 ANEXA 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale



În baza art. 61-65 şi 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul IAnexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 din 13 octombrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Articolul 1 se abrogă.2. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 2. – (1) În vederea aprobării organizaţiilor de stat sau a altor organizaţii de binefacere ori filantropice care pot beneficia de scutire de taxe vamale în baza prevederilor art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, denumit în continuare Regulament, în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se constituie câte o comisie pentru aprobarea desfăşurării activităţilor de import numai pentru bunurile importate în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din Regulament, comisie formată din:– preşedinte – director executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau şef al administraţiei finanţelor publice de sector;– membru – director adjunct executiv cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului sau şef administraţie, adjunct al administraţiei finanţelor publice de sector;– membru – şef serviciu/birou juridic."3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 3. – (1) Organizaţia solicitantă va depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o cerere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, semnată de reprezentantul său legal, în care se vor menţiona: denumirea, sediul social, codul fiscal şi scopul concret pentru care se solicită aprobarea, însoţită de următoarele documente:a) actul de înfiinţare (copie);b) statutul, după caz (copie);c) codul de identificare fiscală (copie);d) certificat de atestare fiscală, în original sau copie legalizată, din care să rezulte că nu au obligaţii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuţii, inclusiv contribuţiile individuale ale salariaţilor şi orice alte venituri bugetare, cu excepţia celor eşalonate şi/sau reeşalonate la plată, precum şi a celor suspendate în condiţiile legii. Excepţie fac ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale.(2) Odată cu cererea prevăzută la alin. (1), organizaţia importatoare de mărfuri care intră sub incidenţa prevederilor art. 74 din Regulament depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o declaraţie scrisă, prin care se angajează că va achita taxele vamale în cazul în care Comisia Europeană nu aprobă scutirea.(3) Comisia va analiza documentele depuse şi va decide asupra aprobării. Decizia, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, va fi semnată de preşedintele comisiei şi va fi comunicată solicitantului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării documentaţiei la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti.(4) Decizia produce efecte din momentul în care este comunicată organizaţiei solicitante de către comisie.(5) În caz de neaprobare a cererii, comisia va emite o decizie de respingere care va fi motivată în fapt şi în drept."4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 4. – Aprobarea se acordă numai pentru bunurile importate în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din Regulament."5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 5. – Autoritatea vamală va solicita originalul deciziei de aprobare, va menţiona pe verso numărul şi data declaraţiei vamale de punere în liberă circulaţie şi va reţine o copie. Scutirea de taxe vamale se acordă după verificarea îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege."6. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 6. – Organizaţiile care au primit decizia de aprobare transmit direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv administraţiei finanţelor publice a sectorului municipiului Bucureşti care a dat aprobarea, un raport anual privind activitatea desfăşurată în baza aprobării, respectiv structura şi cantitatea bunurilor importate şi destinaţia acestora."7. După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu următorul cuprins:"Art. 6^1. – Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie din oficiu sau la cererea organizaţiei solicitante. Decizia corectată se comunică organizaţiei solicitante, potrivit legii."8. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 7. – (1) În situaţia constatării de către organele cu atribuţii de control a nerespectării prevederilor Regulamentului şi procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi 74-80 din Regulament, acestea solicită comisiei revocarea deciziei de aprobare. Decizia de revocare va fi comunicată atât organizaţiei solicitante, cât şi autorităţii vamale, în vederea încasării taxelor vamale aferente operaţiunilor care au fost efectuate cu încălcarea reglementărilor legale în vigoare.(2) Decizia de revocare poate fi atacată pe calea contenciosului administrativ, conform dispoziţiilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.”9. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 8. – Organele cu atribuţii de control fiscal vor efectua verificări la entităţile care au beneficiat de aprobare, cel puţin o dată pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare."10. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Gheorghe IalomiţianuBucureşti, 5 iulie 2011.Nr. 2.286.
 + 
Anexa 1––-(Anexa nr. 1 la procedură)–––––––––Denumirea organizaţiei ………………………..Codul fiscal …………………………………Adresa ………………………………………Telefon ……………………………………..Nr. de înregistrare …………………………..CEREREÎn conformitate cu prevederile art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, cu modificările şi completările ulterioare, şi în baza documentaţiei anexate, solicităm aprobarea pentru desfăşurarea activităţilor de import numai pentru bunurile importate în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din Regulament.Reprezentantul legal al organizaţiei,…………………………………(numele şi prenumele)………………………………..(semnătura şi ştampila)Data …………………
 + 
Anexa 2–––(Anexa nr. 2 la procedură)–––––––––MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEDirecţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ………….Administraţia Finanţelor Publice a Sectorului ………………Comisia pentru aprobarea desfăşurării activităţilor de importnumai pentru bunurile importate în condiţiile art. 61-65sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009DECIZIANr. …… din …..În conformitate cu prevederile art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza documentaţiei depuse şi înregistrate sub nr. ……….., se aprobă desfăşurarea activităţii de import numai pentru bunurile importate în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din Regulament de către organizaţia …………, cu sediul social în localitatea …………., str. ………… nr. …….., codul fiscal ……., telefon ……….., reprezentată legal de către …(numele şi prenumele)…… .Preşedinte,……………….––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x