ORDIN nr. 2.263 din 8 noiembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1189 din 12 decembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 606 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ANEXA 7
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 31/05/2017
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDONANTA 3 27/01/2022 ART. 2
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 31/05/2017
ActulREFERIRE LALEGE (R) 265 07/11/2008
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 606 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 606 31/05/2017 ANEXA 7
ART. 1REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ART. 1INLOCUIESTE PEMETODOLOGIE 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 31/05/2017
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 31/05/2017
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 31/05/2017
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 265 07/11/2008 ART. 10
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 265 07/11/2008 ANEXA 2
ART. 3REFERIRE LAORDIN 1679 20/11/2017
ART. 3REFERIRE LAMETODOLOGIE 20/11/2017
ART. 4REFERIRE LAORDIN 1679 20/11/2017
ART. 4REFERIRE LAMETODOLOGIE 20/11/2017 ANEXA 7
ART. 4REFERIRE LALEGE (R) 265 07/11/2008
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 6REFERIRE LALEGE (R) 265 07/11/2008
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
ANEXA 8REFERIRE LAORDIN 606 31/05/2017
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. II alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 3/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, precum și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul transporturilor și infrastructurii, emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului transporturilor nr. 606/2017 pentru aprobarea Metodologiei de contractare a inspecției de siguranță rutieră, a Contractului-cadru încheiat între Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și administratorii drumurilor, a metodologiilor de efectuare a inspecțiilor de siguranță rutieră, a listei cu dispozițiile obligatorii care pot fi dispuse de raportul de inspecție de siguranță rutieră, a modelului legitimației nominale de control, a modelului procesului-verbal de constatare și sancționare contravențională a contravențiilor, dotării și inscripționării autovehiculelor de inspecție și control, precum și a echipamentelor necesare efectuării inspecțiilor de siguranță rutieră, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 19 iunie 2017, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Titlul ordinului se modifică și va avea următorul cuprins:ORDINpentru aprobarea unor măsuri privind inspecția de siguranță rutieră2.Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia de contractare a inspecției de siguranță rutieră periodice, prevăzută în anexa nr. 1.
3.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2Se aprobă Contractul-cadru de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice, prevăzut în anexa nr. 2.
4.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3Se aprobă informațiile cu privire la rețeaua rutieră care sunt solicitate administratorului pentru întocmirea contractului de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice, prevăzute în anexa nr. 3.
5.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Se aprobă Metodologia de efectuare a inspecțiilor de siguranță rutieră specifice, prevăzută în anexa nr. 4.
6.Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5Se aprobă setul de dispoziții care pot fi dispuse de raportul de inspecție de siguranță rutieră periodică, prin lucrări de întreținere executate de administratorul drumului, precum și termenele de executare a acestora, prevăzute în anexa nr. 5.
7.După articolul 5 se introduc două noi articole, articolele 5^1 și 5^2, cu următorul cuprins: + 
Articolul 5^1Se aprobă setul de măsuri de remediere cu potențial ridicat de îmbunătățire a siguranței rutiere și de reducere a costurilor legate de accidente care pot fi dispuse în raportul ISRS, precum și termenele de executare a acestora, prevăzute în anexa nr. 9 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 5^2Se aprobă modelul de raport de inspecție de siguranță rutieră specifică – ISRS, prevăzut în anexa nr. 10 care face parte integrantă din prezentul ordin.
8.Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 13Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul ordin.
9.Anexele nr. 15 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5 la prezentul ordin.10.Anexa nr. 7 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.11.După anexa nr. 8 se introduc două noi anexe, anexele nr. 9 și 10, al căror cuprins este prevăzut în anexele nr. 7 și 8 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIIAutoritatea Rutieră Română – A.R.R. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, ministrul transporturilor și infrastructurii,
Sorin Mihai Grindeanu
București, 8 noiembrie 2022.Nr. 2.263. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 606/2017)
METODOLOGIE
de contractare a inspecției de siguranță rutieră periodice + 
Articolul 1(1)În vederea contractării inspecției de siguranță rutieră periodice, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (5) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. solicită administratorilor drumurilor, care fac obiectul legii susmenționate, informații cu privire la rețeaua rutieră.(2)Informațiile privind rețeaua rutieră prevăzute la alin. (1) conțin următoarele detalii:– denumirea fiecărui tronson de stradă/drum/autostradă care va fi supus inspecției de siguranță rutieră periodice, cu menționarea poziției kilometrice de început și sfârșit;– lungimea fiecărui tronson de stradă/drum/autostradă care va fi supus inspecției de siguranță rutieră periodice, cu recomandarea ca aceasta să fie cuprinsă între 20 km și 40 km;– pentru fiecare tronson de stradă/drum/autostradă ce urmează a fi contractat se va preciza în ce an contractual dintre cei 3 ani va fi efectuată inspecția de siguranță rutieră periodică, respectiv în primul, al doilea sau al treilea an de contract.(3)Informațiile prevăzute la alin. (2) se vor transmite în format electronic, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, de către administratorul drumului, în termen de maximum 30 de zile de la primirea solicitării Autorității Rutiere Române – A.R.R. + 
Articolul 2(1)În baza informațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2), Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. încheie cu administratorul fiecărei rețele de drumuri un contract de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice, conform modelului-cadru din anexa nr. 2 la ordin.(2)Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. transmite administratorului rețelei de drumuri, prin poștă/poștă electronică/sistem informatic integrat, în vederea semnării, în două exemplare, contractul de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice.(3)Administratorul rețelei de drumuri are obligația de a returna, în termen de maximum 10 zile lucrătoare, un exemplar original semnat al contractului prevăzut la alin. (1).(4)Data intrării în vigoare a contractului privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice este data înregistrării la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. a exemplarului returnat semnat de către administratorul drumului.(5)Evidența contractelor se realizează prin intermediul Registrului contractelor încheiate cu investitorul/administratorul, în format scris sau electronic. + 
Articolul 3(1)În vederea efectuării inspecțiilor de siguranță rutieră periodice, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. desemnează auditorii de siguranță rutieră conform datelor calendaristice prestabilite în anexa contractului de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice.(2)Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. încheie contracte de prestări servicii pentru efectuarea inspecției de siguranță rutieră periodice cu auditorii de siguranță rutieră desemnați conform Metodologiei de contractare a evaluării de impact asupra siguranței rutiere și a auditului de siguranță rutieră, de desemnare și de lucru a auditorilor de siguranță rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. cu investitorii, precum și cu auditorii de siguranță rutieră, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.679/2017, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 4(1)Auditorul de siguranță rutieră, după finalizarea raportului de inspecție de siguranță rutieră periodică, depune/transmite la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., în termenul contractual, un exemplar în format tipărit însoțit de forma digitală a acestuia, precum și dovada depunerii celui deal doilea exemplar la administratorul drumului.(2)Dovada depunerii raportului la administratorul drumului prevăzută la alin. (1) trebuie să conțină numărul de înregistrare alocat de către administrator sau, în cazul transmiterii acestuia prin poștă, confirmarea de primire.(3)Forma și structura raportului de inspecție de siguranță rutieră periodică, denumit în continuare raport ISRP, sunt prevăzute în anexa nr. 7 la Metodologia de contractare a evaluării de impact asupra siguranței rutiere și a auditului de siguranță rutieră, de desemnare a auditorilor de siguranță rutieră, a contractelor-cadru care se încheie de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. cu investitorii, precum și cu auditorii de siguranță rutieră, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.679/2017, cu modificările ulterioare.(4)Dispozițiile cuprinse în raportul ISRP au caracter obligatoriu pentru administratorul tronsonului inspectat de la data luării la cunoștință.(5)Dispozițiile prevăzute la alin. (4) și termenele de executare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 5 la ordin.(6)După expirarea termenelor dispuse pentru remedierea deficiențelor constatate în raportul ISRP, administratorul drumului inspectat are obligația ca, în maximum 30 de zile, să transmită Autorității Rutiere Române – A.R.R. gradul de implementare a planului de remediere a deficiențelor.
 + 
Articolul 5După primirea confirmării predării raportului de inspecție de siguranță rutieră periodică pentru fiecare stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă prevăzută/prevăzut în anexa contractului, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. întocmește și transmite către administratorul drumului factura pentru fiecare stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă inspectată/inspectat.
 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 606/2017)
CONTRACT-CADRU
de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice
I.Părțile contractante1.Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în București …………………., cod fiscal …………., având contul nr. …………………………, deschis la …………………………………., reprezentată prin …………………, având funcția de …………………., în calitate de Prestator, pe de o parte, și2.administratorul drumului public ……………………….., cu sediul în ………………………., înregistrat la Oficiul Registrului Comerțului …………….. cu nr. ……….. din …………….., cod fiscal ………….., având contul nr. ………………………….., deschis la ……………………………., reprezentat de ……………………, cu funcția de …………………, în calitate de Beneficiar, pe de altă parteII.Obiectul contractuluiPrestarea de servicii privind realizarea inspecției de siguranță rutieră periodice pentru străzile/sectorul (sectoarele) de drum/drumuri/sectorul (sectoarele) de autostradă/autostrăzile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul contractIII.Drepturile și obligațiile părților1.1.Drepturile Prestatorului:a)de a verifica documentația pusă la dispoziție de Beneficiar;b)de a solicita completarea documentației necesare realizării inspecției de siguranță rutieră periodice, depusă de Beneficiar, în situația în care se constată că aceasta este incompletă.1.2.Obligațiile Prestatorului:a)să asigure confidențialitatea cu privire la datele/informațiile/documentele puse la dispoziție de Beneficiar;b)să desemneze auditori de siguranță rutieră care vor efectua inspecțiile de siguranță rutieră periodice pe străzile/ sectoarele de drum/drumurile/sectoarele de autostradă/ autostrăzile prevăzute în anexa A la prezentul contract;c)să depună toate diligențele în vederea asigurării întocmirii și predării la termen a rapoartelor de inspecție de siguranță rutieră periodică pentru străzile/sectoarele de drum/drumurile/ sectoarele de autostradă/autostrăzile prevăzute în anexă.2.1.Drepturile Beneficiarului:a)să fie informat cu privire la auditorul/auditorii de siguranță rutieră desemnat/desemnați să efectueze inspecția de siguranță rutieră periodică pe străzile/sectoarele de drum/drumurile/ sectoarele de autostradă/autostrăzile prevăzute în anexă;b)să primească raportul de inspecție de siguranță rutieră periodică în termenul prevăzut la cap. V.2.2.Obligațiile Beneficiarului:a)să transmită Prestatorului documentația necesară realizării inspecției de siguranță rutieră periodică până la datele prevăzute în coloana 5 din anexă, respectiv:(i)datele obținute în urma ultimului recensământ general de circulație existent și coeficienții de evoluție aferenți acestuia, dacă sunt deținute de Beneficiar;(ii)planurile de situație și profilurile transversale și longitudinale ale traseului, dacă sunt deținute de Beneficiar;(iii)planurile de semnalizare orizontală și verticală de pe traseu, precum și ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent;b)să asigure condițiile necesare pentru realizarea inspecției de siguranță rutieră periodice;c)să efectueze plățile conform contractului.IV.Durata contractuluiDurata contractului este de 3 (trei) ani de la data comunicării contractului la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.V.Valoarea contractului1.Valoarea contractului este de (în cifre și litere) …………… lei și va fi plătită de Beneficiar prin virament bancar în contul indicat la cap. I, în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii fiscale emise de către Prestator pentru fiecare stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă prevăzută/prevăzut în anexă.2.Valoarea contractului se calculează în conformitate cu anexa.VI.Aplicarea penalităților de întârziere1.Pentru neexecutarea, în totalitate sau în parte, a obligațiilor prevăzute în prezentul contract, părțile se supun și răspund conform prevederilor legale în vigoare.2.În cazul în care, din vina sa exclusivă, Prestatorul nu reușește să își îndeplinească obligațiile asumate, atunci Beneficiarul are dreptul de a deduce din prețul contractului, ca penalități, o sumă echivalentă cu 0,01% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, de la expirarea termenului de îndeplinire a obligațiilor până la îndeplinirea efectivă a acestora.3.În cazul în care Beneficiarul nu își onorează obligațiile financiare prevăzute la cap. V pct. 1, Prestatorul are dreptul de a aplica penalități în sumă echivalentă cu 0,01% pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare datei scadente până la îndeplinirea efectivă a acestora.VII.Modificarea clauzelor contractualeModificarea prezentului contract se face numai prin act adițional încheiat între părțile contractante.VIII.Soluționarea litigiilor1.Beneficiarul și Prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînțelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.2.Dacă, după începerea acestor tratative, Beneficiarul și Prestatorul nu reușesc să rezolve în mod amiabil o divergență contractuală, fiecare parte poate solicita ca disputa să se soluționeze de către instanțele judecătorești competente din România.IX.Rezilierea contractului1.Nerespectarea obligațiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părțile contractante dă dreptul părții lezate de a cere rezilierea contractului și de a pretinde plata de daune-interese, cu condiția notificării acestui lucru celeilalte părți cu cel puțin 15 zile înainte de data de la care dorește rezilierea.2.Contractul se reziliază prin acordul scris al părților.X.Forța majoră1.Forța majoră exonerează părțile contractante de îndeplinirea obligațiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acționează.2.Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia.3.Partea contractantă care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia și de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziție în vederea limitării consecințelor.XI.Clauze finalePrezentul contract s-a încheiat astăzi, …………………………., în 2 exemplare, din care un exemplar pentru Beneficiar și un exemplar pentru Prestator.
Prestator,
…………………..
Beneficiar,
…………………..
 + 
ANEXĂla Contractul nr. ………………….. din data …………………..
CALCULUL
valorii contractului defalcat pe străzi, drumuri, sectoare de drum, autostrăzi și sectoare de autostradă

Nr. crt. Stradă/Drum/Sector de drum/Autostradă/Sector de autostradă contractată/contractat și poziția kilometrică de început și sfârșit Lungime stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă contractată/contractat(km) Tarif/UM (lei) Valoare calculată pentru stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă (lei) Data prestabilită pentru desemnarea auditorului/auditorilor de siguranță rutieră pentru efectuarea ISRP pe strada/drumul/sectorul de drum/autostrada/sectorul de autostradă contractată/contractat
0 1 2 3 2 x 3 = 4 5
TOTAL X X


Prestator,
…………………..
Beneficiar,
…………………..
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 606/2017)Administratorul rețelei de drumuri/străzi ……………………………………………………
INFORMAȚII
cu privire la rețeaua rutieră administrată pentru întocmirea contractului
de prestări servicii privind asigurarea realizării inspecției de siguranță rutieră periodice

Nr. crt. Stradă/Drum/Sector de drum/Autostradă/Sector de autostradă cu poziția kilometrică de început și sfârșit Lungime stradă/drum/sector de drum/autostradă/sector de autostradă contractată/contractat (km) Anul în care se va efectua inspecția de siguranță rutieră periodică (Se marchează cu „X“ opțiunea dorită.)
În primul an al contractului În al doilea an al contractului În al treilea an al contractului
0 1 2 3 4 5
TOTAL


Semnătura reprezentantului administratorului rețelei de drumuri/străzi
……………………………………………………………………
Data …………………………..
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 606/2017)
METODOLOGIE
de efectuare a inspecțiilor de siguranță rutieră specifice + 
Articolul 1(1)Inspecția de siguranță rutieră specifică este inspecția efectuată pe un drum sau tronson de drum existent pentru a identifica condițiile periculoase, deficiențele și problemele care cresc riscurile de producere a accidentelor grave.(2)Inspecția de siguranță rutieră specifică se efectuează cu prioritate pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute de siguranță, rezultate din evaluarea rețelei rutiere, și care oferă posibilități pentru punerea în aplicare a unor măsuri cu potențial ridicat de îmbunătățire a siguranței și de reducere a costurilor legate de accidente.(3)Inspecția de siguranță rutieră specifică, denumită în continuare ISRS, se concretizează într-un raport de inspecție de siguranță rutieră specifică. + 
Articolul 2(1)ISRS se efectuează de echipe formate din personalul de specialitate angajat în cadrul Autorității Rutiere Române – A.R.R., cel puțin unul dintre membrii echipei fiind atestat ca auditor de siguranță rutieră, în conformitate cu prevederile legale incidente.(2)ISRS se realizează prin vizite în teren pe tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute de siguranță identificate în urma evaluării rețelei rutiere.(3)În cadrul ISRS, personalul de specialitate al Autorității Rutiere Române – A.R.R. analizează elementele indicative prevăzute în anexa nr. 2a la Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 3În vederea efectuării ISRS se întocmește o planificare la nivelul Autorității Rutiere Române – A.R.R., având în vedere tronsoanele rutiere cu niveluri scăzute de siguranță, rezultate din evaluarea rețelei rutiere, și se nominalizează echipele care vor efectua inspecția. + 
Articolul 4Administratorii drumurilor publice care fac obiectul Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările și completările ulterioare, au obligația să transmită la solicitarea Autorității Rutiere Române – A.R.R., în termen de 30 de zile, următoarea documentație necesară efectuării ISRS:1.planurile de situație și profilurile transversale și longitudinale ale traseului;2.planurile terenurilor pe care este proiectat traseul;3.planurile de semnalizare orizontală și verticală de pe traseu, precum și ale echipamentelor de tip sistem de transport inteligent;4.cele mai recente analize de trafic. + 
Articolul 5(1)Echipa de inspecție de siguranță rutieră specifică, în urma vizitelor în teren pe tronsonul inspectat și a analizei documentației menționate la art. 4, întocmește un raport de inspecție care are anexat un set de măsuri de remediere cu potențial ridicat de îmbunătățire a siguranței rutiere și de reducere a costurilor legate de accidente.(2)Raportul menționat la alin. (1) se întocmește în două exemplare, un exemplar fiind transmis administratorului drumului.(3)Măsurile de remediere cuprinse în ISRS au caracter obligatoriu pentru administratorul tronsonului inspectat de la data luării la cunoștință.(4)După expirarea fiecărui termen dispus pentru remedierea deficiențelor constatate în raportul ISRS, administratorul drumului inspectat are obligația ca, în maximum 30 de zile, să transmită Autorității Rutiere Române – A.R.R. dovada implementării măsurii dispuse.(5)Setul de măsuri care se pot dispune în raportul ISRS, precum și termenele de executare a acestora sunt prevăzute în anexa nr. 9 la ordin. + 
Articolul 6Setul de măsuri prevăzute în anexa nr. 9 la ordin se va actualiza în funcție de gradul de implementare a măsurilor de către administratorii drumurilor, fiind completat cu noi măsuri cu un potențial ridicat pentru creșterea siguranței rutiere. + 
Articolul 7Structura raportului ISRS este prevăzută în anexa nr. 10 la ordin.
 + 
Anexa nr. 5(Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 606/2017)
SETUL
de dispoziții care pot fi dispuse în raportul de inspecție de siguranță
rutieră periodică, prin lucrări de întreținere executate de administratorul
drumului, precum și termenele de executare a acestora

Tipuri de lucrări de întreținere ce pot constitui dispoziții în rapoartele de inspecție de siguranță rutieră periodică Termen maxim de executare
I. Semnalizare verticală și mijloace auxiliare de semnalizare
1.1 Curățare/Înlocuire/Reparare semnalizare rutieră verticală în cazurile în care aceasta nu mai este lizibilă/vizibilă* 90 de zile
1.2 Completare semnalizare rutieră verticală în cazurile în care aceasta lipsește sau nu este corelată cu cea orizontală* 90 de zile
1.3 Eliminarea semnalizării rutiere verticale în cazul în care aceasta nu mai corespunde cu situația din teren 90 de zile
II. Semnalizare orizontală
2.1 Refacerea pe un tronson cu o lungime totală mai mică de 1 km a semnalizării rutiere orizontale acolo unde aceasta nu mai este vizibilă** 120 de zile
2.2 Refacerea marcajului axial cu o lungime mai mare de 1 km acolo unde acesta nu mai este vizibil 120 de zile
2.3 Completarea pe un tronson cu o lungime totală de maximum 20 m a semnalizării rutiere pentru corelarea semnalizării rutiere verticale cu cea orizontală** 120 de zile
2.4 Ștergerea semnalizării rutiere orizontale temporare la finalizarea lucrărilor 120 de zile
2.5 Eliminarea semnalizării rutiere orizontale în cazul în care aceasta nu mai corespunde cu situația din teren 120 de zile
III. Parapete rutier de protecție și stâlpi de ghidare
3.1 Înlocuire/Reparare elemente parapete deteriorate, inclusiv elemente antiorbire 120 de zile
3.2 Completare parapete cu elemente lipsă sau cu elemente retroreflectorizante lipsă/deteriorate 120 de zile
3.3 Completarea, în afara localităților, cu stâlpi de ghidare lipsă sau repararea acestora 120 de zile
IV. Parapete pietonal
4.1 Refacere parapete pietonal 120 de zile
4.2 Completare parapete pietonal existent cu elementele lipsă 120 de zile
V. Gard de protecție împotriva animalelor pe drumurile expres/autostrăzi
5.1 Completare/Reparare garduri pe drumurile expres/autostrăzi 120 de zile
VI. Intersecții
6.1 Reparații pentru aducerea la starea funcțională 90 de zile
6.2 Reparații echipamente de semnalizare luminoasă/sonoră și semaforizare 90 de zile
VII. Sisteme inteligente de transport
7.1 Remediere/Repunere în funcțiune panou cu mesaje variabile conectat la un centru de monitorizare și informare pentru aducere la starea inițială de funcționare 180 de zile
VIII. Iluminat
8.1 Înlocuire/Reparare elemente componente deteriorate ale sistemului de iluminat 120 de zile
8.2 Completare sistem existent de iluminat cu elementele componente lipsă 120 de zile
IX. Asigurare vizibilitate
9.1 Dezafectarea/Relocarea mijloacelor de publicitate/mobilierului stradal care diminuează vizibilitatea 90 de zile
9.2 Repoziționare indicatoare de circulație care diminuează vizibilitatea 90 de zile
9.3 Toaletare vegetații care afectează vizibilitatea 90 de zile
X. Readucerea la starea funcțională a carosabilului
10.1 Reparare degradări locale de tip denivelări/văluriri 180 de zile
10.2 Reparare degradări de tip groapă 180 de zile
10.3 Curățarea părții carosabile de material granular, pământ etc. 30 de zile
XI. Refacere acostamente
11.1 Aducerea la profil a acostamentelor 180 de zile
11.2 Curățarea acostamentelor consolidate 30 de zile
XII. Refacere șanțuri și rigole pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale
12.1 Curățarea/Decolmatarea sistemului de scurgere a apelor 120 de zile
12.2 Refacerea șanțurilor sau rigolelor carosabile 120 de zile

* Categoriile de indicatoare rutiere care se pot dispune: de avertizare, prioritate, obligare, interzicere, orientare, treceri pentru pietoni și temporare.** Categoriile de marcaje rutiere care se pot dispune: longitudinale (axiale), diverse, transversale (fără specificarea tipului de marcaje).NOTĂ:Prin „completare“ se înțelege lucrarea de întreținere prin care se adaugă numai acele elemente componente care au existat, acestea lipsind la data efectuării inspecției de siguranță rutieră periodice.

 + 
Anexa nr. 6(Anexa nr. 7 la Ordinul nr. 606/2017)MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURIIAUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – A.R.R.Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, București
PROCES-VERBAL SERIA ISR Nr. …………………………..
de constatare și sancționare a contravențiilor, încheiat în ziua ……, luna …….., anul ……….,
ora …….., localitatea ………………., județul (sectorul) …………………
Subsemnatul, ………………………, în calitate de agent constatator la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. …………………….., în temeiul art. …….. din Legea nr. 265/2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în baza legitimației nr. ……………, eliberată conform art. ……….. din Ordinul ministrului transporturilor nr. 606/2017, cu modificările și completările ulterioare, am constatat următoarele:1.Descrierea faptei (faptelor) (cu indicarea datei, orei și locului în care a/au fost săvârșită/săvârșite):………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………2.Pentru săvârșirea faptei (faptelor) descrise mai sus se face vinovată persoana juridică/persoana fizică:** Pentru persoane fizice – numele și prenumele, data nașterii, adresa de domiciliu, actul de identitate seria și numărul, codul numeric personal (CNP).……………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………..3.Fapta (faptele) descrisă (descrise) la pct. 1 constituie contravenție, conform prevederilor: …………………………… art. …….. alin. ….. lit. ……………, și se sancționează, conform art. ………….. alin. ………… lit. ………….., cu amendă în sumă de ……………….. lei/ sau ……………………….. lei, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal.4.Amenda se achită, după caz:4.1.în cazul persoanelor juridice române, în contul „venituri din amenzi și alte sancțiuni aplicate de către alte instituții de specialitate“ deschis la o unitate a Trezoreriei Statului, beneficiar bugetul de stat;4.2.în cazul persoanelor fizice române, la casieria „taxe și impozite“ a unităților administrației publice locale, indiferent de localitatea pe a cărei rază acestea funcționează, domiciliul sau de reședința contravenientului ori de locul săvârșirii contravenției, beneficiar bugetul local.5.Chitanța de plată a amenzii se depune sau se transmite de către contravenient prin poștă recomandat sau electronic, prin e-mail la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, București.6.Împotriva prezentului proces-verbal care constituie și înștiințare de plată se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia. Plângerea însoțită de copia procesului-verbal se depune la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția.7.Contravenientul nu se află de față/refuză/nu poate să semneze procesul-verbal.De față a fost următorul martor: …………………….. (numele și prenumele), CNP …………………., născut(ă) la data de …………….., în localitatea …………………, județul ………………., și domiciliat(ă) în …………………., județul ………………., cu BI/CI seria ………. nr. …………… .8.Procesul-verbal de constatare a contravenției neatacat în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării, precum și hotărârea judecătorească definitivă prin care s-a soluționat plângerea constituie, potrivit legii, titlu executoriu fără vreo altă formalitate.9.Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 (trei) exemplare, contravenientul fiind de față când i s-a înmânat un exemplar pe care îl primește (data înmânării și semnătura contravenientului).………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………10.Alte mențiuni: ………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………a)Obiecțiile contravenientului sunt: …………………………………………………………………………………………………………………………….b)Motivul lipsei martorului: ……………………………………………………..………………………………………………………………………………..
Semnătură martor,
…………………………………..
Semnătură agent constatator,
………………………………..
Contravenient,
…………………………………
Am luat la cunoștință.Pentru persoane juridice – denumirea societății comerciale/companiei etc., adresa sediului, codul unic de înregistrare (CUI), numele, prenumele, CNPul reprezentantului legal.
 + 
Anexa nr. 7(Anexa nr. 9 la Ordinul nr. 606/2017)
SETUL
de măsuri de remediere cu potențial ridicat de îmbunătățire a siguranței rutiere
și de reducere a costurilor legate de accidente care pot fi dispuse
în raportul ISRS, precum și termenele de executare a acestora

Nr. Măsurile de remediere care pot fi dispuse în raportul ISRS Termen maxim de executare
1 Curățare/Înlocuire/Reparare semnalizare rutieră verticală în cazurile în care aceasta nu mai este lizibilă/vizibilă* 120 de zile
2 Completare semnalizare rutieră verticală în cazurile în care aceasta lipsește sau nu este corelată cu cea orizontală* 120 de zile
3 Eliminarea semnalizării rutiere verticale în cazul în care aceasta nu mai corespunde cu situația din teren 120 de zile
4 Refacerea pe un tronson cu o lungime totală mai mică de 1 km a semnalizării rutiere orizontale acolo unde aceasta nu mai este vizibilă** 120 de zile
5 Refacerea marcajului axial cu o lungime mai mare de 1 km acolo unde acesta nu mai este vizibil 120 de zile
6 Completarea pe un tronson cu o lungime totală de maximum 20 m a semnalizării rutiere pentru corelarea semnalizării rutiere verticale cu cea orizontală** 120 de zile
7 Ștergerea semnalizării rutiere orizontale temporare la finalizarea lucrărilor 120 de zile
8 Eliminarea semnalizării rutiere orizontale în cazul în care aceasta nu mai corespunde cu situația din teren 120 de zile
9 Înlocuire/Reparare elemente parapete deteriorate, inclusiv elemente antiorbire 120 de zile
10 Completare parapete cu elemente lipsă sau cu elementele retroreflectorizante lipsă/deteriorate 120 de zile
11 Completarea, în afara localităților, cu stâlpi de ghidare lipsă sau repararea acestora 120 de zile
12 Refacere parapete pietonal 120 de zile
13 Completare parapete pietonal existent cu elementele lipsă 120 de zile
14 Completare/Reparare garduri pe drumurile expres/autostrăzi 120 de zile
15 Reparații pentru aducerea la starea funcțională 120 de zile
16 Reparații echipamente de semnalizare luminoasă/sonoră și semaforizare 120 de zile
17 Remediere/Repunere în funcțiune panou cu mesaje variabile conectat la un centru de monitorizare și informare pentru aducere la starea inițială de funcționare 120 de zile
18 Înlocuire/Reparare elemente componente deteriorate ale sistemului de iluminat 120 de zile
19 Completare sistem existent de iluminat cu elementele componente lipsă 120 de zile
20 Dezafectarea/Relocarea mijloacelor de publicitate/mobilierului stradal care diminuează vizibilitatea 120 de zile
21 Repoziționare indicatoare de circulație care diminuează vizibilitatea 120 de zile
22 Toaletare vegetații care afectează vizibilitatea 120 de zile
23 Reparare degradări locale de tip denivelări/văluriri 120 de zile
24 Reparare degradări de tip groapă 120 de zile
25 Curățarea părții carosabile de material granular, pământ etc. 120 de zile
26 Aducerea la profil a acostamentelor 120 de zile
27 Curățarea acostamentelor consolidate 120 de zile
28 Curățarea/Decolmatarea sistemului de scurgere a apelor 120 de zile
29 Refacerea șanțurilor sau rigolelor carosabile 120 de zile
30 Modificarea planului de semnalizare verticală prin adăugarea/eliminarea unor indicatoare rutiere 2 ani
31 Modificarea planului de semnalizare orizontală prin adăugarea/eliminarea/modificarea unor marcaje rutiere 2 ani
32 Schimbarea tipului de marcaj lateral/axial din neted în rezonator și invers 2 ani
33 Adăugare sisteme antiorbire 2 ani
34 Reconfigurarea unei intersecții 2 ani
35 Modificarea planului de management al traficului în intersecție 2 ani
36 Amenajări pentru calmarea traficului 2 ani
37 Montarea unor dispozitive care sporesc vizibilitatea în intersecții/înlăturarea unor construcții provizorii care obturează vizibilitatea în intersecții 2 ani
38 Amenajarea sau reconfigurarea trecerilor de pietoni/pistelor de bicicliști 2 ani
39 Amplasarea de sisteme noi de protecție (parapete, atenuator de șoc) în zonele unde nu au fost prevăzute astfel de sisteme de protecție, inclusiv în zona mediană a drumului 2 ani
40 Asigurarea elementelor de capăt și a racordărilor sistemelor de protecție (parapete) 2 ani
41 Schimbarea tipului de parapete (beton/metal/cablu/rulouri) 2 ani
42 Reconfigurarea secțiunii transversale 5 ani
43 Refacerea elementelor geometrice ale drumului (transversal, longitudinal și în plan) 5 ani
44 Amenajări pentru colectarea și evacuarea apelor din zona drumului 5 ani
45 Amenajarea unor zone de întoarcere 5 ani
46 Construirea unei/unui pasarele pietonale/pasaj subteran pietonal 5 ani
47 Separarea pistelor de bicicliști de partea carosabilă 5 ani
48 Amenajarea/Reamenajarea trotuarelor pentru circulația pietonilor 5 ani
49 Amenajarea/Reamenajarea stațiilor pentru transportul public de persoane 5 ani
50 Amenajarea unui sistem nou de iluminat pe drumurile publice pentru creșterea vizibilității în zonele de risc 5 ani
51 Reamenajarea spațiilor de servicii și a parcărilor 5 ani
52 Amenajări în zona adiacentă drumului pentru încetinirea și oprirea vehiculelor în condiții de siguranță 5 ani
53 Eliminarea/Protejarea unor obstacole sau construcții aflate în ampriza drumului 5 ani
54 Asigurarea unor sisteme de protecție a drumului în zona versanților 5 ani

* Categoriile de indicatoare rutiere care se pot dispune: de avertizare, prioritate, obligare, interzicere, orientare, treceri pentru pietoni și temporare.** Categoriile de marcaje rutiere care se pot dispune: longitudinale (axiale), diverse, transversale (fără specificarea tipului de marcaje).NOTĂ:Prin „completare“ se înțelege lucrarea prin care se adaugă numai acele elemente componente care au existat, acestea lipsind la data efectuării inspecției de siguranță rutieră specifice. + 
Anexa nr. 8(Anexa nr. 10 la Ordinul nr. 606/2017)
RAPORT
de inspecție de siguranță rutieră specifică – ISRS
1.Denumirea și limitele sectorului de drum inspectat2.Perioada programată de realizare a ISRS3.Echipa de inspecție – componență4.Cuprinsul raportului ISRS5.Scopul ISRS6.Descrierea detaliată a deficiențelor constatate și motivarea acestora din punctul de vedere al siguranței rutiere, cu exemplificare prin capturi de imagine de pe tronsonul inspectat

6.1. Traseul rutier – predictibilitate și accesabilitate (vizibilitate, predictibilitate, zone cu limite de viteză, accesul la proprietăți adiacente și dezvoltări, accesul vehiculelor de intervenție de urgență și servicii, tipul delimitării părții carosabile, acostamentele drumului, tratare canale de scurgere și podețe, tipul și configurația amprizei drumului – rambleu/debleu)
6.2. Partea carosabilă (defectele părții carosabile, rugozitate, desprinderi de material, pietriș, pietre aflate pe partea carosabilă, colectarea și drenarea apei)
6.3. Intersecții și noduri rutiere (conformitatea, tipul și geometria intersecției/configurația nodului rutier, predictibilitatea intersecției, vizibilitatea în intersecție, configurația benzilor suplimentare, dirijarea traficului în intersecție, existența trecerilor de pietoni și bicicliști)
6.4. Utilizatori vulnerabili (facilități pentru pietoni, bicicliști, trafic motorizat pe 2 roți, transportul public de persoane și infrastructura aferentă, tipul trecerilor la nivel cu calea ferată sau tramvai, acționate manual sau automat)
6.5. Iluminat (iluminarea drumurilor, intersecțiilor și a altor zone de risc, diverse echipamente adecvate la marginea drumului)
6.6. Semnalizare rutieră (amplasare, operare, vizibilitate, panouri pentru semnalizarea verticală coerente, lizibile și care nu afectează vizibilitatea, indicatoare de direcție și informare, coerența și lizibilitatea marcajelor rutiere, retroreflexia și contrastul adecvat al marcajelor orizontale sau laterale)
6.7. Obstacole, zone de siguranță și sisteme rutiere de protecție (zona marginii drumului, inclusiv vegetația, obstacole pe marginea drumului și distanța de la marginea părții carosabile sau a pistei pentru biciclete, adaptarea sistemelor rutiere de protecție într-un mod adecvat pentru utilizatorii vulnerabili, respectiv spații care separă sensurile de circulație și parapete de siguranță pentru evitarea pericolelor la care sunt expuși utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, conformitatea capetelor de parapete de siguranță, sisteme adecvate de protecție la poduri și canale de scurgere, garduri pe drumuri cu acces limitat)
6.8. Poduri și tuneluri (existența și numărul acestora, elemente vizuale care reprezintă riscuri pentru siguranța infrastructurii)
6.9. Alte aspecte – amenajări la marginea drumului (parcări sau spații de servicii sigure, facilități pentru vehicule grele, necesitatea amplasării de panouri antiorbire, lucrări rutiere, activități nesigure pe marginea drumului ce pot constitui pericol, informații adecvate ale echipamentelor STI, faună și atenționări pentru zone școlare)

7.Opis cu planurile, documentele, standardele și formularele utilizate8.Anexă cu setul de măsuri de remediere a deficiențelor constatate
Semnăturile echipei de inspecție
……………….
………………
Data finalizării raportului ISRS
……………….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x