ORDIN nr. 2.258 din 28 decembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 94 din 1 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1523 15/12/2008
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 14ABROGA PEORDIN 1105 06/08/2002
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 109 14/07/2005 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 412 23/03/2004 ART. 5
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 13
ART. 6REFERIRE LAORDIN 211 11/02/2003
ART. 6REFERIRE LAREGLEMENTARI 11/02/2003
ART. 11REFERIRE LAORDIN 1105 06/08/2002
ART. 14ABROGA PEORDIN 1105 06/08/2002
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 2133 08/12/2005
ANEXA 2REFERIRE LAREGLEMENTARI 08/12/2005
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 211 11/02/2003
ANEXA 2REFERIRE LAREGLEMENTARI 11/02/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1523 15/12/2008
ActulREFERIT DEORDIN 1523 15/12/2008

pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectuează transporturi internaţionale de mărfuri în categorii de poluare şi de siguranţă a circulaţiei



În temeiul prevederilor art. 12 lit. b) şi ale art. 13 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. o) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, în baza art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu normele şi condiţiile tehnice privind siguranţa rutiera şi protecţia mediului, prevăzute în directivele europene şi în regulamentele CEE/ONU, precum şi în acord cu rezoluţiile Conferintei Europene a Ministrilor Transporturilor (CEMT),ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Vehiculele rutiere cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, destinate transportului internaţional de mărfuri, se clasifica în categoriile de poluare şi de siguranţă a circulaţiei, prevăzute în anexa nr. 1.(2) Clasificarea prevăzută la alin. (1) se face conform nivelurilor maxime admise de poluare chimica şi sonora, prevăzute în anexa nr. 2a), şi prescripţiilor tehnice şi de siguranţă activa/pasiva, prevăzute în anexa nr. 2b).(3) Autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "A(E4)"-"F", potrivit clasificarii prevăzute în anexa nr. 1, primesc copia conformă a licenţei de transport pentru transporturi internaţionale de mărfuri.
 + 
Articolul 2(1) Regia Autonomă "Registrul Auto Roman", denumita în continuare R.A.R., certifica încadrarea autovehiculelor în categoriile de poluare "A(E4)" – "F" şi eliberează dovezi de certificare corespunzătoare, având forma şi conţinutul conform modelelor prevăzute în anexele nr. 3a)-3j).(2) Certificarea încadrării autovehiculelor, prevăzută la alin. (1), se face în baza certificatelor de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentanta acestuia pentru România, conform prevederilor Rezoluţiei CEMT/CM(2005)/9 Final, a documentelor de omologare de tip ale autovehiculului şi a verificărilor tehnice efectuate conform anexelor nr. 2a) şi 2b).(3) Opacitatea gazelor de evacuare se va măsura doar în cazul în care vechimea autovehiculului depăşeşte un an de la data fabricaţiei sau dacă se sesizează vizual un grad ridicat al opacitatii gazelor de evacuare.
 + 
Articolul 3(1) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile "C"-"F" au valabilitatea de maximum un an de la data eliberării, aceasta fiind însă corelata cu data la care s-a măsurat opacitatea gazelor.(2) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoria de poluare "B" au valabilitatea de maximum un an de la data eliberării, aceasta fiind însă corelata cu valabilitatea documentului ce atesta insonorizarea autovehiculului (certificatul austriac de zgomot).(3) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "A(E4)"-"A" se eliberează atât pentru autovehicul, cat şi pentru (semi)remorca tractata de acesta şi au valabilitatea de maximum un an de la data eliberării, aceasta fiind însă corelata cu valabilitatea certificatului ce atesta insonorizarea autovehiculului (certificatul austriac de zgomot).(4) Pentru autovehiculele ce nu prezintă certificatul austriac de zgomot, verificarea insonorizarii se face o dată la 2 ani de către R.A.R. prin verificarea conformitatii cu documentele de omologare.
 + 
Articolul 4(1) Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile "A(E4)"-"B" sunt eliberate de R.A.R. în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1).(2) Certificatele de conformitate eliberate de fabricantul autovehiculului sau de reprezentantul acestuia pentru România sunt redactate în limbile engleza, franceza şi germană.
 + 
Articolul 5Certificatele ce atesta controlul tehnic pentru vehiculele încadrate în categoriile "A(E4)"-"A" conform Rezoluţiei CEMT/(2005)/9 Final sunt eliberate de R.A.R. în limbile română, engleza şi germană, conform anexelor nr. 4a)-4c).
 + 
Articolul 6Pentru verificarea compatibilitatii sistemului de franare pentru vehiculele încadrate conform Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2, cu modificările şi completările ulterioare, categoria BC (autotractoare cu sa) şi DA (semiremorci), certificatele de poluare se eliberează doar în ansamblu.
 + 
Articolul 7În cazul în care vehiculele fac obiectul unui contract de închiriere sau de leasing pentru vehiculele ce circula cu autorizaţie multipla CEMT, este obligatorie prezentarea copiei legalizate după contractul de închiriere/leasing, din care să rezulte legătură dintre proprietarul vehiculului şi utilizatorul sau (deţinătorul de autorizaţie CEMT). Aceste contracte trebuie să conţină numele proprietarului şi al utilizatorului, data semnării contractului, durata contractului şi numărul de identificare al vehiculului.
 + 
Articolul 8(1) Este obligatoriu ca la utilizarea unei autorizaţii multiple CEMT aceasta să fie însoţită de dovezile de certificare prevăzute în prezentul ordin şi de certificatele de conformitate eliberate de fabricantul vehiculului sau de reprezentanta fabricantului vehiculului în România.(2) Pe toată durata valabilităţii dovezilor de certificare este obligatorie respectarea tuturor condiţiilor tehnice iniţiale ce au stat la baza eliberării lor.(3) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1) sau (2), autorizaţia multipla CEMT se considera invalida.
 + 
Articolul 9La efectuarea transportului internaţional de mărfuri nu trebuie omisa prezentarea celorlalte documente (inspecţie tehnica periodică internationala, agreere ADR, ATP, autorizaţie pentru transport agabaritic etc.).
 + 
Articolul 10În cazul în care un operator de transport a fost sancţionat pentru abateri repetate pentru nerespectarea condiţiilor tehnice iniţiale ce au stat la baza obţinerii dovezilor de certificare şi/sau pentru neprezentarea în trafic a dovezilor de certificare şi a celorlalte documente conform Rezoluţiei CEMT/CM (2005)/9 Final, acestuia i se va retrage dreptul de a mai obţine/utiliza autorizaţii CEMT pe o perioadă de 2 ani.
 + 
Articolul 11Dovezile de certificare pentru autovehiculele încadrate în categoriile de poluare "A(E3)"-"F", eliberate în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.105/2002 pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectuează transporturi internaţionale de mărfuri în categorii de poluare şi de siguranţă a circulaţiei, sunt considerate valabile dacă au fost eliberate până la data de 1 ianuarie 2006.
 + 
Articolul 12Direcţia generală infrastructura şi transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului împreună cu R.A.R. şi Autoritatea Rutiera Română – A.R.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 14Cu data prezentului ordin, Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.105/2002 pentru încadrarea vehiculelor rutiere care efectuează transporturi internaţionale de mărfuri în categorii de poluare şi de siguranţă a circulaţiei, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 din 19 septembrie 2002, se abroga.
 + 
Articolul 15Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,Gheorghe DobreBucureşti, 28 decembrie 2005.Nr. 2.258.
 + 
Anexa 1CLASIFICAREA AUTOVEHICULELOR T.I.R.din categoriile "N2" şi "N3" în funcţie de îndeplinirea reglementăriloreuropene referitoare la protecţia mediului şi siguranţa circulaţiei*Font 9*┌────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┐│ Categoria/ │ Directive europene şi regulamente CEE/ONU │Opacitate fum conform ││ dovada de ├────────────────┬────────────────────────-┬─────────────────────┤Directivei nr. 1999/96││ certificare │ │ │ │ şi Directivei ││(vezi detalii│Poluare CHIMICA │ Poluare FONICA │ Condiţii TEHNICE │ nr. 1999/52/CE sau ││anexa nr. 3) │ │ │ │ R24-03/CEE/ONU ││ │ │ │ │ (m^-1) │├─────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤│ │ Directiva nr. │Directiva nr. 1999/101/CE│ Conform │ ││ A(E4) │1999/96B/CE sau │R51-02 (CEE/ONU) sau KDV │ CEMT/CM(2005)/9 │ 0,5 ││ │R49-03 (EURO 4) │ 1967*) (anexa nr. 1g) │ Final │ │├─────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤│ │ Directiva nr. │Directiva nr. 1999/101/CE│ Conform │ ││ A[E(3)] │1999/96A/CE sau │R51-02 (CEE/ONU) sau KDV │ CEMT/CM(2005)/9 │ 0,80 ││ │R49-03 (EURO 3) │ 1967*) (anexa nr. 1g) │ Final │ │├─────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤│ │ Directiva nr. │ Directiva nr. │ Conform │ ││ A │91/542/CEE nivel│ 1999/101/CE R51-02 │ CEMT/CM(2005)/9 │ ││ │ B sau R49-02 │ (CEE/ONU) sau KDV │ Final │ ││ │nivel B (EURO 2)│ 1967*) (anexa nr. 1g) │ │ │├─────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │ Directiva nr. │ Directiva │ Conform │ ││ B │91/542/CEE nivel│ nr. 92/97/CEE, R51-02 │ CEMT/CM(2005)/9 │ ││ │ A sau R49-02 │ (CEE/ONU) KDV 1967*) │ Final │ ││ │nivel A (EURO 1)│ (anexa nr. 1g) │ │ │├─────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │ Directiva nr. │ │ │ ││ C │91/542/CEE nivel│ R51-01 (CEE/ONU) │ Conform │ ││ │ B sau R49-02 │ │ R.N.T.R. – 1 │ ││ │nivel B (EURO 2)│ │ │ │├─────────────┼────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤ CONFORM ││ │ R49-02 nivel A │ R51-01 │ │ R.N.T.R. – 1 ││ │ (EURO 1) │ (CEE/ONU) │ │ ││ D ├────────────────┴─────────────────────────┤ Conform │ ││ │ sau EURO 0 (Directiva nr. 88/77/CEE + │ R.N.T.R. – 1 │ ││ │zgomot conform KDV 1967 (anexa nr. 1g) sau│ │ ││ │ R51-02 (CEE/ONU) │ │ │├─────────────┼────────────────┬─────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ │ R49-01 │ R51-01 (CEE/ONU) │ │ ││ │ (EURO O) │ sau R51-00 │ Conform │ ││ E ├────────────────┴─────────────────────────┤ R.N.T.R. – 1 │ ││ │ sau R49-00 (CEE/ONU) + zgomot conform │ │ ││ │ KDV 1967 sau R51-02 (CEE/ONU) │ │ │├─────────────┼────────────────┬─────────────────────────┼─────────────────────┤ ││ F │ R49-00 │ R51-00 │ Conform │ ││ │ (CEE/ONU) │ (CEE/ONU) │ R.N.T.R. – 1 │ │└─────────────┴────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┘–––*) KDV 1967 = Decretul austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.
 + 
Anexa 2a)NIVELUL MAXIM ADMIS pentru POLUAREA CHIMICA la MOTOARELE DIESEL deAUTOVEHICULE din CATEGORIILE "N2" şi "N3" conformREGLEMENTĂRILOR EUROPENE*Font 9*┌──-┬────────────────┬──────-┬────────────-┬──────────────────────-┬────────────-┬──────────-┬──────────────┐│ │- │ │ │ Directiva nr. │ Directiva │ Directiva │ OBS. ││ │ – REGLEMENTĂRI│ │Directiva nr.│ 91/542/CEE sau Reg. │ nr. │ nr. ├──────────────┤│ │ – │ │88/77/CEE sau│ CEE/ONU R49-02 │ 1999/96A/CE │1999/96B/CE│ ││Nr.│ – │R49-00 │ Reg. R49-01 ├────────────┬──────────┤ ciclurile │ ciclurile │ ││ │ – │CEE/ONU│ CEE/ONU │ Nivel A │ Nivel B │ ESC+ELR │ ESC+ELR │ valorile ││ │PARAMETRU – │ │ (EURO-0) │ (EURO-1) │ (EURO-2) │ (EURO-3) │ (EURO-4) │ dintre ││ │ (g/kWh) – │ │ │ │ │ │ │paranteze sunt│├───┼────────────────┼───────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┤ pentru ││1. │Emisie CO │ 14,0 │12,3 (11.2)*)│4,9 (4,5)*) │ 4,0 │ 2,1 │ 1,5 │omologarea de │├───┼────────────────┼───────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┤ tip a ││2. │Emisie HC │ 3,5 │2,6 (2.4)*) │1,23 (1,1)*)│ 1,1 │ 0,66 │ 0,46 │ motoarelor*) │├───┼────────────────┼───────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┤ ││3. │Emisie NO(x) │ 18,0 │15,8 (14.4)*)│9,0 (8,0)*) │ 7,0 │ 5,0 │ 3,5 │ │├───┼────────────────┼───────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────┤│ │ │ │ │0,68 (0,61) │ 0,15 │ 0,10 │ 0,02 │ Pmax ≤ 85 kW ││4. │Particule │ – │ – ├────────────┤(0,25)^(a)│ (0,13)^(b) │ ├──────────────┤│ │ │ │ │0,40 (0,36) │ │ │ │Pmax > 85 kW │├───┼────────────────┼───────┼─────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┼───────────┼──────────────┤│5. │Opacitate │ – │ – │ – │ – │ 0.8 │ 0.5 │ – │└───┴────────────────┴───────┴─────────────┴────────────┴──────────┴─────────────┴───────────┴──────────────┘–––*) KDV 1967 = decretul austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.(a) Derogare conform Directivei nr. 88/77/CEE, amendata prin Directiva nr. 96/1/CE, valabilă până la data 30 septembrie 1998 pentru motoarele cu cilindreea unitară 3.000 rpm;(b) Derogare conform §6.2.1 din Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 1999/96/CE pentru motoarele cu cilindreea unitară 3.000 rpm.NIVELUL MAXIM ADMIS pentru POLUAREA SONORA la AUTOVEHICULELE dinCATEGORIILE "N2" şi "N3" conform REGLEMENTĂRILOR EUROPENE*Font 9*┌────┬──────────────────┬────────────-┬──────────────┬────────────────┬──────────────────────-┐│ │ – REGLEMENTĂRI│Directiva nr.│ Directiva │ Directiva nr. │ ││Nr. │ – │ 81/334 CEE │nr. 84/424/CEE│ 1999/101/CE, │ ││crt.│ – │ R51-00 │ sau R51-01 │ R51-02 CEE/ONU │ OBSERVAŢII (Putere ││ │ – │ CEE/ONU │ CEE/ONU │ sau KDV1967*) │ motor) ││ │ PARAMETRU – │ │ │[anexa (nr. 1g)]│ │├────┼──────────────────┼─────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────────────┤│ │ │ – │ 81 │ 77 │ Pmax <75 kw ││ │ Zgomot exterior, ├─────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────────────┤│ 1. │ în mers (dBA) │ 86*1) │ 83 │ 78 │ 75 kW ≤ Pmax <150 kw ││ │ ├─────────────┼──────────────┼────────────────┼───────────────────────┤│ │ │ 88*2) │ 84 │ 80 │ Pmax 150 ≥ kW │└────┴──────────────────┴─────────────┴──────────────┴────────────────┴───────────────────────┘–––*) KDV 1967 = decretul austriac de aplicare a legii privind autovehiculele rutiere.*1) pentru autovehicule de transport mărfuri cu masa maxima autorizata > 3.500 kg.*2) pentru autovehicule de transport mărfuri având puterea motorului egala sau mai mare de 147 kW şi cele cu masa maxima autorizata > 12 tone. + 
Anexa 2b)PRESCRIPŢII TEHNICE ŞI DE SIGURANTA ACTIVA/PASIVApentru autovehiculele TIR ["A", "A(E3)" şi "A(E4)"]în vederea asigurării siguranţei circulaţieiÎn conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005 (publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005) pentru aprobarea Reglementărilor privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodică – RNTR 1, care transpune Directiva Consiliului 96/96/CE, modificată prin Directiva Comisiei 1999/52/CE (pentru certificate „A” şi „A(E3)”), cu ultimul amendament dat prin Directiva Comisiei 2003/27/CE (pentru categoriile „A(E4)”) privind controlul tehnic al autovehiculelor, cu amendamentul CEE/ONU din 13 noiembrie 1997 privind unificarea prescripţiilor tehnice şi condiţii pentru recunoaşterea reciprocă a acestor verificări, completat la 13 noiembrie 2001 prin Rezoluţia CEE/ONU (TRANS/SC1/294/Rev. 5), amendata prin (TRANS/WP1/2001/25), în acord cu Rezoluţia CEMT/CM (2005)/9 Final, vehiculele din categoriile „A”, „A(E3)” şi „A(E4)” trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe tehnice*1):–––*1) Prevederile privind cerinţele tehnice la care se face referire în regulamentele şi directivele menţionate la pct. 1-11 din prezenta anexa au fost transpuse în legislaţia naţionala prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2, cu modificările şi completările ulterioare.1. Vehiculele şi (semi)remorcile trebuie să aibă adâncimea profilului anvelopei de minimum 2 mm, în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R54 sau cu Directiva Consiliului 92/23/CEE, cu ultimul amendament dat prin Directiva Comisiei 2005/11/CE, iar în caz de utilizare a anvelopelor resapate, în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R109.2. Vehiculele şi semiremorcile trebuie să fie dotate cu dispozitive antiincastrare spate, în conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R58 sau cu Directiva Consiliului 70/221/CEE, amendata prin Directiva 2000/8/CE.3. Vehiculele şi semiremorcile trebuie să fie dotate cu dispozitive antiincastrare lateral, în conformitate cu Regulamentul CEE/ONU R73 sau cu Directiva Consiliului 89/297/CEE.4. Pentru dovezile de certificare "A(E3)" şi "A(E4)" autovehiculele trebuie să aibă oglinzi pentru vedere în spate, în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R46 sau cu Directiva Consiliului 71/127/CEE, modificată prin Directiva Comisiei 88/321/CEE sau prin Directiva Comisiei 2003/97/CE.5. Vehiculele trebuie să aibă sistemul de iluminare şi cel de semnalizare în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R48 sau cu Directiva Consiliului 76/756/CEE, amendata prin Directiva Comisiei 97/28/CE.6. Vehiculele trebuie să aibă triunghiuri de semnalizare, în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R27.7. Vehiculele trebuie să utilizeze un tahograf, în concordanta cu Normele AETR sau cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu ultimul amendament dat prin Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.056/97 sau Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2.135/98.Pentru vehiculele ce se încadrează în categoria "A(E4)" tahograful trebuie să fie în concordanta cu Normele AETR revizuite sau cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu ultimul amendament dat prin Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.056/97 sau Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2.135/98 şi prin regulamentele Comisiei (CE) nr. 1.360/2002 şi nr. 432/2004.8. Vehiculele trebuie să aibă limitator de viteza, în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R89 sau cu Directiva Consiliului 92/24/CEE, pentru autovehiculele din categoriile „A(E3)” şi „A(E4)”, cerinţele tehnice fiind în concordanta cu amendamentul dat prin Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2004/11/CE.9. Placutele reflectorizante spate pentru vehiculele grele şi lungi trebuie să fie în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R70.10. Vehiculele trebuie să fie prevăzute cu sistem de franare de tip antiblocare (ABS), în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R13 sau cu Directiva Consiliului 71/320/CEE, cu ultimul amendament dat prin Directiva Comisiei 98/12/CE. Sistemele de franare ale autovehiculelor şi (semi)remorcii trebuie să fie compatibile.11. Sistemul de direcţie trebuie să fie în concordanta cu Regulamentul CEE/ONU R79 sau cu Directiva 70/311 CEE, modificată prin Directiva Consiliului 92/62/CEE (doar pentru categoria „A”), cu amendamentele prevăzute în Directiva Comisiei 1999/7/CE.
 + 
Anexa 3a)Categoria "A E4"CEMT/CM(2005)9/FinalAutovehicul "EURO 4 sigur"Număr …….*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Marca şi tipul autovehiculului: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numărul de identificare (VIN): │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Codul motorului/seria motorului: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Conform ordinului Ministrului T.C.T. nr. ……….., M.T.C.T. din România, în calitate de autoritate de stat în transporturi, imputernicim Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind protecţia mediului.REGISTRUL AUTO ROMANcertifica faptul ca autovehiculul descris în acest document corespunde condiţiilor CEMT/CM(2005)/9 Final, pe baza certificatului de conformitate nr. …… şi a …………….. eliberate de către fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru România.*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Puterea masurata conform: ISO/CCE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul amendament ││Directiva 1999/99/CE │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Puterea maxima [kW]: la turatia: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘CERINŢE PENTRU NIVELUL DE ZGOMOT ŞI NIVELUL DE POLUARE CHIMICA*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Nivelul de zgomot măsurat conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata cu │#9474;Dir. 1999/101/CE │├──────────────────────────────-┬──────────────────────────────┬──────────────────────────────┤│ Valori maxime [dB(A)] │ Putere motor │ Valori măsurate [dB(A)] │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 77 │ ≤ 75 kW │ │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 78 │ > 75 kW şi <150 kw │ │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 80 │ ≥ 150 kW │ │├───────────────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────────────────────────┤│la: în: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│prin: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Viteza de apropiere [km/h]: în treapta: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot aer comprimat [dB(A)]: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot în stationare [dB(A)]: la turatia motorului [r/min]: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Nivelul de zgomot măsurat conform anexei 1g KDV*1) 1967 │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot frana de motor [dB(A)]: │├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│Zgomot înconjurător [dB(A)]: │în punctul de măsurare 2: ││ ├──────────────────────────────────────┤│ │în punctul de măsurare 6: │└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Măsurare conform: CEE/UN R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament prin Directiva ││1999/96/EC şi în concordanta cu testele după ciclurile ESC şi ELR │├──────────────────────────-┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤│ Valori maxime │ Emisii poluante │Valori măsurate la omologarea de tip│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 1,5 [g/kWh] │ CO │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,46 [g/kWh] │ HC │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 3,5 [g/kWh] │ NOx │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,02 [g/kWh] │ Particule │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,5 [m-1] │ Opacitate │ [m-1] │└───────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Măsurare conform: CEE/UN R. 49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament prin Directiva ││1999/96/EC şi în concordanta cu ciclul ETC*2) │├──────────────────────────-┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤│ Valori maxime │ Emisii poluante │Valori măsurate la omologarea de tip││ [g/kWh] │ │ [g/kWh] │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 4,00 │ CO │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,55 │ NMHC │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 1,1 │ CH4(3) │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 3,5 │ NOx │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,03 │ Particule │ │└───────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘Valabilitatea acestui act expira la data de:Locul              Data                Semnatura şi ştampila–––-*1) KDV ("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung") = Decret de aplicare a legii austriece privind circulaţia vehiculelor.*2) Doar pentru motoare ce utilizează drept combustibil gazele naturale, în conformitate cu ciclul ETC (Directiva 1999/96 CE). + 
Anexa 3b)Categoria "A E3"CEMT/CM(2005)9/FinalAutovehicul "EURO 3 sigur"Număr …….*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Marca şi tipul autovehiculului: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numărul de identificare (VIN): │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Codul motorului/seria motorului: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Conform ordinului Ministrului T.C.T. nr. 2258/28.12.2005, M.T.C.T. din România, în calitate de autoritate de stat în transporturi, imputernicim Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind proiectia mediului.REGISTRUL AUTO ROMANcertifica faptul ca autovehiculul descris în acest document corespunde condiţiilor CEMT/CM (2005)/9 Final, pe baza certificatului de conformitate nr. ………… şi a ……………… eliberate de către fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru România.*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Puterea masurata conform: ISO/CCE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul amendament ││Directiva 1999/99/CE │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Puterea maxima [kW]: la turatia: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘CERINŢE PENTRU NIVELUL DE ZGOMOT ŞI NIVELUL DE POLUARE CHIMICA*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Nivelul de zgomot măsurat conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata cu Dir. ││1999/101/CE │├──────────────────────────────-┬──────────────────────────────┬──────────────────────────────┤│ Valori maxime [dB(A)] │ Putere motor │ Valori măsurate [dB(A)] │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 77 │ ≤ 75 kW │ │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 78 │ > 75 kW şi <150 kw │ │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 80 │ ≥ 150 kW │ │├───────────────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────────────────────────┤│la: în: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│prin: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Viteza de apropiere [km/h]: în treapta: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot aer comprimat [dB(A)]: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot în stationare [dB(A)]: la turatia motorului [r/min]: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Nivelul de zgomot măsurat conform anexei 1g KDV*1) 1967 │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot frana de motor [dB(A)]: │├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│Zgomot înconjurător [dB(A)]: │în punctul de măsurare 2: ││ ├──────────────────────────────────────┤│ │în punctul de măsurare 6: │└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Măsurare conform: CEE/UN R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament prin Directiva ││1999/96/EC şi în concordanta cu testele după ciclurile ESC şi ELR │├──────────────────────────-┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤│ Valori maxime │ Emisii poluante │Valori măsurate la omologarea de tip│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 2,1 [g/kWh] │ CO │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,66 [g/kWh] │ HC │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 5,0 [g/kWh] │ NOx │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,10(0,13)*2) [g/kWh] │ Particule │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,8 [m-1] │ Opacitate │ [m-1] │└───────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Măsurare conform: CEE/UN R. 49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament prin Directiva ││1999/96/EC şi în concordanta cu ciclul ETC*3) │├──────────────────────────-┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤│ Valori maxime │ Emisii poluante │Valori măsurate la omologarea de tip││ [g/kWh] │ │ [g/kWh] │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 5,45 │ CO │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,78 │ NMHC │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 1,6 │ CH4(3) │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 5,0 │ NOx │ │├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,16(0,21) │ Particule │ │└───────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘Valabilitatea acestui act expira la data de:Locul               Data                  Semnatura şi ştampila––––*1) KDV ("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung") = Decret de aplicare a legii austriece privind circulaţia vehiculelor.*2) Pentru motoare cu cilindreea unitară sub 0,75 dmc şi turatia de putere mai mare de 3.000 min-1.*3) Doar pentru motoare ce utilizează drept combustibil gazele naturale, în conformitate cu ciclul ETC (Directiva 1999/96 CE). + 
Anexa 3c)Categoria "A"Autovehicul "mai verde şi sigur"Număr …….*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Marca şi tipul autovehiculului: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numărul de identificare (VIN): │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Codul motorului/seria motorului: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Conform ordinului Ministrului T.C.T. nr. 2258/28.12.2005, M.T.C.T. din România, în calitate de autoritate de stat în transporturi, imputernicim Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada de îndeplinire a condiţiilor tehnice privind proiectia mediului.REGISTRUL AUTO ROMANcertifica faptul ca autovehiculul descris în acest document corespunde condiţiilor CEMT/CM(2005)/9 Final, pe baza certificatului de conformitate nr. ….. şi a ……………… eliberate de către fabricantul sau reprezentantul acestuia pentru România.*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Puterea masurata conform: ISO/CCE/UN R.85/Directiva 80/1269/CEE, cu ultimul amendament ││Directiva 1999/99/CE │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Puterea maxima [kW]: la turatia: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘CERINŢE PENTRU NIVELUL DE ZGOMOT ŞI NIVELUL DE POLUARE CHIMICA*Font 9*┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Nivelul de zgomot măsurat conform: CEE/UN R.51/02, Dir. 70/157/CEE, amendata cu Dir. ││1999/101/CE │├──────────────────────────────-┬──────────────────────────────┬──────────────────────────────┤│ Valori maxime [dB(A)] │ Putere motor │ Valori măsurate [dB(A)] │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 77 │ ≤ 75 kW │ │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 78 │ > 75 kW şi <150 kw │ │├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤│ 80 │ ≥ 150 kW │ │├───────────────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────────────────────────┤│la: în: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│prin: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Viteza de apropiere [km/h]: în treapta: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot aer comprimat [dB(A)]: │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot în stationare [dB(A)]: la turatia motorului [r/min]: │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Nivelul de zgomot măsurat conform anexei 1g KDV*1) 1967 │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Zgomot frana de motor [dB(A)]: │├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤│Zgomot înconjurător [dB(A)]: │în punctul de măsurare 2: ││ ├──────────────────────────────────────┤│ │în punctul de măsurare 6: │└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐│Măsurare conform: CEE/UN R.49/03, Directiva 88/77/EEC, cu ultimul amendament prin Directiva ││1999/96/EC şi în concordanta cu testele după ciclurile ESC şi ELR │├──────────────────────────-┬────────────────────────────┬────────────────────────────────────┤│ Valori maxime │ Emisii poluante │Valori măsurate la omologarea de tip│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 4,0 [g/kWh] │ CO │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 1,10 [g/kWh] │ HC │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 7,0 [g/kWh] │ NOx │ [g/kWh]│├───────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤│ 0,15(0,25)*2) [g/kWh] │ Particule │ [g/kWh]│└───────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘Valabilitatea acestui act expira la data de:Locul                     Data          Semnatura şi ştampila–––*1) KDV ("Kraftfahrgesetz-Durchfuhrungsverordnung") = Decret de aplicare a legii austriece privind circulaţia vehiculelor.*2) Pentru motoare cu cilindreea unitară sub 0,75 dmc şi turatia de putere mai mare de 3.000 min-1. + 
Anexa 3d)CATEGORIA "B" (Green Lorry)*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ………………..│┌──────────────────────────────────-┬──────────────────────────────┐││ ││Marca şi tipul autovehiculului │ │││ │├───────────────────────────────────┼──────────────────────────────┤││ ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare │ │││ Autovehicul "verde" (green lorry) │├───────────────────────────────────┼──────────────-┬──────────────┤││ Dovada de îndeplinire a condiţiilor ││ │Cod │ │││ tehnice*) conform Rezoluţiei CEMT/CM ││ ├───────────────┼──────────────┤││ (2005)/9 Final pentru aprobarea ││ │Putere (kw) │ │││ transportului internaţional de mărfuri ││ MOTORUL ├───────────────┼──────────────┤││ între Uniunea Europeană şi România ││ │Turatie (min^-1) │││ ││ ├──────────────-┬──────────────┤││ ││ │Serie │ │││ │└───────────────────────────────────┴───────────────┴──────────────┘││ │┌──────────────────────────-┐ ││ ││AUTOVEHICUL │ ││ Conform ordinului Ministrului TCT, │├───────────────────────────┴──────────────────────────────────────┐││ nr. ………………….. ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, │││ Ministerul Transporturilor, Construcţiilor ││R51-02 CEE/ONU şi/sau HDV 1967*1) anexa 1g Larmarmes Kraftfahrzeug│││ şi Turismului din România, în calitate de ││nr. ………. din data ……………….. │││ autoritate de stat în transporturi, │├──────────────────────-┬────────────────────┬─────────────────────┤││ imputernicim Regia Autonomă "Registrul ││ Valoare max. admisă │ Puterea motorului │ Valoare masurata │││ Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ de îndeplinire a condiţiilor tehnice │├───────────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┤││ privind protecţia mediului ││ 78 │ ≤ 150 kW │ │││ │├───────────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┤││ ││ 80 │ > 150 kW │ │││ │├───────────────────────┼────────────────────┴─────────────────────┤││ ││la data de: │în: │││ │├───────────────────────┴──────────────────────────────────────────┤││ REGISTRUL AUTO ROMAN ││prin: │││ │├────────────────────────────────────-┬────────────────────────────┤││ certifica faptul ca autovehiculul descris ││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de viteza: │││ în acest document corespunde condiţiilor │├─────────────────────────────────────┴────────────────────────────┤││ Rezoluţiei CEMT/CM (2005)/9 Final, pe baza ││Zgomot frana de motor (dB(A)): │││ ……………………………. │├────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤││ eliberate de către fabricantul sau ││ │în punctul de măsurare 2: │││ reprezentantul acestuia pentru România ││Zgomot înconjurător (dB(A)): ├─────────────────────────────────┤││ ││ │în punctul de măsurare 6: │││ │├────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┤││ ││Zgomot aer comprimat (dB(A)): │││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ Pe baza datelor de la omologarea de tip ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, R51-02 CEE/ONU şi/sau │││ a autovehiculului şi/sau a ││KDV 1967*1) anexa 1d │││ certificatului de conformitate emis de │├──────────────────────────────-┬──────────────────────────────────┤││ către fabricantul autovehiculului sau ││Zgomot în stationare (dB(A)): │la turatia motorului (min^-1): │││ reprezentantul acestuia pentru România, │└───────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘││ certificam corectitudinea datelor din │┌────────────────────────────┐ ││ acest document ││Poluare chimica motor │ ││ │├────────────────────────────┴────────────────────────────────────-┐││ ││Măsurare cf. prevederilor Dir. 88/77 CEE modif. cu Dir. 91/542A │││ ││CEE sau R49-02/A CEE/ONU │││ │├──────────────────────-┬──────────-┬──────────────────────────────┤││ ││ Valoare max. admisă │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru │││ ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kwh) │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 4,9 │ CO │ │││ Valabilitatea acestui act expira │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ la data de ………………… ││ 1,23 │ HC │ │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 9,0 │ NO(x) │ │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││P(max) ≤ 85 kW: 0,68 │ Particule │ │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││P(max) > 85 kW: 0,40 │ Particule │ │││ │└───────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┘││────────────────────────────────────────────────-│*1) – KDV = Kraftfahrgesetz durchfuhrungs verordnung – Decretul de ││ Locul Data Nume │aplicare a legii privind autovehiculele, în Austria ││ │ │└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 3e)CATEGORIA "C"*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ……………….│┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────-┐││ ││Marca şi tipul autovehiculului │ │││ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤││ Dovada de certificare ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ │││ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), │├──────────────────────────────────┼──────────────-┬───────────────┤││ privind poluarea chimica şi fonica – conform ││ │Cod │ │││ cu reglementările europene Dir. 91/542B ││ ├───────────────┼───────────────┤││ (R49-02B CEE/ONU) respectiv Dir. 70/157 ││ │Putere (kw) │ │││ CEE actualizată prin Dir. 84/424 CEE ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤││ (R51-01 CEE/ONU) şi a masurarii opacitatii ││ │Turatie (min^-1) │││ gazelor de evacuare ││ ├───────────────┼───────────────┤││ ││ │Serie │ │││ │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ Conform ordinului Ministrului TCT, ││Măsurarea opacitatii prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 │││ nr. ……………….. ││CEE/ONU │││ Ministerul Transporturilor, Construcţiilor │├────────────────────-┬────────────────────-┬──────────────────────┤││ şi Turismului din România, în calitate de ││ Valoare max. admisă │ Motor │ Valoare masurata │││ autoritate de stat în transporturi, ││ (m^-1) │ │ (m^-1) │││ imputernicim Regia Autonomă "Registrul Auto │├─────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤││ Roman" sa elibereze prezenta dovada de ││ 2,0 │cu aspiratie naturala│ │││ îndeplinire a condiţiilor tehnice privind │├─────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤││ protecţia mediului ││ 2,5 │ cu supraalimentare │ │││ │└─────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendata cu Dir. 84/424 │││ ││CEE (R51-01 CEE/ONU) │││ REGISTRUL AUTO ROMAN │├──────────────────────-┬────────────────────-┬────────────────────┤││ ││ Valoare max. admisă │ Puterea motorului │ Valoare masurata │││ certifica faptul ca autovehiculul descris în ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ acest document corespunde Dir. 91/542B CEE │├───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤││ (R49-02B CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE ││ 83 │ ≤ 150 │ │││ modificată prin Dir. 84/424 CEE │├───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤││ (R51-01 CEE/ONU) conform ││ 84 │ > 150 │ │││ ……………………………. │├───────────────────────┴──────┬──────────────┴────────────────────┤││ ││Zgomot în stationare (dB(A)): │la turatia motorului (min^-1): │││ │└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘││ Pe baza datelor de la omologarea de tip a │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ autovehiculului şi/sau a certificatului de ││Poluare chimica motor: Măsurare conform Dir. 91/542B CEE sau Dir. │││ conformitate emis de către fabricantul ││96/1 CE sau Reg. R49-02B CEE/ONU │││ autovehiculului sau reprezentantul │├──────────────────────-┬──────────-┬──────────────────────────────┤││ acestuia, certificam corectitudinea ││ Valoare max. admisă │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru │││ datelor din acest document ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kwh) │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 4,0 │ CO │ │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ Măsurarea opacitatii s-a efectuat ││ 1,1 │ HC │ │││ la data de …………………. │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ Valabilitatea acestui act expira ││ 7,0 │ NO(x) │ │││ la data de …………………. │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 0,15 (0,25)*1) │ Particule │ │││ │└───────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┘││────────────────────────────────────────────────-│*1) – pentru motoare cu cilindreea unitară <0,7 dmc şi turatia ││ Locul Data Nume │nominală de putere > 3.000 rpm conform Dir. 96/1 CE │└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 3f)CATEGORIA "D"(grupa D1)*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ………………│┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────-┐││ ││Marca şi tipul autovehiculului │ │││ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤││ Dovada de certificare ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ │││ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), privind │├──────────────────────────────────┼──────────────-┬───────────────┤││ poluarea chimica şi fonica – conform cu ││ │Cod │ │││ reglementările europene Dir. 91/542A (R49-02A ││ ├───────────────┼───────────────┤││ CEE/ONU) respectiv Dir. 70/157 CEE ││ │Putere (kw) │ │││ actualizată prin Dir. 84/424 CEE (R51-01 ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤││ CEE/ONU) – şi a masurarii opacitatii gazelor ││ │Turatie (min^-1) │││ de evacuare ││ ├───────────────┼───────────────┤││ ││ │Serie │ │││ │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ Conform ordinului Ministrului TCT, ││Măsurarea opacitatii prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 │││ nr. …………………….. ││CEE/ONU │││ Ministerul Transporturilor, Construcţiilor │├────────────────────-┬────────────────────-┬──────────────────────┤││ şi Turismului din România, în calitate de ││ Valoare max. admisă │ Motor │ Valoare masurata │││ autoritate de stat în transporturi, ││ (m^-1) │ │ (m^-1) │││ imputernicim Regia Autonomă "Registrul │├─────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤││ Auto Roman" sa elibereze prezenta dovada ││ 2,0 │cu aspiratie naturala│ │││ de îndeplinire a condiţiilor tehnice │├─────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤││ privind protecţia mediului ││ 2,5 │ cu supraalimentare │ │││ │└─────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70.157/CEE, amendata cu Dir. 84/424 │││ REGISTRUL AUTO ROMAN ││CEE (R51-01 CEE/ONU) │││ │├──────────────────────-┬────────────────────-┬────────────────────┤││ certifica faptul ca autovehiculul descris ││ Valoare max. admisă │ Puterea motorului │ Valoare masurata │││ în acest document corespunde Dir. 91/542A ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ CEE (R49-02A CEE/ONU), respectiv Dir. │├───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤││ 70/157 CEE modificată prin Dir. 84/424 CEE ││ 83 │ ≤ 150 │ │││ (R51-01 CEE/ONU) conform │├───────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┤││ ……………………………. ││ 84 │ > 150 │ │││ │├───────────────────────┴──────┬──────────────┴────────────────────┤││ ││Zgomot în stationare (dB(A)): │la turatia motorului (min^-1): │││ Pe baza datelor de la omologarea de tip a │└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘││ autovehiculului şi/sau a certificatului de │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ conformitate emis de către fabricantul ││Poluare chimica motor: Măsurare cf. Dir. 91/542A CEE sau R49-02 │││ autovehiculului sau reprezentantul ││CEE/ONU │││ acestuia, certificam corectitudinea │├──────────────────────-┬──────────-┬──────────────────────────────┤││ datelor din acest document ││ Valoare max. admisă │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru │││ ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kwh) │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 4,9 │ CO │ │││ Măsurarea opacitatii s-a efectuat │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ la data de …………………. ││ 1,23 │ HC │ │││ Valabilitatea acestui act expira │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ la data de …………………. ││ 9,0 │ NO(x) │ │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││ ││P(max) ≤ 85 kW: 0,68 │ Particule │ │││ │├───────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┤││────────────────────────────────────────────────-││P(max) > 85 kW: 0,40 │ Particule │ │││ Locul Data Nume │└───────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┘│└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 3g)CATEGORIA "D" (grupa D2)*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ……………….│┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────-┐││ ││ Marca şi tipul autovehiculului │ │││ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤││ ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ │││ Dovada de Certificare a îndeplinirii │├──────────────────────────────────┼───────────────┬───────────────┤││ condiţiilor tehnice*), privind ││ │Cod │ │││ poluarea chimica şi fonica – conform ││ ├───────────────┼───────────────┤││ cu reglementările europene Dir. 88/77 ││ │Putere (kW) │ │││ (R49-01 CEE/ONU) respectiv Dir. 70/157 ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤││ CEE actualizată prin Dir. 92/97 CEE ││ │Turatie (min^-1) │││ (R51-02 CEE/ONU) şi a masurarii ││ ├───────────────┼───────────────┤││ opacitatii gazelor de evacuare ││ │Serie │ │││ │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Măsurarea opacitatii prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 │││ ││CEE/ONU │││ │├────────────────────┬────────────────────-┬───────────────────────┤││ ││Valoarea max. admisă│ Motor │ Valoarea masurata │││ Conform ordinului Ministrului TCT, ││ (m^-1) │ │ (m^-1) │││ nr. …………………. │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ Ministerul Transporturilor, ││ 2,0 │cu aspiratie naturala│ │││ Construcţiilor şi Turismului din │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ România, în calitate de autoritate de ││ 2,5 │ cu supraalimentare │ │││ stat în transporturi, imputernicim │└────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────┘││ Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ sa elibereze prezenta dovada de ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, │││ îndeplinire a condiţiilor tehnice ││R51-02 CEE/ONU şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g │││ privind protecţia mediului ││Larmarmes Kraftfahrzeug nr. ………… din data …………….│││ │├────────────────────-┬──────────────────┬─────────────────────────┤││ ││Valoarea max. admisă │ Puterea motor │ Valoarea masurata │││ ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ REGISTRUL AUTO ROMAN ││ 78 │ ≤ 150 kW │ │││ │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ certifica faptul ca autovehiculul descris în ││ 80 │ > 150 kW │ │││ acest document corespunde Dir. 88/77 CEE │├─────────────────────┼──────────────────┴─────────────────────────┤││ (R49-01 CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE ││la data de: │în: │││ modificată prin Dir. 92/97 CEE (R51-02 │├─────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤││ CEE/ONU) conform ││prin: │││ ………………………………….. │├────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤││ şi a ……………………………… ││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de viteza: │││ │├────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤││ ││Zgomot frana de motor (dB(A)): │││ │├────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤││ ││ │în punctul de măsurare 2: │││ ││Zgomot înconjurător (dB(A)):├─────────────────────────────────────┤││ Pe baza datelor de la omologarea de tip a ││ │în punctul de măsurare 6: │││ autovehiculului şi/sau a certificatului │├────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤││ de conformitate emis de către fabricantul ││Zgomot aer comprimat (dB(A)): │││ autovehiculului sau reprezentantul │└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘││ acestuia, certificam corectitudinea │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ datelor din acest document ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, │││ ││R51-02 CEE/ONU şi/sau KDV 1967*1) anexa 1d │││ │├────────────────────────────-┬────────────────────────────────────┤││ ││Zgomot în stationare (dB(A)):│la turatia motorului (min^-1): │││ │└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Poluare chimica motor. Măsurare conform Dir. 88/77 CEE sau R49-01 │││ ││CEE/ONU │││ │├──────────────────────────┬────────┬──────────────────────────────┤││ Măsurarea opacitatii s-a efectuat ││ Valoare max. admisă │ Noxe │Valoare max. prevăzută pentru │││ la data de …………………. ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kWh) │││ Valabilitatea acestui act expira │├──────────────────────────┼────────┼──────────────────────────────┤││ la data de …………………. ││ 11,2 │ CO │ │││ │├──────────────────────────┼────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 2,4 │ HC │ │││ │├──────────────────────────┼────────┼──────────────────────────────┤││ ││ 14,4 │ NO(x) │ │││ │└──────────────────────────┴────────┴──────────────────────────────┘││────────────────────────────────────────────────-│*1) – KDV = Kraftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung – Decretul de ││ Locul Data Nume │aplicare a legii privind autovehiculele, în Austria. │└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 3h)CATEGORIA "E" (grupa E1)*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ……………….│┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────-┐││ ││Marca şi tipul autovehiculului │ │││ Dovada de certificare │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤││ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ │││ privind poluarea chimica şi fonica – │├──────────────────────────────────┼──────────────-┬───────────────┤││ conform cu reglementările europene Dir. ││ │Cod │ │││ 88/77 (R49-01 CEE/ONU) respectiv Dir. ││ ├───────────────┼───────────────┤││ 70/157 CEE actualizată prin Dir. 81/334 CEE ││ │Putere (kW) │ │││ (R51-00 CEE/ONU) – şi a masurarii ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤││ opacitatii gazelor de evacuare ││ │Turatie (min^-1) │││ ││ ├───────────────┼───────────────┤││ ││ │Serie │ │││ Conform ordinului Ministrului TCT, │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘││ nr. …………………. │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ Ministerul Transporturilor, ││Măsurarea opacitatii prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 │││ Construcţiilor şi Turismului din ││CEE/ONU │││ România, în calitate de autoritate de │├────────────────────┬────────────────────-┬───────────────────────┤││ stat în transporturi, imputernicim ││Valoarea max. admisă│ Motor │ Valoarea masurata │││ Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" ││ (m^-1) │ │ (m^-1) │││ sa elibereze prezenta dovada de │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ îndeplinire a condiţiilor tehnice ││ 2,0 │cu aspiratie naturala│ │││ privind protecţia mediului │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ ││ 2,5 │ cu supraalimentare │ │││ │└────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────┘││ │ ││ REGISTRUL AUTO ROMAN │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Măsurarea zgomotului conform Dir. 70/157 CEE, amendata cu Dir. │││ certifica faptul ca autovehiculul descris ││81/334 CEE (R51-00 CEE/ONU) │││ în acest document corespunde Dir. 88/77 CEE │├────────────────────-┬──────────────────┬─────────────────────────┤││ (R49-01 CEE/ONU), respectiv Dir. 70/157 CEE ││Valoarea max. admisă │Puterea motorului │ Valoarea masurata │││ modificată prin Dir. 81/334 CEE (R51-00 ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ CEE/ONU) conform │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ …………………………………… ││ 86 │ ≤ 147 │ │││ │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ ││ 88 │ > 147 │ │││ Pe baza datelor de la omologarea de │├─────────────────────┴──────-┬──────────┴─────────────────────────┤││ tip a autovehiculului şi/sau a ││Zgomot în stationare (dB(A)):│la turatia motorului (min^-1): │││ certificatului de conformitate emis │└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘││ de către fabricantul autovehiculului │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ sau reprezentantul acestuia, ││Poluare chimica motor. Măsurare conform Directivei 88/77 CEE sau │││ certificam corectitudinea datelor ││R49-01 CEE/ONU │││ din acest document │├──────────────────────-┬────────┬─────────────────────────────────┤││ ││ Valoare max. admisă │ Noxe │ Valoare max. prevăzută pentru │││ ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kWh) │││ Măsurarea opacitatii s-a efectuat │├───────────────────────┼────────┼─────────────────────────────────┤││ la data de …………………. ││ 12,3 │ CO │ │││ Valabilitatea acestui act expira │├───────────────────────┼────────┼─────────────────────────────────┤││ la data de ………………… ││ 2,6 │ HC │ │││ │├───────────────────────┼────────┼─────────────────────────────────┤││────────────────────────────────────────────────-││ 15,8 │ NO(x) │ │││ Locul Data Nume │└───────────────────────┴────────┴─────────────────────────────────┘│└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––Notă *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 3i)CATEGORIA "E" (grupa E2)*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ……………….│┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────-┐││ ││Marca şi tipul autovehiculului │ │││ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤││ ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ │││ │├──────────────────────────────────┼──────────────-┬───────────────┤││ ││ │Cod │ │││ Dovada de certificare ││ ├───────────────┼───────────────┤││ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), ││ │Putere (kW) │ │││ privind poluarea chimica şi fonica – ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤││ conform cu reglementările europene ││ │Turatie (min^-1) │││ R49-00 CEE/ONU respectiv Dir. 70/157 ││ ├───────────────┼───────────────┤││ CEE actualizată prin Dir. 92/97 CEE ││ │Serie │ │││ (R51-02 CEE/ONU) – şi a masurarii │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘││ opacitatii gazelor de evacuare │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Măsurarea opacitatii prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 │││ ││CEE/ONU │││ │├────────────────────┬────────────────────-┬───────────────────────┤││ ││Valoarea max. admisă│ Motor │ Valoarea masurata │││ Conform ordinului Ministrului TCT, ││ (m^-1) │ │ (m^-1) │││ nr. …………………. │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ Ministerul Transporturilor, ││ 2,5 │cu aspiratie naturala│ │││ Construcţiilor şi Turismului din │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ România, în calitate de autoritate de ││ 3,0 │ cu supraalimentare │ │││ stat în transporturi, imputernicim │└────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────┘││ Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ sa elibereze prezenta dovada de ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, │││ îndeplinire a condiţiilor tehnice ││R51-02 CEE/ONU şi/sau KDV 1967*1) anexa 1g │││ privind protecţia mediului ││Larmarmes Kraftfahrzeug nr. ………… din data …………….│││ │├────────────────────-┬──────────────────┬─────────────────────────┤││ ││Valoarea max. admisă │ Puterea motor │ Valoarea masurata │││ ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ REGISTRUL AUTO ROMAN ││ 78 │ ≤ 150 kW │ │││ │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ certifica faptul ca autovehiculul ││ 80 │ > 150 kW │ │││ descris în acest document corespunde │├─────────────────────┼──────────────────┴─────────────────────────┤││ R49-01 CEE/ONU, respectiv Dir. 70/157 ││la data de: │în: │││ CEE modificată prin Dir. 92/97 CEE │├─────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤││ (R51-02 CEE/ONU) conform ││prin: │││ ……………………………… │├────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤││ şi a …………………………. ││Viteza de apropiere (km/h): │Treapta de viteza: │││ │├────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤││ ││Zgomot frana de motor (dB(A)): │││ │├────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┤││ ││ │în punctul de măsurare 2: │││ ││Zgomot înconjurător (dB(A)):├─────────────────────────────────────┤││ ││ │în punctul de măsurare 6: │││ Pe baza datelor de la omologarea de │├────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┤││ tip a autovehiculului şi/sau a ││Zgomot aer comprimat (dB(A)): │││ certificatului de conformitate emis │└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘││ de către fabricantul autovehiculului │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ sau reprezentantul acestuia, ││Măsurarea zgomotului cf. Dir. 70/157 CEE, amendata 92/97 CEE, │││ certificam corectitudinea datelor ││R51-02 CEE/ONU şi/sau KDV 1967*1) anexa 1d │││ din acest document │├────────────────────────────-┬────────────────────────────────────┤││ ││Zgomot în stationare (dB(A)):│la turatia motorului (min^-1): │││ │└─────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ ││Poluare chimica motor. Măsurare conform Regulamentului R49-00 │││ ││CEE/ONU │││ Măsurarea opacitatii s-a efectuat │├────────────────────────-┬────────┬───────────────────────────────┤││ la data de …………………. ││ Valoare max. admisă │ Noxe │ Valoare max. prevăzută pentru │││ Valabilitatea acestui act expira ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kWh) │││ la data de ………………… │├─────────────────────────┼────────┼───────────────────────────────┤││ ││ 14,0 │ CO │ │││ │├─────────────────────────┼────────┼───────────────────────────────┤││ ││ 3,5 │ HC │ │││ │├─────────────────────────┼────────┼───────────────────────────────┤││ ││ 18,0 │ NO(x) │ │││ │└─────────────────────────┴────────┴───────────────────────────────┘││ ──────────────────────────────────────────────- │*1) – KDV = Kraftfahrgesetz-durchfuhrungs Verordnung – Decretul de ││ Locul Data Nume │aplicare a legii privind autovehiculele, în Austria │└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘–––Notă *) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 3j)CATEGORIA "F"*Font 8*┌────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Număr ……………….│┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────-┐││ ││Marca şi tipul autovehiculului │ │││ │├──────────────────────────────────┼───────────────────────────────┤││ Dovada de certificare ││Nr. identificare/Nr. înmatriculare│ │││ a îndeplinirii condiţiilor tehnice*), │├──────────────────────────────────┼──────────────-┬───────────────┤││ privind poluarea chimica şi fonica – ││ │Cod │ │││ conform cu reglementările europene ││ ├───────────────┼───────────────┤││ R49-00 CEE/ONU respectiv Dir. 70/157 CEE ││ │Putere (kW) │ │││ actualizată prin Dir. 81/334 CEE ││ MOTORUL ├───────────────┼───────────────┤││ (R51-00 CEE/ONU) – şi a masurarii ││ │Turatie (min^-1) │││ opacitatii gazelor de evacuare ││ ├───────────────┼───────────────┤││ ││ │Serie │ │││ │└──────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘││ Conform ordinului Ministrului TCT, │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ nr. …………………. ││Măsurarea opacitatii prin metoda accelerarii libere cf. R24-03 │││ Ministerul Transporturilor, ││CEE/ONU │││ Construcţiilor şi Turismului din │├────────────────────┬────────────────────-┬───────────────────────┤││ România, în calitate de autoritate de ││Valoarea max. admisă│ Motor │ Valoarea masurata │││ stat în transporturi, imputernicim ││ (m^-1) │ │ (m^-1) │││ Regia Autonomă "Registrul Auto Roman" │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ sa elibereze prezenta dovada de ││ 2,5 │cu aspiratie naturala│ │││ îndeplinire a condiţiilor tehnice │├────────────────────┼─────────────────────┼───────────────────────┤││ privind protecţia mediului ││ 3,0 │ cu supraalimentare │ │││ │└────────────────────┴─────────────────────┴───────────────────────┘││ │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ REGISTRUL AUTO ROMAN ││Măsurarea zgomotului conform Dir. 70/157 CEE, amendata cu Dir. │││ ││81/334 CEE (R51-00 CEE/ONU) │││ certifica faptul ca autovehiculul │├────────────────────-┬──────────────────┬─────────────────────────┤││ descris în acest document corespunde ││Valoarea max. admisă │Puterea motorului │ Valoarea masurata │││ R49-00 CEE/ONU, respectiv Dir. 70/157 ││ (dB(A)) │ (kW) │ (dB(A)) │││ CEE modificată prin Dir. 81/334 CEE │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ (R51-00 CEE/ONU) conform ││ 86 │ ≤ 147 kW │ │││ …………………………………… │├─────────────────────┼──────────────────┼─────────────────────────┤││ ││ 88 │ > 147 kW │ │││ │├─────────────────────┴──────────┬───────┴─────────────────────────┤││ Pe baza datelor de la omologarea de tip a ││Zgomot în stationare (dB(A)): │la turatia motorului (min^-1): │││ autovehiculului şi/sau a certificatului de │└────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘││ conformitate emis de către fabricantul │┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐││ autovehiculului sau reprezentantul ││Poluare chimica motor. Măsurare conform Regulamentului R49-00 │││ acestuia, certificam corectitudinea ││CEE/ONU │││ datelor din acest document │├──────────────────────-┬────────┬─────────────────────────────────┤││ ││ Valoare max. admisă │ Noxe │ Valoare max. prevăzută pentru │││ ││ (g/kWh) │ │ producţia de serie (g/kWh) │││ Măsurarea opacitatii s-a efectuat │├───────────────────────┼────────┼─────────────────────────────────┤││ la data de …………………. ││ 14,0 │ CO │ │││ Valabilitatea acestui act expira │├───────────────────────┼────────┼─────────────────────────────────┤││ la data de ………………… ││ 3,5 │ HC │ │││ │├───────────────────────┼────────┼─────────────────────────────────┤││ ──────────────────────────────────────────────- ││ 18,0 │ NO(x) │ │││ Locul Data Nume │└───────────────────────┴────────┴─────────────────────────────────┘│└─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┘––-*) Deţinătorul are obligaţia de a exploata autovehiculul astfel încât acesta să respecte condiţiile din prezenta dovada.
 + 
Anexa 4a)Număr …….CEMT/CM(2005)9/Final┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Atestat de verificare tehnica anuală în acord cu Directiva 96/96 CE, ││ amendata prin Directiva 1999/52CE, pentru aplicarea rezoluţiei ││ CEMT/CM(2005)9/FINAL │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Numărul de înmatriculare: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numărul atestatului de conformitate: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Marca şi tipul (auto)vehiculului*1): │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Numărul de identificare (VIN): │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Codul motor/serie motor*2): …………………/……………………… │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘REGISTRUL AUTO ROMANCalea Grivitei nr. 391 A, Sector 1 BucureştiÎn calitate de organism tehnic abilitat de către M.T.C.T. din România să efectueze verificări tehnice la (autovehicule, atesta prin prezenta faptul ca la data precizată mai jos, (auto)vehiculul identificat în acest document îndeplineşte condiţiile tehnice prevăzute în rezoluţia CEMT/CM(2005)/9 Final şi în Ordinul M.T.C.T. 2258/28.12.2005.Registrul Auto Roman certifica dotarea, respectiv funcţionarea la parametrii impusi a următoarelor elemente, în conformitate cu Directiva 96/96 CE, amendata prin Directiva 1999/52 CE:● Sistemul de franare al (auto)vehiculului (incluzând verificarea compatibilitatii sistemului de franare ABS);● Sistemul de direcţie;● Vizibilitatea;● Luminile, echipamentul electric;● Puntile, rotile, anvelopele şi suspensia (inclusiv adâncimea profilului anvelopelor);● Sasiul şi punctele de fixare la sasiu;● Dispozitivul antiincastrare lateral;● Dispozitivul antiincastrare spate;● Alte echipamente inclusiv:● Triunghi de avertizare*2);● Tahograf;● Limitator de viteza;● Opacitatea – valoarea coeficientului de absorbţie: [m -1]Locul              Data                   Semnatura şi ştampila─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Valabil până la data de*3)–––-*1) Valabil şi pentru remorci şi semiremorci.*2) Nu se completează pentru (semi) remorci.*3) 12 luni de la data verificării tehnice.
 + 
Anexa 4b)CEMT/CM(2005)9/FinalNo. of the certificate of roadworthiness test: ……┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Certificate of Roadworthiness Test according to the provisions of ││ Directive 96/96/EC, as amended by Directive 1999/52/EC, for the ││ purpose of the Resolution CEMT/CM(2005)9/FINAL │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Registration Number: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Certificate of compliance Number: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Vehicle Type and Make*1): │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Vehicle Identification Number (VIN): │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Engine Type/Number*2) ………………………./…………………….. │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘The Ministry of Transports, Construction and Tourism of România – as State Authority for transports în the vehicle's registration country – delegates, based on the Directive 96/96/EC, the REGISTRUL AUTO ROMAN, as desingned tehnical body and directly supervised by the State of Registration, to issue the certificate of roadworthiness test for the vehicle.REGISTRUL AUTO ROMAN*3)Calea Grivitei nr. 391 A, Bucharesthereby confirms that the said vehicle is în compliance with the provisions of Directive 96/96/EC, as amended by Directive 1999/52/EC, including at least the following items to be compulstory checked, according to its Annex II:● Braking systems/including antiblocking systems, compatible with the trailer and vice-versa)● Steering wheel*2) and steering devices● Visibility● Lamps, reflectors and electrical equipment● Axles, wheels, tyres and suspension (including type tread depth)● Chassis and chassis attachments (including rear and lateral protective devices)● Other equipment, including:● Warning triangle● Tachograph (presence of and integrity of seals)*2)● Speed limitation device● Nuisances – value of the absorption coefficient: [m -1]────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Place         Date                Signature and stampNote: Next roadworthiness test required before*4).–––-*1) Trailer type, if trailer.*2) Not applicable to trailer.*3) [Name and address of the Company or Authority].*4) 12 months after the date of the test.
 + 
Anexa 4c)CEMT/CM(2005)9/FinalNr. des Nachweises der technischen Uberwachung ……┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Nachweis der technischen Uberwachung gemass den Bestimmungen der Richtlinie ││ 96/96/EG în der Fassung der Richtlinie 1999/52/EG, im Sinne der ││ CEMT-Resolution CEMT/CM(2005)9/FINAL │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Zulaasungsnummer: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Nummer des Nachweises der Ubereinstimmung: │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Fahrzeugtyp und Marke*1): │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Fahzeugidentifizierungsnummer (VIN): │├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│Motortyp/Nummer*2): │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘Das Ministerium fur Beforderung, Bau und Turismus aus Rumanien – als zustandige Behorde în Transport im Zulassungsstaat des Kraftfahrzeuges – bevollmachtigt în Sinne der Richtlinie 96/96/EG, der REGISTRUL AUTO ROMAN der von Zulassungsstaat als technishe Stelle nominiert und direkt uberwacht ist, um Nachweis der tehnischen Uberwachung des Fahrzeuges zu erteilen.REGISTRUL AUTO ROMAN*3)Cale Grivitei nr. 391 A, Sector 1, Bukarestbestatigt hiermit, dass das genannte Fahrzeug den Bestimmungen der Richtlinie 96/96/EG în der Fassung der Richtlinien 1999/52/EG entspricht, einschliesslich zumindest der folgenden Punkte, die gemass Anhang II verpflichtend zu prufen sind:● Bremsanlagen (einschliesslich Antiblockiervorrichtung, kompatibel mit dem Anhanger und umgekehrt)● Lenkrad*2) und Lenkanlage● Sichtverhaltnisse● Leuchten, Ruckstrahler und elektrische Anlagen● Achsen, Rader, Reifen und Aufhangungen (einschliesslich Reifenprofiltiefe)● Fahrgestell und am Fahrgestell befestigte Teile (einschliesslich hinterer Unterfahrschutz und seitliche Schutzvorrichtungen)● Sonstige Ausstatung einschliesslich:● Warndreieck*2)● Kontrollgerat (Vorhandensein und Unversehrtheit der Siegel)*2)● Geschwindigkeitsbegrenzungseinrichtung● Umweltbelastungen*2) – Wert des Absorptionskoeffzienten; [m -1]────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Ort                   Datum              Unterschrift und StempelHinweis: Nachste technische Uberwachung erforderlich vor*4):–––*1) Anhangertype, wenn Anhanger.*2) Fur Anhanger nicht anwendbar.*3) [Name und Anschrift des Unternehmens oder der Behorde].*4) 12 Monate nach dem Tag der Prufung.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x