ORDIN nr. 2.185 din 6 noiembrie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 22 noiembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 1103 25/10/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 693 19/07/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 482 17/05/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 318 15/03/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 251 22/02/2001
ActulREFERIRE LAHG 18 04/01/2001
ActulREFERIRE LAHG 831 02/12/1997 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea unor formulare tipizate cu regim special



Ministrul finanţelor publice,având în vedere atribuţiile prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, potrivit cărora, la propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finanţelor Publice aproba introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, comune şi specifice, precum şi modificarea sau eliminarea celor aflate în uz,emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă modelele unor formulare specifice cu regim special privind activitatea financiară şi contabila, prevăzute în anexele nr. 1-3.(2) Se aprobă modelele unor formulare specifice cu regim special privind activitatea financiară şi contabila şi normele privind întocmirea şi utilizarea acestora, prevăzute în anexele nr. 4-6.
 + 
Articolul 2Direcţia de reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de stat
 + 
Anexa 1  Furnizor ……………………… Cumpărător …………………….  ……………………………… ………………………………  (denumirea, forma juridică) (denumirea, forma juridică)  Nr. de înmatriculare în Nr. de înmatriculare în  registrul comerţului/anul registrul comerţului/anul  ……………………………… ………………………………  Codul fiscal ………………….. Codul fiscal …………………..  Sediul (localitatea, str. nr.)…… Sediul (localitatea, str. nr.)……  Judeţul ………………………. Judeţul ……………………….  Contul ……………………….. Contul ………………………..  Banca ………………………… Banca …………………………                                   FACTURA FISCALĂ                       

Nr. facturii ……………………….
Data (ziua, luna, anul) ……………..
Nr. avizului de însoţire a mărfii …….
(dacă este cazul)
Marca Descrierea mărfii

Furnizorul
Condiţiile de livrare

Valoarea
Greutatea reală
Volumul
Metri de planseu
Greutatea taxabila

1. Denumirea produselor sau serviciilor

2. Valoarea
Cota T.V.A.
0%

3. Valoarea
Cota T.V.A.
%

TOTAL Câmpul (1) Câmpul (2)
Total fără taxe

Câmpul (3)

Cota T.V.A.
Câmpul (4)
Total T.V.A.
Câmpul (5)
T.V.A.
Câmpul (6)
Semnatura
Ştampila
Total

Câmpul (7)

  Aprobat prin O.M.F.P. nr. 2.185/2001 EGETRA 14-4-10/A + 
Anexa 2FACTURA FISCALĂ – furnizor S.C. AUTOLIV ROMÂNIA S.A., se găseşte publicată la pag. 7 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din 22 noiembrie 2001.
 + 
Anexa 3FACTURA FISCALĂ – furnizor S.C. RONDOCARTON S.R.L., se găseşte publicată la pag. 8 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din 22 noiembrie 2001.
 + 
Anexa 4FACTURA FISCALĂ – furnizor ROMCONSERV S.R.L., se găseşte publicată la pag. 9 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din 22 noiembrie 2001.FACTURA FISCALĂ(cod CONSERV 14-4-10/A)Formular cu regim special de inseriere şi numerotareSe tipareste în seturi cu câte 3 file în culori diferite: negru pe fundal bej-galbui – exemplarul 1, roşu pe fundal roşu – exemplarul 2, verde pe fundal verde – exemplarul 3. În partea de sus a celor 3 exemplare se va face menţiunea: EXEMPLARUL NR. 1, EXEMPLARUL NR. 2, respectiv EXEMPLARUL NR. 3.1. Serveşte ca:– document pe baza căruia se întocmeşte instrumentul de decontare a produselor şi mărfurilor livrate, a lucrărilor executate sau a serviciilor prestate;– document de însoţire a mărfii pe timpul transportului;– document de încărcare în gestiunea primitorului;– document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpărătorului.2. Se întocmeşte manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, în trei exemplare, la livrarea produselor şi a mărfurilor, la executarea lucrărilor şi la prestarea serviciilor, de către compartimentul desfacere sau de alt compartiment desemnat pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mărfii sau a altor documente care atesta executarea lucrărilor şi prestarea serviciilor şi se semnează de compartimentul emitent.3. Circula:● la furnizor:– la compartimentul în care se efectuează operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control financiar preventiv se acordă numai pe exemplarul nr. 3;– la persoanele autorizate sa dispună încasări în contul de la banca al unităţii (toate exemplarele);– la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidentele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul nr. 2, la care se anexează dispoziţia de livrare);– la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul nr. 3);● la cumpărător:– la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii (exemplarul nr. 1);– la compartimentul care efectuează operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul nr. 1);– la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plăţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul nr. 1).4. Se arhiveaza:● la furnizor:– la compartimentul desfacere (exemplarul nr. 2);– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul nr. 3);● la cumpărător:– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul nr. 1).
 + 
Anexa 5Formularul tipizat al BILETULUI DE CĂLĂTORIE se găseşte publicat la pagina 11 din Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 746 din 22 noiembrie 2001.BILET DE CĂLĂTORIE(cod TRAUTO 14-4-1/a)Formular cu regim special de tipărire, inseriere şi numerotareTipărit în blocuri cu câte 50 de file, pe hârtie obişnuită într-o singura culoareÎn spaţiile care apar în modelul de bilet de călătorie, respectiv "Valoare bilet: …", vor fi pretiparite preţurile, care se modifica periodic în funcţie de evoluţia preţurilor şi de nivelul inflaţiei.Spaţiul liber din rubrica "BILET DE CĂLĂTORIE (DATA/RUTA)" se completează, la eliberarea biletului, de conducătorul auto prin aplicarea ştampilei aferente datei şi rutei pe care se deplaseaza călătorul.1. Serveşte ca:– document justificativ pe baza căruia unitatea prestatoare asigura serviciile de transport interurban de călători;– document justificativ de înregistrare în contabilitatea prestatorului şi a beneficiarului, după caz;– document care sta la baza întocmirii situaţiei privind încasările.2. Se întocmeşte de către prestatorul de servicii într-un exemplar cu matca şi parte detasabila.3. Circula:– la beneficiarul transportului interurban – partea dreaptă a biletului, care se detaseaza, pentru a dovedi la orice control plata transportului şi pentru înregistrarea în contabilitatea acestuia;– la prestatorul de servicii rămâne matca, pentru înregistrarea în contabilitate.4. Se arhiveaza:– la beneficiarul transportului interurban (biletul din partea dreaptă a formularului);– la prestatorul de servicii (matca formularului).
 + 
Anexa 6  Furnizor ……………………… Cumpărător …………………….  ……………………………… ………………………………     (denumirea, forma juridică) (denumirea, forma juridică)  Nr. din Registrul comerţului ……. Nr. din Registrul comerţului……..  ……………………………… ………………………………  Codul fiscal ………………….. Codul fiscal …………………..  Sediul (localitatea, str. nr.)…… Sediul (localitatea, str. nr.)……  Judeţul ………………………. Judeţul ……………………….  Contul ……………………….. Contul ………………………..  Banca ………………………… Banca …………………………                         BON DE ÎNSOŢIRE A PRODUSELOR

Nr. …………………………
Data (ziua, luna, anul) ……….

┌────────────┬──────────────────┬───────────────────────────────────┬──────────┐│ │Cantitatea livrata│ Indici de calitate │ ││SPECIFICAŢIA│(recepţionată) kg │ │Nr. tichet││ (produsul, ├──────┬─────┬─────┼────────────┬─────────┬────────────┤laborator ││ ambalajul │ Brut │Ţara │ Net │Greutate hl │ Corpuri │Umiditate │ ││ etc.) │ │ │ │ │ străine │ │ ││ │ │ │ │ (kg) │ (%) │ (%) │ │├────────────┼──────┼─────┼─────┼────────────┼─────────┼────────────┼──────────┤│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 = │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 ││ │ │ │(2-3)│ │ │ │ │├────────────┼──────┼─────┼─────┼────────────┼─────────┼────────────┼──────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │├────────────┴──────┴─────┴─────┴────────────┴─────────┴────────────┴──────────┤│Date privind expediţia: Numele delegatului ……………………….. │├──────────────────────┐ Felul autovehiculului …… Capacitatea ……….t││ Semnatura şi ştampila│ Nr. circulaţie ……………………………….││ furnizorului │ Ora sosirii la încărcat … Ora plecării încărcat ..││ │ Ora sosirii la descărcat .. Ora plecării descărcat..││ │ Semnatura de primire a cărăuşului │├───────────┬──────────┴───────────────────────────────────────────────────────┤│ De plata: │km total parcursi ….; Ore în circulaţie ….; Ore ce depăşesc ││ │ timpii normati …│├───────────┴──────────────────────────────────┬────────────┬──────────────────┤│ Menţiuni privind depăşirea timpilor normati: │Semnatura │ Furnizor: ││ │delegaţilor ├──────────────────┤│ │la recepţie │ Beneficiar: │└──────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────────┘  Aprobat prin O.M.F.P. nr. 2.185/2001 CEREAL 14-3-6/AaBON DE ÎNSOŢIRE A PRODUSELOR(cod CEREAL 14-3-6/Aa)Formular cu regim special de tipărire, inseriere şi numerotareTipărit în blocuri cu câte 100 de file, formate din 25 de seturi a câte 4 file1. Serveşte ca:– document de însoţire a mărfii pe timpul transportului;– document care sta la baza întocmirii actului de recepţie şi calcul de către depozitar.2. Se întocmeşte în 4 exemplare de către ferma de producţie care livreaza marfa către depozitar, în vederea efectuării prestaţiilor pentru a o aduce la indicii de calitate prevăzuţi de STAS pentru fiecare produs.3. Circula:● la furnizor:– la conducătorul auto care efectuează transportul, servindu-i la confirmarea transportului şi la plata acestuia (exemplarul nr. 3);– la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantităţilor transportate şi stabilirea cantităţii utile de plată, confruntandu-se cu cea stabilită (exemplarul nr. 2);– la ferma de producţie care a livrat produsul, în vederea înregistrării producţiei obţinute (exemplarul nr. 4);● la depozitar (cumpărător):– la magazie, pentru încărcarea în gestiune a produsului, după efectuarea recepţiei cantitative şi calitative de către gestionar, laborator şi delegatul furnizorului (exemplarul nr. 1).4. Se arhiveaza:● la furnizor:– la compartimentul desfacere (exemplarul nr. 3);– la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul nr. 3 al facturii (exemplarul nr. 2);– la ferma de producţie, în vederea înregistrării producţiei în registrul de urmărire a realizării producţiei şi a bugetului de venituri şi cheltuieli (exemplarul nr. 4);● la depozitar (cumpărător):– la compartimentul financiar-contabil, pentru întocmirea actului de recepţie şi calcul, atasat la exemplarul nr. 1 al facturii (exemplarul nr. 1).–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x