ORDIN nr. 2.180 din 29 noiembrie 2012 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 683 19/06/2017
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEORDIN 60 02/02/2016
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 3ABROGA PEORDIN 137 21/07/2003
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 2180 29/11/2012
ActulREFERIRE LAHG 76 11/02/2009 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 626 24/09/1998 ART. 16
ART. 3ABROGA PEORDIN 137 21/07/2003
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 616 29/04/2015 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 1322 22/10/2013 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 2262 29/12/2005
ANEXA 1REFERIRE LAOUG (R) 12 07/07/1998
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 683 19/06/2017
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEORDIN 60 02/02/2016

privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de activităţi specifice efectuate de Autoritatea Feroviară Română – AFER(actualizat la data de 29 aprilie 2015*)



–––-În temeiul prevederilor art. 16 lit. l) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române – AFER, prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române – AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă tarifele pentru prestaţiile de activităţi specifice efectuate de Autoritatea Feroviară Română – AFER, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Autoritatea Feroviară Română – AFER va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 137/2003 privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de servicii specifice efectuate de Autoritatea Feroviară Română – AFER, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 611 din 29 august 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,Septimiu Buzaşu,secretar de statBucureşti, 29 noiembrie 2012.Nr. 2.180. + 
AnexăTARIFELEpentru prestaţiile de activităţi specificeefectuate de Autoritatea Feroviară Română – AFER + 
Articolul 1Pentru prestaţiile de activităţi specifice efectuate de Autoritatea Feroviară Română – AFER, denumită în continuare AFER, se aplică următoarele tipuri de tarife:a) tarif orar;b) tarif fix;c) tarif procentual;d) tarif proporţional.
 + 
Articolul 2(1) Tariful orar este de 15 euro pentru prestaţiile de activităţi efectuate de AFER pentru operatorii economici, plătibil în lei la cursul de schimb valutar al Băncii Naţionale a României valabil în ziua plăţii.(2) Prestaţiile de activităţi specifice efectuate de AFER pentru care se aplică tariful orar şi numărul de ore/om necesare pentru fiecare activitate (în funcţie de gradul de complexitate) sunt prezentate în tabelul nr. 1.
 + 
Articolul 3(1) La tariful orar se aplică coeficienţi de corecţie care se stabilesc în funcţie de clasele de risc şi provenienţa produselor/serviciilor, precum şi de urgenţa solicitată pentru realizarea prestaţiei AFER, după cum urmează:a) coeficient de corecţie pentru clasa de risc, k(1):k(1) = 1 pentru produsele care se încadrează în clasele de risc 2B şi 3;k(1) = 1,2 pentru produsele care se încadrează în clasa de risc 2A;k(1) = 1,6 pentru produsele/serviciile care se încadrează în clasa de risc 1B;k(1) = 1,8 pentru produsele/serviciile care se încadrează în clasa de risc 1A.Clasele de risc sunt definite conform reglementărilor în vigoare privind admiterea tehnică a produselor feroviare;b) pentru produsele/serviciile ce urmează a fi utilizate experimental (tehnologii/produse noi pe plan naţional, prezentarea documentaţiei în limba străină), tarifului orar i se aplică un coeficient de corecţie k(2) = 1,5.(2) Coeficienţii stabiliţi se aplică prin înmulţire cu numărul de ore necesar pentru prestaţiile specifice.
 + 
Articolul 4(1) Tariful fix se percepe în echivalentul în lei la cursul de schimb valutar al Băncii Naţionale a României din ziua plăţii pentru serviciile efectuate de către AFER pentru operatorii economici. Plata se face înainte de eliberarea de către AFER a documentelor care prezintă rezultatele prestaţiilor.(2) Prestaţiile specifice efectuate de AFER pentru care se aplică tarifele fixe, precum şi valoarea acestora sunt prezentate în tabelul nr. 2.
 + 
Articolul 5Pentru activităţile repetitive se percepe un tarif procentual din valoarea tarifului aplicat pentru prestaţia iniţială corespunzătoare produsului/serviciului respectiv, conform tabelului nr. 3.
 + 
Articolul 6În cazul în care beneficiarul solicită efectuarea prestaţiilor specifice în termene mai scurte decât cele prevăzute în reglementările în vigoare, tarifelor li se aplică un coeficient de corecţie k(3) = 2.
 + 
Articolul 7Tariful proporţional se aplică pentru activităţile de inspecţie tehnică şi elaborare de norme şi normative tehnice feroviare. Valoarea tarifului aferent activităţii de elaborare de norme şi normative tehnice feroviare aprobate prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, este calculată prin aplicarea unui procent de 0,5% la valoarea producţiei fizice pentru care se asigură inspecţia tehnică. Valoarea tarifului aferent activităţii de inspecţie tehnică este calculată prin aplicarea unui procent de 0,5% la valoarea producţiei fizice pentru care se asigură inspecţia tehnică.
    Tabelul nr. 1┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐│Nr. │ Denumirea activităţii/produselor/serviciilor │ Numărul ││crt. │ │ de ore │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1. │Certificare produse şi autorizare furnizori feroviari │Norma timp││ │ │autorizare││ │ │furnizori ││ │ │feroviari/││ │ │Norma timp││ │ │omologare ││ │ │tehnică ││ │ │sau ││ │ │agrementa-││ │ │re tehnică│├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.1 │Construcţia şi repararea instalaţiilor de centralizare │ 78/45 ││ │electronice │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.2 │Construcţia şi repararea locomotivelor sau a vehiculelor │ ││ │motoare speciale (maşini şi utilaje de cale, drezine, │ ││ │macarale, pluguri pentru zăpadă etc.) │ 78/40 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.3 │Construcţia şi repararea lucrărilor de artă │ 78/26 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.4 │Construcţia şi repararea instalaţiilor SCB, TTR, IFTE │ 78/26 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.5 │Fabricarea şi repararea vagoanelor de călători, │ ││ │automotoarelor diesel, ramelor automotoare diesel şi │ ││ │electrice, ramelor electrice de metrou, vagoanelor │ ││ │laborator, uzină, de intervenţie, furgon, de uz │ ││ │administrativ etc. │ 78/35 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.6 │Fabricarea şi repararea vagoanelor de marfă, a altor │ ││ │vehicule │ 78/30 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.7 │Fabricarea şi repararea echipamentelor complexe (boghiuri, │ ││ │echipamente electrice/electronice, aparate de frână, │ ││ │motoare, compresoare) │ 78/26 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.8 │Revizii planificate vehicule │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.9 │Spălarea vagoanelor-cisternă │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.10 │Construcţia, întreţinerea şi repararea CF în execuţie │ ││ │mecanizată │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.11 │Fabricarea şi repararea pieselor de schimb implicate │ ││ │funcţional în siguranţa circulaţiei │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.12 │Spălarea – dezinfectarea vagoanelor de marfă │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.13 │Salubrizarea vagoanelor de dormit şi a cuşetei │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.14 │Extragerea şi prepararea pietrei sparte │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.15 │Salubrizarea vagoanelor de călători │ 39/15 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.16 │Fabricarea şi repararea pieselor de schimb neimplicate │ ││ │funcţional în siguranţa circulaţiei │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.17 │Întreţinerea clădirilor │ 39/15 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.18 │Salubrizarea staţiilor │ 39/15 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.19 │Întreţinerea şi repararea CF în execuţie manuală │ 39/15 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.20 │Furnizarea de servicii de proiectare, expertizare şi │ ││ │consultanţă în domeniul feroviar │ 78/26 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.21 │Furnizarea de studii topografice şi geotehnice │ 78/26 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│1.22 │Produse obţinute prin prelucrarea lemnului (traverse, │ ││ │dibluri, stâlpi) │ 58/22 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2. │Licenţierea operatorilor de transport feroviar │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.1 │Verificarea documentelor şi acordarea licenţei de transport │ ││ │feroviar pentru operatorii de transport feroviar de marfă │ 110 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.2 │Verificarea documentelor şi acordarea licenţei de transport │ ││ │feroviar pentru operatorii de transport feroviar de călători│ 130 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.3 │Verificarea documentelor şi acordarea licenţei de transport │ ││ │feroviar pentru operatorii de transport feroviar de marfă şi│ ││ │călători │ 170 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.4 │Acordarea autorizaţiei speciale/licenţei de transport pentru│ ││ │operatorii de transport cu metroul pentru transportul urban │ ││ │cu metroul │ 130 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.5 │Verificarea deţinerii resurselor financiare şi logistice în │ ││ │vederea obţinerii licenţei de transport feroviar │ 80 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.6 │Verificarea documentelor în vederea acordării licenţei de │ ││ │transport feroviar pentru prestaţii de transport care │ ││ │constau numai în tracţiunea trenurilor │ 100 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│2.7 │Verificarea documentelor în vederea acordării licenţei de │ ││ │transport feroviar pentru servicii de transport feroviar tip│ ││ │C (numai manevră feroviară în interes public şi/sau în │ ││ │interes propriu) │ 90 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3. │Certificarea de siguranţă │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.1 │Certificatul de siguranţă partea A (evaluarea sistemului de │ ││ │management al siguranţei al operatorilor de transport │ ││ │feroviar) │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.1.1│Evaluarea documentelor sistemului de management al │ 96 ││ │siguranţei în vederea eliberării certificatului de siguranţă│ ││ │partea A pentru servicii de transport feroviar tip A │ ││ │(transport feroviar de călători desfăşurat în interes public│ ││ │şi/sau în interes propriu), tip B (transport feroviar de │ ││ │marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu), tip A şi B (transport feroviar de călători şi de │ ││ │marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu) │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.1.2│Evaluarea documentelor şi verificarea implementării │ ││ │sistemului de management al siguranţei în vederea eliberării│ ││ │certificatului de siguranţă partea A pentru servicii de │ ││ │transport feroviar tip C (numai manevră feroviară în interes│ ││ │public sau în interes public şi propriu) │ 48 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.2 │Certificatul de siguranţă partea B pentru servicii de │ ││ │transport feroviar tip A şi tip B │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.2.1│Evaluarea documentelor în vederea eliberării certificatului │ 60 ││ │de siguranţă partea B, pentru servicii de transport feroviar│ ││ │tip A (transport feroviar de călători desfăşurat în interes │ ││ │public şi/sau în interes propriu), tip B (transport feroviar│ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu) sau tip A şi B (transport feroviar de călători şi │ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu), ca urmare a înscrierii sau completării cu noi │ ││ │secţii de circulaţie în anexa I la certificatul de siguranţă│ ││ │partea B, pentru secţii de circulaţie ce însumează mai puţin│ ││ │de 50 km │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.2.2│Evaluarea documentelor în vederea eliberării certificatului │ 90 ││ │de siguranţă partea B, pentru servicii de transport feroviar│ ││ │tip A (transport feroviar de călători desfăşurat în interes │ ││ │public şi/sau în interes propriu), tip B (transport feroviar│ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu) sau tip A şi B (transport feroviar de călători şi │ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu), ca urmare a înscrierii sau completării cu noi │ ││ │secţii de circulaţie în anexa I la certificatul de siguranţă│ ││ │partea B, pentru secţii de circulaţie ce însumează între 51 │ ││ │şi 200 km │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.2.3│Evaluarea documentelor în vederea eliberării certificatului │ 108 ││ │de siguranţă partea B, pentru servicii de transport feroviar│ ││ │tip A (transport feroviar de călători desfăşurat în interes │ ││ │public şi/sau în interes propriu), tip B (transport feroviar│ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu) sau tip A şi B (transport feroviar de călători şi │ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu), ca urmare a înscrierii sau completării cu noi │ ││ │secţii de circulaţie în anexa I la certificatul de siguranţă│ ││ │partea B, pentru secţii de circulaţie mai mari de 200 km │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.2.4│Evaluarea documentelor în vederea eliberării certificatului │ 5/vehicul││ │de siguranţă partea B, pentru servicii de transport feroviar│ ││ │tip A (transport feroviar de călători desfăşurat în interes │ ││ │public şi/sau în interes propriu), tip B (transport feroviar│ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu) sau tip A şi B (transport feroviar de călători şi │ ││ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ ││ │propriu), ca urmare a înscrierii sau completării cu noi │ ││ │vehicule în anexa II la certificatul de siguranţă partea B │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.3 │Certificatul de siguranţă partea B pentru servicii de │ ││ │transport feroviar tip C │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.3.1│Evaluarea documentelor în vederea eliberării certificatului │ ││ │de siguranţă partea B pentru servicii de transport feroviar │ ││ │tip C (numai manevră feroviară în interes public sau în │ ││ │interes public şi propriu) │ 48 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.3.2│Evaluarea documentelor în vederea eliberării anexei I la │ ││ │certificatul de siguranţă partea B pentru servicii de │ ││ │transport feroviar tip C (numai manevră feroviară în interes│ ││ │public sau în interes public şi propriu) pentru completarea │ ││ │cu noi zone de manevră │ 7 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.3.3│Evaluarea documentelor pentru eliberarea unei noi anexe II │ ││ │la certificatul de siguranţă partea B pentru servicii de │ ││ │transport feroviar tip C (numai manevră feroviară în interes│ 35 euro/ ││ │public sau în interes public şi propriu), ca urmare a │locomotivă││ │introducerii de locomotive │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.4 │Evaluarea tehnică a materialului rulant în vederea │ ││ │înscrierii în certificatul de siguranţă, aflat la o distanţă│ ││ │mai mică de 200 km (vehicul) │ 16 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│3.5 │Evaluarea tehnică a materialului rulant în vederea │ ││ │înscrierii în certificatul de siguranţă, aflat la o distanţă│ ││ │mai mare de 200 km (vehicul) │ 24 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4. │Autorizarea de siguranţă a administratorului/gestionarului │ ││ │de infrastructură │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1 │Autorizaţia de siguranţă partea A (evaluarea sistemului de │ ││ │management al siguranţei al administratorului/gestionarului │ ││ │de infrastructură) │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1.1│Evaluarea documentelor şi verificarea implementării │ ││ │sistemului de management al siguranţei în vederea eliberării│ ││ │autorizaţiei de siguranţă partea A │ 40 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1.2│Evaluarea documentelor în vederea eliberării autorizaţiei de│ ││ │siguranţă partea B pentru secţii de circulaţie ce însumează │ ││ │mai puţin de 50 km │ 24 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1.3│Evaluarea documentelor în vederea eliberării autorizaţiei de│ ││ │siguranţă partea B pentru secţii de circulaţie ce însumează │ ││ │între 51 şi 100 km │ 32 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1.4│Evaluarea documentelor în vederea eliberării autorizaţiei de│ ││ │siguranţă partea B pentru secţii de circulaţie ce însumează │ ││ │între 101 şi 150 km │ 40 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1.5│Evaluarea documentelor în vederea eliberării autorizaţiei de│ ││ │siguranţă partea B pentru secţii de circulaţie ce însumează │ ││ │între 151 şi 200 km │ 48 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│4.1.6│Evaluarea documentelor în vederea eliberării autorizaţiei de│ ││ │siguranţă partea B pentru secţii de circulaţie ce însumează │ ││ │peste 200 km │ 60 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│5. │Licenţa de intermediere a activităţii de transport pe calea │ ││ │ferată │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│5.1 │Verificarea documentelor şi acordarea licenţei de │ ││ │intermediere a activităţii de transport pe calea ferată │ 80 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6. │Autorizarea lucrărilor de construcţie de căi ferate şi darea│ ││ │în exploatare │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.1 │Lucrări la instalaţiile SCB, TTR, IFTE │ 168/200 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.2 │Traversări denivelate şi la nivel cu calea ferată │ 168/- │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.3 │Lucrări la infrastructura căii ferate – lucrări de artă şi │ ││ │terasamente │ 168/200 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.4 │Lucrări la infrastructura căii ferate – lucrări de protecţie│ ││ │şi consolidare │ 140/200 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.5 │Lucrări la suprastructura căii ferate – linii curente şi │ ││ │directe din staţii │ 168/200 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.6 │Lucrări la suprastructura căii ferate – restul liniilor din │ ││ │staţii │ 140/180 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.7 │Supratraversarea sau subtraversarea liniilor CF │ 140/- │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.8 │Racorduri căi ferate private la reţeaua publică – │ ││ │sistematizarea căilor ferate private │ 140/180 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.9 │Lucrări la construcţiile tehnologice din staţii şi linii │ ││ │curente │ 95/135 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.10 │Alte construcţii şi instalaţii amplasate în zona de │ ││ │protecţie │ 95/- │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.11 │Lucrările cu caracter experimental din staţii sau linii │ ││ │curente │ 140/180 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│6.12 │Scoaterea din exploatare (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului │ ││ │nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi │ ││ │reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, │ ││ │republicată, cu modificările şi completările ulterioare) │ 95/- │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│7. │Eliberarea autorizaţiei pentru centre de instruire │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│7.1 │Autorizarea centrelor de instruire │ 50 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8. │Atestarea dispozitivelor speciale şi standurilor │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.1 │- Standuri pentru verificarea pneumatică a etanşeităţii │ ││ │semiacuplărilor de aer, robinetelor, rezervoarelor │ 10 ││ │- Standuri pentru probarea hidraulică de rezistenţă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.2 │- Standuri pentru verificarea dezechilibrului static al │ ││ │roţilor │ 12 ││ │- Standuri pentru probarea arcurilor de suspensie │ ││ │- Standuri pentru subansambluri ale aparatelor de tracţiune/│ ││ │legare/ciocnire │ ││ │- Standuri pentru probarea elementelor de robinetărie │ ││ │specifice transportului de mărfuri periculoase │ ││ │- Standuri pentru probarea, reglarea presostatelor, │ ││ │termostatelor │ ││ │- Standuri pentru etalonarea manometrelor │ ││ │- Standuri pentru verificarea contactorilor │ ││ │electropneumatici şi electromagnetici │ ││ │- Standuri pentru probarea supapelor de siguranţă, │ ││ │evacuare şi alimentare întârziată │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.3 │- Standuri pentru probarea injectoarelor │ ││ │- Standuri pentru încercări la şoc ale saboţilor │ ││ │- Standuri pentru încercarea la tracţiune a axelor │ ││ │triunghiulare şi a barelor de tracţiune │ 13 ││ │- Standuri pentru încercarea aparatelor de ciocnire, │ ││ │tracţiune şi legare │ ││ │- Standuri pentru controlul nedistructiv al produselor │ ││ │metalice/CUS, pulberi magnetice, lichide penetrante etc.) │ ││ │- Standuri pentru probarea, reglarea releelor, elementelor │ ││ │de reglare şi comandă, amplificatoarelor de relee │ ││ │- Standuri pentru rezistenţa electrică a osiei montate │ ││ │- Standuri pentru probarea valvelor de descărcare, │ ││ │ventilelor antipatinaj, ventilelor de cântărire, releelor │ ││ │reglabile, regulatoarelor de presiune │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.4 │- Standuri pentru probarea regulatoarelor automate de │ 14 ││ │timonerie │ ││ │- Standuri pentru probarea regulatoarelor automate de │ ││ │tensiune │ ││ │- Standuri pentru probe finale la instalaţia de frână │ ││ │(standuri fixe şi mobile) │ ││ │- Standuri pentru verificarea dezechilibrului dinamic al │ ││ │osiilor montate, axelor cardanice │ ││ │- Standuri pentru probarea regulatoarelor centrifugale de │ ││ │presiune, antipatinaj, de combustibil │ ││ │- Standuri pentru probarea pompelor de injecţie, de ulei │ ││ │- Standuri pentru probarea atacurilor de osie, reductoarelor│ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.5 │- Standuri pentru probarea electrocompresoarelor │ 15 ││ │- Standuri pentru boghiuri sub sarcină │ ││ │- Standuri pentru probarea amortizoarelor │ ││ │- Standuri pentru probarea instalaţiilor DSV, vitezometre- │ ││ │lor, vitezografelor │ ││ │- Standuri pentru probarea maşinilor electrice pentru │ ││ │servicii auxiliare │ ││ │- Standuri pentru proba de ploaie la vehicule feroviare │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.6 │- Standuri pentru verificarea instalaţiei INDUSI │ 16 ││ │- Standuri pentru probarea maşinilor electrice de tracţiune │ ││ │- Standuri pentru probarea robinetului autoregulator KD2, │ ││ │releelor de presiune DU15, KR2, triplei valve ordinare V5 │ ││ │- Standuri pentru verificarea finală a reglajelor suspensiei│ ││ │(linii cu planeitate controlată) │ ││ │- Standuri pentru verificarea componentelor electrice, │ ││ │pneumatice, hidraulice (standuri multifuncţionale) │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.7 │- Standuri pentru distribuitoare de aer HIK, KE │ 17 ││ │- Standuri pentru verificarea gabaritelor │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.8 │- Standuri pentru măsurarea şasiurilor şi cutiilor │ 18 ││ │- Standuri pentru probarea electromecanismelor de macaz │ ││ │- Standuri pentru presarea/depresarea componentelor osiei │ ││ │montate │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.9 │- Standuri pentru măsurarea cadrelor de boghiuri │ 19 ││ │- Standuri pentru verificări finale la instalaţii electrice │ ││ │- Standuri pentru probarea turbosuflantelor, compresoarelor │ ││ │(proba de tip) │ ││ │- Standuri pentru probe reostatice la locomotivele diesel- │ ││ │electrice │ ││ │- Standuri pentru măsurarea/reglarea sarcinilor statice pe │ ││ │roţi şi osii │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.10 │- Standuri pentru probarea transmisiilor hidraulice │ 20 ││ │- Standuri pentru verificarea ansamblurilor pneumatice, │ ││ │electrice, hidraulice (standuri multifuncţionale) │ ││ │- Standuri pentru probarea motoarelor diesel │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.11 │Dispozitive relativ simple, tip calibru-şablon, pentru │ 4 ││ │verificarea cotei q(r) │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.12 │Dispozitive tip şablon şi dispozitive cu cel mult două │ 5 ││ │caracteristici proprii şi cel mult două caracteristici │ ││ │măsurate │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.13 │Dispozitiv pentru măsurarea dimensiunilor buzei roţii/ │ 6 ││ │bandajului │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│8.14 │- Tipar de măsurat calea │ 7 ││ │- Cărucior de măsurat calea, dispozitiv pentru măsurat uzura│ ││ │şinei │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│9. │Autorizarea laboratoarelor de încercări produse feroviare │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│9.1 │Laboratoare cu până la 10 încercări │ 44 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│9.2 │Laboratoare cu 11-25 de încercări │ 72 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│9.3 │Laboratoare cu peste 25 de încercări │ 96 │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│9.4 │Eliberarea unei noi autorizaţii ca urmare a extinderii │10/tip de ││ │listei de încercări autorizate │încercare │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│10. │Autorizarea/Atestarea personalului │ Numărul ││ │ │ de ore/ ││ │ │ persoană ││ │ │ examinată│├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│10.1 │Examinarea în vederea autorizării personalului cu responsa- │ 2 ││ │bilităţi în siguranţa circulaţiei │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│10.2 │Examinarea în vederea atestării personalului de instruire/ │ 2 ││ │personalului responsabil în siguranţa circulaţiei │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│10.3 │Evaluarea documentelor necesare în vederea emiterii autori- │1/persoană││ │zaţiei pentru efectuarea unei activităţi/manipularea unei │examinată ││ │instalaţii SC în cazul în care se solicită echivalarea unor │ ││ │competenţe profesionale specifice unei funcţii pentru care │ ││ │personalul cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei este│ ││ │deja autorizat în funcţie │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│11. │Alte activităţi de certificare, autorizare, atestare, │Volumul de││ │expertize tehnice, încercări de laborator, acordare de avize│activitate││ │şi agremente, recepţie tehnică, cercetare ştiinţifică, │se stabi- ││ │microproducţie, autorizare personal CTC, alte activităţi │leşte prin││ │ │contract. │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12. │Punerea în funcţiune a subsistemelor structurale şi a vehi- │ – ││ │culelor feroviare │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.1 │Autorizarea de punere în funcţiune a unui subsistem struc- │ 78 ││ │tural: infrastructură, energie, comandă-control şi semnali- │ ││ │zare, material rulant sau părţi ale acestora │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.2 │Aplicarea procedurii de evaluare a conformităţii elementelor│Pe bază de││ │constitutive de interoperabilitate şi emiterea certifica- │ contract,││ │tului de conformitate │în funcţie││ │ │de volumul││ │ │şi comple-││ │ │ xitatea ││ │ │ activi- ││ │ │ tăţii │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.3 │Aplicarea procedurii de verificare a subsistemelor struc- │Pe bază de││ │turale sau a unor părţi ale acestora şi emiterea certifica- │contract, ││ │tului de verificare │în funcţie││ │ │de volumul││ │ │şi de com-││ │ │plexitatea││ │ │ activi- ││ │ │ tăţii │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.4 │Aplicarea procedurii de verificare a vehiculelor şi emiterea│Pe bază de││ │certificatului de verificare │contract, ││ │ │în funcţie││ │ │de volumul││ │ │şi de com-││ │ │plexitatea││ │ │ activi- ││ │ │ tăţii │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.5 │Autorizarea de punere în funcţiune a unui tip de vehicul │T = N x V ││ │ │N = număr ││ │ │de subsis-││ │ │teme ││ │ │structu- ││ │ │rale nou- ││ │ │constru- ││ │ │ite, mo- ││ │ │dernizate ││ │ │sau ││ │ │reînnoite ││ │ │din com- ││ │ │ponenţa ││ │ │vehicu- ││ │ │lului ││ │ │V =tariful││ │ │aferent ││ │ │autoriză- ││ │ │rii pune- ││ │ │rii în ││ │ │funcţiune ││ │ │pentru un ││ │ │subsistem ││ │ │structural│├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.6 │Autorizarea de punere în funcţiune a unui vehicul conform cu│ 20 euro/ ││ │un tip autorizat │ vehicul │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.7 │Autorizarea suplimentară de punere în funcţiune a unui │- 1.250 ││ │vehicul autorizat iniţial într-un alt stat membru al UE │euro pen- ││ │ │tru primul││ │ │vehicul ││ │ │autorizat ││ │ │suplimen- ││ │ │tar ││ │ │- 20 euro ││ │ │pentru ││ │ │vehiculele││ │ │de acelaşi││ │ │tip cu cel││ │ │autorizat ││ │ │suplimen- ││ │ │tar │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│12.8 │Autorizarea pentru punerea în funcţiune a liniilor ferate │ 78 ││ │industriale nou-construite/modernizate │ ││ │Tariful se calculează cu formula: │ ││ │ T= N(t)xT(o)xk(1)xk(3)+T │ ││ │(fix) │ ││ │N(t) = 78 de ore (norma de timp) │ ││ │T(o) = tarif orar │ ││ │k(1) = pentru produsele/serviciile care se încadrează în │ ││ │clasa de risc 1A │ ││ │T(fix) = 20 euro (pentru eliberarea autorizaţiei) │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13. │Certificarea mecanicilor de locomotivă │ – │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.1 │Verificarea documentelor în vederea examinării pentru │ 2 ││ │obţinerea permisului de mecanic de locomotivă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.2 │Verificarea documentelor în vederea acordării noului model │ 2 ││ │de permis de mecanic de locomotivă în cazul preschimbării │ ││ │permiselor eliberate conform Ordinului ministrului trans- │ ││ │porturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.262/2005 │ ││ │privind autorizarea personalului cu responsabilităţi în │ ││ │siguranţa circulaţiei care urmează să desfăşoare pe propria │ ││ │răspundere activităţi specifice transportului feroviar, cu │ ││ │modificările şi completările ulterioare │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.3 │Verificarea documentelor în vederea reînnoirii, actuali- │ 1 ││ │zării, modificării permisului de mecanic de locomotivă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.4 │Examinarea în vederea obţinerii permisului de mecanic de │ 3 ││ │locomotivă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.5 │Verificarea documentelor în vederea recunoaşterii centrelor │ 8 ││ │de formare care asigură sarcinile de formare privind cunoş- │ ││ │tinţele profesionale generale, de material rulant şi de │ ││ │infrastructură feroviară pentru mecanicii de locomotivă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.6 │Verificarea documentelor în vederea recunoaşterii examina- │ 6 ││ │torilor care efectuează evaluarea cunoştinţelor profesionale│ ││ │generale, de material rulant şi de infrastructură feroviară │ ││ │pentru mecanicii de locomotivă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│13.7 │Verificarea documentelor în vederea modificării sau │ 4/3 ││ │reînnoirii declaraţiei de recunoaştere a centrelor de │ ││ │formare/examinatorilor care asigură sarcinile de formare/ │ ││ │examinările privind cunoştinţele profesionale generale, de │ ││ │material rulant şi de infrastructură feroviară pentru │ ││ │mecanicii de locomotivă │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│14. │Certificarea entităţilor responsabile cu întreţinerea │Contract ││ │vagoanelor de marfă/Certificarea funcţiilor de întreţinere │în raport ││ │a vagoanelor de marfă │cu volumul││ │ │ de ││ │ │activitate│├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│14^1.│Evaluarea şi aprecierea riscurilor, în conformitate cu │Contract ││ │metoda comună de siguranţă pentru evaluarea riscurilor │în raport ││ │ │cu volumul││ │ │de ││ │ │activitate│├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│14.1 │Abrogat │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ ││ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│14.2 │Abrogat │ ││ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│15. │Activităţi corespondente celor privind autorizarea, omolo- │Tarife ││ │garea, agrementarea, atestarea în domeniul transportului │corespon- ││ │urban pe şine │dente ││ │ │presta- ││ │ │ţiilor ││ │ │pentru ││ │ │transpor- ││ │ │tul ││ │ │feroviar │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│16. │Aprobarea regulamentului tehnic de exploatare a liniilor │ – ││ │ferate industriale şi acordarea autorizaţiei de exploatare │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│16.1 │Aprobarea regulamentului tehnic de exploatare a liniilor │ 40/64 ││ │ferate industriale – cu lungime constructivă mai mică de │ ││ │3.000 m/peste 3.000 m (tarif/km de linie ferată industrială)│ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│16.2 │Modificarea regulamentului tehnic de exploatare a liniilor │ 16 ││ │ferate industriale aprobat │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│16.3 │Verificarea documentelor şi acordarea autorizaţiei de │ 120/100 ││ │exploatare a liniilor ferate industriale – de categoriile I │ ││ │şi II/categoriile III şi IV │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│17. │Verificarea documentelor şi emiterea avizelor AFER pentru │ 16/16 ││ │construirea, modificarea sau desfiinţarea liniilor ferate │ ││ │industriale/autorizaţiei AFER pentru lucrări de intervenţie │ ││ │la o linie ferată industrială fără acces la infrastructura │ ││ │feroviară │ │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│18. │Efectuarea de încercări la vehiculele feroviare │Pe bază de││ │ │contract, ││ │ │în funcţie││ │ │de volumul││ │ │şi de com-││ │ │plexitatea││ │ │încercă- ││ │ │rilor │├─────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤│19. │Avizare documentaţii tehnice (caiete de sarcini, specifi- │ ││ │caţii tehnice, breviare de calcul, desene, scheme etc.) │ ││ │Numărul de ore pentru activitatea de avizare se stabileşte │ ││ │pe baza următoarelor norme: │ ││ │- pentru o pagină de text format A4 │ 1 ││ │- pentru o pagină fişă de măsurători/tabel (model) │ 0,2 ││ │- pentru un desen A4 sau echivalent A4 │ 0,1 ││ │La numărul de ore rezultat se aplică tariful orar şi │ ││ │coeficienţii k(1), k(2), k(3). │ ││ │Fac excepţie lucrările de avizare care sunt incluse în │ ││ │contractele pentru acordarea agrementelor tehnice şi │ ││ │efectuarea încercărilor. │ ││ │Notificarea solicitantului privind tariful aferent avizării │ ││ │se face prin "înştiinţarea de plată". │ │└─────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘–––-    Pct. 14^1 al tabelului nr. 1 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 616 din 29 aprilie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 29 aprilie 2015.    Tabelul nr. 2             Prestaţiile specifice efectuate de AFER,                pentru care se aplică tariful fix ┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐ │Nr. │ Denumirea prestaţiei │ Tariful │ │crt.│ │- euro – │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 1.│Emiterea autorizaţiei, certificatului, agrementului, atesta- │ 20│ │ │tului, licenţei, permisului acordat conform Ordinului │ │ │ │ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului │ │ │ │nr. 2.262/2005, cu modificările şi completările ulterioare, │ │ │ │sau a unor anexe noi ale acestor documente │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 1.1│Emiterea permisului de mecanic de locomotivă (conform regle- │ 40│ │ │mentărilor specifice privind certificarea mecanicilor de │ │ │ │locomotivă), actualizarea, modificarea şi reînnoirea acestuia│ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 1.2│Vizarea periodică a autorizaţiei deţinute de personalul cu │ 21│ │ │responsabilităţi în siguranţa circulaţiei care desfăşoară pe │ │ │ │propria răspundere activităţi specifice transportului │ │ │ │feroviar (Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor│ │ │ │şi turismului nr. 2.262/2005 privind autorizarea personalului│ │ │ │cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei care urmează să │ │ │ │desfăşoare pe propria răspundere activităţi specifice │ │ │ │transportului feroviar, cu modificările şi completările │ │ │ │ulterioare) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 1.3│Preschimbarea permisului de conducere deţinut de personalul │ 21│ │ │cu responsabilităţi în siguranţa circulaţiei care desfăşoară │ │ │ │pe propria răspundere activităţi specifice transportului │ │ │ │feroviar (Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor│ │ │ │şi turismului nr. 2.262/2005, cu modificările şi completările│ │ │ │ulterioare) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 1.4│Emiterea unui duplicat al permisului de conducere/ │ 6 │ │ │autorizaţiei deţinute de personalul cu responsabilităţi în │ │ │ │siguranţa circulaţiei care desfăşoară pe propria răspundere │ │ │ │activităţi specifice transportului feroviar, ca urmare a │ │ │ │distrugerii sau pierderii originalului (Ordinul ministrului │ │ │ │transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.262/2005,│ │ │ │cu modificările şi completările ulterioare) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 1.5│Emiterea unui nou permis de conducere/unei noi autorizaţii │ 7 │ │ │deţinute de personalul cu responsabilităţi în siguranţa │ │ │ │circulaţiei care desfăşoară pe propria răspundere activităţi │ │ │ │specifice transportului feroviar, ca urmare a schimbării │ │ │ │numelui posesorului (Ordinul ministrului transporturilor, │ │ │ │construcţiilor şi turismului nr. 2.262/2005, cu modificările │ │ │ │şi completările ulterioare) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 2.│Supravegherea prin acţiuni de control de stat, inspecţie de │ 29,25│ │ │stat şi audit de siguranţă feroviară a administratorului/ges-│ │ │ │tionarilor de infrastructură feroviară (tarif/km secţie de │ │ │ │circulaţie) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 2.1│Investigarea accidentelor şi incidentelor feroviare, inclusiv│ 1,95│ │ │a defecţiunilor tehnice ale subsistemelor structurale sau ale│ │ │ │constituenţilor de interoperabilitate, pentru administra- │ │ │ │torul/gestionarii de infrastructură feroviară (tarif/km │ │ │ │secţie de circulaţie) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 3.│Supravegherea prin acţiuni de control de stat, inspecţie de │ 494│ │ │stat, asigurarea investigării şi supravegherea investigării │ │ │ │incidentelor pentru operatorii de transport public cu metroul│ │ │ │(tarif/km linie desfăşurată) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 4.│Supravegherea prin acţiuni de control de stat, inspecţie de │ 7,15│ │ │stat şi audit de siguranţă feroviară a operatorilor feroviari│ │ │ │de transport de călători (tarif/1.000 tren km) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 4.1│Investigarea accidentelor şi incidentelor feroviare, inclusiv│ 0,47│ │ │a defecţiunilor tehnice ale subsistemelor structurale sau ale│ │ │ │constituenţilor de interoperabilitate, pentru operatorii │ │ │ │feroviari de transport de călători (tarif/1.000 tren km) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 5.│Supravegherea prin acţiuni de control de stat, inspecţie de │ 14│ │ │stat şi audit de siguranţă feroviară a operatorilor feroviari│ │ │ │de transport de marfă (tarif/1.000 tren km) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 5.1│Investigarea accidentelor şi incidentelor feroviare, inclusiv│ 0,93│ │ │a defecţiunilor tehnice ale subsistemelor structurale sau ale│ │ │ │constituenţilor de interoperabilitate, pentru operatorii │ │ │ │feroviari de transport de marfă (tarif/1.000 tren km) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 6.│Eliberarea autorizaţiei tehnice pentru materialul rulant, │ -│ │ │eliberarea avizului tehnic pentru prelungirea duratei normale│ │ │ │de funcţionare a vehiculelor feroviare │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 6.1│Locomotive, automotoare, rame electrice sau diesel şi vagoane│ 195│ │ │de călători │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 6.2│Vagoane de marfă │ 47│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 6.3│Alte tipuri de material rulant │ 94│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 7. │Activităţi privind înregistrarea vehiculelor feroviare în │ │ │ │Registrul Naţional al Vehiculelor │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.1.│Înregistrare locomotivă, automotor, ramă electrică sau diesel│ │ │ │vagon de călători sau alte tipuri de material rulant │ 60 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.2.│Înregistrare vagon de marfă │ 40 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.3.│Eliberare dovadă înregistrare ulterior înregistrării iniţiale│ 20 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.4.│Modificarea/Actualizarea datelor unei entităţi înregistrate │ │ │ │(de exemplu: modificare adresă sau date de contact ale │ │ │ │deţinătorului sau ale entităţii responsabile cu întreţinerea)│ 20 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.5.│Modificarea statutului unui vehicul feroviar (de exemplu:după│ │ │ │încetarea suspendării înregistrării vehiculului feroviar) │ 20 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.6.│Modificarea numărului european al unui vehicul feroviar │ 40 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.7.│Modificarea/Actualizarea datelor unui vehicul feroviar (de │ │ │ │exemplu: cu privire la autorizaţia de punere în funcţiune sau│ │ │ │restricţii de circulaţie; schimbare proprietar, deţinător sau│ │ │ │entitate responsabilă cu întreţinerea) │ 20 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.8.│Alocarea/Modificarea marcajului deţinătorului de vehicule şi │ │ │ │publicarea acestuia în registrul aferent │ 20 │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │7.9.│Alocarea drepturilor de acces pentru un utilizator în vederea│ 240/│ │ │vizualizării datelor înregistrate în Registrul Naţional al │ an │ │ │Vehiculelor │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 8.│Autorizarea din punct de vedere tehnic a staţiilor de cale │ │ │ │ferată │ -│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 8.1│Staţii de categoria I şi specială │ 2.160│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 8.2│Staţii de categoria a II-a │ 1.500│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 8.3│Staţii de categoria a III-a │ 960│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 8.4│Staţii de categoria a IV-a │ 540│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 8.5│Halte de mişcare │ 240│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 9.│Activităţi de instruire în domeniul feroviar │ │ │ │(tarif/oră/cursant) │ 3│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 10.│Valorificarea normelor şi normativelor tehnice feroviare │ │ │ │aprobate prin ordin al ministrului transporturilor şi infra- │ │ │ │structurii, care nu au fost publicate în Monitorul Oficial al│ │ │ │României, Partea I (tarif/pag.) │ -│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │10.1│Norme tehnice feroviare nou-elaborate │ 10│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │10.2│Norme tehnice feroviare elaborate prin actualizarea normelor │ │ │ │existente │ 8│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │10.3│Metodologii, specificaţii tehnice, ghiduri │ 6│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │10.4│Prescripţii tehnice │ 2│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 11.│Auditarea sistemelor de management al calităţii şi mediului │ │ │ │(volumul de activitate se stabileşte, de comun acord cu │ │ │ │beneficiarul, prin contract) (euro/oră) │ 20│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 12.│Certificarea şi autorizarea de siguranţă │ -│ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │12.1│Evaluarea documentelor pentru eliberarea certificatului de │ 20│ │ │siguranţă partea B pentru servicii de transport feroviar tip │ │ │ │A (transport feroviar de călători desfăşurat în interes │ │ │ │public şi/sau în interes propriu), tip B (transport feroviar │ │ │ │de marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes │ │ │ │propriu), tip A şi B (transport feroviar de călători şi de │ │ │ │marfă desfăşurat în interes public şi/sau în interes propriu)│ │ │ │sau tip C (numai manevră feroviară în interes public sau în │ │ │ │interes public şi propriu), ca urmare a scoaterii, după caz, │ │ │ │a uneia sau a mai multor secţii de circulaţie, zone de │ │ │ │manevră sau vehicule │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │12.2│Evaluarea documentelor necesare pentru eliberarea autoriza- │ 20│ │ │ţiei de siguranţă partea B ca urmare a restrângerii activită-│ │ │ │ţii de pe secţiile de circulaţie │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 13.│Abrogat │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 14.│Curs de pregătire profesională a consilierului de siguranţă │360 euro/│ │ │pentru transportul pe căile ferate al mărfurilor periculoase │cursant │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │14.1│Curs de pregătire recapitulativă a consilierului de siguranţă│ 180 │ │ │pentru transportul pe căile ferate a mărfurilor periculoase, │ euro/ │ │ │pentru prelungirea valabilităţii certificatului │ cursant │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 15.│Emiterea declaraţiei de recunoaştere a centrelor de formare/ │ 20/20│ │ │examinatorilor (conform reglementărilor specifice privind │ │ │ │certificarea mecanicilor de locomotivă) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 16.│Curs de pregătire profesională şi atestarea responsabilului │260 euro/│ │ │cu sistemul de management al siguranţei feroviare │cursant │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 17.│Curs de pregătire recapitulativă a responsabilului cu │120 euro/│ │ │sistemul de management al siguranţei feroviare pentru │cursant │ │ │prelungirea valabilităţii atestatului │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 18.│Eliberarea unei noi anexe A sau B la autorizaţia de exploata-│ 20│ │ │re a liniilor ferate industriale ca urmare a modificării │ │ │ │datelor înscrise în acestea (pentru fiecare anexă) │ │ ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤ │ 19.│Eliberarea autorizaţiei pentru punerea în funcţiune a unui │ 20│ │ │subsistem structural/punerea în funcţiune a unui vehicul, │ │ │ │eliberarea autorizaţiei suplimentare pentru punerea în │ │ │ │funcţiune a unui vehicul │ │ └────┴─────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘───────────*) Pentru materialul rulant aflat în exploatare, înscris în parc, la intrarea în vigoare a ordinului de aprobare a prezentelor tarife, valorile pentru eliberarea certificatului de înmatriculare şi a cărţii de identitate vor fi de 40% din tarifele prevăzute la pct. 7.1, 7.2, 7.3.–––-Pct. 7 al tabelului nr. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 616 din 29 aprilie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 29 aprilie 2015.Pct. 13 al tabelului nr. 2 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 616 din 29 aprilie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 29 aprilie 2015.    Tabelul nr. 3            Activităţi repetitive pentru care se percepe             un tarif procentual din valoarea tarifului                  aplicat pentru prestaţia iniţială ┌────┬───────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐ │Nr. │ Denumirea activităţii │ Tariful │ │crt.│ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 1.│Prelungirea termenului de valabilitate a certificatului│60% din tariful│ │ │de omologare tehnică şi a agrementului tehnic feroviar │aprobat pentru │ │ │ │acordarea cer- │ │ │ │tificatului/ │ │ │ │agrementului │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 2.│Vizarea periodică a atestatului tehnic pentru standuri │70% din tariful│ │ │şi dispozitive speciale/autorizaţiei pentru laboratoare│aprobat pentru │ │ │ │acordarea ates-│ │ │ │tatului/ │ │ │ │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 3.│Vizarea anuală a autorizaţiei tehnice de furnizor │70% din tariful│ │ │feroviar, vizarea anuală a autorizaţiei speciale/ │aprobat pentru │ │ │licenţei pentru transportul urban cu metroul │eliberarea │ │ │ │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 4.│Verificarea respectării cerinţelor şi vizarea periodică│70% din tariful│ │ │a autorizaţiei tehnice pentru staţiile de cale ferată │aprobat pentru │ │ │ │acordarea │ │ │ │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 5.│Vizarea periodică a autorizaţiei pentru centrele de │70% din tariful│ │ │instruire a personalului │aprobat pentru │ │ │ │acordarea │ │ │ │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 6.│Certificatul de siguranţă partea A (evaluarea │ – │ │ │sistemului de management al siguranţei) │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 6.1│Evaluarea documentelor necesare pentru eliberarea unui │25% din tariful│ │ │nou certificat de siguranţă pentru servicii de trans- │aprobat pentru │ │ │port feroviar tip A (transport feroviar de călători │activitatea │ │ │desfăşurat în interes public şi/sau în interes │iniţială │ │ │propriu), tip B (transport feroviar de marfă desfăşurat│ │ │ │în interes public şi/sau în interes propriu) şi tip C │ │ │ │(numai manevra feroviară în interes public sau în inte-│ │ │ │res public şi propriu) ca urmare a modificării datelor │ │ │ │de identificare a operatorului economic │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 6.2│Eliberarea unui certificat de siguranţă (partea A şi │35% din tariful│ │ │partea B) modificat ca urmare a restrângerii domeniului│aprobat pentru │ │ │serviciilor de transport feroviar (din tip A şi B în │ acordarea │ │ │tip A sau în tip B) │certificatului │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 7.│Abrogat │ │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 7.1│Abrogat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 7.2│Abrogat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 8.│Autorizaţia de siguranţă │ – │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 8.1│Evaluarea documentelor necesare pentru eliberarea │35% din tariful│ │ │autorizaţiei de siguranţă (partea A şi partea B) ca │aprobat pentru │ │ │urmare a modificării datelor de identificare a │ acordarea │ │ │operatorului economic │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 8.2│Evaluarea documentelor şi verificarea implementării │50% din tariful│ │ │sistemului de management al siguranţei/acceptarea dis- │aprobat pentru │ │ │poziţiilor adoptate de administratorul/gestionarul de │eliberarea │ │ │infrastructură (în vederea vizării periodice a autori- │autorizaţiei │ │ │zaţiei de siguranţă partea A şi/sau partea B) │de siguranţă │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │8^1.│Verificarea implementării sistemului de management al │Se stabileşte │ │ │siguranţei de către operatorii de transport feroviar, │prin convenţie │ │ │administratorul sau gestionarii de infrastructură │ │ │ │feroviară, prin acţiuni de audit de siguranţă │ │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 9.│Eliberarea unei noi licenţe, autorizaţii, unui nou │30% din tariful│ │ │atestat, agrement, aviz tehnic, certificat sau unei noi│aprobat pentru │ │ │cărţi de identitate din cauza pierderii ori distrugerii│acordarea │ │ │celei/celui eliberate/eliberat anterior │documentului │ │ │ │respectiv │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 10.│Eliberarea unei noi licenţe, autorizaţii, unui nou │100% din tari- │ │ │atestat, agrement sau certificat din cauza anulării, │ful aprobat │ │ │retragerii ori suspendării celei/celui eliberate/elibe-│pentru acorda- │ │ │rat anterior │rea documentu- │ │ │ │lui respectiv │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 11.│Efectuarea de probe în laboratoarele AFER în afara │35% din tariful│ │ │programului normal de lucru │aprobat pentru │ │ │ │activitatea │ │ │ │iniţială │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 12.│Activităţi de reevaluare, repetare a examinărilor în │35% din tariful│ │ │vederea eliberării atestatelor, autorizaţiilor, certi- │aprobat pentru │ │ │ficatelor, licenţelor, ca urmare a neconformităţilor │activitatea │ │ │constatate │iniţială │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 13.│Avizarea documentaţiei modificate ca urmare a observa- │35% din tariful│ │ │ţiilor AFER │aprobat pentru │ │ │ │activitatea │ │ │ │iniţială │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 14.│Examinarea îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza│70% din tariful│ │ │acordării licenţei, în vederea acordării vizei │aprobat pentru │ │ │periodice │acordarea │ │ │ │licenţei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 15.│Eliberarea unei licenţe temporare ca urmare a suspendă-│50% din tariful│ │ │rii/retragerii celei eliberate anterior │aprobat pentru │ │ │ │acordarea │ │ │ │licenţei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 16.│Eliberarea unei noi licenţe ca urmare a modificării │35% din tariful│ │ │denumirii, adresei, situaţiei juridice a operatorului │aprobat pentru │ │ │de transport feroviar │acordarea │ │ │ │licenţei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 17.│Eliberarea unei noi licenţe ca urmare a modificării do-│50% din tariful│ │ │meniului serviciilor de transport │aprobat pentru │ │ │ │acordarea │ │ │ │licenţei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 18.│Activitatea de verificare anuală a modificărilor docu- │35% din tariful│ │ │mentaţiei care a stat la baza eliberării unei licenţe │aprobat pentru │ │ │ │acordarea │ │ │ │licenţei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 19.│Verificarea eliminării neconformităţilor care au stat │35% din tariful│ │ │la baza suspendării licenţei │aprobat pentru │ │ │ │acordarea │ │ │ │licenţei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 20.│Verificarea respectării cerinţelor care au stat la baza│70% din tariful│ │ │acordării autorizaţiei de exploatare a liniilor ferate │aprobat pentru │ │ │industriale şi vizarea periodică a acesteia │acordarea │ │ │ │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 21.│Verificarea autorizaţiei de exploatare a liniilor fera-│35% din tariful│ │ │te industriale ca urmare a modificării denumirii/situa-│aprobat pentru │ │ │ţiei juridice a posesorului acesteia │acordarea │ │ │ │autorizaţiei │ ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤ │ 22.│Verificarea eliminării neconformităţilor care au stat │35% din tariful│ │ │la baza suspendării autorizaţiei de exploatare a linii-│aprobat pentru │ │ │lor ferate industriale │acordarea │ │ │ │autorizaţiei │ └────┴───────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘–––Pct. 3 al tabelului nr. 3 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 1.322 din 22 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 1 noiembrie 2013.Subpct. 6.2, pct. 6 al tabelului nr. 3 a fost introdus de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 1.322 din 22 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 1 noiembrie 2013.Pct. 7 si subpct. aferente pct. 7, respectiv subpct. 7.1 şi subpct. 7.2 ale tabelului nr. 3 au fost abrogate de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 1.322 din 22 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 1 noiembrie 2013.Subpct. 8.1, pct. 8 al tabelului nr. 3 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 1.322 din 22 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 1 noiembrie 2013.Subpct. 8^1, pct. 8 al tabelului nr. 3 a fost introdus de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 1.322 din 22 octombrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 1 noiembrie 2013.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x