Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale asistență medicală, medicină de urgență și programe de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătății cu nr. CAZ 1.970/2021,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății, interimar, emite următorul ordin: +
Articolul IOrdinul ministrului sănătății nr. 905/2009 privind înființarea Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere care se asigură de către unitățile sanitare publice pentru internarea pacienților proveniți din unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele de primire a urgențelor (CPU), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 527 din 30 iulie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:1.În tot cuprinsul ordinului, precum și în titlul acestuia, sintagmele „unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele de primire a urgențelor (CPU)“, „UPU/CPU“ și „UPU sau CPU“ se înlocuiesc cu sintagma „toate unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele de primire a urgențelor (CPU) sau camerele de gardă“, sintagma „Serviciul de Ambulanță al Municipiului București“ se înlocuiește cu sintagma „Serviciul de Ambulanță București-Ilfov“, acronimul „SAMB“ se înlocuiește cu acronimul „SABIF“ și sintagma „SMURD București“ se înlocuiește cu sintagma „SMURD București-Ilfov“. … 2.La articolul 1, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Dispeceratul unic pentru centralizarea paturilor libere care se asigură de către unitățile sanitare publice pentru internarea pacienților proveniți din toate unitățile de primire a urgențelor (UPU), compartimentele de primire a urgențelor (CPU) sau camerele de gardă, denumit în continuare Dispecerat, este o structură fără personalitate juridică aflată în coordonarea Centrului Operativ pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Sănătății și operează virtual în cadrul unei platforme informatice, cu participarea unităților sanitare publice care au în structură unități de primire a urgențelor (UPU), compartimente de primire a urgențelor (CPU) sau camere de gardă. … 3.Anexa nr. 1 se abrogă. … 4.Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. … 5.Anexa nr. 3 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătății, interimar,
Vass Levente,
secretar de statBucurești, 14 octombrie 2021.Nr. 2.144. +
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 905/2009)
REGULAMENT
de organizare și funcționare al Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere
care se asigură de către unitățile sanitare publice pentru internarea pacienților
proveniți din toate unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele
de primire a urgențelor (CPU) sau camerele de gardă +
Capitolul IOrganizare +
Articolul 1În sensul prezentului regulament, termenii de mai jos au următorul înțeles:1.platformă informatică – suportul tehnic și programele informatice prin care se realizează procesul de dispecerizare; … 2.coordonator – Centrul Operativ pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Sănătății, având rolul de coordonare operativă, supraveghere și control al procesului de dispecerizare. Accesul în cadrul platformei informatice de dispecerizare se face utilizându-se drept de administrator; … 3.administrator – Serviciul de Ambulanță București-Ilfov (SABIF) prin Dispeceratul SABIF, și Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD) București-Ilfov, prin Dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dealul Spirii“ – SMURD București, ambele din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București-Ilfov. Aceștia, în calitate de administratori ai platformei informatice, beneficiază de dreptul de administrare asupra platformei informatice, precum și de toate drepturile conferite de prezentul regulament, scopul principal fiind acela de a putea vizualiza locurile libere din toate unitățile sanitare publice din București, în scopul direcționării ambulanțelor cu medic către spitalele care au locuri libere; … 4.utilizator: a)toate unitățile sanitare publice care au în structură unități de primire a urgențelor (UPU) sau compartimente de primire a urgențelor (CPU) sau camere de gardă și care au acces în cadrul platformei informatice pentru a putea introduce numărul paturilor libere din cadrul fiecărei secții a spitalului și de a le elimina pe măsura ocupării lor; … b)dispeceratele integrate județene ISU-serviciile de ambulanță județene (SAJ) – scopul principal fiind acela de a putea vizualiza locurile libere din toate unitățile sanitare publice din județ, în scopul direcționării echipajelor medicale către spitalele care au locuri libere. … … +
Articolul 2(1)Toate UPU/CPU/camerele de gardă ale spitalelor care au fost dotate cu stații radio în rețeaua TETRA au obligația să mențină în stare de funcționare aceste stații, în UPU/CPU/camera de gardă (în „Grupul Spitale“, subgrupul „Spital Buc“), pentru a putea comunica cu cei care au acces în sistemul TETRA. Stația va fi montată în proximitatea operatoarei de la registratură sau triaj, care va avea sarcina să o supravegheze și să răspundă cu promptitudine.(2)În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, toate instituțiile participante la procedura de dispecerizare vor instala câte un terminal în rețeaua de cooperare „I. C.“ a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) în UPU/CPU/camera de gardă, în proximitatea terminalului PC, pentru a putea avea o legătură operativă securizată cu toți utilizatorii și administratorii. +
Capitolul IIFuncționare +
Articolul 3(1)În UPU/CPU/camera de gardă a/al fiecărui utilizator se va înființa un registru de dispecerizare, care va fi înregistrat la registratura instituției, va avea toate filele numerotate și ștampilate cu ștampila UPU/CPU/camerei de gardă, iar pe ultima filă va avea inscripționat: „Acest registru conține un nr. de ………… file numerotate și ștampilate“, cuvinte urmate de semnătura și parafa medicului-șef al UPU/CPU/camerei de gardă.(2)În registrul prevăzut la alin. (1) se vor introduce zilnic următoarele date: data și ora la care au fost introduse locurile libere și orele la care au fost eliminate, precum și numele complet și funcția celui care a făcut aceste operații. De asemenea, vor fi consemnate eventualele disfuncționalități în operarea platformei informatice, ora la care a fost sesizată disfuncționalitatea, persoana sesizată și ora remedierii.(3)La începutul fiecărei gărzi/ture, medicul-șef al UPU/CPU/camerei de gardă sau medicul responsabil de gardă va nominaliza persoanele care vor avea dreptul de a opera în cadrul dispecerizării. +
Articolul 4Administratorii vor consemna datele legate de dispecerizarea locurilor libere în registrele proprii ale dispeceratelor SABIF și, respectiv, ale ISU – Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD) București. +
Articolul 5Fiecare administrator și fiecare utilizator vor primi conturi și parole inițiale de acces în cadrul platformei informatice de dispecerizare. După activarea contului, fiecare administrator și fiecare utilizator își vor modifica parolele, introducând o parolă proprie pentru a nu permite intrări neautorizate în sistem. Periodic, la maximum 6 luni, aceste parole vor fi modificate din motive de securitate. +
Articolul 6(1)În fiecare zi, în intervalul orar 7,00-13,00, fiecare secție a unităților sanitare publice care au în structură unități de primire a urgențelor (UPU) sau compartimente de primire a urgențelor (CPU) sau cameră de gardă va elibera un număr de locuri pentru a putea fi folosite pentru internarea urgențelor, astfel încât la nivelul întregii unități sanitare acestea să reprezinte între 5% și 10% din totalul locurilor spitalului.(2)Locurile menționate la alin. (1) vor fi comunicate de către personalul desemnat de la nivelul secțiilor către UPU/CPU/camera de gardă până cel mai târziu la ora 13,00 a aceleiași zile, pentru a putea fi introduse în sistem până cel mai târziu la ora 13,30.(3)Vor fi comunicate ca locuri libere atât cele existente fizic libere la ora 13,00, cât și cele care urmează a fi eliberate în orele următoare (de exemplu: externări, transferuri intra- și interspitalicești etc.).(4)Locurile libere cu posibilitate de ventilație mecanică din secțiile de anestezie-terapie intensivă vor fi comunicate separat, din totalul locurilor libere din secțiile de anestezie-terapie intensivă.(5)Persoanele desemnate la art. 3 alin. (3) vor introduce în sistem datele transmise de secții și le vor consemna în registru.(6)Pe măsura ocupării locurilor, secțiile vor transmite datele către UPU/CPU/camera de gardă, iar cei responsabili vor face modificările în sistem și vor consemna în registru.(7)Sunt interzise internările programate pe locurile asigurate pentru urgență și raportate în sistem ca atare. +
Articolul 7Procedura de dispecerizare a locurilor libere se aplică pentru urgențele cotidiene. În cazul unor evenimente cu victime multiple sau de activare parțială ori totală a Planului roșu vor fi direcționați pacienți către spitale, indiferent dacă au sau nu locuri libere. +
Articolul 8(1)Dispeceratele integrate județene ISU- SAJ/SABIF-SMURD din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București vor direcționa ambulanțele cu medic, în funcție de locurile libere pe fiecare specialitate și de gravitatea cazului, către cel mai apropiat spital competent.(2)Dacă pacientul este stabil, ambulanțele cu medic pot fi direcționate și către un alt spital competent care are locuri libere, cu condiția ca ambulanța să poată reveni în timp util la stația/unitatea de bază.(3)În cazul pacienților critici, aceștia pot fi transportați la cel mai apropiat spital competent, chiar dacă nu are locuri libere, cu acordul dispeceratului serviciului public de urgență prespitalicesc, în vederea stabilizării lor. Ulterior, spitalul în cauză îi poate transfera la un alt spital care are locuri libere, cu sprijinul dispeceratelor integrate județene ISU-SAJ/SABIF-SMURD din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București, care îi va furniza date despre spitalele care au locuri libere, în vederea organizării transferului interclinic, conform Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic.(4)Prevederile prezentului regulament nu se aplică echipajelor de prim ajutor ale SMURD sau ambulanțelor tip B2 cu asistent ale SAJ/SABIF, care vor transporta pacientul la cel mai apropiat spital competent.(5)Prin derogare de la prevederile alin. (4), pentru pacienții stabili, cu aprobarea medicului coordonator al dispeceratelor integrate județene ISU-SAJ/SABIF-SMURD din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București, ambulanțele tip B2 cu asistent ale SAJ/SABIF pot fi direcționate și către un alt spital competent care are locuri libere.(6)În cazul pacienților critici dispeceratele integrate județene ISU-SAJ/SABIF-SMURD din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București au obligația să anunțe prin radio (în rețeaua TETRA) sau telefonic (în rețeaua „I. C.“) UPU/CPU/camera de gardă de destinație despre momentul estimat al sosirii echipajului și o scurtă prezentare a cazului. +
Articolul 9În cazul unor disfuncționalități în utilizarea platformei informatice se va proceda astfel:a)utilizatorul va informa Dispeceratul SABIF despre disfuncționalitatea în cauză, în scopul remedierii acesteia, aspect care se va consemna în registrul propriu, cu respectarea prevederilor art. 3 alin. (2); … b)Dispeceratul SABIF, ca administrator și responsabil al întreținerii platformei informatice a dispeceratului, va întreprinde toate măsurile pentru remedierea disfuncționalității; … c)Dispeceratul SABIF va comunica utilizatorului care a sesizat disfuncționalitatea momentul remedierii acesteia; … d)în cazul în care disfuncționalitatea este identificată ca fiind locală, a utilizatorului, în sensul unei disfuncționalități la terminalul PC sau la legătura internet, utilizatorul va fi informat și va remedia disfuncționalitatea în cel mai scurt timp; … e)în cazul în care Dispeceratul SABIF nu poate fi contactat, va fi informat despre disfuncționalitate al doilea administrator, Dispeceratul ISU-SMURD București, care va informa pe canale specifice Dispeceratul SABIF în scopul remedierii disfuncționalității. … +
Articolul 10În cazul în care platforma informatică a Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere care se asigură de către unitățile sanitare publice pentru internarea pacienților proveniți din toate unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele de primire a urgențelor (CPU) sau camere de gardă care nu poate fi accesată, utilizatorul în cauză va comunica telefonic (în rețeaua „I. C.“) dispeceratelor integrate județene ISU-SAJ/SABIF-SMURD din cadrul Centrului Municipal Integrat pentru Situații de Urgență București lista paturilor libere, pentru ca acestea să își desfășoare în bune condiții procesul de direcționare a cazurilor către spitale. +
Capitolul IIICoordonare și monitorizare +
Articolul 11Ministerul Sănătății, prin Centrul Operativ pentru Situații de Urgență, desfășoară activitatea de coordonare și monitorizare a activității de dispecerizare a paturilor libere raportate de toate unitățile sanitare publice care au în structură unități de primire a urgențelor (UPU), compartimente de primire a urgențelor (CPU) sau camere de gardă. +
Articolul 12(1)Centrul Operativ pentru Situații de Urgență dispune organizarea unor ședințe de analiză a activității de dispecerizare în scopul îmbunătățirii acesteia, cu participarea reprezentanților administratorilor și utilizatorilor.(2)Ședințele se vor organiza trimestrial, precum și ori de câte ori va fi nevoie. +
Articolul 13Centrul Operativ pentru Situații de Urgență poate solicita, în baza propriilor constatări sau la sesizarea unuia dintre administratori, efectuarea de controale la utilizatorii care nu comunică sau comunică eronat numărul locurilor libere. +
Capitolul IVDispoziții finale +
Articolul 14Toate unitățile sanitare au obligația anunțării administratorului platformei referitor la modificarea structurii unității și actualizarea informațiilor în aplicație. +
Articolul 15Raportarea eronată sau neraportarea locurilor libere atrage răspunderea administrativă, civilă sau penală, după caz. +
Anexa nr. 2(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 905/2009)
GHID
de utilizare a platformei informatice1.Descriere generalăAplicația de monitorizare a numărului de paturi disponibile din spitale este o componentă a Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere, scopul aplicației fiind asistarea personalului coordonator din cadrul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov (SABIF), al Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD), al Ministerului Sănătății (MS) și al dispeceratelor integrate ISU-SAJ, respectiv a operatorilor din dispeceratul spitalelor în procesul de îndrumare a echipajelor cu pacient în ambulanță către spitalele care dispun de paturi pentru primirea pacientului/pacienților. În acest fel se urmăresc eliminarea situațiilor în care pacientul trebuie transportat de la un spital la altul din lipsă de locuri și optimizarea activității de tratare a urgențelor medicale. … 2.Detalii tehnicea)Post utilizator: MS, SMURD București și spital din municipiul București:– un PC cu acces la internet (sau orice dispozitiv cu acces la internet: tabletă, telefon); … – un browser web; … – adresa site-ului este http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/ Ambulance/. … … b)Post utilizator în cadrul SABIF:– un PC în rețeaua internă a SABIF (nu este necesar să aibă acces la internet); … – un browser web; … – adresa site-ului este http://89.0.0.86:8080/Ambulance. … … … 3.Fluxul informaționalSpitalele accesează prin intermediul internetului site-ul web pus la dispoziție de SABIF pentru înregistrarea numărului de paturi. Fiecare spital va completa numărul de paturi libere pe secții. Aceste informații sunt înregistrate într-o bază de date. Utilizatorii cu profil de coordonator din cadrul MS, SABIF, SMURD București-Ilfov și dispeceratele integrate ISU-SAJ vizualizează cu ajutorul unui browser web numărul de paturi pe spitale și secții. Actualizarea informațiilor din pagina de vizualizare a numărului de paturi se va face în mod automat, pe măsură ce acestea sunt modificate în sistem de către operatorii de la spitale.Fluxul informațional în sistem este evidențiat și în figura*) de mai jos:*) Figura este reprodusă în facsimil.
… 4.Descrierea aplicațieiAplicația își propune să ofere personalului cu rol de coordonator aparținând SABIF, SMURD Bucureștii-Ilfov, MS și dispeceratelor integrate ISU-SAJ, precum și operatorilor din spitale accesul în timp real la informațiile privind numărul de paturi libere din spitale, cu separare pe secții. Aceste informații sunt utile pentru îndrumarea eficientă a echipajelor aflate pe teren, în misiune.Există 3 entități cu drept de administrare (MS, SABIF și SMURD București-Ilfov) a sistemului, fiecare dintre entități având mai mulți utilizatori definiți pentru întreținerea și monitorizarea funcționării sistemului.Pentru fiecare instituție (MS, SABIF și SMURD București-Ilfov, spitale) se definesc mai mulți utilizatori cu parolă distinctă și drepturi specifice profilului de utilizator. Toți utilizatorii, atât administratorii, cât și utilizatorii obișnuiți, vor folosi un browser pentru realizarea sarcinilor specifice.Administrarea nomenclatoarelor care asigură suportul pentru buna funcționare a aplicației, precum și administrarea conturilor de utilizator revin utilizatorilor cu drept de administrare din cele 3 entități: MS, SABIF și SMURD București-Ilfov. În acest sens se vor folosi funcționalitățile puse la dispoziție de aplicație.Zone sau arii de lucru:A.MS, SABIF și SMURD București-Ilfov (cu rol de administrare și coordonare)La nivelul acestor arii vor fi două tipuri de operare: administratori și coordonatori.Administratorul are la dispoziție următoarele funcționalități:– gestionarea conturilor utilizatorilor:• adăugare utilizator;• schimbare parolă și nume utilizator;• ștergere utilizator; … – vizualizarea secțiilor spitalelor cu paturile disponibile ale acestora. … Coordonatorul are acces la o pagină care arată mereu numărul de paturi libere din secții pentru fiecare spital. Aceste informații vor fi afișate împreună pe o singură pagină care va fi reactualizată automat, pe măsură ce informațiile în sistem sunt modificate.Coordonatorul are la dispoziție următoarele funcționalități:– modificarea contului propriu; … – monitorizarea și filtrarea avansată a secțiilor și spitalelor. … În cadrul aplicației, coordonatorul are la dispoziție posibilitatea de filtrare a secțiilor și spitalelor, căutarea/filtrarea fiind de mai multe tipuri:– filtrare în funcție de tipurile de secții; … – filtrare în funcție de numele spitalului; … – filtrare în funcție de tipul spitalului; … – filtrare în funcție de gradul de ocupare. … Coordonatorul are posibilitatea de a identifica în aplicație gradul de actualitate al informațiilor, aplicația precizând intervalul de timp de când o anumită informație nu a mai fost actualizată (de exemplu: nr. de paturi transmise de spitalul X nu a fost actualizat de 2 zile, 3 ore și 10 minute). … B.Spitale (cu rol de introducere/actualizare a informațiilor)Utilizatorul asociat unui spital (operator) poate să actualizeze numărul de paturi din fiecare secție a spitalului respectiv și nu are posibilitatea de vizualizare sau modificare a datelor aparținând unui alt spital.Toți utilizatorii își pot schimba parola; se recomandă ca modificarea ei să fie efectuată periodic din motive de securitate.Reactualizarea paginii se face automat. În funcție de informațiile afișate în această fereastră, personalul coordonator din cadrul SABIF, SMURD București-Ilfov și dispeceratelor integrate ISU-SAJ va îndruma echipajul cu pacient în mașină către spitalul care poate asigura asistență medicală adecvată.NOTĂ: Lista cu spitalele, secțiile și numărul total de paturi disponibile la nivelul fiecărei secții reprezintă informații care vor fi transmise de către direcțiile de sănătate publică județene sau a municipiului București. Actualizarea ei conduce și la actualizarea listei în cadrul aplicației; administratorii sau operatorii din spitale nu au dreptul de modificare a listei cu spitale sau secții decât în condițiile precizate în regulamentul prevăzut în anexa nr. 2 la ordin. … … 5.Utilizarea aplicațieiAplicația este structurată în două zone de lucru aferente MS/SMURD/SABIF și, respectiv, spitalelor, utilizatorii încadrându-se în 3 categorii: administratori, coordonatori și operatori.Acest capitol are drept scop prezentarea funcționalităților și interfeței grafice pentru utilizatorii folosind cele 3 profiluri.5.1.Profilul administratorPentru accesarea aplicației se utilizează un browser web unde se introduce adresa: http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/ Ambulance sau http://89.0.0.86:8080/Ambulance (link intern SABIF). La apariția paginii web se introduc pentru autentificare nume utilizator și parolă.După introducerea acestor date se accesează butonul „Autentificare“ și, în cazul în care utilizatorul este autentificat cu succes, aplicația afișează interfața de utilizare a aplicației. Dacă utilizatorul și parola nu sunt acceptate de sistem, aplicația afișează un ecran de informare (Utilizator sau parolă incorectă).Pe fiecare ecran al aplicației se afișează utilizatorul conectat în zona din dreapta sus a paginii. Pentru administratorul aplicației sunt disponibile următoarele funcționalități/ecrane:– Vizualizare – pentru vizualizarea numărului de paturi libere pe spitale și secții; … – Utilizatori – pentru gestionarea utilizatorilor; … – Audit – pentru urmărirea evoluției în timp a numărului de paturi libere pe spitale și secții; … – Cont – pentru schimbarea datelor de identificare sau a parolei utilizatorului; … – Ieșire – pentru ieșirea din aplicație. … VizualizareÎn această pagină utilizatorul are posibilitatea să vadă numărul de paturi libere pe spitale și secții, fără posibilitatea de a efectua modificări ale informațiilor afișate. Această pagină îi dă administratorului posibilitatea să gestioneze utilizatorii care au acces la aplicație. Administratorul are dreptul de a defini noi utilizatori pentru spitale și pentru entitatea proprie pe care o reprezintă. Spre exemplu, utilizatorii cu drept de administrator din SABIF nu pot efectua modificări (adăugare, modificare, ștergere) pentru alți utilizatori decât cei definiți în SABIF sau spitale. Această limitare este impusă pentru ca administratorii din entitățile SABIF, SMURD București-Ilfov sau MS să nu efectueze modificări asupra altor conturi de administrator decât cele proprii.Pentru introducerea unui nou utilizator se accesează „Utilizator Nou“ din partea de sus a paginii. În acest fel aplicația deschide o nouă interfață pentru definirea unui nou utilizator.În câmpul „Nume“ se introduce numele persoanei utilizator în clar. Câmpul „Vizualizare“ este un check-box care, dacă este bifat, specifică faptul că noul utilizator are doar drepturi de vizualizare (asociate cu un coordonator). Bifarea acestui check-box duce la inactivarea câmpului „Nume Spital“, pentru că utilizatorii din cadrul spitalelor nu au acces la profilul coordonator, putând fi definiți doar ca operatori.Pentru utilizatorii din cadrul unui spital se lasă nebifat check-boxul „Vizualizare“ și se selectează spitalul de care aparține utilizatorul. În câmpul „UtilizatorID“ se introduce codul utilizatorului cu care se intră în aplicație. După introducerea tuturor datelor se apasă butonul „Salvează“. Parola implicită a unui utilizator nou este user. După prima conectare se recomandă ca utilizatorul să își schimbe parola cu una personală, de preferință mai mare de 5 caractere.Pentru modificarea informațiilor despre un utilizator, administratorul accesează opțiunea de editare din dreptul utilizatorului de pe pagina cu utilizatori. Aplicația va afișa pagina de modificare a datelor despre utilizator.Se pot modifica câmpurile: „Nume“ (numele în clar al persoanei utilizator), „Vizualizare“ (faptul că utilizatorul are doar drepturi de vizualizare) și „Nume Spital“ (spitalul de care aparține utilizatorul). După modificări se apasă butonul „Salvează“.Pentru ștergerea unui utilizator se apasă butonul de ștergere din partea dreaptă a liniei descriptive pentru un utilizator din lista de utilizatori afișați.În cazul în care un utilizator are dificultăți pentru conectarea în aplicație pentru că a uitat parola de conectare, este necesară resetarea parolei la cea inițială (user). Pentru revenirea la parola implicită „user“ se accesează linkul „reset“ din dreptul utilizatorului de pe pagina cu utilizatori, linkul „reset“ apărând în dreptul parolei unui anumit utilizator care și-a modificat parola implicită. După resetarea parolei, utilizatorul poate să se conecteze în sistem și să stabilească o nouă parolă proprie.AuditPagina „Audit“ permite administratorului să urmărească evoluția în timp a numărului de paturi libere, pe spitale și secții. Informația afișată administratorului poate fi filtrată după numele spitalului sau al unei secții (se pot monitoriza astfel modificările efectuate la nivelul fiecărei secții dintr-un spital specific).ContÎn acest ecran utilizatorul își poate schimba parola sau informațiile personale. … 5.2.Profilul coordonatorPentru accesarea aplicației se utilizează un browser web unde se introduce adresa: http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/Ambulance sau http://89.0.0.86: 8080/Ambulance. La apariția paginii web se introduc pentru autentificare nume utilizator și parolă.După introducerea acestor date se accesează butonul „Autentificare“ și în cazul în care utilizatorul este autentificat cu succes, aplicația afișează ecranul de utilizare a aplicației. Dacă utilizatorul și parola nu sunt acceptate de sistem, aplicația afișează un ecran de informare (Utilizator sau parolă incorectă).În condițiile în care utilizatorul cu rol de coordonator (aparținând MS, SABIF și SMURD București-Ilfov) s-a autentificat cu succes, aplicația afișează un ecran corespunzător.Pentru coordonator sunt disponibile următoarele funcționalități:– Secții – pentru vizualizarea numărului de paturi libere grupate pe spitale și secții (incluzând subsecții); … – Cont – pentru schimbarea parolei utilizatorului; … – Ieșire – pentru ieșirea din aplicație. … SecțiiÎn această pagină utilizatorul poate urmări în timp real numărul de paturi libere de la spitale, pe secții. Este suficient ca această pagină să rămână deschisă, deoarece actualizarea paginii se face automat, astfel încât persoana care vizualizează locurile disponibile la spitale are în față ultima situație raportată de spitale. Sunt evidențiate în mod grafic, conform legendei, tipul de spital și, respectiv, numărul de locuri disponibile la nivelul fiecărei secții. În cazul în care numărul de pacienți internați este mai mare decât numărul de paturi din structura aprobată a spitalului, numărul de locuri va fi afișat cu semnul minus și evidențiat cu culoarea roșie.Pentru fiecare secție al cărei număr de locuri este actualizat, sistemul înregistrează momentul actualizării și acesta este afișat în lista vizibilă coordonatorului. Dacă actualizarea este mai veche de 24 de ore, sistemul afișează o avertizare cu privire la acuratețea informațiilor din sistem pentru această secție.În acest ecran există posibilitatea de filtrare a secțiilor și spitalelor, aceste filtre fiind de mai multe tipuri:– filtrare în funcție de tipurile de secții; … – filtrare în funcție de numele spitalului; … – filtrare în funcție de tipul spitalului; … – filtrare în funcție de gradul de ocupare. … Filtrările au drept efect restrângerea listei afișate utilizatorului, pentru a ușura identificarea locurilor libere pentru anumite secții sau anumite spitale.ContÎn această pagină utilizatorul își poate schimba parola și informațiile asociate. … 5.3.Profilul operatorPentru accesarea aplicației se utilizează un browser web unde se introduce adresa: http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/ Ambulance. La apariția paginii web se introduc pentru autentificare nume utilizator și parolă.După introducerea acestor date se accesează butonul „Autentificare“ și în cazul în care utilizatorul este autentificat cu succes, aplicația afișează ecranul de utilizare a aplicației. Dacă utilizatorul și parola nu sunt acceptate de sistem, aplicația afișează un ecran de informare (Utilizator sau parolă incorectă). În cazul în care utilizatorul s-a autentificat cu succes, aplicația va afișa ecranul de introducere a informațiilor privind numărul de locuri/paturi disponibile în spitalul de care aparține utilizatorul.Utilizatorul cu rol de operator aparținând unui spital are drept de modificare doar asupra datelor corespunzătoare secțiilor spitalului de care aparține; utilizatorul nu are posibilitatea de a vizualiza sau modifica informațiile aparținând altor spitale.Pentru operator sunt disponibile următoarele funcționalități:– Secții – pentru introducerea numărului de paturi libere pe secții; … – Cont – pentru schimbarea parolei utilizatorului; … – Ieșire – permite ieșirea din aplicație. … Secții – locuri libereÎn această pagină utilizatorul poate realiza operația de modificare a numărului de paturi libere pentru o secție din cadrul spitalului de care aparține. Aplicația pune la dispoziție lista cu secții aprobate pentru spitalul de care aparține utilizatorul. Pentru modificarea numărului de paturi libere pe o secție se dă click pe acțiunea disponibilă din zona de editare din dreptul secției de pe pagina cu secțiile spitalului. În urma acestei acțiuni, aplicația afișează ecranul de modificare a numărului de locuri libere pentru secția selectată.Se completează câmpul „Nr. Locuri Libere“ cu o valoare numerică și se apasă butonul „Salvează“. În cazuri excepționale se poate introduce și o valoare negativă care va fi evidențiată utilizatorilor cu rol de coordonator. După apăsarea butonului „Salvează“, aplicația revine în pagină, afișând secțiile spitalului și numărul de paturi libere disponibile.ContÎn această pagină utilizatorul poate să își modifice parola. Se recomandă schimbarea periodică a parolei (la maximum 6 luni) pentru asigurarea confidențialității datelor introduse în sistem, administratorii sistemului putând verifica cine este autorul fiecărei modificări operate în aplicație. … … 6.Recomandări• Se recomandă utilizatorilor să nu introducă informațiile în sistem având opțiunea „CAPS“ a calculatorului activată, urmărirea informațiilor în sistem fiind mai ușor de făcut dacă datele sunt introduse folosind litere mici.• Se recomandă utilizatorilor să nu utilizeze în exces opțiunile „Back“, „Forward“, „Refresh“ ale browserului web, pentru a nu perturba funcționarea aplicației web.• Se recomandă pentru o mai bună experiență de utilizare a aplicației folosirea browserului web Internet Explorer versiunea 6 sau Mozilla Firefox versiunea 3. … ––