ORDIN nr. 2.142 din 10 august 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 583 din 17 august 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 34 22/01/2009 ART. 10
ActulREFERIRE LAOUG 104 05/09/2002 ART. 9
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea procedurii privind marcarea băuturilor alcoolice şi a produselor din tutun comercializate în regim duty-free



Având în vedere prevederile art. 9^3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2002 privind comercializarea mărfurilor în regim duty-free, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Comercializarea în regim duty-free a băuturilor distilate, rachiurilor, lichiorurilor şi a altor băuturi spirtoase, precum şi a produselor din tutun se va face numai după marcarea specifică.(2) Operatorul economic autorizat să comercializeze mărfuri în regim duty-free are obligaţia să asigure ca timbrele să fie aplicate la loc vizibil, pe ambalajul individual al produsului accizabil, respectiv pe pachet, cutie ori sticlă.(3) Produsele accizabile marcate cu timbre deteriorate ori altfel decât s-a prevăzut la alin. (2) vor fi considerate ca nemarcate, fapta urmând a fi sancţionată conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 2Timbrele sunt inscripţionate cu următoarele elemente:a) inscripţia "EXPORT";b) denumirea operatorului economic cu drept de timbrare şi codul unic de înregistrare;c) seria şi numărul care identifică în mod unic timbrul.
 + 
Articolul 3(1) Nota de comandă, întocmită în 3 exemplare, aferentă timbrelor necesare pentru marcarea băuturilor distilate, rachiurilor, lichiorurilor şi altor băuturi spirtoase, precum şi a produselor din tutun, destinate comercializării în regim duty-free, întocmită pentru eliberarea timbrelor, se depune la Direcţia de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor.(2) Modelul notei de comandă este prevăzut în anexa nr. 1.(3) În cazul operatorilor economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free, fiecare notă de comandă se aprobă – total sau parţial – de către autoritatea menţionată la alin. (1), în funcţie de:a) datele din situaţia lunară privind evidenţa achiziţionării, utilizării şi returnării timbrelor, prezentată de solicitant la autoritatea vamală competentă cu aprobarea notelor de comandă de timbre, potrivit alin. (8);b) vânzările de produse accizabile timbrate, efectuate în ultimele 6 luni faţă de data solicitării unei noi note de comandă.(4) În situaţia în care în decursul unei luni se solicită o cantitate de timbre mai mare decât media lunară a vânzărilor din ultimele 6 luni, se va depune un memoriu justificativ în care vor fi explicate motivele care au generat necesităţile suplimentare.(5) Notele de comandă se aprobă în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării la Direcţia de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor. După aprobare, cele 3 exemplare ale notelor de comandă au următoarele destinaţii: primul exemplar se păstrează de către solicitant, al doilea exemplar se transmite Companiei Naţionale "Imprimeria Naţională" – S.A. şi al treilea exemplar se păstrează de către autoritatea vamală care aprobă notele de comandă.(6) Operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free au obligaţia utilizării timbrelor aprobate prin notele de comandă în termen de 6 luni consecutive de la eliberarea acestora de către Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A. După expirarea acestui termen timbrele neutilizate vor fi restituite Companiei Naţionale "Imprimeria Naţională" – S.A., în vederea distrugerii, operaţiune care se va desfăşura pe cheltuiala operatorului economic cu drept de timbrare.(7) În sensul prevederilor alin. (6), prin utilizarea timbrelor se înţelege aplicarea efectivă a acestora pe ambalajul produsului accizabil, în condiţiile art. 1 alin. (2).(8) Operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free sunt obligaţi să prezinte lunar, până la data de 15 inclusiv a fiecărei luni, autorităţii vamale evidenţa privind timbrele utilizate în luna anterioară celei pentru care se face raportarea, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.(9) Operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free vor ţine o evidenţă distinctă a timbrelor distruse, precum şi a celor deteriorate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.(10) În cazul timbrelor pierdute sau sustrase, operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free au obligaţia ca, în termen de 15 zile de la înregistrarea declaraţiei, procesului-verbal de constatare sau a sesizării scrise a persoanei care a constatat dispariţia timbrelor, să anunţe autoritatea vamală.
 + 
Articolul 4(1) După aprobarea notelor de comandă de timbre de către Direcţia de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, exemplarul 2 al notei de comandă se va transmite de către operatorul economic cu drept de marcare către Compania Naţională "Imprimeria Naţională"- S.A. şi va fi însoţit de dovada achitării contravalorii timbrelor comandate în contul acestei companii.(2) Eliberarea timbrelor se face de către Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A.(3) Timbrele se realizează de către Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A. prin emisiuni identificate printr-un cod şi o serie de emisiune aprobate de către direcţia specializată cu atribuţii de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(4) Termenul de executare a comenzilor de către Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A. este de 15 zile lucrătoare de la data primirii şi înregistrării notelor de comandă aprobate de autoritatea vamală.(5) Până la eliberarea timbrelor către beneficiari, acestea se depozitează la Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A., în condiţii de deplină securitate.
 + 
Articolul 5(1) Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A. va asigura periodic instruiri ale personalului desemnat din cadrul Direcţiei de autorizări din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi Direcţiei pentru Accize şi Operaţiuni Vamale a Municipiului Bucureşti, precum şi dotarea acestora cu instrumentele şi materialele necesare în vederea verificării autenticităţii şi controlului timbrelor.(2) Compania Naţională "Imprimeria Naţională" – S.A. va asigura, la cererea autorităţii vamale, expertizarea timbrelor, în vederea verificării autenticităţii acestora.
 + 
Articolul 6Pentru produsele supuse marcării destinate comercializării în magazinele duty-free, provenite din producţia internă şi din achiziţii intracomunitare, aplicarea timbrelor se face de către operatorii autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free, înainte de punerea mărfurilor la raft în magazinele autorizate în vederea comercializării.
 + 
Articolul 7Pentru produsele supuse marcării destinate comercializării în magazinele duty-free, provenite din ţări terţe, aplicarea timbrelor se face de către furnizor. În cazul în care furnizorul nu aplică timbrele, acestea se aplică de către operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free, înainte de momentul în care produsele sunt puse în liberă circulaţie, în conformitate cu art. 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/1992 de instituire a Codului vamal comunitar.
 + 
Articolul 8În situaţia prevăzută la art. 7 expedierea timbrelor se face în maximum 15 zile de la executarea comenzii de către unitatea autorizată cu tipărirea.
 + 
Articolul 9După expirarea termenului de 15 zile, operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free sunt obligaţi să returneze unităţii specializate autorizate cu tipărirea, în vederea distrugerii, timbrele neexpediate şi/sau neutilizate în termen.
 + 
Articolul 10În cazul produselor provenite din ţări terţe, expedierea timbrelor către furnizori se face numai ca bagaj neînsoţit, cu depunerea în vamă a documentului vamal de export temporar. Documentul vamal de export temporar trebuie să fie însoţit de:a) documentul de transport internaţional, din care să rezulte că destinatarul este furnizorul mărfurilor ce urmează a fi importate;b) o copie a contractului încheiat între operatorii economici autorizaţi să comercializeze mărfuri în regim duty-free şi furnizor;c) o copie a autorizaţiei de duty-free.
 + 
Articolul 11Cu ocazia importului, odată cu documentul vamal de import se depune un document vamal de reimport, pentru timbrele aplicate, în vederea încheierii regimului acordat la scoaterea temporară din ţară a acestora.
 + 
Articolul 12În măsura în care prevederile prezentului ordin vor impune instrucţiuni de aplicare, acestea vor fi emise de Autoritatea Naţională a Vămilor.
 + 
Articolul 13Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 14Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 10 august 2010.Nr. 2.142.
 + 
Anexa 1NOTA DE COMANDĂnr. …………. pentru timbre din ……………….(ziua) (luna) (anul)Denumirea operatorului economic autorizat să comercializeze mărfuri în regim duty-free ………….Codul de identificare fiscală ……………………….Sediul: …………………………………………..Judeţul ………… sectorul ……. localitatea ……..Str. …………………….. nr. ………………….Bl. ……… sc. ……. et. ………. ap. ………….Cod poştal ………………………………………..Telefon/fax ……………………………………….┌──────────┬───────────┬─────────────┬────────┬───────────────┬────────────────┐│ Tipul de │Cantitatea │Preţul unitar│Valoarea│Valoarea T.V.A.│Valoarea totală ││ produs │de timbre │(fără T.V.A.)│ │ │ ││ │ – buc. – │ – lei – │ – lei -│ – lei – │ – lei – │├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤├──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼───────────────┼────────────────┤│ TOTAL: │ │ │ │ │ │└──────────┴───────────┴─────────────┴────────┴───────────────┴────────────────┘Numele şi prenumele ……………………………Semnătura şi ştampila solicitantului …………….Data aprobării comenzii …………………….Numărul timbrelor aprobate …………………Modalitatea de plată ……………………….Conducătorul autorităţii vamaleNumele şi prenumele ………………………..Semnătura şi ştampila ………………………
 + 
Anexa 2EVIDENŢAachiziţionării, utilizării şi returnării timbrelorîn luna ……. anul …….Denumirea operatorului economic autorizat să comercializeze mărfuri în regim duty-free ………Codul de identificare fiscală ………………………Sediul: ………………………………………….Judeţul …….. sectorul ……. localitatea ………..Str. ……. nr. ….. bl. … sc. … et. …. ap. …..Cod poştal ………………………Telefon/fax ……………………..

Nr.
crt.
Numărul
de timbre
1 Stoc la începutul lunii
2 Cumpărări în cursul lunii
3 TOTAL (rd. 1 + rd. 2)
4 Timbre utilizate
5 Timbre deteriorate
6 TOTAL timbre utilizate (rd. 4 + rd. 5)
7 Stoc la sfârşitul lunii (rd. 3 – rd. 6)

Certificată de conducerea operatorului economicData …………….Numele şi prenumele…………………Semnătura şi ştampila…………………Verificat de autoritatea vamalăData ………………… + 
Anexa 3EVIDENŢAtimbrelor distruse şi a celor deteriorateîn luna ……. anul ……Denumirea operatorului economic autorizat să comercializeze mărfuri în regim duty-free: ………..Codul de identificare fiscală ……………….Sediul: …………………………………..Judeţul …… sectorul ….. localitatea …….Str. ……………. nr. …………………..Bl. …… sc. …….. et. ….. ap. ………..Cod poştal ……………Telefon/fax …………………┌───────┬───────────────────────────────┬────────────────────────┐│Nr. │ Cauzele deteriorării │ Numărul de timbre ││crt. │ │ │├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤├───────┼───────────────────────────────┼────────────────────────┤│TOTAL: │ X │ │└───────┴───────────────────────────────┴────────────────────────┘                  Certificată de conducerea operatorului economic                  Data ……………………………                  Numele şi prenumele ………………                  Semnătura şi ştampila …………….                  Autoritatea vamală                  Verificat de ………………….                  Semnătura …………………….                  Data …………………………––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x