ORDIN nr. 2.091 din 11 iulie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 13 iulie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 964 31/03/2022
ART. 1ABROGA PENORMA 31/03/2022 ANEXA 0
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 31/03/2022 ART. 26
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 31/03/2022 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 22
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 28
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ANEXA 0
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 964 31/03/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 423 25/03/2022 ART. 2
ActulREFERIRE LANORMA 31/03/2022
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 51
ART. 1MODIFICA PEORDIN 964 31/03/2022
ART. 1REFERIRE LAORDIN 964 31/03/2022
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 697 25/05/2022
ART. 1ABROGA PENORMA 31/03/2022 ANEXA 0
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 31/03/2022 ART. 26
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 31/03/2022 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 15
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 18
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 22
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ART. 28
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 31/03/2022 ANEXA 0
ART. 1REFERIRE LANORMA 31/03/2022
ART. 1REFERIRE LANORMA 31/03/2022 ANEXA 16
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 1031 27/11/2020
ART. 1REFERIRE LASTRATEGIE 27/11/2020
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 222
ART. 28REFERIRE LAORD DE URGENTA 3 15/01/2021 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 964 31/03/2022
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 31/03/2022
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 31/03/2022 ANEXA 16
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 964 31/03/2022
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 31/03/2022 ANEXA 16
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. AR 11.710/2022 al Direcției generale sănătate publică și programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătății,având în vedere prevederile:– art. 51 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naționale de sănătate,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul sănătății emite următorul ordin: + 
Articolul INormele tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 964/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 și 320 bis din 1 aprilie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 7 , alineatele (2)-(5) se modifică și vor avea următorul cuprins: (2)Cererile de finanțare fundamentate ale unităților de specialitate, întocmite conform formularelor prevăzute în anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. A-E, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit în format electronic, asumate prin semnătură electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului, după cum urmează:a)în vederea avizării, la DSP, până cel târziu la data de 25 a lunii pentru care se face finanțarea, în cazul unităților de specialitate care implementează programe/subprograme în baza relațiilor contractuale cu DSP, conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. A și E; DSP verifică eligibilitatea cheltuielilor și încadrarea în bugetul aprobat și întocmesc documente centralizatoare conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. B, distinct pentru fiecare program/subprogram național de sănătate publică, sursă de finanțare și titlu bugetar, pe care le transmit, în format electronic, asumate prin semnătură electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal, unităților de asistență tehnică și management, până cel târziu la data de 30 a lunii pentru care se face finanțarea;b)în vederea avizării, la unitățile de asistență tehnică și management al programelor naționale de sănătate publică, denumite în continuare UATM, până cel târziu la data de 30 a lunii pentru care se face finanțarea, însoțite de borderoul centralizator al bunurilor și serviciilor achiziționate, al serviciilor medicale realizate și raportate sau, după caz, al cheltuielilor de personal efectuate în condițiile legii pentru realizarea activităților prevăzute în cadrul programelor, în conformitate cu prevederile normelor tehnice și cu încadrarea în limita fondurilor aprobate cu această destinație, și nota justificativă, după caz, pentru unitățile de specialitate care funcționează în subordinea Ministerului Sănătății, conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. B;c)la structura din cadrul Ministerului Sănătății cu atribuții în domeniul programelor naționale de sănătate, până cel târziu la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face finanțarea, însoțite de borderoul centralizator al bunurilor și serviciilor achiziționate, al serviciilor medicale realizate și raportate sau, după caz, al cheltuielilor de personal efectuate în condițiile legii pentru realizarea activităților prevăzute în cadrul programelor, în conformitate cu prevederile normelor tehnice și cu încadrarea în limita fondurilor aprobate cu această destinație, în cazul unităților de specialitate care implementează Programul național de securitate transfuzională și Programul național de tratament dietetic pentru boli rare (conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. C).Cererile de finanțare fundamentate ale DSP pentru finanțarea activităților din cadrul Subprogramului de depistare precoce activă a cancerului de col uterin prin efectuarea testării Babeș-Papanicolaou la populația feminină eligibilă în regim de screening, precum și ale unităților din subordinea Ministerului Sănătății care implementează activitățile acestui program se transmit spre avizare UATM a INSP. Borderoul centralizator care însoțește cererea de finanțare este avizat în prealabil de UATM din regiunea căreia îi este arondată rețeaua de screening.(3)UATM ale programelor naționale de sănătate publică propun structurii din cadrul Ministerului Sănătății cu atribuții în domeniul programelor naționale de sănătate finanțarea unităților de specialitate care implementează programe naționale de sănătate publică după verificarea documentelor prevăzute la alin. (1), precum și a cheltuielilor necesare organizării și funcționării UATM, în baza unor situații centralizatoare întocmite distinct pentru fiecare program/subprogram național de sănătate publică, sursă de finanțare și titlu bugetar, conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. D, cu încadrarea în limita fondurilor aprobate cu această destinație, până cel târziu în data de 5 a lunii în care se face finanțarea.(4)Cererile de finanțare transmise de către unitățile de specialitate, respectiv de UATM, după termenele stabilite în prezentele norme tehnice nu sunt avizate, iar sumele solicitate în cererea de finanțare se finanțează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea.(5)În urma evaluărilor trimestriale ale indicatorilor specifici se stabilește și modul de alocare a resurselor rămase neutilizate.2.La articolul 15 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: d)în cadrul Institutului Oncologic «Prof. Dr. I. Chiricuță» se organizează și funcționează UATM a Institutului Oncologic «Prof. Dr. I. Chiricuță», care asigură asistență tehnică și management pentru:1.Programul național de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătății publice – Subprogramul de screening organizat pe baze populaționale pentru cancerul de col uterin, implementat în regiunea Nord-Vest care grupează județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș;2.Programul național de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătății publice – Subprogramul de screening organizat pe baze populaționale pentru cancerul de sân, implementat în regiunea Nord-Vest care grupează județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș și regiunea Vest care grupează județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș;3.La articolul 15 alineatul (2), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins: e)în cadrul Institutului Regional de Oncologie Iași se organizează și funcționează UATM a Institutului Regional de Oncologie Iași, care asigură asistență tehnică și management pentru:1.Programul național de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătății publice – Subprogramul de screening organizat pe baze populaționale pentru cancerul de col uterin, implementat în regiunea Nord-Est care grupează județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui;2.Programul național de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătății publice – Subprogramul de screening organizat pe baze populaționale pentru cancerul de sân, implementat în regiunea Nord-Est care grupează județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui și regiunea Sud-Est care grupează județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea;4.La articolul 18, litera t) se modifică și va avea următorul cuprins: t)raportările prevăzute la lit. r) și s) se elaborează trimestrial, cumulat de la începutul anului și anual și se transmit, atât în format electronic, cât și pe suport hârtie, către:1.DSP, în primele 10 zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, dacă unitatea de specialitate implementează programul/subprogramul în baza unei relații contractuale cu această instituție;2.UATM, în primele 20 de zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, dacă unitatea de specialitate care implementează programul/subprogramul funcționează în subordinea Ministerului Sănătății;3.structura din cadrul Ministerului Sănătății cu atribuții în domeniul programelor naționale de sănătate, în primele 20 de zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, pentru unitățile de specialitate care implementează Programul național de securitate transfuzională și Programul național de tratament dietetic pentru boli rare;5.La articolul 22, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: b)semestrial și anual, pentru UATM și unitățile de specialitate care implementează Programul național de securitate transfuzională și Programul național de tratament dietetic pentru boli rare;6.La articolul 26 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins: f)respectarea eligibilității cheltuielilor specifice pentru fiecare program/subprogram.7.Articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins:  + 
Articolul 28Pentru implementarea programelor naționale de sănătate publică finanțate din bugetul Ministerului Sănătății sunt admise pierderi sau scăderi cantitative survenite în perioada depozitării, manipulării, transportării sau utilizării medicamentelor, vaccinurilor, reactivilor și altora asemenea, în limitele maxime de perisabilitate, după cum urmează:a)5% în cazul vaccinurilor monodoză;b)10% în cazul vaccinurilor liofilizate sau lichide care conțin 2-6 doze;c)50% în cazul vaccinurilor liofilizate care conțin 10-20 de doze;d)5% în alte cazuri decât cele prevăzute la lit. a)-c);e)25% în cazul vaccinurilor lichide care conțin 10-20 de doze;f)25% în cazul vaccinurilor împotriva COVID-19, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare. La nivelul cabinetului medicilor de familie limita maximă de perisabilitate admisă pentru vaccinul împotriva COVID-19 este de 50%.
8.În anexa nr. 1 „I. Programul național de vaccinare“, la litera C „Activități“ punctul 1.2 „Activități derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere și control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctul 1.2.16 se modifică și va avea următorul cuprins:1.2.16.monitorizarea lunară a consumului, stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin și a procentului de copii vaccinați pe tip de vaccin și vârste prevăzute în Calendarul național de vaccinare și transmiterea acestora la CNSCBT;9.În anexa nr. 1, la litera C punctul 1.4 „Activități desfășurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenței medicale primare:“, subpunctul 1.4.4 se modifică și va avea următorul cuprins: 1.4.4.realizează înregistrarea corectă și la timp a vaccinărilor efectuate în evidențele medicale primare, în RENV, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 697/2022 privind aprobarea metodologiei de raportare și a circuitului informațional în Registrul electronic național de vaccinări;10.În anexa nr. 1, la litera C, punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaționale la risc“ se modifică și va avea următorul cuprins: 2.Vaccinarea grupelor populaționale la risc

Tipul de vaccinare Grupe populaționale la risc
Vaccin diftero-tetano-pertussis acelular pentru adulți (dTpa) gravide
HPV^1) fete din grupa de vârstă 11-18 ani
Vaccin gripal persoanele din grupele populaționale la risc stabilite de Organizația Mondială a Sănătății conform metodologiei, precum și personalul implicat în asigurarea și menținerea capacității operaționale a structurilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naționale, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului Român de Informații și Serviciului de Telecomunicații Speciale
Vaccin împotrivaCOVID-19 la solicitare, la medicul de familie
Vaccin rujeolic-rubeolic-oreion (ROR) contacții din focar
Vaccin hepatitic B tip adult pacienți dializați nevaccinați
Alte vaccinări aprobate de Ministerul Sănătății și aplicabile în situații epidemiologice deosebite și/sau în urgențe de sănătate publică de importanță internațională persoane cu susceptibilitate crescută, indiferent de antecedentele vaccinale sau de boală infecțioasă (campanii de tip catch-up, mopping-up sau followup), personalul din cadrul instituțiilor cu rețele sanitare proprii care desfășoară misiuni la frontieră sau în afara granițelor țării, imigranți, refugiați, azilanți

^1) Vaccinarea anti-HPV pentru prevenirea infecțiilor determinate de HPV:a)se realizează la solicitarea părinților/reprezentanților legali, care vor formula o cerere la medicul de familie; cererile vor fi centralizate în ordinea cronologică a datei de înregistrare și trimestrial se va solicita direcției de sănătate publică numărul de doze de vaccin necesare;b)o schemă de vaccinare integrală se realizează cu același produs vaccinal în vederea respectării principiului echității;c)se achiziționează cantitatea corespunzătoare întregii scheme de vaccinare anti-HPV;d)vaccinarea va fi disponibilă numai pentru fetele care, la data solicitării, se încadrează în grupa de vârstă 11-18 ani, părinții urmând să decidă individual când anume în acest interval se va face vaccinarea.11.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.1 „Activități derulate la nivelul INSP, prin CNSCBT și structurile de specialitate de la nivel regional“, subpunctul 2.1.3 se modifică și va avea următorul cuprins: 2.1.3.monitorizarea lunară a consumului, stocurilor de vaccinuri și a numărului de persoane la risc vaccinate (pentru dTPa gravide și HPV) și transmiterea acestora la structura din cadrul Ministerului Sănătății cu atribuții de sănătate publică; în cazul vaccinului împotriva COVID-19 aceste activități se realizează săptămânal, iar pentru vaccinului gripal, aceste activități se realizează săptămânal în sezon.12.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.1 „Activități derulate la nivelul INSP, prin CNSCBT și structurile de specialitate de la nivel regional“, subpunctul 2.1.6 se abrogă. 13.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.2 „Activități derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere și control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctul 2.2.10 se modifică și va avea următorul cuprins: 2.2.10.întocmirea referatelor în vederea încheierii contractelor prevăzute la lit. B din anexa nr. 16 la normele tehnice, pentru serviciile de vaccinare acordate în cadrul Programului național de vaccinare;14.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.2, subpunctul 2.2.11 se modifică și va avea următorul cuprins: 2.2.11.raportarea lunară la CNSCBT a consumului și stocurilor de vaccinuri dTPa pentru gravide și HPV;15.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.2, după subpunctul 2.2.12 se introduc două noi subpuncte, subpunctele 2.2.13 și 2.2.14, cu următorul cuprins: 2.2.13.verificarea și validarea înregistrării corecte și complete a vaccinărilor în RENV;2.2.14.monitorizarea lunară a consumului, stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin.16.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.3 „Activități desfășurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenței medicale primare“, subpunctul 2.3.2 se modifică și va avea următorul cuprins: 2.3.2.administrarea vaccinurilor opționale beneficiarilor prevăzuți la lit. D pct. 2. Medicii de familie au obligativitatea efectuării vaccinării beneficiarilor înscriși pe lista proprie de asigurați, a beneficiarilor înscriși pe lista de asigurați a altui medic de familie pe care îl înlocuiesc, în toate situațiile de înlocuire a unui medic prevăzute de legislația în vigoare, respectiv: convenție de înlocuire și convenție de reciprocitate. Pentru vaccinarea împotriva COVID-19, administrarea vaccinului se va face de către medicii de familie atât persoanelor înscrise pe lista proprie, cât și la solicitarea celor care nu au un medic de familie sau pentru care medicul de familie nu asigură aceste servicii. Vaccinarea va fi validată ca serviciu de vaccinare în Registrul electronic național de vaccinare, potrivit schemei complete de vaccinare, în condițiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, cu modificările și completările ulterioare.Efectuarea vaccinării se realizează după acordarea unei consultații medicale prin care se confirmă starea de sănătate. Efectuarea vaccinării și consultația medicală acordată constituie serviciul de vaccinare. În cadrul unui serviciu de vaccinare se inoculează unul sau mai multe tipuri de vaccinuri conform schemelor recomandate. Consultația medicală acordată în cadrul serviciului de vaccinare urmărește obiective distincte de consultațiile din cadrul serviciilor medicale de prevenție și profilaxie decontate de către casele de asigurări de sănătate, după cum urmează:2.3.2.1.excluderea situațiilor medicale care contraindică temporar sau definitiv vaccinarea;2.3.2.2.evaluarea contextului epidemiologic, după caz;2.3.2.3.examenul clinic;2.3.2.4.consilierea referitor la reacțiile postvaccinale și atitudinea terapeutică în cazul apariției lor;2.3.2.5.înregistrarea în RENV;2.3.2.6.urmărirea apariției RAPI și raportarea lor.Serviciul medical de vaccinare se consemnează în evidențele primare ale cabinetelor medicale de asistență medicală primară;17.În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.3, subpunctul 2.3.8 se modifică și va avea următorul cuprins: 2.3.8.raportarea lunară la DSP a consumului și stocurilor de vaccinuri dTPa pentru gravide și HPV.18.În anexa nr. 1, litera D „Beneficiarii programului“ se modifică și va avea următorul cuprins: D.Beneficiarii programului: 1.pentru activitatea prevăzută la lit. C pct. 1: copiii cu cetățenie română dobândită conform prevederilor Legii cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;2.pentru activitatea prevăzută la lit. C pct. 2: persoanele încadrabile în una dintre grupele de risc care îndeplinesc una dintre următoarele cerințe:2.1.au domiciliul în România și au calitatea de asigurat în conformitate cu prevederile art. 222 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;2.2.au domiciliul în România și nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte surse;2.3.sunt în tranzit pe teritoriul României și prezintă un risc epidemiologic;2.4.pentru vaccinarea împotriva COVID-19, beneficiarii sunt categoriile de persoane prevăzute în legislația în vigoare.NOTĂ:Până la atribuirea codului numeric personal (CNP) copiii vor fi vaccinați și înregistrați în RENV de către maternitate, folosind obligatoriu CNP-ul mamei, identificarea acestora realizându-se ulterior atât pe baza codului unic de identificare generat de aplicație (CUI), cât și a CNP-ului mamei. La preluarea înregistrării de către medicul vaccinator, se va completa obligatoriu CNP-ul copilului.19.În anexa nr. 2, la capitolul II.1 „Subprogramul național de supraveghere și control al bolilor transmisibile prioritare“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“, punctul 11 se modifică și va avea următorul cuprins:11.obiecte de inventar cu caracter funcțional: calculatoare și componente ale acestora, copiatoare, fax, xerox, multifuncționale, hard-diskuri/memorii externe/memorii interne, UPS-uri, distrugătoare de documente, găleți cu capac pentru deșeurile infecțioase din laborator, cutii/găleți colectoare de deșeuri înțepătoare-tăietoare, lăzi/genți izoterme, accesorii pentru izoterme, frigidere/combine frigorifice/congelatoare pentru laboratoarele de microbiologie și biologie moleculară, centrifuge, vortexuri, lămpi UV și purificatoare/recirculatoare UV, densitometre;20.În anexa nr. 7, „VII. Programul național de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătății publice“, la capitolul VII.1 „Subprogramul de screening organizat pe baze populaționale pentru cancerul de col uterin“ litera B „Unități de asistență tehnică și management“, nota se modifică și va avea următorul cuprins:Notă:*1) atribuțiile specifice unităților de asistență tehnică și management sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta anexă care face parte integrantă din aceasta.21.În anexa nr. 1 la anexa nr. 7 la normele tehnice, punctele 1.4, 1.7, 1.9, 1.17, 2.17 și 2.20 se modifică și vor avea următorul cuprins:1.4.planifică, organizează și coordonează formarea personalului implicat în realizarea activităților prevăzute în cadrul subprogramului, în colaborare cu UATM – R;………………………………………………………….1.7.planifică și coordonează, în colaborare cu UATM – R, activitățile de informare-educare-comunicare;………………………………………………………….1.9.realizează semestrial și anual, cumulat de la începutul anului, centralizarea indicatorilor specifici subprogramului, transmiși de UATM – R în primele 20 de zile de la încheierea perioadei de raportare, precum și elaborarea rapoartelor, sintezelor, recomandărilor privind desfășurarea și îmbunătățirea activităților subprogramului pe baza raportărilor UATM – R; situația centralizată a indicatorilor, precum și rapoartele elaborate sunt înaintate Ministerului Sănătății în termen de 45 de zile de la încheierea perioadei de raportare;………………………………………………………….1.17.prezintă puncte de vedere în raport cu organismele internaționale: UE, Directoratul General Sănătate și Protecția Consumatorului, Organizația Mondială a Sănătății (OMS), Agenția Internațională de Cercetare a Cancerului (IARC), Banca Mondială, precum și în raport cu cele naționale: Ministerul Sănătății, comisiile de specialitate ale MS, societăți profesionale naționale;………………………………………………………….2.17.analizează periodic raportările primite de la furnizorii de servicii medicale, evaluează performanța acestora în derularea subprogramului pe baza raportărilor sau prin deplasarea pentru vizite de monitorizare/evaluare/control și propune UATM – INSP măsurile care se impun;………………………………………………………….2.20.estimează necesarul de resurse umane și financiare pentru implementarea subprogramului la nivel regional și formulează propuneri privind repartiția acestuia pe județele din regiunea teritorială arondată, precum și pe furnizorii de servicii medicale, pe care le înaintează Ministerului Sănătății;22.În anexa nr. 1 la anexa nr. 7 la normele tehnice, la punctul 2.21, subpunctul 2.21.2 se modifică și va avea următorul cuprins:2.21.2.pentru laboratoarele de analize medicale din structura unităților sanitare în cadrul cărora sunt organizate și funcționează UATM – R, controlul de calitate se realizează încrucișat de către laboratorul de analize medicale din cadrul altei unități sanitare în cadrul cărei funcționează altă UATM – R;23.Anexa nr. 2 la anexa nr. 7 la normele tehnice se abrogă.24.În anexa nr. 3 la anexa nr. 7 la normele tehnice, punctele 3.2.1 și 3.3.11 se modifică și vor avea următorul cuprins:3.2.1.efectuează recoltarea materialului celular din colul uterin, etalarea, fixarea și identificarea frotiului în conformitate cu protocolul și standardele de calitate specifice subprogramului;…………………………………………………..3.3.11.efectuează controlul intern de calitate;25.În anexa nr. 13, „XIII. Programul național de sănătate a femeii și copilului“, titlul capitolului VI.1 „Subprogramul de nutriție și sănătate a copilului“ se modifică și va avea următorul cuprins:XIII.1.Subprogramul de nutriție și sănătate a copilului26.În anexa nr. 13, la capitolul XIII.1, titlul 1.1.3 „Prevenirea complicațiilor retinopatiei de prematuritate, prin screening neonatal, laserterapie și monitorizarea evoluției bolii“ se modifică și va avea următorul cuprins:1.1.3.Prevenirea retinopatiei de prematuritate și a complicațiilor acesteia, prin screening neonatal, laserterapie și monitorizarea evoluției bolii27.În anexa nr. 13, titlul capitolului VI.2 „Subprogramul de sănătate a femeii“ se modifică și va avea următorul cuprins:XIII.2.Subprogramul de sănătate a femeii28.În anexa nr. 16, la litera B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum și a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităților din cadrul programelor naționale de sănătate publică“ capitolul IV articolul 6, punctul 7.2 se modifică și va avea următorul cuprins:7.2.RENV, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 697/2022 privind aprobarea metodologiei de raportare și a circuitului informațional în Registrul electronic național de vaccinări;29.În anexa nr. 16, la litera B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum și a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităților din cadrul programelor naționale de sănătate publică“, anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.30.În anexa nr. 16, la litera B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum și a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităților din cadrul programelor naționale de sănătate publică“, anexa nr. 5 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIDirecțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică, furnizorii de servicii medicale, precum și instituțiile publice nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
București, 11 iulie 2022.Nr. 2.091. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 2 la lit. B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum și a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităților din cadrul programelor naționale de sănătate publică“ din anexa nr. 16 lanormele tehnice aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 964/2022)Unitatea sanitară……………………………………Nr. ………. din ………………Direcția de sănătate publică…………………………………………………………….Nr. ………. din ………………ValidatNume și prenume coordonator programSemnătura
Către
DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
………………………………………………………..
FORMULAR DE COMANDĂ
pentru vaccinurile provenite din achiziții publice organizate la nivel național în luna ……………… anul ………..

Nr. crt. Tip vaccin Stoc final luna anterioară comenzii Necesar pentru luna comenzii Total doze de vaccin comandate
lot de bază restanțieri
1 DTPa-VPI-Hib-HB
2 Vaccin pneumococic conjugat
3 ROR
4 DTPa-VPI (5-6 ani)
5 dTPa (14 ani)
6 BCG
7 Hep B
8 dTPa pentru gravide
9 HPV (fete 11-18 ani)
10 Vaccin gripal
11 Vaccin împotriva COVID-19

Răspundem de realitatea și exactitatea datelor.
Reprezentant legal,
………………………………………
NOTĂ:Formularul de comandă se întocmește lunar și se transmite direcțiilor de sănătate publică pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, în ultimele 5 zile ale lunii calendaristice.În situația vaccinării contacților în focarele de boli infecțioase transmisibile, formularul de comandă se completează în mod corespunzător cu vaccinurile necesare.

 + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 5 la lit. B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum și a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităților din cadrul programelor naționale de sănătate publică“ din anexa nr. 16 la normele tehniceaprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 964/2022)Unitatea sanitară ……….Nr. ……….. din …………Către DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ……………………………
RAPORT
generat de RENV pentru serviciile medicale de vaccinare furnizate conform
programului național de vaccinare (calendar național și grupe populaționale la risc) în luna …….. anul …….

Nr. crt. Nume și prenume CNP Tip vaccinare Tip achiziție Tip vaccin (antigen) Produs Data vaccinării Vârsta la data vaccinării

Răspundem de realitatea și exactitatea datelor.
Reprezentant legal,
………………………………………
NOTĂ:Lunar se întocmește un singur raport generat de RENV, care include toate serviciile medicale de vaccinare pentru care se solicită decontare în baza Facturii nr. …. seria ……; raportul generat de RENV se transmite direcției de sănătate publică, pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, până la data de 25 a lunii.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x